• Відкриті торги з публікацією англійською мовою
  • Безлотова
  • КЕП
  • 1

ГБН Г.1-218-182:2011. Експлуатаційне утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення та штучних споруд на них у Рівненському районі Рівненської області (протяжність 693,0 км)

Місцезнаходження замовника: 33028, м. Рівне, майдан Просвіти,1. Категорія замовника: пункт 3 частини 4 статті 2 Закону України "Про публічні закупівлі"; юридична особа, яка забезпечує потреби держави або територіальної громади. Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції: українська. Умови надання забезпечення тендерних пропозицій: забезпечення тендерної пропозиції має бути надане у формі безумовної та безвідкличної електронної банківської гарантії з накладеним електронно-цифровим підписом/кваліфікованого електронного підпису гаранту (далі-банк-гарант) відповідно до вимог діючого законодавства. Електронна гарантія обов’язково повинна містити посилання на реквізити закупівлі, її назву та номер на веб-порталі Уповноваженого органу. Банківська гарантія надана банком-резидентом України має бути оформлена відповідно до вимог постанови правління НБУ від 15.12.2004 № 639 «Про затвердження положення про порядок здійснення банками операцій за гарантіями в національній та іноземних валютах». Строк дії забезпечення тендерної пропозиції (строк дії гарантії) – не менше 120 календарних днів з дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій. Реквізити Замовника для оформлення банківської гарантії та детальні умови надання забезпечення тендерних пропозицій зазначені в Тендерній документації. Дата та час розкриття тендерних пропозицій: 15.03.2021р., 09:30. (У разі якщо оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі оприлюднюється відповідно до частини третьої статті 10 Закону, у день і час закінчення строку подання тендерних пропозицій, зазначених в оголошенні, електронною системою закупівель автоматично розкриваються всі файли тендерної пропозиції, крім інформації про ціну тендерної пропозиції. Розкриття інформації про ціну здійснюється автоматично електронною системою закупівель одразу після завершення електронного аукціону.)

Завершена

188 036 565.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 940 182.83 UAH
Період оскарження: 10.02.2021 17:19 - 11.03.2021 00:00
Вимога
Залишено без розгляду

Вимога про забезпечення тендерної пропозиції

Номер: 78ea6bb89d3148c8b8cc0fd5f884eeb2
Ідентифікатор запиту: UA-2021-02-10-003463-c.a5
Назва: Вимога про забезпечення тендерної пропозиції
Вимога:
Просимо внести зміни в тендерну документацію в Розділі 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» передбачивши забезпечення тендерної пропозиції у вигляді електронної банківської гарантії без грошового покриття.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Відповідно до ст.10 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), Замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, інформацію про закупівлю. Згідно ч.1 ст.21 Закону, оголошення про проведення відкритих торгів безоплатно оприлюднюється в електронній системі закупівель відповідно до статті 10 цього Закону. Оголошення про проведення відкритих торгів повинно містити інформацію передбачену ч.2 ст.21 Закону. Ст.25 Закону визначає, що Замовник має право зазначити в оголошенні про проведення конкурентної процедури закупівлі та в тендерній документації/оголошенні про проведення спрощеної закупівлі вимоги щодо надання забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції. Відповідно до п. 10 ч. 1 ст. 1 Закону безпечення тендерної пропозицїї/пропозиції - надання забезпечення виконання зобов’язань учасником перед замовником, що виникли у зв’язку з поданням тендерної пропозиції/пропозиції, у вигляді такого забезпечення, як гарантія. Відповідно до п.2 Розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Тендерної документації, тендерна пропозиція обов'язково супроводжується документом, що підтверджує надання учасником забезпечення тендерної пропозиції. Вид забезпечення тендерної пропозиції: електронна банківська гарантія. Банківська гарантія оформляється відповідно до вимог постанови Правління Національного банку України (далі - НБУ) від 15.12.2004 № 639 “Положення про порядок здійснення банками операцій за гарантіями в національній та іноземних валютах” із зобов’язанням банку у разі виникнення обставин, передбачених документацією процедури закупівлі, відшкодувати на рахунок замовника кошти у сумі забезпечення пропозиції процедури закупівлі. Банківська гарантія повинна бути оформлена в електронному вигляді, на бланку банку-гаранта та підписана керівником банку-гаранта або уповноваженою ним посадовою особою, з дотриманням вимог законодавства про електронний документообіг та електронний цифровий підпис. У тексті (або колонтитулах) банківської гарантії має бути вказано посилання на програмний комплекс, яким накладено EЦП/КЕП. При цьому зазначений у тексті банківської гарантії підписант має співпадати з підписантом, який наклав ЕЦП/КЕП. Банківська гарантія повинна бути оформлена з повним грошовим покриттям на весь строк дії такої гарантії. На підтвердження наявності грошового покриття, надається довідка з банку про залишок коштів на рахунку, виданої Банком-гарантом, завіреної печаткою Банку-гаранта та підписом уповноваженої особи такого Банку-гаранта із надання підтвердження повноважень Уповноваженої особи від Банку-гаранта. Метою такого забезпечення є гарантування замовнику прийнятного захисту від недобросовісних та безвідповідальних учасників та інструментом, що гарантує повне виконання зобов'язань. Звертаємо Вашу увагу на те, що відповідно до ч. 3 ст. 22 Закону тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити. Тобто, конкретні умови надання забезпечення тендерної пропозиції Замовник вже самостійно конкретизує та встановлює в тендерній документації. Таким чином, вважаємо, що тендерна документація не містить дискримінаційних вимог і, тим паче, ніяк не сприяє спотворенню результатів закупівлі, а навпаки встановлює критерії до учасників, які чітко дають зрозуміти його наміри якісно і своєчасно виконати роботи, та сприяє захисту прав Замовника від невиконання чи неналежного виконання зобов'язань учасником.
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 15.03.2021 09:40
Вимога
Залишено без розгляду

Вимога

Номер: 8f0368c8a38741e989678e85be2be359
Ідентифікатор запиту: UA-2021-02-10-003463-c.a4
Назва: Вимога
Вимога:
Вважаємо за необхідне внести зміни в пункт 1.7. проєкту Договору та викласти його в наступній редакції: 1.7. На період дії договору та протягом гарантійного періоду Виконавець відповідно до Закону України «Про дорожній рух», Закону України «Про автомобільні дороги» та норм Глави 82 Цивільного кодексу України, в межах доведених завдань та виділеного фінансування відповідає за належне утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення, забезпечення умов безпеки руху і несе повну безумовну майнову та іншу юридичну відповідальність в частині відшкодування майнової (матеріальної) і нематеріальної (в т.ч. моральної) шкоди та компенсації витрат власникам транспортних засобів, іншим учасникам дорожнього руху якщо дорожньо-транспортна пригода сталася з причини незадовільного експлуатаційного утримання, допущеного з вини Виконавця. У разі заподіяння збитків користувачами автомобільних доріг, внаслідок пошкодження (знищення) складових автомобільних доріг, Виконавець зобов’язаний забезпечити оперативне надання Замовнику інформації та документів, необхідних для відшкодування збитків з винних осіб.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Відповідно до ст.10 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, інформацію про закупівлю, зокрема, оголошення про проведення конкурентних процедур закупівель, тендерну документацію та проект договору про закупівлю. Згідно ст.41 Закону України «Про публічні закупівлі», договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного та Господарського кодексів України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом. Статтею 24 Закону України «Про дорожній рух» визначено, що власники доріг, вулиць та залізничних переїздів або уповноважені ними органи несуть відповідальність за створення безпечних умов руху на дорогах, вулицях та залізничних переїздах, що знаходяться у їх віданні. При виконанні робіт по ремонту і утриманню автомобільних доріг, вулиць та залізничних переїздів дорожньо-експлуатаційні організації у першочерговому порядку повинні здійснювати заходи щодо безпеки дорожнього руху на основі обліку і аналізу дорожньо-транспортних пригод, результатів обстежень і огляду автомобільних доріг, вулиць та залізничних переїздів, і передусім на аварійних і небезпечних ділянках та у місцях концентрації дорожньо-транспортних пригод. Відповідно до проекту договору, Виконавець приймає на себе зобов’язання на надання послуг з експлуатаційне утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення та штучних споруд на них, що знаходиться на балансі Замовника, у відповідності до вимог ст. 9 Закону України «Про дорожній рух». Таким чином, з метою забезпечення належного експлуатаційного утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення Замовником було розроблено проект договору виходячи зі специфіки предмету закупівлі, з урахуванням вимог чинного законодавства.
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 15.03.2021 09:40
Вимога
Залишено без розгляду

Вимога

Номер: 634eb4034b824157bb594bd5643f8b49
Ідентифікатор запиту: UA-2021-02-10-003463-c.a3
Назва: Вимога
Вимога:
Вважаємо за необхідне доповнити Додаток 3 «Технічна специфікація на надання послуг» до тендерної документації В розділі Земляне полотно та водовідведення додати такі види робіт: 1. Розроблення грунту з навантаженням на автомобілі-самоскиди екскаваторами , група грунтів 2. 2. Укріплення узбіч щебенево-піщаною сумішшю товщиною шару 10 см. В розділі Штучні споруди додати такі види робіт: 1. Побілка залізобетонних перил мостів вручну. 2. Ремонт залізобетонного парапетного огородження висотою 60 см. 3. Періодичний огляд опор. 4. Періодичний огляд підмостового полотна. 5. Періодичний огляд мостового полотна. В розділі Зимове утримання додати такі види робіт: 1. Очищення доріг шнекороторним снігоочисником від суцільного шару снігу, товщиною до 0,7 м. 2. Очищення доріг трактором потужністю до 59 кВт, обладнаним відвалом від снігу, який щойно випав та при патрульному снігоочищенні. 3. Очищення доріг трактором потужністю до 108 кВт, обладнаним відвалом від снігу. 4. Очищення доріг від снігу, який щойно випав, автогрейдером ГС-14.02 потужністю 99 кВт. 5. Очищення доріг при патрульному снігоочищенні автогрейдером ДЗК-250 потужністю 121,4 кВт. 6. Очищення доріг від снігу, який щойно випав, при складних погодних умовах навантажувачем. В розділі Роботи з озеленення додати такі види робіт: 1. Корчування пнів дерев трактором.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Відповідно до п.33 ч.1 ст.1 Закону України «Про публічні закупівлі», технічна специфікація до предмета закупівлі - встановлена замовником сукупність технічних умов, що визначають характеристики товару (товарів), послуги (послуг) або необхідні для виконання робіт щодо об’єкта будівництва, що можуть включати показники впливу на довкілля й клімат, особливості проектування (у тому числі щодо придатності для осіб із обмеженими фізичними можливостями), відповідності, продуктивності, ресурсоефективності, безпечності, процедури забезпечення якості, вимоги щодо найменування продукції, під яким вона продається, термінологію, символи, методику випробувань і тестування, вимоги до пакування, маркування й етикетування, інструкції для користувачів, технологічні процеси й технології виробництва на будь-яких етапах життєвого циклу робіт, товару чи послуги. Замовником визначено технічну специфікацію (Додаток №3 до тендерної документації) виходячи із специфіки предмета закупівлі. У зв’язку з тим, що об’єктивно неможливо передбачити чіткий перелік та обсяг закупівлі послуг з експлуатаційного утримання автомобільних доріг місцевого значення загального користування, об’єми послуг (Додаток №3 ) визначаються на рік згідно з «Методикою визначення обсягу фінансування будівництва, реконструкції, ремонту та утримання автомобільних доріг» (зі змінами), затвердженої Наказом Міністерства інфраструктури України та Міністерства фінансів України від 21.09.2012 року №573/1019 та зареєстрованої в Міністерстві юстиції України від 16.10.2012 року за № 1734/22046. Предмет закупівлі визначений як закупівля послуг, що найчастіше надаються. Замовником передбачено, що при виникненні необхідності у виконанні інших видів робіт з експлуатаційного утримання, що не зазначені в таблиці, такі роботи виконуються після погодження із замовником у межах наявного ліміту фінансування. Обсяги і перелік непередбачуваних робіт (розділ 7) визначаються виходячи з фактичної потреби в таких роботах в межах передбаченої орієнтовної суми фінансування (15 % від вартості робіт за розділами 1-6). Таким чином, Замовник не вбачає за необхідне доповнювати технічну специфікацію, якимись додатковими послугами.
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 15.03.2021 09:40
Вимога
Залишено без розгляду

Вимога про усунення порушення щодо відгуку(-ів) Балансоутримувача(-ів)

Номер: f45a36aad5a84083b7daad4fd7f97d3d
Ідентифікатор запиту: UA-2021-02-10-003463-c.a2
Назва: Вимога про усунення порушення щодо відгуку(-ів) Балансоутримувача(-ів)
Вимога:
Відповідно до ч.1 ст.24 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) фізична/юридична особа має право не пізніше ніж за 10 днів до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру. Усі звернення за роз’ясненнями та звернення щодо усунення порушення автоматично оприлюднюються в електронній системі закупівель без ідентифікації особи, яка звернулася до замовника. Замовник повинен протягом трьох робочих днів з дня їх оприлюднення надати роз’яснення на звернення та оприлюднити його в електронній системі закупівель відповідно до статті 10 цього Закону. Згідно Розділу 1.3 Кваліфікаційний критерій «Наявність документально підтвердженого досвіду про виконання аналогічного (аналогічних) договору (договорів)» Додатку 1 до Тендерної документації передбачено: Для підтвердження інформації, що зазначена у довідці, Учасник надає наступні документи: - копiю(ї) аналогічного(их) договору(ів) з усіма додатками та невід’ємними частинами до договору (у разі надання Учасником на підтвердження досвіду виконання аналогічного(их) договору(ів) договір(и) субпідряду/субвиконання, то в такому випадку Учасник додатково надає копiю(ї) договору(ів) генерального підряду/субвиконання); - акт(-ти) приймання виконаних будівельних робіт (форми КБ-2в) та довiдка (-ки) про вapтicть виконаних будівельних робiт та витрати (форми КБ-3). У випадку, якщо Учасником для підтвердження виконання аналогічного договору, надано договір, який укладений з Замовником - ним надається лише останній акт виконаних робіт (форми КБ-2В) та остання довiдка про вapтicть виконаних робiт (форми КБ-3); - позитивний(і) відгук(и) Балансоутримувача(ів) (за наданим(-и) аналогічним(-и) договором(-ами), у якому(-их) обов’язково має бути зазначено: дату його видачi, вихiдний номер, посилання на номер, дату та предмет укладеного договору, категорію автомобільної дороги, ціна договору, сума виконання договору, а також інформацію про якiсть виконаних робiт, дотримання термінів виконання, щодо відсутності з боку Балансоутримувача претензій або судових позовів щодо невиконання або неналежного виконання умов договору. Зазначений відгук має бути виданим Балансоутримувачем не раніше дати оголошення закупівлі. Аналогічним буде вважатись договір на надання послуг з експлуатаційного утримання/поточного дрібного ремонту/поточного середнього ремонту автомобільних доріг загального користування або інший(і) договір(и) про надання послуг/виконання робіт, які є сумісними із послугами/роботами, передбаченими Технічною специфікацією тендерної документації, укладений протягом останніх 3-ьох років від дати, що передує даті оголошення закупівлі. Сума виконання усіх аналогічних договорів має становити не менше, ніж 20% від очікуваної вартості предмета закупівлі. Вищезазначені вимоги Тендерної документації є дискримінаційними та такими, що значно зменшують кількість потенційних учасників тендеру, тим самим порушують законні права та інтереси суб’єктів господарювання, які мають досвід виконання аналогічних договорів в межах Рівненської області, з огляду на наступне: 1. Замовник за цим тендером Департамент з питань будівництва та архітектури Рівненської обласної державної адміністрації з 2019 року є Балансоутримувачем автомобільних доріг загального користування місцевого значення у Рівненській області щодо яких наразі проводиться процедура закупівлі, а відтак сам, протягом двох останніх років, закуповував послуги з експлуатаційного утримання, укладаючи у спосіб передбачений законодавством України договори з суб’єктами господарювання (зазначене підтверджується інформацією наявною в електронній системі закупівель). При цьому, Замовник проводить закупівлю послуг/виконання робіт, які є сумісними із послугами/роботами, передбаченими Технічною специфікацією тендерної документації щодо автомобільних доріг загального користування місцевого значення у Рівненській області; 2. Закупівля замовником проводиться з розрахунку періоду постачання: по 31 грудня 2023 року, у зв’язку з цим маємо значний розмір очікуваної вартості, від якої розраховується сума виконання усіх аналогічних договорів, що має становити не менше, ніж 20% від очікуваної вартості предмета закупівлі, у цьому тендері 37 607 313,00 грн.; 3. Суб’єкти господарювання, які мають достатній досвід виконання аналогічних договорів на території Рівненської області, для підтвердження цього кваліфікаційного критерію мають звертатися до Замовника як Балансоутримувача з метою отримання позитивного відгуку; 4. Замовник в Тендерні Документації вимагає аби відгук мав бути виданий Балансоутримувачем не раніше дати оголошення закупівлі. Викладене вище свідчить, що встановлюючи відповідні вимоги, Замовник порушує право потенційних учасників на конфіденційність інформації, також відповідна вимога несе у собі корупційні ризики, адже для участі у тендері необхідно отримати відгук за підписом представника Замовника. Встановлені вимоги є незаконними та такими, що порушують права учасників та наступні принципи закупівель - максимальна економія та ефективність, запобігання корупційним діям і зловживанням та добросовісна конкуренція серед учасників. Встановлення Замовником дискримінаційної вимоги щодо надання відгуку безпосередньо від Замовника відкритих торгів є необґрунтованою та такою, що суперечить вимогам Закону, адже за таких умов, з підстав, незалежних від суб'єкта господарювання Замовник може не підписати наведений вище відгук, що в подальшому може стати з не залежних від учасника торгів підстав причиною відхилення такої пропозиції, що є дискримінаційним по відношенню до суб'єктів господарювання, які провадять діяльність на території Рівненської області. Згідно з частиною першою статті 5 Закону закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема, недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, зокрема, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Крім того, Замовник в Тендерній документації робить виключення щодо надання акту(-ів) приймання виконаних будівельних робіт (форми КБ-2в) та довiдку (-ки) про вapтicть виконаних будівельних робiт та витрати (форми КБ-3) у випадку, якщо Учасником для підтвердження виконання аналогічного договору, надано договір, який укладений з Замовником, в такому разі ним надається лише останній акт виконаних робіт (форми КБ-2В) та остання довiдка про вapтicть виконаних робiт (форми КБ-3). На цій підставі, вимагаємо внести зміни до Тендерної документації в частині не подання в складі тендерної пропозиції відгуку Балансоутримувача, у випадку, якщо Учасником для підтвердження виконання аналогічного договору, надано договір, який укладений з Замовником (Департаментом з питань будівництва та архітектури Рівненської обласної державної адміністрації). У разі не задоволення вимоги та не приведення Тендерної документації у відповідність до норм чинного законодавства, змушувані оскаржувати дії Замовника до АМКУ. При цьому, повідомляємо, що аналогічна ситуація була предметом розгляду органом оскарження, за наслідками чого АМКУ задовольнив скаргу (рішення №10669-р/пк-пз від 29.05.2020, UA-2020-05-06-000306-c).
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Відповідно до ч.1 ст.16 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям. Згідно до п.5 Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Тендерної документації, Замовник встановлює до Учасників один або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 цього Закону, підстави, встановлені статтею 17 цього Закону, та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. Замовник не вимагає документального підтвердження інформації про відповідність підставам, встановленим статтею 17 цього Закону, у разі якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації", та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Відповідно до статті 16 Закону Замовник встановлює до Учасників такі кваліфікаційні критерії: - наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій (Розділ 1.1. Додатку №1 ); - наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід (Розділ 1.2. Додатку №1 ); - наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) (Розділ 1.3. Додатку №1 ); - наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю (Розділ 1.4. Додатку №1 ). Відповідно до Розділу 1.3 Додатку №1. Учасник в складі тендерної пропозиції повинен подати інформаційну довідку про наявність досвіду виконання аналогічного договору за нижченаведеною формою. Довідка має містити інформацію не менш ніж про один вказаний аналогічний договір із зазначенням контрагента (замовника) за договором, та його реквізитів, дати укладення та номеру договору, предмета договору, місцезнаходження об’єкта, категорію автомобільної дороги та інші дані згідно Таблиці. Для підтвердження інформації, що зазначена у довідці, Учасник надає наступні документи: - копiю(ї) аналогічного(их) договору(ів) з усіма додатками та невід’ємними частинами до договору (у разі надання Учасником на підтвердження досвіду виконання аналогічного(их) договору(ів) договір(и) субпідряду/субвиконання, то в такому випадку Учасник додатково надає копiю(ї) договору(ів) генерального підряду/субвиконання); - акт(-ти) приймання виконаних будівельних робіт (форми КБ-2в) та довiдка (-ки) про вapтicть виконаних будівельних робiт та витрати (форми КБ-3). У випадку, якщо Учасником для підтвердження виконання аналогічного договору, надано договір, який укладений з Замовником - ним надається лише останній акт виконаних робіт (форми КБ-2В) та остання довiдка про вapтicть виконаних робiт (форми КБ-3); - позитивний(і) відгук(и) Балансоутримувача(ів) (за наданим(-и) аналогічним(-и) договором(-ами), у якому(-их) обов’язково має бути зазначено: дату його видачi, вихiдний номер, посилання на номер, дату та предмет укладеного договору, категорію автомобільної дороги, ціна договору, сума виконання договору, а також інформацію про якiсть виконаних робiт, дотримання термінів виконання, щодо відсутності з боку Балансоутримувача претензій або судових позовів щодо невиконання або неналежного виконання умов договору. Зазначений відгук має бути виданим Балансоутримувачем не раніше дати оголошення закупівлі. Відповідно до ст.5 Закону України «Про автомобільні дороги», автомобільні дороги поділяються на: автомобільні дороги загального користування; вулиці і дороги міст та інших населених пунктів; відомчі (технологічні) автомобільні дороги; автомобільні дороги на приватних територіях. Згідно ст.8 Закону України «Про автомобільні дороги», автомобільні дороги загального користування поділяються на автомобільні дороги державного та місцевого значення. Відповідно до Розділу 1.3. Додатку №1 тендерної документації, аналогічним буде вважатись договір на надання послуг з експлуатаційного утримання/поточного дрібного ремонту/поточного середнього ремонту автомобільних доріг загального користування або інший(і) договір(и) про надання послуг/виконання робіт, які є сумісними із послугами/роботами, передбаченими Технічною специфікацією тендерної документації, укладений протягом останніх 3-ьох років від дати, що передує даті оголошення закупівлі. Таким чином, Замовником ніяким чином не встановлює дискримінаційну вимогу в частині подання аналогічних договорів, оскільки аналогічними договорами є договори надання послуг з експлуатаційного утримання/поточного дрібного ремонту/поточного середнього ремонту автомобільних доріг загального користування. Балансоутримувачами автомобільних доріг загального користування державного значення є Служби автомобільних доріг, а місцевого значення – обласні державні адміністрації. Отримання відгуку саме від балансоутримувача автомобільних доріг загального користування зумовлено тим, що саме балансоутримувач як ніхто інший володіє інформацією про якість наданих послуг, дотримання термінів а також щодо наявності претензій стосовно наданих послуг. Таким чином з метою закупівлі якісних послуг, які будуть надані у відповідності до діючих норм, суб’єктами господарювання які мають необхідні знання та досвід, Замовником було встановлено надання підтвердження виконання аналогічних робіт.
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 15.03.2021 09:40
Вимога
Залишено без розгляду

Вимога щодо усунення порушення під час проведення тендеру (наявність працівників відповідної кваліфікації)

Номер: a1519a2f8f184209a97db8ac996c80ab
Ідентифікатор запиту: UA-2021-02-10-003463-c.a1
Назва: Вимога щодо усунення порушення під час проведення тендеру (наявність працівників відповідної кваліфікації)
Вимога:
1. Відповідно до вимог Розділу 1.2. Кваліфікаційний критерій «Наявність в Учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід» Додатку 1 до Тендерної документації Замовником зазначено, що «Учасник в складі тендерної пропозиції повинен подати інформаційну довідку про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають знання та досвід, необхідні для виконання робіт (надання послуг) із зазначенням: найменування посади, ПІБ, освіти, найменування учбового закладу, спеціальності, загального стажу роботи у дорожньому господарстві (роки), досвід роботи на цій посаді в підприємстві (роки), із зазначенням - штатний/трудовий договір за формою та мінімальною кількістю працівників згідно нижченаведеної форми з наступним документальним підтвердженням:». При цьому, наведено форму Довідки про кваліфікацію і досвід працівників, які будуть залучені до виконання робіт, в якій у колонці 7 Учасник має зазначити інформацію «Штатний/трудовий договір». Отже, Замовник встановлює вимогу, що працівники в Учасника мають буди найманими лише на умовах трудового договору, зокрема: - Відповідно до ч.1 ст.21 КЗпП України трудовим договором є угода між працівником і власником підприємства, установи, організації або уповноваженим ним органом чи фізичною особою, за якою працівник зобов’язується виконувати роботу, визначену цією угодою, а власник підприємства, установи, організації або уповноважений ним орган чи фізична особа зобов’язується виплачувати працівникові заробітну плату і забезпечувати умови праці, необхідні для виконання роботи, передбачені законодавством про працю, колективним договором і угодою сторін. - Штатний розпис — організаційно-розпорядчий документ, що відображає структуру компанії, чисельність відділів, працівників, а також розмір їхньої заробітної плати. З викладеного слідує, що Замовником встановлені дискримінаційні вимоги щодо перебування працівників на умовах трудового договору, в тому числі в штаті. Питання, пов’язані з обліком штатних працівників, регулюються наказом Держкомстату від 28.09.2005 №286, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 30.11.2005 за №1442/11722 «Про затвердження Інструкції зі статистики кількості працівників». Згідно з пунктом 1.1 цієї інструкції, дія інструкції поширюється на всіх юридичних осіб, їхні філії, представництва та інші відокремлені підрозділи (далі - підприємства), а також на фізичних осіб - підприємців, які використовують найману працю. Абзацом четвертим пункту 1.8 цієї ж інструкції передбачається три види працівників: - штатні працівники, - зовнішні сумісники - працюючі за цивільно-правовими договорами. Отже, встановлюючи вимогу щодо наявності лише штатних працівників є необґрунтованою та дискримінаційною по відношенню до суб'єктів господарювання, які відповідно до норм діючого законодавства використовують працівників, що працюють за цивільно-правовими договорами. Враховуючи викладене, взяти участь у процедурі закупівлі зможуть ті суб’єкти господарювання, які мають в наявності працівників які перебувають на постійному місці роботи, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання. 2. Крім того, Тендерна документація в цій частині містить невідповідності та протиріччя, а саме: в абзаці першому Розділу 1.2. Додатку 1 до Тендерної документації та у формі Довідки про кваліфікацію і досвід працівників, які будуть залучені до виконання робіт зазначено «штатний/трудовий договір», тоді як в п.1.2.1. цього ж Розділу зазначено, що «На підтвердження інформації щодо наявності у Учасника працівників, яка міститься в довідці, йому необхідно у складі тендерної пропозиції: - трудові книжки, накази про призначення на посаду, накази про сумісництво, щодо осіб, які будуть задіяні Учасником під час виконання договору, або інших документів, які підтверджують наявність правовідносин Учасника з відповідними особами, зазначеними у Довідці;». В цьому випадку Замовник зазначає про можливість надання інших документів, які підтверджують наявність правовідносин Учасника з відповідними особами, зазначеними у Довідці, що можна віднести і до цивільно-правових угод. Проте, за формою Довідки про кваліфікацію і досвід працівників, які будуть залучені до виконання робіт відображати інформацію про працівників зайнятих на умовах такого договору в Учасників – відсутня можливість. 3. Замовник встановлює вимогу про кількість водіїв/машиністів/операторів, тощо, а саме: в Розділі 1.2 Додатку до Тендерної документації зазначено, що до переліку обов’язкових ключових посад працівників, в кількості необхідній для надання послуг/виконання робіт (згідно Технічної специфікації по предмету закупівлі) відносяться: водії/машиністи/оператори, тощо (у кількості, що відповідає кількості машин і механізмів, зазначених у переліку необхідної техніки та обладнання для надання послуг тендерної документації) механізмів, обладнання та устаткування тощо. Відповідно до Розділу 1.1 «Кваліфікаційний критерій «Наявність в Учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій» наведено обов’язковий перелік та кількість необхідної техніки та обладнання за предметом закупівлі, в тому числі 14 найменувань техніки загальною кількістю 32 шт. Відповідно до 1.2.1. Розділу 1.2 Додатку 1 до Тендерної документації на підтвердження інформації щодо наявності у Учасника працівників, яка міститься в довідці, йому необхідно у складі тендерної пропозиції: - посвідчення тракториста-машиніста, у відповідності із вимогами Постанови КМУ від 02.04.1994 №217 або посвідчення тракториста-машиніста, що видане до набрання чинності вищевказаної Постанови КМУ (у разі залучення). Приведення паралелі між кількістю машин і механізмів та кількістю водіїв/машиністів/операторів є некоректною та призводить до дискримінації суб’єктів господарювання, так як потенційний учасник для підтвердження цього критерію повинен мати у своєму розпорядженні значну кількість зайвих працівників, які не будуть задіяні у процесі надання послуг з даного предмету закупівлі, а необхідні лише для підтвердження дискримінаційного критерію Замовника. Зокрема: відповідно до Технічного завдання Замовника, з урахуванням підсумкової відомості ресурсів, виконаній у програмному комплексі АВК, витрати праці робiтникiв, зайнятих керуванням та обслуговуванням машин на весь період надання послуг становить 25 466,49 люд.год., що складає: з урахуванням п’ятиденного робочого тижня та 8-годинного робочого дня, для керування та обслуговування машин необхідно водіїв/машиністів/операторів у кількості 6 одиниць (розрахункова величина становить 4,21), тоді як Замовник вимагає 32! Крім того, Замовник встановивши цей дискримінаційний критерій не врахував, що конкретна особа може мати посвідчення тракториста-машиніста/водія на різні категорії для керування машинами і механізмами, зазначеними у переліку необхідної техніки та обладнання для надання послуг тендерної документації та може здійснювати керування такими, з урахуванням конкретного виду надання послуг у конкретну зміну та пору року. Згідно з частиною першою статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема, недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Частиною четвертою статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, зокрема, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників На підставі викладеного, вимагаємо внести зміни до Тендерної документації в частині передбачення можливості залучення працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід на умовах цивільно-правових угод та виключити вимогу про кількість водіїв/машиністів/операторів у відповідності до кількості машин і механізмів. Окремо повідомляємо, що у разі ігнорування даної вимоги, вказані вище дискримінаційні умови Тендерної документації Замовника підлягатимуть оскарженню в АМКУ у встановлений законом України спосіб.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Відповідно до ч.2 ст.16 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв: 1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій; 2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; 3) наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів); 4) наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю. Пунктом 5 Розділу ІІІ Інструкція з підготовки тендерної пропозиції Тендерної документації встановлено, що відповідно до статті 16 Закону Замовник встановлює до Учасників такі кваліфікаційні критерії: - наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій (Розділ 1.1. Додатку №1 ); - наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід (Розділ 1.2. Додатку №1 ); - наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) (Розділ 1.3. Додатку №1 ); - наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю (Розділ 1.4. Додатку №1 ). Згідно п.1.2 Додатку №1 до тендерної документації, Учасник в складі тендерної пропозиції повинен подати інформаційну довідку про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають знання та досвід, необхідні для виконання робіт (надання послуг) із зазначенням: найменування посади, ПІБ, освіти, найменування учбового закладу, спеціальності, загального стажу роботи у дорожньому господарстві (роки), досвід роботи на цій посаді в підприємстві (роки), із зазначенням - штатний/трудовий договір за формою та мінімальною кількістю працівників згідно нижченаведеної форми з наступним документальним підтвердженням. В додатку №1 до тендерної документації зазначено, на підтвердження інформації щодо наявності у Учасника працівників, яка міститься в довідці, йому необхідно у складі тендерної пропозиції: трудові книжки, накази про призначення на посаду, накази про сумісництво, щодо осіб, які будуть задіяні Учасником під час виконання договору, або інших документів, які підтверджують наявність правовідносин Учасника з відповідними особами, зазначеними у Довідці. Дійсно в стовпці 7 довідки про кваліфікацію і досвід працівників, які будуть залучені до виконання робіт вказано, що необхідно зазначити штатний/трудовий договір стосовно працівника, що є опискою Відповідні зміни будуть внесені в документацію з метою уникнення невідповідностей у довідці та документах, які підтверджують наявність працівників відповідної кваліфікації. Згідно тендерної документації, до переліку обов’язкових ключових посад працівників, в кількості необхідній для надання послуг/виконання робіт (згідно Технічної специфікації по предмету закупівлі) відносяться: - головний інженер або інша особа, яка здійснює технічне керівництво діяльністю будівельної організації (1 особа); - начальник дільниці / виконавець робіт або інша особа, яка виконує його функції (1 особи); - майстер (3 особи); - інженер з охорони праці (1 особа); - водії/машиністи/оператори, тощо (у кількості, що відповідає кількості машин і механізмів, зазначених у переліку необхідної техніки та обладнання для надання послуг тендерної документації) механізмів, обладнання та устаткування тощо; - дорожні робітники (22 особи). Замовником було встановлено мінімально-необхідну кількість працівників виходячи із специфіки технології з метою забезпечення експлуатаційного утримання всієї мережі доріг (передбаченої тендерною документацію). Оскільки експлуатаційне утримання автомобільних доріг передбачає собою виконання цілого ряду послуг для виконання яких залучаються різні механізми. Твердження скаржника про достатню кількість операторів 6 осіб не може бути дійсним. Оскільки відповідно до технології виконання робіт на деякі механізми передбачена конкретна кількість працівників, які мають бути задіяні під час виконання робіт/надання послуг (наприклад, машина та обладнання (устаткування) для ямкового ремонту доріг повітряно-струменевим методом передбачає наявність машиніста та помічника машиніста; дорожня фреза – машиніст та 2 помічника машиніста; асфальтоукладальник – машиніст і помічник машиніста). Таким чином, замовником було встановлено мінімально-необхідну кількість кваліфікованих працівників які можуть бути задіяні на різних процесах надання послуг з експлуатаційного утримання на механізмах, які необхідні під час надання послуг за предметом закупівлі.
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 15.03.2021 09:40