Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання щодо розгляду тендерної пропозиції ТОВ «БЬЮТІ-СТАЙЛ» установлено порушення вимог абзацу 5 пункту 1 частини першої статті 31 Закону.
За результатами аналізу питань щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону, розгляду тендерних пропозицій ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ «ДОНОВАТ», ТОВ «СПЕЦПРОМТРАНСТЕХНІКА», відповідності вимогам Закону повідомлень з вимогами про усунення невідповідностей, повноти виконання рішення Антимонопольного комітету України, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця - порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, які є значущими через необ’єктивне визначення переможця процедури закупівлі, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області зобов’язує здійснити заходи щодо недопущення встановлених порушень в подальшому, а також притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 07 червня 2022 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), розгляду тендерних пропозицій, відповідності вимогам Закону повідомлень з вимогами про усунення невідповідностей, повноти виконання рішення Антимонопольного комітету України, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2021 рік ВП «Рівненська АЕС» ДП «НАЕК «Енергоатом» (далі - Замовник), оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію із змінами, затверджену головою тендерного комітету 06 та 30 липня 2021 року (далі – тендерна документація), тендерні пропозиції ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ «ДОНОВАТ», ТОВ «БЬЮТІ-СТАЙЛ», ТОВ «СПЕЦПРОМТРАНСТЕХНІКА», повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ «ДОНОВАТ», ТОВ «БЬЮТІ-СТАЙЛ», рішення постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі - колегія АМКУ) від 06 вересня 2021 року №20229-р/пк-пз, реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій, витяг із протоколу засідання тендерного комітету від 21 вересня 2021 року №70, повідомлення про намір укласти договір, звіт про результати проведення процедури, договір поставки від 05 жовтня 2021 року №53-122-01-21-11299 (далі – Договір) та пояснення від 31 травня 2022 року, отримане від Замовника через електронну систему закупівель.
Моніторинг закупівлі з питань дотримання законодавства у сфері публічних закупівель Замовником щодо тих порушень, обставин та підстав, які були предметом розгляду колегії АМКУ, не здійснювався.
За результатами моніторингу закупівлі установлено, що Замовником в пункті 2 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації встановлено вимогу щодо надання учасником забезпечення тендерної пропозиції – банківської гарантії у вигляді: електронного документу, який повинен бути складений із дотриманням вимог Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг» і Закону України «Про електронні довірчі послуги», містити кваліфікований електронний підпис (КЕП) уповноваженої особи банку-гаранта та повинен дозволяти перевірку такого підпису. Учасник надає Замовнику забезпечення тендерної пропозиції у формі:
- банківської гарантії (разом з файлом «p7s» із накладанням КЕП) або у вигляді файлу в форматі, придатному для перевірки достовірності видачі банківської гарантії банком та накладення кваліфікованого електронного підпису (КЕП) уповноваженої посадової особи банку-гаранта;
- або страхової гарантії, виданої страховою компанією, яка пройшла відбір у ДП «НАЕК «Енергоатом», у встановленому порядку з обов’язковим накладанням КЕП, виданого відповідно до вимог Закону України від 22 травня 2003 року №852-IV «Про електронний цифровий підпис» до набрання чинності Законом України від 05 жовтня 2017 року №2155-VIII «Про електронні довірчі послуги», уповноваженої особи страхової компанії.
Однак, учасником ТОВ «БЬЮТІ-СТАЙЛ» у складі тендерної пропозиції надано забезпечення тендерної пропозиції у формі банківської гарантії, яка не містить накладений кваліфікований електронний підпис (КЕП) уповноваженої особи банку-гаранта.
Так, учасником ТОВ «БЬЮТІ-СТАЙЛ», якого допущено до аукціону, у складі тендерної пропозиції надано забезпечення тендерної пропозиції у формі банківської гарантії, виданої АТ «Банк Альянс» 06 серпня 2021 року за №9357-21.
Під час перевірки електронного цифрового підпису на сайті Центрального засвідчувального органу (https://czo.gov.ua/verify) установлено, що АТ «Банк Альянс» на вищевказану банківську гарантію накладено електронну цифрову печатку, що не відповідає вимогам пункту 2 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації.
Відповідно до абзацу 5 пункту 1 частини першої статті 31 Закону замовник відхиляє тендерну пропозицію учасника у разі, якщо забезпечення тендерної пропозиції не відповідає умовам, що визначені замовником у тендерній документації до такого забезпечення тендерної пропозиції.
Однак, на порушення вимог абзацу 5 пункту 1 частини першої статті 31 Закону Замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника ТОВ «БЬЮТІ-СТАЙЛ» як таку, в якої забезпечення тендерної пропозиції не відповідає умовам, що визначені Замовником у тендерній документації до такого забезпечення тендерної пропозиції, а допустив до аукціону.
Відповідно до пункту 2 частини другої статті 32 Закону замовник відміняє тендер у разі допущення до оцінки менше двох тендерних пропозицій у процедурі відкритих торгів, у разі якщо оголошення про проведення відкритих торгів оприлюднено відповідно до частини третьої статті 10 Закону.
Період усунення порушень:
08.06.2022 12:11 - 24.06.2022 00:00
Дата публікації висновку:
08.06.2022 12:11
Опис звіту:
У висновку про результати моніторингу процедури закупівлі зазначено, що під час перевірки електронного цифрового підпису на сайті Центрального засвідчувального органу (https://czo.gov.ua/verify) установлено, що АТ «Банк Альянс» на вищевказану банківську гарантію накладено електронну цифрову печатку, що не відповідає вимогам пункту 2 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації. З огляду на вищевказане замовник допустив порушення, оскільки згідно абз.5 п.1 ч.1 ст.31 Законом України «Про публічні закупівлі», не відхилив пропозицію учасника як такого, в якого забезпечення тендерної пропозиції не відповідає умовам, що визначені замовником у тендерній документації до такого забезпечення тендерної пропозиції, а допустив до аукціону.
Слід зазначит, що учасник ТОВ «БЬЮТІ-СТАЙЛ» в складі своєї тендерної пропозиції надав файл «Гарантія 9357-21.7z» шляхом завантаження його до ЦБД. При розархівуанні файлу «Гарантія 9357-21.7z» відкриваються три документи: 1. «Гарантія № 9357- 21» з розширенням .pdf, 2. «гарантія № 9357- 21.pdf (1)» з розширенням .p7s, 3. «гарантія № 9357- 21.pdf» з розширенням .p7s.
На офіційному сайті Центральний засвідчувальний орган (ЦЗО) Міністерства цифрової трансформації України в розділі «Довірчі послуги» є перехід на пункт «перевірити підпис» (https://czo.gov.ua/verify), туди необхідно завантажити файли для перевірки накладення КЕП на документи. Також при відкритті файлу «Гарантія № 9357- 21» з розширенням .pdf , останній абзаз документу містить «інструкцію» щодо перевірки КЕП, а саме: «КЕП накладено з використанням веб-сайту http://czo. gov.ua.. Достовірність кваліфікованого електронного підпису та кваліфікованої електронної печатки Ви можете перевірити, перейшовши на офіційний веб-сайт Центрального засвідчувального органу Міністерства юстиції України за посиланням https://czo.gov.ua/verify, після чого необхідно завантажити файли з розширенням *. pdf та *.p7s у вікно для перевірки КЕП. У разі, якщо документи налічують два файли з розширенням *.p7s, то до сторінки необхідно додавати почергово лише один з цих файлів разом з документом у форматі». Тобто, при завантажені для перевірки файлів «Гарантія № 9357- 21» з розширенням .pdf, «гарантія № 9357- 21.pdf (1)» з розширенням .p7s дійсно видно, що на Банківську гарантію накладено електронну печатку (додаток 1 до звіту), а при завантаженні для перевірки файлів «Гарантія № 9357- 21» з розширенням .pdf, «гарантія № 9357- 21.pdf » з розширенням .p7s на сайті зявляється інформація що на файл банківської гарантії накладено КЕП Голови Правління АТ "БАНК АЛЬЯНС" Фролової Юлії Миколаївни. (додаток 2 до звіту). Тобто, в складі тендерної пропозиції ТОВ «БЬЮТІ-СТАЙЛ» міститься банківська гарантія з накладеним кваліфікованим електронним підписом (КЕП) уповноваженої посадової особи банку-гаранта.
Враховуючи вищенаведене вважаємо, що Замовником не порушено вимог Закону та тендерна пропозиція учасника не підлягала відхиленню згідно абз.5 п.1 ч.1 ст.31 Закону.
З огляду на вищенаведені факти Замовник користуючись правом відповідно до частини 10 статті 8 ЗУ "Про публічні закупівлі", має намір оскаржити висновок до суду.
Дата публікації звіту:
15.06.2022 12:45