-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Вугілля марки А (13-25)
Завершена
786 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 930.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 3 930.00 UAH
Період оскарження:
30.04.2021 12:41 - 21.06.2021 00:00
Скарга
Виконана замовником
Скарга
Номер:
fc5b165dfbe44844a9d705310bb022a9
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-04-30-003875-b.b2
Назва:
Скарга
Скарга:
не назаконні вимоги документації
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга.pdf 11.05.2021 16:41
- скарга Газенерготрейд.docx 11.05.2021 16:43
- рішення від 13.05.2021 №10499+лист Замовнику+лист Скаржнику.pdf 14.05.2021 10:17
- Інформація про перенесення розгляду скарг від 25.05.2021 №9425.pdf 27.05.2021 13:32
- Інформація про резолютивну частину рішення від 02.06.2021 №12394.pdf 03.06.2021 17:50
- рішення від 02.06.2021 №12394.pdf 07.06.2021 19:27
- Лист від 18.05.2021.pdf 19.05.2021 08:44
- Пояснення щодо скарги ТОВ Газенерго-трейд.docx 19.05.2021 09:02
- повідомлення щодо виконання рішення.pdf 10.06.2021 14:35
- повідомлення щодо виконання рішення.pdf 17.06.2021 12:20
Дата прийняття скарги до розгляду:
11.05.2021 18:08
Дата розгляду скарги:
25.05.2021 15:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
14.05.2021 10:18
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
07.06.2021 19:27
Дата виконання рішення Замовником:
17.06.2021 12:20
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Пояснення щодо усунення порушень викладено у листі від 10.06.2021 №1141/05/30-2021 (додається)
Скарга
Виконана замовником
Скарга
Номер:
fa1a6f77438e4e23903b9a0db7edc279
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-04-30-003875-b.b1
Назва:
Скарга
Скарга:
Замовником – головним управлінням Національної поліції в Миколаївській області було 30 квітня цього року оголошено процедуру відкритих торгів «код ДК 021:2015 - 09110000-3 - Тверде паливо вугілля марки А (13-25)», оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель за № UA-2021-04-30-003875-b.
30 квітня та 7 травня поточного року Замовником розміщено на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель тендерну документацію та зміни, затверджені на засіданні тендерного комітету ГУНП в Миколаївській області, які порушують наші права та законні інтереси як потенційного учасника закупівлі та унеможливлюють нашу участь в цій процедурі закупівлі, у тому числі у наслідок встановлення у ній Замовником низки дискримінаційних вимог тощо.
Отже, наводимо обґрунтування наявності порушених наших прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішень, дій Замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено наше право та законні інтереси як потенційного учасника закупівлі (унеможливлення нашої участі в означеній процедурі закупівлі), у тому числі у наслідок встановлення у ній Замовником низки дискримінаційних вимог тощо.
По-перше, Замовником у оголошенні про проведення закупівлі зазначено, що строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг – «15 грудня 2021». А, пунктом 4.4 розділу І тендерної документації передбачено, що строк поставки товарів (надання послуг, виконання робіт) – «З дати укладання договору до 15.12.2021».
Таким чином, строк поставки в оголошенні про проведення закупівлі відрізняється від строку, зазначеного у тендерній документації, що є дискримінаційним по відношенню до потенційних учасників закупівлі, у тому числі й до нас.
На нашу думку, такі дії Замовника в частині встановлення у тендерній документації наведених вище вимог порушують вимоги частини 4 статті 5 та частини 4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), якими передбачена недискримінація учасників, а також наші права та законні інтереси, пов’язані з нашою потенційною участю у процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною 1 статті 5 Закону.
По-друге, Замовником у оголошенні про проведення закупівлі, а саме в розділі «Інформація про предмет закупівлі» зазначено таке: класифікатор та його відповідний код: ДК 021:2015:09110000-3: Тверде паливо. При цьому, у цьому ж самому оголошенні про проведення закупівлі, а саме у розділі «Опис окремої частини або частин предмета закупівлі», вже зазначено інше: ДК 021:2015: 09111000-0 – Вугілля та паливо на вугільній основі.
Таким чином, у оголошенні про проведення закупівлі Замовником вказано декілька кодів та назв товару, за якими визначається предмет закупівлі, що відрізняються один від одного, що є дискримінаційним по відношенню до потенційних учасників закупівлі, у тому числі й до нас.
По-третє, Замовником у тендерній документації вимагається від потенційних учасників надання таких документів: «3) сканованою копією Свідоцтва про реєстрацію платника податку на додану вартість або витягу з Реєстру платників податку на додану вартість (для Учасників - платників ПДВ); 4) сканованою копією Свідоцтва платника єдиного податку або витягу з Реєстру платників єдиного податку (для Учасників - платників єдиного податку);». Крім того, Замовник вимагає від потенційних учасників зазначення таких даних: «Місцезнаходження» та «Основні види діяльності за КВЕД».
Тобто, Замовником повністю знехтувано вимогами частини 4 статті 22 Закону, якою передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Враховуючи наведене, умови тендерної документації Замовника в цій частині не узгоджуються з Законом, що є дискримінаційним по відношенню до потенційних учасників закупівлі, у тому числі й до нас.
По-четверте, Замовником у тендерній документації встановлено вимогу, що «Відсутність документів, передбачених в тендерній документації, розцінюється як невідповідність пропозиції Учасника умовам документації.».
Однак, Замовник знехтував тим, що Законом не передбачено, як невідповідність пропозиції Учасника умовам документації – відсутність документів, передбачених в тендерній документації.
За таких умов Закон не передбачає можливості відхилення тендерних пропозицій учасників з підстави, передбаченої у тендерній документації. Встановлюючи таку вимогу Замовник вдався до дискримінаційного підходу до потенційних учасників закупівлі, у тому числі й до нас.
По-п’яте, Замовником у тендерній документації встановлено вимогу, що: «Тендерні пропозиції вважаються дійсними протягом 90 днів.».
При цьому, пунктом 11 частини 2 статті 22 Закону передбачено, що: «строк дії тендерної пропозиції, протягом якого тендерні пропозиції вважаються дійсними, але не менше 90 днів із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій;».
Таким чином, вимоги тендерної документації Замовника у цій частині не узгоджуються з вимогами Закону, що є дискримінаційним по відношенню до потенційних учасників закупівлі, у тому числі й до нас.
По-шосте, Замовником у тендерній документації встановлено вимогу, що: «Кінцевий строк подання тендерних пропозицій - згідно оголошення про проведення відкритих торгів.».
При цьому, пунктом 14 частини 2 статті 22 Закону передбачено, що у тендерній документації зазначаються такі відомості: «кінцевий строк подання тендерних пропозицій;».
Таким чином, вимоги тендерної документації Замовника у цій частині не узгоджуються з вимогами Закону, що є дискримінаційним по відношенню до потенційних учасників закупівлі, у тому числі й до нас.
По-сьоме, Замовником у тендерній документації знехтувано вимогою, що відповідно до частини 4 статті 23 Закону технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз «або еквівалент».
Всупереч означеному, тендерною документацією Замовника не передбачено можливості учасника запропонувати еквівалент продукції, що є порушенням вимог статті 23 Закону, а отже є дискримінаційним по відношенню до потенційних учасників закупівлі, у тому числі й до нас.
По-восьме, Замовником у тендерній документації, а саме у Додатку 2 до тендерної документації наведено Технічні вимоги до предмета закупівлі. У цих Технічних вимогах до предмета закупівлі Замовником диференційовано вимоги до товару – Вугілля кам’яне марки А (13-25) в залежності від виробництва – низка вимог для вугілля нібито українського виробництва та низка вимог для вугілля імпортного виробництва.
При цьому, Замовником проігноровано те, що відповідно до загальновідомої інформації, яка надається уповноваженим державним органом – Відокремленим підрозділом «Український науково-дослідницький і проектно-конструкторський інститут по збагаченню та брикетуванню вугілля» Державного підприємства «Науково-технічний центр «Вуглеінновація» – вугілля марки А (Антрацит) на підконтрольній території України не видобувається. Ця інформація підтверджується у численних рішеннях Уповноваженого органу оскарження – Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, зокрема, але не виключно у рішенні №3420-р/пк-пз від 24.02.2021 року (копія додається).
Таким чином, Замовник повинен усунути дискримінаційну вимогу в тендерній документації щодо нібито можливого постачання учасниками «вугілля українського виробництва» марки А (13-25) та низку пов’язаним з цим документів, а саме:
«1. Довідку у довільній формі, яка повинна містити інформацію щодо кількісних та якісних показників вугілля, в тому числі показників нижчої теплоти згорання на робочий стан палива, зольності на сухий стан палива, вологи на робочий стан палива, інших якісних показників згідно цієї тендерної документації з посиланнями на відповідні нормативні документи, вимогам яких відповідає вугілля, що буде постачатись згідно умов даної процедури закупівлі;
2. Оригінал або копія дійсного до кінця 2021 року договору (-ів) учасника з виробником (-ми) пропонованої марки вугілля або з будь-яким іншим суб’єктом господарювання, що здійснює реалізацію та/або відвантаження пропонованої марки вугілля учаснику торгів, щодо відвантаження вугілля кам’яного на користь учасника, в тому числі визначеної вимогами даної тендерної документації марки. (надається якщо учасник не є виробником пропонованої марки вугілля);
3. Оригінал або копію сертифікату генетичних, технологічних та якісних характеристик, на пропоновані марки вугілля кам’яного та дійсного на дату розкриття тендерних пропозицій виданий на ім’я виробника.
4. Оригінал або завірену копію Висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи на пропоновані марки вугілля (в якому виробником зазначається той суб’єкт господарювання вугілля виробництва якого пропонується до постачання учасником) про відповідність вугілля встановленим медичним критеріям безпеки/показникам, дійсний на кінцеву дату подання тендерних пропозицій.
5. Довідку в довільній формі із посиланням на інформаційну систему «Реєстр дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки» (http://dozvil.ndiop.kiev.ua/) щодо виробника, вугілля якого пропонується до постачання. Відсутність у виробника дозволу на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки або дані про його анулювання є підставою для відхилення тендерної пропозиції учасника.
6. На підтвердження провадження планової діяльності виробника (вугілля виробництва якого пропонується до постачання) надати оригінал або копію висновку з оцінки впливу на довкілля або посилання на висновок з оцінки впливу на довкілля в реєстрі згідно до Закону України «Про оцінку впливу на довкілля» №2059-VIII від 23.05.2017р.».
По-дев’яте, як вже зазначалося вище, Замовником у тендерній документації, а саме у Додатку 2 до тендерної документації наведено Технічні вимоги до предмета закупівлі. У цих Технічних вимогах до предмета закупівлі Замовником диференційовано вимоги до товару – Вугілля кам’яне марки А (13-25) в залежності від виробництва – низка вимог для вугілля нібито українського виробництва та низка вимог для вугілля імпортного виробництва.
Так, при пропонуванні вугілля імпортного виробництва, потенційні учасники повинні надати у складі тендерних пропозицій, зокрема:
- оригінал або завірену копію Висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи на пропоновані марки вугілля (в якому виробником зазначається той суб’єкт господарювання вугілля виробництва якого пропонується до постачання учасником) про відповідність вугілля встановленим медичним критеріям безпеки/показникам, дійсний на кінцеву дату подання тендерних пропозицій;
- оригінал або копію технічних умов виробника вугілля якого пропонується до постачання із наданням дозволу на використання технічних умов учасником із вказанням ідентифікатору закупівлі;
- сертифікати відповідності на вугілля пропонованих до постачання марок виданих на ім’я виробника згідно законодавства країни виробника дійсний на весь період постачання вугілля.
Однак, Замовником знехтувано тим, що у даному випадку виробник є нерезидентом України і на нього не розповсюджуються вимоги національного законодавства. Таким чином, іноземний виробник не зобов’язаний оформлювати на власне вугілля антрацитової групи висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи та/або технічні умови та/або сертифікати відповідності.
Отже, участь всіх без виключення потенційних учасників цієї закупівлі, у тому числі і наша участь, залежить виключно від волі третіх осіб – іноземних виробників вугілля антрацитової групи, які є нерезидентами України, що є неприхованою дискримінацією.
По-десяте, Замовником у тендерній документації, а саме у Додатку 2 до тендерної документації встановлено вимогу, що «Відсутність у виробника дозволу на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки або дані про його анулювання є підставою для відхилення тендерної пропозиції учасника.».
Однак, Замовник знехтував тим, що Законом не передбачено, як підставу для відхилення тендерної пропозиції учасника – «відсутність у виробника дозволу на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки або дані про його анулювання»
За таких умов Закон не передбачає можливості відхилення тендерних пропозицій учасників з підстави, передбаченої у тендерній документації. Встановлюючи таку вимогу Замовник вдався до дискримінаційного підходу до потенційних учасників закупівлі, у тому числі й до нас.
По-одинадцяте, Замовником у тендерній документації, а саме у Додатку 3 до тендерної документації встановлено вимогу, що «Переможець: надає шляхом завантаження на веб-портал Уповноваженого органу Тендерну пропозицію за Формою (Додаток 1) з зазначенням остаточної ціни пропозиції, визначеної після проведення аукціону.».
Таким чином, Замовник знехтував тим, що надання Тендерної пропозиції за Формою (Додаток 1) з зазначенням остаточної ціни пропозиції, після закінчення кінцевого строку суперечить положенням Закону та є дискримінаційним по відношенню до суб’єктів господарювання, у тому числі й до нас.
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга.pdf 11.05.2021 15:56
- рішення від 13.05.2021 № 10514 + запит Скаржнику + лист Замовнику.pdf 14.05.2021 10:02
- інформація про перенесення розгляду скарги від 24.05.2021 № 9176.pdf 27.05.2021 16:50
- інформація про резолютивну частину рішення від 03.06.2021 № 12516.pdf 04.06.2021 15:30
- рішення від 03.06.2021 № 12516.pdf 08.06.2021 21:13
- лист від 18.05.2021_ПП Лідер Актив.pdf 19.05.2021 09:07
- Пояснення щодо скарги ПП Лідер актив.docx 19.05.2021 09:07
- висновки СЕС.pdf 19.05.2021 09:47
- СЕС _ копия.pdf 19.05.2021 09:47
- повідомлення щодо виконання рішення.pdf 17.06.2021 12:19
Дата прийняття скарги до розгляду:
11.05.2021 16:41
Дата розгляду скарги:
24.05.2021 12:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
14.05.2021 10:05
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
08.06.2021 21:14
Дата виконання рішення Замовником:
17.06.2021 12:19
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Пояснення щодо усунення порушень викладено у листі від 10.06.2021 №1141/05/30-2021 (додається)