• Відкриті торги з публікацією англійською мовою
  • Безлотова
  • КЕП

Послуги з прибирання території порту та інші

за кодом ДК 021:2015 – 90610000-6 «Послуги з прибирання та підмітання вулиць»

Торги відмінено

6 788 892.80 UAH без ПДВ
мін. крок: 1% або 67 888.93 UAH
Період оскарження: 31.05.2017 14:01 - 29.06.2017 00:00
Вимога
Є відповідь

Встановлення у тендерній документації дискримінаційних вимог

Номер: 56c71cd4d69246779f03499c28477ceb
Ідентифікатор запиту: UA-2017-05-31-000240-c.b1
Назва: Встановлення у тендерній документації дискримінаційних вимог
Вимога:
Замовником у тендерній документації встановлено дискримінаційні вимоги до учасників процедури закупівлі, які обмежують конкуренцію, порушують вимоги Закону України "Про публічні закупівлі". У тендерній документації передбачено надання учасниками Процедури закупівлі у складі їх пропозицій конкурсних торгів копій екологічних сертифікатів якості відповідності ДСТУ ISO 14001:2006 (ISO 14001:2004, IDT) "Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування" або ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT) "Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування". Вважаємо зазначену вимогу тендерної документації дискримінаційною та такою, що порушує вимоги Розділу 4 статті 22 Закону. На офіційному веб-порталі ДП ’'Укрметртестстандарт" зазначено, що міжнародний стандарт ISO 14001:2004 не має жодного відношення до якості товару, виробництва товару та застосування захисту довкілля, оскільки цей стандарт є системою екологічного керування на будь-якому підприємстві. Чинним законодавством України не передбачено вимог щодо отримання учасниками свідоцтва ISO14001:2004 для виробництва або постачання товару, робіт, послуг, що є предметом закупівлі. Міжнародний стандарт ISO 14001:2004 встановлює вимоги до системи екологічного менеджменту, які дозволяють організації розробити і впровадити екологічну політику, і цілі, які враховують законодавчі й інші вимоги, які організація зобов'язалася виконувати. Однак, зазначений стандарт не передбачає безпосередньо застосування заходів із захисту довкілля в технічних та якісних характеристиках предмета закупівлі, а сертифікат якості ISO 14001:2004 не є обов'язковим для суб'єктів господарювання.
Пов'язані документи: Учасник
Вирішення: За результатами розгляду вимоги Тендерний комітет ОФ ДП «АМПУ» повідомляє наступне. Пунктом «а» статті 3 «Основні принципи охорони навколишнього природного середовища» Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища» від 25.06.1991 № 1264-XII визначено, що одним із основних принципів охорони навколишнього природного середовища є пріоритетність вимог екологічної безпеки, обов'язковість додержання екологічних стандартів, нормативів та лімітів використання природних ресурсів при здійсненні господарської, управлінської та іншої діяльності. Тобто, при здійсненні будь-якої господарської діяльності пріоритетним є додержання екологічних стандартів та вимог. Зазначений принцип підтверджується метою та цілями, які визначені в основних засадах (стратегії) державної екологічної політики України на період до 2020 року, затвердженої Законом України від 21 грудня 2010 року № 2818-VI. Зокрема, одним із основних принципів є посилення ролі екологічного управління в системі державного управління України з метою досягнення рівності трьох складових розвитку (економічної, екологічної, соціальної), яка зумовлює орієнтування на пріоритети сталого розвитку. Задля зазначених цілей був розроблений план імплементації Директиви 2008/98/ЄС Європейського Парламенту та Ради про відходи та скасування окремих Директив, основною метою розроблення якого є забезпечення наближення законодавства України до законодавства ЄС в частині інтеграції екологічної політики до інших документів, що містять політичні та/або програмні засади державного, галузевого (секторального), регіонального та місцевого розвитку. Відтак, зазначена у тендерній документації вимога щодо наявності копій екологічних сертифікатів якості відповідності ДСТУ ISO 14001:2006 (ISO 14001:2004, IDT) «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування» або ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT) «Системи екологічного управління». Вимоги та настанови щодо застосування» має на меті виконання вищезазначених нормативних документів та ,крім іншого, виконання вимог схеми екологічного міжнародного аудиту - EMAS (Eco-Management and Audit Scheme). Враховуючи той факт, що зазначена система екологічного міжнародного аудиту – EMAS є обов’язковою для роботи у підприємств країн Європейського союзу, в Україні застосовуються стандарти ДСТУ ISO 14001:2006 (ISO 14001:2004, IDT) «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування» або ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT) «Системи екологічного управління». Вищезазначені стандарти установлюють вимоги до системи екологічного управління, що їх організація може ви¬користовувати для підвищення своєї екологічної дієвості. Основними результатами впровадження зазначеного стандарту у роботу суб’єктів господарювання є: — підвищення екологічної дієвості; — виконання обов’язкових для дотримування відповідності вимог; — досягнення екологічних цілей. Тобто, при дотриманні зазначеного стандарту, суб’єкт господарювання у свої діяльності при наданні послуг дотримується певних правил, регламентів, дотримання яких виключає будь-який ризик загрози навколишньому природному середовищу, його забруднення. Крім того, обов’язковою умовою для отримання зазначених сертифікатів суб’єктом господарювання є успішне проходження незалежного технічного аудиту, який дає можливість підтвердити усю необхідну для надання послуг матеріально-технічну базу, яка виключає забруднення навколишнього природного середовища. Таким чином, підстави для внесення у тендерну документацію вимог щодо наявності копій екологічних сертифікатів якості відповідності ДСТУ ISO 14001:2006 (ISO 14001:2004, IDT) «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування» або ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT) «Системи екологічного управління». Вимоги та настанови щодо застосування» є обґрунтованими та такими, що не суперечать вимогам статтей 3, 16, 22 Закону України «Про публічні закупівлі».
Статус вимоги: Відхилено