-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Вугілля кам’яне ДГ 13-100, згідно коду CPV за ДК 021:2015 код 09110000-3 Тверде паливо
Завершена
247 156.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 235.78 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 235.78 UAH
Період оскарження:
18.05.2021 17:20 - 10.06.2021 00:00
Скарга
Відхилено
СКАРГА на рішення 9 державного пожежно-рятувального загону Головного управління державної служби України з надзвичайних ситуацій у Донецькій області про визначення переможцем процедури закупівлі ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ТАВРІЙСЬКИЙ АЛЬЯНС» у процедурі закупівлі – код за ДК 021-2015 - 09110000-3 - Тверде паливо (Вугілля кам’яне ДГ 13-100)
Номер:
cce71d6df2834ef081b1518bc9ad1ade
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-05-18-006072-c.a4
Назва:
СКАРГА на рішення 9 державного пожежно-рятувального загону Головного управління державної служби України з надзвичайних ситуацій у Донецькій області про визначення переможцем процедури закупівлі ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ТАВРІЙСЬКИЙ АЛЬЯНС» у процедурі закупівлі – код за ДК 021-2015 - 09110000-3 - Тверде паливо (Вугілля кам’яне ДГ 13-100)
Скарга:
Вих № 02/07/2021-1
Від 02.07.2021 року
Орган оскарження: Антимонопольний комітет України
Постійно діюча адміністративна колегія
з розгляду скарг про порушення
законодавства у сфері публічних
закупівель
вул. Митрополита Василя Липківського, 45
м. Київ, 03680
Тел.: (044) 594-64-12
Факс: (044) 520-10-42
Найменування Замовника: 9 державний пожежно-рятувальний загін
Головного управління державної служби України
з надзвичайних ситуацій у Донецькій області
код ЄДРПОУ 38273220
85300, Донецька область, м. Покровськ
вулиця Захисників України, б.130-Б
Тел.: (06239) 2-02-01, +380506813753
Факс не відомий
e-mail: krasnoarmeysk.dsns@ukr.net
Суб’єкт оскарження: ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО
«ВУГЛЕДАРЕНЕРГОПЛЮС»
Код ЄДРПОУ 33124465
Місцезнаходження:
03194, м. Київ, Святошинський район,
вулиця Зодчих, будинок 4, квартира 258
Тел.: +380958277223, +380671662151
e-mail: ugledarenergoplus@gmail.com
Ідентифікатор закупівлі: UA-2021-05-18-006072-c
Підстави подання скарги: порушення Замовником під час проведення
процедури закупівлі – код за ДК 021-2015 - 09110000-3 - Тверде паливо (Вугілля кам’яне марки ДГ 13-100) при визначенні переможця процедури закупівлі ст. 5, 29, 31 Закону України «Про публічні
закупівлі»
СКАРГА
на рішення 9 державного пожежно-рятувального загону Головного управління державної служби України з надзвичайних ситуацій у Донецькій області про визначення переможцем процедури закупівлі ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ТАВРІЙСЬКИЙ АЛЬЯНС»
у процедурі закупівлі – код за ДК 021-2015 - 09110000-3 - Тверде паливо
(Вугілля кам’яне ДГ 13-100)
18 травня 2021 року 9 державним пожежно-рятувальним загоном Головного управління державної служби України з надзвичайних ситуацій у Донецькій області (далі за текстом – Замовник) на веб-порталі Уповноваженого органу https://prozorro.gov.ua оприлюднено оголошення про проведення процедури відкритих торгів - код за ДК 021-2015 - 09110000-3 - Тверде паливо (Вугілля кам’яне ДГ 13-100) (ідентифікатор закупівлі UA-2021-05-18-006072-c).
Згідно реєстру отриманих пропозицій, розміщеному на веб-порталі Уповноваженого органу https://prozorro.gov.ua (ідентифікатор закупівлі UA-2021-05-18-006072-c) тендерні пропозиції на участь у процедурі закупівлі - код за ДК 021-2015 - 09110000-3 - Тверде паливо (Вугілля кам’яне ДГ 13-100) подали наступні учасники:
- ТОВ "ТАВРІЙСЬКИЙ АЛЬЯНС" з остаточною ціновою пропозицією за результатами аукціону 187 128,00 грн. з ПДВ;
- ПП ВУГЛЕДАРЕНЕРГОПЛЮС з остаточною ціновою пропозицією за результатами аукціону 236 160,00 грн. з ПДВ;
За результатами оцінки електронною системою закупівель найбільш економічно вигідною пропозицією у процедурі закупівлі - код за ДК 021-2015 - 09110000-3 - Тверде паливо (Вугілля кам’яне ДГ 13-100) визначена тендерна пропозиція - ТОВ "ТАВРІЙСЬКИЙ АЛЬЯНС"
22 червня 2021 року тендерним комітетом Замовника прийнято рішення про визначення переможцем процедури закупівлі - код за ДК 021-2015 - 09110000-3 - Тверде паливо (Вугілля кам’яне ДГ 13-100) - ТОВ "ТАВРІЙСЬКИЙ АЛЬЯНС", код ЄДРПОУ 35536333 та 22 червня 2021 року на веб-порталі Уповноваженого органу https://prozorro.gov.ua оприлюднено повідомлення про намір укласти договір з ТОВ "ТАВРІЙСЬКИЙ АЛЬЯНС", код ЄДРПОУ 35536333.
ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО «ВУГЛЕДАРЕНЕРГОПЛЮС» вважає, що рішення Замовника про визначення переможцем процедури закупівлі - код за ДК 021-2015 - 09110000-3 - Тверде паливо (Вугілля кам’яне ДГ 13-100) ТОВ "ТАВРІЙСЬКИЙ АЛЬЯНС", код ЄДРПОУ 35536333 та повідомлення про намір укласти договір прийнято з порушенням норм Закону України «Про публічні закупівлі», а саме:
- Ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» згідно з якою одним з основних принципів здійснення публічних закупівель є об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі;
- Абзацу 1 пункту 2 частини 1 статті 31 Закону України «Про публічні закупівлі» відповідно до якої Замовник відхиляє тендерну пропозицію у разі, якщо тендерна пропозиція учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації;
- Абзацу 1 пункту 1 частини 1 статті 31 Закону України «Про публічні закупівлі» відповідно до якої Замовник відхиляє тендерну пропозицію у разі, якщо учасник процедури закупівлі не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 Закону України «Про публічні закупівлі»
Крім того, рішення Замовника щодо визначення переможцем процедури закупівлі - код за ДК 021-2015 - 09110000-3 - Тверде паливо (Вугілля кам’яне ДГ 13-100) ТОВ "ТАВРІЙСЬКИЙ АЛЬЯНС", код ЄДРПОУ 35536333 та повідомлення про намір укласти договір порушує право ПРИВАТНОГО ПІДПРИЄМСТВА «ВУГЛЕДАРЕНЕРГОПЛЮС» як учасника процедури закупівлі код за ДК 021-2015 - 09110000-3 - Тверде паливо (Вугілля кам’яне ДГ 13-100) на об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, гарантованого ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Неправомірне визначення переможцем процедури закупівлі ТОВ «ТАВРІЙСЬКИЙ АЛЬЯНС» порушує право ПРИВАТНОГНОГО ПІДПРИЄМСТВА «ВУГЛЕДАРЕНЕРГОПЛЮС» як реального учасника процедури закупівлі на визначення саме ПРИВАТНОГО ПІДПРИЄМСТВА «ВУГЛЕДАРЕНЕРГОПЛЮС» переможцем процедури закупівлі та укладання договору з замовником, а в наступному виконання договору та отримання прибутку.
І. Щодо визначення переможцем процедури закупівлі ТОВ "ТАВРІЙСЬКИЙ АЛЬЯНС", код ЄДРПОУ 35536333.
1. Згідно п. 4 Додатку 2 до тендерної документації у новій редакції від 03.06.2021 р. (далі за текстом – тендерна документація) для документального підтвердження наявності вагового обладнання учасники процедури закупівлі повинні надати в складі тендерної пропозиції скановану(і) з оригіналу(ів) копію(ї):
- паспорту чи настанови з експлуатації або інших документів щодо технічних характеристик вагів;
- чинного свідоцтва про повірку законодавчо регульованого засобу вимірювальної техніки (вагів) з відміткою щодо такої повірки або сертифікату відповідності, який замінює первинну повірку законодавчо регульованого засобу вимірювальної техніки (вагів) при вводі вагів в експлуатацію;
- договору(ів) купівлі-продажу вагового обладнання або інший документ про право власності вагового обладнання;
- чинного договору(ів) оренди або чинного договору(ів) про надання послуг зі строком дії не меншим, ніж до 31.12.2021 (якщо учасник на договірних засадах користується ваговим обладнанням чи залучає його).
На виконання вимог п. 4 Додатку 2 до тендерної документації В СКЛАДІ ТЕНДЕРНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ ТОВ «ТАВРІЙСЬКИЙ АЛЬЯНС» МІСТИТЬСЯ:
- договір про надання послуг по зважуванню автотранспорту № 1 від 01.03.2021 р. з ФОП Пугачем О.В. на автомобільних вагах тензометричних електронних типу ВАТ 80/2
- сертифікат відповідності на ваги автомобільні тензометричні електронні типу ВАТ 80/2, дата видачі 05.06.2020 року, який замінює первинну повірку законодавчо регульованого засобу вимірювальної техніки (вагів) при вводі вагів в експлуатацію.
Згідно ч. 1 ст. 17 Закону України «Про метрологію та метрологічну діяльність» від 05.06.2014 р. № 1314-VII із змінами та доповненнями законодавчо регульовані засоби вимірювальної техніки, що перебувають в експлуатації, підлягають ПЕРІОДИЧНІЙ ПОВІРЦІ та повірці після ремонту.
Відповідно до ч. 2 ст. 17 Закону України «Про метрологію та метрологічну діяльність» перелік категорій законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки, що підлягають періодичній повірці, встановлюється Кабінетом Міністрів України.
Згідно п. 50 Додатку до Постанови КМУ від 4 червня 2015 р. № 374 до законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки, що підлягають періодичній повірці належать неавтоматичні зважувальні прилади, до яких належать ваги автомобільні тензометричні електронні
Відповідно до ч. 2 ст. 17 Закону України «Про метрологію та метрологічну діяльність» міжповірочні інтервали законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки за категоріями встановлюються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері метрології та метрологічної діяльності
Міжповірочні інтервали законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки, що перебувають в експлуатації, за категоріями встановлені Наказом МЕРТУ від 13.10.2016 № 1747, який зареєстрований в Міністерстві юстиції України 01 листопада 2016 р. за № 1417/29547 (далі за текстом – Наказ № 1747)
Згідно п. 50 Наказу № 1747 для неавтоматичних зважувальних приладів встановлений міжповірочний інтервал 1 рік та 1,5 років, а саме - для неавтоматичних зважувальних приладів механічних до 50 кг установлено міжповірочний інтервал 1,5 року; для інших - 1 рік.
Згідно з ч. 3 ст. 17 Закону України «Про метрологію та метрологічну діяльність» суб’єкти господарювання зобов’язані своєчасно З ДОТРИМАННЯМ ВСТАНОВЛЕНИХ МІЖПОВІРОЧНИХ ІНТЕРВАЛІВ подавати законодавчо регульовані засоби вимірювальної техніки, що перебувають в експлуатації, на періодичну повірку.
Згідно сертифікату відповідності на ваги автомобільні тензометричні електронні типу ВАТ 80/2, який замінює первинну повірку законодавчо регульованого засобу вимірювальної техніки (вагів) при вводі вагів в експлуатацію, дата його видачі 05.06.2020 року, тобто первинна повірка вагів тензометричних електронних типу ВАТ 80/2 була проведена 05.06.2021 року та з урахуванням вищевикладених міжповірчних інтервалів законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки наступна повірка вагів автомобільних тензометричних електронних типу ВАТ 80/2 повинна бути здійснена не пізніше 05.06.2021 року.
Тендерна пропозиція ТОВ «ТАВРІЙСЬКИЙ АЛЬЯНС» подана 12.06.2021 року.
На підставі вищевикладеного, сертифікат відповідності на ваги автомобільні тензометричні електронні типу ВАТ 80/2, дата видачі 05.06.2020 року, який замінює первинну повірку законодавчо регульованого засобу вимірювальної техніки (вагів) при вводі вагів в експлуатацію станом на 12.06.2021 Є НЕЧИННИМ.
На підставі вищевикладеного, в складі тендерної пропозиції ТОВ «ТАВРІЙСЬКИЙ АЛЬЯНС» ВІДСУТНЄ чинне свідоцтво про повірку законодавчо регульованого засобу вимірювальної техніки (вагів) з відміткою щодо такої повірки, а отже тендерна пропозиція ТОВ «ТАВРІЙСЬКИЙ АЛЬЯНС» повинна бути відхилена Замовником.
2. Згідно з п. 3 розділу VІ тендерної документації у складі тендерної пропозиції учасник надає лист погодження з усіма умовами проекту договору замовника.
В порушення вимог п. 3 розділу VІ тендерної документації в складі тендерної пропозиції ТОВ «ТАВРІЙСЬКИЙ АЛЬЯНС» відсутній лист погодження з усіма умовами проекту договору замовника, а отже тендерна пропозиція ТОВ «ТАВРІЙСЬКИЙ АЛЬЯНС» повинна бути відхилена Замовником.
3. Згідно п. 2.3 Додатку 4 до тендерної документації У складі тендерної пропозиції Учасник надає довідку про наявність вугілля на складі із зазначенням його місцезнаходження, до якої надати копію з оригіналу протоколу випробувань і посвідчення про якість заявленого вугілля, виданого лабораторією на ім’я Учасника торгів із зазначенням показників зольності на сухий стан палива, загальної вологи на робочий стан палива, виходу летких речовин та нижчої теплоти згорання на робочий стан палива, а також надати акти відбору проб, складені згідно з ДСТУ 4096-2002 за підписом посадової особи лабораторії, яка здійснювала відбір проб разом з актом про надання відповідних послуг.
На виконання вимог п. 2.3 Додатку 4 до тендерної документації в складі тендерної пропозиції ТОВ «ТАВРІЙСЬКИЙ АЛЬЯНС» міститься (архівний файл «14. технічна специфікація Додаток 4»):
- довідка про наявність вугілля на складі (файл «Вугілля на складі.pdf»);
- акт відбору об’єднаної проби палива на складі на вугілля кам’яне марки ДГ (13-100) складений згідно ДСТУ 4096-2002 за підписом посадової особи лабораторії, яка здійснили відбір проб – Вуглехімічна лабораторія № 3 відокремленого підрозділу «Технічний контроль якості вугілля» ДП «Селидіввугілля» (файл «10.2 АКТ ДГ 13-100.PDF»)
- посвідчення про якість вугілля кам’яного марки ДГ (13-100) (файл «10.3 посвідчення ДГ 13-100.PDF»)
- протокол випробувань вугілля кам’яного марки ДГ (13-100) (файл «10.4 Протокол ДГ 13-100.PDF»)
В порушення вимог п. 2.3 Додатку 4 до тендерної документації в складі тендерної пропозиції ТОВ «ТАВРІЙСЬКИЙ АЛЬЯНС» відсутній акт про надання послуг відбору проби посадовими особами Вуглехімічної лабораторії № 3 відокремленого підрозділу «Технічний контроль якості вугілля» ДП «Селидіввугілля», а отже тендерна пропозиція ТОВ «ТАВРІЙСЬКИЙ АЛЬЯНС» повинна бути відхилена Замовником.
На підставі вищенаведеного, керуючись ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі»
ПРОШУ:
1. Прийняти скаргу до розгляду.
2. Встановити наявність порушень 9 державним пожежно-рятувальним загоном Головного управління державної служби України з надзвичайних ситуацій у Донецькій області порядку проведення процедури закупівлі - код за ДК 021-2015 - 09110000-3 - Тверде паливо (Вугілля кам’яне ДГ 13-100).
3. Прийняти рішення, яким зобов’язати 9 державний пожежно-рятувальний загін Головного управління державної служби України з надзвичайних ситуацій у Донецькій області скасувати рішення про визначення переможцем процедури закупівлі - код за ДК 021-2015 - 09110000-3 - Тверде паливо (Вугілля кам’яне ДГ 13-100) ТОВ "ТАВРІЙСЬКИЙ АЛЬЯНС", код ЄДРПОУ 35536333 та повідомлення про намір укласти договір з ТОВ "ТАВРІЙСЬКИЙ АЛЬЯНС", код ЄДРПОУ 35536333.
4. Провести завершення процедури закупівлі - код за ДК 021-2015 - 09110000-3 - Тверде паливо (Вугілля кам’яне ДГ 13-100) згідно з нормами чинного законодавства України та Закону України «Про публічні закупівлі».
ДОДАТОК:
1. Сканований з оригіналу Статут ПРИВАТНОГО ПІДПРИЄМСТВА «ВУГЛЕДАРЕНЕРГОПЛЮС» у новій редакції зі змінами, затверджений рішенням засновника № 2 від 31.12.2005 р.
2. Скановані з оригіналу зміни до статуту ПРИВАТНОГО ПІДПРИЄМСТВА «ВУГЛЕДАРЕНЕРГОПЛЮС», затверджений рішенням засновника № 4 від 09.12.2014 р.
3. Сканована копія електронного витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань від 13.02.2020 р.
Директор
ПРИВАТНОГО ПІДПРИЄМСТВА
«ВУГЛЕДАРЕНЕРГОПЛЮС» В.Ф. Пилипенко
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга Покровск на портал.pdf 02.07.2021 17:16
- рішення від 07.07.2021№15284.pdf 07.07.2021 19:33
- Інформація про резолютивну частину рішення від 14.07.2021 №16117.pdf 15.07.2021 15:21
- Рішення від 14.07.2021 № 16117.pdf 19.07.2021 19:19
- Пояснення 12.07.2021 12:43
- Пояснення doc 12.07.2021 12:43
Дата прийняття скарги до розгляду:
02.07.2021 17:37
Дата розгляду скарги:
14.07.2021 12:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
07.07.2021 19:33
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
19.07.2021 19:19
Вимога
Залишено без розгляду
Дискримінаційна вимога.
Номер:
b87ea914f1ab41fd9ec5b3d37be9f01d
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-05-18-006072-c.c3
Назва:
Дискримінаційна вимога.
Вимога:
пунктом 2.9. Додатку 4 Тендерної документації вимагається Технічні, якісні характеристики товару повинні передбачати застосування заходів із захисту довкілля. Учасник у складі своєї тендерної пропозиції надає довідку в довільній формі із посиланням на Єдиний реєстр з оцінки впливу на довкілля, в якому повинен міститися висновок з оцінки впливу на довкілля на виконання Закону України «Про оцінку впливу на довкілля» №2059-VIII від 23.05.2017р.
Звертаю вашу увагу, що дана вимога є дискримінаційною по відношенню до нашого підприємтсва з приводу того що ми займаємося поставкою вугільної продукції, ми її закуповуємо і превозимо. Ми не є виробником тому не маємо висновок з оцінки впливу на довкілля на виконання Закону України «Про оцінку впливу на довкілля» №2059-VIII від 23.05.2017р. Просимо видалити цю дискримінаційну вимогу яке на дає змогу прийняти участь іншім підприємствам окрім видобувника
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
19.05.2021 10:49
Вирішення:
Доброго дня, шановний Учаснику. Уповноваженою особою розглянуто ваше звернення. За результатами розгляду повідомляємо таке:
У частині 5 статті 23 Закону України “Про публічні закупівлі” в редакції Закону України “Про внесення змін до Закону України “Про публічні закупівлі" та деяких інших законодавчих актів України щодо вдосконалення публічних закупівель” від 19 вересня 2019 року № 114-IX (далі — Закон) встановлюється, що замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам.
Маркування, протоколи випробувань та сертифікати повинні бути видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством.
Частина 3 статті 22 Закону передбачає, що тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити. З метою підтвердження якості та безпечності запропонованого товару замовником в тендерній документації встановлена вимога надати довідку в довільній формі із посиланням на Єдиний реєстр з оцінки впливу на довкілля, в якому повинен міститися висновок з оцінки впливу на довкілля на виконання Закону України «Про оцінку впливу на довкілля» №2059-VIII від 23.05.2017р., або копію скановану з оригіналу екологічного(их) сертифікату(ів) якості ISO 14001:2015, строк дії якого закінчується не раніше грудня 2021 року.
Вами зазначено, що Ви займаємося поставкою вугільної продукції, Ви її закуповуєте і «превозите», адже вплив на довкілля може бути здійснено також при перевезенні вугільної продукції. Учасник, який займається поставкою вугільної продукції, має можливість звернутися до підприємств, у якого планує закуповувати вугілля марки ДГ (13-100) для надання вищезазначеного документу.
В своїй вимозі Ви не довели необхідність внесення змін до тендерної документації Замовника в цій частині, а також документально не підтвердив неможливість виконання вказаної умови Замовника та не обґрунтували, яким чином наведена умова порушує права та законні інтереси Учасника, пов’язані з участю у процедурі закупівлі.
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
14.06.2021 12:02
Вимога
Залишено без розгляду
Дискримінаційні вимоги.
Номер:
0002906b5ef940c29fb8dc005d776175
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-05-18-006072-c.c2
Назва:
Дискримінаційні вимоги.
Вимога:
Просимо видалити дискримінаційні вимоги у п2.7. Додатка 4 до тендерної документації . На підтвердження сировини надати копію сертифікату походження товару країни видобування за формою передбаченою чинним законодавством, одержувачем в якому має бути зазначений виробник вугілля виробництва якого пропонується до поставки, а відправником вугледобувне підприємство із діючим дозволом на користування надрами.
На підтвердження сировини ндаються сертифікат генетичних технологічних та якісних показиників, протоколи випробування, сертифікати якості. по друге якщо вугілля буде закуповуватися у збагачувальній фабриці вона переробляє але не видобкває вугілля. цим самим ви звузели коло потенційних учасників,, зможуть прийняти участь лише ті хто закуповує вугілля у видобувника (шахта і т.д). Происмо видалити данну вимогу.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
19.05.2021 10:12
Вирішення:
Шановний Учасник! Рішення президії Торгово-Промислової палати України від 27.02.2002, Протокол № 21(5) «Про затвердження Інструкції про порядок визначення країни походження товарів/послуг, оформлення та засвідчення сертифікатів відповідних форм» (надалі – Інструкція) не містить жодних обмежень та виключень для отримання сертифікату походження товару та його використання.
Відповідно до пункту 2 Основні терміни та їх визначення, підпункту 2.1. Інструкції зазначено, що Сертифікат походження – документ спеціально установленої форми, який підтверджує, що товари/послуги вироблені або виконані в даній країні, і який містить інформацію для їх ідентифікації.
Відповідно до пункту 3 Порядок проведення робіт з визначення країни походження товарів/послуг, підпункту 3.1. Інструкції зазначено, що підставою для проведення робіт з визначення країни походження товарів/послуг є заявка-декларація замовника (далі – заявка). Заявка заповнюється замовником за встановленою формою. Заявка підписується керівником або уповноваженою ним особою та скріплюється печаткою організації-замовника. Таким чином, Інструкція не містить жодних обмежень щодо отримання Сертифікату.
Замовник не обмежує можливості закупівлі вугілля у будь-якого виробника, виробника-переробника (збагачувальної фабрики), а лише вимагає підтвердження від виробника-переробника (збагачувальної фабрики) сировини, з якої виробляється продукції, яка пропонується до постачання учасником.
Додатково зазначаємо, що вугілля, яке видобувається шахтами в Україні, може бути виключно марки ДГ (0-200) або Г(Г2) (0-200). Предметом закупівлі є кам’яне вугілля марки ДГ (13-100), яке виробляється шляхом збагачення або сортування, або грохочення.
Безпосередньо шахти не мають можливості поставляти кам’яне вугілля марки ДГ (13-100). Якщо у виробника, виробника-переробника (збагачувальної фабрики) не має сертифікату походження на товар, він може вільно звернутися для отримання такого сертифікату до будь-якого територіального органу Торгово-промислової палати України. Відповідно до Інструкції про порядок визначення країни походження товарів/послуг, оформлення та засвідчення сертифікатів відповідних форм надати документи від вугледобувного підприємства для підтвердження країни виробництва (видобування) та отримати вищезазначений сертифікат.
Сертифікат походження на вугілля вимагається Замовником для підтвердження легальності сировини, яка використовується для виготовлення предмету закупівлі, а саме вугілля марки ДГ (13-100) та дотримання в своїй діяльності виробником, виробником-переробником (збагачувальної фабрики) чинного санкційного законодавства, а саме: Постанови Кабінету Міністрів від 16.12.2015 №1035 «Про обмеження поставок окремих товарів (робіт, послуг) з тимчасово окупованої території на іншу територію України та/або з іншої території України на тимчасову окуповану територію»; Постанови КМУ від 30.12.2015 №1147; Указу Президента від 15.05.2017 №133/2017 тощо.
Скаржник має можливість звернутися до підприємств, у якого планує закуповувати вугілля марки ДГ (13-100) для надання вищезазначеного документу.
В своїй вимозі Вами не доведено необхідність внесення змін до тендерної документації Замовника в цій частині, а також документально не підтвердив неможливість виконання вказаної умови та не обґрунтували, яким чином наведена умова порушує Ваші права та законні інтереси, пов’язані з участю у процедурі закупівлі.
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
14.06.2021 12:02
Вимога
Залишено без розгляду
Дискримінаційні вимоги порушення головних принципів ЗУ про публічні закупівлі
Номер:
95f40e99105c4535b4310d8ed4330f8f
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-05-18-006072-c.c1
Назва:
Дискримінаційні вимоги порушення головних принципів ЗУ про публічні закупівлі
Вимога:
Тендерної документації встановлено, що Учасником у складі тендерної пропозиції надається копія чинного сертифікату відповідності системи управління якістю, що виданий міжнародним органом сертифікації, а також копія чинного сертифікату відповідності системі екологічного керування, що виданий міжнародним органом сертифікації. Згідно із ч. 2 ст. 23 ЗУ «Про публічні закупівлі» замовник має право з власної ініціативи або у разі усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку органу державного фінансового контролю відповідно до статті 71 цього Закону, або за результатами звернень, або на підставі рішення органу оскарження внести зміни до тендерної документації. Вважаю, що до Тендерної документації слід внести зміни шляхом виключення вимог щодо надання копії чинного сертифікату відповідності системи управління якістю, що виданий міжнародним органом сертифікації, а також копії чинного сертифікату відповідності системі екологічного керування, що виданий міжнародним органом сертифікації, з огляду на наступне. ДСТУ ISO 14001:2015 прийнято як національний стандарт України, гармонізований з міжнародним нормативним документом, з наданням чинності з 01 липня 2016 року, на підставі наказу Державного підприємства «Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості» від 21.12.2015 р. № 2013. Національні стандарти систем управління якістю (ISO 9001) затверджено наказом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 22.06.2009 р. Разом із тим, відповідно до ч. 1 та ч. 2 ст. 23 ЗУ «Про стандартизацію» національні стандарти та кодекси усталеної практики застосовуються на добровільній основі, крім випадків, якщо обов'язковість їх застосування встановлена нормативно-правовими актами. Національний орган стандартизації забезпечує розміщення на офіційному веб-сайті текстів національних стандартів та кодексів усталеної практики, обов'язковість застосування яких установлена нормативно-правовими актами, не пізніше ніж через 30 календарних днів з дня офіційного опублікування таких актів з безоплатним доступом до зазначених національних стандартів та кодексів усталеної практики. Вказані положення кореспондуються із ч. 3 ст. 16 ЗУ «Про публічні закупівлі», згідно із якою документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції не може бути підставою для її відхилення замовником. З огляду на вказане вище слід враховувати, що положеннями ДСТУ ISO 14001:2015 та ДСТУ ISO 9001, а також положеннями нормативних актів, якими їм надано чинність, не передбачена обов’язковість застосування вказаних вище стандартів, а також не вимагається обов’язкова сертифікація суб’єктів на їх відповідність. Більше того, за даними офіційного веб-порталу Міжнародної організації по стандартизації (https://www.iso.org) сертифікація на відповідність стандарту ISO 9001 також не є обов’язковою. Також умовами Тендерної документації не передбачено, що оскільки ISO 14001:2015 та ISO 9001 є гармонізованими державними стандартами України до законодавства Європейського Союзу, то сертифікацію можливо провести і на базі акредитованих вітчизняних суб’єктів сертифікації, у зв’язку із чим вимога про надання сертифікатів міжнародної установи має дискримінаційний характер. На підставі вказаного вище, керуючись ч. 1 ст. 23 ЗУ «Про публічні закупівлі» прошу виключити з вимог Тендерної документації вимоги про надання учасниками у складі тендерної пропозиції копії чинного сертифікату відповідності системи управління якістю, що виданий міжнародним органом сертифікації, а також копії чинного сертифікату відповідності системі екологічного керування, що виданий міжнародним органом сертифікації.
Також з цього приводу було надано роз’яснення «ПРОЗОРО ІНФОБОКС» https://infobox.prozorro.org/articles/sertifikaciya-iso-v-publichnih-zakupivlyah-shcho-ce-i-dlya-chogo
«Мабуть, активних гравців ринку публічних закупівель неможливо нічим здивувати, адже доволі часто в тендерних документаціях ми зустрічаємо вимоги, які, м’яко кажучи, дивні. Однією з таких нестандартних вимог є сертифікат ISO. Що ж таке сертифікація ISO і чи законно її вимагати в публічних закупівлях?
Система сертифікації якості ISO (ІСО) проводиться на відповідність міжнародним стандартам, встановленим Міжнародною Організацією по Стандартизації (ISO, International Organization for Standardization). Організація ISO не проводить сертифікацію, а тільки розробляє стандарти відповідності. Функція сертифікації переходить на національні акредитовані установи, які займаються впровадженням стандартів на підприємстві, видають сертифікати та проводять наглядовий аудит. Організацією ISO розроблено велику кількість стандартів у різних сферах діяльності, однак в українських тендерних реаліях найчастіше використовуються ISO 9001, 14000, 18001.
ISO 9001 - це процес оцінювання системи менеджменту в тій чи іншій компанії на відповідність вимогам стандарту. Для того, щоб отримати сертифікат відповідності ISO 9001, на підприємстві потрібно створити систему документації, яка регулює всі дії, що стосуються якості продукції. Простою мовою, цей сертифікат допомагає керівництву компанії правильно побудувати бізнес-процеси та приймати найбільш оптимапльні управлінські рішення, які впливатимуть на якість продукції.
ISO 14000 - серія міжнародних і добровільних для застосування стандартів і настанов, які присвячені екологічному менеджменту. Стандарти серії ISO 14000 формулюють вимоги до екологічної політики організації і допомагають зрозуміти, як впливають на навколишнє середовище ті чи інші продукти і послуги.
Що стосується України, то в нас діє принцип добровільної сертифікації. Тобто, ніхто не може зобов’язати бізнес в примусовому порядку сертифікувати товар.»
Просимо видалити дану вимогу про надання сертифікатів ИСО у зв язку з задоволенням головних принципів ЗУ " ПРо публічні закупівлі" а саме максимальна економія, ефективність та пропорційність.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
19.05.2021 10:01
Вирішення:
Шановний учасник! Дякуємо за Вашу увагу та небайдужість до нашої процедури закупівлі.
Тендерну документацію розроблено у відповідності до статті 22 Закону України “Про публічні закупівлі” в редакції Закону України “Про внесення змін до Закону України “Про публічні закупівлі" та деяких інших законодавчих актів України щодо вдосконалення публічних закупівель” від 19 вересня 2019 року № 114-IX (далі — Закон). Тендерна документація не передбачає надання копії чинного сертифікату відповідності системи управління якістю, що ВИДАНИЙ міжнародним органом сертифікації, а також копії чинного сертифікату відповідності системі екологічного керування, що ВИДАНИЙ міжнародним органом сертифікації. Витребувані документи мають ВІДПОВІДАТИ вимогам ISO 14001:2015, ISO9001:2015.
Відповідно до частини третьої статті 22 Закону, тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Враховуючи той факт, що відповідно до наказу ДП «УкрНДЦ» від 31.12.2015р.№221 міжнародні стандарти ISO 9001-2015 та ISO 14001:2015 були прийнятий також у якості Національного стандарту України ( ДСТУ ISO 9001-2015, ДСТУ ISO 14001:2015), вимога Замовника щодо надання у складі тендерних пропозицій учасників відповідних документів - встановленим (згідно стандарту ISO 9001-2015, ДСТУ ISO 14001:2015) стандартним характеристикам та вимогам, є в повній мірі правомірною вимогою щодо підтвердження відповідності якості запропонованого Учасником товару - міжнародним та національним стандартам якості у розумінні ЗУ «Про публічні закупівлі». Такі вимоги не є дискримінаційними, мають на меті захист від недобросовісних учасників. Кожен з учасників є вільним та не обмеженим в отриманні таких документів. Замовником встановлені єдині для всіх та рівні умови участі у процедурі закупівлі.
Крім того, для включення певного документу до тендерної документації не є обов’язковим наявність імперативної правової норми щодо обов’язковості отримання такого документа. Відсутність обов'язкової сертифікації не позбавляє можливості отримати сертифікат у добровільному порядку з тим, щоб дотриматися умов конкурсу.
Вимога щодо надання вказаних сертифікатів встановлена з метою відповідності учасника ДСТУ ISO 9001:2015, ДСТУ ISO 14001:2015.
Наголошуємо ще раз, у статті 22 Закону передбачено право замовника зазначити у Тендерній Документації інформацію яку замовник вважає за необхідне включити до Тендерної документації. Тобто Закон не обмежує включення до ТД вимог які забезпечують належне виконання умов договору переможцем торгів.
До компетенції уповноваженої особи не входить визначення наявності чи відсутності документів у певного кола підприємств, так само як строки і вартість отримання таких документів.
З урахуванням вищевикладеного, вважаємо Вашу вимогу стосовно виключення зі складу тендерної документації умови про надання учасниками відкритих торгів оспорюваних сертифікатів для підтвердження відповідності якісних характеристик твердого палива – міжнародним та національним стандартам України, як таку, що не підлягає задоволенню.
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
14.06.2021 12:02