-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
15110000-2 : М'ясо
М'ясо яловиче 1 гатунку охолоджене за кодом 15111000-9:М’ясо великої рогатої худоби родини бикових, Четверть куряча охолоджена за кодом 15112000-6:М’ясо свійської птиці, Філе куряче охолоджене за кодом 15112000-6:М’ясо свійської птиці, М'ясо свинини н/ж м`якуш вищого гатунку охолоджене за кодом 15113000-3:Свинина
Торги не відбулися
247 554.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 237.77 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 237.77 UAH
Період оскарження:
18.01.2021 16:36 - 30.01.2021 00:00
Скарга
Залишено без розгляду
Щодо умов порушення Замовником вимог законодавства
Номер:
aff617a153754cc996f20819ce13ed83
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-01-18-005228-a.b3
Назва:
Щодо умов порушення Замовником вимог законодавства
Скарга:
Орган оскарження: Постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення Законодавства у сфері публічних закупівель
03680, м. Київ, вул. Митрополита Василя Липківського, 45
Скаржник: ТОВ «ІСПОЛІН ПЛЮС»
49081, м. Дніпро, вул. Артільна, 2
МФО 306500 АТ «АБ «РАДАБАНК»
р/р UA893065000000026008300002793
ЄДРПОУ 33667686 Тел: (050)3401512
Св-во пл. НДС 04344584
ІПН 336676804647
Дата оприлюднення оголошення про проведення закупівлі: 18-01-2021 р.
Інформація про закупівлю:
ВІДКРИТІ ТОРГИ
на закупівлю товару
Ідентифікатор закупівлі:
:UA-2021-01-18-005228-a
Замовник: ВИЩЕ ПРОФЕСІЙНЕ УЧИЛИЩЕ № 17
Ідентифікаційний код за ЄДРПОУ: 02541444
Місцезнаходження: проспект Богдана Хмельницького 49а, м. Дніпро, Дніпропетровська область, Україна, 49055
e-mail: tender@vpu17.dp.ua
СКАРГА
(у порядку ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі»)
ЩОДО ОБСТАВИН СПРАВИ
18.01.2021 р. на сайті Prozorro.gov.ua (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2021-01-18-005228-a) опубліковано оголошення про проведення відкритих торгів на закупівлю товару, (далі Оголошення) назва предмета закупівлі за ДК 021:2015: 15110000-2 : М'ясо замовником яких є ВИЩЕ ПРОФЕСІЙНЕ УЧИЛИЩЕ № 17.
Вимоги Оголошення про проведення відбору учасників для проведення переговорної процедури закупівлі для потреб оборони оформлено з порушенням діючого законодавства та порушують принципи здійснення публічних закупівель, визначених ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон):
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Щодо вимог в Оголошенні які не відповідають Закону.
І. Пунктом 7.1 Оголошення зобов’язано учасника на протязі трьох 3 робочих днів з дати початку етапу «Кваліфікація переможця» в системі електронних закупівель надати зразки одиниці товару.
Пунктом 7.1 Оголошення зразки товару надаються за переліком розділу 2 Оголошення в кількості та виді зручному для розгляду самого товару, інформації про виробника, ГОСТ/ДСТУ/ТУ та інших основних технічних та якісних характеристик товару, які розташовані на упаковці. За необхідності проводиться перевірка якості наданих зразків.
Правова позиція Скаржника.
Частиною 2 ст. 21 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що Оголошення про проведення відкритих торгів повинно містити наступну інформацію:
1) найменування, місцезнаходження та ідентифікаційний код замовника в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, його категорія;
2) назва предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником (у разі поділу на лоти такі відомості повинні зазначатися стосовно кожного лота) та назви відповідних класифікаторів предмета закупівлі і частин предмета закупівлі (лотів) (за наявності);
3) кількість та місце поставки товарів, обсяг і місце виконання робіт чи надання послуг;
4) очікувана вартість предмета закупівлі;
5) строк поставки товарів, виконання робіт, надання послуг;
6) кінцевий строк подання тендерних пропозицій;
7) умови оплати;
8) мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції;
9) розмір, вид та умови надання забезпечення тендерних пропозицій (якщо замовник вимагає його надати);
10) дата та час розкриття тендерних пропозицій, якщо оголошення про проведення відкритих торгів оприлюднюється відповідно до частини третьої статті 10 цього Закону;
11) розмір мінімального кроку пониження ціни під час електронного аукціону у межах від 0,5 відсотка до 3 відсотків очікуваної вартості закупівлі або в грошових одиницях;
12) математична формула для розрахунку приведеної ціни (у разі її застосування).
В оголошенні про проведення відкритих торгів може зазначатися інша інформація.
Частиною 1 ст. 31. «Про публічні закупівлі» встановлено, що замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо:
1) учасник процедури закупівлі:
не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 цього Закону та/або наявні підстави, встановлені частиною першою статті 17 цього Закону;
не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства;
зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою при визначенні результатів процедури закупівлі, яку замовником виявлено згідно з частиною п’ятнадцятою статті 29 цього Закону;
не надав забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або забезпечення тендерної пропозиції не відповідає умовам, що визначені замовником у тендерній документації до такого забезпечення тендерної пропозиції;
не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей;
не надав обґрунтування аномально низької ціни тендерної пропозиції протягом строку, визначеного в частині чотирнадцятій статті 29 цього Закону;
визначив конфіденційною інформацію, що не може бути визначена як конфіденційна відповідно до вимог частини другої статті 28 цього Закону;
2) тендерна пропозиція учасника:
не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації;
викладена іншою мовою (мовами), аніж мова (мови), що вимагається тендерною документацією;
є такою, строк дії якої закінчився;
3) переможець процедури закупівлі:
відмовився від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації або укладення договору про закупівлю;
не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 цього Закону;
не надав копію ліцензії або документа дозвільного характеру (у разі їх наявності) відповідно до частини другої статті 41 цього Закону;
не надав забезпечення виконання договору про закупівлю, якщо таке забезпечення вимагалося замовником.
Враховуючи викладене, можна зробити висновок, що при відсутності імперативної норми на необхідність зазначення в тендерній документації наявність чи відсутність вимоги про надання одиниці товару та підстави для відхилення пропозиції учасника на етапі кваліфікації замовник за ненадання/ неправильне оформлення супровідних документів зразка або ненадання/ неправильне оформлення самого зразку, вимога про надання зразка є незаконною.
З огляду на викладене просимо зобов’язати Замовника прибрати вимогу про надання зразку одиниці товару та листа згоду на надання такого зразка.
ІІ. Умовами Оголошення, а саме Додатком 2 встановлено, що для укладання договору про закупівлю Учасник, якого визнано переможцем закупівлі у строк, що не перевищує п’яти днів з дати оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір надає замовнику в паперовому вигляді копії за підписом та печаткою учасника (ця вимога не стосується учасників, які здійснюють діяльність без печатки згідно з чинним законодавством) і оригінали таких документів:
- Копію ліцензії або документа дозвільного характеру (у разі їх наявності) на провадження певного виду господарської діяльності, якщо отримання дозволу або ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законом.
У разі якщо переможцем процедури закупівлі є об’єднання учасників, копія ліцензії або дозволу надається одним з учасників такого об’єднання учасників.
- Копія (завірена печаткою Учасника і власноручним підписом уповноваженої особи Учасника), або оригінал документу, який підтверджує статус та повноваження особи на підписання договору за результатами торгів, а саме: виписка з протоколу засновників, або наказ про призначення, або довіреність, або доручення, чи інше.
Правова позиція Скаржника.
Пунктом 1 ст. 1. Закону України, «Про інформацію»: встановлено, що інформація — будь-які відомості та/або дані, які можуть бути збережені на матеріальних носіях або відображені в електронному вигляді. документ — матеріальний носій, що містить інформацію, основними функціями якого є її збереження та передавання в часі та просторі.
Пунктом 8 ст. 12 Закону України «Про публічні закупівлі, встановлено, що подання інформації під час проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі здійснюється в електронному вигляді через електронну систему закупівель. Замовникам забороняється вимагати від учасників подання в паперовому вигляді інформації, поданої ними під час проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі.
Враховуючи викладене, можна зробити висновок, що Замовник порушив пряму імперативну норму встановлену п. 8. ст. 12 Закону України «Про публічні закупівлі» зобов’язавши Переможця надати оригінали документів.
З огляду викладене, просимо зобов’язати Замовника прибрати вимогу про надання копій документів, які були завантажені в систему Prozorro.
ІІІ. Пунктом 4.1.1 Оголошення, встановлено, що кінцевий строк подання тендерних пропозицій - ___ січня 2021 року.
Згідно пункту 6 частини 2 ст. 21 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено, що Оголошенні про проведення відкритих торгів повинно вказано кінцевий строк подання тендерних пропозицій, тобто учасником порушено пряму імперативну норму встановлену Законом України «Про публічні закупівлі».
Враховуючи викладене, просимо зобов’язати Замовника привести тендергу документацію у відповідність вимог Закону України «Про публічні закупівлі».
Керуючись ст. ст. 5, 10, 18, 29 Закону України «Про публічні закупівлі»,
ПРОШУ:
1. Прийняти скаргу до розгляду.
2. Зобов’язати замовника ВИЩЕ ПРОФЕСІЙНЕ УЧИЛИЩЕ № 17 усунути порушення процедури закупівлі та привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства.
Директор ТОВ «ІСПОЛІН ПЛЮС» Л.М. Тарасова
Пов'язані документи:
Учасник
- Антимнопольний скарга ВПУ 17 (м_ясо).pdf 27.01.2021 14:43
- рішення від 29.01.2021 №1558.pdf 01.02.2021 14:49
Дата прийняття скарги до розгляду:
27.01.2021 17:17
Причина:
Скарга не відповідає вимогам частин 2-5 та 9 статті 18 Закону про публічні закупівлі
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
01.02.2021 14:50
Вимога
Є відповідь
Щодо умов ТД
Номер:
6668fea666b44c00a45231cb72f219de
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-01-18-005228-a.c2
Назва:
Щодо умов ТД
Вимога:
Доброго дня!
Умовами тендерної документації, а саме Додатком 2 встановлено, що учасник, якого визнано переможцем закупівлі у строк, що не перевищує п’яти днів з дати оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір надає замовнику в паперовому вигляді копії за підписом та печаткою учасника (ця вимога не стосується учасників, які здійснюють діяльність без печатки згідно з чинним законодавством) і оригінали таких документів:
- Копію ліцензії або документа дозвільного характеру (у разі їх наявності) на провадження певного виду господарської діяльності, якщо отримання дозволу або ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законом.
У разі якщо переможцем процедури закупівлі є об’єднання учасників, копія ліцензії або дозволу надається одним з учасників такого об’єднання учасників.
- Копія (завірена печаткою Учасника і власноручним підписом уповноваженої особи Учасника), або оригінал документу, який підтверджує статус та повноваження особи на підписання договору за результатами торгів, а саме: виписка з протоколу засновників, або наказ про призначення, або довіреність, або доручення, чи інше.
Законом України «Про інформацію» врегульовано відносини щодо створення, збирання, одержання, зберігання, використання, поширення, охорони, захисту інформації.
Відповідно до п. ст.. 1. Закону України «Про інформацію»:
інформація - будь-які відомості та/або дані, які можуть бути збережені на матеріальних носіях або відображені в електронному вигляді.
документ - матеріальний носій, що містить інформацію, основними функціями якого є її збереження та передавання у часі та просторі.
Пунктом 8 ст. 12 Закону України «Про публічні закупівлі, встановлено, що подання інформації під час проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі здійснюється в електронному вигляді через електронну систему закупівель. Замовникам забороняється вимагати від учасників подання у паперовому вигляді інформації, поданої ними під час проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі.
З огляду на викладене, можна зробити висновок, що Замовник порушив пряму імперативну норму встановлену п. 8. ст. 12 Закону України «Про публічні закупівлі» зобов’язавши Переможця надати оригінал документа.
Враховуючи викладене, вимагаємо привести тендерну документацію у відповідності до вимог чинного законодавства.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
22.01.2021 17:10
Вирішення:
Доброго дня! Дякуємо за запитання!
Повідомляємо, що Закон України “Про публічні закупівлі” (у редакції Закону № 114-ІХ від 19.04.2020) (далі - Закон) установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади. Пунктом 31 частини першої статті 1 Закону передбачено, що тендерна документація розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель. Відомості, які мають зазначатися замовником у тендерній документації установлені статтею 22 Закону «Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації». При цьому замовник самостійно встановлює вимоги до учасника та предмета закупівлі, а також спосіб їх документального підтвердження, у тому числі щодо вимог, установлених у частинах п’ятій та шостій статті 23 Закону, виходячи зі специфіки предмета закупівлі, керуючись принципами здійснення закупівель та з дотриманням законодавства.
Вимога Додатку 2 тендерної документації щодо надання документації в паперовому вигляді встановлена для укладання договору про закупівлю з Переможцем закупівлі, який укладається у паперовому вигляді та зберігається у Замовника відповідно до вимог наказу Мінюста України від 17.04.2012 р. № 571/20884.
У Законі України «Про публічні закупівлі» не має заборони щодо витребування від Переможця документів, які необхідні для укладання договору.
Статус вимоги:
Не задоволено
Вимога
Є відповідь
Щодо умов ТД
Номер:
1acf1d4266b14a70b7deed8c9391d405
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-01-18-005228-a.c1
Назва:
Щодо умов ТД
Вимога:
Доброго дня!
Умовами тендерної документації, а саме розділом 7, передбачено надання зразків продукції етапу «Кваліфікація переможця» в системі електронних закупівель.
Надання зразків одиниці продукції у відкритих торгах на етапі «Кваліфікація переможця» не передбачено Законом України «Про публічні закупівлі» та порушує ст. 19 Конституції України, а саме заборону на примушення робити те, що не передбачено законодавством.
Частиною 1 ст. 31. «Про публічні закупівлі» замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо:
1) учасник процедури закупівлі:
не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 цього Закону та/або наявні підстави, встановлені частиною першою статті 17 цього Закону;
не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства;
зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою при визначенні результатів процедури закупівлі, яку замовником виявлено згідно з частиною п’ятнадцятою статті 29 цього Закону;
не надав забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або забезпечення тендерної пропозиції не відповідає умовам, що визначені замовником у тендерній документації до такого забезпечення тендерної пропозиції;
не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей;
не надав обґрунтування аномально низької ціни тендерної пропозиції протягом строку, визначеного в частині чотирнадцятій статті 29 цього Закону;
визначив конфіденційною інформацію, що не може бути визначена як конфіденційна відповідно до вимог частини другої статті 28 цього Закону;
2) тендерна пропозиція учасника:
не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації;
викладена іншою мовою (мовами), аніж мова (мови), що вимагається тендерною документацією;
є такою, строк дії якої закінчився;
3) переможець процедури закупівлі:
відмовився від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації або укладення договору про закупівлю;
не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 цього Закону;
не надав копію ліцензії або документа дозвільного характеру (у разі їх наявності) відповідно до частини другої статті 41 цього Закону;
не надав забезпечення виконання договору про закупівлю, якщо таке забезпечення вимагалося замовником.
Зважаючи на викладене, зразок товару не є складовою пропозиції учасника в розумінні Закону. Отже, його невідповідність чи ненадання не можуть бути підставою для відхилення пропозиції учасника відповідно до вимог статті 31 Закону.
Тобто на етапі кваліфікації замовник не може відхилити учасника за ненадання/ неправильне оформлення супровідних документів зразка або ненадання/ неправильне оформлення самого зразка.
З огляду на вищевикладене, вимагає прибрати вимогу щодо надання знака одиниці товару на етапі кваліфікаціє переможця.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
22.01.2021 16:25
Вирішення:
Доброго дня! Дякуємо за запитання! Надання зразків не є складовою пропозиції Учасника в розумінні Закону України «Про публічні закупівлі».
Вважаючи на те, що предмет закупівлі є харчові продукти, зразки продукції дають можливість Замовнику зрозуміти якою якості буде товар. З урахуванням того, що останнім часом посилюється тенденція участі недобросовісних Учасників, для мінімізації негативних наслідків отримання неякісної продукції, Замовник об’єктивно вимушений пропонувати Учасникам закупівлі надавати зразки продукції. Вимога надання зразків продукції є обов’язковою для всіх, хто має намір взяти участь у торгах.
Крім того, статтею 31 Закону розширено перелік підстав для відхилення тендерних пропозицій учасників, серед яких - не відповідність умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації. Таким чином, у разі, якщо Учасник надав зразки предмета закупівлі, які не відповідають технічним вимогам, замовник залишає за собою право відхилити пропозицію такого Учасника як таку, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Замовник самостійно встановлює вимоги до Учасника та предмета закупівлі, а також спосіб їх документального підтвердження, у тому числі щодо вимог, установлених у частинах п’ятій та шостій статті 23 Закону, виходячи зі специфіки предмета закупівлі.
Статус вимоги:
Відхилено