-
Відкриті торги з публікацією англійською мовою
-
Безлотова
-
КЕП
- 1
18810000-0 — Взуття різне, крім спортивного та захисного (черевики тип А, черевики тип Б)
Завершена
22 880 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 114 400.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 114 400.00 UAH
Період оскарження:
07.05.2021 17:02 - 18.06.2021 00:00
Скарга
Відхилено
Скарга стосовно змісту тендерної документації
Номер:
852295aacab2496fa4fddf5b2606ec86
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-05-07-003961-c.b5
Назва:
Скарга стосовно змісту тендерної документації
Скарга:
ДЕРЖАВНА УСТАНОВА «ГЕНЕРАЛЬНА ДИРЕКЦІЯ ДЕРЖАВНОЇ КРИМІНАЛЬНО-ВИКОНАВЧОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ» (далі – Замовник) 07 травня 2021 року о 17:02 у системі електронних закупівель було розміщено Тендерну документацію
на закупівлю товару ДК 021:2015: 18810000-0 – «Взуття різного, крім спортивного
та захисного», ідентифікатор закупівлі UA-2021-05-07-003961-c за процедурою відкритих торгів.
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ГРІН – МАРТ» (далі – Учасник) планує взяти участь у вищезазначеній закупівлі.
Ознайомившись з останньою редакцією Тендерної документації Замовника, було виявлено невідповідність Тендерної документації Замовника вимогам Закону України «Про публічні закупівлі», що у свою чергу є порушенням законодавства у сфері публічних закупівель, а саме:
1. Замовник у пункті 10 Додатку 2 Тендерної документації передбачає вимогу надання Лист-згоду на обробку персональних даних відповідно до вимог ЗУ «Про захист персональних даних» щодо всіх осіб Учасника, персональні данні яких надаються у складі тендерної пропозиції Учасника, але в статті 7 Закону України «Про захист персональних даних» чітко прописано мету обробки персональних даних, заборону та застосування.
Враховуючи це, просимо зобов’язати Замовника прописати мету обробки персональних даних, наданих Замовнику.
2. У відомостях про учасника Замовником зазначена примітка з «зірочкою» проте, Замовником не зазначено певний пункт, до якого стосується дана примітка.
Просимо Вас зобов’язати Замовника конкретизувати, до якого пункту стосується наведена примітка із «зірочкою».
3. У додатку 1 до Проекту договору, у якому Замовник посилається у пункті 13.1 Проекту договору, значиться «Замовник», «Виконавець», «Отримувач». Проте,
в пункті 1 Проекту договору чітко визначені сторони договору, а саме: «Продавець» і «Покупець», що спотворює визначення сторін договору та робить додаток 1 до договору юридично нікчемним.
Вимагаємо Вас зобов’язати Замовника привести до відповідності проект договору з його додатками до належної якості.
4. У пункті 4 розділу ІІІ Тендерної документації Замовник пише: «До закінчення строку дії пропозиції Замовник має право вимагати від Учасника продовжити його на додатковий період часу. Запит та відповіді Учасника подаються засобами зв'язку з послідуючим письмовим підтвердженням.» Проте, пункт 8 статті 12 Закону України «Про публічні закупівлі» прямою нормою передбачає: «Подання інформації під час проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі здійснюється в електронному вигляді через електронну систему закупівель. Замовникам забороняється вимагати від учасників подання у паперовому вигляді інформації, поданої ними під час проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі.»
Просимо зобов’язати Замовника привести вимоги цієї частини Тендерної документації до норм чинного законодавства.
5. Відповідно до абзацу першого пункту першого Розділу III. «Інструкція
з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації на електронні торги учасник повинен надати документи в електронному вигляді.
Згідно пункту 2 Розділу VIІ. «Інша інформація» Учасники процедури закупівлі повинні надати у складі тендерних пропозицій:
- інформацію та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим Замовником в Додатку №3 ТД;
- гарантійний лист у довільній формі щодо надання Замовнику зразків запропонованої продукції за свій рахунок, не пізніше 2 (двох) робочих днів після проведення аукціону, для перевірки якості та відповідності технічним вимогам Замовника;
- гарантійний лист у довільній формі щодо відповідності зразків запропонованої продукції технічним вимогам Замовника.
У разі ненадання або порушення строків надання відповідних зразків
або встановлення факту невідповідності зразків продукції технічним вимогам Замовника гарантійний лист вважається недійсним та пропозиція учасника відхиляється із зазначенням аргументації в електронній системі як «відмова переможцем торгів від підписання договору про закупівлю»;
- гарантійний лист у довільній формі щодо погодження з рішенням Замовника по відхиленню тендерної пропозиції учасника у разі встановлення факту невідповідності зразків запропонованої продукції технічним вимогам Замовника;
- гарантійний лист від виробника, що підтверджує можливість постачання учасником запропонованого товару в необхідній кількості, якості та в потрібні терміни.
В листі обов’язково зазначити найменування замовника процедури, номер оголошення, дату виходу оголошення, якість запропонованого товару, кількість, строки.
Під час використання електронної системи закупівель з метою подання тендерних пропозицій і здійснення їх оцінки документи та дані створюються та подаються
з урахуванням вимог Закону України «Про електронні довірчі послуги».
В Додатку 2 до ТД зазначено перелік документів на підтвердження відповідності учасника кваліфікаційним та іншим критеріям, вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» та повноважень представника або уповноваженої особи учасника, зокрема:
«14. Інші документи:
14.1. На підтвердження інформації про відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим Замовником в Додатку №3 ТД учасник повинен надати копії наступних документів:
- детальний технічний опис на готовий виріб;
- сертифікат відповідності на готовий виріб;
- протокол випробування готового виробу;
-копію сертифікатів відповідності та\або копії декларації відповідності та\або копій протоколів випробувань та\або висновок санітарно-епідеміологічної експертизи
на всі використані матеріали, що завірені Учасником.
- калькуляцію на одиницю готового виробу із зазначення виду та/або назви використаних матеріалів.»
На нашу думку, вищезазначений перелік документів досить детальний, а отже повністю охоплює та підтверджує документально відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним вимогам Замовника.
Однак, окрім цих документів Замовник також відповідно до Додатку 3 вимагає надати Зразки предмета закупівлі з ярликом (назва та реквізити учасника) довільної форми у картонних коробках для взуття в кількості 1 пара кожного типу , не пізніше 2 (двох) робочих днів після закінчення строку подання тендерних пропозицій,
для перевірки якості та відповідності технічним вимогам Замовника
в акредитованій лабораторії, яку Замовник та Учасник визначають за взаємною згодою. Послуги лабораторії щодо проведення досліджень оплачуються Учасником.
Зразки подаються за адресою: м. Київ, вул. Юрія Іллєнка, 81, каб. 127.
Предмети закупівлі повинні відповідати вимогам ДСТУ ГОСТ 26167:2009
та технічному опису Замовника.
В той же час, згідно пункту 2 Розділу VIІ. «Інша інформація» учасник повинен надати в складі тендерної пропозиції лист згоду на проведення експертизи щодо відповідності зразку.
Слід зазначити, що в даному випадку на Учасника потенційно лягає додатковий матеріальний тягар в зв’язку з направленням зразків на експертизу до акредитованого органу.
Вважаємо, що позиція Замовника, щодо підтвердження відповідності тендерної пропозиції Учасника технічним вимогам шляхом надання та погодження зразків товару
є хибною, оскільки зразок не є документом чи інформацією, подання яких здійснюється учасниками в електронному вигляді через електронну систему закупівель. Отже, встановлення Замовником вимоги про надання зразків товару
є порушенням частини 8 статті 12 та пункту 3 частини другої статті 22 Закону та не може бути підставою для відхилення тендерної пропозиції.
Також, варто відмітити, що Замовник у процесі проведення публічної закупівлі керується імперативним методом. Закон України «Про публічні закупівлі» не містить положень, які надавали б право Замовнику вимагати зразок товару, а тим паче , навіть у випадку, якщо зразок товару, наданий Учасником не відповідає вимогам Замовника, відхиляти тендерну пропозицію Учасника, оскільки зразок не є складовою тендерної пропозиції Учасника у розумінні Закону. Отже невідповідність наданого зразку
не може бути підставою для відхилення тендерної пропозиції учасника відповідно
до вимог статті 31 Закону.
Відповідно до частини 4 статті 5 та частини 4 статті 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» Замовник не має права встановлювати жодних дискримінаційних вимог
до учасників процедури закупівлі, тендерна документація не повинна містити вимог,
що обмежують та призводять до дискримінації учасників.
Просимо Вас зобов'язати Замовника виключити з Тендерної документації вимоги щодо:
- надання Замовнику зразків запропонованої продукції за свій рахунок, не пізніше 2 (двох) робочих днів після проведення аукціону, для перевірки якості та відповідності технічним вимогам Замовника;
- надання гарантійного листа у довільній формі щодо надання Замовнику зразків запропонованої продукції за свій рахунок, не пізніше 2 (двох) робочих днів після проведення аукціону, для перевірки якості та відповідності технічним вимогам Замовника;
- надання гарантійного листа у довільній формі щодо відповідності зразків запропонованої продукції технічним вимогам замовника;
- надання гарантійного листа у довільній формі щодо погодження з рішенням Замовника по відхиленню тендерної пропозиції учасника у разі встановлення факту невідповідності зразків запропонованої продукції технічним вимогам Замовника.
Керуючись статтею 18 та принципами визначеними статтею 3 Закону України «Про публічні закупівлі», вищевикладеним обґрунтуванням, Учасник просить:
1. Прийняти Скаргу ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ГРІН – МАРТ» до розгляду.
2. Зобов’язати ДЕРЖАВНУ УСТАНОВУ «ГЕНЕРАЛЬНА ДИРЕКЦІЯ ДЕРЖАВНОЇ КРИМІНАЛЬНО-ВИКОНАВЧОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ» внести зміни
до Тендерної документації в частинах, що суперечать вимогам діючого законодавства України.
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга стосовно змісту тендерної документації.pdf 02.06.2021 16:44
- Додаток 1.doc 10.06.2021 22:21
- Додаток 3.docx 10.06.2021 22:21
- Відповідь на запит ПДАК АМКУ.pdf 10.06.2021 22:21
- Додаток 2.docx 10.06.2021 22:21
- рішення від 04.06.2021 № 12549 + лист Замовнику + лист Скаржнику.pdf 07.06.2021 11:33
- Інформація про резолютивну частину рішення від 15.06.2021 № 13524.pdf 16.06.2021 18:49
- рішення від 15.06.2021 № 13524.pdf 18.06.2021 19:13
Дата прийняття скарги до розгляду:
02.06.2021 17:47
Дата розгляду скарги:
15.06.2021 12:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
07.06.2021 11:33
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
18.06.2021 19:19
Вимога
Відхилено
Вимога щодо усунення порушення законодавства про публічні закупівлі ти виключення з тендерної документації дискримінаційних вимог
Номер:
65bf2722796849c5b6c7032dc23b6ea7
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-05-07-003961-c.b4
Назва:
Вимога щодо усунення порушення законодавства про публічні закупівлі ти виключення з тендерної документації дискримінаційних вимог
Вимога:
Звертаємо Вашу увагу, що вимога надати скановані копії протоколів випробування параметрів матеріалів, що проведені акредитованою (компетентною) лабораторією та видані на ім’я виробника (постачальника) матеріалів, з якої виготовляється товар, являється дискримінаційною, оскільки при виготовленні взуття застосовується понад 40 видів матеріалів та комплектуючих, більшість з яких імпортується на територію України з інших держав. Згідно діючого законодавства, на території України отримання сертифікатів, а отже і протоколів випробувань є необов'язковим. Просимо внести зміни в ТД та замінити дану вимогу на вимогу про надання протоколів випробувань на готовий виріб, що у свою чергу не зменшує належного обсягу документального підтвердження належної якості товару.
Пов'язані документи:
Замовник
- Протокол 01.06.2021 16:23
Дата подачі:
27.05.2021 22:33
Вирішення:
Доброго дня! З приводу Вашого питання повідомляємо наступне.
На вимогу Учасника зауважимо, що перелік складових, який повинна містити тендерна документація, визначено частиною другою статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі-Закон). При цьому частиною третьою статті 22 Закону встановлено, зокрема, що тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити.
Згідно з підпунктом 14.1. пункту 14 Додатку 2 «Перелік документів на підтвердження відповідності учасника кваліфікаційним та іншим критеріям, вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» та повноважень представника або уповноваженої особи учасника» до Тендерної документації: «На підтвердження інформації про відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим Замовником в Додатку №3 до тендерної документації Учасник повинен надати копії наступних документів:
- детальний технічний опис на готовий виріб;
- сертифікат відповідності на готовий виріб;
- протокол випробування готового виробу;
- копію сертифікатів та\або копії декларації відповідності та\або копій протоколів випробувань та\або висновок санітарно-епідеміологічної експертизи на всі використані матеріали, що завірені Учасником.
- калькуляцію на одиницю готового виробу із зазначення виду та \або назви використаних матеріалів».
Ви ставите вимогу про внесення змін в тендерну документацію шляхом заміни даної вимоги на вимогу про надання протоколів випробувань на готовий виріб, але ця вимога не може бути задоволена, виходячи з наступного:
По-перше, вимога про надання протоколів випробувань на готовий виріб вже міститься у Тендерній документації.
По-друге, Замовник встановив вимогу надати копію сертифікатів відповідності ТА/АБО копії протоколів випробувань ТА/АБО висновок санітарно-епідеміологічної експертизи на всі використані матеріали. Тобто, Замовник надав учасникам право вибору одного з трьох документів на підтвердження якості матеріалів, з яких виготовлено предмет закупівлі. Отже, якщо учасник не має можливості надати копію сертифікату відповідності або копію протоколу випробувань, у нього є можливість надати копію висновку санітарно-епідеміологічної експертизи. У випадку, якщо учасник не є виробником, а є постачальником, він має можливість отримати ці документи безпосередньо у виробника, який зобов’язаний мати усі необхідні документи, у тому числі й документи на матеріали, з яких виробляється продукція.
Згідно статті 1 Закону України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення» висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи - документ установленої форми, що засвідчує відповідність (невідповідність) об’єкта державної санітарно-епідеміологічної експертизи медичним вимогам безпеки для здоров’я і життя людини, затверджується відповідним головним державним санітарним лікарем і є обов’язковим для виконання власником об’єкта експертизи; об’єкт державної санітарно-епідеміологічної експертизи - будь-яка діяльність, технологія, продукція та сировина, реалізація (функціонування, використання) яких може шкідливо вплинути на здоров’я людини, а також діючі об’єкти у випадках, коли їх шкідливий вплив встановлено в процесі функціонування (використання), а також у разі закінчення встановленого терміну дії висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи.
Отже, позитивний висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи підтверджує, що об’єкт проведеної експертизи відповідає всім вимогам санітарного законодавства України або медичним вимогам щодо його безпеки.
На підставі викладеного вище наполягаємо на тому, що вимога в Тендерній документації про документальне підтвердження якості матеріалів, з яких виготовлений предмет закупівлі, в жодному разі не може розглядатись як дискримінаційна.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Відхилено
Вимога щодо усунення дискримінаційної вимоги
Номер:
67ad9e764df448cf94f1a7504c4450d8
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-05-07-003961-c.b3
Назва:
Вимога щодо усунення дискримінаційної вимоги
Вимога:
Згідно пункту 18 Додатку 2 Тендерної документації Замовник вимагає надання сертифікату на систему управління якості виданого на ім'я учасника та виробника органом із сертифікації призначеного на виконання робіт із сертифікації систем управління.
Керуючись практикою рішень Антимонопольного комітету України стосовно вимоги вищезазначеної вимоги Замовника.
Вимагаємо усунути дискримінаційну вимогу щодо обов'язкового надання сертифікату на систему управління якості і на учасника закупівлі і на виробника.
Пов'язані документи:
Замовник
- Протокол 01.06.2021 16:21
Дата подачі:
27.05.2021 18:41
Вирішення:
Доброго дня! З приводу Вашого питання повідомляємо наступне.
Відповідно до пункту 18 Додатку 2 до тендерної документації а закупівлю 18810000-0 — Взуття різне, крім спортивного та захисного (черевики тип А, черевики тип Б) Учаснику процедури закупівля необхідно надати сертифікат на систему управління якості виданий на ім’я учасника та виробника органом із сертифікації призначеного на виконання робіт із сертифікації систем управління. Зазначений сертифікат повинен бути діючим на момент подання тендерних пропозицій.
Так у разі, якщо Учасник процедури закупівлі не є виробником предмету закупівлі, сертифікат на систему управління якістю має бути виданий, як на ім’я учасника так і на виробника. У разі якщо Учасник є виробником товару, достатньо одного сертифікату на систему управління якістю.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Відхилено
Вимога щодо усунення невідповідностей ТД чинному законодавству
Номер:
25bec8ba9af040bd8fc2cc9bfcc0fa08
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-05-07-003961-c.b2
Назва:
Вимога щодо усунення невідповідностей ТД чинному законодавству
Вимога:
Шановний Замовнику, користуючись правом, визначеним частиною першою статті 24 Закону України «Про публічні закупівлі» звертаємося до Вас з вимогою щодо усунення порушення під час проведення процедури закупівлі UA-2021-05-07-003961-c, а саме:
Відповідно до абзацу першого пункту першого Розділу III. «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації на електронні торги учасник повинен надати документи в електронному вигляді.
Згідно пункту 2 Розділу VIІ. «Інша інформація» Учасники процедури закупівлі повинні надати у складі тендерних пропозицій:
- інформацію та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим Замовником в Додатку №3 ТД;
- гарантійний лист у довільній формі щодо надання Замовнику зразків запропонованої продукції за свій рахунок, не пізніше 2 (двох) робочих днів після проведення аукціону, для перевірки якості та відповідності технічним вимогам Замовника;
- гарантійний лист у довільній формі щодо відповідності зразків запропонованої продукції технічним вимогам Замовника.
У разі ненадання або порушення строків надання відповідних зразків або встановлення факту невідповідності зразків продукції технічним вимогам Замовника гарантійний лист вважається недійсним та пропозиція учасника відхиляється із зазначенням аргументації в електронній системі як «відмова переможцем торгів від підписання договору про закупівлю»;
- гарантійний лист у довільній формі щодо погодження з рішенням Замовника по відхиленню тендерної пропозиції учасника у разі встановлення факту невідповідності зразків запропонованої продукції технічним вимогам Замовника;
- гарантійний лист від виробника, що підтверджує можливість постачання учасником запропонованого товару в необхідній кількості, якості та в потрібні терміни. В листі обов’язково зазначити найменування замовника процедури, номер оголошення, дату виходу оголошення, якість запропонованого товару, кількість, строки.
Під час використання електронної системи закупівель з метою подання тендерних пропозицій і здійснення їх оцінки документи та дані створюються та подаються з урахуванням вимог Закону України «Про електронні довірчі послуги».
В Додатку 2 до ТД зазначено перелік документів на підтвердження відповідності учасника кваліфікаційним та іншим критеріям, вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» та повноважень представника або уповноваженої особи учасника, зокрема:
«14. Інші документи:
14.1. На підтвердження інформації про відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим Замовником в Додатку №3 ТД учасник повинен надати копії наступних документів:
- детальний технічний опис на готовий виріб;
- сертифікат відповідності на готовий виріб;
- протокол випробування готового виробу;
-копію сертифікатів відповідності та\або копії декларації відповідності та\або копій протоколів випробувань та\або висновок санітарно-епідеміологічної експертизи на всі використані матеріали, що завірені Учасником.
- калькуляцію на одиницю готового виробу із зазначення виду та \або назви використаних матеріалів.»
На нашу думку, вищезазначений перелік документів досить детальний, а отже повністю охоплює та підтверджує документально відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним вимогам Замовника.
Однак, окрім цих документів Замовник також відповідно до Додатку 3 вимагає надати Зразки предмета закупівлі з ярликом (назва та реквізити учасника) довільної форми у картонних коробках для взуття в кількості 1 пара кожного типу , не пізніше 2 (двох) робочих днів після закінчення строку подання тендерних пропозицій, для перевірки якості та відповідності технічним вимогам Замовника в акредитованій лабораторії, яку Замовник та Учасник визначають за взаємною згодою. Послуги лабораторії щодо проведення досліджень оплачуються Учасником.
Зразки подаються за адресою: м. Київ, вул. Юрія Іллєнка, 81, каб. 127.
Предмети закупівлі повинні відповідати вимогам ДСТУ ГОСТ 26167:2009 та технічному опису Замовника.
В той же час, згідно пункту 2 Розділу VIІ. «Інша інформація» учасник повинен надати в складі тендерної пропозиції лист згоду на проведення експертизи щодо відповідності зразку.
Слід зазначити, що в даному випадку на Учасника потенційно лягає додатковий матеріальний тягар в зв’язку з направленням зразків на експертизу до акредитованого органу.
Вважаємо, що позиція Замовника, щодо підтвердження відповідності тендерної пропозиції Учасника технічним вимогам шляхом надання та погодження зразків товару є хибною, оскільки зразок не є документом чи інформацією, подання яких здійснюється учасниками в електронному вигляді через електронну систему закупівель. Отже, встановлення Замовником вимоги про надання зразків товару є порушенням частини 8 статті 12 та пункту 3 частини другої статті 22 Закону та не може бути підставою для відхилення тендерної пропозиції.
Також повинні відмітити, що Закон України «Про публічні закупівлі» не містить положень, які надавали б право Замовнику вимагати зразок товару, а тим паче , навіть у випадку, якщо зразок товару, наданий Учасником не відповідає вимогам Замовника, відхиляти тендерну пропозицію Учасника, оскільки зразок не є складовою тендерної пропозиції Учасника у розумінні Закону. Отже невідповідність наданого зразку не може бути підставою для відхилення тендерної пропозиції учасника відповідно до вимог статті 31 Закону.
Відповідно до частини 4 статті 5 та частини 4 статті 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» Замовник не має права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників процедури закупівлі, тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують та призводять до дискримінації учасників.
На підставі вищевикладеного та керуючись положеннями ЗУ «Про публічні закупівлі», вимагаємо привести у відповідність вимогам діючого законодавства Тендерну документацію, а саме:
Виключити вимоги щодо надання в складі тендерної пропозиції гарантійних листів, які так чи інакше пов’язані з наданням зразків товару та вимоги щодо надання зразків предметів закупівлі Замовнику.
Дякуємо.
Пов'язані документи:
Учасник
- Вимога щодо надання зразку.docx 14.05.2021 18:25
- Протокол 18.05.2021 12:36
Дата подачі:
14.05.2021 18:25
Вирішення:
Доброго дня! У відповідь на Вашу вимогу щодо усунення невідповідностей тендерної документації чинному законодавству, подану по закупівлі UA-2021-05-07-003961-c повідомляємо наступне, що Замовник жодним чином не обмежує конкуренцію та не дискримінує Учасників.
Враховуючи те, що останнім часом поширюється тенденція участі недобросовісних учасників, зразки продукції нададуть можливість додаткового тестування взуття та визначення неякісно виробленої продукції, що виключить в подальшому необхідність заміни продукції при поставці. Адже, тендерний комітет Замовника керується Законом України «Про публічні закупівлі», і в той же час працює в інтересах працівників Державної установи «Генеральна дирекція Державної кримінально-виконавчої служби України» Міністерства юстиції, з метою забезпечити змогу в короткі строки отримати товари/послуги без порушення чинного Законодавства.
Також звертаємо Вашу увагу, що вимога, яка міститься у п.2 Розділу VII тендерної документації, щодо надання гарантійних листів у довільній формі НЕ СУПЕРЕЧИТЬ п.3 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі», згідно якої тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку Замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації та дозволяє подавати тендерну пропозицію в електронному вигляді, згідно з умовами тендерної документації та Закону України «Про публічні закупівлі".
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Вирішена
ТУ У 15.2-08680862-004:2020
Номер:
d3fe7d693460430b865d0e380a367eb0
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-05-07-003961-c.b1
Назва:
ТУ У 15.2-08680862-004:2020
Вимога:
Замовник просить ТУ У 15.2-08680862-004:2020 без зазначення еквіваленту. Доводимо до Вашого відома, що ТУ розробляється конкретним виробником, який відрізняється від ДСТУ. Вимагаємо привести у відповідність до Закону України "Про публічні закупівлі" Технічні вимоги Тендерної документації та прибрати дискримінаційні вимоги.
Пов'язані документи:
Замовник
- Протокол 13.05.2021 11:33
Дата подачі:
07.05.2021 17:55
Вирішення:
Доброго дня! З приводу Вашого питання повідомляємо, що з тендерної документації на закупівлю 18810000-0 — Взуття різне, крім спортивного та захисного (черевики тип А, черевики тип Б) виключено посилання на ТУ У15.2 – 08680862 – 004:2020 та внесено відповідні зміни до неї.
Статус вимоги:
Задоволено
Задовільнена:
Так
Скарга
Відхилено
Скарга про порушення законодавства
Номер:
746a71f78f5745279d5b070b8c4fba35
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-05-07-003961-c.c10
Назва:
Скарга про порушення законодавства
Скарга:
Тендерним комітетом Державної установи «Генеральна дирекція Державної кримінально-виконавчої служби України» Міністерства юстиції (далі – Замовник) 07.05.2021 оголошено відкритті торги з публікацією англійською мовою UA-2021-05-07-003961-c 18810000-0 — Взуття різне, крім спортивного та захисного (черевики тип А, черевики тип Б) 18810000-0 - Other footwear, except sports and protective shoes (boots type A, boots type B) (далі Процедура закупівлі).
Дана процедура закупівлі регулюється Законом України «Про публічні закупівлі» (надалі Закон) та здійснюється за таким принципом ( ч. 1 ст. 5 Закону):
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Відкриті торги з публікацією англійською мовою мають таку особливість, як наявністю етапу прекваліфікації на якому Замовник розглядає тендерні пропозиції учасників та має перевірити відповідність кожного учасника технічним вимогам, кваліфікаційним критеріям та відсутність підстав для відмови в участі згідно ст. 17 Закону України ”Про публічні закупівлі” (абз 3 ч.1 ст. 28, ч. 2 ст. 29, ст. 31 Закону). Відповідно по кожному Постачальнику Замовник має прийняти рішення та обрати в системі одну з двох опцій:
• допустити до аукціону (другого етапу);
• відхилити пропозицію.
У Замовника є можливість вручну вписати у відповідне поле причину відхилення кожного Постачальника по якому він приймає рішення “Відхилити пропозицію”.
За результатом розкриття тендерних пропозицій та їх вивчення Тендерним комітетом Замовника 01 липня 2021 року прийнято рішення про кваліфікацію учасників закупівлі відповідно до якого 6 із 8 Тендерних пропозицій Учасників відхилені і тільки 2 допущено до аукціону. Підставою для відхилення всіх 6 Учасників є «Тендерна пропозиція учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації (не відповідає підпункту 14.1. пункту 14 Додатку 2 та Додатку 3 до тендерної документації)».
Приватне підприємство «Фортуна Лімітед» не погоджується із даним рішенням та вважає його таким, що порушує наші права, як учасника процедури закупівлі з наступних підстав.
Відповідно до п. 14.1 пункту 14 Додатку 2 до тендерної документації «на підтвердження інформації про відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим Замовником в Додатку №3 ТД учасник повинен надати копії наступних документів:
1 детальний технічний опис на готовий виріб;
2 сертифікат відповідності на готовий виріб;
3 протокол випробування готового виробу;
4 копію сертифікатів відповідності та\або копії декларації відповідності та\або копій протоколів випробувань та\або висновок санітарно-епідеміологічної експертизи на всі використані матеріали, що завірені Учасником.
5 калькуляцію на одиницю готового виробу із зазначення виду та \або назви використаних матеріалів.
Так, ПП «Фортуна Лімітед» у складі тендерної пропозиції надало:
№ вимоги п. 14.1 Назва документу Назва завантаженого в електронну систему закупівель документу
1 Детальний технічний опис на готовий виріб Черевики з натуральної шкіри типу А 22 Детальний технічний опис на готовий типу А
1 Детальний технічний опис на готовий виріб Черевики з натуральної шкіри типу Б 39 Детальний технічний опис на готовий типу Б
2 Сертифікат відповідності серія СВ UA.SUMY.000013-21 Сертифікат відповідності серія до 23.03.2022
3 Протокол № 64.03.21.032 Протокол випробувань
3 Сертифікат якості № 12452 69 сертифікат якості
3 Сертифікат якості № 12453 69 сертифікат якості
3 Інформація щодо сертифікації продукції від 18.06.2021 № 13 60 Висновок щодо проведення обов’язкової сертифікації
3 Висновок державної санітарно-епідемічної експертизи № 12.2-18-1/9051 Висновок ДСЕЕ
3 Заявка на отримання рішення (або висновку) щодо необхідності проведення обов’язкової сертифікації в Системі УкрСЕПРО та/або оцінки відповідності 59 Заява на висновок щодо обов’язкової сертифікації
3 Протокол № 64866.20 від 22.12.2020 72 Протокол випробувань устілок
4 Протокол №64290.21 від 15.06.2021 випробувань матеріалів для виробництва взуття, представленого ПП «Фортуна Лімітед», Україна 27 Копія протоколу випробувань всіх використаних матеріалів
5 Калькуляція 30 Калькуляція на одиницю готового виробу
та ряд інших документів та довідок із змісту яких вбачається відповідність ТП вимогам ТД.
Таким чином Приватне підприємство «Фортуна Лімітед» виконало вимоги ТД та надало всі передбачені п. 14.1 Додатку №2 та Додатку № 3, а від так відсутні підстави для відхилення.
Статтею 31 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено вичерпний перелік підстав при яких Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель, а саме:
1) учасник процедури закупівлі:
- не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 цього Закону та/або наявні підстави, встановлені частиною першою статті 17 цього Закону;
- не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства;
- зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою при визначенні результатів процедури закупівлі, яку замовником виявлено згідно з частиною п’ятнадцятою статті 29 цього Закону;
- не надав забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або забезпечення тендерної пропозиції не відповідає умовам, що визначені замовником у тендерній документації до такого забезпечення тендерної пропозиції;
- не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей;
- не надав обґрунтування аномально низької ціни тендерної пропозиції протягом строку, визначеного в частині чотирнадцятій статті 29 цього Закону;
- визначив конфіденційною інформацію, що не може бути визначена як конфіденційна відповідно до вимог частини другої статті 28 цього Закону;
2) тендерна пропозиція учасника:
- не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації;
- викладена іншою мовою (мовами), аніж мова (мови), що вимагається тендерною документацією;
- є такою, строк дії якої закінчився.
Тобто, статтею 31 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що замовник має право відхилити тендерну пропозицію учасника аукціону виключно у разі якщо, тендерна пропозиція учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Тендерна пропозиція ПП «Фортуна Лімітед» в повному обсязі відповідає вимогам Закону та тендерної документації Замовника, що підтверджується наданою тендерною пропозицією та завантаженими, в електронну систему закупівель, документами.
Згідно з ч. 2 ст. 31 Закону Інформація про відхилення тендерної пропозиції, у тому числі підстави такого відхилення (з посиланням на відповідні норми цього Закону та умови тендерної документації, яким така тендерна пропозиція та/або учасник не відповідають, із зазначенням, у чому саме полягає така невідповідність), протягом одного дня з дня ухвалення рішення оприлюднюється в електронній системі закупівель та автоматично надсилається учаснику/переможцю процедури закупівлі, тендерна пропозиція якого відхилена, через електронну систему закупівель.
Нажаль Замовник не виконав вимоги ч. 2 ст. 31 Закону та у своєму рішенні маючи можливість, при заповненні полів в електронній системі закупівель, не вказав причини відхилення, щодо кожного зокрема Учасника, обмежившись виключно формальним посиланням на пункт 14.1 Додатку №2 та Додатку №3 ТД без вказівки норми Закону.
Варто також зазначити, що на наш погляд, Замовником порушуються принцип добросовісної конкуренції серед учасників та можливо вчиняються антиконкурентні узгоджені дії, що стосуються спотворення результатів тендерів.
Так, підставою для відхилення 6 із 8 тендерних пропозицій учасників є одна і таж, а саме: «не відповідає підпункту 14.1. пункту 14 Додатку 2 та Додатку 3 до тендерної документації».
Наведена обставина, із врахуванням положень п. 2 ч. 2 ст. 32 Закону, може свідчити про недобросовісну конкуренцію та узгоджені дії Замовника і учасників чиї ТП допущені до аукціону. Оскільки для того, щоб тендер відбувся необхідно допусти до розгляду 2 ТП.
В контексті наведеного, доцільно звернути увагу на той факт, що Замовник бажає закупити конкретний товар зразок якого виставив на огляд і саме по даному товару прописано технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, всі інші учасники були змушені за час подання ТП виготовити аналог і провести його сертифікацію, що є дискримінаційними умовами так, як початкове становище учасників різне. Більше того Замоник вимагає велику кількість сертифікатів, що зумовлює додаткові витрати як часу, так і коштів на їх отримання.
В минулому році Замовник намагався вже закупити аналогічний товар, однак закупівля не відбулася, повторно торги не оголошувались, що на наш погляд дало змогу підготовити двох Учасників та виписати ТД так, що інші Постачальники або не могли взагалі взяти участь, або були поставленні вкрай невигідне початкове становище.
Відповідно до абз. 4 ч. 8 ст. 18 Скарги, що стосуються прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулися після розгляду тендерних пропозицій, порядок якого передбачений частиною дванадцятою статті 29 цього Закону, подаються протягом п’яти днів з дня оприлюднення в електронній системі закупівель протоколу розгляду тендерних пропозицій, у разі якщо оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі оприлюднюється відповідно до частини третьої статті 10 цього Закону.
Враховуючи вищевикладене, керуючись статтями, 5, 18, 28, 29, 31 Закону України «Про публічні закупівлі»,
Просимо:
- визнати незаконним та скасувати рішення Тендерного комітету Державної установи «Генеральна дирекція Державної кримінально-виконавчої служби України» Міністерства юстиції від 01.07.2021р., щодо відхилення тендерної пропозиції ПП «Фортуна Лімітед» у відкритих торгах з публікацією англійською мовою, за № UA-2021-05-07-003961-c 18810000-0 — Взуття різне, крім спортивного та захисного (черевики тип А, черевики тип Б) 18810000-0 - Other footwear, except sports and protective shoes (boots type A, boots type B).
- зобов’язати Тендерний комітет Державної установи «Генеральна дирекція Державної кримінально-виконавчої служби України» Міністерства юстиції допустити до участі в аукціоні тендерну пропозицію ПП «Фортуна Лімітед», як учасника відкритих торгів з публікацією англійською мовою за №UA-2021-05-07-003961-c.
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга Фортуна 05.07.2021 чист Кримінальн впровадж.pdf 05.07.2021 17:30
- Лист від завкупівельного майданчика електронної системи закупівель.pdf 16.07.2021 15:20
- Заперечення від ПП Фортуна Лімітед.pdf 16.07.2021 15:20
- рішення від 08.07.2021 № 15464.pdf 09.07.2021 10:27
- Інформація про резолютивну частину рішення від 19.07.2021 № 16460.pdf 20.07.2021 18:06
- рішення від 19.07.2021 № 16460.pdf 22.07.2021 21:39
- Пояснення 14.07.2021 14:04
- Пояснення 14.07.2021 14:04
- Додаткові пояснення 19.07.2021 11:32
- Додаткові пояснення 19.07.2021 11:33
Дата прийняття скарги до розгляду:
06.07.2021 13:17
Дата розгляду скарги:
19.07.2021 15:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
09.07.2021 10:28
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
22.07.2021 21:40
Задовільнена:
Так
Скарга
Відхилено
Скарга про порушення законодавства Замовником
Номер:
599556bd79a348ff9164800e4de786d9
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-05-07-003961-c.c11
Назва:
Скарга про порушення законодавства Замовником
Скарга:
Тендерним комітетом Державної установи «Генеральна дирекція Державної кримінально-виконавчої служби України» Міністерства юстиції (далі – Замовник) 07.05.2021 оголошено відкритті торги з публікацією англійською мовою UA-2021-05-07-003961-c 18810000-0 — Взуття різне, крім спортивного та захисного (черевики тип А, черевики тип Б) 18810000-0 - Other footwear, except sports and protective shoes (boots type A, boots type B) (далі Процедура закупівлі).
Дана процедура закупівлі регулюється Законом України «Про публічні закупівлі» (надалі Закон) та здійснюється за таким принципом ( ч. 1 ст. 5 Закону):
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Відкриті торги з публікацією англійською мовою мають таку особливість, як наявністю етапу прекваліфікації на якому Замовник розглядає тендерні пропозиції учасників та має перевірити відповідність кожного учасника технічним вимогам, кваліфікаційним критеріям та відсутність підстав для відмови в участі згідно ст. 17 Закону України ”Про публічні закупівлі” (абз 3 ч.1 ст. 28, ч. 2 ст. 29, ст. 31 Закону). Відповідно по кожному Постачальнику Замовник має прийняти рішення та обрати в системі одну з двох опцій:
• допустити до аукціону (другого етапу);
• відхилити пропозицію.
У Замовника є можливість вручну вписати у відповідне поле причину відхилення кожного Постачальника по якому він приймає рішення “Відхилити пропозицію”.
За результатом розкриття тендерних пропозицій та їх вивчення Тендерним комітетом Замовника 01 липня 2021 року прийнято рішення про кваліфікацію учасників закупівлі відповідно до якого 6 із 8 Тендерних пропозицій Учасників відхилені і тільки 2 допущено до аукціону. Підставою для відхилення всіх 6 Учасників є «Тендерна пропозиція учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації (не відповідає підпункту 14.1. пункту 14 Додатку 2 та Додатку 3 до тендерної документації)».
ТОВ «Імекс-Про» не погоджується із даним рішенням та вважає його таким, що порушує наші права, як учасника процедури закупівлі з наступних підстав.
Відповідно до п. 14.1 пункту 14 Додатку 2 до тендерної документації «на підтвердження інформації про відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим Замовником в Додатку №3 ТД учасник повинен надати копії наступних документів:
1 детальний технічний опис на готовий виріб;
2 сертифікат відповідності на готовий виріб;
3 протокол випробування готового виробу;
4 копію сертифікатів відповідності та\або копії декларації відповідності та\або копій протоколів випробувань та\або висновок санітарно-епідеміологічної експертизи на всі використані матеріали, що завірені Учасником.
5 калькуляцію на одиницю готового виробу із зазначення виду та \або назви використаних матеріалів.
Так, ТОВ «Імекс-Про» у складі тендерної пропозиції надало:
№ вимоги п. 14.1 Назва документу Назва завантаженого в електронну систему закупівель документу
1 Детальний технічний опис на готовий виріб Черевики з натуральної шкіри типу А 22 Детальний технічний опис на готовий типу А
1 Детальний технічний опис на готовий виріб Черевики з натуральної шкіри типу Б 39 Детальний технічний опис на готовий типу Б
2 Сертифікат відповідності серія СВ UA.SUMY.000013-21 Сертифікат відповідності серія до 23.03.2022
3 Протокол № 64.03.21.032 Протокол випробувань
3 Сертифікат якості № 12452 69 сертифікат якості
3 Сертифікат якості № 12453 69 сертифікат якості
3 Інформація щодо сертифікації продукції від 18.06.2021 № 13 60 Висновок щодо проведення обов’язкової сертифікації
3 Висновок державної санітарно-епідемічної експертизи № 12.2-18-1/9051 Висновок ДСЕЕ
3 Заявка на отримання рішення (або висновку) щодо необхідності проведення обов’язкової сертифікації в Системі УкрСЕПРО та/або оцінки відповідності 59 Заява на висновок щодо обов’язкової сертифікації
3 Протокол № 64866.20 від 22.12.2020 72 Протокол випробувань устілок
4 Протокол №64290.21 від 15.06.2021 випробувань матеріалів для виробництва взуття, 27 Копія протоколу випробувань всіх використаних матеріалів
5 Калькуляція 30 Калькуляція на одиницю готового виробу
та ряд інших документів та довідок із змісту яких вбачається відповідність ТП вимогам ТД.
Таким чином ТОВ «Імекс-Про» виконало вимоги ТД та надало всі передбачені п. 14.1 Додатку №2 та Додатку № 3, а від так відсутні підстави для відхилення.
Статтею 31 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено вичерпний перелік підстав при яких Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель, а саме:
1) учасник процедури закупівлі:
- не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 цього Закону та/або наявні підстави, встановлені частиною першою статті 17 цього Закону;
- не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства;
- зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою при визначенні результатів процедури закупівлі, яку замовником виявлено згідно з частиною п’ятнадцятою статті 29 цього Закону;
- не надав забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або забезпечення тендерної пропозиції не відповідає умовам, що визначені замовником у тендерній документації до такого забезпечення тендерної пропозиції;
- не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей;
- не надав обґрунтування аномально низької ціни тендерної пропозиції протягом строку, визначеного в частині чотирнадцятій статті 29 цього Закону;
- визначив конфіденційною інформацію, що не може бути визначена як конфіденційна відповідно до вимог частини другої статті 28 цього Закону;
2) тендерна пропозиція учасника:
- не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації;
- викладена іншою мовою (мовами), аніж мова (мови), що вимагається тендерною документацією;
- є такою, строк дії якої закінчився.
Тобто, статтею 31 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що замовник має право відхилити тендерну пропозицію учасника аукціону виключно у разі якщо, тендерна пропозиція учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Тендерна пропозиція ТОВ «Імекс-Про» в повному обсязі відповідає вимогам Закону та тендерної документації Замовника, що підтверджується наданою тендерною пропозицією та завантаженими, в електронну систему закупівель, документами.
Згідно з ч. 2 ст. 31 Закону Інформація про відхилення тендерної пропозиції, у тому числі підстави такого відхилення (з посиланням на відповідні норми цього Закону та умови тендерної документації, яким така тендерна пропозиція та/або учасник не відповідають, із зазначенням, у чому саме полягає така невідповідність), протягом одного дня з дня ухвалення рішення оприлюднюється в електронній системі закупівель та автоматично надсилається учаснику/переможцю процедури закупівлі, тендерна пропозиція якого відхилена, через електронну систему закупівель.
Нажаль Замовник не виконав вимоги ч. 2 ст. 31 Закону та у своєму рішенні маючи можливість, при заповненні полів в електронній системі закупівель, не вказав причини відхилення, щодо кожного зокрема Учасника, обмежившись виключно формальним посиланням на пункт 14.1 Додатку №2 та Додатку №3 ТД без вказівки норми Закону.
Варто також зазначити, що на наш погляд, Замовником порушуються принцип добросовісної конкуренції серед учасників та можливо вчиняються антиконкурентні узгоджені дії, що стосуються спотворення результатів тендерів.
Так, підставою для відхилення 6 із 8 тендерних пропозицій учасників є одна і таж, а саме: «не відповідає підпункту 14.1. пункту 14 Додатку 2 та Додатку 3 до тендерної документації».
Наведена обставина, із врахуванням положень п. 2 ч. 2 ст. 32 Закону, може свідчити про недобросовісну конкуренцію та узгоджені дії Замовника і учасників чиї ТП допущені до аукціону. Оскільки для того, щоб тендер відбувся необхідно допусти до розгляду 2 ТП.
В контексті наведеного, доцільно звернути увагу на той факт, що Замовник бажає закупити конкретний товар зразок якого виставив на огляд і саме по даному товару прописано технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, всі інші учасники були змушені за час подання ТП виготовити аналог і провести його сертифікацію, що є дискримінаційними умовами так, як початкове становище учасників різне. Більше того Замоник вимагає велику кількість сертифікатів, що зумовлює додаткові витрати як часу, так і коштів на їх отримання.
В минулому році Замовник намагався вже закупити аналогічний товар, однак закупівля не відбулася, повторно торги не оголошувались, що на наш погляд дало змогу підготовити двох Учасників та виписати ТД так, що інші Постачальники або не могли взагалі взяти участь, або були поставленні вкрай невигідне початкове становище.
Відповідно до абз. 4 ч. 8 ст. 18 Скарги, що стосуються прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулися після розгляду тендерних пропозицій, порядок якого передбачений частиною дванадцятою статті 29 цього Закону, подаються протягом п’яти днів з дня оприлюднення в електронній системі закупівель протоколу розгляду тендерних пропозицій, у разі якщо оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі оприлюднюється відповідно до частини третьої статті 10 цього Закону.
Враховуючи вищевикладене, керуючись статтями, 5, 18, 28, 29, 31 Закону України «Про публічні закупівлі»,
Просимо:
- визнати незаконним та скасувати рішення Тендерного комітету Державної установи «Генеральна дирекція Державної кримінально-виконавчої служби України» Міністерства юстиції від 01.07.2021р., щодо відхилення тендерної пропозиції ТОВ «Імекс-Про» у відкритих торгах з публікацією англійською мовою, за № UA-2021-05-07-003961-c 18810000-0 — Взуття різне, крім спортивного та захисного (черевики тип А, черевики тип Б) 18810000-0 - Other footwear, except sports and protective shoes (boots type A, boots type B).
зобов’язати Тендерний комітет Державної установи «Генеральна дирекція Державної кримінально-виконавчої служби України» Міністерства юстиції допустити до участі в аукціоні тендерну пропозицію ТОВ «Імекс-Про», як учасника відкритих торгів з публікацією англійською мовою за №UA-2021-05-07-003961-c
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга-Імекс-Про-на-Кримінальну-Службу.pdf 05.07.2021 20:06
- рішення від 08.07.2021 № 15465.pdf 09.07.2021 10:34
- Інформація про резолютивну частину рішення від 19.07.2021 № 16461.pdf 20.07.2021 18:09
- рішення від 19.07.2021 № 16461.pdf 22.07.2021 21:36
Дата прийняття скарги до розгляду:
06.07.2021 14:32
Дата розгляду скарги:
19.07.2021 15:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
09.07.2021 10:35
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
22.07.2021 21:37
Задовільнена:
Так
Вимога
Є відповідь
Неправомірне допущення до етапу аукціону ТОВ "Укрпоштвзахист"
Номер:
46fd973ef5cc48b396a4bc0d0c8d80cd
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-05-07-003961-c.c13
Назва:
Неправомірне допущення до етапу аукціону ТОВ "Укрпоштвзахист"
Вимога:
Шановний Замовнику! Здійснивши аналіз тендерних пропозицій учасників даної закупівлі, нами було виявлено, що ТОВ "Укрпошивзахист" Вами було неправомірно допущено до участі в аукціоні. Адже, ТОВ "Укрпошивзахист" не виконало Вашу вимогу, що міститься у тендерній документації, а саме:
Згідно пункту 13.1 Додатку 2 ТД Вами вимагається надання оригіналу відгуку, що виданий на ім’я Замовника (тобто, адресованого на ім'я ДУ ГД ДКВС України), про укладені договори. Проте, ТОВ "Укрпошивзахист" надав відгук, що не адресований на ім’я Замовника, як того вимагаєте Ви в Тендерній документації. У зв’язку з вищевикладеним ТОВ "Укрпошив" не відповідає вимогам тендерної документації. У зв'язку з вищевикладеним вимагаємо відхилити тендерну пропозицію ТОВ "Укрпошивзахист" на етапі прекваліфікації шляхом внесення змін до Протоколу.
Пов'язані документи:
Замовник
- Протокол 09.07.2021 16:12
Дата подачі:
06.07.2021 18:06
Вирішення:
Доброго дня! З приводу Вашого питання повідомляємо наступне.
За результатами опрацювання тендерної пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю «УКРПОШИВЗАХИСТ» встановлено, що вона відповідає вимогам тендерної документації на закупівлю 18810000-0 — Взуття різне, крім спортивного та захисного (черевики тип А, черевики тип Б).
Враховуючи зазначене Вашу вимогу залишено без задоволення.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Є відповідь
Неправомірне допущення учасника ТОВ "ТМ "Стиль текстиль" до участі у аукціоні
Номер:
25c9077ab0304e9faf7938eff3a47614
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-05-07-003961-c.c12
Назва:
Неправомірне допущення учасника ТОВ "ТМ "Стиль текстиль" до участі у аукціоні
Вимога:
Шановний Замовнику!
Здійснивши аналіз тендерних пропозицій учасників даної закупівлі, нами було виявлено, що ТОВ "ТМ "Стиль текстиль" Вами було неправомірно допущено до участі в аукціоні.
Згідно пункту 13.1 Додатку 2 ТД Вами вимагається надання оригіналу відгуку, що виданий на ім’я Замовника (тобто, адресованого на ім'я ДУ ГД ДКВС України), про укладені договори. Проте, ТОВ «ТМ «Стиль текстиль» надав відгук, що є нечитабельним і не дає можливості встановити зміст документу у повному обсязі, адресований не на ім’я Замовника, як того вимагає Ви в Тендерній документації, а на ім’я Учасника закупівлі. У зв’язку з вищевикладеним вимагаємо відхилити тендерну пропозицію ТОВ «ТМ "Стиль текстиль" на етапі прекваліфікації шляхом внесення змін до Протоколу. За необхідності та з метою документального підтвердження нечитабельності вищезазначеного листа, можемо надати висновок державної технічної експертизи документу, що підтвердить факти викладені у даній вимозі.
Пов'язані документи:
Замовник
- Протокол 09.07.2021 16:11
Дата подачі:
06.07.2021 16:13
Вирішення:
Доброго дня! З приводу Вашого питання повідомляємо наступне.
За результатами опрацювання тендерної пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю «ТМ СТИЛЬ ТЕКСТИЛЬ» встановлено, що вона відповідає вимогам тендерної документації на закупівлю 18810000-0 — Взуття різне, крім спортивного та захисного (черевики тип А, черевики тип Б).
Враховуючи зазначене Вашу вимогу залишено без задоволення.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Є відповідь
Вимога детальної аргументації причин відхилення тендерної пропозиції ТОВ ДВБН
Номер:
447b744a40ca4ac7b597089714fa37bb
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-05-07-003961-c.c9
Назва:
Вимога детальної аргументації причин відхилення тендерної пропозиції ТОВ ДВБН
Вимога:
Доброго дня!
Протоколом UA-2021-05-07-003961-с від 01.07.2021р. замовником відхилено тендерну пропозицію ТОВ «ДІМ ВЗУТТЯ «Б. НІКОЛАС», мотивуючи відхилення наступними підставами: «Учасник не відповідає підпункту 1.3. пункту 1 Розділу ІІІ тендерної документації та пункту 4 Додатку 2 до тендерної документації), тендерна пропозиція учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації (не відповідає підпункту 14.1. пункту 14 Додатку 2 та Додатку 3 до тендерної документації)». Відповідно до розділу 5 п.2 ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ для проведення процедури закупівлі – відкриті торги на закупівлю товару, код CPV згідно ДК 021-2015: 18810000-0 — Взуття різне, крім спортивного та захисного (черевики тип А, черевики тип Б) вимагаємо: надати додаткову інформацію про причини відхилення та невідповідності нашої пропозиції умовам тендерної документації. Яким саме вимогам чинного законодавства та тендерної документації не відповідає наша тендерна пропозиція? При цьому вкажіть невідповідність конкретного документу нашої тендерної пропозиції, з аргументованим посиланням як на норму Закону, так і на розділ, пункт , підпункт Тендерної документації. Дякуємо!
Пов'язані документи:
Замовник
- Протокол 09.07.2021 16:09
Дата подачі:
05.07.2021 11:15
Вирішення:
Доброго дня! З приводу Вашого звернення надаємо додаткову інформацію.
За результатами опрацювання тендерної пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю «ДІМ ВЗУТТЯ « Б. НІКОЛАС», встановлено:
а) учасник процедури закупівлі не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства, зокрема:
Відповідно до пункту 1 Додатку 2 до тендерної документації Учаснику необхідно надати, відомості про учасника (довідка складається за формою, наданою у Додатку 1).
Відповідно до пункту 4. Додатку 2 до тендерної документації Учаснику необхідно надати, оригінал довідки (-ок) виданої банківською(-ми) установою(-ми), в якому (-яких) відкрито рахунок (-ки) Учасника, - датована (-ні) не раніше 10 днів до кінцевої дати подання тендерної пропозиції; у разі наявності кількох рахунків або обслуговування Учасника більш ніж однієї банківською установою – довідка надається кожною установою (на фірмовому бланку банку) за всіма відкритими рахунками.
У складі тендерної пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю «ДІМ ВЗУТТЯ « Б. НІКОЛАС» надано відомості про учасника від 18.06.2021 № 18/06-2 в яких у графі назва (-и) банку (-ів) * зазначено зокрема, відомості про відкриття рахунку в АТ КБ «Приватбанк».
Про те, довідка про відкриття вказаного у відомостях про учасника від 18.06.2021 № 18/06-2 рахунку у складі тендерної пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю «ДІМ ВЗУТТЯ « Б. НІКОЛАС» відсутня.
Як наслідок, тендерна пропозиція товариства з обмеженою відповідальністю «ДІМ ВЗУТТЯ « Б. НІКОЛАС» не відповідає вимогам пункту 4 Додатку 2 до тендерної документації.
Підпунктом 1.3. пункту 1 розділу ІІІ тендерної документації передбачено зокрема, що якщо строк (термін) дії документів, наданих у складі тендерної пропозиції, спливає до моменту закінчення строку дії договору, Учасник у складі тендерної пропозиції має надати підтвердження-зобов’язання (довідка, лист довільної форми, або інший підтверджуючий документ за підписом уповноваженої особи Учасника) щодо їх повторного отримання або продовження терміну їх дії на весь період строку дії договору.
Пунктом 2 розділу ІІІ тендерної документації передбачено зокрема, що тендерна пропозиція супроводжується документом що підтверджує внесення забезпечення тендерної пропозиції (електронна страхова гарантія/електронна банківська гарантія).
У складі тендерної пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю «ДІМ ВЗУТТЯ « Б. НІКОЛАС» надано зокрема, гарантію від 18.06.2021 № 10072/21-ТГ.
Відповідно до інформації, зазначеної в гарантії, дата закінчення строку дії гарантії: 14.11.2021 року включно.
Відповідно до підпункту 11.1 пункту XI «СТРОК ДІЇ ДОГОВОРУ» проекту договору Додатку 4 тендерної документації –« Цей Договір набирає чинності з моменту його підписання СТОРОНАМИ і діє до 31 грудня 2021 року».
Виходячи з вищевказаного, слід зазначити, що строк дії гарантії від 18.06.2021 № 10072/21-ТГ закінчується раніше строку дії договору, а отже товариством з обмеженою відповідальністю «ДІМ ВЗУТТЯ « Б. НІКОЛАС» необхідно було надати довідку, лист довільної форми, або інший підтверджуючий документ за підписом уповноваженої особи Учасника в якому зазначалась інформація щодо їх повторного отримання або продовження терміну їх дії на весь період строку дії договору.
Про те, у складі тендерної пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю «ДІМ ВЗУТТЯ « Б. НІКОЛАС» вказаний документ з відповідною інформацією відсутній.
Отже, тендерна пропозиція товариства з обмеженою відповідальністю «ДІМ ВЗУТТЯ « Б. НІКОЛАС» не відповідає вимогам підпункту 1.3. пункту 1 Розділу ІІІ тендерної документації.
б) тендерна пропозиція учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, зокрема:
Відповідно до пункту 7 розділу ІІІ тендерної документації передбачено, що учасники процедури закупівлі повинні надати у складі тендерних пропозицій документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим тендерною документацією у Додатку 3.
Відповідно до пункту 2 розділу VIІ тендерної документації передбачено, що Учасники процедури закупівлі повинні надати у складі тендерних пропозицій, зокрема:
- інформацію та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим Замовником в Додатку №3 ТД.
Відповідно до підпункту 14.1 пункту 14 Додатку 2 до тендерної документації Учаснику на підтвердження інформації про відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим Замовником в Додатку №3 ТД необхідно надати копії наступних документів, зокрема:
-копію сертифікатів відповідності та\або копії декларації відповідності та\або копій протоколів випробувань та\або висновок санітарно-епідеміологічної експертизи на всі використані матеріали, що завірені Учасником.
- калькуляцію на одиницю готового виробу із зазначення виду та \або назви використаних матеріалів.
У складі тендерної пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю «ДІМ ВЗУТТЯ « Б. НІКОЛАС» надано зокрема, планові калькуляції на черевики тип А та черевики тип Б.
Про те, слід зазначити, що товариством з обмеженою відповідальністю «ДІМ ВЗУТТЯ « Б. НІКОЛАС» не надано документів на підошву з формованої гуми (черевики типу А) та на підошву поліуретанову (черевики типу Б), нитки,клей,петлі та блочки
Як наслідок, тендерна пропозиція товариства з обмеженою відповідальністю «ДІМ ВЗУТТЯ « Б. НІКОЛАС» не відповідає вимогам підпункту14.1. пункту 14 Додатку 2 та Додатку 3 до тендерної документації.
Статус вимоги:
Задоволено