-
Відкриті торги з публікацією англійською мовою
-
Безлотова
-
КЕП
Послуги з розроблення технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земель на території Глеюватської сільської ради Криворізького району Дніпропетровської області
Завершена
10 300 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 51 500.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 51 500.00 UAH
Номер:
aee666f2df054451b8173a153814120a
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2021-10-05-000013
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
04.10.2021 00:00
Період моніторингу:
05.10.2021 13:15 - 29.10.2021 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
04.10.2021 Одеса № 614
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Південний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02.06.2016 № 23,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
3. Оприлюднити цей наказ в електронній системі закупівель протягом двох робочих днів.
4. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
Підстава: доповідна записка заступника начальника відділу контролю у сфері закупівель Південного офісу Держаудитслужби Ірини ШЕВЕЛЬОВОЇ від 04.10.2021.
В.о. начальника Валентина КОРОЛЬ
Додаток до наказу
Південного офісу Держаудитслужби
від 04.10.2021 № 614
Витяг з переліку
процедур закупівель щодо яких здійснюється моніторинг процедур закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури
закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу
Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення
5 UA-2021-07-05-009623-c 05.07.2021 Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
Заступник начальника відділу
контролю у сфері закупівель Ірина ШЕВЕЛЬОВА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення частини восьмої статті 12, частини третьої статті 17, пункту 2 частини другої, абзацу першого частини третьої статті 22 Закону.
За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій встановлено порушення абзацу другого пункту 1 частини першої статті 31 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, внесення змін до тендерної документації, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Південний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законом порядку, зокрема розірвати договір з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладеного у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявленого порушення.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 25 жовтня 2021 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), внесення змін до тендерної документації, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Глеюватської сільської ради (далі – Замовник) на 2021 рік, оголошення про проведення відкритих торгів оприлюднене відповідно до частини третьої статті 10 Закону, тендерну документацію, затверджену рішенням тендерного комітету Замовника від 05.07.2021 № 84, тендерну документацію із змінами, затверджену рішенням тендерного комітету Замовника від 28.07.2021 № 89, тендерну документацію із змінами, затверджену рішенням тендерного комітету Замовника від 04.08.2021 № 92 (далі – ТД), тендерні пропозиції учасників товариство з обмеженою відповідальністю «ЮРІСТЕК ГРУП» (далі – ТОВ «ЮРІСТЕК ГРУП»), фізична особа-підприємець КОСТЮКОВА О.С. (далі – ФОП КОСТЮКОВА О.С.), товариство з обмеженою відповідальністю «ПРІМА-КР» (далі – ТОВ «ПРІМА-КР»), товариство з обмеженою відповідальністю «МАРС ГРУПП» (далі – ТОВ «МАРС ГРУПП»), товариство з обмеженою відповідальністю «ТЕХНОМАП» (далі – ТОВ «ТЕХНОМАП»), товариство з обмеженою відповідальністю «ДНІПРОВСЬКИЙ ПРОЕКТНО-ВИШУКУВАЛЬНИЙ ІНСТИТУТ «ДПВІ» (далі – ТОВ «ДНІПРОВСЬКИЙ ПРОЕКТНО-ВИШУКУВАЛЬНИЙ ІНСТИТУТ «ДПВІ»), протокол розгляду тендерних пропозицій оприлюднений в електронній системі закупівель 19.08.2021, протокол засідання тендерного комітету Замовника від 03.09.2021 № 112 щодо визначення переможцем процедури закупівлі за результатами електронного аукціону ТОВ «ТЕХНОМАП» та прийняття рішення про намір укласти договори про закупівлю з ТОВ «ТЕХНОМАП», повідомлення про намір укласти договори про закупівлю оприлюднене в електронній системі закупівель 03.09.2021, договір про закупівлю від 22.09.2021 № 83, пояснення Замовника надані через електронну систему закупівель 11.10.2021.
За результатами аналізу питання відповідності вимог ТД вимогам Закону встановлено наступне.
Відповідно до пункту 2 частини другої статті 22 Закону у тендерній документації зазначаються такі відомості: один або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 цього Закону, підстави, встановлені статтею 17 цього Закону, та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. Замовник не вимагає документального підтвердження інформації про відповідність підставам, встановленим статтею 17 цього Закону, у разі якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом «Про доступ до публічної інформації», та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Відповідно до частини третьої статті 17 Закону учасник процедури закупівлі в електронній системі закупівель під час подання тендерної пропозиції підтверджує відсутність підстав, передбачених пунктами 5, 6, 12 і 13 частини першої та частиною другою цієї статті. Спосіб документального підтвердження згідно із законодавством щодо відсутності підстав, передбачених пунктами 5, 6, 12 і 13 частини першої та частиною другою цієї статті, визначається замовником для надання таких документів лише переможцем процедури закупівлі через електронну систему закупівель.
Так, на порушення вимог частини третьої статті 17 та пункту 2 частини другої статті 22 Закону Замовником у ТД не визначено спосіб документального підтвердження переможцем процедури закупівлі через електронну систему закупівель відсутності підстави, передбаченої частиною другою статті 17 Закону.
Окрім того, за результатами аналізу тендерної документації встановлено, що Замовником у пункті 2 «Інша інформація» розділу 5 «Оцінка тендерної пропозиції» ТД, зокрема, зазначено, що «переможець торгів у строк, що не перевищує один день з дати оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір, повинен надати замовнику форму тендерної (цінової) пропозиції за результатами аукціону (у разі зміни ціни тендерної пропозиції, визначеної до початку аукціону), оформлену згідно з Додатком 5 до тендерної документації та розрахунок ціни тендерної пропозиції (остаточної пропозиції за результатами аукціону) в паперовому вигляді та на електронному носії, про що надається відповідний гарантійний лист у складі тендерної пропозиції.
Зазначені вище документи доставляються або особисто представником переможця торгів або кур’єрською службою. Документи доставляються тільки в робочий час.
У рази надання неналежно складеного розрахунку ціни тендерної пропозиції (остаточної пропозиції за результатами аукціону), Договір про закупівлю вважається неукладеним з вини Учасника, що тягне за собою наслідки відповідно до частини 7 статті 33 Закону).»
Відповідно до частини сьомої статті 33 Закону у разі відмови переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації/оголошення про проведення спрощеної закупівлі, неукладення договору про закупівлю з вини учасника або ненадання замовнику підписаного договору у строк, визначений цим Законом, або ненадання переможцем процедури закупівлі документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 цього Закону, замовник відхиляє тендерну пропозицію/пропозицію такого учасника, визначає переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі серед тих учасників, строк дії тендерної пропозиції яких ще не минув, та приймає рішення про намір укласти договір про закупівлю у порядку та на умовах, визначених цією статтею.
Так, частиною другою статті 22 Закону визначено перелік відомостей, які зазначаються у тендерній документації.
Відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
При цьому, частиною восьмою статті 12 Закону визначено, що подання інформації під час проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі здійснюється виключно в електронному вигляді через електронну систему закупівель. Замовникам забороняється вимагати від учасників подання у паперовому вигляді інформації, поданої ними під час проведення процедури закупівлі/ спрощеної закупівлі.
Разом з тим, виходячи зі змісту статті 26 Закону, учасник подає тендерну пропозицію в електронному вигляді через електронну систему закупівель та має право внести до неї зміни або відкликати свою тендерну пропозицію лише до закінчення строку подання тендерних пропозицій.
Порядок подання додаткової інформації та/або документів після розкриття тендерних пропозицій для учасника процедури закупівлі регулюється частинами чотирнадцятою, шістнадцятою статті 29 Закону, та для переможця процедури закупівлі – частинами третьою, шостою статті 17 та частиною другою статті 41 Закону. Будь-яка інша інформація, що подана учасником після кінцевого строку її подання не є складовою тендерної пропозиції учасника у розумінні Закону.
Отже, надання необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації, учасниками здійснюється саме через електронну систему закупівель та до закінчення строку подання тендерних пропозицій, а переможцем – у відповідності до вимог статті 17 та 41 Закону.
Таким чином, неподання переможцем будь-якої інформації та документів, окрім тих, що визначені вищеописаними нормами законодавства, не може вважатись неукладенням договору про закупівлю з вини учасника та тягнути за собою наслідки відповідно до частини сьомої статті 33 Закону.
Враховуючи зазначене, встановлення в тендерній документації вимоги про надання переможцем торгів Замовнику у строк, що не перевищує один день з дати оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір, форму тендерної (цінової) пропозиції за результатами аукціону (у разі зміни ціни тендерної пропозиції, визначеної до початку аукціону), оформлену згідно з Додатком 5 до тендерної документації та розрахунок ціни тендерної пропозиції (остаточної пропозиції за результатами аукціону) в паперовому вигляді та на електронному носії є порушенням частини восьмої статті 12 та абзацу першого частини третьої статті 22 Закону.
За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій встановлено наступне.
Оголошення про проведення відкритих торгів за номером UA-2021-07-05-009623-c оприлюднено відповідно до частини третьої статті 10 Закону.
Відповідно до даних електронної системи закупівель Замовником 19.08.2021 оприлюднено в електронній системі закупівель протокол розгляду тендерних пропозицій, згідно з якими тендерні пропозиції учасників ТОВ «ЮРІСТЕК ГРУП», ФОП КОСТЮКОВА О.С., ТОВ «ПРІМА-КР», ТОВ «МАРС ГРУПП» відхилено та тендерні пропозиції учасників ТОВ «ТЕХНОМАП», ТОВ «ДНІПРОВСЬКИЙ ПРОЕКТНО-ВИШУКУВАЛЬНИЙ ІНСТИТУТ «ДПВІ» допущено до аукціону.
Замовником 03.09.2021 оприлюднено в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю з ТОВ «ТЕХНОМАП».
За результатами аналізу тендерної пропозиції ТОВ «ТЕХНОМАП» на відповідність умовам тендерної документації та законодавству встановлено, що учасник ТОВ «ТЕХНОМАП» не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 Закону.
Так, відповідно до підпункту 5.1.1. пункту 5 «Кваліфікаційні критерії до учасників та вимоги, установлені статтею 17 Закону» розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» ТД Замовником на підтвердження відповідності учасників встановленому кваліфікаційному критерію щодо наявності в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій вимагається надання учасниками у складі тендерної пропозиції наступних документів та інформації:
«Інформаційна довідка в довільній формі про наявність в Учасника власного або орендованого обладнання та матеріально-технічної бази, необхідних для надання послуг, що є предметом закупівлі (марка обладнання, назва та тип машини, механізму або вид обладнання, наявна кількість та іншу інформацію за бажанням).
Довідка повинна обов’язково містити інформацію про наявність, зокрема, транспортних засобів (наявність підтверджується відповідними свідоцтвами про реєстрацію, іншими правовстановлюючими документами згідно законодавства про майнові права).
У разі, якщо матеріально-технічна база та обладнання знаходяться в оренді, в довідці зазначаються реквізити відповідних договорів, а також надаються їх копії або оригінали. Зазначені документи надаються на усе орендоване обладнання та матеріально-технічну базу і мають бути чинними на кінцевий строк подання пропозиції».
Учасником ТОВ «ТЕХНОМАП» у складі тендерної пропозиції надано довідку від 30.07.2021 № 320 про наявність обладнання та матеріально-технічної бази, згідно з якою учасник повідомляє, зокрема, про наявність в оренді двох транспортних засобів згідно з договором оренди машин від 15.03.2021 № 15/12/03 з ТОВ «ОХОРОННЕ АГЕНТСТВО «БАСТІОН», які в свою чергу знаходяться у ТОВ «ОХОРОННЕ АГЕНТСТВО «БАСТІОН» на підставі договорів відповідального зберігання транспортного засобу з правом використання від 24.02.2021 № 24/02-1 та від 01.03.2021 № 1/03-1 укладених з фізичними особами.
Учасником ТОВ «ТЕХНОМАП» у складі тендерної пропозиції надано договори відповідального зберігання транспортного засобу з правом використання від 24.02.2021 № 24/02-1 та від 01.03.2021 № 1/03-1 укладені ТОВ «ОХОРОННЕ АГЕНТСТВО «БАСТІОН» з фізичними особами, згідно з якими ТОВ «ОХОРОННЕ АГЕНТСТВО «БАСТІОН» прийнято на відповідальне зберігання з правом використання два транспортні засоби, які зазначені у довідці ТОВ «ТЕХНОМАП» від 30.07.2021 № 320.
Проте, учасником ТОВ «ТЕХНОМАП» у складі тендерної пропозиції не надано договір оренди машин від 15.03.2021 № 15/12/03 з ТОВ «ОХОРОННЕ АГЕНТСТВО «БАСТІОН», що не відповідає вимогам 5.1.1. пункту 5 розділу 3 ТД та чим не підтверджено наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази, та, відповідно, учасник не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 Закону.
Відповідно до абзацу другого пункту 1 частини першої статті 31 Закону Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо учасник процедури закупівлі не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 цього Закону та/або наявні підстави, встановлені частиною першою статті 17 цього Закону.
Таким чином, на порушення абзацу другого пункту 1 частини першої статті 31 Закону Замовником не відхилено тендерну пропозицію учасника ТОВ «ТЕХНОМАП» та допущено його до аукціону у той час, коли учасник ТОВ «ТЕХНОМАП» не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 Закону.
Період усунення порушень:
25.10.2021 17:27 - 08.11.2021 23:00
Дата публікації висновку:
25.10.2021 17:27
Оскарження висновку в суді
Опис:
Замовником подано позовну заяву (№9/2.13-1388 від 02.11.2021 року) до Дніпропетровського окружного адміністративного суду
Дата публікації:
03.11.2021 09:56
Дата відкриття провадження:
21.02.2022 00:00
Номер відкриття провадження:
"21.02.2022 Глеюватській сільській раді з сайту "Судова влада України" стало відомо про відкриття провадження Дніпропетровським окружним адміністративним судом справи №160/23699/21 за позовною заявою Глеюватської сілсьської ради до Південного офісу Держаудитслужби про скасування Висновку Південного офісу Держаудитслужби від 25 жовтня 2021 року про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2021-07-05-009623-с."
Законодавче обгрунтування:
Закон України "Про публічні закупівлі" (922-VIII, 2020-04-19) [8.10]
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Аргументовані заперечення до висновку
Дата публікації звіту:
28.10.2021 16:05
Запити/Пояснення
Номер:
da778c785d0f49d8957f48c9d44bf780
Назва:
Про надання пояснення
Дата опублікування:
07.10.2021 10:13
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
13.10.2021 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу цієї закупівлі відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Південний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02 червня 2016 року № 23, постала потреба в отриманні наступних пояснень:
1. Яким чином та на підставі яких документів вами здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість?
Також надати посилання на сторінку власного вебсайту або іншого офіційного вебсайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, очікуваної вартості предмета закупівлі.
Пояснення, інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
1386f50c4e1b47f0b4b4da4211a2871d
Назва:
Пояснення на запит
Дата опублікування:
11.10.2021 14:40
Опис:
Повідомляємо, що очікувану вартість закупівлі розрахована на підставі наданих комерційних пропозицій, шляхом виведення середньої вартості, відповідно до вимог Наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 № 275 «Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі». Відповідно до вищезазначеного Наказу Замовник під час визначення очікуваної вартості закупівлі може використати декілька методів її розрахунку, одним з яких є Метод порівняння ринкових цін. Даний метод полягає в ціновому аналізі та зборі актуальної інформації з ринку товарів/послу, направленні запитів комерційних пропозицій до компаній виробників та постачальників відповідних товарів/послуг (не менше 3-х письмових запитів цінових пропозицій). Замовник скористався саме таким методом розрахунків очікуваної вартості та звернувся до наступних землевпорядних підприємств, а саме: ТОВ «ГЕОХОРА ПЛЮС» (вих. №9/2.13-562 від 13.05.2021), ТОВ «ПРОМТЕХ ПРОЕКТ ЕНД СЕРВІС» (вих. №9/2.13-560 від 13.05.2021), ТОВ «ТЕХНОДАР-ДНЕПР» (вих. №9/2.13-561 від 13.05.2021) з проханням надати інформацію щодо вартості вказаних послуг. Також Замовником було проведено аналіз (моніторинг) вартості аналогічних державних закупівель з проведення інвентаризації земель (в межах та за межами населених пунктів). На підставі отриманих від надавачів послуг відповідей (ТОВ «ГЕОХОРА ПЛЮС» від 14.05.2021 № 1129; ТОВ «ПРОМТЕХ ПРОЕКТ ЕНД СЕРВІС» від 13.05.2021 № 464; ТОВ «ТЕХНОДАР-ДНЕПР» від 13.05.2021 №56) та за результатами проведеного аналізу аналогічних закупівель, Замовником була виведена середня вартість на послуги, що планувались надаватись.
Технічні та якісні характеристики закупівлі за предметом «Послуги з розроблення технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земель на території Глеюватської сільської ради Криворізького району Дніпропетровської області (Код ДК 021:2015: 71340000-3 - Комплексні інженерні послуги)» сформовані на підставі:
- Земельного кодексу України;
- ЗУ «Про землеустрій»;
- Постанови Кабінету Міністрів України №476 від 05.06.2019 р. «Про затвердження Порядку проведення інвентаризації земель та визнання такими, що втратили чинність, деяких постанов Кабінету Міністрів України»;
- ЗУ «Про Державний земельний кадастр»;
- Закону України «Про топографо-геодезичну і картографічну діяльність».
Стосовно розміщення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, очікуваної вартості предмета закупівлі на власному вебсайті повідомляємо наступне. Відповідно до п. 4 Постанови Кабінету Міністрів України № 710 від 11.10.2016р., органам місцевого самоврядування рекомендується затвердити заходи щодо ефективного та раціонального використання бюджетних коштів, а також забезпечити оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, його очікуваної вартості та/або розміру бюджетного призначення на власному веб-сайті протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель.
Тобто, чинним законодавством не встановлюється обов’язок, а наявна лише рекомендація щодо оприлюднення обґрунтування на власному веб-сайті. Принагідно повідомляємо, що таке обґрунтування наявне у Замовника та надається у складі пояснень.