-
Відкриті торги з публікацією англійською мовою
-
Безлотова
-
КЕП
Електрична енергія
Номенклатура: код ДК 021:2015 - 09310000-5 Електрична енергія. Тендерна пропозиція та усі документи, які передбачені вимогами тендерної документації та додатками до неї, складається українською мовою. Забезпечення тендерних пропозицій вимагається.
Завершена
23 400 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 234 000.00 UAH
мін. крок: 1% або 234 000.00 UAH
Період оскарження:
22.02.2021 10:15 - 30.03.2021 00:00
Вимога
Вирішена
Вимога щодо ТД
Номер:
9611efb9d70e4e0b86fb8405902b662c
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-02-22-000524-a.c1
Назва:
Вимога щодо ТД
Вимога:
Вимога
Відповідно до частини першої статті 24 Закону України «Про публічні закупівлі» Фізична/юридична особа має право не пізніше ніж за 10 днів до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру. Усі звернення за роз’ясненнями та звернення щодо усунення порушення автоматично оприлюднюються в електронній системі закупівель без ідентифікації особи, яка звернулася до замовника. Замовник повинен протягом трьох робочих днів з дня їх оприлюднення надати роз’яснення на звернення та оприлюднити його в електронній системі закупівель відповідно до статті 10 цього Закону.
На підставі наведеного вище звертаємось до вас щодо усунення дискримінаційних та надмірних умов у тендерній документації та повідомляємо наступне.
1) Відповідно до пунктів 9.1 та 9.2 додатку 2 до тендерної документації передбачено необхідність надання інформації з підтверджуючими документами щодо наявності центру обслуговування споживачів (клієнтів) чи власного структурного підрозділу/посадової особи саме на території Львівської області.
Зазначена умова є дискримінаційною та такою, що обмежує конкуренцію на торгах, адже прийняти участь зможуть лише ті учасники, які мають центр обслуговування споживачів (клієнтів) чи власного структурного підрозділу/посадової особи саме на території Львівської області.
Наголошуємо, що відповідно до Правил роздрібного ринку, затверджених Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 312 не передбачено ні обов’язку ні навіть рекомендацій щодо наявності центру обслуговування споживачів (клієнтів) чи власного структурного підрозділу/посадової особи на території усіх областей чи за місцем знаходження Споживача.
Отже на нашу думку умова тендерної документації щодо необхідності надання інформації з підтверджуючими документами щодо наявності центру обслуговування споживачів (клієнтів) чи власного структурного підрозділу/посадової особи саме на території Львівської області є дискримінаційною та такою, що суперечить чином законодавству, зокрема, Закону України «Про публічні закупівлі» та Правилам роздрібного ринку, затверджених Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 312.
Таким чином зазначена вище умова повинна бути виключена з тендерної документації.
2) Відповідно до пунктів 9.1 та 9.2 та 9.3 додатку 2 до тендерної документації передбачено необхідність надання довідок від всіх операторів системи розподілу, з якими учасником укладено договори електропостачальника про надання послуг з розподілу електричної енергії, з інформацією про кількість споживачів, яких він обслуговує на території відповідного оператора системи розподілу електричної енергії. Довідки повинні бути видані не пізніше 15 діб відносно кінцевої дати подання тендерних пропозицій.
Наголошуємо, що на даний момент в Україні зареєстровано 35 ОСР (Оператор системи розподілу).
Отримання довідок від усіх ОСР по суті є неможливим, адже зазначені суб’єкти не зобов’язані надавати таку інформацію і надають її на власний розсуд. Таким чином виконання такої умови тендерної документації залежить від третіх осіб, що ставить під ризик участь більшість учасників, зокрема, і нашу компанію, яка так і не отримала будь-якої відповіді від окремих операторів системи розподілу.
Отже на нашу думку умова тендерної документації щодо необхідності надання довідок від всіх операторів системи розподілу, з якими учасником укладено договори електропостачальника про надання послуг з розподілу електричної енергії, з інформацією про кількість споживачів, яких він обслуговує на території відповідного оператора системи розподілу електричної енергії є дискримінаційною та такою, що суперечить чинному законодавству, зокрема, Закону України «Про публічні закупівлі» та Правилам роздрібного ринку, затверджених Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 312.
Таким чином зазначена вище умова повинна бути виключена з тендерної документації.
3) Відповідно до пункту 9.4 додатку 2 до тендерної документації передбачено - Система управління діяльністю учасника з постачання електричної енергії повинна відповідати вимогам стандартів на системи управління ISO 9001:2015 (або еквівалент). Сфера сертифікації – постачання електричної енергії. На підтвердження учасник у складі пропозиції повинен надати сертифікат виданий на ім’я учасника, діючий на дату подання пропозиції. Відповідно до пункту 9.6. додатку 2 тендерної документації передбачено - «Відповідно до підпункту 2 пункту 2.6. глави 2 «ЛІЦЕНЗІЙНИХ УМОВ провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії споживачу», затверджених Постановою НКРЕКП від 27.12.2017 № 1469, при провадженні ліцензованої діяльності ліцензіат повинен дотримуватися технологічних вимог та забезпечити інформаційну безпеку та кібербезпеку засобів провадження ліцензованої діяльності (інформаційно-телекомунікаційних систем, автоматизованих систем управління тощо), а також інформації, яка використовується ліцензіатом під час провадження ліцензованої діяльності, з урахуванням визначених законодавством вимог.
На підтвердження можливості учасника належним чином забезпечити інформаційну безпеку та кібербезпеку засобів провадження ліцензованої діяльності з постачання електричної енергії, Учасник у складі пропозиції повинен надати чинний сертифікат ДСТУ ISO/IEC 27001:2015 «Інформаційні технології. Методи захисту. Системи управління інформаційною безпекою. Вимоги», виданий на ім’я учасника, термін дії якого не може бути меншим ніж термін виконання зобов'язань за договором, який буде укладено за результатами даної закупівлі. Сфера діяльності на яку поширюється сертифікована система управління повинна включати постачання електричної енергії».
Повідомляємо, що «Електрична енергія (09310000 – 5) не підлягає обов’язковій сертифікації Україні у зв’язку з втратою з 01.01.2018 року чинності Декрету КМУ від 10.05.1993 №46-93.
Враховуючи наведене, наголошуємо, що такі умови тендерної документації направлені на звуження кола учасників, що є неприпустимим, дискримінаційним та таким, що суперечить основним принципам, передбаченим Законом України «Про публічні закупівлі».
Також, обов’язкової наявності у Постачальника сертифікатів ISO/IEC 27001:2015 та ISO 9001:2015 не передбачено і галузевим законодавством, зокрема, і Правилам роздрібного ринку електричної енергії.
Отже на нашу думку умова тендерної документації є такою, що суперечить чином законодавству, зокрема, Закону України «Про публічні закупівлі» та Правилам роздрібного ринку.
Таким чином зазначена вище умова повинна бути виключена з тендерної документації.
4) Відповідно до пункту 1 додатку 3 до тендерної документації передбачено обов’язок для учасника скласти довідку про працівників за формою, що містить перелік з 8 посад, зокрема, керівника інформаційно-консультаційного центру або особа, яка виконує функції ІКЦ із стажем роботи у галузі енергетики повинен становити не менше 5 років, а особи яка виконує функції ІКЦ – не менше 3-х років.
Повідомляємо, що зазначена умов тендерної документації є дискримінаційною та такою, що обмежує коло учасників лише тими Постачальниками, які мають у штаті працівників саме з зазначеними у довідці посадами, зокрема, керівника інформаційно-консультаційного центру або особа, яка виконує функції ІКЦ із стажем роботи у галузі енергетики повинен становити не менше 5 років, а особи яка виконує функції ІКЦ – не менше 3-х років.
Наголошуємо на тому, що жоден Постачальник не зобов’язаний, згідно з галузевим законодавством (зокрема, згідно з Правилами роздрібного ринку електричної енергії), мати працівників саме із зазначеними посадами або посадових осіб, які виконують окремі функції, що зазначені довідці за формою додатку 3 до тендерної документації. Звертаємо вашу увагу, що для постачання електричної енергії взагалі не передбачено окремих вимог щодо наявності такої кількості працівників та відповідно працівників на таких посадах.
Отже на нашу думку умова тендерної документації є такою, що суперечить чином законодавству, зокрема, Закону України «Про публічні закупівлі» та Правилам роздрібного ринку.
Таким чином зазначена вище умова повинна бути виключена з тендерної документації.
5) Відповідно до додатку 3 до тендерної документації передбачено необхідність надання фінансової звітності за останній звітній рік, які підтверджують, що обсяг річного доходу (виручки) учасника закупівлі за відповідний період не є меншим ніж 23350000.00 грн.
Відповідно до частини третьої статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено - у разі встановлення кваліфікаційного критерію фінансової спроможності замовник не має права вимагати надання підтвердження обсягу річного доходу (виручки) у розмірі більшому, ніж очікувана вартість предмета закупівлі (пропорційно очікуваній вартості частини предмета закупівлі (лота) в разі поділу предмета закупівель на частини).
Тобто виходячи з наведеної вище норми Замовник не може вимагати підтвердження обсягу річного доходу (виручки) у розмірі більшому ніж очікувана вартість предмета закупівлі.
Однак виходячи з умови додатку 3 тендерної документації Замовник вимагає підтвердження обсягу річного доходу (виручки) учасника не менше ніж 23350000.00 грн (отже це може бути і 24, 25, 30 і так далі мільйонів гривень). Звертаємо вашу увагу, що очікувана вартість складає 24 000 000, 00 грн. Таким чином Замовник вимагає підтвердження обсягу річного доходу (виручки) учасника, що більшим за очікувана вартість.
Таким чином зазначена вище норма суперечить Закону України «Про публічні закупівлі».
6) Також звертаємо вашу увагу на можливу технічну помилку, яка унеможливлює заключення договору. Відповідно до пунктів 6, 8.2 та 8.3 передбачено, зокрема, наступне «У разі необхідності отримання Документів в паперовому вигляді Споживач може отримати у Постачальника, звернувшись в структурний підрозділ Постачальника за адресою Львівська область, м.Львів, вул.Шевченка 1.»
Тобто виходячи з наведеного у Постачальника повинен бути структурний підрозділ не лише у м. Львові а ще й за конкретною адресою – «Львівська область, м.Львів, вул.Шевченка 1».
Зазначена помилка (можливо і не помилка) унеможливлює укладення договору з Постачальниками, які не мають структурного підрозділу за адресою Львівська область, м.Львів, вул.Шевченка 1.
Таким чином просимо внести зміни до тендерної документації.
Окремо хочемо зауважити, що Замовник чомусь знехтував галузевим законодавством у сфері постачання електричної енергії та встановив умови у тендерній документації, які не передбачені ні Правилами роздрібного ринку електричної енергії ні іншими нормативно-правовими актами, знехтувавши чинними вимогами до усіх постачальників, які в обов’язковому порядку повинні бути ними дотримані. До таких обов’язкових вимог до Постачальників можна віднести:
- наявність укладених учасником всіх необхідних договорів, передбачених статтею 4 Закону України «Про ринок електричної енергії»;
- підтвердження надання ОСП фінансових гарантій виконання зобов'язань за договорами про врегулювання небалансів електричної енергії у відповідності до п.6.1.1. Правил ринку, затверджених Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 307;
- підтвердження не надсилання повідомлення про припинення участі на ринку електричної енергії відповідно до п. 1.6 Правил ринку, затверджених Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 307, та не має намір припинити участь на ринку електричної енергії;
- підтвердження щодо забезпечення відповідності власного апаратного та програмного забезпечення вимогам системи управління ринком, а також встановлення відповідного комп'ютерного і мережевого обладнання, що дозволить здійснювати обмін даними між АР і АКО та учасником ринку згідно з вимогами п. 1.12.3 Правил ринку, затверджених Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 307;
- підтвердження відсутності «дефолтного» чи «недефолтного» статусу.
Такі умови могли б унеможливити участь недобросовісних Постачальників.
Також звертаємо вашу увагу на те, що умови тендерної документації передбачено 100% післяоплату предмету закупівлі. Враховуючи об’єми закупівлі Постачальник повинен мати значні кошти для закупівлі електричної енергії наперед, отже учасник повинен підтвердити свою платоспроможність та відсутність заборгованості, зокрема перед банками. Для підтвердження платоспроможності та відсутності заборгованості доцільно було б передбачити необхідність надання довідки з ДФС в якій містяться дані про розрахункові рахунки в банківських установах платника податку та довідок з усіх обслуговуючих банків про відсутність заборгованості.
Враховуючи вище зазначене просимо внести зміни до тендерної документації задля усунення дискримінаційних умов та встановлення умов, що унеможливлюють участь недобросовісних учасників.
Пов'язані документи:
Учасник
- Вимога.pdf 10.03.2021 14:40
Дата подачі:
10.03.2021 14:40
Вирішення:
Внесено відповідні зміни до тендерної документації
Статус вимоги:
Задоволено