-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
«Капітальний ремонт (утеплення фасаду) Гусятинського ясла-саду «Дзвіночок» по вул. Шевченка, 35 в смт. Гусятин, Чортківського району, Тернопільської області. Коригування»
(ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013) "Правила визначення вартості будівництва"
Торги відмінено
9 253 290.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 46 266.45 UAH
мін. крок: 0.5% або 46 266.45 UAH
Період оскарження:
16.04.2021 14:32 - 01.05.2021 00:00
Вимога
Відхилено
ВИМОГА
Номер:
18f306be9d1341a3a13d45bdf98caef9
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-04-16-004575-c.a5
Назва:
ВИМОГА
Вимога:
1. Відповідно до пункту 3.4. Додатку 1 до тендерної документації Учасники повинні підтвердити досвід виконання робіт зазначених у технічному завданні (Додаток 2 до тендерної документації) одним договором або сумарно зокрема утеплення фасадів мінеральними плитами не менше – 900 м2.
Відповідно до статті 16 Закону Замовники встановлюють зокрема такий кваліфікаційний критерій як наявність документально-підтвердженого досвіду аналогічних договорів, а не тотожних договорів.
Встановлені ж Замовником вимоги про наявність досвіду в певних об’ємах виконання договорів свідчить про встановлення саме тотожності договорів, а не аналогічності.
Ми як потенційний учасник маємо досвід виконання аналогічних робіт, але не в об’ємах зазначених в тендерній документації.
Таким чином вимога про наявність досвіду виконання аналогічних робіт з утеплення фасадів мінеральними плитами не менше – 900 м2 є дискримінаційною, оскільки підприємство має досвід виконання таких робіт, але не в таких об’ємах, як вимагається в тендерній документації.
На підставі вище викладено вважаємо дискримінаційною вимогу про обов’язкове підтвердження наявності досвіду виконання такого виду робіт як утеплення фасадів мінеральними плитами з зазначенням конкретних об’ємів.
Статтею 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Згідно з частиною третьою статті 5 Закону Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників.
Законом України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини третьої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси учасників, пов'язані з участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 5 Закону.
На підставі вище викладеного вимагаємо виключити вимогу про обов’язкову наявність і учасника досвіду виконання робіт з утеплення фасадів мінеральними плитами саме в об’ємі не менше 900 м2.
У разі ігнорування даної вимоги ми будемо змушені захищати свої права в органі оскарження.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
24.04.2021 13:21
Вирішення:
Шановний Учасник!
Щодо вашої вимоги повідомляємо наступне:
Відповідно до пункту 3.4 Додатку 1 до тендерної документації Кваліфікаційні критерії Учасники повинні підтвердити досвід виконання робіт зазначених у технічному завданні (Додаток 2 до тендерної документації) одним договором або сумарно.
Виконання зазначених робіт учасники підтверджують оригіналами/копіями (завіреними згідно вимог цієї тендерної документації) «Актів приймання виконаних будівельних робіт», що виконувалися у відповідності до договорів, наданих в якості аналогічних.
Додатком 2 до тендерної документації Технічне завдання передбачено виконання робіт з утеплення фасадів мінеральними плитами в об’ємі 1958,3 м2, тому досвід виконання робіт зазначених в пункті 3.4 Додатку 1 до тендерної документації Кваліфікаційні критерії, утеплення фасадів мінеральними плитами не менше 900 м2 забезпечить участь у тендері досвідчених Учасників, що дозволить отримати належну якість та своєчасність виконання робіт в повному обсязі.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Відхилено
Вимога
Номер:
664a1e056aec4b4198f23b86660678e5
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-04-16-004575-c.a4
Назва:
Вимога
Вимога:
Згідно п. 6.2.2 ДСТУ Б Д.1.1-1: 2013 «Правила визначення вартості будівництва», замовник надає підряднику відомість обсягів робіт, що закуповуються замовником, відомість ресурсів до неї, з відповідними кошторисними цінами або без цін, або затверджену проектну документацію. Вимагаємо доповнити тендерну документацію відомісттю ресурсів необхідних для виконання капітального ремонту.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
23.04.2021 19:59
Вирішення:
Шановний Учасник!
Щодо вашої вимоги повідомляємо наступне:
Учасникам для розрахунку цін їхніх пропозицій Замовником надано технічне завдання згідно Додатку 2 до тендерної документації, що містить у собі відомість обсягів робіт та відомість ресурсів.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Відхилено
ПЕРЕГЛЯНЬТЕ
Номер:
194bd60ef6584bbaa5345251a9bc143e
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-04-16-004575-c.c3
Назва:
ПЕРЕГЛЯНЬТЕ
Вимога:
ОБГОВОРЕННЯ
Розмір забезпечення тендерної пропозиції складає
30 000,00 грн (тридцять тисяч гривень 00 копійок).
Строк дії забезпечення тендерної пропозиції (строк дії банківської гарантії) – не менше 120 календарних днів із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій, яка вказана в оголошенні на веб-порталі Уповноваженого органу.
Щоб взяти участь у Вашій закупівлі потрібно в банк поставити на депозщит - 30 000,00 грн (тридцять тисяч гривень 00 копійок).
За дану проведену роботу банку проплатити - 1700грн.
За участь у Вашій закупівлі - 3400грн.
За роботу кошторисника – 1500грн ( кошторис не великий)
Печатка КЕП - 1000грн
6. Зважаючи на те, що переможець процедури закупівлі під час укладення договору про закупівлю повинен надати копію ліцензії або документа дозвільного характеру (у разі їх наявності) на провадження певного виду господарської діяльності, якщо отримання дозволу або ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законом, учасники надають у складі тендерної пропозиції підтвердження (лист, довідка) про наявність у них, станом на дату подання тендерних пропозицій, ліцензії або документа дозвільного характеру на провадження господарської діяльності, що відповідає предмету закупівлі.
Вам потрібно було прописати якщо на даний вид робіт потрбна ліцензія. Робіт у Вас на ліцензування не має, тому вимога не доречна. – ця вимога коштує 30000грн.
7. Учасники надають у складі тендерної пропозиції підтвердження (лист/довідка із зазначенням номера, дати видачі і терміну дії) про наявність у них, станом на дату подання тендерних пропозицій, дозвільного документа передбаченого постановою Кабінету Міністрів України № 77 від 03.02.21 року на виконання робіт підвищеної небезпеки, які передбачені Додатком 2 до тендерної документації технічним завданням.
Ми хотіли б знати Ви працюєте на дану фірму – ця вимога коштує 15000 грн.
8. Учасники у складі тендерної пропозиції повинні надати сертифікат про аудит, який підтверджує, що система управління якістю відповідає ДСТУ ISO 9001:2015 «Система управління якістю. Вимоги», виданий органом сертифікації акредитованим Національним агентством акредитації України на видачу зазначеного сертифікату.
Ми хотіли б знати Ви працюєте на дану фірму – ця вимога коштує 25000 грн. ISO 9001:2015 «Система управління якістю. Вимоги»,
Значить Ваш «своячок» не має ISO 9001:2015 «Система управління збереження довкілля. Вимоги», - це ще 25000гр , а також не має ISO 9001:2015 «Система управління охорони праці. Вимоги», - це ще 25000гр
Ви як Замовник ставили собі запитання для чого такі вимоги – правда ні, а от я Вам як молодій людині , бо мені уже «Слава Богу» дуже багато років поясню щоб ми такі організації як ПП, ФОП, ТОВ – по простому пропали, а Ви якрас і будите тим виконавцем , щоб нас не було.
Задасте питання , та що ви там пишите – щоб бути учасником на Вашій закупівлі потрібно понести витрати підбийте - 107600грн , добавте ще два ДСТУ ISO 9001:2015 по 25000грн +25000грн , а ще на дозвіл на автокран 15000грн , то було б 182600грн .. от Вам відповідь Вашими руками знищують малий і середній бізнис.
Пишу окрім Вас може хтось ще читає, може зроблять якісь висновки.
Я не юрист, а будівельник так що до термінології юридичної не будемо пристібуватись просто перечитайте все .
Висновки все одно Вам робити
Ми тепер маємо право тільки виїзжати на запробітки, шкода що мені вже ого , вже пізно.
Тепер на нас заробляють ті , що придумали поставити КЕП вже ЕЦП не проходить , бо ЕПЦ сам ставив , а чере КЕП вже два тендери пропало , бо самі ті що це придумали поставити не можуть.
Заробляють ті , що придумали ISO прочитайте що це за організація і за що ми платимо такі кошти, оці три основні грамоти не знаємо де їх прикріпити. Добре , що Ви не потребували на мінвату на матеріали висновки ISO тоді ще і матеріал не знайдемо .
Тепер придумали постановою Кабінету Міністрів України № 77 від 03.02.21 року на виконання робіт підвищеної небезпеки, раніш це було безплатно видавали декларацію, а зараз потрібно авдит, кожен дозвіл 15000грн. Прийдуть через місяць перевірять заберуть те що видали.
Просто не робота , а обхохочешся.- мені вже таке , а молодь то не працює, та і професія будівельна зараз не престижна.
.
Наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій
Ми не можимо зрозуміти для чого Замовник списуючи десь такі вимоги не зміг співставити із своїм технічним завданням такі вимоги.
- підйомний самохідний кран, вантажопідйомністю не менше 10 т (або аналог) - 1 одиниця; - що яку роботу по Вашому тех.завданню буде робити .
- агрегат зварювальний пересувний з бензиновим двигуном, з номiнальним зварювальним струмом 250-400 А (або аналог) - 1 одиниця;
- компресор пересувний (або аналог) – 1 одиниця;
Ця вимога взагалі по хлопські сказано ні в які ворота не влазить
- пiдiймачi щогловi будiвельнi, вантажопiдйомнiсть 0,5 т (або аналог) - 1 одиниця;
Цю роботу робить спеціаліст сам собі подає мінвату , шпакльовку.
Ви як Замовник повинні вимагати тільки ті механізми і машини за які учасник у своєму кошторисі буде брати у Вас за ці механізми кошти , які буде використовувати підчас роботи.
Тому така колонка писанини просто писанина .
- автомобіль вантажний вантажопідйомністю не менше 5 т - 1 одиниця;
Для чого ця вимога нам не потрібний даний автомобіль ми для доставки буд матеріалів по телефону закажимо прямо з будівельної бази, або з будівельного магазину прямо у Вас в смт. Гусятині і закажимо всі матеріали і вони самі привизуть.
Доставлять в кращому вигляді ще і з сертифікатами на будівельну продукцію.
Ви потратили не потрібного часу, щоб комусь угодити , а конкретно своєму «своячку». 1.1. Відомості подаються згідно запропонованої форми про наявність матеріально-технічної бази учасника, що визначена у даному Додатку (зразок довідки додається у таблиці «а»). Довідка повинна містити інформацію про наявність у власності/користуванні Учасника машин, механізмів та техніки в кількості не менше, визначеної в тендерній документації, а саме:
- підйомний самохідний кран, вантажопідйомністю не менше 10 т (або аналог) - 1 одиниця;
- автомобіль вантажний вантажопідйомністю не менше 5 т - 1 одиниця;
- агрегат зварювальний пересувний з бензиновим двигуном, з номiнальним зварювальним струмом 250-400 А (або аналог) - 1 одиниця;
- компресор пересувний (або аналог) – 1 одиниця;
- пiдiймачi щогловi будiвельнi, вантажопiдйомнiсть 0,5 т (або аналог) - 1 одиниця;
В підтвердження наявності в Учасника зазначених машин, механізмів та техніки Учасник надає оригінали/копії документів встановленого взірця про державну реєстрацію машин, механізмів, техніки(техпаспорт, свідоцтво про державну реєстрацію, тощо).
Якщо машини, механізми, техніка не є власністю Учасника, а залучена, то Учасник додатково надає:
- оригінал(-и) договору(-ів) оренди, суборенди, лізингу, машин, механізмів та техніки, що підтверджують право користування ними. При цьому, вказані договори мають бути чинними протягом строків виконання робіт(надання послуг), або містити умови про його пролонгацію, а також містити інформацію про марку та модель машин, механізмів та техніки, а також копії акту(-ів) приймання-передачі (або інший(-і) документ(-и), який(-і) підтверджує(-ють) факт передачі) техніки до договорів.
- оригінал(-и) листа-підтвердження (листів-підтверджень) від орендодавця, власника, лізингодавця тощо із зазначенням замовника закупівлі, підтверджуючого відсутність заперечення на використання його машин, механізмів та техніки Учасником протягом періоду виконання робіт (надання послуг) за предметом закупівлі (вказати конкретну назву предмету закупівлі) із зазначенням переліку техніки (машин, механізмів, техніки що залучається).
У тому разі, якщо орендодавець, лізингодавець та інші особи, які є стороною наданого Учасником в складі тендерної пропозиції договору оренди, лізингу тощо, не є власниками цих машин, механізмів, техніки, тендерна пропозиція Учасника має також містити:
-копії договорів, укладених з власником, які підтверджують право орендодавця, лізингодавця та інших осіб, які не є власниками цієї техніки, надавати у користування техніку, необхідну для виконання робіт (надання послуг) на весь строк за предметом закупівлі, а також копії акту(-ів) приймання-передачі (або інший(-і) документ(-и), який(-і) підтверджує(-ють) факт передачі) техніки до договорів.
1.2. Якщо учасник залучатиме потужності інших суб’єктів господарювання, як субпідрядників/співвиконавців для підтвердження своєї відповідності кваліфікаційним критеріям таким, як наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій то такий учасник підтверджує їх наявність у субпідрядників/співвиконавців документами, які є аналогічними документам, встановленими для Учасників у відповідності до умов пункту п.1.1. А також, надає у складі тендерної пропозиції оригі-нал(-и) листа-підтвердження(листів-підтверджень) від субпідрядників/співвиконавців із зазначенням замовника та учасника закупівлі, підтверджуючого виконання робіт (надання послуг) як субпідрядник/співвиконавець протягом періоду виконання робіт (надання послуг) за предметом закупівлі (вказати конкретну назву предмету закупівлі) із зазначенням переліку техніки (машин, механізмів, техніки) субпідрядника/співвиконавця, що залучатиметься до виконання робіт (надання послуг).
1.3. Якщо законодавством не передбачена обов’язкова державна реєстрація деяких машин, механізмів, техніки, то Учасник зазначає про це у довідці.
2.1.
По Вашій вимозі ми повинні пристроїти ще чотири спеціаліста , а тепер подивіться в свою кошторисну документацію заробітню плату другого блоку - заробітну плату ІТР.
Ми ФОП , ПП, ТОВ – маємо можливість утримувати такий штат. Я буду вже конткретно від себе спеціаліст 43 роки стажу в будівництві який за своє життя щось таки побудував маю ще пристроїти чотирьох питається в задачі для чого для якої цілі для Замовника таку кількість спеціалістів. Хочу зазначити що Ви ці вимоги ще списали розумні , а от у вимозі ремонт в середені будівлі сільського клубу в с.Шупарка рядом з вами прописали пристроїти еколога двох працівників пожежної беспеки один із них повинен мати ще закінчиний ВИШ із заграничним дипломом – так що Замовники вже далеко пішли.
Давайте по справі , цю роботу виконує один спеціаліст який є керівником організації разом із тим виконавцем з посвідчення охорони праці і ще двома посвідченнями можна залученими з держустанов представників які зможуть утворити комісію для перевірки знань по охороні праці в робітників , а їх повинно бути в кількості не менше трьох членів комісії.
муляр -2 особи , що вони будуть робити яку роботу по Вашому технічному завдані .
- електрик – 1 особа;
- електрогазозварник – 1 особа, яка робота для даних спеціалістів , ми щось будемо зварювати , а також є електричнв роботи - машиніст крана - 1 особа – на які роботи буде задіяно автокрана , в даному тех. Завдані це все ручна робота – для чого ці вимоги.
- водій автотранспортного засобу – 1 особа , тепер пояснюю для чого я один керівник –виконавиць , відповідальний за охорону праці і ще для того , щоб по телефону заказати будівельні матеріали і нам тепер не потрібно крана для розгузки, вантажного автомобіля все привизуть самі .
Тому Законодавець не прописує скільки потрібно і яких потрібно спеціалістів ми повинні виконати вчасно і якісно роботу.
Тепер поясню ще по вимозі інженер з проектно-кошторисної роботи, так як я той що це Вам пишу і пояснюю повинен як спеціаліст вміти все те , що вчить навіть не ВУЗ , а Чернівецький будівельний технікум , бо тут готовлять спеціалістів середньої ланки і ми проходили таку школу що повинні вміти все і тим більш складання смєти . Той хто дійсно вчився готовий виконати любу будівельну роботу . Ці вимоги можуть бути прописані для тих керівників які не мають будівельної професії , а очолюють будівельні організації. 2.1. Довідка, що містить інформацію про наявність працівників (основних спеціалістів інженерно-технічних працівників), які мають необхідні знання та досвід з виконання робіт (зразок довідки додається у таблиці «б») в кількості не менше, визначеної в тендерній документації, а саме:
- працівник, що здійснюватиме загальне керівництво працівниками, що виконуватимуть заявлені роботи - 1 особа;
- інженер-будівельник – 1 особа;
- інженер з охорони праці – 1 особа;
- інженер з проектно-кошторисної роботи - 1 особа;
- виконавець робіт - 1 особа.
Кваліфікація та досвід основних спеціалістів (інженерно-технічних працівників) учасника підтверджується документами про освіту та/або підвищення кваліфікації (подається у наступному вигляді: сканована копія або сканований оригінал).
Кваліфікація особи, що виконуватиме функції інженера з охорони праці, підтверджується додатково оригіналом документа встановленого законодавством взірця (посвідчення), що містить інформацію про результати перевірки знань з охорони праці.
Освіта та кваліфікація основних спеціалістів (інженерно-технічних працівників) повинна відповідати відповідній галузі Народного господарства України, до якої відносяться заявлені роботи.
2.2. Довідка, що містить інформацію про наявність робітників основних будівельних професій учасника, які мають необхідні знання та досвід з виконання заявлених робіт (зразок довідки додається у таблиці «в») в кількості не менше, визначеної в тендерній документації, а саме:
- муляр -2 особи
- штукатур – 2 особи;
- маляр – 2 особи;
- тесляр -1 особа ;
- облицювальник-плиточник – 1 особа;
- електрик – 1 особа;
- електрогазозварник – 1 особа;
- водій автотранспортного засобу – 1 особа;
- машиніст крана - 1 особа;
2.3. «Наявність в учасника працівників згідно підпунктів 2.1. та 2.2. підтверджується оригіналом/копією штатного розпису (за наявності), якщо ж учасник не складає штатного розпису то наявність працівників може бути підтверджена оригіналами інших документів, передбаченими чинним законодавством України, на кожну особу зазначену у довідці.
3.1. Інформаційна довідка про виконання аналогічного (их) договору(ів) згідно запропонованої форми, що визначена у даному Додатку (зразок довідки додається у таблиці «г») .
3.2. На підтвердження надати не менше двох оригіналів аналогічних договорів (що виконувалися протягом останніх 6 років), інформацію щодо яких вказано у довідці про виконання аналогічних договорів. Аналогічним договором вважається договір предмет договору якого відповідає предмету закупівлі, а саме: капітальний ремонт об’єктів будівництва або реконструкція об’єктів будівництва або будівництво об’єктів будівництва.
3.3. Договір(ори) повинен(ні) бути укладений із замовником будівництва та виконаний (ні) повністю; (під терміном «Замовник будівництва» слід розуміти, що це – фізична чи юридична особа, яка видає замовлення на будівництво, укладає договір підряду (контракт), контролює хід його виконання, здійснює технічний нагляд, приймає завершені роботи, здійснює розрахунки за них, та здає об’єкт в експлуатацію). На підтвердження інформації щодо виконання поданого(их) договору(ів) надати:
- оригінал позитивного листа-відгука(ів) про співпрацю по договору від Замовника будівництва, що вказані в інформаційній довідці про виконання аналогічного (их) договору(ів). Відгук повинен мати посилання на договір, який виконувався та бути належно оформлений, містити вихідний номер та дату видачі такого документу.
- оригінали/копії документів (встановленого взірця), що засвідчують готовність об’єктів до експлуатації, роботи по яких виконувались згідно договорів, наданих в якості аналогічних або лист роз’яснення від учасника з посиланням на сторінку сайту уповноваженого, видавати такі документи органу, де розміщено інформацію про введення об’єктів в експлуатацію.
3.4. Учасники повинні підтвердити досвід виконання робіт зазначених у технічному завданні (Додаток 2 до тендерної документації) одним договором або сумарно, а саме:
- Утеплення фасадів мінеральними плитами не менше – 900 м2
- шпаклювання стін ;
- штукатурення стiн;
- улаштування покриттів з керамічних плиток на розчині із
сухої клеючої суміші.
Виконання зазначених робіт учасники підтверджують оригіналами/копіями (завіреними згідно вимог цієї тендерної документації) «Актів приймання виконаних будівельних робіт», що виконувалися у відповідності до договорів, наданих в якості аналогічних.
Інші додатки до договору можуть не надаватися.
Якщо один і не менше 900м2 влаштування утеплення – то ми вже не учасник , як Ви думаєте Законна вимога.
оригінали/копії документів (встановленого взірця), що засвідчують готовність об’єктів до експлуатації – даний документ находиться у замовника тепер нам потрібно їхати до замовника і просити , щоб він знайшов у себе такий документ , зрозуміло така організація як УКБ Тернополя таку справку знайде, а що буде робити тоді Заліщицький відділ освіти , що він надасть який документ якщо було зроблено фасад на дитячому будинку.
Тепер велике запитання для чого Замовнику такі качелі нам придумані?
Давайте тоді краще Ви б були прописали , що учасники повинні приїхати на оглядини даної закупівлі і нам прямо пояснили , що тут паотрібно дати роботу отакій то організації і ми б не парились і не влітали в таку копійку і це б було чесно і справедливо.
Утеплення стін дитячого садочка 423м2 в м. Заліщики уже не підійде.
І мої 43роки відані державі в будівництві пішли на смарку?
Тому , що Замовник вимагає те чого ми вже не зможимо навіть такі роботи робити.
А це робота колись в недалекому минулому прорабської дільниці і при тім успішної до тепер стоять ті будови.
Вимога є дискримінацфйна, до нас як учасника тому що де знайти нам таку роботу, щоб ми мали 5мільйонів обороту за 2020р. Всеодно є вихід ми змушені звертатись за допомогою (про співпрацю) до забудівельників висотних будинків в місті.
Тепер запитання для чого така вимога , щоб вони виконували такі роботи? Тоді що ми маємо робити ПП, ФОП, ТОВ. Учасник документально підтверджує наявність річного доходу(обороту) грошових коштів учасника за 2020 рік, який повинен бути не меншим ніж 60% очікуваної вартості предмета закупівлі. На виконання цієї вимоги учасник надає у складі тендерної пропозиції один із документів фінансової звітності (Баланс підприємства, Звіт про фінансові результати, Звіт про рух грошових коштів, тощо).
З ПОВАГОЮ… Учасником не будемо за дроге задоволення Вам помагати, нахай «своячок» шукає собі поміч, бо потрібно двох.
Думаю , що хто з майбутніх бажаючих учасників думав йти , то таке бажання перечитавши наші «мимуари» втратив .
Хто не згоден із конторолюючих органів - мій тел. 0685071126
Пов'язані документи:
Учасник
- Вимога 21.04.2021 07:59
Дата подачі:
21.04.2021 08:00
Вирішення:
Шановний Учасник!
Щодо вашої вимоги повідомляємо наступне:
Відповідно до статті 25 Закону України « Про публічні закупівлі» Замовник має право зазначити в оголошенні про проведення конкурентної процедури закупівлі та в тендерній документації/оголошенні про проведення спрощеної закупівлі вимоги щодо надання забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції. Розмір забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції у грошовому виразі не може перевищувати 0,5 відсотка очікуваної вартості закупівлі у разі проведення тендеру/спрощеної закупівлі на закупівлю робіт та 3 відсотків у разі проведення тендеру/спрощеної закупівлі на закупівлю товарів чи послуг на умовах, визначених тендерною документацією/оголошенням про проведення спрощеної закупівлі.
Відповідно до частини 5 статті 23 Закону Замовник може вимагати від Учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам.
Маркування, протоколи випробувань та сертифікати повинні бути видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством.
Згідно з частиною 6 статті 23 Закону, якщо учасник не має відповідних маркувань, протоколів випробувань чи сертифікатів і не має можливості отримати їх до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій із причин, від нього не залежних, він може подати технічний паспорт на підтвердження відповідності тим же об’єктивним критеріям. Замовник зобов’язаний розглянути технічний паспорт і визначити, чи справді він підтверджує відповідність установленим вимогам, із обґрунтуванням свого рішення.
Якщо Замовник посилається в тендерній документації на конкретні маркування, протокол випробувань чи сертифікат, він зобов’язаний прийняти маркування, протоколи випробувань чи сертифікати, що підтверджують відповідність еквівалентним вимогам та видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством.
Пунктом 2 частини 2 статті 16 Закону передбачено що Замовник установлює такий кваліфікаційний критерій як наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід. Вказана в тендерній документації вимога щодо підтвердження в Учасника наявності працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід є підтвердженням в Учасника необхідної кількості працівників відповідної кваліфікації для виконання об’єму робіт передбаченого тендерною документацією.
Пунктом 3 частини 2 статті 16 Закону передбачено наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів), Закон не обмежує право Замовника вибирати надання кількості аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів).
Умовами Додатку 1 до тендерної документації Кваліфікаційні критерії пунктом 3.4. Учасники повинні підтвердити досвід виконання робіт зазначених у технічному завданні (Додаток 2 до тендерної документації) одним договором або сумарно.
Пунктом 1 частини 2 статті 16 передбачено, що Замовник установлює такий кваліфікаційний критерій як наявність в Учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій. Наявність в потенційного Учасника підтвердженого права власності/користування машин, механізмів та техніки підтверджує забезпеченість його матеріально-технічною базою, а отже можливість провадження реальної діяльності у сфері будівництва.
Наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю передбачена пунктом 4 частини 2 статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі». Частиною 3 Закону передбачено, що у разі встановлення кваліфікаційного критерію фінансової спроможності Замовник не має права вимагати надання підтвердження обсягу річного доходу (виручки) у розмірі більшому, ніж очікувана вартість предмета закупівлі (пропорційно очікуваній вартості частини предмета закупівлі (лота) в разі поділу предмета закупівель на частини). Тому нами, як Замовником прийнято рішення встановлення даного критерію задля забезпечення залучення надійних підрядників для виконання робіт по закупівлі. Саме наявність відповідного річного доходу (обороту) грошових коштів учасника за 2020 рік є одним із ключових показників, що учасник зможе забезпечити закупівлю матеріалів та виконання робіт у встановлені строки. Щодо даного питання буде прийнято рішення необхідності внесення змін.
Замовник вважає, що вимоги зазначені в тендерній документації забезпечать участь у тендері досвідчених Учасників, що дозволить отримати належну якість та своєчасність виконання робіт в повному обсязі.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Відхилено
Щодо дискримінаційних вимог в тендерній документації
Номер:
91f911b928d442c78899877fab0e7717
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-04-16-004575-c.a2
Назва:
Щодо дискримінаційних вимог в тендерній документації
Вимога:
Шановний Замовнику!
Під час додаткового вивчення вимог тендерної документації на закупівлю: «Капітальний ремонт (утеплення фасаду) Гусятинського ясла-саду «Дзвіночок» по вул. Шевченка, 35 в смт. Гусятин, Чортківського району, Тернопільської області. Коригування» ідентифікатор закупівлі UA-2021-04-16-004575-c (надалі – Документація), фахівцями юридичного відділу було виявлено додаткові дискримінаційні вимоги, що встановлено Додатком 1 до Документації.
Наявність нижченаведених дискримінаційних вимог у Документації порушує права та охоронювані законом інтереси нашого підприємства, оскільки на даний час ми не можемо підготувати тендерну пропозицію, яка б відповідала таким дискримінаційним вимогам, що у свою чергу надасть можливість Замовнику у майбутньому відхилити нашу пропозицію.
Крім цього, окремі положення Документації, на нашу думку, створюють підґрунтя для свавільного відхилення Замовником пропозиції будь-якого учасника процедури закупівлі, що має наслідком штучне обмеження конкуренції.
Дискрімінаційні вимоги полягають у наступному:
І. Відповідно до п.4 Додатку 1 до Документації встановлено, що Учасник документально підтверджує наявність річного доходу(обороту) грошових коштів учасника за 2020 рік, який повинен бути не меншим ніж 60% очікуваної вартості предмета закупівлі. На виконання цієї вимоги учасник надає у складі тендерної пропозиції один із документів фінансової звітності (Баланс підприємства, Звіт про фінансові результати, Звіт про рух грошових коштів, тощо).
П.п.4 п.2 статті 16 Закону Закону України «Про публічні закупівлі» (Відомості Верховної Ради (ВВР), 2016, № 9, ст.89) (надалі – Закон) передбачено, що Замовник установлює один або декілька кваліфікаційних критеріїв, серед яких наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону визначено, що Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Частиною першою статті 12 Закону встановлено, що електронна система закупівель повинна бути загальнодоступною та гарантувати недискримінацію, рівні права під час реєстрації всім заінтересованим особам та рівний доступ до інформації всім особам.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Встановлення такого кваліфікаційного критерію як наявність річного доходу (обороту) грошових коштів учасника за 2020 рік, який повинен бути не меншим ніж 60% очікуваної вартості предмета закупівлі є дискримінаційним по відношенню до нашого підприємства, оскільки через пандемію Covid-19 воно зазнало суттєве зменьшення річного доходу(обороту) грошових коштів учасника за 2020 рік відносно до 2019 року та фактично буде позбавлено можливості отримати перемогу у цих торгах.
ІІ. П.п.2.3. п.2 Додатку 1 до Документації передбачає, що наявність в учасника працівників підтверджується оригіналом/копією штатного розпису (за наявності), якщо ж учасник не складає штатного розпису то наявність працівників може бути підтверджена оригіналами інших документів, передбаченими чинним законодавством України, на кожну особу зазначену у довідці.
Відповідно до ст. 21 КЗпП України трудовий договір — це угода між працівником і роботодавцем або уповноваженим ним органом чи фізичною особою, для якої працівник зобов’язується виконувати роботу, визначену цією угодою, дотримуючись внутрішнього трудового розпорядку. В свою чергу роботодавець або уповноважений ним орган чи фізична особа зобов’язується виплачувати працівникові заробітну плату і забезпечити умови праці, необхідні для виконання роботи, передбачені законодавством про працю, колективним договором і угодою сторін.
Тобто встановлюючи вимогу наявності у Учасника тільки працівників, Замовник обмежує права Учасника лише правом на використання трудових взаємовідносин під час виконання договору та обмежує право Учасника на виконання робіт, що є предметом цієї закупівлі шляхом залучення спеціалістів на умовах цивільно-правових договорів та на умовах цивільно-правових договорів з відкладальною дією.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог, порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також, права та законні інтереси Учасника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 5 Закону.
Виходячи з вищевикладеного, Замовник повинен усунути наведені порушення шляхом внесення змін до Документації в цій частині.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
20.04.2021 10:47
Вирішення:
Шановний Учасник!
Щодо вашої вимоги передбаченої пунктом І. повідомляємо наступне:
Наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю передбачена пунктом 4 частини 2 статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі». Частиною 3 Закону передбачено, що у разі встановлення кваліфікаційного критерію фінансової спроможності замовник не має права вимагати надання підтвердження обсягу річного доходу (виручки) у розмірі більшому, ніж очікувана вартість предмета закупівлі (пропорційно очікуваній вартості частини предмета закупівлі (лота) в разі поділу предмета закупівель на частини). Тому нами, як замовником прийнято рішення встановлення даного критерію задля забезпечення залучення надійних підрядників для виконання робіт по закупівлі. Саме наявність відповідного річного доходу (обороту) грошових коштів учасника за 2020 рік є одним із ключових показників, що учасник зможе забезпечити закупівлю матеріалів та виконання робіт у встановлені строки. Щодо даного питання буде прийнято рішення необхідності внесення змін.
Щодо вашої вимоги передбаченої пунктом ІІ. повідомляємо наступне:
Пунктом 2 частини 2 статті 16 Закону передбачено що Замовник установлює такий кваліфікаційний критерій як наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід.
Нами, як Замовником використано своє право згідно із пунктом 2 частини 2 статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі», також умовами Додатку 1 до тендерної документації Кваліфікаційні критерії пунктом 2.3. передбачено наявність в Учасника працівників згідно підпунктів 2.1. та 2.2., які підтверджуються оригіналом/копією штатного розпису (за наявності), якщо ж Учасник не складає штатного розпису, то наявність працівників може бути підтверджена оригіналами інших документів, передбаченими чинним законодавством України, на кожну особу зазначену у довідці.
Прописуючи пункт 2.3 Замовник не виключав наявність оформлених працівників, які можуть бути оформлені на підставі цивільно-правових договорів.
Вказана в тендерній документації вимога щодо підтвердження в Учасника наявності працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід є підтвердженням в Учасника необхідної кількості працівників відповідної кваліфікації для виконання даного об’єму робіт передбаченого тендерною документацією. Отже, сам Закон передбачає саме наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід. Враховуючи характер роботи працівників, які мають забезпечити виконання договору, Замовник вважає, що в Учасника повинні вже бути наявні працівники на момент проведення торгів, які в тому ж числі можуть бути оформлені на підставі цивільно-правових договорів, а не будуть задіяні такі спеціалісти, яких учасник нібито буде залучати на умовах цивільно-правових договорів з відкладальною дією, тобто будуть укладені Учасником після перемоги у торгах.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Відхилено
Щодо усунення дискрімінаційних вимог тендерної документації
Номер:
abfc4354f07340f8ad82fb2fcad53fde
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-04-16-004575-c.b1
Назва:
Щодо усунення дискрімінаційних вимог тендерної документації
Вимога:
Шановний Замовнику!
Наше підприємство уважно розглягуло вимоги тендерної документації на закупівлю: «Капітальний ремонт (утеплення фасаду) Гусятинського ясла-саду «Дзвіночок» по вул. Шевченка, 35 в смт. Гусятин, Чортківського району, Тернопільської області. Коригування» ідентифікатор закупівлі UA-2021-04-16-004575-c (надалі – Документація).
Фахівцями юридичного відділу було виявлено дискримінаційні вимоги, що встановлено Додатком 1 до Документації.
Наявність нижченаведених дискримінаційних вимог у Документації порушує права та охоронювані законом інтереси нашого підприємства, оскільки на даний час ми не можемо підготувати тендерну пропозицію, яка б відповідала таким дискримінаційним вимогам, що у свою чергу надасть можливість Замовнику у майбутньому відхилити нашу пропозицію.
Крім цього, окремі положення Документації, на нашу думку, створюють підґрунтя для свавільного відхилення Замовником пропозиції будь-якого учасника процедури закупівлі, що має наслідком штучне обмеження конкуренції.
Дискрімінаційні вимоги полягають у наступному:
І. Пунктом 1 Додатку 1 до Документації встановлено:
1.1. Відомості подаються згідно запропонованої форми про наявність матеріально-технічної бази учасника, що визначена у даному Додатку (зразок довідки додається у таблиці «а»). Довідка повинна містити інформацію про наявність у власності/користуванні Учасника машин, механізмів та техніки в кількості не менше, визначеної в тендерній документації, а саме:
- підйомний самохідний кран, вантажопідйомністю не менше 10 т (або аналог) - 1 одиниця;
- автомобіль вантажний вантажопідйомністю не менше 5 т - 1 одиниця;
- агрегат зварювальний пересувний з бензиновим двигуном, з номiнальним зварювальним струмом 250-400 А (або аналог) - 1 одиниця;
- компресор пересувний (або аналог) – 1 одиниця;
- пiдiймачi щогловi будiвельнi, вантажопiдйомнiсть 0,5 т (або аналог) - 1 одиниця;
В підтвердження наявності в Учасника зазначених машин, механізмів та техніки Учасник надає оригінали/копії документів встановленого взірця про державну реєстрацію машин, механізмів, техніки(техпаспорт, свідоцтво про державну реєстрацію, тощо).
Якщо машини, механізми, техніка не є власністю Учасника, а залучена, то Учасник додатково надає:
- оригінал(-и) договору(-ів) оренди, суборенди, лізингу, машин, механізмів та техніки, що підтверджують право користування ними. При цьому, вказані договори мають бути чинними протягом строків виконання робіт(надання послуг), або містити умови про його пролонгацію, а також містити інформацію про марку та модель машин, механізмів та техніки, а також копії акту(-ів) приймання-передачі (або інший(-і) документ(-и), який(-і) підтверджує(-ють) факт передачі) техніки до договорів.
- оригінал(-и) листа-підтвердження (листів-підтверджень) від орендодавця, власника, лізингодавця тощо із зазначенням замовника закупівлі, підтверджуючого відсутність заперечення на використання його машин, механізмів та техніки Учасником протягом періоду виконання робіт (надання послуг) за предметом закупівлі (вказати конкретну назву предмету закупівлі) із зазначенням переліку техніки (машин, механізмів, техніки що залучається).
У тому разі, якщо орендодавець, лізингодавець та інші особи, які є стороною наданого Учасником в складі тендерної пропозиції договору оренди, лізингу тощо, не є власниками цих машин, механізмів, техніки, тендерна пропозиція Учасника має також містити:
-копії договорів, укладених з власником, які підтверджують право орендодавця, лізингодавця та інших осіб, які не є власниками цієї техніки, надавати у користування техніку, необхідну для виконання робіт (надання послуг) на весь строк за предметом закупівлі, а також копії акту(-ів) приймання-передачі (або інший(-і) документ(-и), який(-і) підтверджує(-ють) факт передачі) техніки до договорів.
Тобто відповідно до зазначеного вище пункту 1 Додатку 1 до Документації на підтвердження у власності/користуванні Учасника машин, механізмів та техніки в кількості не менше, визначеної в тендерній документації Учасник має мати вказаний вище перелік машин, механізмів та техніки або у власності, або в оренді, суборенді, лізингу.
Таким чином, Замовником обмежено право Учасника на використання зазначених вище машин, механізмів та техніки на умовах договорів про надання послуг, які Учасник буде укладати після перемоги у торгах.
ІІ. П.п. 3.2. п.3 Додатку 1 до Документаціїї встановлено наступне: "на підтвердження надати не менше двох оригіналів аналогічних договорів (що виконувалися протягом останніх 6 років), інформацію щодо яких вказано у довідці про виконання аналогічних договорів".
Відповідно до частини першої статті 16 Закону, замовник має право встановити кваліфікаційний критерій до учасників «наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)».
Формулювання Закону передбачає необхідність надання учасниками інформації та документів на підтвердження наявності досвіду виконання щонайменше одного аналогічного договору.
Таким чином, Замовником обмежено право Учасника, який має досвід виконання робіт та має лише один аналогічний договір мати можливість перемогти у торгах.
ІІІ. Відповідно до п.п.3.3. п.3 Додатку 1 до Документації «Договір(ори) повинен(ні) бути укладений із замовником будівництва та виконаний (ні) повністю; (під терміном «Замовник будівництва» слід розуміти, що це – фізична чи юридична особа, яка видає замовлення на будівництво, укладає договір підряду (контракт), контролює хід його виконання, здійснює технічний нагляд, приймає завершені роботи, здійснює розрахунки за них, та здає об’єкт в експлуатацію)».
Таким визначенням «Замовника будівництва» Замовник звужує коло контрагентів з якими учасники укладали аналогічні договори та обмежує їх лише договорами підряду з замовником, який контролює хід його виконання, здійснює технічний нагляд, приймає завершені роботи, здійснює розрахунки за них, та здає об’єкт в експлуатацію.
Така вимога є дискримінаційною і антиконкурентною та призводить до неможливості використовувати досвід, отриманий при виконанні субпідрядних договорів у якості субпідрядника.
Відповідно до ст. 838 ЦК України, ч.2 ст. 319 ГК України вбачається, що єдиною відмінністю між «звичайним» підрядником, та субпідрядником є те, що субпідрядник виконує роботи за замовленням іншого підрядника (генерального підрядника), а не на замовлення «початкового» замовника.
Жодних інших відмінностей (в правах, обов’язках, відповідальності тощо) між статусами генерального підрядника та субпідрядника не існує.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону Закону України «Про публічні закупівлі» (Відомості Верховної Ради (ВВР), 2016, № 9, ст.89) (надалі – Закон) визначено, що Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Частиною першою статті 12 Закону встановлено, що електронна система закупівель повинна бути загальнодоступною та гарантувати недискримінацію, рівні права під час реєстрації всім заінтересованим особам та рівний доступ до інформації всім особам.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог, порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також, права та законні інтереси Учасника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 5 Закону.
Виходячи з вищевикладеного, Замовник повинен усунути наведені порушення шляхом внесення змін до Документації в цій частині.
Аналогічної думки дотримується Постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (рішення від 20.04.2018 № 3775-р/пк-пз , 20.04.2018 № 3777-р/пк-пз, 3773-р/пк-пз, 3771-р/пк-пз, 3774-р/пк-пз, 3765-р/пк-пз, 3770-р/пк-пз, 3767-р/пк-пз, 3780-р/пк-пз, 3776-р/пк-пз, 3772-р/пк-пз, 3769-р/пк-пз, 3764-р/пк-пз, 3768-р/пк-пз, 3778-р/пк-пз, 3779-р/пк-пз, 3766-р/пк-пз).
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
19.04.2021 08:11
Вирішення:
Шановний Учасник!
Щодо вашої вимоги відповідно до пункту І. повідомляємо наступне:
Статею 16 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено перелік кваліфікаційним критеріїв, які можуть встановлюватись Замовником. Замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям.
Вибір кваліфікаційних критеріїв і визначення способу документального підтвердження учасників таким кваліфікаційним критеріям є прерогативою замовника. Вимоги тендерної документації та перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність таким вимогам визначається замовником самостійно, виходячи зі специфіки предмета закупівлі, керуючись принципами здійснення закупівель та з дотриманням законодавства в цілому.
Нами як Замовником використано своє право згідно із пунктом 1 частини 2 статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» та з дотриманням вимог абзацу другого частини 3 статті 16 Закону, також умови Додатку 1 до тендерної документації Кваліфікаційні критерії передбачають що учасник може підтвердити як власною технікою так і орендованою, а також згідно пункту 1.2 частини 2 Додатку 1 до тендерної документації передбачено залучення потужності інших суб’єктів господарювання, як субпідрядників/співвиконавців для підтвердження своєї відповідності кваліфікаційним критеріям таким, як наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій. Щодо договорів надання послуг, їх можна віднести до договорів субпідряду, які потенційний учасник може також залучати для підтвердження зазначеного критерію.
Пунктом 1 частини 2 статті 16 передбачає, що Замовник установлює такий кваліфікаційний критерій як наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій. Отже, сам Закон передбачає наявність зазначених машин, механізмів та техніки в реальному часі, а не використання зазначених машин, механізмів та техніки на умовах договорів про надання послуг, які учасник нібито буде укладати після перемоги у торгах.
Наявність в потенційного учасника підтвердженого права власності/користування машин, механізмів та техніки підтверджує забезпеченість його матеріально-технічною базою, а отже можливість провадження реальної діяльності у сфері будівництва. У той час як відсутність у власності/користуванні учасника машин, механізмів та техніки відповідного призначення, у тому числі на праві тимчасового платного використання (оренди) або суборенди, або лізингу, є прямою ознакою непрофільності, випадкового характеру участі підприємства у відповідних ринкових процесах, залежності виробничої спроможності такого підрядника від третіх осіб тощо. Як наслідок – підвищеного ризику неспроможності підрядника виконати договірні зобов’язання належним чином та в належний термін.
Щодо вашої вимоги відповідно до пункту ІІ. повідомляємо наступне:
Відповідно до пункту 3 частини 2 статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» а саме:
- наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів), Закон не обмежує право замовника вибирати надання кількості аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів).
Щодо вашої вимоги відповідно до пункту ІІІ. повідомляємо наступне: Згідно підпункту 3.3 пункту 3 Додатку 1 до тендерної документації Кваліфікаційні критерії «Договір(ори) повинен(ні) бути укладений із замовником будівництва та виконаний (ні) повністю», дана вимога встановлена оскільки субпідрядник не несе відповідальності перед замовником і не завжди договір субпідряду передбачає виконання усіх робіт за предметом договору між замовником і генеральним підрядником, відповідно розрахунки за роботи субпідряднику проводить підрядник. Тобто жодних прямих зобов’язань між замовником і субпідрядником не виникає. Замовник здійснює технічний нагляд, приймає завершені роботи тому підрядник виступає більше як виконавець Тому договір субпідряду не завжди може виступати аналогічним договором. Щодо даного питання буде прийнято рішення необхідності внесення змін.
Статус вимоги:
Відхилено