-
Відкриті торги з публікацією англійською мовою
-
Безлотова
-
КЕП
Тролейбуси з автономним ходом
Завершена
33 000 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 165 000.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 165 000.00 UAH
Номер:
c47ef019b2594e429ddad715bdde6721
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2021-10-21-000002
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
20.10.2021 00:00
Період моніторингу:
21.10.2021 12:21 - 11.11.2021 23:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
20.10.2021 449
(дата)
Харків
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 14 пункту 10 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Луганській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25 серпня 2016 року № 2 зі змінами, внесеними наказом від 17 грудня 2018 року № 255
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Луганській області забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Управління
Північно-східного офісу
Держаудитслужби в Луганській області Тетяна ЖИХАР
Додаток
до наказу Північно-східного офісу Держаудитслужби
від 20.10.2021 № 449
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
2 UA-2021-06-06-000128-b 06.06.2021 інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель; інформація, отримана від громадських об’єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 7 цього Закону.
Начальник відділу контролю
у сфері закупівель Управління Людмила ЗІНОВА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
- Інформація, отримана від громадських об'єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 7 цього Закону
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі
- Внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, не передбачених законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця та правомірності укладання додаткових угод встановлено порушення вимог частин 4, 5 статті 41 Закону № 922.
За результатами аналізу питання своєчасності оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення пункту 11 частини 1 статті 10 Закону № 922.
За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Луганській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема шляхом приведення у відповідність істотних умов договору від 16.08.2021 № 65, а у випадку неможливості усунення порушення – розірвати договір, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладеного у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявленого порушення.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 29 жовтня 2021 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон № 922), розгляду тендерних пропозицій та допущення їх до аукціону, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Управління житлово-комунального господарства Сєвєродонецької міської військово-цивільної адміністрації Сєвєродонецького району Луганської області (далі – Замовник) на 2021 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи Замовника від 30.06.2021 б/н, реєстр отриманих тендерних пропозицій, тендерні пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю «Торговий Дім «Літан» (далі – ТОВ «Торговий Дім «Літан»), товариства з обмеженою відповідальністю «Бас Мотор» (далі- ТОВ «Бас Мотор»), повідомлення про намір укласти договір від 30.07.2021, договір від 16.08.2021 № 65 (далі – договір), додаткову угоду від 16.08.2021 № 1 до договору.
За результатами проведеного моніторингу встановлено, що між Управлінням житлово-комунального господарства Сєвєродонецької міської військово-цивільної адміністрації Сєвєродонецького району Луганської області та ТОВ «Торговий Дім «Літан» був укладений договір 16.08.2021 № 65 за результатами відкритих торгів.
Згідно з частиною 1 статті 638 Цивільного кодексу України від 16.01.2003 № 435-IV (далі – Цивільний кодекс) договір є укладеним, якщо сторони досягли згоди з усіх істотних умов договору. Істотними умовами договору є умови про предмет договору, умови, що визначені законом як істотні або є необхідними для договорів даного виду, а також усі ті умови, щодо яких за заявою хоча б однієї із сторін має бути досягнуто згоди.
Відповідно до частини 1 статті 651 Цивільного кодексу зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом.
Закон № 922 установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави.
Відповідно до абзацу 1 пункту 3 частини 1 статті 31 Закону № 922, замовник відхиляє тендерну пропозицію в разі якщо, зокрема, переможець відмовився від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації або укладення договору про закупівлю.
Відповідно до частини 4 статті 41 Закону № 922 умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції/пропозиції за результатами електронного аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі або узгодженої ціни пропозиції учасника у разі застосування переговорної процедури, крім випадків визначення грошового еквівалента зобов’язання в іноземній валюті та/або випадків перерахунку ціни за результатами електронного аукціону в бік зменшення ціни тендерної пропозиції/пропозиції учасника без зменшення обсягів закупівлі.
Перелік випадків, для внесення змін до істотних умов договору визначено частиною 5 статті 41 Закону № 922. Замовником у тендерній документації (пункт 4 розділу VI Результати торгів та укладання договору про закупівлю), визначено істотні умови, які обов'язково включаються до договору про закупівлю.
Відповідно пункту 12.5 розділу ХІІ укладеного договору від 16.08.2021 № 65 істотні умови Договору не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов'язань сторонами в повному обсязі, крім випадків передбачених пунктом п’ять частини п’ятої статті 41 Закону № 922.
Таким чином положення Закону № 922 є спеціальними нормами, які визначають правові підстави внесення змін та доповнень до договорів, укладених за наслідком публічних закупівель. Враховуючи, що частиною четвертою статті 41 Закону № 922 (спеціальна норма права) заборонено укладення умов договору про публічні закупівлі, які відрізняються від умов тендерної пропозиції, та відповідно до частини п’ятої статті 41 Закону № 922 істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, окрім певного переліку таких змін, то внесення змін до такого договору поза межами переліку, передбаченого частиною п’ятою статті 41 Закону № 922, означає нікчемність таких змін до договору відповідно до частини 1 статті 43 Закону № 922.
Таким чином, Законом № 922 встановлено імперативну спеціальну норму, згідно з якою зміна істотних умов договору про закупівлю може здійснюватись виключно у випадках, визначених частиною п’ятою статті 41 Закону № 922.
Проте Замовником на порушення вимог частини п’ятої статті 41 Закону № 922 додатковою угодою від 16.08.2021 №1 безпідставно внесено зміни до умов договору, та як наслідок умови договору від 16.08.2021 № 65 (зі змінами) на порушення вимог частини 4 статті 41 Закону № 922 відрізняються від змісту тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі.
Крім того моніторингом встановлено, що Замовником на порушення вимог пункту 11 частини 1 статті 10 Закону № 922 в електронній системі закупівель не оприлюднено протягом трьох робочих днів з дня внесення змін до договору повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю.
Період усунення порушень:
29.10.2021 14:19 - 12.11.2021 23:00
Дата публікації висновку:
29.10.2021 14:19
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
На виконання зобов'язання щодо усунення порушень законодавства в сфері державних закупівель згідно висновку моніторінгу UA-M-2021-10-21-000002
Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Луганській області під час проведення моніторингу закупівлі UA-2021-06-06-000128-b зобов’язало УЖКГ Сєвєродонецької міської ВЦА здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема шляхом приведення у відповідність істотних умов договору від 16.08.2021 № 65.
На виконання зобов’язання УЖКГ Сєвєродонецької міської ВЦА уклало додаткову угоду №2 до договору від 16.08.2021 № 65, якою договір приведено у первісний стан у відповідності до істотних умов викладених у тендерній документації та договорі від 16.08.2021 № 65.
Додаткова угода №2 до договору від 16.08.2021 № 65 додається.
Дата публікації звіту:
04.11.2021 17:16