Категорія замовника: відповідно до п.3 ч.1 ст 2 Закону України «Про публічні закупівлі» . Усі документи, що готуються учасником, викладаються українською мовою. Якщо учасник торгів не є резедентом України, він може подавати свою пропозицію іноземною мовою та надати переклад українською, завірений нотаріально. Джерело фінансування - місцевий бюджет та власні кошти підприємства. На підставі частини 1 статті 25 Закону України «Про публічні закупівлі» від учасника вимагається забезпечення тендерної пропозиції. Забезпечення подається у вигляді електронної безвідкличної банківської гарантії. Тендерна пропозиція супроводжується документом, що підтверджує внесення забезпечення тендерної пропозиції (електронна банківська гарантія під час розміщення документів в електронному варіанті, з накладанням електронного підпису банківської установи, що видала гарантію). Учасник надає замовнику забезпечення у вигляді гарантії, виданої банком, яка повинна супроводжуватися копією документу, що підтверджує повноваження особи, яка підписала гарантію, та копією дозвільного документу на здійснення операцій з надання банківських гарантій, який видано установі, що видала гарантію, завіреними печаткою цієї установи та підписом уповноваженої особи установи. Сума забезпечення становить: 100 000,00 грн. (сто тисяч гривень 00 копійок). Строк дії забезпечення тендерної пропозиції – не менше 90 днів з дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій. Гарантія має бути безумовною та не може бути відкликана протягом строку її дії. Гарантія повинна відповідати вимогам Положення про порядок здійснення банками операцій за гарантіями в національній та іноземних валютах, затвердженого Постановою правління Національного банку України “Про затвердження Положення про порядок здійснення банками операцій за гарантіями в національній та іноземній валютах ” за №639 від 15.12.2004. Забезпечення тендерної пропозиції не повертається у разі: - відкликання тендерної пропозиції учасником після закінчення строку її подання, але до того, як сплив строк, протягом якого тендерні пропозиції вважаються дійсними; - непідписання договору про закупівлю учасником, який став переможцем тендеру; - ненадання переможцем процедури закупівлі у строк, визначений в частиною шостою статті 17 цього Закону, документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 цього Закону; - ненадання переможцем процедури закупівлі забезпечення виконання договору про закупівлю після отримання повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, якщо надання такого забезпечення передбачено тендерною документацією.
Завершена
25 950 000.00UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 259 500.00 UAH
Період оскарження:11.02.2021 15:09 - 10.03.2021 00:00
Вимога
Залишено без розгляду
Підтвердження досвіду виконання аналогічного договору
Номер:d69a963b681146e59429b488998c9e67
Пов'язаний елемент:Закупівля
Ідентифікатор запиту:UA-2021-02-11-004856-b.a1
Назва:Підтвердження досвіду виконання аналогічного договору
Вимога:
Вами було розпочато процедуру закупівлі (Відкриті торги з публікацією англійською мовою) Ідентифікатор закупівлі UA-2021-02-11-004856-b. Назва предмету закупівлі Бітум нафтовий дорожній БНД 70/100, код ДК 021:2015: ДК 021:2015 код ДК 021:2015 код 44110000-4 – Конструкційні матеріали (номенклатурний номер: 44113610-4 Бітум), що зазначено у тендерній документації. Зазначена Тендерна документація складена з порушенням законодавства у сфері публічних закупівль, містить незаконні вимоги, що обмежують конкуренцію, та призводить до дискримінації учасників. А саме: п 2 Розділу А. Кваліфікаційні критерії Додатку 2 до тендерної документації «Довідка у довільній формі , яка містить інформацію про виконання аналогічного договору та посилання на номер оголошення у системі https://prozorro.gov.ua/, якщо закупівля здійснювалась через систему електронних закупівель на веб-порталі Уповноваженого органу або вказати посилання на публічне розміщення договору, надається разом з копіями підтверджуючих документів*». Вимога надання інформації про виконання аналогічного договору та посилання на номер оголошення у системі https://prozorro.gov.ua/, якщо закупівля здійснювалась через систему електронних закупівель на веб-порталі Уповноваженого органу або посилання на публічне розміщення договору є дискримінаційною, в зв’язку з тим, що договір може бути укладений з приватним підприємством, ФОМ, ТОВ або іншими і містити в собі комерційну таємницю та не розміщуватися публічно. Відповідно до статті 16 Закону, замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв, як наявність обладнання та матеріально-технічної бази, наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору, а також перелік документів, що підтверджують інформацію учасників про відповідність їх таким критеріям. Відповідно до статті 16 Закону у редакції,Законом встановлено такі кваліфікаційні критерії: 1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій; 2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; 3) наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів); 4) наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю. Оскільки замовник має право встановити в умовах документації необхідність підтвердження відповідності учасників всім, декільком або одному кваліфікаційному критерію, важливим аспектом є визначення замовником саме тих критеріїв, які необхідні безпосередньо для участі в оголошеній процедурі закупівлі. Керуючись принципами здійснення закупівель, закріпленими у статті 3 Закону та з дотриманням законодавства в цілому та при умові відсутності у такій тендерній документації вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників . Зважаючи на вищевикладене вимога про посилання на номер оголошення у системі https://prozorro.gov.ua/, якщо закупівля здійснювалась через систему електронних закупівель на веб-порталі Уповноваженого органу або посилання на публічне розміщення договору є дискримінаційною по відношенню до потенційних учасників Процедури закупівлі, у тому числі Скаржника. Керуючись принципами здійснення закупівель, закріпленими у статті 3 Закону та з дотриманням законодавства в цілому та при умові відсутності у такій тендерній документації вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників , прошу Вас, цю вимогу видалити та внести зміни до тендерної документації , згідно Закону «Про публічні закупівлі». У разі вашої бездіяльності Ми будемо вимушені подати скаргу до АМКУ та звернутися до компетентних органів
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:17.02.2021 10:33
Вирішення:Довідка у довільній формі , яка містить інформацію про виконання аналогічного договору та посилання на номер оголошення у системі https://prozorro.gov.ua/, якщо закупівля здійснювалась через систему електронних закупівель на веб-порталі Уповноваженого органу або вказати посилання на публічне розміщення договору….
Згідно ч. 2 ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі» (Далі – Закону) Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв, серед яких: наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів).
Ст. 22 Закону передбачає, що Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Ст. 29 Закону зазначає, що Замовник має право звернутися за підтвердженням інформації, наданої учасником, до органів державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції.
У разі отримання достовірної інформації про невідповідність переможця процедури закупівлі вимогам кваліфікаційних критеріїв, підставам, установленим частиною першою статті 17 цього Закону, або факту зазначення у тендерній пропозиції будь-якої недостовірної інформації, що є суттєвою при визначенні результатів процедури закупівлі, замовник відхиляє тендерну пропозицію такого учасника.
Враховуючи вищезазначене, інформація про аналогічний договір у системі https://prozorro.gov.ua/ або посилання на публічне розміщення договору дає можливість Замовнику отримати підтвердження достовірності інформації наданої Учасником про аналогічний договір та уникнути учасників з фіктивними аналогічними договорами, які неможливо перевірити при зверненні за підтвердженням інформації, наданої учасником, до органів державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції.
Крім того, задля уникнення дискримінації учасників, Замовником передбачено посилання на публічне розміщення договору, що виходить за рамки системи prozorro та дає можливість брати участь учасникам, які не використовували систему prozorro.
Таким чином, інформація про аналогічний договір у системі https://prozorro.gov.ua/ або посилання на публічне розміщення договору дає можливість приймати участь широкому колу учасників та цілком відповідає принципам статті 5 Закону.
Вимогу не задоволено.
Статус вимоги:Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:14.03.2021 12:00
invalid
invalid
Вимога
Без відповіді
Безпідставне допущення учасників до аукціону
Номер:ab46cf7459f749aab38f36a7c6df01be
Пов'язана прекваліфікація:ТОВ Укртрестінвест
Ідентифікатор запиту:UA-2021-02-11-004856-b.a5
Назва:Безпідставне допущення учасників до аукціону
Вимога:
Шановний замовнику!
Повторно звертаємося з вимогою усунути порушення законодавства про публічні закупівлі, допущені у відкритих торгах з публікацією англійською мовою UA-2021-02-11-004856-b, а саме – невідхилення учасників, пропозиції яких підлягали відхиленню.
Звертаємо увагу, що відповідно до частини 3 статті 164-14 КУпАП невідхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону тягне за собою накладення штрафу на службових (посадових), уповноважених осіб замовника від тисячі п’ятсот до трьох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (25 500 грн. -51 000 грн.).
Наголошуємо, що доводи замовника, викладені у відповіді від 29.03.2021 на вимогу ТОВ «НК БІТ ТРЕЙДІНГ» від 27.03.2021 про усунення порушень, є неспроможними, не відповідають чинному законодавству та свідчать лише про порушення замовником принципів недискримінації та рівного ставлення до учасників.
За змістом пункту 3.2 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Тендерної документації забезпечення тендерної пропозиції має бути у вигляді банківської гарантії та обов’язково містити обов’язок банка-гаранта сплатити повну суму тендерного забезпечення (гарантована сума) за першою письмовою вимогою бенефіціара, в якій буде посилання на таку підставу: «ненадання переможцем у строк, визначений в абзаці другому частини третьої статті 17 Закону, документів, що підтверджують відсутність підстав, передбачених статтею 17 Закону.
Однак, банківські гарантії, надані у складі тендерних пропозицій ТОВ «ЕКСПО-ТРЕЙДІНГ», ТОВ «УКРТРЕСТІНВЕСТ» та ТОВ «КАНТАРЕЛЛ УКРАЇНА», зазначеній вимозі не відповідають, бо не містять вказівки на згаданий обов’язок банка-гаранта.
Звертаємо увагу, що за змістом статей 22 та 25 Закону України «Про публічні закупівлі» саме замовник на власний розсуд визначає у тендерній документації вимоги щодо подання забезпечення тендерної пропозиції.
Разом з тим, і ТОВ «ЕКСПО-ТРЕЙДІНГ», і ТОВ «УКРТРЕСТІНВЕСТ», і ТОВ «КАНТАРЕЛЛ УКРАЇНА» мали можливість звернутися до замовника в порядку статті 24 Закону України «Про публічні закупівлі» для внесення змін до тендерної документації, зокрема щодо вимог, які висуваються до забезпечення тендерної пропозиції. Однак, жоден з названих учасників своєчасно в установленому порядку до замовника не звернувся.
Разом з тим будь-які зміни до тендерної документації, зокрема в частині приведення її у відповідність до чинної майже рік редакції Закону України «Про публічні закупівлі», можуть мати місце виключно до завершення строку подання тендерних пропозицій. Натомість під час розгляду тендерних пропозицій подані документи підлягають оцінці виключно на предмет відповідності вимогам тендерної документації, про що прямо зазначено у частині 12 статті 29 Закону України «Про публічні закупівлі».
Таким чином, на етапі розгляду тендерних пропозицій замовник має перевіряти тендерні пропозиції виключно на предмет їх відповідності вимогам тендерної документації. А тендерною документацію для торгів UA-2021-02-11-004856-b чітко двічі (!) визначено, що «забезпечення тендерної пропозиції має бути у вигляді банківської гарантії та обов’язково містити обов’язок банка-гаранта сплатити повну суму тендерного забезпечення (гарантована сума) за першою письмовою вимогою бенефіціара, в якій буде посилання на таку підставу: «ненадання переможцем у строк, визначений в абзаці другому частини третьої статті 17 Закону, документів, що підтверджують відсутність підстав, передбачених статтею 17 Закону».
При цьому невідображення у тексті банківської гарантії вимог, що в тендерній документації визначені як обов’язкові, не може бути розцінено як формальна помилка, оскільки це суперечить Переліку формальних помилок, затвердженому наказом Мінекономіки від 15.04.2020 № 710, зареєстрованому у Мін’юсті 29.07.2020 за № 715/34998, та пункту 3.1 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Тендерної документації. Підкреслюємо: перелік формальних помилок є чітко визначеним та вичерпним, його довільне трактування та/або самовільне розширення замовником є протиправним, є проявом дискримінації учасників, нерівного ставлення до них з боку замовника, а отже призводить до спотворення конкуренції в торгах.
Відповідно до абзацу 5 пункту 1 частини 1 статті 31 Закону України «Про публічні закупівлі» та пункту 5.3 розділу V «Оцінка тендерної пропозиції» Тендерної документації замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель, зокрема, у разі якщо учасник процедури закупівлі не надав забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або забезпечення тендерної пропозиції не відповідає умовам, що визначені замовником у тендерній документації до такого забезпечення тендерної пропозиції.
З урахуванням викладеного, тендерні пропозиції ТОВ «ЕКСПО-ТРЕЙДІНГ», ТОВ «УКРТРЕСТІНВЕСТ» та ТОВ «КАНТАРЕЛЛ УКРАЇНА» підлягають відхиленню, тож просимо замовника усунути допущене порушення Закону України «Про публічні закупівлі» та відхилити тендерні пропозиції названих учасників.
Повторно звертаємо увагу замовника і на інші виявлені недоліки у тендерній пропозиції ТОВ «УКРТРЕСТІНВЕСТ», а саме: 1) В порушення пункту 3 додатка 2 до Тендерної документації не надано належного підтвердження наявності працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; 2) В порушення пункту 17 додатка 2 до тендерної документації тендерна пропозиція не містить належним чином оформленої згоди посадової особи учасника, що підписала документи пропозиції, на обробку її персональних даних;3) В порушення пункту 2 додатка 2 до тендерної документації не підтверджено належним чином досвід виконання аналогічного договору.
При цьому не підтверджений належним чином досвід виконання аналогічного договору є очевидним, однак, чомусь, не береться до уваги замовником. Наданий учасником ТОВ «УКРТРЕСТІНВЕСТ» договір на поставку 1 (!) тони бітуму за договором без визначеної ціни та обсягу поставки, не може свідчити про «факт повного виконання аналогічного договору», зокрема, враховуючи той факт, що КП по будівництву, ремонту та експлуатації доріг виконавчого комітету Хмельницької міської ради, як і інші замовники з числа підприємств шляхового господарства, замовляють бітум тисячами тон!
Як свідчать дані електронної системи закупівель, вже не вперше учасники торгів КП по будівництву, ремонту та експлуатації доріг виконавчого комітету Хмельницької міської ради заявляють про безпідставний допуск ТОВ «УКРТРЕСТІНВЕСТ» до аукціону, зокрема і з підстав невідповідності банківської гарантії вимогам тендерної документації. Наприклад, про безпідставний допуск цього підприємства до аукціону заявлялося у торгах UA-2021-01-22-002189-a. Однак вимоги про скасування безпідставного допуску до аукціону щоразу відхилялися без аргументованих доводів.
Такий очевидно дискримінаційний підхід замовника може свідчити про антиконкурентну змову з ТОВ «УКРТРЕСТІНВЕСТ» з наміром спотворити результати торгів, зокрема з урахуванням тієї обставини, що у 2020 р. між ТОВ «УКРТРЕСТІНВЕСТ» та КП по будівництву, ремонту та експлуатації доріг виконавчого комітету Хмельницької міської ради укладалися договори на поставку щебеню та гранітного відсіву на понад 5 млн. грн. (закупівлі UA-2020-01-23-004356-a, UA-2020-01-23-003187-c). Причому в обох закупівлях мало місце сумнівне (необґрунтоване) підняття ціни на товар практично негайно після укладення договорів про закупівлю – оцінку правомірності цих фактів ще має надати Держаудитслужба.
У випадку, якщо бездіяльність замовника щодо усунення допущених порушень законодавства призведе до перемоги у торгах будь-якого з підприємств, згаданих вище, зокрема ТОВ «УКРТРЕСТІНВЕСТ», досвід якого на ринку бітуму зводиться до поставки 1 тони бітуму в бочках, добросовісні учасники торгів будуть вимушені ініціювати проведення моніторингу та/або перевірки публічних закупівель органами Держаудитслужби з наступним притягненням винних посадових осіб замовника до встановленої законом відповідальності, а саме: штраф до 51 тис. грн. за кожного учасника, безпідставно допущеного до аукціону, а також за кожен факт внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, не передбачених законом.
Назва:Безпідставне допущення учасників до аукціону
Вимога:
Шановний замовнику!
Нам, як учаснику процедури закупівлі https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2021-02-11-004856-b, за результатами аналізу поданих тендерних пропозицій стало відомо, що до участі в аукціоні безпідставно допущено 3 учасників, тендерні пропозиції яких не відповідають вимогам тендерної документації.
Так, забезпечення тендерної пропозиції, надані ТОВ «ЕКСПО-ТРЕЙДІНГ», ТОВ «УКРТРЕСТІНВЕСТ» та ТОВ «КАНТАРЕЛЛ УКРАЇНА», не відповідають вимогам до гарантії, встановленим у тендерній документації, що є підставою для відхилення тендерних пропозицій цих учасників та недопущення їх участі в аукціоні 31.03.2021.
Вимоги до забезпечення тендерної пропозиції визначені пунктом 3.2 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Тендерної документації. Зазначеними вимогами встановлено, зокрема таке:
«2. Банківська гарантія повинна містити наступні суттєві умови:
…
Обов’язок банка-гаранта сплатити повну суму тендерного забезпечення (гарантована сума) за першою письмовою вимогою бенефіціара, в якій буде посилання на одну з наступних підстав:
…
- ненадання переможцем у строк, визначений в абзаці другому частини третьої статті 17 Закону України «Про публічні закупівлі», документів, що підтверджують відсутність підстав, передбачених статтею 17 цього Закону;
…
Банківська гарантія повинна свідчити про безумовний обов’язок банку сплатити на користь Замовника суму забезпечення тендерної пропозиції при виникненні будь-якої з обставин, передбачених ч.3 ст.25 Закону, а саме:
- відкликання тендерної пропозиції учасником після закінчення строку її подання, але до того, як сплив строк, протягом якого тендерна пропозиція вважається чинною;
- не підписання учасником, який став переможцем процедури торгів, договору про закупівлю;
- ненадання переможцем у строк, визначений в абзаці другому частини третьої статті 17 Закону, документів, що підтверджують відсутність підстав, передбачених статтею 17 Закону.
- ненадання переможцем процедури торгів забезпечення виконання договору про закупівлю після отримання повідомлення про намір укласти договір, якщо надання такого забезпечення передбачено тендерною документацією.»
Таким чином, за змістом пункту 3.2 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Тендерної документації забезпечення тендерної пропозиції має бути у вигляді банківської гарантії та обов’язково містити обов’язок банка-гаранта сплатити повну суму тендерного забезпечення (гарантована сума) за першою письмовою вимогою бенефіціара, в якій буде посилання на таку підставу: «ненадання переможцем у строк, визначений в абзаці другому частини третьої статті 17 Закону, документів, що підтверджують відсутність підстав, передбачених статтею 17 Закону».
Однак, банківські гарантії, надані у складі тендерних пропозицій ТОВ «ЕКСПО-ТРЕЙДІНГ», ТОВ «УКРТРЕСТІНВЕСТ» та ТОВ «КАНТАРЕЛЛ УКРАЇНА», зазначеній вимозі не відповідають, бо не містять вказівки на згаданий обов’язок банка-гаранта.
Відповідно до абзацу 5 пункту 1 частини 1 статті 31 Закону України «Про публічні закупівлі» та пункту 5.3 розділу V «Оцінка тендерної пропозиції» Тендерної документації замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель, зокрема, у разі якщо учасник процедури закупівлі не надав забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або забезпечення тендерної пропозиції не відповідає умовам, що визначені замовником у тендерній документації до такого забезпечення тендерної пропозиції.
Таким чином, тендерні пропозиції ТОВ «ЕКСПО-ТРЕЙДІНГ», ТОВ «УКРТРЕСТІНВЕСТ» та ТОВ «КАНТАРЕЛЛ УКРАЇНА» підлягають відхиленню у зв’язку з тим, що надане ними забезпечення тендерної пропозиції не відповідає умовам, що визначені замовником у тендерній документації до такого забезпечення тендерної пропозиції.
Разом з тим тендерна пропозиція ТОВ «УКРТРЕСТІНВЕСТ» містить і інші суттєві недоліки, які є підставою для її відхилення, а саме:
1) в порушення пункту 3 додатка 2 до Тендерної документації не надано належного підтвердження наявності працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід.
Відповідно до пункту 3 додатка 2 до Тендерної документації на підтвердження відповідності згаданому кваліфікаційному критерії учасники мають надати довідку в довільній формі з зазначенням кількості та кваліфікації працівників з необхідними знаннями та досвідом, які будуть залучені до виконання договору. Однак, надана ТОВ «УКРТРЕСТІНВЕСТ» довідка містить інформацію лише про назву посади та кількість працівників, однак не містить інформації про кваліфікацію працівників.
Отже, учасник ТОВ «УКРТРЕСТІНВЕСТ» не підтвердив відповідність кваліфікаційним критеріям у порядку, встановленому тендерною документацією.
2) В порушення пункту 17 додатка 2 до тендерної документації тендерна пропозиція не містить належним чином оформленої згоди посадової особи учасника, що підписала документи пропозиції, на обробку її персональних даних.
Відповідно до пункту 17 додатка 2 до тендерної документації у складі тендерної пропозиції також може бути надано: «Лист-згода в довільній формі на обробку персональних даних (із їх зазначенням) посадової особи учасника, що підписала документи пропозиції (в т.ч. збирання, зберігання і поширення). В листі-згоді на обробку персональних даних мають бути зазначені: прізвище, ім’я та по-батькові особи, її місце проживання, ідентифікаційний код та паспортні дані (серія, №, ким і коли виданий).». Однак, наданий у складі тендерної пропозиції ТОВ «УКРТРЕСТІНВЕСТ» лист-згода працівника на обробку його персональних даних № 20-4 від 18.02.2021 не містить інформації про місце проживання, ідентифікаційний код та паспортні дані директора Нарольського О.В.
Отже, тендерна пропозиція ТОВ «УКРТРЕСТІНВЕСТ» не відповідає вимогам тендерної документації.
3) В порушення пункту 2 додатка 2 до тендерної документації не підтверджено належним чином досвід виконання аналогічного договору.
Відповідно до пункту 2 додатка 2 до тендерної документації учасник має підтвердити досвід виконання аналогічного договору, для чого, зокрема мають бути надані видаткові накладні, на підставі яких здійснювались розрахунки за договором, вказаним у довідці. З метою перевірки виконання договору, фактична сума усіх наданих накладних повинна відповідати фактичній сумі наданого договору.
Як свідчать зазначені вимоги тендерної документації, учасники процедури закупівлі повинні підтвердити «факт повного виконання договору, зазначеного у довідці». Саме на цій обставині наголошував замовник у своїх повідомленнях двом іншим учасникам – ТОВ «Фірма Алеко» та ТОВ «КАНТАРЕЛЛ УКРАЇНА», які в пакеті документів на багатомільйонні поставки сотень тон бітуму не пояснили факт незначного відхилення між загальною ціною договору та вартістю фактично поставленого товару.
Разом з тим у складі тендерної пропозиції ТОВ «УКРТРЕСТІНВЕСТ» надано договір поставки від 08.12.2020 № 08/12-20, що діє до 31.12.2021, загальна вартість якого не обмежена та визначається шляхом додавання загальної вартості кожної партії товару. До цього договору надано лише 1 видаткову накладну на поставку лише 1 тони бітуму. Таким чином, оскільки договір досі триває, такий договір в купі з однією накладною на поставку 1 тони бітуму не може служити документальним підтвердженням «факту повного виконання аналогічного договору».
Відповідно до статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» закупівлі мають здійснюватися за принципами добросовісної конкуренції, недискримінації учасників та рівного ставлення до них.
Надані ТОВ «УКРТРЕСТІНВЕСТ» документи не підтверджують факт повного виконання аналогічного договору, тобто обставини ,яку замовник вимагав підтвердити в інших учасників процедури закупівлі. Отже, учасник ТОВ «УКРТРЕСТІНВЕСТ» не підтвердив відповідність кваліфікаційним критеріям у порядку, встановленому тендерною документацією, що є підставою для відхилення його тендерної пропозиції.
Таким чином, тендерні пропозиції, надані ТОВ «ЕКСПО-ТРЕЙДІНГ», ТОВ «УКРТРЕСТІНВЕСТ» та ТОВ «КАНТАРЕЛЛ УКРАЇНА», не відповідають вимогам тендерної документації процедури закупівлі https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2021-02-11-004856-b, а ТОВ «УКРТРЕСТІНВЕСТ» на додачу не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, що відповідно до пунктів 1-2 частини 1 статті 31 Закону України «Про публічні закупівлі» є підставою для відхилення їх тендерних пропозицій та недопущення до участі в аукціоні 31.03.2021.
Відповідно до частини 3 статті 164-14 КУпАП невідхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону тягне за собою накладення штрафу на службових (посадових), уповноважених осіб замовника від тисячі п’ятсот до трьох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (25 500 грн. -51 000 грн.).
Звертаємо увагу, що відповідно до пункту 18 частини 1 статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» переможець процедури закупівлі - учасник, тендерна пропозиція якого відповідає всім критеріям та умовам, що визначені у тендерній документації, і визнана найбільш економічно вигідною, та якому замовник повідомив про намір укласти договір про закупівлю, або учасник, якому замовник повідомив про намір укласти договір про закупівлю за результатами застосування переговорної процедури закупівлі.
Отже, переможець аукціону, пропозиція якого не відповідає всім критеріям та умовам, що визначені у тендерній документації, не є переможцем процедури закупівлі у розумінні Закону України «Про публічні закупівлі», укладення договору про закупівлю з таким учасником суперечить вимогам зазначеного закону і розцінюється правоохоронними органами як кримінальне правопорушення. Від так у разі, якщо замовником не буде своєчасно прийнято рішення, що до недопущения участі в аукционі учасників, тендерні пропозиції яких підлягають відхиленню, постане потреба у проведенні моніторингу органом Державної аудиторської служби України.
Підсумовуючи викладене вище наполегливо просимо невідкладно усунути допущені під час розгляду тендерних пропозицій порушення, а саме - відхилити тендерні пропозиції ТОВ «ЕКСПО-ТРЕЙДІНГ», ТОВ «УКРТРЕСТІНВЕСТ» та ТОВ «КАНТАРЕЛЛ УКРАЇНА».
Вирішення:На вашу вимогу від 27.03.2021 «Щодо безпідставного допущення учасників до аукціону», повідомляємо, що на етапі підготовки та подачі учасниками тендерних пропозиції не було подано пропозиції про усунення невідповідностей у п.3.2 Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Тендерної документації, а саме:
«2. Банківська гарантія повинна містити наступні суттєві умови:
…
Обов’язок банка-гаранта сплатити повну суму тендерного забезпечення (гарантована сума) за першою письмовою вимогою бенефіціара, в якій буде посилання на одну з наступних підстав:
…
- ненадання переможцем у строк, визначений в абзаці другому частини третьої статті 17 Закону України «Про публічні закупівлі», документів, що підтверджують відсутність підстав, передбачених статтею 17 цього Закону;
Також варто відзначити, що замовником на етапі подачі тендерних пропозицій самостійно не було виявлено даної невідповідності, а можливості внесення змін до тендерної документації після розкриття тендерних пропозицій немає.
Крім того, у п.3.3 Тендерної документації «Умови повернення чи неповернення забезпечення тендерної пропозиції» зазначено вірно підставу неповернення забезпечення тендерної пропозиції, а саме:
- ненадання переможцем процедури закупівлі у строк, визначений в частиною шостою статті 17 цього Закону, документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 цього Закону;
Враховуючи вище викладене, зазначення в банківських гарантіях учасників ТОВ «Укртрестінвест», ТОВ «Експо-трейдінг» та ТОВ «КАНТАРРЕЛ Україна» діючої норми Закону України «Про публічні закупівлі» був розцінений Замовником як формальна (несуттєва) помилка і тому тендерні пропозиції даних учасників не були відхилені.
Що стосується зауважень до тендерної пропозиції ТОВ «УКРТРЕСТІНВЕСТ» повідомляємо наступне:
1. Відповідно до п.3 Додатка 2 Тендерної документації Замовником вимагалась Довідка в довільній формі з зазначенням кількості та кваліфікації працівників з необхідними знаннями та досвідом, які будуть залучені до виконання договору.
ТОВ «Укртрестінвест» у складі своєї тендерної пропозиції було подано довідку №10 від 18.02.2021 року «Про наявність працівників відповідної кваліфікації».
Крім того Замовником не було чітко передбачено вимоги про зазначення у довідці кваліфікації працівників, а також інших вимог до працівників, які будуть залучені до виконання договору.
2. Відповідно до п.17 Додатка 2 Тендерної пропозиції щодо надання Листа-згоди в довільній формі на обробку персональних даних (із їх зазначенням) посадової особи учасника, що підписала документи пропозиції (в т.ч. збирання, зберігання і поширення) учасником ТОВ «Укртрестінвест» було подано Лист-згоду №19 від 18.02.2021 року на обробку персональних даних директора із зазначенням всіх персональних даних.
3. Відповідно до п.2 Додатку 2 Тендерної документації на підтвердження досвіду виконання аналогічного договору ТОВ «Укртрестінвест» було подано договір №08/12-2020 від 08.12.2020 року на поставку Бітуму нафтового дорожнього БНД 70/100 та копію видаткової накладної №936 від 09.12.2020 року та Лист-відгук №16/02 від 16.02.2021 року. Дані документи були розцінені замовником як підтвердження факту виконання аналогічного договору учасником.
Отже, на стадії оцінки тендерних пропозиції учасників та допуску їх до аукціону, Замовником було правомірно допущено до аукціону ТОВ «Експо-трейдінг», ТОВ «Укртрестінвест» та ТОВ «Кантарелл Україна», тому вашу вимогу не задоволено.
Статус вимоги:Не задоволено
invalid
answered
Вимога
Є відповідь
Безпідставне допущення учасників до аукціону
Номер:b4fea229d1f8463d9ad7820b9c79c75e
Пов'язана прекваліфікація:ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЕКСПО-ТРЕЙДІНГ"
Ідентифікатор запиту:UA-2021-02-11-004856-b.c3
Назва:Безпідставне допущення учасників до аукціону
Вимога:
Шановний замовнику!
Нам, як учаснику процедури закупівлі https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2021-02-11-004856-b, за результатами аналізу поданих тендерних пропозицій стало відомо, що до участі в аукціоні безпідставно допущено 3 учасників, тендерні пропозиції яких не відповідають вимогам тендерної документації.
Так, забезпечення тендерної пропозиції, надані ТОВ «ЕКСПО-ТРЕЙДІНГ», ТОВ «УКРТРЕСТІНВЕСТ» та ТОВ «КАНТАРЕЛЛ УКРАЇНА», не відповідають вимогам до гарантії, встановленим у тендерній документації, що є підставою для відхилення тендерних пропозицій цих учасників та недопущення їх участі в аукціоні 31.03.2021.
Вимоги до забезпечення тендерної пропозиції визначені пунктом 3.2 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Тендерної документації. Зазначеними вимогами встановлено, зокрема таке:
«2. Банківська гарантія повинна містити наступні суттєві умови:
…
Обов’язок банка-гаранта сплатити повну суму тендерного забезпечення (гарантована сума) за першою письмовою вимогою бенефіціара, в якій буде посилання на одну з наступних підстав:
…
- ненадання переможцем у строк, визначений в абзаці другому частини третьої статті 17 Закону України «Про публічні закупівлі», документів, що підтверджують відсутність підстав, передбачених статтею 17 цього Закону;
…
Банківська гарантія повинна свідчити про безумовний обов’язок банку сплатити на користь Замовника суму забезпечення тендерної пропозиції при виникненні будь-якої з обставин, передбачених ч.3 ст.25 Закону, а саме:
- відкликання тендерної пропозиції учасником після закінчення строку її подання, але до того, як сплив строк, протягом якого тендерна пропозиція вважається чинною;
- не підписання учасником, який став переможцем процедури торгів, договору про закупівлю;
- ненадання переможцем у строк, визначений в абзаці другому частини третьої статті 17 Закону, документів, що підтверджують відсутність підстав, передбачених статтею 17 Закону.
- ненадання переможцем процедури торгів забезпечення виконання договору про закупівлю після отримання повідомлення про намір укласти договір, якщо надання такого забезпечення передбачено тендерною документацією.»
Таким чином, за змістом пункту 3.2 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Тендерної документації забезпечення тендерної пропозиції має бути у вигляді банківської гарантії та обов’язково містити обов’язок банка-гаранта сплатити повну суму тендерного забезпечення (гарантована сума) за першою письмовою вимогою бенефіціара, в якій буде посилання на таку підставу: «ненадання переможцем у строк, визначений в абзаці другому частини третьої статті 17 Закону, документів, що підтверджують відсутність підстав, передбачених статтею 17 Закону».
Однак, банківські гарантії, надані у складі тендерних пропозицій ТОВ «ЕКСПО-ТРЕЙДІНГ», ТОВ «УКРТРЕСТІНВЕСТ» та ТОВ «КАНТАРЕЛЛ УКРАЇНА», зазначеній вимозі не відповідають, бо не містять вказівки на згаданий обов’язок банка-гаранта.
Відповідно до абзацу 5 пункту 1 частини 1 статті 31 Закону України «Про публічні закупівлі» та пункту 5.3 розділу V «Оцінка тендерної пропозиції» Тендерної документації замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель, зокрема, у разі якщо учасник процедури закупівлі не надав забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або забезпечення тендерної пропозиції не відповідає умовам, що визначені замовником у тендерній документації до такого забезпечення тендерної пропозиції.
Таким чином, тендерні пропозиції ТОВ «ЕКСПО-ТРЕЙДІНГ», ТОВ «УКРТРЕСТІНВЕСТ» та ТОВ «КАНТАРЕЛЛ УКРАЇНА» підлягають відхиленню у зв’язку з тим, що надане ними забезпечення тендерної пропозиції не відповідає умовам, що визначені замовником у тендерній документації до такого забезпечення тендерної пропозиції.
Разом з тим тендерна пропозиція ТОВ «УКРТРЕСТІНВЕСТ» містить і інші суттєві недоліки, які є підставою для її відхилення, а саме:
1) в порушення пункту 3 додатка 2 до Тендерної документації не надано належного підтвердження наявності працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід.
Відповідно до пункту 3 додатка 2 до Тендерної документації на підтвердження відповідності згаданому кваліфікаційному критерії учасники мають надати довідку в довільній формі з зазначенням кількості та кваліфікації працівників з необхідними знаннями та досвідом, які будуть залучені до виконання договору. Однак, надана ТОВ «УКРТРЕСТІНВЕСТ» довідка містить інформацію лише про назву посади та кількість працівників, однак не містить інформації про кваліфікацію працівників.
Отже, учасник ТОВ «УКРТРЕСТІНВЕСТ» не підтвердив відповідність кваліфікаційним критеріям у порядку, встановленому тендерною документацією.
2) В порушення пункту 17 додатка 2 до тендерної документації тендерна пропозиція не містить належним чином оформленої згоди посадової особи учасника, що підписала документи пропозиції, на обробку її персональних даних.
Відповідно до пункту 17 додатка 2 до тендерної документації у складі тендерної пропозиції також може бути надано: «Лист-згода в довільній формі на обробку персональних даних (із їх зазначенням) посадової особи учасника, що підписала документи пропозиції (в т.ч. збирання, зберігання і поширення). В листі-згоді на обробку персональних даних мають бути зазначені: прізвище, ім’я та по-батькові особи, її місце проживання, ідентифікаційний код та паспортні дані (серія, №, ким і коли виданий).». Однак, наданий у складі тендерної пропозиції ТОВ «УКРТРЕСТІНВЕСТ» лист-згода працівника на обробку його персональних даних № 20-4 від 18.02.2021 не містить інформації про місце проживання, ідентифікаційний код та паспортні дані директора Нарольського О.В.
Отже, тендерна пропозиція ТОВ «УКРТРЕСТІНВЕСТ» не відповідає вимогам тендерної документації.
3) В порушення пункту 2 додатка 2 до тендерної документації не підтверджено належним чином досвід виконання аналогічного договору.
Відповідно до пункту 2 додатка 2 до тендерної документації учасник має підтвердити досвід виконання аналогічного договору, для чого, зокрема мають бути надані видаткові накладні, на підставі яких здійснювались розрахунки за договором, вказаним у довідці. З метою перевірки виконання договору, фактична сума усіх наданих накладних повинна відповідати фактичній сумі наданого договору.
Як свідчать зазначені вимоги тендерної документації, учасники процедури закупівлі повинні підтвердити «факт повного виконання договору, зазначеного у довідці». Саме на цій обставині наголошував замовник у своїх повідомленнях двом іншим учасникам – ТОВ «Фірма Алеко» та ТОВ «КАНТАРЕЛЛ УКРАЇНА», які в пакеті документів на багатомільйонні поставки сотень тон бітуму не пояснили факт незначного відхилення між загальною ціною договору та вартістю фактично поставленого товару.
Разом з тим у складі тендерної пропозиції ТОВ «УКРТРЕСТІНВЕСТ» надано договір поставки від 08.12.2020 № 08/12-20, що діє до 31.12.2021, загальна вартість якого не обмежена та визначається шляхом додавання загальної вартості кожної партії товару. До цього договору надано лише 1 видаткову накладну на поставку лише 1 тони бітуму. Таким чином, оскільки договір досі триває, такий договір в купі з однією накладною на поставку 1 тони бітуму не може служити документальним підтвердженням «факту повного виконання аналогічного договору».
Відповідно до статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» закупівлі мають здійснюватися за принципами добросовісної конкуренції, недискримінації учасників та рівного ставлення до них.
Надані ТОВ «УКРТРЕСТІНВЕСТ» документи не підтверджують факт повного виконання аналогічного договору, тобто обставини ,яку замовник вимагав підтвердити в інших учасників процедури закупівлі. Отже, учасник ТОВ «УКРТРЕСТІНВЕСТ» не підтвердив відповідність кваліфікаційним критеріям у порядку, встановленому тендерною документацією, що є підставою для відхилення його тендерної пропозиції.
Таким чином, тендерні пропозиції, надані ТОВ «ЕКСПО-ТРЕЙДІНГ», ТОВ «УКРТРЕСТІНВЕСТ» та ТОВ «КАНТАРЕЛЛ УКРАЇНА», не відповідають вимогам тендерної документації процедури закупівлі https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2021-02-11-004856-b, а ТОВ «УКРТРЕСТІНВЕСТ» на додачу не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, що відповідно до пунктів 1-2 частини 1 статті 31 Закону України «Про публічні закупівлі» є підставою для відхилення їх тендерних пропозицій та недопущення до участі в аукціоні 31.03.2021.
Відповідно до частини 3 статті 164-14 КУпАП невідхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону тягне за собою накладення штрафу на службових (посадових), уповноважених осіб замовника від тисячі п’ятсот до трьох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (25 500 грн. -51 000 грн.).
Звертаємо увагу, що відповідно до пункту 18 частини 1 статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» переможець процедури закупівлі - учасник, тендерна пропозиція якого відповідає всім критеріям та умовам, що визначені у тендерній документації, і визнана найбільш економічно вигідною, та якому замовник повідомив про намір укласти договір про закупівлю, або учасник, якому замовник повідомив про намір укласти договір про закупівлю за результатами застосування переговорної процедури закупівлі.
Отже, переможець аукціону, пропозиція якого не відповідає всім критеріям та умовам, що визначені у тендерній документації, не є переможцем процедури закупівлі у розумінні Закону України «Про публічні закупівлі», укладення договору про закупівлю з таким учасником суперечить вимогам зазначеного закону і розцінюється правоохоронними органами як кримінальне правопорушення. Від так у разі, якщо замовником не буде своєчасно прийнято рішення, що до недопущения участі в аукционі учасників, тендерні пропозиції яких підлягають відхиленню, постане потреба у проведенні моніторингу органом Державної аудиторської служби України.
Підсумовуючи викладене вище наполегливо просимо невідкладно усунути допущені під час розгляду тендерних пропозицій порушення, а саме - відхилити тендерні пропозиції ТОВ «ЕКСПО-ТРЕЙДІНГ», ТОВ «УКРТРЕСТІНВЕСТ» та ТОВ «КАНТАРЕЛЛ УКРАЇНА».
Вирішення:На вашу вимогу від 27.03.2021 «Щодо безпідставного допущення учасників до аукціону», повідомляємо, що на етапі підготовки та подачі учасниками тендерних пропозиції не було подано пропозиції про усунення невідповідностей у п.3.2 Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Тендерної документації, а саме:
«2. Банківська гарантія повинна містити наступні суттєві умови:
…
Обов’язок банка-гаранта сплатити повну суму тендерного забезпечення (гарантована сума) за першою письмовою вимогою бенефіціара, в якій буде посилання на одну з наступних підстав:
…
- ненадання переможцем у строк, визначений в абзаці другому частини третьої статті 17 Закону України «Про публічні закупівлі», документів, що підтверджують відсутність підстав, передбачених статтею 17 цього Закону;
Також варто відзначити, що замовником на етапі подачі тендерних пропозицій самостійно не було виявлено даної невідповідності, а можливості внесення змін до тендерної документації після розкриття тендерних пропозицій немає.
Крім того, у п.3.3 Тендерної документації «Умови повернення чи неповернення забезпечення тендерної пропозиції» зазначено вірно підставу неповернення забезпечення тендерної пропозиції, а саме:
- ненадання переможцем процедури закупівлі у строк, визначений в частиною шостою статті 17 цього Закону, документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 цього Закону;
Враховуючи вище викладене, зазначення в банківських гарантіях учасників ТОВ «Укртрестінвест», ТОВ «Експо-трейдінг» та ТОВ «КАНТАРРЕЛ Україна» діючої норми Закону України «Про публічні закупівлі» був розцінений Замовником як формальна (несуттєва) помилка і тому тендерні пропозиції даних учасників не були відхилені.
Що стосується зауважень до тендерної пропозиції ТОВ «УКРТРЕСТІНВЕСТ» повідомляємо наступне:
1. Відповідно до п.3 Додатка 2 Тендерної документації Замовником вимагалась Довідка в довільній формі з зазначенням кількості та кваліфікації працівників з необхідними знаннями та досвідом, які будуть залучені до виконання договору.
ТОВ «Укртрестінвест» у складі своєї тендерної пропозиції було подано довідку №10 від 18.02.2021 року «Про наявність працівників відповідної кваліфікації».
Крім того Замовником не було чітко передбачено вимоги про зазначення у довідці кваліфікації працівників, а також інших вимог до працівників, які будуть залучені до виконання договору.
2. Відповідно до п.17 Додатка 2 Тендерної пропозиції щодо надання Листа-згоди в довільній формі на обробку персональних даних (із їх зазначенням) посадової особи учасника, що підписала документи пропозиції (в т.ч. збирання, зберігання і поширення) учасником ТОВ «Укртрестінвест» було подано Лист-згоду №19 від 18.02.2021 року на обробку персональних даних директора із зазначенням всіх персональних даних.
3. Відповідно до п.2 Додатку 2 Тендерної документації на підтвердження досвіду виконання аналогічного договору ТОВ «Укртрестінвест» було подано договір №08/12-2020 від 08.12.2020 року на поставку Бітуму нафтового дорожнього БНД 70/100 та копію видаткової накладної №936 від 09.12.2020 року та Лист-відгук №16/02 від 16.02.2021 року. Дані документи були розцінені замовником як підтвердження факту виконання аналогічного договору учасником.
Отже, на стадії оцінки тендерних пропозиції учасників та допуску їх до аукціону, Замовником було правомірно допущено до аукціону ТОВ «Експо-трейдінг», ТОВ «Укртрестінвест» та ТОВ «Кантарелл Україна», тому вашу вимогу не задоволено.
Статус вимоги:Не задоволено
invalid
answered
Скарга
Скасована
авмсм
Номер:3fcd5fbc38d44f40825d6f67fab77882
Пов'язана прекваліфікація:ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "НК БІТ ТРЕЙДІНГ"
Ідентифікатор запиту:UA-2021-02-11-004856-b.a4
Назва:авмсм
Скарга:
ипсми
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Причина:Скарга скасована суб'єктом оскарження
Дата скасування:28.03.2021 15:23
Автор:ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "УКРТРЕСТІНВЕСТ", Нарольський Олександр Володимирович 380672505558 ukrtrestin@gmail.com