-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Гранульована пелета з деревини листяних порід для опалення
Завершена
700 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 7 000.00 UAH
мін. крок: 1% або 7 000.00 UAH
Період оскарження:
29.12.2020 18:45 - 29.01.2021 00:00
Скарга
Відхилено
Скарга про порушення порядку проведення процедури публічної закупівлі – відкриті торги в частині незаконного визначення переможцем учасника – ФОП ЗУБКОВА ІРИНА БОРИСІВНА, пропозиція якої підлягала відхиленню
Номер:
95b6d58c73bb4539b5422b473846257e
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-12-29-010511-a.b2
Назва:
Скарга про порушення порядку проведення процедури публічної закупівлі – відкриті торги в частині незаконного визначення переможцем учасника – ФОП ЗУБКОВА ІРИНА БОРИСІВНА, пропозиція якої підлягала відхиленню
Скарга:
Порушення порядку проведення процедури публічної закупівлі – відкриті торги в частині незаконного визначення переможцем учасника – ФОП ЗУБКОВА ІРИНА БОРИСІВНА, пропозиція якої підлягала відхиленню
Пов'язані документи:
Учасник
- 1. Скарга на Коноплянська сільська рада.doc 26.02.2021 15:29
- скарга.pdf 26.02.2021 15:29
- рішення від 02.03.2020 №3828 + лист замовника.pdf 03.03.2021 15:31
- інформація про резулятивну частину рішення від 15.03.2021 №5020.pdf 16.03.2021 16:21
- рішення від 15.03.2021 №5020.pdf 18.03.2021 21:47
- Пояснення по суті скарги 05.03.2021 09:47
- Пояснення по суті скарги 05.03.2021 09:47
Дата прийняття скарги до розгляду:
26.02.2021 16:14
Дата розгляду скарги:
15.03.2021 12:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
03.03.2021 15:31
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
18.03.2021 21:48
Скарга
Виконана замовником
Скарга в АМКУ
Номер:
f29bb8f9b40f479caa5aeaae183fc7a9
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-12-29-010511-a.b1
Назва:
Скарга в АМКУ
Скарга:
Орган оскарження: Антимонопольний комітет України
Постійно діюча адміністративна колегія з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель
Вул. Митрополита Василя Липківського, 45
м. Київ, 03035
Суб’єкт оскарження: Товариство з обмеженою відповідальністю «РАЙК»
код ЄДРПОУ 43237630
Юридична адреса: 70035, Запорізька обл.,
Вільнянський р-н, с. Матвіївка, вул. Побєди, буд. 18
електронна пошта: rike@ukr.net
телефон: +380953684583
Замовник: Коноплянська сільська рада Іванівського району Одеської області
код ЄДРПОУ 04378439
Місцезнаходження: вул. 30-річчя Перемоги, 70,
с. Конопляне, Одеська область, 67220
+380485442242
е-mail: konoplyane2016@gmail.com
Підстави подання скарги: Наявність дискримінаційних вимог у Тендерній документації та невідповідність Тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі».
Номер закупівлі
та назва предмету
закупівлі UA-2020-12-29-010511-а
Код ДК 021:2015: 03410000-7: Деревина (Гранульована пелета з деревини листяних порід для опалення)
Дотримання строку
подання скарги Скарга подається у строк, визначений
ч.8 ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі».
Про порушення своїх прав ТОВ «РАЙК» дізналося – 29.12.2020р.
СКАРГА
29.12..2020р. Коноплянською сільською радою Іванівського району Одеської області, код ЄДРПОУ 04378439 (надалі-Замовник) було оприлюднено оголошення UA-2020-12-29-010511-a ● 464dcf069dd041f5b6c16e453d252b22 про проведення закупівлі за Код ДК 021:2015: 03410000-7: Деревина (Гранульована пелета з деревини листяних порід для опалення) очікуваною вартістю 700 000,00 гривень.
Товариство з обмеженою відповідальністю «РАЙК» (надалі – Скаржник, Учасник) вирішило взяти участь у відкритих торгах. Однак при вивченні Тендерної документації Замовника на закупівлю за ДК 021:2015: 03410000-7: Деревина (Гранульована пелета з деревини листяних порід для опалення) /надалі – тендерна документація/, виявилось, що тендерна документація містить дискримінаційні вимоги та не відповідає вимогам чинного законодавства.
Відповідно до ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон про публічні закупівлі) , закупівлі здійснюються за такими принципами: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах.
Замовники забезпечують вільний доступ усіх учасників до інформації про закупівлю, передбаченої цим Законом.
Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Згідно з ч. 2 ст. 22 Закону про публічні закупівлі, тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Однак, Замовником грубо порушується принцип недискримінації учасників процедури закупівлі та штучно обмежується конкуренція та коло учасників з огляду на наступне.
1. В Додатку №1 до Тендерної документації встановлені кваліфікаційні критерії, яким має відповідати Учасник закупівлі. Так, серед інших документів, учасник в складі тендерної пропозиції має подати:
- п.п.3.1. п.3 розділу 1 Додатку №1 - документальне підтвердження досвіду виконання аналогічного договору, а саме копію договору за 2018 - 2020 роки.
Дане положення містить обмеження щодо можливості взяти участь у торгах тих учасників, які раніше не виконували (не мали) договорів у 2018 – 2020 роках, однак мають багаторічний успішний досвід роботи у даній сфері з різними Замовниками, на різні обсяги та в інші періоди.
Статтею 16 Закону України «Про публічні закупівлі» не передбачено обмежень стосовно контрагента за договором, періоду укладання та виконання, кількості та обсягів закупівель.
Таким чином, вважаємо, що встановлення Замовником вищезазначеної вимоги є дискримінацією учасників, є незаконною та порушує наші права, як потенційного учасника даних торгів.
- п.п. 3 п.2.1. розділу 2 Додатку №1 Замовником висувається вимога про надання копії довідки у довільній формі про те, чи використовує Учасник у своїй діяльності печатку (якщо не використовує, то відколи і чим це підтверджується (розпорядження, наказ тощо)).
Вважаємо, що вказана вимога про надання такої довідки є незаконною в силу Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо використання печаток юридичними особами та фізичними-особами підприємцями»№1982-VIII від 23.03.2017р., яким виключено положення про обов’язкове використання печаток (незалежно від їх наявності у суб’єктів господарювання). Цей Закон набрав чинності набрав чинності з 20.07.2017р. та діє дотепер, а тому вимагання будь-яких підтверджень щодо використання печатки є таким, що не відповідає чинному законодавству. В цілому, вказана вимога є протизаконною та встановлює дискримінаційні умови щодо участі в процедури закупівлі.
Таким чином, вважаємо, що встановлення такого положення є незаконним та порушує наші права, як потенційного учасника даних торгів.
2. В Додатку № 2 до Тендерної документації Замовником встановлено вимоги щодо документального підтвердження Учасника вимогам статті 17 Закону.
Разом з тим, наприкінці цього додатку №2 Замовником визначено умови та строки подання переможцем документів та інформації, що підтверджують відсутність підстав, визначених частинами першою і другою ст.17 Закону про публічні закупівлі, однак вказані вимоги Замовника суперечать вимогам ч. 6 ст. 17 Закону про публічні закупівлі.
Таким чином, вважаємо, що встановлення Замовником вищезазначеної вимоги є дискримінацією учасників, є незаконною та порушує наші права, як потенційного учасника даних торгів.
3. В Додатку № 3 до Тендерної документації Замовником визначено форму Тендерної пропозиції, яку Учасники мають подати для участі у процедурі закупівлі.
Зазначаємо, що вказана форма, зокрема, пункти 3-4 форми, суперечить вимогам ч. 6 ст. 17 Закону про публічні закупівлі (п.3 форми) та вимогам ч.5 ст.33 Закону про закупівлі (п.4 форми).
Таким чином, вважаємо, що встановлення Замовником вищезазначеної вимоги є дискримінацією учасників, є незаконною та порушує наші права, як потенційного учасника даних торгів.
4. В Додатку № 5 до Тендерної документації Замовником закріплено інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі.
При цьому вказані вимоги та інформацію Замовником встановлено для предмету закупівлі «Тверде паливо (Гранульована пелета з деревини листяних порід для опалення)»
В той самий час, процедура закупівлі, оголошена Замовником, здійснюється за предметом закупівлі «Деревина (Гранульована пелета з деревини листяних порід для опалення)».
Вважаємо вказану невідповідність дискримінаційною умовою, що в разі її невиконання матиме наслідком для Учасника - відхилення його пропозиції.
Таким чином, вважаємо, що встановлення Замовником вищезазначеної вимоги є дискримінацією учасників, є незаконною та порушує наші права, як потенційного учасника даних торгів.
5. Учасник вважає, що умови Тендерної документації повинні відповідати (не можуть суперечити) положенням Закону про публічні закупівлі, проте це не дотримано Замовником в наступних випадках:
- абзаци третій-четвертий п.1 розділу «Порядок унесення змін та надання роз’яснень до Тендерної документації» суперечать вимогам ч.1 ст. 24 Закону про закупівлі;
- абзац перший п.4 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» не відповідає п.11 ч.2 ст.22 Закону про закупівлі;
- абзац перший п.1 розділу «Оцінка тендерної пропозиції» - критерії та методика оцінки визначаються відповідно до ст. 29 Закону про закупівлі, а не ст.28 Закону про закупівлі;
- абзац шостий п.2. розділу «Оцінка тендерної пропозиції» - Законом про закупівлі взагалі не передбачено подання «ТЕНДЕРНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ» в новій редакції за результатами проведеного аукціону. Така вимога не відповідає жодним нормам Закону про закупівлі, більше того, в Учасника відсутня технічна можливість підвантажити документи після аукціону та до виникнення потреби в усуненні невідповідностей протягом 24 годин з моменту оприлюднення повідомлення від Замовника (або моменту визначення учасника переможцем);
- абзац другий п.2 розділу «Результати торгів та укладання договору про закупівлю» суперечить вимогам ч.5 ст.33 Закону про закупівлі;
- в п.3 та п.4 розділу «Результати торгів та укладання договору про закупівлю» Замовником встановлено вимоги щодо укладення договору про закупівлю, зазначаємо, що вказані вимоги Тендерної документації не відповідають вимогам Закону про публічні закупівлі, оскільки основні вимоги до договору про закупівлю та внесення змін до нього передбачені статтею 41 Закону про публічні закупівлі.
Дії Замовника в частині встановлення у Тендерній документації наведених вище вимог порушують вимоги ч. 4 ст.5 та ч.4. ст. 22 Закону про публічні закупівлі, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Учасника, пов’язані з його участю у процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, визначених ч.1 ст. 5 Закону про публічні закупівлі.
Зважаючи на вищевикладене, вважаємо, що встановивши вищевказані дискримінаційні вимоги, Замовник свідомо позбавляє можливості Товариству з обмеженою відповідальністю «РАЙК» подати тендерну пропозицію та взяти участь у процедурі закупівлі, чим порушуються його права та законні інтереси, пов’язані з участю у закупівлі.
Інтерес Товариства з обмеженою відповідальністю «РАЙК» в участі у публічних закупівлях в цілому та конкретно в цій процедурі закупівлі полягає в укладенні договору про закупівлю та одержанні прибутку від реалізації Товару. Товариство з обмеженою відповідальністю «РАЙК» є реальним учасником ринку гранульованих пелетів з деревини для опалення, тобто закупівля UA-2020-12-29-010511-а повністю відповідає сфері наших інтересів.
Проте, в зв’язку з допущеними Замовником порушеннями вимог чинного законодавства та невідповідністю Тендерної документації чинному законодавству, створено дискримінаційні, непрозорі та незаконні вимоги до учасників, що значно звужують їх коло, які виключають здійснення закупівлі UA-2020-12-29-010511-а за принципами добросовісної конкуренції серед учасників; максимальної економії, ефективності та пропорційності на всіх стадіях закупівель; недискримінації учасників та рівного ставлення до них; об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням.
Окрім того, такі порушення можуть повністю перекреслити шанс на перемогу Учаснику за суб’єктивними причинами, при цьому Учасник в будь-якому разі понесе суттєві витрати на участь у процедурі закупівлі.
Таким чином, порушуються права та охоронювані законом інтереси Товариства з обмеженою відповідальністю «РАЙК» як Учасника процедури закупівлі.
Враховуючи вищевикладене, керуючись ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі»
ПРОСИМО :
1. Прийняти Скаргу до розгляду.
2. Встановити наявність порушення процедури закупівлі за ДК 021:2015: 03410000-7: Деревина (Гранульована пелета з деревини листяних порід для опалення) згідно з оголошенням UA-2020-12-29-010511-a ● 464dcf069dd041f5b6c16e453d252b22 від 29.12.2020р., Замовником якої є Коноплянська сільська рада Іванівського району Одеської області (код ЄДРПОУ 04378439) по питаннях наведених в Скарзі та зобов’язати Замовника внести зміни до Тендерної документації за цією процедурою закупівлі з метою усунення виявлених порушень вимог Закону України «Про публічні закупівлі».
З повагою,
Директор ТОВ "РАЙК" П.О.Тішаєв
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга АМКУ _Конопляне_ на умови ТД.PDF 09.01.2021 20:31
- Скарга АМКУ _Конопляне_ на умови ТД.docx 09.01.2021 20:31
- рішення від 12.01.2021№338+лист замовнику.pdf 13.01.2021 15:36
- інформація про резолютивну частину рішення від 18.01.2021 №838.pdf 19.01.2021 17:08
- рішення від 18.01.2021№838.pdf 21.01.2021 19:50
- лист-пояснення 15.01.2021 16:56
- лист-пояснення 15.01.2021 16:56
Дата прийняття скарги до розгляду:
09.01.2021 20:40
Дата розгляду скарги:
18.01.2021 15:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
13.01.2021 15:37
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
21.01.2021 19:50
Дата виконання рішення Замовником:
25.01.2021 18:51
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Рішення № 838-р/пк-пз від 18.01.2021 року Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель прийнято до уваги та виконано.