• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Послуги з технічного обслуговування і ремонту офісної техніки, заправки та відновлення картриджів

Завершена

657 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 285.00 UAH
Період оскарження: 31.12.2020 09:06 - 17.01.2021 00:00
Вимога
Відхилено

Дикримінаційні умови

Номер: 6ea57e512e1949acb36aed6cb56b306c
Ідентифікатор запиту: UA-2020-12-31-000249-b.b2
Назва: Дикримінаційні умови
Вимога:
Шановний Замовнику, 31 грудня 2020 року тендерним комітетом Комунального концерну «Центр комунального сервісу» було оголошено про відкриті торги на закупівлю UA-2020-12-31-000249-b, за предметом «ДК 021:2015 50310000-1 Технічне обслуговування і ремонт офісної техніки (Послуги з технічного обслуговування і ремонту офісної техніки, заправки та відновлення картриджів)». Під час аналізу Тендерної документації, зокрема п. 1.4. Додатку №3 до Тендерної документації, було встановлено не відповідність окремих положень вимогам чинного законодавства, адже учасникам торгів дозволяється для обслуговування обладнання використовувати тільки оригінальні витратні матеріали та запчастини, рекомендовані виробником обладнання, при цьому відсутній вираз «або еквівалент» та обґрунтування необхідності посилання на конкретну торгову марку/модель/виробника. Відсутність такого виразу у змісті Тендерної документації несе в собі загрозу порушення принципів добросовісної конкуренції серед учасників, недискримінації учасників та рівного ставлення, створює нерівні умови для учасників у процедурі закупівлі, хоча ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» забороняється встановлення жодних дискримінаційних вимог до учасників. Крім того, зі змісту ст. 23 Закону України «Про публічні закупівлі» випливає, що до кожного посилання повинен додаватися вираз «АБО ЕКВІВАЛЕНТ». Технічні специфікації НЕ ПОВИННІ містити посилання на конкретні марку чи виробника, або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути ОБГРУНТОВАНИМ та містити вираз «АБО ЕКВІВАЛЕНТ». Так як у Тендерній документації відсутній вираз «АБО ЕКВІВАЛЕНТ», Замовник мав надати детальне обґрунтування, чому при наданні послуг дозволено застосовувати тільки оригінальні товари, а Технічна специфікація повинна була містити опис товару та вираз «або еквівалент». Отже, зазначена вимога чинного законодавства України щодо оформлення Тендерної документації не була виконана Замовником, а потреба в здійсненні обслуговування обладнання використовуючи тільки оригінальні витратні матеріали, є не зрозумілою та необґрунтованою, адже товарів з аналогічними характеристиками є безліч на ринку товарів відповідної групи. До того ж, у Тендерній документації відсутня інформація та підтвердження, що Замовник у своїй роботі використовує обладнання, яке знаходиться на гарантійному обслуговуванні у виробника, що є єдиною причиною чому може вимагатися виключно оригінальний товар даної групи. Таким чином, відсутність виразу «або еквівалент», детального обґрунтування причини посилання на конкретну торгову марку/модель/виробника в Додатку №3 до Тендерної документації несе в собі загрозу порушення положень чинного законодавства, що регулює порядок здійснення публічних закупівель, зменшує коло учасників, які мали б змогу взяти участь у торгах, що є проявом дискримінації та обмеження конкуренції. Враховуючи викладене та керуючись ч. 1 ст. 24 Закону України «Про публічні закупівлі», вимагаємо: 1. Внести зміни до Тендерної документації на закупівлю UA-2020-12-31-000249-b, за предметом «ДК 021:2015 50310000-1 Технічне обслуговування і ремонт офісної техніки (Послуги з технічного обслуговування і ремонту офісної техніки, заправки та відновлення картриджів)» шляхом включення до її розділів, додатків, технічної специфікації, виразу «або еквівалент».
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Дана вимога, є необхідною в зв’язку з тим, що обладнання стосовно, якого надаються послуги, що є предметом закупівлі, перебуває на гарантії та гарантійному обслуговуванні виробника, у зв’язку з чим Замовником передбачено необхідність використання виключно оригінальних витратних матеріалів, оскільки відповідно до гарантійних зобов’язань виробника безкоштовному гарантійному ремонту не підлягає обладнання, яке вийшло з ладу, зокрема у разі використання неоригінальних витратних матеріалів.
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Вирішена

Дикримінаційні умови

Номер: d1152a7558b54cb4bce63ae656f0284f
Ідентифікатор запиту: UA-2020-12-31-000249-b.b1
Назва: Дикримінаційні умови
Вимога:
Шановний Замовнику, уважно ознайомившись з умовами Вашої Тендерної документації на закупівлю UA-2020-12-31-000249-b, за предметом «ДК 021:2015 50310000-1 Технічне обслуговування і ремонт офісної техніки (Послуги з технічного обслуговування і ремонту офісної техніки, заправки та відновлення картриджів)», та враховуючи положення ч. 1 ст. 24 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі – Закону), просимо внести зміни до Тендерної документації, виходячи з наступного. Відповідно до п.п. 3.4 п. 3 Додатку №3 до Тендерної документації від учасників вимагається: «Сертифікат про відповідність системи менеджменту, професійної безпеки та здоров’я у виробника(ів) тонеру(ів) вимогам OHSAS 18001:2007 або ДСТУ OHSAS 18001:2010, виданого органом з сертифікації стосовно розробки, виробництва витратних матеріалів до друкуючих та копіювальних пристроїв, дійсний протягом строку надання послуг.» Так, відповідно до п. 2 ч. 2 ст. 22 Закону у тендерній документації зазначаються такі відомості: «… один або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 цього Закону, підстави, встановлені статтею 17 цього Закону, та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. Замовник не вимагає документального підтвердження інформації про відповідність підставам, встановленим статтею 17 цього Закону, у разі якщо така інформація є публічною, яка оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації», та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним». Згідно з приписами ч. 1 ст. 23 Закону зазначається, що технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Характеристики товарів, робіт або послуг можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів), виконання необхідних робіт, надання послуги (послуг). Ч. 3 ст. 23 зазначеного Закону передбачено, що технічні специфікації можуть бути у формі переліку експлуатаційних або функціональних вимог, у тому числі екологічних характеристик, за умови, що такі вимоги є достатньо точними, щоб предмет закупівлі однозначно розумівся замовником і учасниками. У разі якщо вичерпний опис характеристик скласти неможливо, технічні специфікації можуть містити посилання на стандартні характеристики, технічні регламенти та умови, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язані з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними, європейськими стандартами, іншими спільними технічними європейськими нормами, іншими технічними еталонними системами, визнаними європейськими органами зі стандартизації або національними стандартами, нормами та правилами. До кожного посилання повинен додаватися вираз «або еквівалент». Ч. 5 ст. 23 Закону вказано, що Замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам. Таким чином, Закон дозволяє встановлювати: - кваліфікаційні вимоги щодо учасників; - технічні, функціональні, якісні, експлуатаційні, екологічні вимоги щодо товарів, послуг чи робіт шляхом їх безпосереднього зазначення в Тендерній документації або з посиланням на стандарти. Встановлення у тендерній документації вимоги щодо надання сертифікату OHSAS 18001:2007 або ДСТУ OHSAS 18001:2010 виробника товару не відповідає вимогам статей 22, 23 Закону, виходячи з такого. Дана вимога Тендерної документації повинна бути виключена, оскільки стосується виробника товару, не містить кваліфікаційних критеріїв до учасника відповідно до статей 16, 17 Закону, та не встановлена до предмету закупівлі (предметом закупівлі є послуги, а не товари). Отже, дана вимога Тендерної документації не відповідає вимогам Закону щодо встановлення замовником в тендерній документації кваліфікаційних вимог до учасників. Також, вимога Тендерної документації щодо надання сертифікату OHSAS 18001:2007 або ДСТУ OHSAS 18001:2010 виробника товару не є технічною специфікацією товару, оскільки цей стандарт не регулює технічні, функціональні, якісні, експлуатаційні, екологічні вимоги до товару. Відповідно до змісту OHSAS 18001 (переглянути та завантажити можна за посиланням https://dnaop.com/html/34112/doc %D0%94%D0%A1%D0%A2%D0%A3_OHSAS_18001_2010): «Цей стандарт серії OHSAS з оцінювання гігієни та безпеки праці й супутній стандарт OHSAS 18002 «Системи управління гігієною та безпекою праці. Основні принципи виконання вимог OHSAS 18001» було розроблено на вимогу споживачів створити визнаний стандарт для системи управління гігієною та безпекою праці, на підставі якого може бути оцінено й сертифіковано їхні системи управління. OHSAS 18001 розробляли з урахуванням структури стандартів ISO 9001:2000 (система управління якості) та ISO 14001:2004 (система екологічного управління), щоб сприяти інтеграції систем управління якості, екологічного управління й гігієни та безпеки праці в організаціях, якщо у них виникає така потреба…. Цей стандарт не містить вимог, характерних для інших систем управління, наприклад вимог до управління якістю, екологічного управління, фінансового управління, хоча його елементи може бути узгоджено чи об’єднано з елементами інших систем управління.» Враховуючи наведене вище вимагаємо виключити вимогу п.п. 3.4 п. 3 Додатку №3 до Тендерної документації, оскільки вона порушує принципи здійснення публічних закупівель, що встановлені у статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме: добросовісної конкуренції серед учасників; недискримінації учасників та рівного ставлення до них.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Вимогу (UA-2020-12-31-000249-b.b1) Скаржника по відкритих торгах (UA-2020-12-31-000249-b) задоволено. Будуть внесені та опубліковані відповідні зміни в тендерну документацію по даній закупівлі.
Статус вимоги: Задоволено