• Переговорна процедура
  • Безлотова
  • КЕП
  • Без аукціону

Пара та гаряча вода, постачання пари та гарячої води (ДК 021:2015-09320000-8 Пара, гаряча вода та пов’язана продукція)

Торги відмінено

1 959 312.21 UAH з ПДВ
Скарга
Виконана замовником

СКАРГА щодо застосування законодавства в сфері публічних закупівель

Номер: e2b0bb67071b4cd19d6cc47b94e11ba0
Ідентифікатор запиту: UA-2021-01-04-002101-c.b1
Назва: СКАРГА щодо застосування законодавства в сфері публічних закупівель
Скарга:
Тендерним комітетом КЗ «Верхньодніпровська СЗШ № 5 І-ІІІ ст.» (далі — Замовник) 04.01.2021року о 15:32 на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель опубліковано оголошення про застосування переговорної процедури https://zakupki.prom.ua/gov/tenders/UA-2021-01-04-002101-c, номер оголошення UA-2021-01-04-002101-c, ІD 01a9b8849f6d498d9bbd4f96d4d54ba2. Замовником (код ЄДРПОУ 26372681), що знаходиться за адресом: 51600, Україна, Дніпропетровська область, м. Верхньодніпровськ, вул. Федоровського, 97, згідно вищевказаної процедури, оголошено про закупівлю пари та гарячої води, постачання пари та гарячої води у кількості 544,45 Гкал на об’єкт КЗ «Верхньодніпровська СЗШ №5 І-ІІІ ст.» за адресом: вул. Федоровського, 97 м. Верхньодніпровськ, Дніпропетровської області на суму 1 959 312,21 грн. Статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі» від 19.09.2019 року № 114 (надалі - Закон) встановлено принципи здійснення публічних закупівель, а саме: - добросовісна конкуренція серед учасників; - максимальна економія, ефективність та пропорційність; - відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; - недискримінація учасників та рівне ставлення до них; - об’єктивна та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної процедури; - запобігання корупційним діям і зловживанням. Відповідно до ст. 5 Закону, встановлено недискримінацію учасників, за якою: - учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених процедурах на рівних умовах; - замовники забезпечують вільний доступ усіх учасників до інформації про закупівлю, передбаченої цим Законом; - замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Замовник, здійснюючи закупівлю пари та гарячої вода, постачання пари та гарячої води на об’єкт КЗ «Верхньодніпровська СЗШ №5 І-ІІІ ст.» за адресом: вул. Федоровського, 97 м. Верхньодніпровськ, Дніпропетровської області, протиправно обрав переговорну процедуру закупівлі, оскільки в даному випадку відсутні підстави її застосування. Статтею 40 Закону встановлено умови застосування переговорної процедури. Згідно ч. 1 ст. 40 Закону переговорна процедура закупівлі використовується замовником як виняток і відповідно до якої замовник укладає договір про закупівлю з учасником після проведення переговорів щодо ціни та з інших умов договору про закупівлю з одним або кількома учасниками процедури закупівлі. Відповідно до ч. 2 Закону визначено вичерпний перелік випадків її застосування. Замовником оскаржуваної процедури закупівлі в якості виняткової обставини обрано ч.3 пп.2 п.2 ст. 40 Закону, а саме: відсутність конкуренції з технічних причин. Не враховано вимоги пп.8 п.6 ст. 40 Закону, а саме: обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі повинно містити таку інформацію щодо посиланням на експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі. Зазначене Замовником є недостовірною інформацією, що абсолютно не відповідає дійсності. Більш того, Замовник добре обізнаний про існування декількох теплопостачальних підприємств, що здійснюють свою діяльність на території м. Верхньодніпровськ Дніпропетровської області та мають технічну можливість здійснювати постачання тепла, пари та гарячої води на об’єкт: КЗ «Верхньодніпровська СЗШ №5 І-ІІІ ст.» До таких підприємств належать Товариство з обмеженою відповідальністю «ЮРВИН», яке протягом 2020 р. згідно договору про закупівлю виробництва теплової енергії за державні кошти від 24.01.2020 р. № 1 здійснювало постачання тепла Замовнику. Крім того, застосування переговорної процедури Замовник обґрунтовує і тим, що «Тендерний комітет КОМУНАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ «ВЕРХНЬОДНІПРОВСЬКА СЕРЕДНЯ ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА № 5 І-ІІІ СТУПЕНІВ» ВЕРХНЬОДНІПРОВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ» згідно листів № 277, 278 від 30.12.2020р. запрошував на переговорну процедуру Постачальника ТОВ «ЮРВИН». На дані листи ТОВ«ЮРВИН» не надав установчі документи та не підтвердив намір проведення переговорної процедури на 2021 рік та підписання договору про теплопостачання на даний об'єкт, який знаходиться за адресом: вул. Федоровського, 97 м. Верхньодніпровськ , Дніпропетровської області. В свою чергу ,адміністрація закладу була змушена приймати міри для належного та безперебійного забезпечення теплопостачання на 2021 рік КОМУНАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ «ВЕРХНЬОДНІПРОВСЬКА СЕРЕДНЯ ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА № 5 І-ІІІ СТУПЕНІВ» ВЕРХНЬОДНІПРОВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ» та роботи шкільного басейну об'ємом 400 м3. 02.01.2021 року комісією в складі 9 чоловік складено Акт від 02.01.2021р. о 12год.15хв. про відключення в приміщені КЗ «ВЕРХНЬОДНІПРОВСЬКА СЗШ №5 І-ІІІ СТ» за адресом: вул. Федоровського, 97 м. Верхньодніпровськ , Дніпропетровської області внутрішньо будинкових мереж КЗ «ВЕРХНЬОДНІПРОВСЬКА СЗШ №5 І-ІІІ СТ» від мереж теплопостачання ТОВ «ЮРВИН». Та 02.01.2021 року комісією в складі 9 чоловік складено Акт від 02.01.2021р. о 16год.10хв. про підключення ДП «Васильківкатеплоенерго» комунального підприємства «Дніпротеплоенерго» Дніпропетровської обласної ради до внутрішньо будинкових мереж КЗ «ВЕРХНЬОДНІПРОВСЬКА СЗШ №5 І-ІІІ СТ». На даний час ДП «Васильківкатеплоенерго» комунального підприємства «Дніпротеплоенерго» Дніпропетровської обласної є єдиним постачальником для забезпечення теплопостачання на 2021 рік на заклад КЗ «ВЕРХНЬОДНІПРОВСЬКА СЗШ №5 І-ІІІ СТ» за адресом: вул. Федоровського, 97 м. Верхньодніпровськ , Дніпропетровської області. Враховуючи вищезазначене, для проведення закупівлі «Пара та гаряча вода, постачання пари та гарячої води (ДК 021:2015-09320000-8 Пара, гаряча вода та пов'язана продукція)» для КЗ «Верхньодніпровська СЗШ № 5 І-ІІІ ст..» існують підстави для застосування переговорної процедури закупівлі відповідно до частини 2 статті 40 Закону України «Про публічні закупівлі», відсутність конкуренції з технічних причин.» Враховуючи вищезазначені обставини, замовник вирішив обрати переговорну процедуру для постачання пари та гарячої води, відповідно до ч.3 пп. 2 п.2 ст. 40 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме відсутність конкуренції з технічних причин. Необхідно зазначити, що вищевказані листи № 277, 278 від 30.12.2020 року тендерного комітету КЗ «Верхньодніпровська СЗШ № 5 І-ІІІ ст.» надійшли на електронну адресу ТОВ «ЮРВИН» о 16:24 год. 30.12.2020 року та містили вимоги надання документів на переговорну процедуру до 10.00 год. 31.12.2020 року. Перелік документів для участі у переговорній процедурі потребує їх завірення печаткою та підписом. Юридична адреса ТОВ «ЮРВИН» знаходиться в м. Кривій Ріг, що унеможливлює надання документів в такий короткий термін. З іншого боку (між іншим), в даних листах ТОВ «ЮРВИН» запрошувався на переговорну процедуру, як технічно єдиний постачальник тепла на КЗ «Верхньодніпровська СЗШ № 5 І-ІІІ ст.». Вищевикладене свідчить про те, що Замовником в якості підстави застосування переговорної процедури наведено такі обставини, які фактично жодним чином не перешкоджають ТОВ «ЮРВИН» здійснювати діяльність із постачання тепла, пари та гарячої води, оскільки технічні умови теплопостачання об’єкту НЕ ПОЗБАВИЛИ ПІДПРИЄМСТВА ТЕХНІЧНОЇ МОЖЛИВОСТІ ЗДІЙСНЮВАТИ ТЕПЛОПОСТАЧАННЯ ДО ЗАЯВЛЕНОГО ОБ’ЄКТА. Даний факт підтверджується Оптимізованою схемою системи теплопостачання КЗ «Верхньодніпровська СЗШ № 5 І-ІІІ ст.», затвердженою рішенням сесії Верхньодніпровської районної ради № 79-6/VІІ від 04.04.2016 року, висновком технічної експертизи «Висновок експертного дослідження з питань будівельно – технічної експертизи № 7-17 щодо обстеження та визначення схеми підключення системи теплопостачання Верхньодніпровської КЗ СШ № 5 І-ІІІ ступеня до зовнішніх теплових мереж» від 23 лютого 2017 року, яким підтверджується, що ТОВ «ЮРВИН» є єдиним технічно можливим постачальником тепла на КЗ «Верхньодніпровська СЗШ № 5 І-ІІІ ст.». Окрім того, потрібно врахувати те, що в рамках дії районної «Програми енергоефективності та енергозбереження Верхньодніпровського району на 2016 - 2020 роки», а також на виконання рішення комісії Верхньодніпровської райдержадміністрації з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій (протокол № 15 від 18.08.2016 р.) змінені технічні умови теплопостачання об’єкту згідно схеми: до будівлі комунального закладу «Верхньодніпровська середня загальноосвітня школа № 5 І-ІІІ ступенів» Верхньодніпровської районної ради Дніпропетровської області» підведені мережі для надання послуг на постачання пари та гарячої води від модульного теплогенератора на твердому паливі ТМ-1600 потужністю 1,6 МВатт, який є власністю ТОВ «ЮРВИН», збудований та введений в експлуатацію ТОВ «ЮРВИН» 27.05.2016 року (Декларація про готовність до експлуатації об'єкта, який надежить до І-ІІІ категорії складності). Крім того, 04.01.2021 року Замовником та Товариством з обмеженою відповідальністю «ЮРВИН» було підписано Акт № 3 щодо самовільного втручання Замовника у внутрішньо будинкову мережу (відрізання від теплової мережі), що знаходиться на балансі у ТОВ «ЮРВИН» та підведена до комунального закладу «Верхньодніпровська середня загальноосвітня школа № 5 І-ІІІ ступенів». Отже, вчинені дії обрані Замовником, є незаконними та, відповідно, не дають можливості уникати конкуренції при здійсненні діяльності у сфері закупівель. Більш того, просимо Вас звернути увагу на те, що відповідно до Акту № 2 від 28.12.2020 року ТОВ «ЮРВИН» було зафіксовано врізне відгалуження, чим порушено ряд нормативно-правових актів, а саме: - порушено норми п. 11 Правил користування теплової енергії, затверджених Постановою КМУ від 03.10.2007 р. № 1189, де визначено, що самовільне втручання в діючі системи теплопостачання та теплоспоживання забороняється; - порушено абз. 2 п.8 ч.2 ст. 10 Закону України «Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання», а саме: «якщо встановлено факт несанкціонованого втручання окремих споживачів у внутрішньо будинкову систему опалення та/або гарячого водопостачання, яка використовується для цілей опалення, що призвело до її розбалансування, обсяг теплової енергії або гарячої води, необхідний для досягнення нормальної температури в приміщенні, перерозподіляється на таких споживачів; - порушено п. 6.3.33 Правила технічної експлуатації теплових установок і мереж, а саме використання запірної арматури для регулювання параметрів теплоносія не дозволяється; - порушено п. 6.7.35 ДБН В. 2.5-67:2013, а саме не допускається використовувати запірну арматуру як регулюючу; - порушено ст. 629 ЦК України , а саме договір є обов’язковим для виконання сторонами; - порушено вимоги ст. 525, 526 ЦК України, а саме зобов’язання повинні виконуватися належним чином та в установлений строк, одностороння відмова від виконання зобов’язання не допускається. Відповідно до Акту від 02.01.2021р. відбулося підключення ДП «Васильківкатеплоенерго» комунального підприємства «Дніпротеплоенерго» Дніпропетровської обласної ради» до внутрішньо будинкових мереж КЗ «Верхньодніпровська СЗШ №5 І-ІІІ ст.» без жодних дозвільних, технічних документів (Технічних умов, проектно-кошторисної документації, акту введення в експлуатацію точки приєднання) з порушенням ряду норм чинного законодавства. Таким чином, твердження, що ДП «Васильківкатеплоенерго» КП «Дніпротеплоенерго» ДОР» є єдиним постачальником теплової енергії з технічних причин, не відповідає дійсності, та має на меті шляхом проведення переговорної процедури, уникнути конкурентної процедури відкритих торгів, враховуючи ті обставини, що тариф ТОВ «ЮРВИН» є економічно вигіднішим для бюджетної установи – 2519,58 грн за 1 Гкал, ДП «Васильківкатеплоенерго» КП «Дніпротеплоенерго» ДОР» має тариф 3598,70 грн за 1 Гкал з ПДВ. Відповідно, бездіяльність щодо непроведения відкритих торгів посадовими особами тендерного комітету Замовника є прямим порушенням законодавства про публічні закупівлі. Окремо просимо звернути Вашу увагу на те, що саме ТОВ «ЮРВИН» є єдиним законним постачальником для Замовника. Вищевикладене свідчить про порушення законних прав ТОВ «ЮРВИН» чесно конкурувати під час проведення процедури закупівель. На підставі вищевикладеного та керуючись ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі», ПРОШУ: 1. Прийняти дану скаргу на дії (бездіяльність) тендерного комітету КЗ «Верхньодніпровська СЗШ № 5 І-ІІІ ст.» щодо незаконності застосування переговорної процедури № UA-2021-01-04-002101-c до розгляду. 2. Встановити наявність порушень при проведенні процедури закупівель № UA-2021-01-04-002101-c, номер оголошення UA-2021-01-04-002101-c, ІD 01a9b8849f6d498d9bbd4f96d4d54ba2 3. Скасувати переговорну процедуру закупівель № UA-2021-01-04-002101-c.
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 20.01.2021 12:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 13.01.2021 15:38
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 25.01.2021 21:14
Дата виконання рішення Замовником: 15.03.2021 14:29
Коментар замовника щодо усунення порушень: КОМУНАЛЬНИМ ЗАКЛАДОМ "ВЕРХНЬОДНІПРОВСЬКА СЕРЕДНЯ ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА № 5 І-ІІІ СТУПЕНІВ" ВЕРХНЬОДНІПРОВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ 23 лютого 2021 року подано позовну заяву до Київського окружного адміністративного суду про визнання незаконним та скасування рішення постійно діючої адміністративної колегії антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 20.01.2021 року № 977-р/пк-пз.
Автор: ТОВ "ЮРВИН", Роман Осмоловський +380973084046 heat2021@ukr.net