-
Відкриті торги з публікацією англійською мовою
-
Безлотова
-
КЕП
Код за ДК 021:2015 – 44160000-9 (Труба сталева)
Завершена
1 965 958.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 10 000.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 10 000.00 UAH
Період оскарження:
10.02.2021 14:24 - 11.03.2021 00:00
Вимога
Відкликано скаржником
Вимога Замовнику щоду усунення дискримінаційних вимог
Номер:
60fc6460ffbb48ef94079f39a0ed9d1a
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-02-10-008263-a.a4
Назва:
Вимога Замовнику щоду усунення дискримінаційних вимог
Вимога:
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ТОРГОВИЙ ДІМ «СТАЛЬКОМ» проаналізувавши тендерну документацію закупівлі «Код за ДК 021:2015 – 44160000-9 (Труба сталева)», ідентифікатор закупівлі UA-2021-02-10-008263-a, повідомляє Замовника про наявність в тендерній документації вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників (а саме вимог в Додатку №3 (Технічна специфікація) та п.2.1 Додатку №6 (Проект Договору) до тендерної документації) та вимагає у Замовника їх усунення шляхом внесення змін до тендерної документації.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
19.02.2021 15:47
Опис причини скасування:
повторно
Дата скасування:
19.02.2021 15:49
Вимога
Вирішена
Вимога Замовнику щодо усунення дискримінаційних вимог
Номер:
f6fd7749b57c49cd96e4fc36159babf1
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-02-10-008263-a.a3
Назва:
Вимога Замовнику щодо усунення дискримінаційних вимог
Вимога:
щодо усунення дискримінаційних вимог
Закон України “Про публічні закупівлі” (далі – Закон про публічні закупівлі), визначає правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад. Ураховуючи вимоги пункту 31 частини першої статті 1 Закону про публічні закупівлі, тендерна документація розробляється та затверджується замовником і містить відомості, визначені частиною другою статті 22 Закону про публічні закупівлі. Разом з тим тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації (частина третя статті 22 Закону про публічні закупівлі). Водночас відповідно до частини четвертої статті 22 Закону про публічні закупівлі тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ТОРГОВИЙ ДІМ «СТАЛЬКОМ» проаналізувавши тендерну документацію закупівлі «Код за ДК 021:2015 – 44160000-9 (Труба сталева)», ідентифікатор закупівлі UA-2021-02-10-008263-a, повідомляє Замовника про наявність в тендерній документації вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників (а саме вимог в Додатку №3 (Технічна специфікація) та п.2.1 Додатку №6 (Проект Договору) до тендерної документації) та вимагає у Замовника їх усунення шляхом внесення змін до тендерної документації.
В Додатку №3 до тендерної документації (Технічна специфікація) Замовник торгів зазначає наступне:
«Для підтвердження якості запропонованої труби сталевої Учасник у складі своєї пропозиції надає:
- Сертифікат відповідності Технічному регламенту безпеки обладнання, що працює під тиском (Модуль Е) (Відповідно до вимог Постанови Кабінету Міністрів України №27 від 16.01.2019р.);
- Сертифікат відповідності експертизи типу (Модуль В) (Відповідно до вимог Постанови Кабінету Міністрів України №27 від 16.01.2019р.).»
В п. 2.1. Додатка №6 до тендерної документації (Проект договору) Замовник торгів зазначає наступне:
«2.1. Постачальник повинен поставити Покупцю Товар, якість якого та якість матеріалів (сировини) виготовлення цього Товару повинні відповідати державним технічним стандартам та підтверджуватися чинними сертифікатами відповідності Технічному регламенту безпеки обладнання, що працює під тиском (Модуль Е) та відповідності експертизи типу (Модуль В) (Відповідно до вимог Постанови Кабінету України №27 від 16.01.2019р.).»
Вимоги Замовника торгів по зазначенню конкретних модулів є необґрунтованими, обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, порушуючи тим самим основну мету Закону про публічні закупівлі, якою є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції, замовнику під час проведення процедури закупівлі необхідно дотримуватись принципів здійснення закупівель, закріплених у статті 3 Закону, не призводячи своїми діями до штучного та/або формального обмеження потенційного кола учасників для подальшого визначення переможця торгів.
Відповідно до статті 2 Закону України “Про технічні регламенти та оцінку відповідності” (далі – Закон) ним регулюються відносини, що виникають у зв’язку з розробленням та прийняттям технічних регламентів і передбачених ними процедур оцінки відповідності, їх застосуванням стосовно продукції, яка вводиться в обіг, надається на ринку або вводиться в експлуатацію, а у випадках, визначених частиною другою статті 11 цього Закону, - перебуває в експлуатації в Україні, а також здійсненням добровільної оцінки відповідності.
Відповідно до пункту 44 Технічного регламенту обладнання, що працює під тиском, повинне пройти одну з процедур оцінки відповідності за вибором виробника, який, зокрема, може обрати застосування однієї з процедур, передбачених для категорії, за якою його класифіковано.
Відповідно до підпункту 3 пункту 43 Технічного регламенту передбачені такі процедури оцінки відповідності для обладнання, що працює під тиском, категорії ІІІ:
модулі В (тип проекту) і D;
модулі В (тип проекту) і F;
модулі В (тип виробництва) і Е;
модулі В (тип виробництва) і С2;
модуль Н.
Український виробник трубної продукції ТОВ “Український трубний завод” (продукцію саме цього виробника учасник ТОВ «ТД «СТАЛЬКОМ» хоче запропонувати Замовнику в даній закупівлі), отримав сертифікат відповідності № UA.TR.006.H.81001-20 з терміном дії до 13.04.2022 року за процедурою цілковитого забезпечення якості (модуль Н), що проведена призначеним органом з оцінки відповідності ТОВ “ТЕСКО”. Тобто виробником було обрано та пройдено процедуру оцінки відповідності за модулем Н.
Відповідно до Закону, документ про відповідність – декларація (в тому числі декларація про відповідність), звіт, висновок, свідоцтво, сертифікат (у тому числі сертифікат відповідності) або будь-який інший документ, що підтверджує виконання заданих вимог, які стосуються об’єкта оцінки відповідності. Відповідно до статті 28 Закону у випадках, визначених у технічних регламентах, якими передбачене застосування процедур оцінки відповідності, виробник або уповноважений представник (від імені та під відповідальність виробника) повинен складати декларацію про відповідність. У декларації про відповідність заявляється про те, що виконання вимог, визначених у відповідних технічних регламентах, було доведено. За результатами проведеної процедури оцінки відповідності за модулем Н виробником ТОВ «Український трубний завод» складено декларацію про відповідність № UA.TR.006.H.81001-20 та задоволені вимоги, що передбачені Технічним регламентом.
Таким чином, інші можливі процедури оцінки відповідності, що передбачені Технічним регламентом, а саме: модулі В (тип проекту) і D; модулі В (тип проекту) і F; модулі В (тип виробництва) і Е; модулі В (тип виробництва) і С2, додатково до вже застосованої процедури цілковитого забезпечення якості (модуль Н) виробнику ТОВ “Український трубний завод” застосовувати немає потреби.
Отже, вибір та застосування процедур оцінки відповідності є відносинами, які виникають між виробником або його уповноваженим представником (від імені та під відповідальність виробника) та обраним призначеним органом з оцінки відповідності під час оцінки відповідності, що регулюються Законом і Технічним регламентом.
Надана вище інформація була підтверджена та надані відповідні роз’яснення виробнику ТОВ «Український трубний завод» від Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України (Лист №3304-04/7960-07 від 09.02.2021р.) та органу сертифікації та оцінки відповідності ТОВ «ТЕСКО» (Лист №949 від 15.04.2020р.), вказані листи додаються до вимоги.
Враховуючи вищезазначене вимагаємо:
1) виключити з тендерної документації дискримінаційні вимоги про надання Учасником для підтвердження якості запропонованої труби сталевої Сертифікатів відповідності з прив'язкою до конкретних Модулів;
2) внести зміни до Додатку №3 тендерної документації («ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ Код за ДК 021:2015 – 44160000-9 (Труба сталева)») та викласти вимоги Замовника в наступній редакції:
«Для підтвердження якості запропонованої труби сталевої Учасник у складі своєї пропозиції надає :
1. Сертифікати відповідності Технічному регламенту обладнання, що працює під тиском», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16.01.2019 р. №27 згідно наступних процедур оцінки відповідності (або діючий сертифікат відповідності Технічному регламенту безпеки обладнання, що працює під тиском», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 19.01.2011 р. №35):
- модулі В (експертиза типу - типу виробництва) і D (відповідність типу на основі забезпечення якості виробничого процесу);
або
- модулі В (експертиза типу - типу виробництва) і F (відповідність типу на основі перевірки обладнання, що працює під тиском);
або
- модулі В (експертиза типу - типу виробництва) і Е (відповідність типу на основі забезпечення якості обладнання, що працює під тиском);
або
- модулі В (експертиза типу - типу виробництва) і С2 (відповідність типу на основі внутрішнього контролю виробництва з проведенням перевірок обладнання, що працює під тиском, під наглядом через певні інтервали часу);
або
- модуль Н (відповідність на основі цілковитого забезпечення якості);
Учасник може обрати одну з вищезазначених процедур оцінки відповідності.
2. Декларацію про відповідність згідно з технічним регламентом безпеки обладнання, що працює під тиском.».
3) внести зміни до Додатку №6 тендерної документації («Проект договору») та викласти п.2.1 в наступній редакції:
«2.1. Постачальник повинен поставити Покупцю Товар, якість якого та якість матеріалів (сировини) виготовлення цього Товару повинні відповідати державним технічним стандартам та підтверджуватися чинними сертифікатами відповідності Технічному регламенту безпеки обладнання, що працює під тиском (Відповідно до вимог Постанови Кабінету Міністрів України від 16.01.2019 р. №27), або діючий сертифікат відповідності Технічному регламенту безпеки обладнання, що працює під тиском» (Відповідно до вимог Постанови Кабінету Міністрів України від 19.01.2011 р. №35.).»
Пов'язані документи:
Учасник
- ВИМОГА 19.02.2021 15:45
Дата подачі:
19.02.2021 15:45
Вирішення:
Шановний Учаснику! Замовником розглянута Ваша вимога та найближчим часом будуть внесені зміни до тендерної документації.
Статус вимоги:
Задоволено
Вимога
Вирішена
Про дискримінаційні вимоги В закупівлі UA-2021-02-10-008263-a
Номер:
d2614675441c435b842e4bc1ca73b05e
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-02-10-008263-a.b2
Назва:
Про дискримінаційні вимоги
В закупівлі UA-2021-02-10-008263-a
Вимога:
Ознайомившись з відповіддю ми не знайшли достатньо обгрунтуваних причин відхилення нашої вимоги. А саме не надані відповіді чи розяснення на наступні питання:
- Чому у тендерній документації не вказано з яких саме причин (технологічних, експлуатаційних й т.п) Замовник безальтернативно вимагає надання саме Сертифікату відповідності (Модуль Е) та Сертифікату відповідності експертизи типу (Модуль В)?
- Чому неприпустимо надання у складі тендерної документації Сертифікату Модуль Н? Відповідно до Технічного регламенту (затвердженого Постановою КМУ від 16.01.2019 р. № 27), обладнання, що працює під тиском, повинне пройти одну з процедур оцінки відповідності за вибором виробника. Якщо підприємство обрало процедуру оцінки за найвищими вимогами – Модулем Н, навіщо й як проходити другу сертифікацію за іншою, менш вибагливою за вимогами до виробництва процедурою що суперечить Постанові КМУ від 16.01.2019 р. № 27 – «підприємство … повинно пройти одну з процедур оцінки відповідності за вибором виробника.» - тобто мати Сертифікати на проходження оцінки відповідності по двум процедурам підприємство не має права!
Відповідно п. 42 Технічного регламенту (затвердженого Постановою КМУ від 16.01.2019 р. № 27) Процедури оцінки відповідності, які необхідно застосовувати до обладнання, що працює під тиском, визначаються за категорією, за якою класифікується обладнання. В даному випадку це III категорія, яка передбачає процедуру оцінки за модулем Н.
Відповідно до Технічного регламенту (затвердженого Постановою КМУ від 16.01.2019 р. № 27) оцінка відповідності - процес доведення того, що визначені вимоги, які стосуються обладнання, що працює під тиском, або агрегатів, процесу, послуги, системи, особи чи органу, виконані.
Таким чином, немає підстав вважати, що обладнання, яке пройшло процедуру оцінки за Модулем Н не відповідає вимогам Технічному регламенту обладнання, що працює під тиском», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16.01.2019 р. №27 для категорії III . Крім того Модуль Н (відповідність на основі цілковитого забезпечення якості) забезпечує процедури оцінки передбачені в тому числі для Модулів В і Е.
Також звертаємо увагу на використанні Замовником у відповіді вимог ЗУ «Про публічні закупівлі», а саме:
У відповіді Замовник вказує, що право Замовника визначити необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі (детальний опис товарів, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики, опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва, за умови, що такі вимоги є достатньо точними, щоб предмет закупівлі однозначно розумівся замовником і учасниками; якщо опис характеристик скласти неможливо технічні специфікації можуть містити посилання на стандартні характеристики, технічні регламенти та умови, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язані з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними або національними стандартами, нормами та правилами) прямо передбачене ч. 1 та ч. 3 ст. 23 ЗУ «Про публічні закупівлі». Але Замовник замовчує, що у в ч.4 ст.23 ЗУ «Про публічні закупівлі» сказано, що «Технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз "або еквівалент". Така відповідь Замовника на вимогу свідчить про не глибокі знання законодавства України або про навмисне їх ігнорування чи спроби маніпуляції ними.
У даний час КП ВОК «КИЇВТЕПЛОЕНЕРГО» проводить тендер на закупівлю труб (№ у Прозоро UA-2021-02-17-000730-b) ДК 021:2015: 44160000-9 Магістралі, трубопроводи, труби, обсадні труби, тюбінги та супутні вироби (Труби та супутні вироби) у тендерній документації до якого також є вимога про надання Сертифікатів відповідності. Так, у Додатку 4 до тендерної документації «ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі - технічні вимоги до предмета закупівлі ДК 021:2015: 44160000-9 Магістралі, трубопроводи, труби, обсадні труби, тюбінги та супутні вироби (Труби та супутні вироби), ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ до предмету закупівлі згідно ДК 021:2015: 44160000-9 Магістралі, трубопроводи, труби, обсадні труби, тюбінги та супутні вироби (Труби та супутні вироби)» в п. 4.2 сказано:
«4.2 Учасник торгів повинен надати на вироби, що пропонуються, сертифікати відповідності Технічному регламенту обладнання, що працює під тиском», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16.01.2019 р. №27 згідно наступних процедур оцінки відповідності (або діючий сертифікат відповідності Технічному регламенту безпеки обладнання, що працює під тиском», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 19.01.2011 р. №35):
- модулі В (експертиза типу - типу виробництва) і D (відповідність типу на основі забезпечення якості виробничого процесу);
або
- модулі В (експертиза типу - типу виробництва) і F (відповідність типу на основі перевірки обладнання, що працює під тиском);
або
- модулі В (експертиза типу - типу виробництва) і Е (відповідність типу на основі забезпечення якості обладнання, що працює під тиском);
або
- модулі В (експертиза типу - типу виробництва) і С2 (відповідність типу на основі внутрішнього контролю виробництва з проведенням перевірок обладнання, що працює під тиском, під наглядом через певні інтервали часу);
або
- модуль Н (відповідність на основі цілковитого забезпечення якості).
Учасник може обрати одну з вищезазначених процедур оцінки відповідності.».
Саме така вимога Замовника (КП ВОК «КИЇВТЕПЛОЕНЕРГО») повністю відповідає чинному законодавству України.
Чим саме труби для потреб КП «Кам`янський Міськводоканал» Дніпропетровської обласної ради» відрізняються від труб для потреб КП ВОК «КИЇВТЕПЛОЕНЕРГО»? У чому необхідність надання сертифікатів по Модулям В та Е? Чому не підходить сертифікат по модулю вищого рівня?
На підставі сказаного ВИМАГАЄМО привести у відповідність до ЗУ «Про публічні закупівлі» вимоги тендерної документації щодо надання Учасником Сертифікатів відповідності та зазначити у Додатку № 3 до тендерної документації «ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ Код за ДК 021:2015 – 44160000-9 (Труба сталева)» наступне:
«Учасник торгів повинен надати на вироби, що пропонуються, сертифікати відповідності Технічному регламенту обладнання, що працює під тиском», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16.01.2019 р. №27 згідно наступних процедур оцінки відповідності (або діючий сертифікат відповідності Технічному регламенту безпеки обладнання, що працює під тиском», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 19.01.2011 р. №35):
- модулі В (експертиза типу - типу виробництва) і D (відповідність типу на основі забезпечення якості виробничого процесу);
або
- модулі В (експертиза типу - типу виробництва) і F (відповідність типу на основі перевірки обладнання, що працює під тиском);
або
- модулі В (експертиза типу - типу виробництва) і Е (відповідність типу на основі забезпечення якості обладнання, що працює під тиском);
або
- модулі В (експертиза типу - типу виробництва) і С2 (відповідність типу на основі внутрішнього контролю виробництва з проведенням перевірок обладнання, що працює під тиском, під наглядом через певні інтервали часу);
або
- модуль Н (відповідність на основі цілковитого забезпечення якості).
Учасник може обрати одну з вищезазначених процедур оцінки відповідності.».
Пов'язані документи:
Учасник
- IMG_20210219_0003.pdf 19.02.2021 09:30
Дата подачі:
19.02.2021 09:30
Вирішення:
Шановний Учаснику! Замовником розглянута Ваша вимога та найближчим часом будуть внесені зміни до тендерної документації.
Статус вимоги:
Задоволено
Вимога
Відхилено
Вимога усунення дискримінаційних вимог
Номер:
a968c76d6b0c4e9d8e1a7de749e01a3a
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-02-10-008263-a.c1
Назва:
Вимога усунення дискримінаційних вимог
Вимога:
При проведенні аналізу тендерної документації закупівлі товару «Код за ДК 021:2015 – 44160000-9 (Труба сталева)», ідентифікатор закупівлі UA-2021-02-10-008263-a, встановлено наявність дискримінаційних вимог у тендерній документації, а саме:
В тендерній документації Замовник торгів зазначає наступне:
«Для підтвердження якості запропонованої труби сталевої Учасник у складі своєї пропозиції надає:
- Сертифікат відповідності Технічному регламенту безпеки обладнання, що працює під тиском (Модуль Е) (Відповідно до вимог Постанови Кабінету Міністрів України №27 від 16.01.2019р.);
- Сертифікат відповідності експертизи типу (Модуль В) (Відповідно до вимог Постанови Кабінету Міністрів України №27 від 16.01.2019р.)
Вимога замовника торгів по зазначенню конкретних модулів необґрунтована і є порушенням вимог Технічного регламенту безпеки обладнання, що працює під тиском (Відповідно до вимог Постанови Кабінету України №27 від 16.01.2019р.) тому що:
Технічний регламент безпеки обладнання, що працює під тиском (Відповідно до вимог Постанови Кабінету України №27 від 16.01.2019р.), а саме розділ «Процедури оцінки відповідності» пункт 44 регламентує:
«Обладнання, що працює під тиском, повинне пройти одну з процедур оцінки відповідності за вибором виробника, який, зокрема, може обрати застосування однієї з процедур викладених для категорії, за якою його класифіковано. Виробник може обрати одну з процедур, що застосовується для вищої категорії (у разі наявності)».
Виходячи з цього, процедури оцінки – Модулі – вибирає виробник продукції в залежності від категорії по якій класифікується обладнання, що працює під тиском і в залежності від особистості свого виробництва та системи управління якості. В одну категорію, наприклад ІІІ, потрапляє кілька модулів - В і D, В і F, В і Е, В і С2, Н. Між собою порівнювати модулі некоректно, тому що є модулі які повністю включають в себе процедури перевірки зазначені для інших модулів окремо. Наприклад Модуль Н (відповідність на основі цілковитого забезпечення якості) оцінює усі процеси передбачені системою якості для модулів категорії ІІІ і більш ніж для Модуля Е. Також Модуль Н передбачає оцінку зазначену для Модуля В (експертиза типу - виду виробництва).
Таким чином вимога Замовника про надання Учасником в складі своєї тендерної пропозиції Сертифікатів відповідності по конкретно вказаним Модулям є такою, що суперечить вимогам Постанови Кабінету Міністрів України №27 від 16.01.2019р, дискримінує Учасників, які мають Сертифікати за іншими Модулями, навіть найвищими у відповідній категорії, та може свідчити про можливе штучне створення переваг для Учасника, який має Сертифікати згідно вимог, вказаних Замовником у тендерній документації.
На підставі вищеозначеного вимагаємо виключити з тендерної документації дискримінаційні вимоги про надання Учасником для підтвердження якості запропонованої труби сталевої Сертифікатів відповідності з прив'язкою до Модулів та зазначити у Додатку № 3 до тендерної документації «ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ Код за ДК 021:2015 – 44160000-9 (Труба сталева)» наступне:
«Для підтвердження якості запропонованої труби сталевої Учасник у складі своєї пропозиції надає Сертифікат відповідності Технічному регламенту безпеки обладнання, що працює під тиском (Відповідно до вимог Постанови Кабінету України №27 від 16.01.2019р.)».
Пов'язані документи:
Учасник
- IMG_20210215_0001.pdf 15.02.2021 08:58
Дата подачі:
15.02.2021 08:58
Вирішення:
Шановний Учаснику! Замовником встановлена вимога надання Сертифікату відповідності (Модуль Е) та Сертифікат відповідності експертизи типу (Модуль В) з посиланням на діючий Технічний регламент безпеки обладнання, що працює під тиском (Постанова Кабінету Міністрів України №27 від 16.01.2019), так як технічний регламент є нормативно-правовим актом, в якому визначено характеристики продукції або пов’язані з ним процеси та методи виробництва, включаючи відповідні адміністративні положення, додержання яких є обов’язковим. Застосування технічних регламентів регулює Закон України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності». Відповідно до частини 1 статті 11 Закону України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» відповідність введеної в обіг, наданої на ринку або введеної в експлуатацію в Україні продукції вимогам усіх чинних технічних регламентів, які застосовують до такої продукції є обов’язковою. Пунктом 7 даного регламенту визначено перелік продукції, що відноситься до категорій обладнання, що працює під тиском.
В свою чергу, пунктом 43 Технічного регламенту передбачено наступні процедури оцінки відповідності, які необхідно застосовувати для різних категорій:
категорія III:
модулі В (тип проекту) і D;
модулі В (тип проекту) і F;
модулі В (тип виробництва) і Е;
модулі В (тип виробництва) і С2;
модуль Н.
Право Замовника визначити необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі (детальний опис товарів, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики, опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва, за умови, що такі вимоги є достатньо точними, щоб предмет закупівлі однозначно розумівся замовником і учасниками; якщо опис характеристик скласти неможливо технічні специфікації можуть містити посилання на стандартні характеристики, технічні регламенти та умови, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язані з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними або національними стандартами, нормами та правилами) прямо передбачене ч. 1 та ч. 3 ст. 23 ЗУ «Про публічні закупівлі».
Підпункт 3 п. 43 Технічного регламенту обладнання, що працює під тиском (затвердженого Постановою КМУ від 16.01.2019 р. № 27), визначає перелік процедур оцінки відповідності, що застосовуються до категорії III. Цей перелік передбачає можливість застосування у тому числі процедур, передбачених модулями В (тип виробництва) і Е, тому вимога Замовника надати сертифікати відповідності за модулями B і E повністю відповідає чинним стандартам та законодавству.
Дійсно, відповідно до Технічного регламенту (затвердженого Постановою КМУ від 16.01.2019 р. № 27), обладнання, що працює під тиском обладнання, повинне пройти одну з процедур оцінки відповідності за вибором виробника. Це означає, що будь-який виробник має можливість обрати у тому числі процедури оцінки відповідності, передбачені модулями В (тип виробництва) і Е, та отримати відповідні сертифікати, що вимагаються Замовником, тому Ваші твердження щодо дискримінаційності вимог Замовника є помилковими та необґрунтованими.
Враховуючи все вищевикладене, Ваша вимога задоволенню не підлягає.
Статус вимоги:
Відхилено
Скарга
Відхилено
Оскарження рішень, дій, бездіяльності Замовника у відповідності до Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон)
Номер:
593e23663c8b402097c4320a38d6f130
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-02-10-008263-a.c5
Назва:
Оскарження рішень, дій, бездіяльності Замовника у відповідності до Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон)
Скарга:
Товариство з обмеженою відповідальністю «Торговий дім «Трубоізолкомплект» [49028, м. Дніпро, вул. Горького, б. 22а; ЄДРПОУ 37180015] (надалі – ТОВ «ТД «Трубоізолкомплект», Скаржник, суб’єкт оскарження) приймає участь у процедурі закупівлі – «ДК 021:2015 – 44160000-9 (Труба сталева)», оголошений Замовником (оголошення на веб-порталі Уповноваженого органу - UA-2021-02-10-008263-a) (надалі – Процедура закупівлі).
Цим зазначаємо, що Замовником всупереч норм законодавства України були порушені права та законні інтереси суб’єкта оскарження, у зв’язку з чим, користуючись своїми законними правами, ТОВ «ТД «Трубоізолкомплект» подає скаргу на наступні дії, бездіяльність, рішення Замовника.
Дискримінаційними, незаконними, упередженими та такими, що порушують права та законні інтереси Скаржника є рішення Замовника щодо допущення до процедури торгів (аукціону) наступних учасників: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ТД ЗСП» та ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ТРУБНА МЕТАЛУРГІЙНА КОМПАНІЯ - ДНІПРО" (надалі – ТОВ «ТМКД») і бездіяльність Замовника в частині невідхилення Пропозицій зазначених учасників Процедури закупівлі.
Відповідно до інформації, що міститься на веб-порталі Уповноваженого органу, зазначених учасників Процедури закупівлі ТОВ «ТД ЗСП» та ТОВ «ТМКД» було допущено до аукціону, про що зазначено в протоколі розгляду тендерних пропозицій.
При цьому, тендерна пропозиція учасників Процедури закупівлі ТОВ «ТД ЗСП» та ТОВ «ТМКД» є такою, що не відповідає нормам законодавства, у тому числі, Закону, а також вимогам Замовника, у тому числі, встановленим у тендерній документації умовам.
У додатку № 3 до тендерної документації, а саме у технічній специфікації, зазначені технічні/якісні та кількісні характеристики, встановлені Замовником до предмету закупівлі, код за ДК 021:2015 – 44160000-9 (труба сталева). Такими вимогами зокрема є: труба сталева Ø 530х8, Ø 630 х12, ГОСТ 20295-85.
Зазначений Замовником ГОСТ 20295-85 регламентує технічні вимоги для виробництва сталевих труб, призначених для застосування на магістральних трубопроводах. В пунктах 1.4, 1.7, 1.11, 2.4. вказаного ГОСТ, значиться обов’язкова необхідність експандування трубної продукції типу 3, що виготовляється для застосування на магістральних трубопроводах.
Свого часу виробником трубної продукції ТОВ «НВП з ІІ «Укртрубоізол», для виключення можливості двозначних трактувань технічних вимог ГОСТ 20295-85, та забезпечення виготовлення своєї продукції на найвищому рівні якості, було подано звернення до уповноваженого органу по трактуванню даного стандарту (ГОСТ), а саме до ТК 357 «Сталеві і чавунні труби та балони», якому відповідно до Протоколу Міждержавної ради зі стандартизації, метрології та сертифікації № 48 від 10.12.2015 (пункт 15.6), було передано ведення ГОСТу. Тобто, на сьогоднішній день, даний технічний комітет при ВАТ «РосНІТІ» в місті Челябінську, є єдиним відповідальним за трактування, розвиток та внесення змін до ГОСТ 20295-85, і його роз'яснення є обов'язковими на всій території України. У своїй відповіді № ТК-08/2264 від 09.09.2020 Технічний комітет зі стандартизації ТК 357 «Про трактування вимог ГОСТ 20295-85» підтвердив, що однією з умов конструкційного виконання труб типу 3 по ГОСТ 20295-85 є експандування. Експандування - невід'ємна технологічна операція у виробництві труб великого діаметру, яка забезпечує високу точність геометричних параметрів труб (діаметр, овальність, прямолінійність) і зниження залишкових напружень в металі труб. Згідно з чинною редакцією ГОСТ 20295-85 (див. П. 2.4, таблиця 6) виготовлення труб типу 3 без термічної обробки можливо тільки при проведенні експандування.
Зокрема, слід звернути увагу, що тендерна документація як ТОВ «ТД ЗСП» так і ТОВ «ТМКД» містить в собі ідентичні сертифікати відповідності, видані на ім’я ТОВ «ЗАВОД СТАЛЕВИХ ПРОФІЛІВ», код ЄДРПОУ 40903202, без зазначення того, що відповідна трубна продукція цього виробника є експандованою.
Але виключну увагу органу оскарження треба приділити саме сертифікатам якості, які надані у складі тендерної пропозиції учасниками ТОВ «ТД ЗСП» і ТОВ «ТМКД». Сертифікат якості – це документ, що видається виробником продукції і має містити всю необхідну інформацію про продукцію: зазначення стандарту на виготовлення, хімічні та механічні властивості, параметри проведених випробувань тощо. В даних сертифікатах відсутні дані про експандування трубної продукції, так само як і відсутні посилання на виготовлення даної продукції з використанням термічної обробки, а це вже є пряме порушення ГОСТ 20295-85.
Наприклад, в сертифікатах якості, наданих іншими учасниками, позначка про експандування трубної продукції має місце у відповідних розділах. І більш того, дані про експандування або про вироблення продукції з використанням термічної обробки у своїх сертифікатах якості зазначають всі виробники, визнані на світовому ринку трубної продукції, наприклад такі, як АТ «Загорський трубний завод», ПАТ «Челябінський трубопрокатний завод» та інші. Це в свою чергу підтверджує не тільки не відповідність поданої учасником документації вимогам зазначеним у тендерній документації, а взагалі підтверджує невідповідність даної контрафактної продукції вимогам ГОСТ 20295-85.
Такі ключові фігури на ринку газо-транспортної системи України, як АТ "Укргазвидобування", ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ОПЕРАТОР ГАЗОТРАНСПОРТНОЇ СИСТЕМИ УКРАЇНИ" в процесі проведення тендерних процедур по закупівлям UA-2020-04-06-003389-b, UA-2020-11-27-005457-b надавали відповіді та роз’яснення на запитання учасників процедур закупівель. Одним із таких учасників, який задавав запитання та виражав своє незадоволення вимогою підтвердження експандування трубної продукції був саме ТОВ «ЗСП». На що замовники закупівлі надали йому свої вичерпні відповіді та наголосили на наступному:
• «Документи, що стосуються підтвердження технічної можливості виготовлення труб за ГОСТ 20295-85, тип 3, вимагаються замовником в кваліфікаційних критеріях з метою запобігання постачання контрафактної трубної продукції на об’єкти державних підприємств, а також для якісного забезпечення постачання газу до газотранспортної системи України. Згідно з роз’ясненнями технічного комітету зі стандартизації ТК 357 «Сталеві та чавунні труби та балони» (міждержавний технічний комітет стандартизації), який водночас виконує функції розробника та організації стандарту ГОСТ 20295-85, - виготовлення труб типу 3, без проведення термічної обробки можливо тільки при виконанні експонування (п.2.4, табл.6 стандарту ГОСТ 20295-85).Експонування – невід’ємна технологічна операція у виробництві труб великого діаметру, яка забезпечує високу точність геометричних параметрів труб ( діаметр, овальність, прямолінійність) та зниження залишкових напружень в металі труб. Надання копій паспортів на підтвердження відповідності технічної можливості виготовлення труб великого діаметру за ГОСТ 20295-85, тип 3, вимагається затвердженим проектом підключення до магістрального газопроводу для забезпечення надійності та гарантії безпеки його подальшої роботи.»
• «В таблиці 6 згаданого стандарту (ГОСТ 20295), зазначено, що «Труби типу 3 експандовані термічній обробці не підлягають». Це є безперечним підтвердженням ефективності експандування. Крім того, це підтверджує узагальнення світового досвіду застосування експандованих труб у нафтогазовій галузі. Так, національний нормативний документ ДСТУ ISO 3183:2017 (ISO 3183:2012, IDT) «Нафтова та газова промисловість. Труби сталеві для трубопровідних транспортних систем», прийнятий методом підтвердження міжнародного нормативного документу ISO 3183:2012 (який є результатом гармонізації вимог стандартів АРІ Spec 5L та ISO 3183:2007), має більше 50 посилань стосовно експандування, зазначає застосування його для труб різного рівня відповідальності і способу формування трубної продукції. Основоположні норми на проектування нових і таких, що реконструюються магістральних трубопроводів і відгалужень від них СНиП 2.05.06-85* «Магістральні трубопроводи», в розділі «Матеріали та вироби» також передбачають пластичну деформацію металу в процесі виробництва труб (експандування). Водночас, дотримання світового рівня культури технологічних процесів, що застосовуються у ТОВ «Оператор газотранспортної системи України», сприяє тенденції виробників трубної продукції підвищувати власний рівень культури виробництва.»
На сьогоднішній день в Україні діють кілька невеликих виробництв, що виготовляють і поставляють труби типу 3 для використання на магістральних трубопроводах по ГОСТ 20295-85 без проведення обов’язкових технологічних процесів. Бажаючи заощадити на обладнанні та здешевити виробничий процес, дані підприємства організували процес виробництва труб без проведення обов’язкових операцій, таких як експандування або здійснення термічної обробки, що є грубим порушенням вимог ГОСТ 20295-85 (п.п. 1.4, 1.7, 1.11, 2.4, 2.16), тому що до магістральних трубопроводів небезпідставно пред'являються найвищі вимоги по забезпеченню надійності і безпеки.
Одним з таких безвідповідальних підприємств - виробників є Товариство з обмеженою відповідальністю «Завод сталевих профілів», код ОКПО 40903202. Нам відомо, що ТОВ «Завод сталевих профілів» не має відповідного обладнання для здійснення експандування та термічної обробки трубної продукції, що ними виготовлюється.
Все вищезазначене свідчить про те, що трубна продукція, що пропонується учасниками ТОВ «ТД ЗСП» та ТОВ «ТМКД» є такою, ще не відповідає всім технічним та якісним вимогам закупівлі, не відповідає вимогам встановленим до даного типу продукції законодавством, ставить під сумнів виконання планів Замовника до предмету закупівлі, а відтак свідчить про бездіяльність Замовника та прийняття ним рішення стосовно невідхилення і допущення ТОВ «ТД ЗСП» та ТОВ «ТМКД» до аукціону. Дані дії Замовника порушують, зокрема права суб’єкта оскарження на недискримінаційний підхід під час розгляду Замовником тендерних пропозицій, на участь у процедурі оцінки його пропозиції у аукціоні, на перемогу у Процедурі закупівлі, а також на об’єктивний та неупереджений розгляд тендерної пропозиції суб’єкта оскарження, прозорість на всіх стадіях закупівель тощо, а також інші права та законні інтереси «ТОВ «ТД «Трубоізолкомплект».
Проте найбільше лякає той момент, що людський чинник, немає значення з яких причин, будь то проста неуважність/заангажованість/зацікавленість певної особи/кола осіб, призводять до сумних/трагічних/жахливих наслідків. І в такій особливо важливій галузі, як газо-транспортна система/магістральні трубопроводи, не має місце безвідповідальному ставленню до своїх обов’язків посадових осіб на будь-яких рівнях ієрархічної системи. Адже результатом такого недбалого ставлення є страшні техногенні катастрофи, що вже неодноразово мали місце на території України та за її межами. Ми, як підприємство, що впевнене в найвищий якості запропонованої нами трубної продукції, що відповідає всім технічним/якісним вимогам ГОСТ, зі свого боку, зробимо все можливе, щоб попередити Замовника про можливість придбання ним контрафактної продукції за державні кошти на потреби територіальної громади, та можливі негативні наслідки такої угоди.
Файли/документи, які можуть підтвердити все вищезазначене, знаходяться у вільному доступі в електронній системі закупівель, зокрема за посиланням: https://prozorro.gov.ua/tender/ UA-2021-02-10-008263-a.
Додатки до скарги (копії засвідчені належним чином):
1. Лист ТК 357 №ТК-08/2264 від 09.09.2020.
2. Копія сертифікату якості бланк № 398016, виданий ПАТ «Челябінський трубопрокатний завод»;
3. Копія сертифікату якості № 01180, виданий АТ «Загорський трубний завод».
На підставі вищевикладеного, керуючись нормами законодавства України, ТОВ «ТД «Трубоізолкомплект» вимагає:
1. Здійснення органом оскарження ретельної перевірки тендерної пропозицій ТОВ «ТД ЗСП» на предмет її відповідності усім у сукупності вимогам/умовам, встановленим Замовником у тендерній документації, з метою захисту права суб’єкта оскарження на об’єктивний та неупереджений розгляд його тендерної пропозиції як учасника Процедури закупівлі (враховуючи положення частини третьої статті 8 Закону, згідно з якими Постійно діючу адміністративну колегію з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель утворено з метою неупередженого та ефективного захисту прав та законних інтересів осіб, пов’язаних з участю у процедурі закупівлі);
2. Здійснення органом оскарження ретельної перевірки тендерної пропозиції ТОВ «ТМКД» на предмет її відповідності усім у сукупності вимогам/умовам, встановленим Замовником у тендерній документації, з метою захисту права суб’єкта оскарження на об’єктивний та неупереджений розгляд його тендерної пропозиції як учасника Процедури закупівлі (враховуючи положення частини третьої статті 8 Закону, згідно з якими Постійно діючу адміністративну колегію з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель утворено з метою неупередженого та ефективного захисту прав та законних інтересів осіб, пов’язаних з участю у процедурі закупівлі);
3. Зобов’язати Замовника скасувати його рішення стосовно невідхилення та допущення до аукціону тендерної пропозиції ТОВ «ТД ЗСП»;
4. Зобов’язати Замовника скасувати його рішення стосовно невідхилення та допущення до аукціону тендерної пропозиції ТОВ «ТМКД».
Пов'язані документи:
Учасник
- № 241 Скарга.pdf 26.03.2021 09:29
- Додаток 3 Копія сертифікату якості № 01180, виданий АТ «Загорський трубний завод».pdf 26.03.2021 09:29
- Додаток 1 Лист ТК 357 №ТК-08-2264 від 09.09.2020.pdf 26.03.2021 09:29
- Додаток 2 Копія сертифікату якості бланк № 398016, виданий ПАТ «Челябінський трубопрокатний завод».pdf 26.03.2021 09:30
- рішення від 30.03.2021 № 6337 + лист Замовнику.pdf 31.03.2021 16:37
- Інформація про резолютивну частину рішення від 08.04.2021 № 7399.pdf 09.04.2021 18:20
- рішення від 08.04.2021 № 7399.pdf 13.04.2021 19:51
- Пояснення.pdf 05.04.2021 08:56
- ПОЯСНЕННЯ.doc 05.04.2021 08:56
Дата прийняття скарги до розгляду:
26.03.2021 11:18
Дата розгляду скарги:
08.04.2021 17:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
31.03.2021 16:37
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
13.04.2021 19:51
Задовільнена:
Так