• Відкриті торги з публікацією англійською мовою
  • Мультилотова
  • КЕП

Труби та супутні вироби

Умови надання забезпечення тендерних пропозицій: відповідно до умов Тендерної документації.

Завершена

44 402 080.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.1% або 29 294.00 UAH
Період оскарження: 17.02.2021 10:56 - 18.03.2021 00:00
Вимога
Залишено без розгляду

Some Contract Terms

Номер: 9809024492a9459a93ac408bafd9c420
Ідентифікатор запиту: UA-2021-02-17-000730-b.b1
Назва: Some Contract Terms
Вимога:
Dear Buyer, Our associated factory is able to deliver required goods. But your contract is tailored only for participation of residents. 1. DDP is a term, which is applicable only for payer of VAT and other taxes in Ukraine – for residents. Foreign/non-resident vendors may supply only DAP. As you want seller to pay for unloading – it is even impossible in term DAP, only in term DPU. But DPU is including customs clearance and shall be made only by resident, same as DDP. Same is touching upon Tax Invoice - it is only for resident vendors. Also, how practically you imagine that seller makes unloading? Hire crane in Kyiv? I do not know truck trailers, able to self-discharge 40 ft containers of 20+ tons each. Even in USA. Do you have cranes in your warehouses? If so, what is the problem? See extract from Ukrainian Law with explanation, as well as useful table of INCOTERMS 2020. On practice, foreign vendor is bidding on tender DDP value, delivers to your place and provides customs clearance papers. In our case it is made by customs broker in Odessa port. But you pay to the foreign supplier less on amounts of VAT and Customs Duty amounts. Those taxes you are paying yourself to the corresponding Ukraine Tax Authorities. Very clearly the solution is described in standard contract of ENERGOATOM (extract from their contract is attached). It would be also appreciated if you publish such or similar Annex 11 as provided by other buyers. It is necessary for correct calculation of expenses and offering really best price. 2. Second problem is in delivery time. Delivery during the year of all three lots, even split to your four warehouses is possible. But delivery within 20 days and “by teaspoon per hour” – maybe it is possible for some resident vendors, but it is absolutely impossible technically for any foreign factory. Manufacturing process shall be scheduled, goods shall be shipped – that all takes time. If you have delivery time within a year – what is a problem to make a normal shipping schedule, suitable for foreign manufacturers? You are obliged to issue tender terms, suitable not only for domestic, but also for foreign participants. It is a demand of Ukraine Law. So, formally, based on actual legislation of Ukraine we require you to make terms of your Contract in compliance with Article 5 of THE LAW OF UKRAINE OF 19 OCTOBER 2019 No. 114 - IX “ON AMENDMENTS TO THE LAW OF UKRAINE “ON PUBLIC PROCUREMENT” AND SOME OTHER LEGAL ACTS OF UKRAINE ON IMPROVEMENT OF PUBLIC PROCUREMENT” to enable non-resident suppliers to participate in your tender. Respectfully, ----------------------------------------- Шановний покупце, Наша асоційована фабрика може доставити необхідні товари. Але ваш контракт призначений лише для участі мешканців. 1. DDP - це термін, який застосовується лише для платника ПДВ та інших податків в Україні - для резидентів. Іноземні / нерезидентні постачальники можуть надавати лише DAP. Оскільки ви хочете, щоб продавець заплатив за розвантаження - це навіть неможливо в термін DAP, лише в термін DPU. Але DPU включає митне оформлення і здійснюється лише резидентом, як і DDP. Те саме стосується податкової накладної - це лише для продавців-резидентів. Крім того, наскільки ви практично уявляєте, що продавець здійснює розвантаження? Найняти кран у Києві? Я не знаю причепів для вантажівок, здатних самостійно розвантажувати 40-футові контейнери вагою 20+ тонн кожен. Навіть у США. У вас на складах є крани? Якщо так, то в чому проблема? Див. Витяг із українського законодавства з поясненнями, а також корисну таблицю ІНКОТЕРМС 2020. На практиці іноземний постачальник торгує за вартістю DDP тендеру, доставляє до вас та надає документи на митне оформлення. У нашому випадку це робиться митним брокером в Одеському порту. Але ви платите іноземному постачальнику менше за суми ПДВ та митних зборів. Ці податки ви сплачуєте самостійно відповідним податковим органам України. Дуже чітко рішення описується в типовому контракті ENERGOATOM (витяг з їхнього договору додається). Буде також вдячно, якщо ви опублікуєте такий чи подібний Додаток 11, наданий іншими покупцями. Це необхідно для правильного розрахунку витрат і пропонування дійсно найкращої ціни. 2. Друга проблема - у термінах доставки. Можлива доставка протягом року всіх трьох партій, навіть розділених на ваші чотири склади. Але доставка протягом 20 днів і «по чайній ложці на годину» - можливо, це можливо для деяких продавців-резидентів, але технічно це абсолютно неможливо для будь-якого іноземного заводу. Виробничий процес повинен бути запланований, товари відвантажені - це все вимагає часу. Якщо у вас є час доставки протягом року - що є проблемою скласти нормальний графік доставки, придатний для іноземних виробників? Ви зобов’язані опублікувати тендерні умови, придатні не лише для вітчизняних, але і для іноземних учасників. Це вимога законодавства України. Отже, формально, виходячи із чинного законодавства України, ми вимагаємо від вас скласти умови свого контракту відповідно до статті 5 ЗАКОНУ УКРАЇНИ від 19 жовтня 2019 року No 114 - IX «ПРО ЗМІНИ ДО ЗАКОНУ УКРАЇНИ« ПРО ДЕРЖАВНІ ЗАКУПІВЛЯ ”І ДЕЯКІ ІНШІ ЮРИДИЧНІ ЗАКОНИ УКРАЇНИ ПРО ВДОСКОНАЛЕННЯ ДЕРЖАВНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ”, щоб дозволити постачальникам-нерезидентам взяти участь у Вашому тендері. З повагою,
Пов'язані документи: Учасник
Вирішення: 1. Відповідно до частини першої статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема 1) добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія, ефективність та пропорційність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; Ураховуючи вимоги пункту 31 частини першої статті 1 Закону, тендерна документація - документація щодо умов проведення тендеру, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель; Згідно ст. 5 Закону визначено, учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах. Згідно вимог тендерної документації, замовником визначено, що поставка здійснюється щомісячно, окремими партіями, на умовах Інкотермс 2010 DDP (DELIVERED DUTY PAID) доставка із сплатою мита, за вказаними у відповідних замовленнях адресами розміщення підрозділів Покупця в м. Києві. Також тендерною документацією передбачено, шо Учасник зазначає ціну з урахуванням ПДВ та усіх податків і зборів, що сплачуються або мають бути сплачені Учасником, а у разі якщо Учасник не є платником ПДВ, ціни вказуються без урахування ПДВ. Ціна включає витрати на транспортування, завантаження, сплату митних тарифів, податків, наявність сертифікатів тощо. 2. Терміни постачання визначені Замовником в договорі є виробничою необхідністю. Ураховуючи викладене та норми Закону, замовник самостійно зазначає вимоги до учасників та методику оцінки тендерних пропозицій у тендерній документації, виходячи зі специфіки предмета закупівлі та з дотриманням законодавства в цілому. Згідно ч.1. статті 627 Цивільного кодексу України, кожна із сторін є вільною у визначенні умов договору. КП «КИЇВТЕПЛОЕНЕРГО» визначили умови проекту договору та виклали їх у складі тендерної документації. Ви маєте право або погодитись на наші умови і укласти з КП «КИЇВТЕПЛОЕНЕРГО» договір згідно ч.1 статті 638 Цивільного кодексу України, або відмовитись від укладення договору. У цьому полягає принцип свободи договору.
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 22.03.2021 10:00
Скарга
Відхилено

Скарга на дії Замовника

Номер: 7686d56a973047578ad2f3bc3aeeb900
Ідентифікатор запиту: UA-2021-02-17-000730-b.b2
Назва: Скарга на дії Замовника
Скарга:
17.02.2021 року КОМУНАЛЬНИМ ПІДПРИЄМСТВОМ ВИКОНАВЧОГО ОРГАНУ КИЇВРАДИ (КИЇВСЬКОЇ МІСЬКОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ) «КИЇВТЕПЛОЕНЕРГО» було оголошено закупівлю № UA-2021-02-17-000730-b, ЛОТ 3- Труби по ГОСТ 20295-85; ДСТУ 8541:2015. Свої пропозиції для участі у процедурі закупівлі подали наступні підприємства: ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ «ТРУБОІЗОЛКОМПЛЕКТ», ТОВ "ТД "СТАЛЬКОМ", ТОВ "ЗСП". Всі пропозиції були допущені до аукціону. Але, пропозицію ТОВ "ЗСП" повинна бути відхилена як така, що не відповідає вимогам тендерної документації, а саме технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі. Замовником всупереч норм чинного законодавства України були порушені права та законні інтереси суб’єкта оскарження, у зв’язку з чим, користуючись своїми законними правами, ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ «ТРУБОІЗОЛКОМПЛЕКТ» подає скаргу на наступні дії, бездіяльність, рішення Замовника. Дискримінаційними, незаконними, упередженими та такими, що порушують права та законні інтереси Скаржника є рішення Замовника щодо допущення до процедури оцінки (аукціону) тендерної пропозиції ТОВ "ЗСП" і бездіяльність Замовника в частині невідхилення Пропозиції зазначеного учасника Процедури закупівлі. Тендерна пропозиція учасника Процедури закупівлі ТОВ "ЗСП" є такою, що не відповідає нормам законодавства, у тому числі, встановленим у тендерній документації умовам, було виявлено що учасником не було розміщено вищевказані документи у складі тендерної пропозиції, а саме: Підпунктом 4.3, пункта 4 Додатку № 4 до тендерної документації передбачені Документи, що повинні надаватись з продукцією та будуть підтверджувати її приналежність і якість: «4.3 Сертифікат якості від виробника, з наданням інформації про проведення в повному обсязі механічних, технологічних та гідравлічних випробувань.» Так, у технічній специфікації, зазначені ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ до предмету закупівлі згідно ДК 021:2015: 44160000-9 Магістралі, трубопроводи, труби, обсадні труби, тюбінги та супутні вироби (Труби та супутні вироби) ЛОТ 3- Труби по ГОСТ 20295-85; ДСТУ 8541:2015. Такими вимогами зокрема є: труби сталеві зварні прямошовні ГОСТ 20295-85. Зазначений Замовником ГОСТ 20295-85 регламентує технічні вимоги для виробництва сталевих труб, призначених для застосування на магістральних трубопроводах. В пунктах 1.4, 1.7, 1.11, 2.4. вказаного ГОСТ, значиться обов’язкова необхідність експандування трубної продукції типу 3, що виготовляється для застосування на магістральних трубопроводах. Свого часу виробником трубної продукції ТОВ НВП з ІІ «Укртрубоізол», для виключення можливості двозначних трактувань технічних вимог ГОСТ 20295-85, та забезпечення виготовлення своєї продукції на найвищому рівні якості, було подано звернення до уповноваженого органу по трактуванню даного стандарту (ГОСТ), а саме до ТК 357 «Сталеві і чавунні труби та балони», якому відповідно до Протоколу Міждержавної ради зі стандартизації, метрології та сертифікації № 48 від 10.12.2015 (пункт 15.6), було передано ведення ГОСТу. Тобто, на сьогоднішній день, даний технічний комітет при ВАТ «РосНІТІ» в місті Челябінську, є єдиним відповідальним за трактування, розвиток та внесення змін до ГОСТ 20295-85, і його роз'яснення є обов'язковими на всій території України. У своїй відповіді № ТК-08/2264 від 09.09.2020 Технічний комітет зі стандартизації ТК 357 «Про трактування вимог ГОСТ 20295-85» підтвердив, що однією з умов конструкційного виконання труб типу 3 по ГОСТ 20295-85 є експандування. Експандування - невід'ємна технологічна операція у виробництві труб великого діаметру, яка забезпечує високу точність геометричних параметрів труб (діаметр, овальність, прямолінійність) і зниження залишкових напружень в металі труб. Згідно з чинною редакцією ГОСТ 20295-85 (див. П. 2.4, таблиця 6) виготовлення труб типу 3 без термічної обробки можливо тільки при проведенні експандування. Зокрема, слід звернути увагу, що тендерна документація ТОВ «ЗСП» містить в собі сертифікати відповідності, видані на ім’я ТОВ «ЗАВОД СТАЛЕВИХ ПРОФІЛІВ», без зазначення того, що відповідна трубна продукція цього виробника є експандованою. Але виключну увагу органу оскарження треба приділити саме сертифікатам якості, які надані у складі тендерної пропозиції учасником ТОВ «ЗСП». Сертифікат якості – це документ, що видається виробником продукції і має містити всю необхідну інформацію про продукцію: зазначення стандарту на виготовлення, хімічні та механічні властивості, параметри проведених випробувань тощо. В даних сертифікатах відсутні дані про експандування трубної продукції, так само як і відсутні посилання на виготовлення даної продукції з використанням термічної обробки, а це вже є пряме порушення ГОСТ 20295-85. Наприклад, в сертифікатах якості, наданих іншими учасниками, позначка про експандування трубної продукції має місце у відповідних розділах. І більш того, дані про експандування або про вироблення продукції з використанням термічної обробки у своїх сертифікатах якості зазначають всі виробники, визнані на світовому ринку трубної продукції, наприклад такі, як АТ «Загорський трубний завод», ПАТ «Челябінський трубопрокатний завод» та інші. Це в свою чергу підтверджує не тільки не відповідність поданої учасником документації вимогам зазначеним у тендерній документації, а взагалі підтверджує невідповідність даної контрафактної продукції вимогам ГОСТ 20295-85. Такі ключові фігури на ринку газо-транспортної системи України, як АТ "Укргазвидобування", ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ОПЕРАТОР ГАЗОТРАНСПОРТНОЇ СИСТЕМИ УКРАЇНИ" в процесі проведення тендерних процедур по закупівлі UA-2020-04-06-003389-b, UA-2020-11-27-005457-b надавали відповіді та роз’яснення на запитання учасників процедур закупівель. Одним із таких учасників, який задавав запитання та виражав своє незадоволення вимогою підтвердження експандування трубної продукції був саме ТОВ «ЗСП». На що замовники закупівлі надали йому свої вичерпні відповіді та наголосили на наступному: • «Документи, що стосуються підтвердження технічної можливості виготовлення труб за ГОСТ 20295-85, тип 3, вимагаються замовником в кваліфікаційних критеріях з метою запобігання постачання контрафактної трубної продукції на об’єкти державних підприємств, а також для якісного забезпечення постачання газу до газотранспортної системи України. Згідно з роз’ясненнями технічного комітету зі стандартизації ТК 357 «Сталеві та чавунні труби та балони» (міждержавний технічний комітет стандартизації), який водночас виконує функції розробника та організації стандарту ГОСТ 20295-85, - виготовлення труб типу 3, без проведення термічної обробки можливо тільки при виконанні експонування (п.2.4, табл.6 стандарту ГОСТ 20295-85).Експонування – невід’ємна технологічна операція у виробництві труб великого діаметру, яка забезпечує високу точність геометричних параметрів труб ( діаметр, овальність, прямолінійність) та зниження залишкових напружень в металі труб. Надання копій паспортів на підтвердження відповідності технічної можливості виготовлення труб великого діаметру за ГОСТ 20295-85, тип 3, вимагається затвердженим проектом підключення до магістрального газопроводу для забезпечення надійності та гарантії безпеки його подальшої роботи.» • «В таблиці 6 згаданого стандарту (ГОСТ 20295), зазначено, що «Труби типу 3 експандовані термічній обробці не підлягають». Це є безперечним підтвердженням ефективності експандування. Крім того, це підтверджує узагальнення світового досвіду застосування експандованих труб у нафтогазовій галузі. Так, національний нормативний документ ДСТУ ISO 3183:2017 (ISO 3183:2012, IDT) «Нафтова та газова промисловість. Труби сталеві для трубопровідних транспортних систем», прийнятий методом підтвердження міжнародного нормативного документу ISO 3183:2012 (який є результатом гармонізації вимог стандартів АРІ Spec 5L та ISO 3183:2007), має більше 50 посилань стосовно експандування, зазначає застосування його для труб різного рівня відповідальності і способу формування трубної продукції. Основоположні норми на проектування нових і таких, що реконструюються магістральних трубопроводів і відгалужень від них СНиП 2.05.06-85* «Магістральні трубопроводи», в розділі «Матеріали та вироби» також передбачають пластичну деформацію металу в процесі виробництва труб (експандування). Водночас, дотримання світового рівня культури технологічних процесів, що застосовуються у ТОВ «Оператор газотранспортної системи України», сприяє тенденції виробників трубної продукції підвищувати власний рівень культури виробництва.» На сьогоднішній день в Україні діють кілька невеликих виробництв, що виготовляють і поставляють труби типу 3 для використання на магістральних трубопроводах по ГОСТ 20295-85 без проведення обов’язкових технологічних процесів. Бажаючи заощадити на обладнанні та здешевити виробничий процес, дані підприємства організували процес виробництва труб без проведення обов’язкових операцій, таких як експандування або здійснення термічної обробки, що є грубим порушенням вимог ГОСТ 20295-85 (п.п. 1.4, 1.7, 1.11, 2.4, 2.16), тому що до магістральних трубопроводів небезпідставно пред'являються найвищі вимоги по забезпеченню надійності і безпеки. Одним з таких безвідповідальних підприємств - виробників є Товариство з обмеженою відповідальністю «Завод сталевих профілів», учасник. ТОВ «Завод сталевих профілів» не має відповідного обладнання для здійснення експандування та термічної обробки трубної продукції, що ними виготовлюється. Все вищезазначене свідчить про те, що трубна продукція, що пропонується учасником ТОВ «ЗСП» є такою, ще не відповідає всім технічним та якісним вимогам закупівлі, не відповідає вимогам встановленим до даного типу продукції законодавством, ставить під сумнів виконання планів Замовника до предмету закупівлі, а відтак свідчить про бездіяльність Замовника та прийняття ним рішення стосовно невідхилення і допущення ТОВ «ЗСП» до аукціону. Дані дії Замовника порушують, зокрема права суб’єкта оскарження на недискримінаційний підхід під час розгляду Замовником тендерних пропозицій, на участь у процедурі оцінки його пропозиції у аукціоні, на перемогу у Процедурі закупівлі, а також на об’єктивний та неупереджений розгляд тендерної пропозиції суб’єкта оскарження, прозорість на всіх стадіях закупівель тощо, а також інші права та законні інтереси «ТОВ «ТД «Трубоізолкомплект». Проте найбільше лякає той момент, що людський чинник, немає значення з яких причин, будь то проста неуважність/заангажованість/зацікавленість певної особи/кола осіб, призводять до сумних/трагічних/жахливих наслідків. І в такій особливо важливій галузі, як газо-транспортна система/магістральні трубопроводи, не має місце безвідповідальному ставленню до своїх обов’язків посадових осіб на будь-яких рівнях ієрархічної системи. Адже результатом такого недбалого ставлення є страшні техногенні катастрофи, що вже неодноразово мали місце на території України та за її межами. Ми, як підприємство, що впевнене в найвищий якості запропонованої нами трубної продукції, що відповідає всім технічним/якісним вимогам ГОСТ, зі свого боку, зробимо все можливе, щоб попередити Замовника про можливість придбання ним контрафактної продукції за державні кошти на потреби територіальної громади, та можливі негативні наслідки такої угоди. Файли/документи, які можуть підтвердити все вищезазначене, знаходяться у вільному доступі в електронній системі закупівель, зокрема за посиланням: https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2021-02-17-000730-b?lot_id=c769970550164901ab46f90fa89c4ae9#lots Додатки до скарги (копії засвідчені належним чином): 1. Лист ТК 357 №ТК-08/2264 від 09.09.2020. 2. Копія сертифікату якості бланк № 398016, виданий ПАТ «Челябінський трубопрокатний завод»; 3. Копія сертифікату якості № 01180, виданий АТ «Загорський трубний завод». Пропозицію ТОВ «ЗСП» повинна бути відхилена, як така, що не відповідає вимогам тендерної документації Пункту 4 Додатку № 4 технічним вимогам. Дискримінаційними, незаконними, упередженими та такими, що порушують права та законні інтереси Скаржника є рішення Замовника всупереч нормам чинного законодавства України були порушені права та законні інтереси суб’єкта оскарження, не вжив жодних дій щодо дискваліфікації (відхилення тендерної пропозиції) ТОВ «ЗСП. Відповідно до статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», закупівлі здійснюються за такими принципами, як: добросовісна конкуренція серед учасників, максимальна економія, ефективність та пропорційність, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, недискримінація учасників та рівне ставлення до них, об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі, запобігання корупційним діям і зловживанням. Враховуючи вищевикладене, вважаємо що Замовник порушив принцип здійснення закупівель встановлений ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі»: об’єктивна та неупереджена оцінка пропозицій конкурсних торгів. Враховуючи викладене, керуючись статтями 5, 18, 31 Закону України «Про публічні закупівлі», - ПРОСИМО: 1. Прийняти скаргу до розгляду; 2. Здійснити ретельну перевірку тендерної пропозицій ТОВ «ЗСП» на предмет їх відповідності усім у сукупності вимогам/умовам, встановленим Замовником у тендерній документації; 3. Зобов’язати Замовника скасувати його рішення стосовно допущення до аукціону тендерної пропозиції ТОВ «ЗСП» ; 4. Зобов’язати Замовника відхилити тендерну пропозицію ТОВ «ЗСП».
Дата розгляду скарги: 19.04.2021 17:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 09.04.2021 10:03
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 22.04.2021 20:14
Задовільнена: Так
Автор: ТОВ "Торговий дім ТРУБОІЗОЛКОМПЛЕКТ", Вячеслав +380675390773 t-i-k@ukr.net