• Відкриті торги з публікацією англійською мовою
  • Безлотова
  • КЕП

Капітальний ремонт автомобільної дороги загального користування державного значення М-12 Стрий – Тернопіль – Кропивницький – Знам’янка (через м. Вінницю) на ділянці км 0+000 – км 44+230, Львівська область (ДК 021:2015: 45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація)

Категорія замовника Служби автомобільних доріг у Львівській області – відповідно до п.3 ч.1. ст. 2 Закону України "Про публічні закупівлі" – юридична особа є одержувачем бюджетних коштів. Мова, якою повинні готуватися тендерні пропозиції – українська. Умови надання забезпечення тендерних пропозицій: Тендерна пропозиція обов’язково повинна супроводжуватись документом, що підтверджує надання Учасником забезпечення тендерної пропозиції. Забезпечення тендерної пропозиції надається у формі безумовної та безвідкличної електронної банківської гарантії (далі – банківська гарантія), виданої банком, який включено до переліку системно важливих банків, визначеного, чинним на дату подання тендерної пропозиції, рішенням правління Національного банку України (далі — банк-гарант), з накладеним кваліфікованим електронним підписом такого банку-гаранта відповідно до вимог чинного законодавства. Банківська гарантія обов’язково повинна містити посилання на реквізити закупівлі, її назву та номер на веб-порталі Уповноваженого органу. Банківська гарантія надається у складі тендерної пропозиції у форматі, що дає можливість перевірити кваліфікований електронний підпис банку-гаранта за допомогою ресурсу офіційного веб-сайту Центрального засвідчувального органу Міністерства юстиції України. У разі відсутності або не підтвердження КЕП банківської гарантії, подана учасником тендерна пропозиція відхиляється замовником. Банківська гарантія надана банком-резидентом України має бути оформлена відповідно до вимог постанови правління НБУ від 15.12.2004 № 639 «Про затвердження положення про порядок здійснення банками операцій за гарантіями в національній та іноземних валютах». Якщо у банківській гарантії є посилання на договір про надання банківської гарантії/договір про надання гарантії, учасник обов’язково повинен надати такий договір разом з банківською гарантією. Повноваження особи, яка підписує банківську гарантію, повинні бути підтверджені відповідним документом з накладенням КЕП гаранта (у випадку, якщо підписантом не є голова правління). Банківська гарантія надана банком-нерезидентом, повинна бути оформлена відповідно до уніфікованих правил, які регулюють використання відповідного інструмента та офіційно видані Міжнародною Торгівельною Палатою (Uniform Rulesfor Demand Guarantees, ICC Publication 758 – URDG758 або International Standby Practices, ICC Publication 590 – ISP98). Банківська гарантія, надана банком-нерезидентом, повинна бути авізована через авізуючий банк, що є резидентом України. Учасник у складі тендерної пропозиції подає документ, що підтверджує авізування банківської гарантії, наданої банком-нерезидентом, проведене авізуючим банком-резидентом в електронній формі, з обов’язковим накладанням КЕП авізуючого банку. Строк дії забезпечення тендерної пропозиції (строк дії банківської гарантії) – не менше 120 календарних днів із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій, яка вказана в оголошенні на веб-порталі Уповноваженого органу. Забезпечення тендерної пропозиції повинне бути чинним впродовж дії тендерної пропозиції. У разі, якщо учасник бере участь в одному тендері замовника, проте за певними лотами, то на кожен лот він надає окрему банківську гарантію. Гарантія повинна передбачати лише можливість сплати всієї суми, на яку вона видана (часткові сплати – заборонені). В тексті гарантії обов’язково повинно бути зазначено: - Зобов’язання банку-гаранта сплатити замовнику гарантійну суму єдиним платежем протягом 5-ти банківських днів з дня отримання вимог замовника без подання будь-яких інших документів або виконання будь-яких інших умов; - Умови гарантії не можуть бути змінені і вона не може бути припинена банком-гарантом, в тому числі згідно із заявою учасника, без згоди та погодження з замовником, після її передавання / надсилання замовнику. Банківська гарантія повинна бути оформлена з повним грошовим покриттям на весь строк дії такої гарантії. На підтвердження наявності повного грошового покриття на весь строк дії гарантії надається довідка з Банку про наявність повного грошового покриття на весь строк дії відповідної гарантії та виписка з Банку по рахунку покриття, яка підтверджує зачислення грошового покриття на рахунок покриття, видані банком-гарантом, завірені печаткою банку-гаранта та підписом уповноваженої особи такого банку-гаранта із наданням підтвердження повноважень такої Уповноваженої особи від банку-гаранта. Грошове покриття передбачає списання (перерахування) грошових коштів із поточного рахунку учасника на рахунок покриття за банківською гарантією. Забороняється надання гарантій, на умовах перерахування грошових коштів на депозитний рахунок. Грошове покриття не може виступати забезпеченням за будь-якими іншими фінансовими зобов’язаннями. Тендерна пропозиція, у складі якої буде банківська гарантія, що не відповідає умовам тендерної документації, буде відхилена замовником. Реквізити замовника для оформлення банківської гарантії: Служба автомобільних доріг у Львівській області, IBAN UA968201720355179011088001058 у ГУДКСУ у Львівській області, МФО – 820172, ЄДРПОУ – 25253009.

Завершена

1 532 133 890.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 7 660 669.45 UAH
Період оскарження: 22.01.2021 17:21 - 18.03.2021 00:00
Скарга
Виконана замовником

Скарга на дискримінаційні вимоги Документації

Номер: 50ede5ea98364d2691c8a3029e412315
Ідентифікатор запиту: UA-2021-01-22-002355-a.a2
Назва: Скарга на дискримінаційні вимоги Документації
Скарга:
Скарга на дискримінаційні вимоги Документації (детальніше у доданій скарзі).
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 02.03.2021 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 22.02.2021 13:04
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 05.03.2021 20:23
Дата виконання рішення Замовником: 10.03.2021 17:21
Коментар замовника щодо усунення порушень: На виконання рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №3946-р/пк-пз від 02.03.2021р. Замовником внесено зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі: «Капітальний ремонт автомобільної дороги загального користування державного значення М-12 Стрий – Тернопіль – Кропивницький – Знам’янка (через м. Вінницю) на ділянці км 0+000 – км 44+230, Львівська область (ДК 021:2015: 45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація)», згідно переліку змін, що додається.
Автор: ТОВ ГРАНІТ-001, Западня Віталій Валерійович +380931400845 granit-001@ukr.net
Вимога
Залишено без розгляду

Вимога щодо банків

Номер: cffa849e6ae64c5fb768f7a0f0b5ca9e
Ідентифікатор запиту: UA-2021-01-22-002355-a.c1
Назва: Вимога щодо банків
Вимога:
Шановний Замовник! Відповідно до п. 2 Розділу 3. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції Вами вимагається забезпечення тендерної пропозиції. При цьому, даний пункт містить умову, що забезпечення тендерної пропозиції надається у формі безумовної та безвідкличної електронної банківської гарантії (далі – банківська гарантія), виданої банком, який включено до переліку системно важливих банків, визначеного, чинним на дату подання тендерної пропозиції, рішенням правління Національного банку України (далі — банк-гарант), з накладеним кваліфікованим електронним підписом такого банку-гаранта відповідно до вимог чинного законодавства. Рішенням Правління Національного банку України від 3 березня 2020 року № 155-рш "Про визначення системно важливих банків" затверджено 14 банків, яких включено до переліку системно важливих банків, а саме: 1. А-Банк; 2. Альфа-банк; 3. Кредобанк; 4. ОТП банк; 5. Ощадбанк; 6. Південний; 7. Приватбанк; 8. ПУМБ; 9. Райффайзен Банк Аваль; 10. Таскомбанк; 11. Укргазбанк; 12. Укрексімбанк; 13. Укрсиббанк; 14. Універсал банк. Вважаємо, що вищезазначена є дискримінаційною та такою, що потребує обов’язковому редагуванню шляхом внесення змін до тендерної документації у зв’язку з наступним. Згідно інформації, яка вільно розміщена на сайті Мінфін https://index.minfin.com.ua/ua/banks/stat/count/ станом на 01.12.2020 року кількість діючих банків в Україні складає 74 одиниці. Ми маємо відкритий рахунок та сталі ділові зв’язки з одним із банків, який не входить до зазначеного Вами переліку. Встановлена Вами вимога тендерної документації про те, що банківська гарантія має бути видана банківською установою, які входять до переліку системно важливих банків, є дискримінаційною, оскільки даною вимогою Замовник обмежує кількість потенційних учасників, які співпрацюють та отримують банківську гарантію (забезпечення тендерної пропозиції) в інших банках України, які в даному випадку не відносяться до переліку системно важливих банків. Крім того, встановлена у такому варіанті вимога жодним чином не гарантує, що зазначені 14 банків негайно та безумовно відшкодують гарантійну суму, а отже, це ще один аргумент на користь того, що встановлена вимога є штучною та спрямована на звуження потенційних учасників. Таким чином, на момент написання вимоги, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які зможуть надати гарантію у банківській установі, яка входить саме до переліку системно важливих банків, що є дискримінаційним по відношенню до нас, в тому числі. Частиною першою статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Водночас, відповідно до ч. 4 ст. 22 Закону, тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Тому, враховуючи викладене вище, керуючись ст. 24 Закону, просимо внести зміни до тендерної документації, а саме - видалити вищевказану вимогу шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині, надавши можливість оформлювати забезпечення тендерної пропозиції в будь-якому з банків України, у якого є відповідна ліцензія на здійснення банківських операцій, видана у встановленому порядку. Надіємось на взаєморозуміння, однак в разі, якщо дану вимогу буде не задоволено чи залишено без розгляду, будемо вимушені звернутись до Антимонопольного комітету України для захисту своїх прав та інтересів.
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: У відповідь на Вашу вимогу повідомляємо наступне. Відповідно до ч.1 ст.25 Закону України «Про публічні закупівлі» замовник має право зазначити в оголошенні про проведення конкурентної процедури закупівлі та в тендерній документації вимоги щодо надання забезпечення тендерної пропозиції. У разі якщо замовник вимагає надання забезпечення тендерної пропозиції, у тендерній документації повинні бути зазначені умови його надання, зокрема, розмір, строк дії та застереження щодо випадків, коли забезпечення тендерної пропозиції не повертається учаснику. У такому разі учасник під час подання тендерної пропозиції одночасно надає забезпечення тендерної пропозиції. З урахуванням зазначеного вище, замовником серед іншого встановлено вимогу надання забезпечення тендерної пропозиції банком, який включено до переліку системно важливих банків, визначеного, чинним на дату подання тендерної пропозиції, рішенням правління Національного банку України. Така вимога тендерної документації зумовлена, перш за все, систематичними випадками невиконання банківськими установами гарантійних зобов’язань за наданими банківськими гарантіями, чим нівельовано норму Закону України «Про публічні закупівлі» та право замовників на стягнення з недобросовісних організацій гарантійних сум. Окрім цього, враховуючи, що закупівлі робіт та послуг на автомобільних дорогах загального користування державного значення здійснюються за рахунок бюджетних коштів, а забезпечення тендерних пропозицій відповідно до чинного законодавства у разі неповернення учаснику підлягають перерахуванню до відповідного бюджету, то, в результаті, державний бюджет недоотримав надходжень на значну суму неповернутих гарантій. Відповідно, Замовником не буде внесено зміни до тендерної документації в цій частині, оскільки, зазначена вимога тендерної документації є цілком обґрунтована, не суперечить чинному законодавству у сфері публічних закупівель та не є дискримінаційною, оскільки, очевидно можлива до виконання усіма бажаючими взяти участь у цій закупівлі учасниками. Враховуючи все вищезазначене, замовник та його Уповноважений орган (Державне агентство автомобільних доріг України, як центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у дорожньому господарстві) вважають за доцільне передбачити оспорювану вами вимогу у тендерній документації (обґрунтування Уповноваженого органу додається).
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 22.03.2021 21:05
Скарга
Розгляд припинено

Скарга на рішення Замовника

Номер: eb45be07c2b444fa961dbec5998dc4a1
Ідентифікатор запиту: UA-2021-01-22-002355-a.b4
Назва: Скарга на рішення Замовника
Скарга:
Скарга на рішення Замовника
Дата розгляду скарги: 30.04.2021 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 21.04.2021 16:38
Причина: Скарга не відповідає вимогам частин 2-5 та 9 статті 18 Закону про публічні закупівлі
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги: 07.05.2021 17:25
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги: 07.05.2021 17:25
Задовільнена: Так
Автор: FERMAK INSAAT TAAHHUT ANONIM SIRKETI, Накаідзе Отар +380638803797 fermakinsaat2021@gmail.com
Скарга
Скасована

Скарга на рішення Замовника

Номер: 0adcd27fc24e4414bccbbc860c73de18
Ідентифікатор запиту: UA-2021-01-22-002355-a.c3
Назва: Скарга на рішення Замовника
Скарга:
Скарга на рішення Замовника
Пов'язані документи: Учасник
Причина: Скарга скасована суб'єктом оскарження
Дата скасування: 17.04.2021 17:42
Автор: FERMAK INSAAT TAAHHUT ANONIM SIRKETI, Накаідзе Отар +380638803797 fermakinsaat2021@gmail.com