• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Фармацевтична продукція

Завершена

1 670 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 16 700.00 UAH
Період оскарження: 02.03.2021 12:06 - 16.03.2021 00:00
Вимога
Відхилено

запит на зміни

Номер: e68ca68106f848c28e9c6557a56f2150
Ідентифікатор запиту: UA-2021-03-02-003177-b.c1
Назва: запит на зміни
Вимога:
вимога у додатку
Пов'язані документи: Учасник
Вирішення: Шановний потенційний учасник, дякуємо за Ваше звернення. У відповідь на Вашу вимогу хочемо звернути Вашу увагу на те, що зазначена вимога не є дискримінаційною до учасників, оскільки тендерна документація не містить вимог до такого листа, направлених на надання переваг конкретному учаснику. Тобто виробники та представники виробників не мають жодних обмежень щодо видачі таких листів будь-якому потенційному учаснику процедури закупівлі, який виявив бажання представляти їхню продукцію на процедурі закупівлі. Отже, у потенційного учасника немає жодних обмежень в отриманні листа від виробника або його представника. Вами не наведено фактів, які доводили б відмову виробників надати Вам гарантійні листи. На вашу думку , тендерна документація закупівлі у поточній редакції містить ознаки порушення зазначених принципів, оскільки Предмет закупівлі містить лікарські засоби, які не мають аналогів (еквівалентів), тобто виробляються виключно одним виробником (за інформацією з Державного реєстру лікарських засобів станом на 04.03.2021). Проте , звертаємо Вашу увагу, що такі препарати не заборонені до закупівлі , це не можна вважати об’єктивними, оскільки Вас не позбавлено права звязатися із виробником, дилером, дистриб’ютером або представником диллера,вказаної продукції, для заключення угоди на продаж такої продукції, а не отримавши таку угоду , ви за власним бажанням позбавляєте себе права бути учасником ринку щодо купівлі та продажу певних фармацевтичних засобів. Враховуючи наведене, за всіх інших рівних умов, будь-який потенційний учасник процедури закупівлі, що виявив бажання представляти їхню продукцію, має можливість отримати гарантійний лист виробника на рівних засадах з іншими учасниками ринку. Правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади встановлені законом України "Про публічні закупівлі" від 25.12.2015 року № 922-VIII із змінами і доповненнями (далі – Закон). Абзацом 4 частини першої статті 3 Закону визначено, що одним із принципів здійснення державних закупівель є недискримінація учасників. Частиною другою статті 22 Закону передбачено, зокрема, що документація конкурсних торгів може містити також іншу інформацію, відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити. При цьому, частиною третьою вищевказаної статті встановлено, що документація конкурсних торгів не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Із вищенаведеного вбачається, що стаття 22 Закону містить обов’язковий перелік інформації для включення до документації конкурсних торгів, який не є виключним. Тому, перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність зазначеній вимозі, визначається замовником самостійно з дотриманням законодавства та принципів, установлених статтею 3 Закону. Звертаємо Вашу увагу , що згідно спільного листа Мінекономрозвитку та МОЗ щодо закупівлі лікарських засобів № 3301-04_55905-03_01.7_33810 від 19.12.2018: • не рекомендується висувати вимоги щодо надання постачальниками гарантійного листа від виробника лікарських засобів про можливість поставки лікарських засобів у визначені строки. Дана вимога в тендерній документації замовника відсутня. Варто зазначити, що надання листа від виробника чи уповноваженого ним представника щодо терміну придатності лікарських засобів, який становитиме не менше 80% від терміну придатності визначеного виробником, але не менше 12 місяців не є дискримінаційною вимогою. Адже цикл виробництва деяких лікарських засобів які можуть бути запропоновані учасником може бути зупинений виробником, відмінений, тощо, про які учасник не знає не знає та надає у складі своєї пропозиції. Тож для попередження невиконання зобов’язань із поставки лікарських засобів відповідного терміну придатності і якості учаснику варто вивчити ринок та звернутись до уповноважених представників, виробників для отримання гарантій на поставку лікарських засобів. У разі, якщо учасник має укладені прямі контракти з виробником лікарського засобу, за умовами яких виробник (його дистриб’ютор) вже гарантував та зобов’язався поставити лікарські засоби, учасник може завантажити в складі своєї тендерної пропозиції копії дійсних договорів , підтверджених специфікацією. Стосовно спільного листа Мінеконом розвиткута МОЗ щодо закупівлі лікарських засобів № 3301-04_55905-03_01.7_33810 від 19.12.2018, повідомляємо, що даний лист має рекомендаційний характер, крім того відповідно до ч. 3 ст. 22 ЗУ "Про публічні закупівлі" тендерна документація може містити іншу інформацію яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації, отже, дана вимога не суперечить чинному Законодавству України. Таким чином, Замовник вважає, що не порушив чинне законодавство в частині дискримінації учасників а тендерна документація закупівлі відповідає вимогам ч.4 ст.5 та ч.4 ст.22 Закону, за якою тендерна документація не містить вимоги, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Статус вимоги: Відхилено