• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Яловичина б/к охолоджена

Завершена

619 750.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 098.75 UAH
Період оскарження: 09.02.2021 18:52 - 16.03.2021 00:00
Скарга
Відхилено

Дискримінація

Номер: ffc5e7f2430640c383f439b970327d7e
Ідентифікатор запиту: UA-2021-02-09-006584-b.a4
Назва: Дискримінація
Скарга:
СКАРГА про порушення законодавства у сфері публічних закупівель щодо усунення дискримінаційних вимог тендерної документації 13 березня 2021 року Управління освіти, культури, молоді та спорту Дергачівської міської ради (далі — Замовник) оприлюднив Оголошення про проведення відкритих торгів, номер оголошення — UA-2021-02-09-006584-b, предмет закупівлі: Яловичина б/к охолоджена згід-но ДК 021:2015 (CPV) -15110000-2 М’ясо ( Яловичина б/к охолоджена (код ДК 021:2015 15111100-0 — Яловичина).
Дата розгляду скарги: 26.03.2021 17:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 18.03.2021 09:53
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 31.03.2021 21:33
Автор: ФІЗИЧНА ОСОБА-ПІДПРИЄМЕЦЬ ДРОЗДОВ ОЛЕКСАНДР АНДРІЙОВИЧ, Дроздов Олександр 380503230828 FOPDROZDOV2019@UKR.NET
Скарга
Виконана замовником

Дискримінація

Номер: 5c3963610aa349098c4b7e7e0c5e061c
Ідентифікатор запиту: UA-2021-02-09-006584-b.c3
Назва: Дискримінація
Скарга:
СКАРГА про порушення законодавства у сфері публічних закупівель щодо усунення дискримінаційних вимог тендерної документації 09 лютого 2021 року Управління освіти, культури, молоді та спорту Дергачівської міської ради (далі — Замовник) оприлюднив Оголошення про проведення відкритих торгів, номер оголошення — UA-2021-02-09-006584-b, предмет закупівлі: Яловичина б/к охолоджена згід-но ДК 021:2015 (CPV) -15110000-2 М’ясо ( Яловичина б/к охолоджена (код ДК 021:2015 15111100-0 — Яловичина).
Дата розгляду скарги: 02.03.2021 12:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 24.02.2021 10:08
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 05.03.2021 20:39
Дата виконання рішення Замовником: 12.03.2021 14:01
Коментар замовника щодо усунення порушень: Внесено зміни до тендерної документації
Автор: ФІЗИЧНА ОСОБА-ПІДПРИЄМЕЦЬ ДРОЗДОВ ОЛЕКСАНДР АНДРІЙОВИЧ, Дроздов Олександр 380503230828 FOPDROZDOV2019@UKR.NET
Вимога
Відхилено

Дискримінація

Номер: 35c98068211043bb947b1a5588a7a32f
Ідентифікатор запиту: UA-2021-02-09-006584-b.b2
Назва: Дискримінація
Вимога:
У пп д), пп е), пп є), пп 1.8.4. п. 1 наявність обладнання та матеріально-технічної бази Розділу 5 Квалiфiкацiйнi критерiї до учасникiв та вимоги для підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям учасник у складі своєї пропозиції повинен надати документи які не мають ні якого відношення до закупівлі товару — м'яса яловичини. Ці вимоги перераховані у пп д), пп е), пп є), пп 1.8.4. п. 1 Розділу 5 Квалiфiкацiйнi критерiї до учасників відносяться до закупівлі робіт. Тому враховуючи вище викладене Замовник встановлюючи дані вимоги, щодо надання копій документів у вищезазначених пунктах Розділу 5 прямо порушує норми вимог викладених у п. 27, п. 34 ст. 1, ст 16 ЗУ «Про публічні закупівлі», так як усі перераховані у вищевказаних пунктах документи відносяться до робіт, та не мають ні якого відношення до закупівлі товару- яловичина б/к охолоджена. Відповідно до ч.1 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» одним із принципів публічних закупівель є добросовісна конкуренція серед учасників, не дискримінація учасників,а рівне ставлення до них. Крім того ч. 4 цієї статті передбачено, що Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Встановлені Вами вимоги, щодо наявності: 1. договору (договори) про надання послуг з дезінфекції, дезінсекції та дератизації потужності (приміщень); 2. актів (-ти) виконаних робіт з дезінфекції, дезінсекції та дератизації потужності (приміщень); 3. договору про надання послуг бактеріологічного контролю якості дезінфекції потужності (приміщень); 4. результатів бактеріологічного контролю якості дезінфекції, оформлені у вигляді результатів лабораторних досліджень (протокол, висновок тощо), на потужності; 5. договору (договори) про надання послуг з вивезення твердих(побутових) відходів (далі -ТПВ) та дезінфекції контейнерів для збору ТПВ; 6. актів(-и) виконаних робіт з вивезення твердих(побутових) відходів (далі -ТПВ) та дезінфекції контейнерів для збору ТПВ за останній місяць до дати подання тендерних пропозицій; 7. договору про надання послуг за 2020 р. з чищення вентиляційної системи потужності (приміщень), зазначених у інформаційній довідці про потужності; 8. актів(-и) виконаних робіт за 2020 р. з чищення вентиляційної системи потужності (приміщень), зазначених у інформаційній довідці про потужності; є дискримінаційними та такими, що обмежують конкуренцію, оскільки не допускають до участі в закупівлі операторів ринку, які здійснюють транспортування харчових продуктів тваринного походження, у тому числі тих, які потребують дотримання температурного режиму та не можуть зберігатися при температурі вище 10*С, залишаючись придатними для споживання людиною. Зважаючи на зазначене, діяльність з транспортування харчових про-дуктів тваринного походження не потребує отримання експлуатаційного дозволу, та підлягає державної реєстрації. Відповідно до ст. 23 ЗУ “Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів” експлуатаційний дозвіл отримують оператори ринку, що провадять діяльність, пов'язану з виробництвом та/або зберіганням харчових продуктів тваринного походження. Вказані Вами вимоги відносяться тільки до операторів ринку що мають потужності за класифікацією суб’єктів господарювання, визначеною Господарським кодексом України (суб’єкт середнього або великого підприємництва). При цьому не враховуються інтереси малого бізнесу - які здійснюють транспортування харчових продуктів тваринного походження, та не мають власних приміщень. Крім того вимоги використані в тендерній документації дозволяють Замовнику на власний розсуд вибрати підстави для відхилення пропозиції як такої, що не відповідає встановленим критеріям. З огляду на викладене вимагаю виключити незаконні вимоги з тендерної документації та привести її у відповідність до вимог Закону України «Про публічні закупівлі».
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Замовником розглянуто Вимогу від 13.02.2021р., зареєстровану за номером UA-2021-02-09-006584-b.b2, за результатами розгляду якої повідомляємо наступне. Вимоги, що передбачені пп. д), пп. е), пп. є) ч. 5 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» (далі - Розділ) тендерної документації не стосуються транспортування харчових продуктів, а стосуються виробництва та/або обігу (зберігання) харчових продуктів у розумінні Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів” № 771/97-ВР від 23.12.1997 р. (далі - Закон) Відповідно до п. 82 ст. 1 Закону, стадії виробництва та обігу харчових продуктів - будь-які стадії, у тому числі виробництво, зберігання, транспортування, реалізація або постачання харчових продуктів кінцевому споживачу. Відповідно до ст. 23 Закону експлуатаційний дозвіл отримують оператори ринку, що провадять діяльність, пов’язану з виробництвом та/або зберіганням харчових продуктів тваринного походження. Обов’язок отримання експлуатаційного дозволу не поширюється в частині відповідної діяльності на операторів ринку, які здійснюють: первинне виробництво харчових продуктів тваринного походження, а також пов’язану з ним діяльність, зокрема зберігання та поводження з первинною продукцією в місці первинного виробництва, за умови що при цьому істотно не змінюється стан такої продукції; транспортування харчових продуктів тваринного походження, у тому числі тих, які потребують дотримання температурного режиму та не можуть зберігатися при температурі вище 10 °C, залишаючись придатними для споживання людиною; зберігання харчових продуктів тваринного походження, які не потребують дотримання температурного режиму та можуть зберігатися при температурі вище 10 °C, залишаючись придатними для споживання людиною; виробництво та/або зберігання харчових продуктів, інгредієнтами яких є виключно продукти рослинного походження та/або перероблені продукти тваринного походження; експлуатацію закладів громадського харчування та закладів роздрібної торгівлі, що відповідають вимогам, встановленим Кабінетом Міністрів України. До моменту встановлення таких вимог цей виняток поширюється на всі заклади громадського харчування та заклади роздрібної торгівлі. Відповідно до п. 13 Додатку № 19 до Правил перевезень вантажів автомобільним транспортом в Україні затвердж. Наказом Мінтранс України № 363 від 14.10.1997 ( у ред. від 12.07.2019 р.) температурний режим для швидкопсувних вантажів (яловичини охолодженої) при перевезенні їх в авторефрижераторах повинен дорівнювати від 0 С до + 4 0С. Враховуючи зазначене, у розумінні Закону, не має значення чи є оператор ринку (учасник) суб’єктом малого, середнього чи великого підприємництва для виробництва та/обігу харчових продуктів тваринного походження. Відповідно до пп. г) п. 1. ч. 5 Розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» учасник повинен надати інформаційну довідку про потужності (об’єкти), де буде здійснюватись виробництво, обіг предмету закупівлі (згідно із Законом України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів») відповідно до форми - Додаток № 9; На власні потужності (об’єкти) Учасник надає правовстановлюючий документ. Якщо потужності (об’єкт) не належить Учаснику, то надається в складі пропозиції документ (договір) щодо правових підстав задіювання потужності (об’єкту) в процесі обігу предмету тендеру. Даний документ (договір) повинен містити інформацію про часові межі розпорядку роботи потужності (об’єкту), які дозволять учаснику виконувати графік поставки, вказаний в цій тендерній документації. Враховуючи вищезазначене, умовами тендерної документації не передбачено, що учасник повинен саме у власності потужності. У разі їх відсутності, учасник має право злучити необхідні потужності шляхом укладення відповідного договору. Відповідно до ст. 41 Закону, потужності, на яких здійснюється виробництво та/або обіг харчових продуктів повинні проводити дезінфекцію, дезінсекцію та дератизацію потужностей. Оператор ринку повинен підтримувати вентиляційну систему в належному стані та проводити її чищення. Також, відповідно до розділу ІІ Вимог щодо розробки, впровадження та застосування постійно діючих процедур, заснованих на принципах Системи управління безпечністю харчових продуктів № 590 від 01.10.2012 р. повинен застосовувати програми-передумови системи НАССР для підтримання гігієни у всьому харчовому ланцюгу, які необхідні для виробництва та постачання безпечних харчових продуктів для споживання людиною, а також правила поводження з харчовими продуктами. Один із процесів, які повинні охоплювати програми-передумови системи НАССР - це чистота поверхонь (процедури прибирання, миття і дезінфекції виробничих, допоміжних та побутових приміщень та інших поверхонь).
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Відхилено

Дискримінація

Номер: 5863a6c345294166b91b5651888d9e7f
Ідентифікатор запиту: UA-2021-02-09-006584-b.b1
Назва: Дискримінація
Вимога:
У пп а) п.1 та пп а) п. 2 Розділу 5 кваліфікаційних критеріїв тендерної документації до учасників Замовник керується переліком кваліфікаційних критеріїв, зазначених у ст.16 ЗУ «Про публічні закупівлі» вимагає наступну інформацію: у вигляді таблиці про наявність спеціалізованого автотранс-порту - рефрижератори (не менше трьох одиниць у зв’язку із великою кількістю місць доставки та щільним графіком поставки, особливо в літню пору року), як мінімум трьох повних екіпажів, складених з водія автотранспортного засобу, експедитора транспортного та вантажника. Це, з позиції Замовника, знижує ризики порушення графіку поставки та або його невиконання. Відповідно, надання зазначеної інформації у складі тендерної пропозиції є обов’язковим для учасників. Вказана Замовником статья16 ЗУ «Про публічні закупівлі», вимагає у учасника торгів обов'язкову наявність обладнання, матеріально-технічної бази, технологій та працівників від-повідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, але ця стаття не вказує обов'язкову певну кількість авто-транспортних засобів та працівників, які мають бути задіяні у пос-лузі, пов’язаній з постачанням таких товарів. У пп а) п 2 розділу 5 тендерної документації Ви вимагаєте наявність трьох водіїв автотранспортних засобів, трьох експедиторів транспортних, трьох вантажників і одного комірника посилаєтеся при цьому на п. 4.3. Інструкції з організації харчування дітей у дошкільних навчальних закладах, затвердженої спільним Наказом Міністерства охорони здоров'я та Міністерства освіти і науки, від 17.04.2006, № 298/227. У змісту п. 4.3. Інструкції відсутні вимоги щодо обов'язкової кількості водіів, осіб, що супро-воджують продукти у дорозі та які виконують вантажно-розвантажувальні роботи. Головна вимога — особи причетні до зазначених робіт повинні мати при собі особову медичну книжку та були забезпечені санітарним одягом. Згідно ст.1 Інструкції її вимоги відносяться до раціонального харчування дітей у дошкільних навчальних закладів. До складу Управляння освіти згідно Додатку 2 тендерної документації входять 18 закладів, з яких дошкільних нав-чальних закладів — 5, ліцеів — 13. Інструкція до якої Ви посилаєтесь не має відношення до ліцеів. Згідно ст. 14 ЗУ “Про транспорт” Порядок охорони та супроводу вантажів, що швидко псуються, визначається відправниками вантажів самостійно. Також у відповідності до пп 8.1 п. 8 Правил перевезення вантажів автомобільним транспортом в Україні № 363 “Типи та кількість рухомого складу, потрібного для виконання перевезень вантажів, визначаються Перевізником залежно від обсягу і характеру перевезень”, тобто самостійно. Також згідно ст 49 Статута автомобільного транспорту “Перевезення вантажу прова-диться автотранспортним підприємством або організацією, як правило, без супроводження його експедитором ван-тажовідправника (вантажоодержувача). Перелік вантажів, що перевозяться в супроводі експедитора вантажовідправ-ника (вантажоодержувача), і порядок перевезення цих вантажів встановлюються Правилами перевезення вантажів автомобільним транспортом. Згідно з п. 34 ст. 1 ЗУ “Про публічні закупівлі”, що товари - продукція, об’єкти будь-якого виду та призначення, у тому числі сировина, вироби, устаткування, технології, предмети у твердому, рідкому і газоподібному стані, а також послуги, пов’язані з постачанням таких товарів, якщо вартість таких послуг не перевищує вартості самих товарів. Ви плануєте закуповувати 3350 кг м'яса яловичини протягом березня-грудня 2021 року, тобто протягом десяті місяців. Тобто в місяць 335 кг, раз на тиждень приблизно — 83 кг на три екіпажа з дев'ятьох працівників, а на один автотранспортний засіб з трьох робітників — приблизно 25 — 30 кг. Таким чином, послуга пов'язана з постачання товару-пред-мету закупівлі з урахуванням вартості палива з розрахунку на 150 км пробігу, амортизаційних затрат на три автомобіля, заробітної плати на десятьох робітників перевищує вартість самого товару закупівлі. Ваши вимоги у тендернії документації про наявність трьох екипажів з девятьох працівників та десятого — комірника, трьох автотранспортних засобів відносится до закупівлі послуг пов'язаних з постачанням товару. При економічно не обгрунтованих вимогах десяти працівників та трьох автотранспортних засобів з кожного Учасника робить вартість такої послуги з постачання яловичини більш ніж вартість самого товару. Також Ваші посилання на п. 4.3. Інструкціїї не мають законного обгрунтування. Тому враховуючи вище викладене Замовник встановлюючи дану вимогу, щодо надання трьох автотранспортних засобів, десятьох робітників прямо порушує норми попередньо вказаних нормативно правових актів, а також ст 42 Кон-ституції Украінї-неправомірне обмеження конкуренції, п. 1 ст.44 Господарчого Кодексу Украінї — самостійного залу-чення підприємцем матеріально-технічних, фінансових та інших видів ресурсів, вільного найму працівників, комер-ційного розрахунку... Чім порушує мої законні права та законні інтереси як підприємця працюючого самостійно щодо вільного доступу до участі в даній процедурі закупівлі. Вимагаю виключити вимоги щодо надання обов'язкової кількості, а саме трьох рефрижераторів, та десяті праців-ників з умов тендерної документації та надати право господарским суб'єктам самостіно залучаті матеріально-технічних, фінансових та інших видів ресурсів на підставі комерційного розрохунку. У разі незадоволення даної вимоги прошу надати законодавче обгрунтування, та еконо-мічній розрахунок доцільності наявності у Учасника повних трьох екіпажів у складі дев'яті працівників, десятого — комірника, та трьох автотранспортних засобів для одного відванта-ження у тиждень 80 кг м'яса з пробігом приблизно 150 км.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Замовником розглянуто Вимогу від 13.02.2021р., зареєстровану за номером UA-2021-02-09-006584-b.b1, за результатами розгляду якої повідомляємо наступне. З приводу кількості транспортних засобів повідомляємо наступне: Відповідно до пп. а) п. 1 ч. 5 Розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації, з метою підтвердження матеріально-технічної бази, учасник повинен надати інформацію у вигляді таблиці про наявність спеціалізованого автотранспорту - рефрижератори (не менше трьох одиниць у зв’язку із великою кількістю місць доставки та щільним графіком поставки, особливо в літню пору року) із зазначенням власника, реєстраційного номеру автомобіля та виду (типу) кузову автотранспортного засобу (обов’язково додаються свідоцтва про реєстрацію транспортних засобів на спеціалізований автотранспорт). Відповідно до Додатку № 2 до Тендерної документації (далі - ТД) «Дислокація закладів управління освіти культури, молоді та спорту Дергачівської міської ради», поставка товару буде здійснюватися до вісімнадцяти закладів освіти, серед яких дванадцять закладів загальної середньої освіти, один навчально-виховний комплекс та п’ять закладів дошкільної освіти (ясла-садків). Зазначені у Додатку № 8 до ТД заклади освіти знаходяться не тільки у м. Дергачі, а в інших населених пунктах, а саме: смт. Слатино, смт. Козача Лопань, с. Руська Лозова, с. Великі Проходи, с. Гоптівка, с. Безруки, смт. Прудянка, с. Цупівка Наявність трьох транспортних засобів (рефрижераторів) є мінімальною та зумовлена великою кількістю місць доставки, що знаходяться у різних населених пунктах Харківської області та надає гарантію замовнику, що учасник, у подальшому постачальник, в будь-якому випадку виконає поставку товару, у разі появи непередбачуваних ситуацій. (наприклад: технічна несправність одного із транспортних засобів). Також хочемо зазначити, що замовником не вимагається у учасника саме власного автотранспорту. У разі відсутності у учасника власного автотранспорту, учасник має право залучити необхідний автотранспорт шляхом укладення відповідного договору з Перевізником або надати документи, які відповідають вимогам чинного законодавства, та підтверджують надання власником спеціалізованого автотранспорту Учаснику права користування спеціалізованим автотранспортом (крім довіреностей, оскільки згідно із ч. 3 ст. 244 ЦК України довіреністю можливо лише уповноважити особу на представництво довірителя перед третіми особами). З приводу кількості працівників повідомляємо наступне: Відповідно до пп. а ч. 2 Розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації, учасник повинен надати інформацію у формі таблиці про працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід за участі яких буде здійснюватись обіг предмету закупівлі (згідно із п. 4.3. Інструкції з організації харчування дітей у дошкільних навчальних закладах, затвердженої спільним Наказом Міністерства охорони здоров'я та Міністерства освіти і науки, від 17.04.2006, № 298/227 та Класифікатором професій ДК 003:2010), а саме: про наявність водіїв автотранспортного засобу, експедиторів транспортних і одного комірника. Кількість окремо водіїв автотранспортного засобу, окремо експедиторів транспортних повинна дорівнювати повідомленій Учасником кількості одиниць спеціалізованого автотранспорту, яким буде здійснюватися перевезення предмету закупівлі. У абз. 4 пп. а ч. 2 Розділу та пп. в ч. 2 Розділу будуть внесені відповідні зміни до тендерної документації.
Статус вимоги: Відхилено