• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок в постійне користування Службі автомобільних доріг у Вінницькій області в межах смуги відведення автомобільної дороги загального користування державного значення Р-54 Краснопілка – Теплик – Бершадь – Саврань - Дубинове - /М-05/, в адміністративних межах Вінницької області

Згідно з документацією. Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися пропозиці – українська. Юридичні особи, які є підприємствами, установами, організаціями та їх об’єднання, які забезпечують потреби держави або територіальної громади, якщо така діяльність не здійснюється на промисловій чи комерційній основі, за наявності однієї з таких ознак: юридична особа є розпорядником, одержувачем бюджетних коштів. Джерело фінансування - державний бюджет України.

Завершена

1 000 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 5 000.00 UAH
Період оскарження: 15.04.2021 11:15 - 19.06.2021 00:00
Скарга
Виконана замовником

Скарга

Номер: 80181a1ac9d64231a43bbb3213a810eb
Ідентифікатор запиту: UA-2021-04-15-001005-c.b2
Назва: Скарга
Скарга:
Дискримінаційні вимоги, які унеможливлюють участь у процедурі закупівлі послуг
Дата розгляду скарги: 03.06.2021 12:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 26.05.2021 11:42
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 08.06.2021 21:13
Дата виконання рішення Замовником: 14.06.2021 11:03
Коментар замовника щодо усунення порушень: Рішення АМКУ виконано
Автор: ТОВ "ГІС ГРУП", Тетяна Титинчук +380632380578 gisgroup.lviv@gmail.com
Скарга
Виконана замовником

оскарження ТД

Номер: 57322f94459942038c73546f1182c4b4
Ідентифікатор запиту: UA-2021-04-15-001005-c.c1
Назва: оскарження ТД
Скарга:
Найменування органу скарження: Суб’єкт оскарження: Замовник: Ідентифікатор закупівлі: ID: Постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель __________________________________ вул. Митрополита Василя Липківського,45, м.Київ, 03035 Державне підприємство «Вінницький науково-дослідний та проектний інститут землеустрою» ____________________________________ вул. Келецька, 63, м.Вінниця, Вінницька область, 21027 E-mail: vininstitutzem@ukr.net Служба автомобільних доріг у Вінницькій області ___________________________________ вул.Єрмака,2-а, м.Вінниця, Вінницька область, 21036 E-mail: tendersadvin@gmail.com UA-2021-04-15-001005-с 8c51e8435f004575b934080da9d310c7 С К А Р Г А щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель (в порядку ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі») 15.04.2021 Замовником – Службою автомобільних доріг у Вінницькій області (далі – Замовник) було оголошено процедуру закупівлі послуги з розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок в постійне користування Службі автомобільних доріг у Вінницькій області в межах смуги відведення автомобільної дороги загального користування державного значення Р-54 Краснопілка – Теплик – Бершадь – Саврань - Дубинове - /М-05/, в адміністративних межах Вінницької області за ДК 021:2015 Єдиного закупівельного словника 71250000-5 – Архітектурні, інженерні та геодезичні послуги (далі – Процедура закупівлі). Разом з оголошенням про проведення Процедури закупівлі в електронній системі оприлюднено тендерну документацію. За період з 15.04.2021 по 19.05.2021 Замовником 4 рази вносились зміни до тендерної документації та останній раз затверджено нову редакцію тендерної документації протоколом № 41-з5 від 19.05.2021. Відповідно до ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (зі змінами та доповненнями) , закупівлі здійснюються за принципами добросовісної конкуренції серед учасників, максимальної економії, ефективності та пропорційності, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, недискримінації та рівності учасників, та запобігання корупційним діям і зловживанням. Згідно з ч. 4 зазначеної статті Замовник не має права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Статтею 22 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено вимоги до тендерної документації. Частиною 3 ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі» закріплено, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Частиною 4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Державне підприємство «Вінницький науково-дослідний та проектний інститут землеустрою» (далі – Скаржник) вважає умови процедури закупівлі викладені в тендерній документації, яка затверджена в останній редакції протоколом № 41-з5 від 19.05.2021, такими, що суперечать нормам законодавства України у сфері публічних закупівель, в т.ч. Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), з огляду на наступне. 1. Пунктом 2 розділу ІІІ ТД Замовником визначено умови забезпечення тендерної пропозиції, які повинні надати Учасники в складі тендерної пропозиції (далі – ТД). Зокрема, Замовником в підпункті 2.1 даного пункту зазначено, що тендерна пропозиція обов’язково повинна супроводжуватись документом, що підтверджує надання Учасником процедури закупівлі забезпечення тендерної пропозиції, яке має бути надане у формі електронної банківської гарантії (далі - банківська гарантія) з накладеним електронно-цифровим підписом/кваліфікованого електронного підпису гаранту (далі-банк-гарант) відповідно до вимог діючого законодавства. Далі по тексту ТД Замовником визначено строк, розмір та інші вимоги до банківської гарантії, яка повинна бути надана Учасником в складі тендерної пропозиції (далі-ТП). Пунктом 2.2 пункту 2 розділу ІІІ ТД Замовником визначено, що Учасник також повинен надати в складі ТП страхову гарантію у вигляді електронного файлу в формі PDF з одночасним документальним підтвердженням кваліфікованого електронного підпису (КЕП) підписанта та КЕП печатки фінансової установи, у розширені p7s через електронну систему закупівель, з обов’язковим зазначенням посилання на програмний комплекс, яким накладено КЕП для можливості перевірки такого підпису. Тобто, Замовник в ТД визначив, що Учасник у складі ТП повинен надати одночасно два вида тендерного забезпечення своєї ТП. Дана вимога на думку Скаржника є дискримінаційною та суперечить вимогам Закону. Відповідно до абз. 1 ч. 1 ст. 25 Закону Замовник має право зазначити в оголошенні про проведення конкурентної процедури закупівлі та в тендерній документації/оголошенні про проведення спрощеної закупівлі вимоги щодо надання забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції. Наказом Міністерства економіки, торгівлі та сільського господарства України № 2628 від 14.12.2020 "Про затвердження форми і Вимог до забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції» затверджено форму та вимоги до забезпечення ТП. Вище вказані документи не містять норму, яка надає Замовнику право одночасно встановлювати в ТД вимогу щодо надання Учасниками одночасно двох видів забезпечення тендерної пропозиції: електронної банківської гарантії та електронної страхової гарантії. Крім того, ТД Замовника не містить належного обґрунтування необхідності надання Учасником одночасно двох видів забезпечення ТП. Також Замовником, в супереч абз.2 ч. 1 ст. 25 Закону та Наказу Міністерства економіки, торгівлі та сільського господарства України № 2628 від 14.12.2020, в ТД не зазначені умови надання електронної страхової гарантії, її розмір, строку її дії та застереження випадків, коли забезпечення тендерної пропозиції у вигляді електронної страхової гарантії не повертається Учаснику. Можливості заперечити та виставити Замовнику вимогу щодо усунення даної дискримінаційної вимоги у Скаржника не було можливості, оскільки останні зміни Замовником були внесені до ТД вже після завершення періоду уточнення. Таким чином, Скаржник вважає, що дана вимога суперечить Закону та має бути виключена з ТД. 2. В пункті 3 частини 3 розділу V ТД (абзац 4) Замовником встановлено вимогу, що з метою підтвердження того що учасник володіє достатньою інформацією про необхідний обсяг надання послуг в складі пропозиції надається довідка у довільній формі з зазначенням дати відвідування об’єкту. Довідка має бути завірена підписом представника замовника. Дана вимога Замовника суперечить Закону, є дискримінаційною та на пряму порушує основні принципи здійснення публічних закупівель. Для виконання даної вимоги Замовника, Учасник повинен звернутись до Замовника з офіційним листом або зверненням в іншій законній формі для надання останнім погоджувального/засвідчувального підпису на довідці Учасника про конкретну дату відвідування об’єкту надання послуги ще до проведення аукціону та завантаження документів ТП на електронний майданчик. Тобто ще до того, як Учасника буде визнано переможцем закупівлі, буде укладено договір та він фактично зможе визначити дату початку надання послуги. Предметом послуги, яку закуповує Замовник є виготовлення землевпорядної документації. Відповідно до Закону України «Про землеустрій» для виготовлення землевпорядної документації Замовник повинен передати Виконавцю певний перелік документів без надання яких не може бути розпочато надання послуги і для цього Виконавцю (потенційному Учаснику) не має потреби відвідувати об’єкт надання послуги, а достатньо лише на стадії проведення закупівлі зазначити в технічному завданні (який є складовою ТД) необхідні вихідні дані наявні у Замовника. Закон України «Про публічні закупівлі» по своїй суті покликаний забезпечити проведення прозорих закупівель робіт, товарів та послуг. Метою цього Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції. Дана вимога Замовника нівелює принципи здійснення публічних закупівель, які покликані забезпечити добросовісну конкуренцію серед учасників, не допустити дискримінації учасників та запобігти корупційним діям та зловживанням. З огляду на викладене, Скаржник вважає, що дана вимога Замовника суперечить Закону та підлягає виключенню з ТД. 3. В пункті 1 розділу ІІІ ТД Замовником зазначено, що Учасник в складі ТП надає інформацію та документи, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям. Пунктом 5 розділу ІІІ ТД визначено, що відповідно до ст. 16 Закону Замовник встановлює наступні кваліфікаційні критерії: - Наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій; - Наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; - Наявність документального підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів); - Наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю. Спосіб підтвердження відповідності зазначеним кваліфікаційним критеріям відповідно статті 16 та вимогам статті 17 Закону зазначений у Додатках до ТД: - наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій: (Додаток 1.1); - наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід: (Додаток 1.2); - наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів): (Додаток 1.3); - наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю: (Додаток 1.4); - інформація, яку повинен надати учасник у складі тендерної пропозиції для встановлення відсутності підстав, визначених у частинах першій і другій статті 17 Закону зазначений у Додатку до цієї Тендерної документації: (Додаток 2.1); - документи, що надаються переможцем процедури закупівлі для підтвердження відсутності підстав, визначених у частинах першій та другій статті 17 Закону у строк, що не перевищує 10 днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір шляхом оприлюднення їх в електронній системі закупівель: (Додаток 2.2). Додатком 1.2 ТД (підтвердження наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід) визначено, що Учасник в складі тендерної пропозиції повинен подати інформаційну довідку про наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід за нижченаведеною формою та довідку у довільній формі за підписом уповноваженої особи учасника та завірену печаткою щодо дотримання абз. 3 ст. 18 Закону України «Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні» та/або надати звіт 10-ПОІ або лист-пояснення щодо ненадання такої звітності відповідно до законодавства. Як вже зазначалось раніше предметом закупівлі є послуги з виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок в постійне користування Службі автомобільних доріг у Вінницькій області. Зі змісту предмету послуги та ТД незрозуміло, який саме кваліфікаційній критерій має підтвердити чи спростувати довідка про дотримання Учасником ст. 18 Закону України «Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні» або звіт 10-ПОІ при наданні послуг з розроблення землевпорядної документації. На думку Скаржника вимога щодо надання вказаних документів є неправомірною і необґрунтованою та лише створює можливість для формального відхилення ТП Учасника-переможця у разі ненадання таких документів, а тому вона підлягає виключенню з додатку 1.2 ТД. Цим же додатком Замовником визначено, що до переліку обов’язкових ключових посад працівників, в кількості необхідній для надання послуг/виконання робіт (згідно Технічного завдання по предмету закупівлі) відносяться: - сертифіковані інженери-землевпорядники – не менше 2-х осіб (за основним місцем роботи); - сертифіковані інженери-геодезисти – не менше 1-єї особи (за основним місцем роботи); - сертифікований інженер-проектувальник – не менше 1-єї особи (за основним місцем роботи). Вказана вимога Замовника суперечить Закону України «Про землеустрій» та є незаконною і дискримінаційною в розумінні Закону України «Про публічні закупівлі». Відповідно до ч.2 ст.26 Закону України «Про землеустрій» визначено, що розробниками документації із землеустрою є: юридичні особи, що володіють необхідним технічним і технологічним забезпеченням та у складі яких працює за основним місцем роботи не менше двох сертифікованих інженерів-землевпорядників, які є відповідальними за якість робіт із землеустрою. Відповідно до ст. 5 Закону України «Про топографо-геодезичну і картографічну діяльність», суб'єктами топографо-геодезичної і картографічної діяльності є: юридичні та фізичні особи, які володіють необхідним технічним та технологічним забезпеченням та у складі яких за основним місцем роботи є сертифікований інженер-геодезист, що є відповідальним за якість результатів топографо-геодезичних і картографічних робіт. Нормами чинного законодавства чітко визначено перелік фахівців, які повинні бути у складі юридичної особи для надання послуг з землеустрою (які є предметом даної закупівлі та визначені в технічному завданні до даної ТД). Вимога Замовника про наявність у Учасника сертифікованого інженера-проектувальника за основним місцем роботи суперечить Закону України «Про землеустрій» та є дискримінаційною в розумінні Закону України «Про публічні закупівлі», оскільки обмежує кількість учасників даної закупівлі та порушує принципи визначені ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі». Крім того, Скаржник звертає увагу уповноваженого органу, що в першій редакції ТД, яка була затверджена протоколом №41-з від 15.04.2021, Замовником також було зазначено про наявність сертифікованого інженера-проектувальника, але в подальшому, в другій редакції ТД, яка була затверджена протоколом № 41-з1 від 19.04.2021, дана вимога про наявність такого працівника за основним місцем роботи була виключена та ТД приведена у відповідність до Закону України «Про землеустрій». Враховуючи вищевикладене, Скаржник вважає, що вимогам Замовника про наявність у учасника за основним місцем роботи сертифікованого інженера-землевпорядника суперечить Закону України «Про землеустрій» та підлягає виключенню з ТД. Як вже зазначалось Скаржником раніше, Замовником в дану ТД вносились зміни 4 рази, останні зміни було внесено 19.05.2021, закупівлю було оголошено 15.04.2021, період уточнення ТД завершився 25.04.2021. З огляду на вказане, Скаржник не мав можливості надіслати за допомогою електронного майданчику Замовнику вимогу щодо усунення вказаних вище дискримінаційних вимог. Враховуючи викладене Тендерна документація містить умови, що порушують принципи здійснення закупівель, обмежують конкуренцію та призводить до дискримінації учасників. Відповідно наявні підстави для внесення змін до Тендерної документації, з метою усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, з підстав наведених вище. Державне підприємство «Вінницький науково-дослідний та проектний інститут землеустрою» є організацією, основним видом діяльності якої є розроблення всіх видів землевпорядної документації та відповідно Підприємство має на меті взяти участь в процедурі закупівлі. Встановлені поточною редакцією Тендерної документації умови обмежують можливість участі, як Державного підприємства «Вінницький науково-дослідний та проектний інститут землеустрою», так і інших учасників, в Процедурі закупівлі та є незаконними. Відповідно до ч. 6 ст. 10 Закону доступ до інформації, оприлюдненої на веб-порталі Уповноваженого органу, є безоплатним та вільним. Інформація про закупівлю, визначена цим Законом, розміщується на веб-порталі Уповноваженого органу безоплатно через авторизовані електронні майданчики. Керуючись ст. 5, 18, 22, 24 Закону України «Про публічні закупівлі» - П Р О С И М О 1. Прийняти скаргу до розгляду. 2. Визнати умови встановлені Замовником – Службою автомобільних доріг у Вінницькій області тендерною документацією, яка затверджена в редакції протоколом №41-з5 від 19.05.2021 процедури закупівлі послуг з розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок в постійне користування Службі автомобільних доріг у Вінницькій області в межах смуги відведення автомобільної дороги загального користування державного значення Р-54 Краснопілка – Теплик – Бершадь – Саврань - Дубинове - /М-05/, в адміністративних межах Вінницької області за ДК 021:2015 Єдиного закупівельного словника 71250000-5 – Архітектурні, інженерні та геодезичні послуги, такими, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель. 3. Зобов’язати Замовника, з метою усунення порушень законодавства з питань публічних закупівель, внести зміни до Тендерної документації, на підставах наведених в описовій частині цієї скарги. Директор Ярослав ЯРОСЛАВСЬКИЙ
Дата розгляду скарги: 04.06.2021 15:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 26.05.2021 14:17
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 09.06.2021 19:48
Дата виконання рішення Замовником: 14.06.2021 11:02
Коментар замовника щодо усунення порушень: Рішення АМКУ виконано
Автор: ДП Вінницький науково-дослідний та проектний інститут землеустрою, Ярославський Ярослав Іванович +380432551955 vininstitutzem@ukr.net