• Відкриті торги з публікацією англійською мовою
  • Безлотова
  • КЕП

Електрична енергія

Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції: українська, згідно тендерної документації. Вид забезпечення тендерних пропозицій (якщо замовник вимагає його надати):Банківська гарантія. Умови надання забезпечення тендерних пропозицій (якщо замовник вимагає його надати): Безвідклична та безумовна.

Торги не відбулися

249 400 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.6% або 1 500 000.00 UAH
Період оскарження: 29.01.2021 18:33 - 27.03.2021 23:00
Скарга
Виконана замовником

СКАРГА щодо порушення законодавства та встановлення Замовником дискримінаційних вимог у тендерній документації

Номер: 4eaef99650da4bdeb1bcc5bc5b1afeb8
Ідентифікатор запиту: UA-2021-01-29-005636-c.b4
Назва: СКАРГА щодо порушення законодавства та встановлення Замовником дискримінаційних вимог у тендерній документації
Скарга:
СКАРГА щодо порушення законодавства та встановлення Замовником дискримінаційних вимог у тендерній документації 29 січня 2021 року Комунальне підприємство «МІСЬКЕЛЕКТРОТРАНССЕРВІС» (далі – Замовник) оприлюднило оголошено про проведення закупівлі (Ідентифікатор закупівлі: UA-2021-01-29-005636-c ) за кодом ДК 021:20 15 - 09310000-5 «Електрична енергія (Електрична енергія)». Статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) встановлено, що закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія, ефективність та пропорційність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням. Відповідно до частини 4 статті 5 Закону Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Суб’єкт оскарження - Товариство з обмеженою відповідальністю «СПЕЦЕНЕРГОГРУП» з метою участі у вищезазначеній процедурі закупівлі розглянув тендерну документацію на вказану закупівлю та виявив порушення Замовником законодавства у сфері публічних закупівель, а саме встановлення дискримінаційних вимог у тендерній документації, обмеження конкуренції з підстав зазначених нижче. Частиною 4 статті 22 Закону встановлено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. 1. В порушення частини 4 статті 22 Закону Замовником в п.2 розділу ІІІ тендерної документації зазначено дискримінаційну умову про те, що Замовником вимагається внесення Учасником забезпечення тендерної пропозиції у вигляді електронної банківської гарантії. Учасник під час подання тендерної пропозиції одночасно надає Замовнику гарантії виконання своїх зобов’язань, у зв’язку з поданням тендерної пропозиції, у вигляді електронної банківської гарантії з накладанням КЕП гаранта та із зазначенням програмного комплексу, за допомогою якого накладено такий підпис. Згідно з п.10 частини 1 статті 1 Закону забезпечення тендерної пропозиції – це надання забезпечення виконання зобов’язань учасника перед замовником, що виникли у зв’язку з поданням тендерної пропозиції, у вигляді такого забезпечення, як гарантія. Поряд з цим частиною 1 статті 560 Цивільного кодексу України встановлено, що виконання зобов’язання може забезпечуватися, зокрема гарантією. Водночас за гарантією банк, інша фінансова установа, страхова організація (Гарант) гарантує перед кредитором (бенефіціаром) виконання боржником (принципалом) свого обов’язку. Гарант відповідає перед кредитором за порушення зобов’язання боржником. Таким чином ст. 560 ЦКУ визначає наступні види тендерних гарантій: 1. Банківська гарантія. 2. Страхова гарантія. 3. Гарантія фінансової установи. На підставі викладеного, вказана вимога тендерної документації щодо надання учасниками тільки банківської гарантії унеможливлює участі у процедурі закупівлі багатьох учасників, в тому числі і Скаржника, надає переваги щодо участі у процедурі закупівлі конкретного кола учасників. Таким чином, Замовником порушено п.10 частини 1 статті 1 Закону в частині вибору потенційними учасника, в тому числі Скаржником, відповідного забезпечення, як гарантія: банківська, страхова гарантія, гарантія фінансової установи. Відповідно до вищезазначеного, замовник повинен усунути дискримінаційну вимогу та внести зміни до п. 2 Розділу ІІІ Тендерної документації та передбачити можливість надання учасником забезпечення тендерної пропозиції не тільки у вигляді банківської гарантії, а і у вигляді страхової гарантії і гарантії фінансової установи. 2. Замовник відповідно до пункту 1 розділу IIІ тендерної документації на підтвердження правомочності щодо підпису документів тендерної документації вимагає надати для фізичних осіб-підприємців що є громадянами України - виписку або витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців та громадських формувань та паспорт громадянина України (сторінки 1-6, а також сторінка, що містить інформацію про останнє місце реєстрації особи, якщо паспорт оформлений у формі книжечки, або ID-картку, що посвідчує його особу з довідкою з відомостями про місце проживання та довідку про присвоєння ідентифікаційного номеру (у разі відсутності з релігійних переконань – копію сторінки паспорту з відповідною відміткою). Скаржник вважає, що дана вимога є дискримінаційною, оскільки чинним законодавством України передбачено ряд інших документів, які посвідчують особу громадянина України та відповідно можуть надаватися для підтвердження правомочності щодо підпису документів тендерної документації. Отже, вимога щодо наданий копії паспорту громадянина України (сторінки 1-6, а також сторінка, що містить інформацію про останнє місце реєстрації особи, якщо паспорт оформлений у формі книжечки, або ID-картку, що посвідчує його особу з довідкою з відомостями про місце проживання, є дискримінаційною та такою, що обмежує можливість осіб, які мають інші документи, що посвідчують особу громадянина України, взяти участь у закупівлі. Відповідно до статі 13 Закону України "Про Єдиний державний демографічний реєстр та документи, що підтверджують громадянство України, посвідчують особу чи її спеціальний статус" документами, що посвідчують особу та підтверджують громадянство України є: а) паспорт громадянина України; б) паспорт громадянина України для виїзду за кордон; в) дипломатичний паспорт України; г) службовий паспорт України; ґ) посвідчення особи моряка; д) посвідчення члена екіпажу; е) посвідчення особи на повернення в Україну; є) тимчасове посвідчення громадянина України; 2) документи, що посвідчують особу та підтверджують її спеціальний статус: а) посвідчення водія; б) посвідчення особи без громадянства для виїзду за кордон; в) посвідка на постійне проживання; г) посвідка на тимчасове проживання; ґ) картка мігранта; д) посвідчення біженця; е) проїзний документ біженця; є) посвідчення особи, яка потребує додаткового захисту; ж) проїзний документ особи, якій надано додатковий захист. Тому, зазначена вище вимога має бути доповнена відповідною інформацією щодо надання інших документів, що посвідчують особу та підтверджують громадянство України та можуть надаватися для підтвердження правомочності для підпису документів тендерної документації, відповідно до Закону України "Про Єдиний державний демографічний реєстр та документи, що підтверджують громадянство України, посвідчують особу чи її спеціальний статус". Відповідно до вимог тендерної документації учасник повинен надати, зокрема, витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань. Скаржник вважає дану вимогу тендерної документації дискримінаційною, зважаючи на те, що Єдиний державний реєстр юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань знаходиться у відкритому доступі і Замовник має можливість самостійно ознайомитися з необхідною для нього інформацією. Відповідно до частини п'ятої статті 17 Закону Замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель. Враховуючи, що Єдиний державний реєстр юридичних осіб, фізичних осіб- підприємців та громадських формувань є у відкритому доступі, встановивши таку вимогу в тендерній документації, Замовник порушив норми статті 17 Закону. Крім того, відповідно до Додатку 1 до тендерної документації згідно ч. 6 ст. 17 Закону переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує десяти днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику документи шляхом оприлюднення їх в електронній системі закупівель, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3, 5, 6, 8, 12 і 13 частини першої та частиною другою цієї статті, що не відповідає вимогам ст. 17 Закону. 3. П.7 розділу VI тендерної документації встановлено, що ненадання (не завантаження в Систему) Переможцем торгів у строк, що не перевищує десяти днів з дати оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір Комерційної пропозиції (остаточної пропозиції за результатами аукціону) або, якщо загальна ціна Комерційної пропозиції при перерахунку більша за ціну, зазначену Учасником в екранній формі системи (розділ «остаточна пропозиція») за результатами аукціону, буде розцінене як відмова Учасника від підписання Договору про закупівлі відповідно до вимог тендерної документації та не підписання учасником, який став переможцем процедури торгів, договору про закупівлю та тягне за собою наслідки відповідно до абзацу 1 пункту 2 частини 1 статті 31 Закону. Вважаємо вищевстановлену вимогу Замовником такої, що не відповідає вимогам Закону та порушує права учасника в частині відхилення його пропозиції через підставу, які не визначена діючим законодавством як підстава для відхилення пропозиції. Частиною першою статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Дії Замовника в частині встановлення у тендерній документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону. Дотримання вимог Закону України «Про публічні закупівлі», усунення дискримінаційних вимог тендерної документації, розширення кола потенційних учасників закупівлі може бути забезпечене шляхом внесення змін до тендерної документації. Запропоновані зміни відповідають вимогам діючого законодавства, у тому числі нормам Закону України «Про публічні закупівлі». На підставі викладеного, керуючись статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі», ПРОСИМО: 1.Прийняти Скаргу до розгляду по закупівлі: Ідентифікатор закупівлі: UA-2021-01-29-005636-c , за кодом ДК 021:20 15 - 09310000-5 «Електрична енергія (Електрична енергія)» 2. Прийняти рішення про встановлення порушень процедури закупівлі, визнавши дискримінаційними умови тендерної документації зазначені у Скарзі. 3. Зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації з метою усунення дискримінаційних вимог, привести тендерну документацію у відповідність з вимогами Закону України «Про публічні закупівлі». Директор ТОВ «СПЕЦЕНЕРГОГРУП» Т.М. Іванісова
Дата розгляду скарги: 10.03.2021 15:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 01.03.2021 16:37
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 16.03.2021 21:42
Дата виконання рішення Замовником: 24.03.2021 17:13
Коментар замовника щодо усунення порушень: Керуючись рішенням Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 11.03.2021 р. № 4754-р/пк-пз та на підставі рішення Уповноваженої особи від 24.03.2021 р. в тендерну документацію по закупівлі № UA-2021-01-29-005636-с було внесено зміни. Перелік змін та Тендерна документація зі змінами розміщена в електронній системі закупівель 24.03.2021 р.
Автор: ТОВ "СПЕЦЕНЕРГОГРУП", Тетяна Іванісова +380674342442 specenergogroup@gmail.com http://www.specenergogroup.com.ua/
Вимога
Вирішена

Щодо проекту договору

Номер: f5b7bb5487f1454f8172f4a57fa0408e
Ідентифікатор запиту: UA-2021-01-29-005636-c.b3
Назва: Щодо проекту договору
Вимога:
Шановний Замовник! Пунктом 5.6. Проекту Договору, який викладений в Додатку 6 до тендерної документації визначено: «Оплата за фактично спожиту електричну енергію за розрахунковий період здійснюється Споживачем у строк протягом 120 (ста двадцяти) банківських днів з моменту отримання Споживачем рахунку (платіжного документу) Постачальника електричної енергії, який надається протягом 7 (семи) календарних днів після закінчення поточного розрахункового періоду.» Пунктом 4.12 Правил роздрібного ринку електричної енергії, затверджених постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 312, вимоги якої є обов’язковими для виконання усіма учасниками роздрібного ринку (у тому числі електропостачальниками та споживачами), передбачено, що розрахунки між споживачем та електропостачальником (іншими учасниками роздрібного ринку, якщо вони беруть участь у розрахунках) здійснюються згідно з даними, отриманими від адміністратора комерційного обліку в порядку, передбаченому Кодексом комерційного обліку, про обсяги поставленої, розподіленої (переданої) та купленої електричної енергії. Плата за спожиту протягом розрахункового періоду електричну енергію вноситься не пізніше 20 числа наступного місяця, якщо договором не встановлено іншого терміну. Рахунок за спожиту електричну енергію оплачується: протягом 5 робочих днів від дня отримання рахунка непобутовим споживачем; протягом 10 робочих днів від дня отримання рахунка побутовим споживачем; в інший термін, передбачений договором, але не пізніше 20 календарного дня після закінчення розрахункового періоду. Вищезазначене пояснює, що вказаним нормативно-правовим актом вказано можливість договірного встановлення строку для оплати вартості за спожиту електричну енергію, відмінного від встановленого Правилами роздрібного ринку електричної енергії, лише в бік скорочення такого строку — за будь-яких умов не пізніше 20 календарного дня після закінчення розрахункового періоду, при цьому також варто враховувати, що умови про кількість товару та строк оплати за нього впливають на кінцеву собівартість електричної енергії та, відповідно, на формування ціни пропозиції. З огляду на все вищевикладене, така вимога має бути приведена у відповідність до вимог законодавства шляхом її зміни, а саме: «Оплата за фактично спожиту електричну енергію за розрахунковий період здійснюється Споживачем у строк протягом 20 (двадцяти) банківських днів з моменту отримання Споживачем рахунку (платіжного документу) Постачальника електричної енергії або виключення. Додатково: згідно із Цивільним кодексом України зміст договору становлять умови (пункти), визначені на розсуд сторін і погоджені сторонами, та умови, які є обов’язковими відповідно до актів чинного законодавства. При цьому, виходячи зі змісту статей 629 та 631 Цивільного кодексу України, договір є обов’язковим для виконання сторонами, а строком договору є час, протягом якого сторони можуть здійснити свої права і виконати свої обов’язки відповідно до договору. При цьому договір набирає чинності з моменту його укладення. Своєю чергою Цивільний кодекс України визначає загальні умови виконання зобов’язання. Так, статтею 526 Цивільного кодексу України визначено, що зобов’язання потрібно виконувати належним чином, зокрема відповідно до умов договору. Натомість розірвання договору можливе лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або Законом згідно зі статтею 651 Цивільного кодексу України. Зважаючи на вищевикладене, замовник на етапі підготовки тендерної документації та проєкту договору може передбачити в проєкті договору умову щодо настання прав та обов’язків з відкладальною обставиною.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Дякуємо за звернення та повідомляємо наступне! Уважно розглянувши викладене Вами , КП «Міськелектротранссервіс» повідомляє: КП «Міськелектротранссервіс» - підприємство, що забезпечує функціонування транспортної інфраструктури м. Харкова та впливає на соціальну сферу, є комунальним підприємством та фінансується за рахунок витрат на виконання місцевих/регіональних програм за рахунок коштів бюджету м. Харкова згідно графіку надання такого фінансування. У зв’язку із нерегулярним виплатами та фінансуванням, не може гарантувати постачальнику 20-денні строки оплати за спожиту електричну енергію, враховуючи очікувані щомісячні об'єми споживання, що призведе до порушення виконання умов Договору з боку Споживача в частині виконання своїх зобов’язань по умовам оплати. Згідно п.п.16 п. 5.2.1. ПРРЕЕ та п.5.7. проекту Договору « Якщо споживач не здійснив оплату за цим Договором у строки, Постачальник має право здійснити заходи з припинення постачання електричної енергії Споживачу, визначеному ПРРЕЕ». Також хочемо наголосити, що згідно п. 5.6. проекту договору «При наявності фінансової можливості у Споживача, Постачальник електричної енергії може надати рахунок за наступний розрахунковий період». Виходячи з вищезазначеного Замовник розгляне можливість скорочення терміну оплати за спожиту електричну енергію в проекті договору.
Статус вимоги: Задоволено
Вимога
Вирішена

ПОРУШЕННЯ СТРОКІВ У ДОКУМЕНТАЦІЇ

Номер: 1775fad639d6415b926e353b1e17e858
Ідентифікатор запиту: UA-2021-01-29-005636-c.a2
Назва: ПОРУШЕННЯ СТРОКІВ У ДОКУМЕНТАЦІЇ
Вимога:
Тендерні пропозиції вважаються дійсними протягом 90 днів з дати розкриття тендерних пропозицій. ВИМАГАЄМО привести положення вашої документації у відповідність до норм діючого законодаства. а саме ст. 22 Закону України "Про публічні закупівлі"
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Доброго дня. Дякуємо за звернення. Будуть внесені зміни.
Статус вимоги: Задоволено
Вимога
Вирішена

ПОРУШЕННЯ НАКАЗУ 1082

Номер: 0ac08870eb6b41f199b03180091d4fa4
Ідентифікатор запиту: UA-2021-01-29-005636-c.a1
Назва: ПОРУШЕННЯ НАКАЗУ 1082
Вимога:
ЧОМУ ЗАМОВНИК при оголошенні торгів не виконує вимогу Наказу 1082 "Про затвердження Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі"? Вимагаємо привести оголошення та документацію у відповідність до законодавства!
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Доброго дня. Дякуємо за звернення. Будуть внесені зміни.
Статус вимоги: Задоволено
Скарга
Виконана замовником

Cкарга на неправомірні дії Замовника щодо відхилення тенедрної пропозиції ТОВ "ОВІС ТРЕЙД" та допущення до аукціону пропозицій учасників, які не відповідають вимогам тендерної пропозиції

Номер: 0312c34043154572a278833469aa60a5
Ідентифікатор запиту: UA-2021-01-29-005636-c.c6
Назва: Cкарга на неправомірні дії Замовника щодо відхилення тенедрної пропозиції ТОВ "ОВІС ТРЕЙД" та допущення до аукціону пропозицій учасників, які не відповідають вимогам тендерної пропозиції
Скарга:
Оскарження неправомірних дій Замовника щодо відхилення тенедрної пропозиції ТОВ "ОВІС ТРЕЙД" та допущення до аукціону пропозицій учасників, які не відповідають вимогам тендерної пропозиції. Детально у скарзі.
Дата розгляду скарги: 27.04.2021 15:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 19.04.2021 18:32
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 17.05.2021 19:27
Дата виконання рішення Замовником: 18.05.2021 13:42
Коментар замовника щодо усунення порушень: На виконання рішення Постійної діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України від 12.05.2021 р. № 10462-р/пк-пз на підставі Протоколу уповноважної особи від 18.05.2021 року було скасовано рішення Замовника від 09.04.2021 р. щодо відхиляння пропозиції учасника - ТОВ "ОВІС ТРЕЙД" та допущення до аукціону пропозицій учасників ТОВ "ТРЕЙДЕНЕРДЖИ " та ТОВ "ГАЗОВА КОМПАНІЯ ЕНЕРГОКОМ". Було прийнято рішення щодо допущення до аукціону пропозиції учасника - ТОВ "ОВІС ТРЕЙД" та відхилення пропозицій учасників ТОВ "ТРЕЙДЕНЕРДЖИ " та ТОВ "ГАЗОВА КОМПАНІЯ ЕНЕРГОКОМ".
Задовільнена: Так
Автор: ТОВ "ОВІС ТРЕЙД", Лілія Пахомова +30675085533 kh.oil.trade3@gmail.com
Скарга
Відхилено

на непровомірні дії замовника

Номер: 0ddf6c5496584e57bd074ee7840ab450
Ідентифікатор запиту: UA-2021-01-29-005636-c.b7
Назва: на непровомірні дії замовника
Скарга:
Опис детально у скарги
Дата розгляду скарги: 27.04.2021 15:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 19.04.2021 11:53
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 17.05.2021 19:37
Задовільнена: Так
Автор: ТОВ "СПЕЦЕНЕРГОГРУП", Тетяна Іванісова +380674342442 specenergogroup@gmail.com http://www.specenergogroup.com.ua/
Скарга
Залишено без розгляду

Скарга до Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель на дії Замовника, щодо порушення законодавства у сфері публічних закупівель.

Номер: 6db6b39db42b464995f4591d1e5d3353
Ідентифікатор запиту: UA-2021-01-29-005636-c.a5
Назва: Скарга до Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель на дії Замовника, щодо порушення законодавства у сфері публічних закупівель.
Скарга:
КП "МІСЬКЕЛЕКТРОТРАНССЕРВІС" 29.01.2021 року на вебпорталі Уповноваженого органу з питань закупівель було оприлюднено оголошення за № UA-2021-01-29-005636-c про проведення відкритих торгів з публікацією англійською мовою щодо закупівлі товару за кодом ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія, у кількості 86000000 кВт⋅год, очікуваною вартістю 249 400 000,00 гривень. Відповідно до інформації, розміщеної на вебпорталі Уповноваженого органу з питань закупівель, свої Пропозиції для участі у Процедурі закупівлі подали наступні учасники: ТОВ "ТРЕЙДЕНЕРДЖИ", ТОВ "СК ЕНЕРДЖІ ГРУП", ТОВ "ОВІС ТРЕЙД", ТОВ "ГАЗОВА КОМПАНІЯ ЕНЕРГОКОМ", ТОВ "СПЕЦЕНЕРГОГРУП". 09.04.2021 року ТОВ "СК ЕНЕРДЖІ ГРУП" стало відомо, що відповідно до опублікованого рішення Замовника (форма протоколу розгляду тендерних пропозицій), тендерну пропозицію ТОВ "СК ЕНЕРДЖІ ГРУП" було відхилено як таку, що не відповідає встановленим вимогам Замовника у тендерній документації, а саме: не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 Закону, не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства, не надав забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або забезпечення тендерної. Відхилено, відповідно до вимог абзацу 1, 2, 4 пункту 1 частини 1 статті 31 Закону. ТОВ "СК ЕНЕРДЖІ ГРУП" вважає рішення Замовника щодо відхилення його тендерної пропозиції таким, що не відповідає положенням Закону України «Про публічні закупівлі» та порушує його законні права та інтереси. Стосовно підстав, зазначених Замовником, відхилення нашої тендерної пропозиції повідомляємо наступне: 1. Щодо першого пункту нібито невідповідності нашої тендерної пропозиції повідомляємо наступне: не відповідності кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 Закону. Згідно п.п.1 п. 5 Розділу III Тендерної документації на підтвердження кваліфікаційним критеріям відповідно до ст. 16 Учасник повинен надати довідку в довільній формі про виконання Учасником аналогічного за предметом закупівлі договору, з обов’язковим зазначенням інформації, що наданий аналогічний за предметом закупівлі договір виконано в повному обсязі та належним чином. Крім того, для документального підтвердження досвіду виконання аналогічного за предметом закупівлі договору* Учасник має надати: - не менше 1 копії договору у повному обсязі (з усіма укладеними додатковими угодами, додатками та специфікаціями до договору), - лист відгук від контрагента про належне виконання наданого договору. Повідомляємо, що Замовник всупереч вимогам Закону України « Про публічні закупівлі» визначив у тендерній документації кваліфікаційний критерій, як наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів). Однак, передбаченням цієї вимоги в тендерній документації Замовником надано перевагу тим підприємствам, що набули досвіду виконання аналогічних договорів та позбавив можливості новостворені підприємства, які фактично не мали можливості набути досвіду виконання аналогічних договорів взяти участь у процедурі закупівлі. Ця вимога обмежує коло потенційних учасників процедури закупівлі та порушує принцип недискримінації учасників. Таким чином та у відповідності з чинним законодавством України зазначаємо, що нами у складі тендерної пропозиції на виконання встановленої вимоги та на виконання примітки Додатку 3 до тендерної документації «Документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції. Учасником надаються роз’яснення в довільній формі із зазначенням підстав ненадання кожного з таких документів»надано «лист-пояснення щодо ненадання учасником у складі тендерної пропозиції документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору за предметом закупівлі договору» про те, що товариство є новоствореним підприємством та за період ведення господарської діяльності їм не було укладено (виконано) відповідних договорів. Враховуючи вищевикладене тендерна пропозиція ТОВ "СК ЕНЕРДЖІ ГРУП" відповідає вищезазначеним вимогам та виконало всі вимоги встановлені у тендерній документації, та не мала бути відхилена на підставі вимог абзацу 1 пункту 1 частини 1 статті 31 Закону. 2. Щодо другого пункту нібито невідповідності нашої тендерної пропозиції повідомляємо, що згідно зп.п. 5 п. 1 Розділу ІІІ Тендерної документації тендерна пропозиція має містити інформацію Замовнику та письмове підтвердження Учасника» (зміст та форма, якої повинна відповідати вимогам Додатку 5): - Наданий документ у тендерній пропозиції не відповідає змісту, формі та вимогам згідно Додатку 5. Зазначаємо, що згідно з п.п. 5 п. 1 Розділу ІІІ Тендерної документації наша тендерна пропозиція містить інформацію та письмове підтвердження Учасника» (зміст та форма, якої повинна відповідати вимогам Додатку 5) Слід зазначити, що відповідна інформація загружена на вебпортал Уповноваженого органу з питань закупівель до кінцевого строку подання тендерних пропозицій – файл «від 30 березня 2021 13:24Додаток 5 Інформація замовнику.PDF». Враховуючи вищевикладене тендерна пропозиція ТОВ "СК ЕНЕРДЖІ ГРУП" відповідає вищезазначеним вимогам та виконало всі вимоги встановлені у тендерній документації, та не мала бути відхилена на підставі вимог абзацу 2 пункту 1 частини 1 статті 31 Закону. 3. Щодо третього пункту нібито невідповідності нашої тендерної пропозиції повідомляємо наступне: Згідно п. 1 Розділу III Тендерної документації якщо у складі тендерної пропозиції є хоча б один сканований документ, потрібно накласти кваліфікований електронний підпис (КЕП) на пропозицію. Замовник перевіряє КЕП учасника на сайті центрального засвідчувального органу за посиланням https://czo.gov.ua/verify Під час перевірки КЕП повинні відображатися прізвище та ініціали особи, уповноваженої на підписання тендерної пропозиції (власника ключа). У випадку відсутності даної інформації або у випадку не накладення учасником КЕП відповідно до умов тендерної документації учасник вважається таким, що не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства та його пропозицію буде відхилено на підставі абзацу 3 пункту 1 частини 1 статті 31 Закону. Під час перевірки Замовникомнашого електронного підпису встановлено, що підпис не відповідає вимогам зазначеним у тендерній документації. З приводу вищевказаного зазначаємо наступне: сьогодні порядок та організація електронного документообігу, а також правовий статус та використання електронного цифрового підписувизначаються Законом України "Про електронні довірчі послуги" від 05.10.2017 № 2155- VIII. Одним із важливих нововведень закону про електронні довірчі послуги є те, що вінзапроваджує поняття "кваліфікований електронний підпис", яке замінило поняття "електронного цифрового підпису". Відповідно до зазначеного Закону кваліфікованийелектронний підпис (далі – підпис) – удосконалений електронний підпис, який створюється з використанням засобу кваліфікованого електронного підпису ( далі – КЕП) і базується накваліфікованому сертифікаті відкритого ключа. Для того, щоб мати можливість підписувати електронні документи, подавати електронну звітність або електроннідекларації особа має отримати КЕП. Видача останнього, згідно Закону є довірчою послугою, а тому здійснюється в Акредитованих центрах сертифікації ключів, які внесенідо довірчого списку. Кваліфіковані надавачі електронних довірчих послуг можуть видавати КЕП на: • звичайному флеш-носії або оптичному носії CD/DVD; • захищеному носії особистих ключів. Згідно з вимогами абз. 2 ч. 2 ст. 17 Закону застосовувати виключно засоби кваліфікованого електронного підпису чи печатки, які мають вбудовані апаратно-програмнізасоби, що забезпечують захист записаних на них даних від несанкціонованого доступу, від безпосереднього ознайомлення із значенням параметрів особистих ключів та їх копіювання(зберігаються на захищеному носії — токені чи у хмарі) мають: • органи державної влади, • органи місцевого самоврядування, • підприємства, установи та організації державної форми власності, • державні реєстратори, нотаріуси • та інші суб'єкти, уповноважені державою на здійснення функцій державного реєстратора для реалізації повноважень, спрямованих на набуття, зміну чи припинення правта/або обов'язків фізичної або юридичної особи відповідно до закону. Відповідно Замовники, що підпадають під зазначені вище категорії при діях в електронній системізакупівель мають використовувати кваліфікований електронний підпис, який має вбудовані апаратно-програмні засоби, що забезпечують захист записаних на них даних віднесанкціонованого доступу, від безпосереднього ознайомлення із значенням параметрів особистих ключів та їх копіювання (зберігаються на захищеному носії — токені чи у хмарі). Відповідно до абз. 2 п. 1 Постанови, з 7 листопада 2020 року по 31 грудня 2021 приватний бізнес має право використовувати Удосконалені електронні підписи чи печатки,які базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів. Згідно з існуючим законодавством з 1 січня 2022 року приватні суб'єкти господарювання зобов'язані будутьвикористовувати КЕП виключно на захищених носіях особистих ключів. Тобто учасники публічних закупівель можуть наразі підписувати свої пропозиції КЕП на незахищенихносіях особистих ключів. Керуючись чинним законодавством багато учасників ще не робили кваліфіковані електронні підписи, які базуються на захищених носіях особистихключів. Тож вимога щодо підписання пропозицій учасниками саме КЕП на захищених носіях особистих ключів зменшує конкуренцію під час проведеннязакупівлі, що суперечить вимогам Закону "Про публічні закупівлі". Враховуючи вищевикладене тендерна пропозиція ТОВ "СК ЕНЕРДЖІ ГРУП" відповідає вищезазначеним вимогам та виконало всі вимоги встановлені у тендерній документації, та не мала бути відхилена. 4. Щодо четвертого пункту нібито невідповідності нашої тендерної пропозиції повідомляємо наступне: Згідно п. 2 Розділу III Тендерної документації (забезпечення тендерної пропозиції) Замовником вимагається внесення Учасником забезпечення тендерної пропозиції у вигляді електронної банківської гарантії. Учасник під час подання тендерної пропозиції одночасно надає Замовнику гарантії виконання своїх зобов’язань, у зв’язку з поданням тендерної пропозиції, у вигляді електронної банківської гарантії на бланку банку- гаранта з накладанням КЕП уповноваженої особи банку-гаранта та скріплена його електронною печаткою. Ненадання у складі тендерної пропозиції банківської гарантії є - формальною помилкою, що пов'язана з оформленням тендерної пропозиції та не впливає на зміст тендерної пропозиції, а саме - технічна помилка. Допущення формальної помилки учасником не призводить до відхилення їх тендерних пропозицій. Враховуючи вищевикладене тендерна пропозиція ТОВ "СК ЕНЕРДЖІ ГРУП" відповідає вищезазначеним вимогам та виконало всі вимоги встановлені у тендерній документації, та не мала бути відхилена. Відповідно до статті 18 Скарги, що стосуються прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулися після розгляду тендерних пропозицій, порядок якого передбачений частинами другою і дванадцятою статті 29 цього Закону, подаються протягом п’яти днів з дня оприлюднення в електронній системі закупівель протоколу розгляду тендерних пропозицій, у разі якщо оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі оприлюднюється відповідно до частини третьої статті 10 цього Закону. На підставі вищевикладеного, керуючись статтею 18 Закону України « про публічні закупівлі» просимо: - Прийняти скаргу до розгляду; - Встановити факт порушення Замовником процедури закупівлі щодо відхилення нашої тендерної пропозиції; - Зобов’язати Замовника скасувати рішення про відхилення нашої тендерної пропозиції; - Зобов’язати допустити до аукціону нашу тендерну пропозицію. З повагою, Директор Цюпка О.А.
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження
Причина: Скарга не відповідає вимогам частин 2-5 та 9 статті 18 Закону про публічні закупівлі
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 14.04.2021 19:53
Задовільнена: Ні
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "СК ЕНЕРДЖІ ГРУП", Цюпка Оксана +380675767590 sergienko.evge@gmail.com