-
Відкриті торги з публікацією англійською мовою
-
Однолотова
-
КЕП
Послуги з готування їжі (послуги з харчування дітей, які потерпіли від Чорнобильської катастрофи)
Послуги з харчування дітей, які потерпіли внаслідок Чорнобильської катастрофи, у навчальних закладах, розташованих на територіях радіоактивного забруднення Сарненського району Рівненської області
Торги не відбулися
65 723 600.00
UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 328 618.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 328 618.00 UAH
Період оскарження:
31.12.2020 14:52 - 29.01.2021 00:00
Вимога
Залишено без розгляду
Щодо протиправного встановлення нецінових критеріїв
Номер:
08bcfa23921e4f24a9fe2b14072a4b39
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-12-31-001716-a.a22
Назва:
Щодо протиправного встановлення нецінових критеріїв
Вимога:
Замовник у Обговореннях надав відповідь на запит щодо протиправного встановлення в оголошенні Замовника нецінових критеріїв оцінки.
У відповіді Замовник посилається на лист - роз’яснення Міністерства економічного розвитку і торгівлі України в Листі № 3304-04/44053-06 від 08.10.2018.
Зазнчаємо, що даний лист втратив свою значимість із набранням чинності нової редакції з 19.04.2020р.Закону України "Про публічні закупівлі". Посилання у листі на 28 статтю Закону є неправомірним, тому, що норми статті 28 Закону України "Про публічні закупівлі" регулюють інше, а не критерії оцінки.
Також зауважимо, що Змовник оголосив тендерну процедуру після набрання чинності нової редакції Закону і тому мав керуватись у своєй відповіді нормами діючого законодавства про публічні закупівлі.
Вимагаємо внести зміні у оголошення щодо встановлення нецінових критеріїв відповідно до діючої статті 29 Закону України "Про публічні закупівлі".
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
20.01.2021 13:33
Вирішення:
Зазначаємо, що згідно положень Закону України «Про публічні закупівлі» як в редакції до 19.04.2020р., так і в чинній редакції, до основних функцій Уповноваженого органу, яким є Міністерство економічного розвитку і торгівлі України, віднесено, серед іншого, надання узагальнених відповідей рекомендаційного характеру щодо застосування законодавства у сфері закупівель. Згаданий лист-роз’яснення Міністерства економічного розвитку і торгівлі України № 3304-04/44053-06 від 08.10.2018р. стосується питання застосування нецінових критеріїв оцінки. Закон України «Про публічні закупівлі» в редакції 19.04.2020р. розширює набір критеріїв оцінки, якими становляться: 1) ціна; або 2) вартість життєвого циклу; або 3) ціна/вартість життєвого циклу разом з іншими критеріями оцінки. Отже, як і в попередній редакції Закону, одним із критеріїв оцінки може бути ціна разом з іншими критеріями оцінки зокрема, такими як: умови оплати, строк виконання, гарантійне обслуговування, передача технології та підготовка управлінських, наукових і виробничих кадрів, застосування заходів охорони навколишнього середовища та/або соціального захисту, які пов’язані із предметом закупівлі. При цьому в п. 3 ч. 3 ст. 29 Закону наводяться лише окремі приклади таких інших критеріїв оцінки: умови оплати, строк виконання, гарантійне обслуговування, передача технології та підготовка управлінських, наукових і виробничих кадрів, застосування заходів охорони навколишнього середовища та/або соціального захисту, які пов’язані із предметом закупівлі, - оскільки слово «зокрема» свідчить, що такий перелік не є вичерпним. Отже, статтею 29 Закону не встановлено виключний перелік саме інших критеріїв оцінки, які носять також назву «нецінових критеріїв». І саме такий висновок робить Уповноважений орган у вищезгаданому Листі, зазначаючи, що у випадку комбінації критерію «ціна» з іншими критеріями, перелік таких інших критеріїв не є вичерпним. Відповідно, даний Лист жодним чином не втратив свою значимість, оскільки стосується питання застосування нецінових критеріїв оцінки, яке у своєму нормативному закріпленні фактично не змінилось з набуттям чинності новою редакцією Закону.
Отже, оскільки Закон не містить вичерпний перелік нецінових критерії, а так само чітких правил їх визначення, то встановлення як самих таких критеріїв так і методики оцінки тендерних пропозицій з урахуванням нецінових критеріїв, здійснюється замовником самостійно у кожному конкретному випадку, керуючись обставинами і умовами такої закупівлі та виходячи зі специфіки предмета закупівлі.
Таким чином нецінові критерії в даній процедурі закупівлі встановлені у повній відповідності до ст. 29 Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема, п. 3 ч. 3 ст. 29 Закону, тому підстави для задоволення вимоги відсутні.
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
02.02.2021 08:03
Вимога
Вирішена
Усунути невідповідність Закону
Номер:
c610af4bb5ba4d298e84b9f215280267
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-12-31-001716-a.a21
Назва:
Усунути невідповідність Закону
Вимога:
Відповідно до тенедерної документації п 7.5. Тендерна пропозиція Учасника, до складу якої не входять документи, які підтверджують надання Учасником забезпечення тендерної пропозиції, відсутній оригінал гарантії або надане забезпечення не відповідає вимогам цієї Документації щодо строку дії, розміру, умов надання або виду забезпечення, підлягає відхиленню.
Чим керувався Замовник, якщо в тендерній документації встановив оригінал гарантії, яким чином Учаснику надати оригінал гарантії, якщо пропозиція подається через електронну систему закупівель?
Вимога: виключити застарілу форму!
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
18.01.2021 09:22
Вирішення:
Будуть внесені відповідні зміни до тендерної документації та оприлюднені у відповідності до вимог Закону України "Про публічні закупівлі".
Статус вимоги:
Задоволено
Вимога
Вирішена
Виключити дискримінаційні вимоги
Номер:
6c8d34067aff48b4ae5dcf74c17d22b1
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-12-31-001716-a.a20
Назва:
Виключити дискримінаційні вимоги
Вимога:
На підтвердження того, що Учасник застосовує санітарні заходи та належну практику виробництва, системи НАССР та /або інших систем забезпечення безпечності та якості під час виробництва та обігу харчових продуктів, з урахуванням Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» надати: копії сертифікатів на систему управління безпечністю харчових продуктів ДСТУ ISO 22000:2007 (ISO 22000:2007 IDT) і ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT).
Дана вимога містить дискримінаційній характер!
Відповідно до чинного законодавства України оператори ринку мають право отримати сертифікати на запровадження управління безпечністю харчових продуктів.
Нстанова ДСТУ ISO 22000:2007 Системи управління безпечністю харчових продуктів. Вимоги до будь-яких організацій харчового ланцюга (ІSО 22000:2005, IDТ) втрачає чинності 01.07.2021 року, натомість цієї настанови учасники ринку запроваджують систему управління безпечністю харчових продуктів відповідно до настанови ДСТУ ISO 22000:2019 (ISO 22000:2018, IDT) Системи управління безпечністю харчових продуктів. Вимоги до будь-якої організації в харчовому ланцюгу (З 01 грудня 2019 року набрав чинності ДСТУ ISO 22000:2019 (ISO 22000:2018, IDT) Системи управління безпечністю харчових продуктів. Вимоги до будь-якої організації в харчовому ланцюгу, згідно наказу ДП «УкрНДНЦ» № 340 від 31 жовтня 2019 року.) Підприємства що здійснюють діяльність з 2019 року запроваджують систему управління безпечністю харчових продуктів відповідно до ДСТУ ISO 22000:2019 (ISO 22000:2018, IDT) та оримують сертифікати про запровадження відповідно до ДСТУ ISO 22000:2019 (ISO 22000:2018, IDT).
Враховуючи зазначене, Замовник повинен враховувати зазначені зміни та усунути дискримінаційні вимоги шляхом внесення змін до тенедерної документації.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
18.01.2021 09:04
Вирішення:
Будуть внесені відповідні зміни до тендерної документації та оприлюднені у відповідності до вимог Закону України "Про публічні закупівлі".
Статус вимоги:
Задоволено
Вимога
Вирішена
Дискримінаційна вимога
Номер:
70770de7081749af98ebf18495b855fb
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-12-31-001716-a.b19
Назва:
Дискримінаційна вимога
Вимога:
Згідно п. 2.8 ч.3 Розділу III. «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації учасники зобов’язані надати «Сканований оригінал/копія “Звіту про фінансові результати (Звіт про сукупний дохід)” (Наказ Міністерства фінансів України 07.02.2013 № 73 зареєстровано в Міністерстві юстиції України 28 лютого 2013 р. за № 336/22868) за 2019 рік. Фінансова спроможність визначається відповідно до поданого звіту за колонкою 2 000 (код рядка “Чистий дохід від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг)”, який має бути у розмірі не менше 30% очікуваної вартості предмету закупівлі . (для юридичних осіб) Сканований оригінал/копія податкової декларації про майновий стан і доходи за 2019. Фінансова спроможність визначається відповідно до поданої декларації, яка має бути у розмірі не менше 30% очікуваної вартості предмету закупівлі».
Встановивши таку вимогу Управління соціального захисту населення Сарненської районної державної адміністрації Рівненської області звісно не порушує вимог Закону, але свідомо обмежує коло учасників.
Учасники можуть мати досвід виконання аналогічних договорів та річний дохід, достатній у розумінні вимог Вашої тендерної документації, від реалізації продукції за 2020 рік, або у період до 2018 року. Також можуть мати досвід якісного надання послуг і можливість запропонувати кращі ціни, проте, мати аналогічний досвід на менші суми. Участь всіх таких потенціальних учасників ви штучно унеможливлюєте.
Скажіть чим керувались ви, як бюджетна установа, встановлюючи критерій, який обмежує число учасників і поставить під загрозу реальну конкуренцію і можливу економію бюджетних коштів.
Для дотримання основних принципів Закону України «Про публічні закупівлі», а саме максимальна економія та рівне ставлення до всіх учасників просимо Вас убрати вказану дискримінаційну вимогу та привести тендерну документацію у відповідність законодавства.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
17.01.2021 18:26
Вирішення:
Будуть внесені відповідні зміни до тендерної документації та оприлюднені у відповідності до вимог Закону України "Про публічні закупівлі".
Статус вимоги:
Задоволено
Вимога
Залишено без розгляду
Уточнення вимоги, запит роз’яснення
Номер:
a6624120e77d4cf5956fa02d8069b0ad
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-12-31-001716-a.c18
Назва:
Уточнення вимоги, запит роз’яснення
Вимога:
Згідно п. 2.4 ч.3 Розділу III. «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації учасники зобов’язані надати копії документів, що підтверджують наявність спеціальної фахової освіти в сфері громадського харчування для технологів, а також освіти кухарів, у кількості не менше ніж 1 кухар на 1 заклад у якому надаватимуться послуги харчування.
У той же час вимогами того же п. 2.4 ч.3 Розділу III. «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» учасники у складі пропозиції надають Інформацію Учасника у довільній формі про працівників, які безпосередньо будуть задіяні у процесі приготування їжі з розрахунку 1 кухар на 90 дітей, відповідно до наказу Міністерства освіти та науки України «Про затвердження Типових штатних нормативів загальноосвітніх навчальних закладів» від 06.12.2010 №1205), які мають кваліфікацію кухаря (оригінал). Учасником обов’язково подаються знеособлені персональні дані відповідно до Закону України „Про захист персональних даних”. Персональні дані про працівників (ПІП, ідентифікаційні номери, освіту та ін.) можуть бути подані Учасником за наявності згоди від суб’єктів персональних даних на їх обробку з дотриманням Закону України „Про захист персональних даних”.
У разі відсутності достатньої кількості працівників для надання послуг Учасник подає гарантійний лист-зобов’язання (оригінал), за яким у разі визначення його переможцем він зобов’язується найняти на роботу достатню кількість працівників для забезпечення надання послуг та підтвердну інформацію з відповідними розрахунками про наявність фінансових ресурсів для найму на роботу працівників та подальшої виплати їм заробітної плати. Для підтвердження наявності фінансових ресурсів для найму необхідної кількості працівників Учасник повинен надати довідку з обслуговуючого банку про залишки коштів на рахунках Учасника (оригінал) або засвідчену Учасником копію договору позики або іншого документу, що свідчить про наявність для цього фінансових ресурсів.
Отже, якщо на момент подання пропозицій, у учасника немає вказаної кількості працівників, він надає гарантійний лист-зобов’язання (оригінал), за яким у разі визначення його переможцем він зобов’язується найняти на роботу достатню кількість працівників і вимога про надання копії документів, що підтверджують наявність спеціальної фахової освіти в сфері громадського харчування для технологів, а також освіти кухарів, у кількості не менше ніж 1 кухар на 1 заклад у якому надаватимуться послуги харчування на таких учасників не розповсюджується? Надайте роз’яснення.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
17.01.2021 18:26
Вирішення:
Вимога щодо надання копій документів, що підтверджують наявність спеціальної
фахової освіти в сфері громадського харчування для технологів, а також освіти кухарів,
у кількості не менше ніж 1 кухар на 1 заклад у якому надаватимуться послуги
харчування, розповсюджується на всіх потенційних Учасників, які мають намір подати
тендерну пропозицію.
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
02.02.2021 08:03
Вимога
Залишено без розгляду
Дискримінаційна вимога
Номер:
45e16529aaef4c8783baf82c8f422c54
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-12-31-001716-a.a17
Назва:
Дискримінаційна вимога
Вимога:
Згідно п. 2.1 ч.3 Розділу III. «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації У фактичному володінні/користуванні учасника обов’язково повинні перебувати обладнання та інвентар для приготування готових страв – холодильне, морозильне обладнання не менше сорока чотирьох одиниць, обладнання для термічної обробки харчових продуктів – не менше сорока чотирьох одиниць, у т.ч. столовий посуд.
Даний критерій є дискримінаційним та таким, що штучно обмежує коло учасників і є зручним для тих, має у користуванні саме таку визначену кількість обладнання. Так як учасники, які раніше одночасно надавали послуги іншій кількості закладів не зобов’язані купувати таку кількість обладнання не знаючи чи буде укладено із ними такий договорі про надання послуг. Після визнання учасника переможцем він матиме достатньо часу на придбання чи отримання права користування необхідною кількістю обладнання.
Більше того, наскільки ми ознайомились із матеріально-технічною базою харчоблоків навчальних закладів на, як і Вам, відомо, що частина з них укомплектована необхідним обладнанням, яке учасники можуть взяти в оренду. Отже вимога щодо необхідності фактичного володіння/користування учасником обладнання та інвентарю для приготування готових страв – холодильне, морозильне обладнання не менше сорока чотирьох одиниць, обладнання для термічної обробки харчових продуктів – не менше сорока чотирьох одиниць, у т.ч. столовий посуд, є надмірною та безпідставною.
Залишивши цей критерій ви, як замовник закупівлі, свідомо обмежите коло учасників, що неодмінно призведе до скорочення конкуренції і, як наслідок, по збільшення витрат бюджетних коштів, які можуть бути зекономлені за процедури реальних конкурентних торгів.
Просимо внести зміни у тендерну документацію і привести тендерну документацію у відповідність законодавства.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
17.01.2021 18:25
Вирішення:
Ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі» надає Замовнику право вимагати від
учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх
відповідність кваліфікаційним критеріям та установлювати один або декілька
кваліфікаційних критеріїв серед них наявність в учасника процедури закупівлі обладнання,
матеріально-технічної бази та технологій. При цьому Закон не визначає такої кількості
обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, яка є достатньою для підтвердження
відповідності даному кваліфікаційному критерію.
Отже, із врахуванням предмета та обсягів закупівлі Замовник може сам визначити, яка
кількість обладнання, матеріально-технічної бази має перебувати у фактичному
володінні/користуванні Учасника, для забезпечення надання послуг та підтвердження
відповідності даному кваліфікаційному критерію.
Встановлена вимога щодо необхідності фактичного володіння/користування учасником
обладнання та інвентарю для приготування готових страв у Тендерній документації не
являється надмірною та безпідставною, таким чином вносити зміни у Тендерну
документацію немає необхідності.
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
02.02.2021 08:03
Вимога
Залишено без розгляду
Дискримінаційна вимога
Номер:
bddd25b269374305b4f81e386445f90f
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-12-31-001716-a.c16
Назва:
Дискримінаційна вимога
Вимога:
Згідно умов тендерної документації Замовника предметом закупівлі є ДК 021:2015-55321000-6 Послуги з готування їжі.
В той же час Згідно п. 2.5 ч.3 Розділу III. «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації аналогічним договором в розумінні цієї Документації є договір про надання послуг харчування дітей у дошкільних та/або шкільних навчальних закладах у не менше ніж 5 навчальних закладах за одним договором, за предметом, визначеним у цій тендерної документації коду ДК 021:2015-55321000-6 Послуги з готування їжі.
Встановлюючи таку додаткову вимогу Управління соціального захисту населення Сарненської районної державної адміністрації Рівненської області свідомо встановлює обмеження для участі учасників, які мають досвід надання послуг з готування їжі (що є предметом закупівлі), але іншим установам та організаціям, або ж закладам освіти, але кожен заклад укладав окремий договір.
Таким чином подібні надмірні вимоги неодмінно призведуть до обмеження числа учасників і поставить під загрозу реальну конкуренцію і можливу економію бюджетних коштів.
Для дотримання основних принципів Закону України «Про публічні закупівлі», а саме максимальна економія та рівне ставлення до всіх учасників просимо Вас убрати вказані вище нецінові критерії оцінки та привести тендерну документацію у відповідність законодавства.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
17.01.2021 18:24
Вирішення:
Щодо визначення аналогічності договору слід зазначити, що за загальним правилом
аналогічним договором слід вважати такий договір, який відповідає запропонованому за
видом та за предметом закупівлі, з урахуванням її особливостей, в залежності від того, що
зазначено Замовником в тендерній документації.
Аналогічним договором в розумінні цієї Тендерної документації є договір про надання
послуг харчування дітей у дошкільних та/або шкільних навчальних закладах у не менше ніж
5 навчальних закладах за одним договором, за предметом, визначеним у цій тендерної
документації коду ДК 021:2015-55321000-6 Послуги з готування їжі.
Визначений Замовником кваліфікаційний критерій, містить чіткі вимоги щодо досвіду який
має бути наявний в Учасника та кількості закладів у яких мають надаватись послуги за
аналогічним договором.
Саме він дозволяє пересвідчитися у можливості учасника вчасно та якісно організувати свою
роботу у шкільних навчальних закладах для надання послуг, що пов’язано з прийняттям та
навчанням персоналу, постачання продуктів харчування та продовольчої сировини, адже
кількість закладів, у яких надаватимуться послуги згідно з цією закупівлею, є значною, а
строки для налагодження процесу роботи обмежені.
Враховуючи викладене, Замовник не вбачає вищезазначену вимогу тендерної документації
дискримінаційною, а документацію такою, що відповідає чинному законодавству.
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
02.02.2021 08:03
Вимога
Вирішена
Калькуляція вартості послуг
Номер:
841433c69df64cb0a505d3555c435862
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-12-31-001716-a.a15
Назва:
Калькуляція вартості послуг
Вимога:
Згідно ч.1 Розділу III. «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації учасники повинні надати «Калькуляції вартості послуг з харчування дітей, які потерпіли внаслідок Чорнобильської катастрофи, у навчальних закладах, розташованих на територіях радіоактивного забруднення Сарненського району Рівненської області. Орієнтовна форма калькуляції наведена у Додатку 6».
Доводимо до Вашого відому, що цей документ міститиме інформацію про ціну. У разі якщо оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі оприлюднюється відповідно до частини третьої статті 10 Закону, у день і час закінчення строку подання тендерних пропозицій, зазначених в оголошенні, електронною системою закупівель автоматично розкриваються всі файли тендерної пропозиції, крім інформації про ціну/приведену ціну тендерної пропозиції.
Отже встановивши таку вимогу Замовник поставив Учасників в умови, за яких вони або подадуть калькуляцію і порушать вимогу Закону, або не подадуть калькуляцію і порушать вимогу тендерної документації. Слід врахувати той факт, що цей документ не може бути поданий конфіденційно бо згідно п.2 ст.28 Закону конфіденційною не може бути визначена інформація про запропоновану ціну. Більше того, документи подані конфіденційно Замовник бачитиме у період прекваліфікації. Відповідно він бачитиме інформацію про запропоновані учасниками ціни, що суперечить вимогам Закону.
Просимо внести зміни у тендерну документацію і привести тендерну документацію у відповідність законодавства.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
17.01.2021 18:23
Вирішення:
Будуть внесені відповідні зміни до тендерної документації та оприлюднені у відповідності до вимог Закону України "Про публічні закупівлі".
Статус вимоги:
Задоволено
Вимога
Залишено без розгляду
Нецінові критерії оцінки
Номер:
fb374ec764994b308794c9de49154421
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-12-31-001716-a.b14
Назва:
Нецінові критерії оцінки
Вимога:
Об’єктами у яких надаються послуги, що є предметом даної закупівлі є їдальні шкіл, отже, експлуатаційний дозвіл та акт обстеження потужностей за 2020 рік, які видані учаснику як оператору ринку, що провадить діяльність зі зберігання харчових продуктів на складі, буде стосуватись предмета даної закупівлі у випадку, коли вони видані на приміщення їдалень у яких зберігаються продукти харчування. Такі документи можуть мати виключно ті учасники, які взяли такі приміщення в оренду, а це, в свою чергу, можливо у випадку, якщо такий учасник здійснював харчування у їдальнях шкіл Сарненського району, які входять до переліку шкіл згідно Тендерної документації Замовника у 2020 році.
Якщо ж мова іде про експлуатаційний дозвіл та акт обстеження потужностей за 2020 рік на приміщення, які не мають прямого стосунку до предмета закупівлі, виникає питання: «Чому Замовник визначив питому вагу інших критеріїв оцінки у 25%, якщо такі критерії не стосуються безпосередньо предмету закупівлі та не є суттєвими та сталими, адже в процесі надання послуг учасник може змінювати склади або мати їх декілька для різних видів товарів?» Сталими об’єктами протягом всього терміну надання послуг є приміщення шкільних їдалень. Отже такі нецінові критерії оцінки призведуть до того, що Замовник віддасть перевагу учаснику, який надасть дорожчу пропозицію, але його пропозиція відповідатиме таким неціновим критеріям.
Для дотримання основних принципів Закону України «Про публічні закупівлі», а саме максимальна економія та рівне ставлення до всіх учасників просимо Вас убрати вказані вище нецінові критерії оцінки та привести тендерну документацію у відповідність законодавства.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
17.01.2021 18:22
Вирішення:
Замовник торгів в сфері публічних закупівель керується виключно Законом України «Про
публічні закупівлі» (далі – Закон).
Відповідно до ч. 3 ст. 29 Закону критеріями оцінки є: 1) ціна; або 2) вартість життєвого
циклу; або 3) ціна/вартість життєвого циклу разом з іншими критеріями оцінки, зокрема,
такими як: умови оплати, строк виконання, гарантійне обслуговування, передача технології
та підготовка управлінських, наукових і виробничих кадрів, застосування заходів охорони
навколишнього середовища та/або соціального захисту, які пов’язані із предметом закупівлі.
Враховуючи зазначене, ч. 3 ст. 29 Закону передбачено вичерпний перелік категорій
критеріїв оцінки, і однією з таких категорій критеріїв є ціна (чи вартість життєвого циклу)
разом з іншими критеріями оцінки. При цьому, в п. 3 ч. 3 ст. 29 Закону наводяться
уточнюючі приклади таких інших критеріїв оцінки, як то - умови оплати, строк виконання,
гарантійне обслуговування, передача технології та підготовка управлінських, наукових і
виробничих кадрів, застосування заходів охорони навколишнього середовища та/або
соціального захисту, які пов’язані із предметом закупівлі. Отже, зважаючи на положення ст.
29 Закону, та, серед іншого, виходячи з семантики слова «зокрема», статтею 29 Закону не
встановлено виключний перелік саме інших критеріїв оцінки, які носять також назву
«нецінових критеріїв»
Зазначене підтверджується роз’ясненнями, наданими Міністерством економічного
розвитку і торгівлі України у Листі № 3304-04/44053-06 від 08.10.2018р., згідно яких у
випадку комбінації критерію «ціна» з іншими критеріями, перелік таких інших
критеріїв не є вичерпним.
Отже, оскільки Закон не містить вичерпний перелік нецінових критерії та не встановлює
механізм їх визначення, - встановлення як самих таких критеріїв, так і методики оцінки
тендерних пропозицій з урахуванням нецінових критеріїв здійснюється замовником
самостійно у кожному конкретному випадку, керуючись обставинами і умовами такої
закупівлі та виходячи зі специфіки предмета закупівлі.
Зважаючи на предмет закупівлі Послуги з готування їжі ДК 021:2015 – 55321000-6 та на
специфіку організації послуги з харчування дітей, потерпілих внаслідок Чорнобильської
катастрофи, у навчальних закладах, розташованих на територіях радіоактивного забруднення
Сарненського району Рівненської області, а також з урахуванням кількості закладів та дітей,
яким мають надаватися послуги, слід зробити висновок, що дана послуга має значно
складний характер та вимагає відповідного рівня підготовленості Учасників.
Окрім того, впродовж останніх трьох років на території Україні санітарно-епідемічна
ситуація щодо групових захворювань на гострі кишкові інфекції, харчові отруєння, в т.ч. у
навчальних закладах, залишалася напруженою.
Отже наявність експлуатаційного дозволу та акту обстеження потужностей як
додатковий неціновий критерій відповідає дійсним потребам Замовника з огляду на характер
послуги, що є предметом закупівлі, та пов’язані з цим обставини, зазначені вище, а
задоволення таких критеріїв об’єктивно надає пропозиції поряд з ціною додаткову перевагу в
цілому.
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
02.02.2021 08:03
Вимога
Залишено без розгляду
Щодо визначення замовником поняття "аналогічний договір"
Номер:
300bce097cbd401483d7639dda2a6cba
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-12-31-001716-a.a13
Назва:
Щодо визначення замовником поняття "аналогічний договір"
Вимога:
У п.п. 2.5. Кваліфікаційних вимог тендерної документації, Замовник зазначив: "аналогічним договором в розумінні цієї Документації є договір про надання послуг харчування дітей у дошкільних та/або шкільних навчальних закладах у не менше ніж 5 навчальних закладах за одним договором, за предметом, визначеним у цій тендерної документації коду ДК 021:2015-55321000-6 Послуги з готування їжі)".
Вважаємо визначене Замовником поняття аналогічного договору, як договір про надання послуг харчування дітей у дошкільних та/або шкільних навчальних закладах, таким, що порушує норми Закону України "Про публічні закупівлі".
Так, відповідно до статті 16 Закону, Замовник установлює один з критеріїв, зокрема такий, як наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів).
Згідно пункту 22 частини першої статті першої Розділу І Закону, предмет закупівлі визначається замовником у порядку, встановленому Уповноваженим органом, із застосуванням Єдиного закупівельного словника, затвердженого у встановленому законодавством порядку.
Відповідно до оголошення, розміщеного у системі Prozorro, Замовник визначив предмет закупівлі за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника - ДК 021:2015:55320000-9: Послуги з організації харчування та окрему частину предмета закупівлі за показником п'ятої цифри - ДК 021:2015:55321000-6 - Послуги з готування їжі.
Отже, логічно вимагати від Учасників досвід виконання аналогічного договору саме за показником 55320000-9 послуги з орагнізації харчування та його складовими: 55321000-6 - Послуги з готування їжі і т.д.
Зазначені у вимозі положення Закону України "Про публічні закупівлі" та практика розгляду скарг органом оскарження, дає нам можливість визнати вищезазначену вимогу Замовника дискримінаційною і такою, що обмежує коло учасників та залишає поза межами тендерної процедури тих учасників, які не мають досвіду виконання договорів саме щодо харчування дітей.
Наше підприємство має багаторічний досвід надання послуг з харчування та готування їжі. Натомість встановлення Замовником вимоги щодо наявності в Учасників саме досвіду надання послуг харчування дітей у дошкільних та/або шкільних навчальних закладах дискримінує нас по відношенню до інших учасників, які спеціалізуються на харчуванні дітей.
Просимо Замовника привести вказаний кваліфікаційний критерій у відповідність та попередити подання нами скарги до Органу оскарження з метою захисту наших прав та інтересів.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
16.01.2021 15:49
Вирішення:
Відповідно до п. 22 ч.1 статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) предмет закупівлі - це товари, роботи чи послуги, що закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі, щодо яких учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції або пропозиції на переговорах (у разі застосування переговорної процедури закупівлі).
Предмет закупівлі визначається замовником у порядку, встановленому Уповноваженим органом.
Замовник визначив предмет закупівлі згідно коду ДК 021:2015-55321000-6 «Послуги з готування їжі» з дотриманням вимог Закону та Порядку визначення предмету закупівлі, затвердженого наказом Мінекономрозвитку від 15 квітня 2020 року № 708.
Щодо визначення аналогічності договору слід зазначити, що за загальним правилом аналогічним договором слід вважати такий договір, який відповідає запропонованому за видом та за предметом закупівлі, з урахуванням її особливостей, в залежності від того, що зазначено Замовником в тендерній документації.
Аналогічним договором в розумінні цієї Тендерної документації є договір про надання послуг харчування дітей у дошкільних та/або шкільних навчальних закладах у не менше ніж 5 навчальних закладах за одним договором, за предметом, визначеним у цій тендерної документації коду ДК 021:2015-55321000-6 Послуги з готування їжі.
Даний код для визначення предмету закупівлі є правильним так як стосується саме послуг з готування їжі із повним циклом приготування страв за визначеним місцем надання послуг у Додатку 2 до Тендерної документації.
Варто зауважити, що даний код не є унікальним та за ним постійно здійснюється закупівля послуг, а тому всі учасники, які мають досвід виконання аналогічних договорів можуть прийняти участь у даній закупівлі.
Щодо інших можливих кодів з Єдиного закупівельного словника, варто нагалосити, що вони не відповідають технічним характеристикам предмету закупівлі.
Отже, визначений Замовником кваліфікаційний критерій, містить чіткі вимоги щодо досвіду, який має бути наявний в Учасника. Саме вони дозволяють пересвідчитися у можливості учасника вчасно та якісно організувати свою роботу у шкільних навчальних закладах для надання послуг, що пов’язано з прийняттям та навчанням персоналу, постачання продуктів харчування та продовольчої сировини, адже кількість закладів, у яких надаватимуться послуги згідно з цією закупівлею, є значною, а строки для налагодження процесу роботи обмежені.
Враховуючи викладене, Замовник не вбачає вищезазначену вимогу тендерної документації дискримінаційною та такою, що обмежує коло учасників та залишає поза межами тендерної процедури.
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
02.02.2021 08:03