• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Дорожні знаки

Під час проведення процедури закупівлі усі документи , що мають відношення до тендерної пропозиції та складаються безпосередньо учасником, викладаються українською мовою. У разі надання інших документів, складених іншою мовою ніж українська мова або російська мова, такі документи повинні супроводжуватися перекладом українською мовою, переклад (або справжність підпису перекладача) - засвідчений нотаріально або легалізований у встановленому законодавством України порядку. Тексти повинні бути автентичними, визначальним є текст, викладений українською мовою.

Завершена

400 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 000.00 UAH
Період оскарження: 24.03.2021 09:26 - 05.04.2021 00:00
Скарга
Відхилено

Скарга на рішення Замовника про визначення переможця закупівлі

Номер: c3f681c90e7346ef89e9ae4413850fb7
Ідентифікатор запиту: UA-2021-03-24-001367-b.b3
Назва: Скарга на рішення Замовника про визначення переможця закупівлі
Скарга:
24.03.2021р. в електронній системі закупівель було оголошено закупівлю КП «Мелітополькомунтранс» ММР ЗО (далі – «Замовник»), предмет закупівлі: «Дорожні знаки, ДК 021:2015-34990000-3: Регулювальне, запобіжне, сигнальне та освітлювальне обладнання (Дорожні знаки)». 14.04.2021р. Замовником було оприлюднено Протокол № 2 щодо прийняття рішення уповноваженою особою, відповідно до якого ТОВ «ДОРЗНАК» (код ЄДРПОУ 41297351) було визнано переможцем процедури закупівлі та оголошено про намір Замовника укласти із зазначеним Товариством договір про закупівлю. Вважаємо таке рішення Замовника дискримінаційним, необгрунтованим та таким, що суперечить чинному законодавству України, з наступних причин: 1. Відповідно до ч.1 ст. 23 Закону України «Про публічні закупівлі» Технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що заповнюються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. У п. 6 розділу ІІІ тендерної документації зазначено, що тендерна документація, що не відповідає технічним, якісним, кількісним та іншим до предмета закупівлі вимогам, буде відхилена як така, що не відповідає вимогам тендерної документації. Додаток № 3 до тендерної документації містить вимоги Замовника до технічної частини тендерної пропозиції, а саме: «Учасник процедури закупівлі надає частину пропозиції та підтверджує технічні вимоги Замовника викладаючи їх у вигляді порівняльної таблиці та у стверджувальній формі на фірмовому бланку із зазначенням № та дати, посади, прізвища, ініціалів та підпису уповноваженої особи, та скріплена печаткою підприємства (у разі наявності)». Переможцем процедури закупівлі дані вимоги не були виконані, адже технічна частина тендерної пропозиції ТОВ «ДОРЗНАК» (вих. № 11/04/2021 від 01.04.2021р.) складена не у формі порівняльної таблиці і фактично містить лише перелік вимог Замовника до технічних, якісних і кількісних характеристик предмета закупівлі, в той час як підтвердження технічних вимог самого учасника відсутні. Отже, ТОВ «ДОРЗНАК» не надало у складі своєї тендерної пропозиції технічного завдання, чим порушило норми ст. 23 Закону України «Про публічні закупівлі» та вимоги тендерної документації, а пропозиція ТОВ «ДОРЗНАК» підлягає відхиленню у відповідності до п. 6 розділу ІІІ тендерної документації та абз.1 ч. 2 ст. 31 Закону України «Про публічні закупівлі», згідно з якою Замовник відхиляє тендерну пропозицію у разі якщо тендерна пропозиція учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації. 2. Відповідно до ч.1 розділу ІІІ тендерної документації «Інструкція з підготовки тендерної документації» усі сторінки тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі повинні містити підпис уповноваженої особи учасника процедури закупівлі (із зазначенням прізвища, ініціалів та посади особи), а також відбитки печатки згідно з чинним законодавством) та дату завірення копій документів, за винятком оригіналів чи нотаріально завірених документів, виданих учаснику іншими організаціями (підприємствами, установами). Вимога щодо засвідчення того чи іншого документу тендерної пропозиції власноручним підписом учасника/уповноваженої особи не застосовується до документів, що подаються у складі тендерної пропозиції, якщо такі документи надані учасником у формі електронного документа через електронну систему закупівель із накладенням кваліфікованого електронного підпису на кожен з таких документів. Жоден з документів, наданих ТОВ «ДОРЗНАК» у вигляді сканованих копій, не засвідчений належним чином, оскільки не містить ні підпису уповноваженої особи, ні відбитку печатки, ані інших даних, наявність яких вимагається тендерною документацією. Ст. 5 Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг» містить визначення поняття «електронний документ», відповідно до якої електронним вважається документ, інформація в якому зафіксована у вигляді електронних даних, включаючи обов’язкові реквізити документа. Отже, скановані документи, які надаються ТОВ «ДОРЗНАК» жодним чином не можуть бути віднесені до електронних документів і підлягають засвідченню у відповідності до вимог розділу ІІІ тендерної документації. Оскільки документація, надана ТОВ «ДОРЗНАК» містить грубі порушення вищезазначених норм, тендерна пропозиція цього учасника підлягає відхиленню на підставі п. 6 розділу ІІІ тендерної документації та абз. 1 ч.2 ст.31 Закону України «Про публічні закупівлі». 3. Відповідно до ч. 5 ст.23 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам. Маркування, протоколи випробувань та сертифікати повинні бути видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством. Додатком № 3 до тендерної документації встановлено, що учасники процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції повинні надати: - копію протоколу випробувань продукції, виданого не раніше 01.01.2020р.; - копію сертифікату відповідності ДСТУ 4100:2014, дійсного на момент розкриття пропозицій конкурсних торгів. Окрім того, Замовник зазначає, що у разі надання учасником пропозиції не виробником товару, до складу пропозиції учасник надає документ, що підтверджує його статус як офіційного представника (дилера) виробника продукції на території України (сертифікат або договір партнерства тощо). Відповідно до документів, наданих у складі своєї тендерної пропозиції, ТОВ «ДОРЗНАК» не є виробником призматичної плівки маски дорожнього знаку. Не дивлячись на це, ТОВ «ДОРЗНАК» жодним чином не підтвердило свій статус як офіційного представника (дилера) виробника призматичної плівки на території України, оскільки у складі тендерної пропозиції відсутні сертифікат на плівку чи договір партнерства. Отже, тендерна пропозиція ТОВ «ДОРЗНАК» підлягає відхиленню на підставі п. 6 розділу ІІІ тендерної документації, абз. 1 ч.1 ст. 31 та абз. 1 ч. 2 ст. 31 Закону України «Про публічні закупівлі». 4. Пункт 3 розділу VI та у додатку № 4 до тендерної документації містить вимоги до проекту договору про закупівлю, відповідно до яких у проекті договору про закупівлю учасникам необхідно заповнити всі пункти договору, що передбачено Замовником для заповнення, окрім номеру договору, місця та дати договору, ціни в договорі, Специфікації. ТОВ «ДОРЗНАК» порушило дані вимоги, оскільки надало у складі тендерної пропозиції проект договору із зазначенням ціни договору (п. 3.1 розділу ІІІ договору). 5. Відповідно до п.1 розділу ІІІ тендерної документації документи, що вимагаються цією тендерною документацією, учасник повинен надати (завантажити в електронну систему закупівель) до кінцевого строку подання тендерних пропозицій в сканованому вигляді у форматі PDF (PortableDocumentFormat) та містити розбірливі зображення. Скановані в PDF документи, які подаються у складі тендерної пропозиції, не повинні містити різні накладення, малюнки (наприклад, накладених підписів, печаток). Скановані довідки, надані у складі тендерної пропозиції ТОВ «ДОРЗНАК», а саме: - Гарантійний лист вих. № 01/04/2021 від 01.04.2021р.; - Гарантійний лист вих. № 02/04/2021 від 01.04.2021р.; - Гарантійний лист вих. № 03/04/2021 від 01.04.2021р.; - Гарантійний лист вих. № 04/04/2021 від 01.04.2021р.; - Гарантійний лист вих. № 05/04/2021 від 01.04.2021р.; - Гарантійний лист вих. № 06/04/2021 від 01.04.2021р.; - Гарантійний лист вих. № 07/04/2021 від 01.04.2021р.; - Гарантійний лист вих. № 08/04/2021 від 01.04.2021р.; - Гарантійний лист вих. № 09/04/2021 від 01.04.2021р.; - Проект договору вих. № 10/04/2021 від 01.04.2021р.; - Технічні вимоги ( завдання) вих. № 11/04/2021 від 01.04.2021р.; - Форма письмової згоди на обробку персональних даних вих. № 12/04/2021 від 01.04.2021р.; - Інформація вих. № 13/04/2021 від 01.04.2021р.; - Тендерна пропозиція ТОВ «ДОРЗНАК» вих. № 14/04/2021 від 01.04.2021р.; - Інформація щодо субпідрядника вих. № 15/04/2021 від 01.04.2021р.; - Довідка про наявність досвіду виконання аналогічного договору вих. № 16/04/2021 від 01.04.2021р. містять накладені підпис уповноваженої особи та печатку про що свідчать задвоєння малюнку у багатьох місцях, їх розмите, нечітке, деформоване зображення та розміщення таких підпису і печатки не у передбаченому відповідними формами документів місцях, а знизу сторінок. Відповідно до п.2 розділу V тендерної документації за підроблення документів, печаток, штампів та бланків, збут чи використання підроблених документів, печаток, штампів, учасник процедури закупівлі несе кримінальну відповідальність згідно ст. 358 Кримінального кодексу України (накладення штрафу до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або арешт на строк до шести місяців, або обмеженням волі на строк до двох років). Отже, тендерна пропозиція ТОВ «ДОРЗНАК» підлягає відхиленню на підставі п. 6 розділу ІІІ тендерної документації, п.3 розділу IV тендерної документаці, абз. 1 ч.1 ст. 31 та абз. 1 ч. 2 ст. 31 Закону України «Про публічні закупівлі». 6. Закон України «Про публічні закупівлі» наділяє учасника процедури закупівлі такими правами : - правом на неупереджену оцінку тендерної пропозиції (ст.3 Закону); - правом на рівні умови для всіх учасників, об’єктивний та чесний вибір переможця (ч.3 ст. 11 Закону); - відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель (п. 3 ст. 5 Закону); - право на недискримінацію учасників та рівне ставлення до них (п.4.ст. 5 Закону) ; - об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі (п. 5 ст. 5 Закону). У відповідності до ст. 31 Закону Замовник відхиляє тендерну пропозицію у разі, якщо учасник процедури закупівлі : - не відповідає кваліфікаційним критеріям; - зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію; - тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації. Згідно з п. 18 ч.1 ст. 1 Закону України «Про публічні закупівлі» переможцем процедури закупівлі є учасник, тендерна пропозиція якого відповідає всім критеріям та умовам, що визначені у тендерній документації. Незважаючи на все вищезазначене, Замовник даної закупівлі проігнорував власні вимоги тендерної документації, норми Закону України «Про публічні закупівлі», а також положення іншого чинного в Україні законодавства та визнав переможцем закупівлі учасника, що підлягав дискримінації. Такі дії Замовника порушують принцип недискримінації учасників, принцип добросовісної конкуренції серед учасників, принцип відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, а також принцип об’єктивного та неупередженого визначення переможця закупівлі. На підставі вищезазначеного, керуючись 5,16,17,18,22,23,24,29,31 Закону України «Про публічні закупівлі» ПРОСИМО : 1. Прийняти скаргу до розгляду. 2. Скасувати рішення Замовника про визнання ТОВ «ДОРЗНАК» переможцем даної закупівлі. Додатки : 1. Протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою № 2 від 14.04.2021р. 2. Гарантійний лист ТОВ «ДОРЗНАК» вих. № 01/04/2021 від 01.04.2021р. 3. Гарантійний лист ТОВ «ДОРЗНАК» вих. № 02/04/2021 від 01.04.2021р. 4. Гарантійний лист ТОВ «ДОРЗНАК» вих. № 03/04/2021 від 01.04.2021р. 5. Гарантійний лист ТОВ «ДОРЗНАК» вих. № 04/04/2021 від 01.04.2021р. 6. Гарантійний лист ТОВ «ДОРЗНАК» вих. № 05/04/2021 від 01.04.2021р. 7. Гарантійний лист ТОВ «ДОРЗНАК» вих. № 06/04/2021 від 01.04.2021р. 8. Гарантійний лист ТОВ «ДОРЗНАК» вих. № 07/04/2021 від 01.04.2021р. 9. Гарантійний лист ТОВ «ДОРЗНАК» вих. № 08/04/2021 від 01.04.2021р. 10. Гарантійний лист ТОВ «ДОРЗНАК» вих. № 09/04/2021 від 01.04.2021р. 11. Проект договору ТОВ «ДОРЗНАК» вих. № 10/04/2021 від 01.04.2021р. 12. Технічні вимоги (завдання) ТОВ «ДОРЗНАК» вих. № 11/04/2021 від 01.04.2021р. 13. Форма письмової згоди на обробку персональних даних ТОВ «ДОРЗНАК» вих. № 12/04/2021 від 01.04.2021р. 14. Інформація ТОВ «ДОРЗНАК» вих. № 13/04/2021 від 01.04.2021р. 15. Тендерна пропозиція ТОВ «ДОРЗНАК» вих. № 14/04/2021 від 01.04.2021р. 16. Інформація ТОВ «ДОРЗНАК» щодо субпідрядника вих. № 15/04/2021 від 01.04.2021р. 17. Довідка ТОВ «ДОРЗНАК» про наявність досвіду виконання аналогічного договору вих. № 16/04/2021 від 01.04.2021р. 18. Статут ТОВ «ДОРЗНАК». 19. Протокол випробувань УПС № 5/972-2-20. 20. Сертифікат відповідності UA.054.00059-20 від 05.11.2020р. 21. Договір № 218 від 08.07.2020р. 22. Видаткова накладна № ТОВ-000077 від 08.07.2020р.
Дата розгляду скарги: 11.05.2021 15:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 27.04.2021 18:21
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 25.05.2021 20:25
Автор: ТОВ ДОРСИСТЕМС, Халаш Олег Петрович +380996673356 dorsystems.llc@gmail.com
Вимога
Є відповідь

Вимога про скасування рішення про визначення переможця та дискваліфікацію учасника процедури закупівлі

Номер: c56306bc8b4942c9b6503599bebda3f4
Ідентифікатор запиту: UA-2021-03-24-001367-b.b2
Назва: Вимога про скасування рішення про визначення переможця та дискваліфікацію учасника процедури закупівлі
Вимога:
24.03.2021р. в електронній системі закупівель було оголошено закупівлю КП «Мелітополькомунтранс» ММР ЗО (далі – «Замовник»), предмет закупівлі: «Дорожні знаки, ДК 021:2015-34990000-3: Регулювальне, запобіжне, сигнальне та освітлювальне обладнання (Дорожні знаки)». 14.04.2021р. Замовником було оприлюднено Протокол № 2 щодо прийняття рішення уповноваженою особою, відповідно до якого ТОВ «ДОРЗНАК» (код ЄДРПОУ 41297351) було визнано переможцем процедури закупівлі та оголошено про намір Замовника укласти із зазначеним Товариством договір про закупівлю. Вважаємо таке рішення Замовника дискримінаційним, необгрунтованим та таким, що суперечить чинному законодавству України, з наступних причин: 1. Відповідно до ч.1 ст. 23 Закону України «Про публічні закупівлі» Технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що заповнюються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. У п. 6 розділу ІІІ тендерної документації зазначено, що тендерна документація, що не відповідає технічним, якісним, кількісним та іншим до предмета закупівлі вимогам, буде відхилена як така, що не відповідає вимогам тендерної документації. Додаток № 3 до тендерної документації містить вимоги Замовника до технічної частини тендерної пропозиції, а саме: «Учасник процедури закупівлі надає частину пропозиції та підтверджує технічні вимоги Замовника викладаючи їх у вигляді порівняльної таблиці та у стверджувальній формі на фірмовому бланку із зазначенням № та дати, посади, прізвища, ініціалів та підпису уповноваженої особи, та скріплена печаткою підприємства (у разі наявності)». Переможцем процедури закупівлі дані вимоги не були виконані, адже технічна частина тендерної пропозиції ТОВ «ДОРЗНАК» складена не у формі порівняльної таблиці і фактично містить лише перелік вимог Замовника до технічних, якісних і кількісних характеристик предмета закупівлі, в той час як підтвердження технічних вимог самого учасника відсутні. Отже, ТОВ «ДОРЗНАК» не надало у складі своєї тендерної пропозиції технічного завдання, чим порушило норми ст. 23 Закону України «Про публічні закупівлі» та вимоги тендерної документації, а пропозиція ТОВ «ДОРЗНАК» підлягає відхиленню у відповідності до п. 6 розділу ІІІ тендерної документації та абз.1 ч. 2 ст. 31 Закону України «Про публічні закупівлі», згідно з якою Замовник відхиляє тендерну пропозицію у разі якщо тендерна пропозиція учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації. 2. Відповідно до ч.1 розділу ІІІ тендерної документації «Інструкція з підготовки тендерної документації» усі сторінки тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі повинні містити підпис уповноваженої особи учасника процедури закупівлі (із зазначенням прізвища, ініціалів та посади особи), а також відбитки печатки згідно з чинним законодавством) та дату завірення копій документів, за винятком оригіналів чи нотаріально завірених документів, виданих учаснику іншими організаціями (підприємствами, установами). Вимога щодо засвідчення того чи іншого документу тендерної пропозиції власноручним підписом учасника/уповноваженої особи не застосовується до документів, що подаються у складі тендерної пропозиції, якщо такі документи надані учасником у формі електронного документа через електронну систему закупівель із накладенням кваліфікованого електронного підпису на кожен з таких документів. Жоден з документів, наданих ТОВ «ДОРЗНАК» у вигляді сканованих копій, не засвідчений належним чином, оскільки не містить ні підпису уповноваженої особи, ні відбитку печатки, ані інших даних, наявність яких вимагається тендерною документацією. Ст. 5 Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг» містить визначення поняття «електронний документ», відповідно до якої електронним вважається документ, інформація в якому зафіксована у вигляді електронних даних, включаючи обов’язкові реквізити документа. Отже, скановані документи, які надаються ТОВ «ДОРЗНАК» жодним чином не можуть бути віднесені до електронних документів і підлягають засвідченню у відповідності до вимог розділу ІІІ тендерної документації. Оскільки документація, надана ТОВ «ДОРЗНАК» містить грубі порушення вищезазначених норм, тендерна пропозиція цього учасника підлягає відхиленню на підставі п. 6 розділу ІІІ тендерної документації та абз. 1 ч.2 ст.31 Закону України «Про публічні закупівлі». 3. Відповідно до ч. 5 ст.23 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам. Маркування, протоколи випробувань та сертифікати повинні бути видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством. Додатком № 3 до тендерної документації встановлено, що учасники процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції повинні надати: - копію протоколу випробувань продукції, виданого не раніше 01.01.2020р.; - копію сертифікату відповідності ДСТУ 4100:2014, дійсного на момент розкриття пропозицій конкурсних торгів. Окрім того, Замовник зазначає, що у разі надання учасником пропозиції не виробником товару, до складу пропозиції учасник надає документ, що підтверджує його статус як офіційного представника (дилера) виробника продукції на території України (сертифікат або договір партнерства тощо). Відповідно до документів, наданих у складі своєї тендерної пропозиції, ТОВ «ДОРЗНАК» не є виробником призматичної плівки маски дорожнього знаку. Не дивлячись на це, ТОВ «ДОРЗНАК» жодним чином не підтвердило свій статус як офіційного представника (дилера) виробника призматичної плівки на території України, оскільки у складі тендерної пропозиції відсутні сертифікат на плівку чи договір партнерства. Отже, тендерна пропозиція ТОВ «ДОРЗНАК» підлягає відхиленню на підставі п. 6 розділу ІІІ тендерної документації, абз. 1 ч.1 ст. 31 та абз. 1 ч. 2 ст. 31 Закону України «Про публічні закупівлі». 4. Пункт 3 розділу VI та у додатку № 4 до тендерної документації містить вимоги до проекту договору про закупівлю, відповідно до яких у проекті договору про закупівлю учасникам необхідно заповнити всі пункти договору, що передбачено Замовником для заповнення, окрім номеру договору, місця та дати договору, ціни в договорі, Специфікації. ТОВ «ДОРЗНАК» порушило дані вимоги, оскільки надало у складі тендерної пропозиції проект договору із зазначенням ціни договору (п. 3.1 розділу ІІІ договору). 5. Відповідно до п.1 розділу ІІІ тендерної документації документи, що вимагаються цією тендерною документацією, учасник повинен надати (завантажити в електронну систему закупівель) до кінцевого строку подання тендерних пропозицій в сканованому вигляді у форматі PDF (PortableDocumentFormat) та містити розбірливі зображення. Скановані в PDF документи, які подаються у складі тендерної пропозиції, не повинні містити різні накладення, малюнки (наприклад, накладених підписів, печаток). Скановані довідки, надані у складі тендерної пропозиції ТОВ «ДОРЗНАК» містять накладені підпис уповноваженої особи та печатку про що свідчать задвоєння малюнку у багатьох місцях, їх розмите, нечітке, деформоване зображення та розміщення таких підпису і печатки не у передбаченому відповідними формами документів місцях, а знизу сторінок. Відповідно до п.2 розділу V тендерної документації за підроблення документів, печаток, штампів та бланків, збут чи використання підроблених документів, печаток, штампів, учасник процедури закупівлі несе кримінальну відповідальність згідно ст. 358 Кримінального кодексу України (накладення штрафу до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або арешт на строк до шести місяців, або обмеженням волі на строк до двох років). Отже, тендерна пропозиція ТОВ «ДОРЗНАК» підлягає відхиленню на підставі п. 6 розділу ІІІ тендерної документації, п.3 розділу IV тендерної документаці, абз. 1 ч.1 ст. 31 та абз. 1 ч. 2 ст. 31 Закону України «Про публічні закупівлі». Закон України «Про публічні закупівлі» наділяє учасника процедури закупівлі такими правами : - правом на неупереджену оцінку тендерної пропозиції (ст.3 Закону); - правом на рівні умови для всіх учасників, об’єктивний та чесний вибір переможця (ч.3 ст. 11 Закону); - відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель (п. 3 ст. 5 Закону); - право на недискримінацію учасників та рівне ставлення до них (п.4.ст. 5 Закону) ; - об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі (п. 5 ст. 5 Закону). У відповідності до ст. 31 Закону Замовник відхиляє тендерну пропозицію у разі, якщо учасник процедури закупівлі : - не відповідає кваліфікаційним критеріям; - зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію; - тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації. Згідно з п. 18 ч.1 ст. 1 Закону України «Про публічні закупівлі» переможцем процедури закупівлі є учасник, тендерна пропозиція якого відповідає всім критеріям та умовам, що визначені у тендерній документації. Незважаючи на все вищезазначене, Замовник даної закупівлі проігнорував власні вимоги тендерної документації, норми Закону України «Про публічні закупівлі», а також положення іншого чинного в Україні законодавства (у тому числі і Кримінального кодексу України) допустив до участі та визнав переможцем закупівлі учасника, що підлягав дискримінації. Такі дії Замовника порушують принцип недискримінації учасників, принцип добросовісної конкуренції серед учасників, принцип відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, а також принцип об’єктивного та неупередженого визначення переможця закупівлі! На підставі вищезазначеного, керуючись статтями 5,16, 22, 24 Закону України «Про публічні закупівлі» ВИМАГАЄМО : Скасувати рішення про визнання ТОВ «ДОРЗНАК» переможцем даної закупівлі та дискваліфікувати даного учасника як такого, тендерна пропозиція якого не відповідає вимогам тендерної документації та нормам чинного законодавства. Слід також зазначити, що у випадку незадоволення вимог ТОВ «ДОРСИСТЕМС» ми будемо вимушені звернутися за захистом своїх прав та законних інтересів до Постійно діючої адміністративної комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель.
Пов'язані документи: Учасник
Вирішення: Шановний Учасник, щодо вашого звернення зазначаємо наступне. 1) Щодо пункту 1 вашої вимоги зазначаємо, що замовником не було прописано, «що Додаток 3 є невід’ємною частиною тендерної документації» , тому учасники мали право надавати інформацію про технічну частину пропозиції та підтверджувати технічні вимоги Замовника у довільній формі. Учасник ТОВ «ДОРЗНАК» надав необхідну інформацію про Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі у стверджувальній формі на фірмовому бланку із зазначенням № та дати, посади, прізвища, ініціалів та підпису уповноваженої особи, та скріплена печаткою підприємства. Тому пропозиція переможця ТОВ «ДОРЗНАК» відповідає умовам Замовника та тендерній документації. 2) Щодо пункту 2 вашої вимоги зазначаємо, що Відповідно до ч.1 розділу ІІІ тендерної документації «Інструкція з підготовки тендерної документації» усі сторінки тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі повинні містити підпис уповноваженої особи учасника процедури закупівлі (із зазначенням прізвища, ініціалів та посади особи), а також відбитки печатки згідно з чинним законодавством) та дату завірення копій документів, за винятком оригіналів чи нотаріально завірених документів, виданих учаснику іншими організаціями (підприємствами, установами). Вимога щодо засвідчення того чи іншого документу тендерної пропозиції власноручним підписом учасника/уповноваженої особи не застосовується до документів, що подаються у складі тендерної пропозиції, якщо такі документи надані учасником у формі електронного документа через електронну систему закупівель із накладенням кваліфікованого електронного підпису на кожен з таких документів. Документи у складі пропозиції ТОВ «ДОРЗНАК» складаються із довідок складених на фірмовому бланку із зазначенням № та дати, посади, прізвища, ініціалів та підпису уповноваженої особи, та скріплена печаткою підприємства та оригіналів документів, виданих учаснику іншими організаціями (підприємствами, установами), які згідно вимог Замовника є винятком і до яких не застосовується Вимога щодо засвідчення того чи іншого документу тендерної пропозиції власноручним підписом уповноваженої особи. Тому Замовник вважає що документи пропозиції переможця ТОВ «ДОРЗНАК» завірені належним чином відповідно до вимог Замовника в тендерній документації. 3) Щодо пункту 3 вашої вимоги зазначаємо, відповідно до вимог додатку 3 Тендерної документації Замовник вимагав: «У СКЛАДІ ПРОПОЗИЦІЇ НЕОБХІДНО НАДАТИ: 3. В разі надання учасником пропозиції не виробником товару, до складу пропозиції учасник надає документ, що підтверджує його статус як офіційного представника (дилера) виробника продукції на території України (сертифікат або договір партнерства тощо).» Відповідно до п.1 ст. 24 Закону України «Про публічні закупівлі» фізична/юридична особа має право не пізніше ніж за 10 днів до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру. Замовник повідомляє, що в період уточнень учасник не звертався до замовника за роз’ясненнями стосовно цього пункту Додатку 3 до Тендерної документації. Роз’яснюючи цей пункт Замовник повідомляє що Вид предмету закупівлі: Закупівля товарів. Назва предмету закупівлі: Дорожні знаки. Вимога законодавства : Дорожні знаки повинні відповідати вимогам ДСТУ 4100:2014. В разі надання учасником пропозиції не виробником товару (а саме не виробником дорожніх знаків) до складу пропозиції учасник надає документ, що підтверджує його статус як офіційного представника (дилера) виробника продукції на території України (сертифікат відповідності товару вимогам ДСТУ 4100:2014 або договір партнерства з виробником товару тощо). Замовник не вимагав від учасників сертифікати або договір партнерства на виробництво плівки чи інших матеріалів для виготовлення дорожніх знаків. 4) Щодо пункту 4 вашої вимоги зазначаємо, згідно додатку 3 Тендерної документації Замовник вимагав: « в проекті договору про закупівлю учасникам необхідно заповнити всі пункти договору, що передбачено замовником для заповнення, окрім номеру договору, місця та дати договору, ціни в договорі та Специфікації; У складі пропозиції ТОВ «ДОРЗНАК» надали проект договору в якому було заповнено всі пункти договору які вимагав Замовник, а також ціну договору. Замовник вважає цю помилку формальною (несуттєвими), що пов’язана з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст пропозиції. 5) Щодо пункту 5 вашої вимоги зазначаємо, що свою пропозиції ТОВ «ДОРЗНАК» надано у вигляді сканованих кольорових копій у форматі PDF (PortableDocumentFormat) яка містить розбірливі зображення тексту, підпису особи, печатки, то що. Враховуючи вищесказане вважаємо, що КП «Мелітополькомунтранс» ММР ЗО провели процедуру з додержанням вимог Закону України «Про публічні закупівлі» та визнання пропозиції ТОВ "ДОРЗНАК" було правомірним. ВИРІШИЛА: 1. Відмовити ТОВ ДОРСИСТЕМС у задоволенні вимоги. 2. Відповідно до частини 4 статті 33 Закону України «Про публічні закупівлі» оприлюднити в електронній системі закупівель відповідь на вимогу до процедури відкриті торги процедури відкритих торгів UA-2021-03-24-001367-b Дорожні знаки (код ДК 021:2015 34990000-3 - Регулювальне, запобіжне, сигнальне та освітлювальне обладнання) не пізніше ніж через п’ять днів з дня надходження такого звернення. Уповноважена особа Єрмоленко Д.О.
Статус вимоги: Не задоволено
Вимога
Залишено без розгляду

Вимога щодо усунення дискримінаційних умов до технічного завдання

Номер: d3ad8819897242adbc59ff923606be1f
Ідентифікатор запиту: UA-2021-03-24-001367-b.a1
Назва: Вимога щодо усунення дискримінаційних умов до технічного завдання
Вимога:
24.03.2021р. в електронній системі закупівель було оголошено закупівлю КП «Мелітополькомунтранс» ММР ЗО , предмет закупівлі: «Дорожні знаки, ДК 021:2015-34990000-3: Регулювальне, запобіжне, сигнальне та освітлювальне обладнання (Дорожні знаки)». Відповідно до додатку № 3 до тендерної документації «Технічні вимоги (завдання)» Замовник закупівлі вимагає від учасників нанесення зображення на плівку шовкотрафаретним методом. Вважаємо таку вимогу Замовника дискримінаційною, необгрунтованою та такою, що суперечить чинному законодавству, з наступних причин: Закон України «Про публічні закупівлі» наділяє учасників процедури закупівлі наступними правами: - правом на неупереджену оцінку тендерної пропозиції (ст.3 Закону); - правом на рівні умови для всіх учасників, об’єктивний та чесний вибір переможця (ч.3 ст. 11 Закону); - відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель (п. 3 ст. 5 Закону); - право на недискримінацію учасників та рівне ставлення до них (п.4.ст. 5 Закону) ; Відповідно до ч. 3 п. 3 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених ч.4 ст. 5 вищезазначеного закону, тобто з дотриманням принципів недискримінації учасників закупівлі та рівного ставлення до них. У п.4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» зазначено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Всі вищезазначені права та принципи були порушені Замовником даної закупівлі, при цьому Замовник процедури закупівлі жодним чином не обгрунтовує необхідність внесення до тендерній документації таких вимог та не роз’яснює які методи нанесення зображення вважаються еквівалентними. Так, дослідивши кон’юнктуру ринку з надання послуг по виготовленню та встановленню дорожньої продукції (у тому числі і дорожніх знаків) ТОВ «ДОРСИСТЕМС» дійшло висновку, що переважна більшість суб’єктів господарювання у цій сфері, і ТОВ «ДОРСИСТЕМС» у тому числі, застосовує метод цифрового друку для нанесення зображення на плівку дорожнього знаку. Даний метод повністю відповідає вимогам діючого ДСТУ 4100-2014, є більш якісним та надійним, має довший строк служби у порівнянні з іншими методами нанесення зображення. Тому, вважаємо, що вимога Замовника про застосування шовкотрафаретного методу є необгрунтованою, незаконною, дискримінаційною і спрямована на обмеження конкуренції, оскільки ставить більшість учасників процедури закупівлі у заздалегідь невигідне становище та створює додаткові підстави для відхилення тендерних пропозицій. Відповідно до п. 4 ст. 23 Закону України «Про публічні закупівлі» технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. Незважаючи на це, КП «Мелітополькомунтранс» ММР ЗО всупереч нормам чинного законодавства внесло до тендерної документації такі дискримінаційні вимоги. Тому вважаємо дії Замовника дискримінаційними, такими, що порушують правові норми ст. 3, ст.5, ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі», які зобов’язують замовника забезпечити рівні умови для всіх учасників процедури закупівлі, а також норми ст. 31 Господарського кодексу України (дискримінація суб’єктів господарювання), ст. 32 Господарського кодексу України (недобросовісна конкуренція) та ст. 34 Господарського кодексу України (створення перешкод суб’єктам господарювання у процесі конкуренції). На підставі вищезазначеного, керуючись статтями 5,16, 22, 24 Закону України «Про публічні закупівлі» ВИМАГАЄМО : 1. Прийняти скаргу до розгляду. 2. Виключити з тендерної документації дискримінаційні вимоги стосовно методу нанесення зображення на плівку. 3. Привести тендерну документацію у відповідність до Закону України «Про публічні закупівлі». Слід також зазначити, що у випадку незадоволення вимог ТОВ «ДОРСИСТЕМС» ми будемо вимушені звернутися за захистом своїх прав та законних інтересів до Постійно діючої адміністративної комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель.
Пов'язані документи: Учасник
Вирішення: Шановний потенційний Учасник, щодо вашого звернення зазначаємо наступне. 1. Щодо вашої вимоги зазначаємо, що вимога «Нанесення зображення на плівку шовкотрафаретним методом» не є дискримінаційною та не є такою, що грубо порушує Закон України «Про публічні закупівлі», так як відповідно до закону Замовник самостійно встановлює вимоги, що не суперечать законодавству. Наш вибір шовкотрафаретного друку в першу чергу обумовлена якістю одержуваного зображення. Зображення виходять насиченими, об'ємними, а також стійкими до стирання. Шовкографія дає можливість використовувати широкий спектр фарб, а також спеціальні фарби, металізовані, флуоресцентні, світловідбиваючі.
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 09.04.2021 15:01