• Відкриті торги з публікацією англійською мовою
  • Безлотова
  • КЕП

Поточний дрібний ремонт автомобільних доріг загального користування місцевого значення Роздільнянського району

7.1. Під час проведення процедур закупівель всі документи, що готуються замовником, викладаються українською мовою, а також за рішенням замовника одночасно усі документи можуть мати автентичний переклад на іншу мову. Визначальним є текст, викладений українською мовою. У випадках, передбачених частиною четвертою статті 10 Закону, документи замовника щодо процедури закупівлі, передбачені Законом, викладаються українською та англійською мовами. Тексти повинні бути автентичними, визначальним є текст, викладений українською мовою 7.2. Усі документи, що мають відношення до тендерної пропозиції та розроблені безпосередньо учасником виключно для участі у вказаній процедурі закупівлі повинні бути складені українською мовою. Всі інші документи, що мають відношення до тендерної пропозиції (зокрема копії та дублікати наказів по підприємству учасника, договорів оренди, лізингу, надання послуг тощо) можуть бути складені українською або російською мовами. 7.3. Якщо в складі тендерної пропозиції надається документ, що складений на іншій, ніж передбачено пунктом 7.2. цього розділу мові, учасник надає переклад цього документу та переклад (або справжність підпису перекладача) мають бути засвідчені нотаріально або легалізовані у встановленому законодавством України порядку. Тексти повинні бути автентичними, визначальним є текст, викладений українською мовою. Тендерна пропозиція обов’язково повинна супроводжуватись документом, що підтверджує надання Учасником забезпечення тендерної пропозиції, яке має бути надане у формі електронної банківської гаранті (далі - банківська гарантія) з накладеним електронно-цифровим підписом/кваліфікованого електронного підпису гаранту (далі-банк-гарант) відповідно до вимог діючого законодавства. Електронна гарантія обов’язково повинна містити посилання на реквізити закупівлі: її назву та номер на веб-порталі Уповноваженого органу. Електронна гарантія надається у складі тендерної пропозиції у форматі, що дає можливість перевірити електронний цифровий підпис/кваліфікований електронний підпис банку-гаранта за допомогою ресурсу офіційного веб-сайту Центрального засвідчувального органу Міністерства юстиції України. У разі відсутності або не підтвердження ЕЦП/КЕП банківської гарантії, подана учасником тендерна пропозиція відхиляється Замовником. Банківська гарантія надана банком-резидентом України має бути оформлена відповідно до вимог постанови правління НБУ від 15.12.2004 № 639 «Про затвердження положення про порядок здійснення банками операцій за гарантіями в національній та іноземних валютах». Банківська гарантія повинна бути виданою банком, який має відповідну ліцензію на здійснення банківських послуг та не перебуває в стадії ліквідації Якщо у банківській гарантії є посилання на договір про надання банківської гарантії/договір про надання гарантії, учасник обов’язково має надати такий договір разом з банківською гарантією. Повноваження особи, яка підписує банківську гарантію, повинні бути підтверджені відповідним документом з накладенням ЕЦП/КЕП гаранта (у випадку, якщо підписантом не є голова правління). Розмір забезпечення тендерної пропозиції складає – 1 000 000,00 грн. Строк дії забезпечення тендерної пропозиції (строк дії гарантії) – не менше 120 календарних днів з дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій, яка вказана в оголошенні на веб-порталі Уповноваженого органу. Гарантія має набувати чинності з дня її надання. У разі, якщо Учасник бере участь в одному тендері Замовника, проте за певними лотами, то на кожен лот він надає окрему гарантію. Гарантія має передбачати лише можливість сплати всієї суми, на яку вона видана (часткові сплати-заборонені). В тексті гарантії обов’язково повинно бути зазначено: - Зобов’язання Банку-гаранта сплатити Замовнику гарантійну суму єдиним платежем протягом 5-ти банківських днів з дня отримання вимог Замовника без подання будь-яких інших документів або виконання будь-яких інших умов; - Умови гарантії не можуть бути змінені і вона не може бути припинена Банком-гарантом, в тому числі згідно із заявою Учасника, без згоди та погодження з Замовником, після її передавання /надсилання Замовнику. Банківська гарантія повинна бути оформлена з повним грошовим покриттям на весь строк дії такої гарантії. На підтвердження наявності повного грошового покриття на весь строк дії гарантії надається довідка з Банку про наявність повного грошового покриття на весь строк дії відповідної гарантії та виписка з Банку по рахунку покриття, яка підтверджує зачислення грошового покриття на рахунок покриття, видані Банком-гарантом, завірені печаткою Банку-гаранта та підписом уповноваженої особи такого Банку-гаранта із наданням підтвердження повноважень такої Уповноваженої особи від Банку-гаранта. Грошове покриття прередбачає списання (перерахування) грошових коштів із поточного рахунку Учасника(Принципала) на рахунок покриття за банківською гарантією. Забороняється надання гарантій на умовах перерахування грошових коштів на депозитний рахунок. Грошове покриття не може виступати забезпеченням за будь-якими іншими фінансовими зобов’язаннями. Тендерна пропозиція, у складі якої буде банківська гарантія, що не відповідає умовам тендерної документації, буде відхилена Замовником. Реквізити Замовника для оформлення банківської гарантії: Державне підприємство «Служба місцевих автомобільних доріг» (ДП «Служба місцевих доріг») код ЄДРПОУ: 42641417 IBAN: UA768201720355179035000095031 в ДКСУ, м. Київ

Торги відмінено

96 772 392.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 967 723.92 UAH
Період оскарження: 04.03.2021 18:51 - 12.04.2021 00:00
Вимога
Відхилено

Вимога щодо усунення дискримінаційних умов ТД: відгук.

Номер: c59809f70b5343bca09dd56ca633e005
Ідентифікатор запиту: UA-2021-03-04-003087-b.b1
Назва: Вимога щодо усунення дискримінаційних умов ТД: відгук.
Вимога:
Відповідно до додатку 3 (І. КВАЛІФІКАЦІЙНІ КРИТЕРІЇ): 1.3.1. Також для підтвердження досвіду виконання аналогічного договору (аналогічних договорів) до тендерної пропозиції Учасника має бути долучений(і) позитивний(і) відгук(і) Замовника(ів), щодо виконання аналогічних договорів зазначених в довідці (п.1.3). Відгуки мають бути надані від усіх Замовників, які вказані в довідці (п.1.3). - Якщо Учасник вказує в якості досвіду – договори, де він виступав субпідрядником, в такому випадку він надає відгук стосовно виконаних ним робіт (наданих послуг) як від свого Замовника (Генпідрядника) та і від Генерального Замовника (балансоутримувача дороги) (у відгуці Балансоутримувача має бути чітко зазначено, що вказані роботи/послуги виконувалися субпідрядною організацією ________________(назва субпідрядної організації). - При цьому відгук (відгуки) мають бути видані не раніше дати оприлюднення оголошення даної закупівлі. За таких умов, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які: 1) мають можливість надати відгуки; 2) такі відгуки видані замовниками саме в рамках часового діапазону (не раніше дати оголошення закупівлі); Потенційний учасник процедури закупівлі звернувся до замовників за аналогічними договорами, проте, відгуку ще не отримав. І враховуючи, що надання відгуку Замовником НЕ є його обов’язком, існує ризик НЕотримання відгуків, як обов’язкового документу, необхідного для подачі у складі тендерної пропозиції. У зв’язку із цим, дана вимога ТД є дискримінаційною по відношенню до потенційного Учасника процедури закупівлі. Тобто тендерна документація по вказаній закупівлі складена з порушенням законодавства у сфері публічних закупівель, містить незаконні дискримінаційні вимоги, внаслідок чого порушує права та законні інтереси потенційного учасника закупівлі, на підставі чого потребує внесення змін в частині видалення дискримінаційних умов з метою усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, допущених Замовником у Тендерній документації. При цьому, відповідно до пункту 14 Методичних рекомендацій щодо методології особливостей здійснення закупівель у сфері дорожнього господарства затверджених Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України 17.08.2020 № 1572: «У разі якщо замовником встановлюється такий кваліфікаційний критерій як наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) для підтвердження цього кваліфікаційного критерію замовник може передбачити перелік інформації, що зазначається в довідці. До документів, копії яких надаються учасником, що підтверджують інформацію, зазначену у довідці, можуть відносяться: аналогічний договір з усіма додатками та невід'ємними частинами договору; акт приймання виконаних будівельних робіт (форми КБ-2в, затвердженої наказом Міністерства регіонального розвитку та будівництва України від 04.12.2009 № 554) разом з довідкою про вартість виконаних будівельних робіт та витрат (форми КБ-3, затвердженої наказом Міністерства регіонального розвитку та будівництва України від 04.12.2009 № 554) або інший документ, що підтверджує приймання виконаних робіт, передбачений аналогічним договором». Даний перелік є вичерпним та в повному обсязі достатнім задля можливості Замовнику пересвідчитися, що учасник закупівлі володіє необхідним досвідом виконання аналогічного договору, знає та розуміє технологію виконання робіт і може документально підтвердити факт виконання договору адже якщо підрядник неякісно виконав роботи, то замовник їх взагалі не приймає та не підписує відповідні акти виконаних робіт. Якщо ж роботи відповідають встановленим вимогам за кількістю та якістю, замовник їх приймає шляхом підписання відповідних форм КБ-3 та КБ-2В. Більше того, жодним чином не обґрунтована вимога необхідності отримання відгуку субпідрядника від Замовника по основному договорі так як між даними суб’єктами взагалі немає ЖОДНИХ договірних відносин!!! Дана вимога щодо надання позитивного відгуку від Замовника ставить у залежність Скаржника від конкретного Замовника, на якого абсолютно не покладено жодних обов’язків, зобов’язань у строк, в порядку надати відповідний відгук Учаснику закупівлі, обґрунтовано відмовити у наданні такого відгуку, рівно як тягне жодних негативних наслідків для Замовника у випадку ненадання такого відгуку, ігнорування запиту Учасника закупівлі тощо. Тобто порядок отримання даного відгуку абсолютно не врегульовано, що є цілком логічним, оскільки чинне законодавство України не передбачає взагалі наявність такого документу як позитивний відгук для підтвердження досвіду виконання аналогічних договорів. Однак абсолютно безпідставно та не аргументовано на потенційного учасника закупівлі, покладено обов’язок надання такого позитивного відгуку, що не має жодної юридичної значимості та жодним чином не підтверджує факту наявності досвіду виконання аналогічного договору потенційним учасником закупівлі. Більше того, Замовником визначено необхідність надання відгуку, який має бути виданий замовником не раніше дати оголошення закупівлі. Така вимога штучно обмежує коло учасників, адже Замовники за аналогічними договорами дуже часто просто не відповідають на запити надання таких відгуків у короткі терміни, що унеможливлює надання нами такого документу. Звертаємо увагу на аналогічну практику Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель ЩОДО ДАЧІ ВИДАЧІ ВІДГУКУ, викладену під час розгляду скарги UA-2020-03-11-001154-a.c4, рішення № 8143-р/пк-пз від 28.04.2020, UA-2020-02-17-002913-a.b4, рішення №6330-р/пк-пз від 02.04.2020. Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог у спосіб, наведений вище, порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси потенційного Учасника процедури закупівлі, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 3 Закону. Враховуючи те, що потенційним Учасником процедури закупівлі направленно звернення до замовників про видачу відгуків за аналогічними договорами та станом на дату написання вимоги відповіді не отримано, просимо усунути дискримінаційні вимоги ТД шляхом: 1) Виключення з ТД вимог про надання відгуку за аналогічним договором, Або 2) передбачити в ТД наступне: Також для підтвердження досвіду виконання аналогічного договору (аналогічних договорів) до тендерної пропозиції Учасника має бути долучений(і) позитивний(і) відгук(і) Замовника(ів), щодо виконання аналогічних договорів зазначених в довідці (п.1.3). Відгуки мають бути надані від усіх Замовників, які вказані в довідці (п.1.3). Якщо Учасник вказує в якості досвіду – договори, де він виступав субпідрядником, в такому випадку він надає відгук стосовно виконаних ним робіт (наданих послуг) як від свого Замовника (Генпідрядника) та і від Генерального Замовника (балансоутримувача дороги) (у відгуці Балансоутримувача має бути чітко зазначено, що вказані роботи/послуги виконувалися субпідрядною організацією ________________(назва субпідрядної організації). При цьому відгук (відгуки) мають бути видані не раніше дати оприлюднення оголошення даної закупівлі. У разі відсутності відповідного відгуку з поважних причин, в т.ч. неможливості отримання відгуку від замовника за аналогічним договором, Учасник надає документальне підтвердження вжиття заходів по отриманню відгуку (направлення/отримання відповідного запиту на відгук, відповіді замовника щодо неможливості його надання тощо).У разі ненадання замовником відгуку на запит учасника, належним документальним підтвердженням вжиття заходів по його отриманню може вважатися: скан-копія запиту учасника з відміткою про його отримання замовником (із зазначенням дати на вхідного номеру), або копія запиту учасника з наданням копії опису вкладення до цінного листа, яким направлено відповідний запит, разом із копією повідомлення про вручення відповідного поштового відправлення адресату із відміткою про вручення. Дане формулювання є таким, що цілком відповідає вимогам чинного законодавства, що підтверджується практикою органу оскарження, викладеною у рішенні органу оскарження № 4574-р/пк-пз від 10.03.2021 р. за резельтатами розгляду скарги UA-2021-01-27-005717-c.b3.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Так, відповідно до п. 1.3.розділу І «Кваліфікаційні критерії» додатку 3 до тендерної документації, на Для підтвердження інформації, що зазначена у довідці про наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів), Учасник надає наступні документи: - копiю(ї) аналогічного(их) договору(ів) з усіма додатками та невід’ємними частинами до договору; - акт(-ти) приймання виконаних будівельних робіт (форми КБ-2в) та довiдка (-ки) про вapтicть виконаних будівельних робiт та витрати (форми КБ-3); - копію(ї) позитивного(их) відгуку(ів) замовника(ів) (за наданим(-и) аналогічним(-и) договором(-ами), у якому(-их) обов’язково має бути зазначено: дату його видачi, вихiдний номер, посилання на номер, дату та предмет укладеного договору, категорію автомобільної дороги, ціна договору, сума виконання договору, а також iнформацiю про якiсть виконаних робiт, дотримання термінів виконання, щодо відсутності з боку замовника претензій або судових позовів щодо невиконання або неналежного виконання умов договору. Зазначений відгук має бути виданий замовником не раніше дати оголошення закупівлі. Надане документальне підтвердження має підтвердити Замовнику фактичну спроможність Учасника виконати з відповідною якістю обсяг робіт (послуг), визначений Замовником в тендерній документації. Відповідно до пункту 14 Методичних рекомендацій «У разі якщо замовником встановлюється такий кваліфікаційний критерій як наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) для підтвердження цього кваліфікаційного критерію замовник може передбачити перелік інформації, що зазначається в довідці. До документів, копії яких надаються учасником, що підтверджують інформацію, зазначену у довідці, можуть відносяться: - аналогічний договір з усіма додатками та невід'ємними частинами договору; акт приймання виконаних будівельних робіт (форми КБ-2в, затвердженої наказом Міністерства регіонального розвитку та будівництва України від 04.12.2009 № 554) разом з довідкою про вартість виконаних будівельних робіт та витрат (форми КБ-3, затвердженої наказом Міністерства регіонального розвитку та будівництва України від 04.12.2009 № 554) або інший документ, що підтверджує приймання виконаних робіт, передбачений аналогічним договором». Нагадуємо, що у державі Україна діє презумпція правомірності дій осіб: усе що прямо не заборонено законом – дозволено. З огляду на те, що жоден НПА не забороняє Замовнику встановлювати вимоги про надання позитивного відгуку, датованого не раніше оголошення процедури закупівлі, а дотримання методичних рекомендацій не є обов’язком Замовника – зазначена вимога щодо надання відгуку як такого не може бути незаконною. Більше того, абз. 1 ч. 3 ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Тобто, Законом передбачено наявність інформації (позитивний відгук) яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. І така вимога не заборонена жодним НПА. Також, на думку Учасника сам процес надання позитивного відгуку не врегульовано жодним НПА, що дає замовнику право не відповідати на такі запити підрядників. Однак, дане твердження є хибним, адже, як і будь-який інший обмін кореспонденцією, процес надання позитивного відгуку регулюється правилами організації діловодства та архівного зберігання документів у державних органах, органах місцевого самоврядування, на підприємствах, в установах і організаціях, затвердженими наказом Міністерства юстиції України від 18.06.2015 № 1000/5, а також правилами надання послуг поштового зв'язку, затвердженими постановою КМУ від 05.03.2009 р. №270. Разом з тим, встановлюючи вимогу про надання описаного відгуку, виданого не раніше дати оголошення закупівлі, Замовник прагне пересвідчитися у якості виконаних робiт за попереднім (аналогічним) договором, а також у відсутності з боку попереднього замовника претензій або судових позовів щодо невиконання або неналежного виконання умов договору і гарантійних зобов’язань на поточний момент – момент оголошення процедури закупівлі. Дана вимога не може нести дискримінаційний характер, адже її задоволення не є унеможливленим, а особливо для надійного та добросовісного підрядника. Окрім того, сам процес отримання такого відгуку жодним чином не ускладнений обставинами. Проте на отримання у попереднього замовника та подачу позитивного відгуку у складі своєї тендерної пропозиції відведено розумний та достатній строк з урахуванням Правил організації діловодства та архівного зберігання документів у державних органах, органах місцевого самоврядування, на підприємствах, в установах і організаціях, затверджених наказом Міністерства юстиції України від 18.06.2015 № 1000/5.
Статус вимоги: Відхилено