-
Спрощена закупівля
-
Безлотова
-
КЕП
Оброблені овочі та фрукти ( код за ДК 021:2015 - 15330000-0 - Оброблені фрукти та овочі, 15331000-7 - Оброблені овочі,15332100-5 - Оброблені фрукти)
Категорія Замовника: Відповідно до п.3 ч.4 ст.2 ЗУ «Про публічні закупівлі»
Завершена
196 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 980.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 980.00 UAH
Період оскарження:
05.03.2021 10:01 - 12.03.2021 13:00
Вимога
Відхилено
Щодо дій та бездіяльності Замовника при визначення переможця закупівлі
Номер:
7d69916ec70349f8870669fd1eaefdc1
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-03-05-000391-b.a1
Назва:
Щодо дій та бездіяльності Замовника при визначення переможця закупівлі
Вимога:
22 березня 2021р. замовником оприлюднено протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою Дунаєвецького психоневрологічного інтернату опубліковано протоколи про відхилення пропозиції ТОВ «ЛІЛАК» та про визнання переможцем пропозиції ФОП Бурич А.С.
І. ТОВ «ЛІЛАК» не погоджується з прийнятими рішеннями уповноваженої особи, вважає, що до визначення переможця результатів тендеру Замовник підійшов упереджено та у невідповідності до вимог діючого законодавства України, принципів здійснення закупівель, визначених ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі» виходячи з наступного:
1. Замовник зазначає, що відсутня гарантія на зниження ціни, яка нібито вимагалась п.3.4 Оголошення. Звертаємо увагу Замовника, що зазначеним пунктом не вимагається надання у саме у складі пропозиції учасників такої гарантії. В даному пункті наявне речення наступного змісту : «учасник гарантує зменшення ціни на товар у випадку відповідного зменшення ринкових цін». Таке трактування не спонукає учасників до подання відповідної гарантії у складі пропозиції. Подаючи пропозицію, Учасник автоматичного погоджується з усіма вимогами оголошення Замовника.
2. Змовник зазначає, що ТОВ «ЛІЛАК» подані не завірені належним чином копії документів (трудова книжка, техпаспорт, наказ на керівника, статут). Звертаємо увагу Замовника, що із зазначених документів не знімались копії, це скани ОРИГІНАЛІВ документів. А ч.1 приміток додатку 2 до Оголошення вимагає засвідчення підписом, печаткою та написом «згідно з оригіналом» саме копій документів.
3. Неточності про прийом на роботу у трудовій книжці жодним чином не впливають на сам факт трудових відносин, а також на результати тендерних процедур. Дане питання регулюється Інструкцією про порядок ведення трудових книжок ( затверджено наказом Міністерства праці, Міністерством юстиції та Міністерством соціальної політики України від 29.07.1993р. №58 ) та яка НЕ ВИМАГАЄ в трудовій книжці засвідчення запису про прийом на роботу підписом керівника та печаткою. Таке засвідчення здійснюється після звільнення працівника.
4. Замовник зазначає, що учасником не надано копії паспорту керівника . Звертаємо увагу, що копія паспорту вимагались Замовником для учасників фізичних осіб та фізичних осіб-підприємців. На підтвердження повноважень керівника та особи, яка підписала пропозиції надано протокол про призначення, наказ про призначення та довіреність.
5. Замовник зазначає, що довідка про наявність працівників не відповідає фактичному складу працівників ТОВ «ЛІЛАК». Але згідно формулювань оголошення про закупівлю зрозуміло, що Замовник вимагає довідку та інформацію про працівників, які будуть безпосередньо залучені до поставки товарів. Таким працівником у нашому випадку є водій, а у складі пропозиції ТОВ «ЛІЛАК» надало всі документи, що вимагались оголошенням саме на такого працівника. Лаборант та мікробіолог не будуть залучатись до поставки товарів. Тому висновки замовника щодо невідповідності інформації про працівників є безпідставною.
Підійшовши з таким формальним відношенням до оцінки пропозиції ТОВ «ЛІЛАК» замовник одночасно акцептує пропозицію іншого учасника ФОП Бурич А.С., яка, до речі, при участі в аукціоні не здійснила жодних дій до зниження ціни, а її пропозиція не відповідає вимогам Оголошення Замовника.
1. Так, Замовник вимагав у складі пропозиції надати довідку довільної форми про виконання аналогічних договорів ( не менше 2) на постачання продуктів харчування бюджетним установам закладів охорони здоровя, освіти чи соціального захисту. Договора мають бути не раніше 2019 року та повністю виконані на дату подання пропозиції. В довідці обов’язково має бути вказана повна назва установи, код ЄДРПОУ та юридична адреса., крім відомостей, що становлять комерційну таємницю. Одним із договорів має бути обовязково договір на постачання товару за ДК 021:2015 – 15330000-0 Оброблені фрукти та овочі; Учасник надає інформацію щодо аналогічного договору, який виконаний на дату кінцевого строку подання тендерних пропозиції. Додатково має бути наданий лист- відгук, чинний на дату подання оголошення із зазначенням дати, номеру договору, предмету закупівлі та інформації про належне виконання договору (лист-відгук повинен мати реєстраційний номер та дату його складання); Відгук має бути позитивним.
Замовником не передбачено в Оголошенні, що відгуки можуть бути надані лише по деяким договорам.
У складі пропозиції учасника ФОП Бурич А.С. подано довідку про виконані договори від 15.03.2021р. №905, де зазначено про виконання трьох договорів. При цьому відгук надано лише по двом договорам Смотрицького будинку-інтернату для людей похилого віку та інвалідів. Відгуку стосовно виконання договору з Відділом освіти. Культури, спорту і туризму Гуменецької сільської ради учасником ФОП Бурич А.С. не надано.
2. Замовник вимагав надання учасниками у складі пропозиції документів:
- Інформаційну довідку в довільній формі про наявність в учасника працівників відповідної кваліфікації.
- Учасник у складі тендерної пропозиції надає оригінали або належним чином завірені медичні книжки, водіїв та/або експедиторів та/або менеджерів із продажу, які будуть безпосередньо залучені до поставки товару, чинні на дату подання .
необхідно також подати -
- копії- трудові книжки (перша сторінка, сторінка з останнім записом про прийняття на роботу, а також сторінки, що підтверджують загальний досвід роботи, та зареєстровані в Центрі зайнятості трудові договори (якщо, трудові договори укладені після 01.01.2015р. – трудові договори та повідомлення про прийняття працівників на роботу у відповідності до постанови КМУ № 413 від 17.06.2015 р., з відміткою про їх отримання територіальним органом Державної фіскальної служби.
- податковий розрахунок сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку за третій або четвертий квартал 2020 року, з позначками отримання контролюючим органом або з наданням відповідного підтверджуючого документу, згідно порядку підготовки і подання податкових документів в електронному вигляді засобами телекомунікаційного зв’язку. Даний податковий розрахунок має містити дані про вказаних в таблиці працівників.
Учасник ФОП Бурич А.С. не виконав зазначені вимоги Оголошення в повному обсязі. Так, у складі пропозиції надано довідку про наявність працівників №907 від 15.03.2021р. , в якій зазначено, що ФОП Бурич А.С. працює одноосібно, має знання та досвід для постачання товару за визначеним предметом закупівлі. При цьому до пропозиції учасником не надано ні копії трудової книжки, податковий розрахунок сум доходу нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку за третій або четвертий квартал 2020 року. Жодних пояснень щодо ненадання таких документів ФОП Бурич А.С. також не надано.
Відповідно до п.5.2. Оголошення Замовник визначив, що у разі якщо Учасник відповідно до норм чинного законодавства не зобов’язаний складати якийсь зі вказаних документів, то він надає лист-пояснення в довільній формі, за власноручним підписом уповноваженої особи Учасника та завірений печаткою (у разі наявності), в якому зазначає законодавчі підстави ненадання зазначених документів.
Звертаємо увагу Замовника, що статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено принципи, за якими здійснюються закупівлі:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Замовником КЗ Дунаєвецький психоневрологічний інтернат не дотримано більшої частини вищевказаних принципів закупівель.
З огляду на викладене вище, керуючись нормами Закону України «Про публічні закупівлі» вимагаємо переглянути документи пропозицій учасників із застосуванням принципів максимальної економії, ефективності та пропорційності, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, недискримінації учасників та рівного ставлення до них, об’єктивного та неупередженого визначення переможця спрощеної закупівлі, а за результатами перегляду скасувати прийняті рішення та визначити переможцем торгів ТОВ «ЛІЛАК».
Залишаємо за собою право незалежно від результатів розгляду нашої вимоги, звернутись до Державної аудиторської служби України з проханням про проведення моніторингу закупівлі.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
22.03.2021 17:14
Вирішення:
Шановний Учаснику!
Детально ознайомившись з вашою скаргою повідомляємо наступне.
1. Стосовно відсутності гарантії на зниження ціни, яка не подана учасником ТОВ «ЛІЛАК», але подана ФОП Бурич А.С.
В умовах оголошення вказано, що «Відсутність будь-яких запитань або уточнень стосовно змісту та викладення вимог тендерної документації з боку учасників процедури закупівлі, які ознайомилися з документацію у встановленому порядку, означає, що учасники процедури закупівлі, повністю усвідомлюють зміст цієї документації та вимоги, викладені замовником при підготовці своєї пропозиції».
Тобто одна вимога різними учасниками усвідомлена по різному, і Замовник надає перевагу Учаснику з підтвердженою гарантією, дотримуючись принципів закупівлі, та законодавства в цілому.
2.Оригінал – документ, створений вперше і належним чином оформлений. Він може бути розмножений копіями. Оригінал і копії мають однакову юридичну силу, за умови дотримання Вимоги щодо правильного посвідчення копій документів з огляду на правові позиції Верховного Суду. Такий висновок зробив Верховний Суд в постанові від 08 травня 2019 року № 160/7887/18. Згідно вищевказаної постанови, при перевірці копій документів, слід брати до уваги правила засвідчення копій документів, визначені Національним стандартом України «Державна уніфікована система документації. Уніфікована система організаційно – розпорядчої документації. Вимоги до оформлювання документів ДСТУ 4163-2003», затвердженим наказом Держспоживстандарту України від 07 квітня 2003 року № 55, Правила організації діловодства та архівного зберігання документів у державних органах, органах місцевого самоврядування, на підприємствах, в установах і організаціях, затверджені наказом Міністерства юстиції України від 18 червня 2015 року № 1000/5, інструкції з діловодства в окремих органах державної влади (місцевого самоврядування) та інші нормативно – правові акти.Відповідно до пункту 8 розділу 10 зазначених Правил копія набуває юридичної сили лише в разі її засвідчення в установленому порядку. ТОВ «ЛІЛАК» в систему завантажено скановану копію документів, що необхідно було засвідчити відповідно до вимог оголошення, а саме - всі документи, які повинен Учасник надати до складу тендерної пропозиції (за винятком оригіналів чи нотаріально завірених документів, виданих учаснику іншими організаціями (підприємствами, установами) повинні бути завірені підписом уповноваженої посадової особи та печаткою* Учасника та скріплені надписом «Згідно з оригіналом»;
3.Стосовно довідки про наявність працівників, тендерною документацією вимагалось наступне - Інформаційну довідку в довільній формі про наявність в учасника працівників відповідної кваліфікації, тобто усіх працівників Учасника. А тільки для водіїв/експедиторів передбачено наступний пункт - Учасник у складі тендерної пропозиції надає оригінали або належним чином завірені медичні книжки, водіїв та/або експедиторів та/або менеджерів із продажу, які будуть безпосередньо залучені до поставки товару, чинні на дату подання. Виходячи з принципів ведення бухгалтерського обліку та законодавства в цілому, водій не має повноважень на виписку документів на поставку продукції, та усіх інших дій повязаних із виконанням договору. В довідці про наявність працівників має бути принаймі включений керівник та менеджер/бухгалтер або інший спеціаліст виходячи із специфіки вашого підприємства та дотримуючись законодавства в цілому. Тому ТОВ «Лілак» не подана інформація про наявність працівників, а та що подана є недостовірною.
Шановний Учаснику – ТОВ «ЛІЛАК».
Стосовно ваших заперечень щодо інформації про наявність працівників у ФОП Бурич А.С., повідомляємо, що фізичні особи підприємці (2 група)є самозайнятими особами, а не найманими працівниками, і трудові книжки та відповідно уся звітність що стосується по доходах найманих працівників ( форма 1ДФ) ними відповідно до норм законодавства не подається, чим ФОП Бурич А С. виконано вимоги ТД в частині - документи, що не передбачені законодавством для учасників - фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції;
Стосовно аналогічних договорів,умовами тендерної докуметації зазаначено -
Надати довідку довільної форми про виконання аналогічних договорів ( не менше 2) на постачання продуктів харчування бюджетним установам закладів охорони здоровя, освіти чи соціального захисту. Договора мають бути не раніше 2019 року та повністю виконані на дату подання пропозиції. В довідці обов’язково має бути вказана повна назва установи, код ЄДРПОУ та юридична адреса., крім відомостей, що становлять комерційну таємницю. Одним із договорів має бути обовязково договір на постачання товару за ДК 021:2015 – 15330000-0 Оброблені фрукти та овочі; Учасник надає інформацію щодо аналогічного договору, який виконаний на дату кінцевого строку подання тендерних пропозиції. Додатково має бути наданий лист- відгук, чинний на дату подання оголошення із зазначенням дати, номеру договору, предмету закупівлі та інформації про належне виконання договору (лист-відгук повинен мати реєстраційний номер та дату його складання); Відгук має бути позитивним.
Тобто достатньо було одного договору за ДК 021:2015 - 15330000-0, та одного листа відгуку. В оголошені вказано лист-відгук, а не листи –відгуки. Дана вимога повністю дотримана учасником ФОП Бурич А.С.
Окрім цього, учасником Бурич А С належним чином подано усі копії документів, завірені відповідно до вимог, та додатково надані підтвердні документи, що засвідчують відповідність учасника вимогам оголошення та усієї документації в цілому.
З огляду на вищевикладене, дотримуючись вимог Закону України «Про публічні закупівлі», провівши аналіз поданих тендерних пропозицій обома учасниками, враховуючи якість та достовірність поданих тендерних пропозицій, з огляду на можливість виконання договору про закупівлю, Замовником прийняте рішення про відхилення пропозиції учасника ТОВ «ЛІЛАК» по причині подання недостовірної інформації, що є суттєвою під час визначення результатів процедури закупівлі.
Окрім цього, просимо Вас на дотримання загально визначених етичних норм поведінки, виявлення ввічливості та поваги між всіма суб’єктами сфери закупівель, недопущення словесних образ, погроз та залякувань.а також тиску на Замовника, з метою прийняття рішення на вашу користь.
Усі учасники закупівлі мають право на оскарження та звернення за захистом своїх прав до відповідних органів.
З огляду на вищевикладене, ваша вимога підлягає відхиленню та не може бути задоволена.
Бажаємо вам успіхів та процвітання.
Статус вимоги:
Відхилено