• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013 Реконструкція ВРП 110 кВ на ПС 330 кВ "Аджалик", Одеська обл., с. Вільшанка, 31 км Миколаївської дороги в рамках реалізації схеми видачі потужності ВЕС 76,5 МВт ТОВ "Южне Енерджі" Інв. № новий 45454000-4 Реконструкція

Інформація, що вимагається пунктами 8, 9 частини 2 статті 21 Закону України «Про публічні закупівлі», яка не зазначена в оголошенні про проведення відкритих торгів, у зв’язку із відсутністю технічної можливості, вказана у тендерній документації.

Завершена

9 577 862.00 UAH без ПДВ
мін. крок: 1% або 95 778.62 UAH
Період оскарження: 21.12.2020 14:37 - 31.01.2021 00:00
Вимога
Залишено без розгляду

Технічна частина

Номер: 22e0f21cfa224fe89a71e5365b948f97
Ідентифікатор запиту: UA-2020-12-21-002039-b.b1
Назва: Технічна частина
Вимога:
В пункті 1.5 додатку 3 ТД встановлено наступне: «Документальне підтвердження можливості постачання основного силового устаткування (обладнання) (відповідно до пп. 1-2 Таблиці 1 Розділу ІV цього додатку), а саме: в сканованому вигляді копії листів від заводів-виробників (або їх офіційних представників на території України), скріплених підписом уповноваженої особи та печаткою заводу-виробника (або їх офіційних представників на території України), з підтвердженням гарантійних зобов’язань щодо постачання обладнання не пізніше 30 вересня 2021, гарантійного терміну його експлуатації не менше 25 років та гарантійного строку на змонтоване устаткування не менше 60 місяців. ** (Для підтвердження представництва в Україні додатково необхідно надати документацію, що засвідчує співпрацю (копію дилерського договору, сертифікат, лист виробника тощо)». Повідомляємо, що наше підприємство не є виробником силового устаткування (обладнання), тому виходячи з умов тендерної документації повинен підтверджувати можливості постачання силового устаткування (обладнання) шляхом надання листів від заводів-виробників (або їх офіційних представників на території України). Статтею 22 Закону України "Про публічні закупівлі" встановлено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. З огляду на вище зазначене, вимога тендерної документації є дискримінаційною по відношенню до нашого підприємства, оскільки на території України відсутній офіційний представник виробника, якого ми пропонуємо до постачання, однак ми маємо можливість отримати листи від закордонних партнерів, які являються офіційними представниками виробника, але на території іншої держави. Прив’язка Замовника до місце розташування виробника (офіційного представника) є звуженням конкуренції, фактично не має різниці, хто саме видасть лист, оскільки лист вимагається для підтвердження можливості постачання товару. Також, учасники процедури закупівлі мають право на власний розсуд обирати контрагентів для подальшої співпраці та не обов’язково на території України. Вимога щодо надання листів від заводів-виробників (або їх офіційних представників на території України) ставить наше підприємство в залежність від інших суб’єктів господарювання, що в свою чергу може призвести до штучного затягування процедури видачі документу, оскільки інші суб’єкти господарювання не зацікавлені в нашій участі у процедурі закупівлі. Ми в свою чергу зверталися до представників (але вони не мають саме підтвердженого статусу офіційного представника) на території України за наданням листа, однак позитивної відповіді на ці звернення не отримано. Крім того, на нашу думку виробник обладнання або їх представники мають можливість на власний розсуд надавати певним учасникам зазначені листи, іншим же учасникам відмовляти в їх наданні, або, зволікаючи час, не надавати їх вчасно. Ми як постійний учасник ринку публічних закупівель маємо можливість здійснити постачання товару, який є предметом закупівлі, але обмежений Замовником у праві подання тендерної пропозиції, оскільки на момент подачі тендерної пропозиції не має зазначених вище листів. Зазначаємо, що надання учасниками закупівлі у складі тендерної пропозиції листа виробника (або його офіційного представника на території України) не може підтверджувати можливість своєчасного постачання товару, тому, вимога Замовника є безпідставною та необґрунтованою. Разом з тим, вимога про надання листа не убезпечить Замовника від можливості постачання неякісних та неоригінальних товарів. Також, слід зауважити, що в європейських країнах взагалі відсутня практика видачі гарантійних листів для підтвердження постачання товару, оскільки між учасниками ринку діють договірні відносини. Звертаємо увагу, що за гарантійне обслуговування товару, що нами запропоноване до постачання відповідає завод-виробник та виконує гарантійні зобов’язання, а не представництво, тому фактично відсутня різниця, хто саме постачав товар, оскільки в подальшому відповідальність за гарантійне обслуговування несе безпосередньо виробник, а не той хто здійснив поставку. Згідно з статтею 5 Закону України "Про публічні закупівлі" Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Наші права можуть бути захищені шляхом внесення змін до тендерної документації та викладення даної вимоги в новій редакції, а саме: «…копії листів від заводів-виробників (або їх офіційних представників)…».
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Доброго дня! Дякуємо за Ваше звернення. Інформуємо, що у зв’язку з тим, що НЕК «Укренерго» є сертифікованим оператором системи передачі України, який повинен забезпечувати баланс виробництва і споживання електроенергії і потужності в енергосистемі в режимі реального часу; експлуатацію та розвиток магістральних і міждержавних електромереж; паралельну роботу енергосистеми України з енергосистемами сусідніх країни; технічну можливість експорту/імпорту електроенергії до 4-х країн Євросоюзу та сусідніх країн, у разі настання гарантійних випадків (аварій, відмов обладнання) виникає обумовлена необхідність їх оперативного усунення (в найкоротші терміни). Забезпечення надійності електропостачання визначено підпунктами 1.2.17-1.2.20 «Правила улаштування електроустановок» (видання 2017 року) та розділом ІІІ СОУ-Н МПЕ 40.1.08.551:2009 «Інструкція про розслідування і облік технологічних порушень на об'єктах електроенергетики і в об'єднаній енергетичній системі України». Враховуючи вищевикладене, та з урахуванням умов, визначених договором на приєднання потужності ВЕС 76,5 МВт ТОВ «Южне Енерджі», вважаємо за необхідне, наявність у заводу-виробника основного силового устаткування представництва на території України з метою оперативної організації усунення у разі виникнення аварійний ситуацій на вказаному устаткуванні (ТС та ТН) з подальшим відключенням видачі потужності ВЕС у об’єднану енергетичну систему України, або унеможливлення комерційного обліку електричної енергії на цих приєднаннях, виконання ймовірних аварійно-ремонтних (відновлювальних) робіт. Зауважимо, що проєктною (у тому числі тендерною) документацією передбачено устаткування виробника, представництва якого наявні на території України. При цьому, для створення вільних засад з розвитку добросовісної конкуренції, умовами тендерної документації передбачено, що Учасник має право запропонувати еквівалентне устаткування іншого виробника з підтвердження можливості його постачання від заводів-виробників (або їх офіційних представників на території України). Учасником вільно трактуються вимоги Замовника стосовно надання листів від заводів-виробників (або їх офіційних представників на території України), адже насамперед дана вимога покликана не тільки підтвердити можливість постачання товару, а й серйозність намірів і зацікавленість самого Учасника детально опрацювати можливі ризики постачання товару, запобігти шахрайській чи оманливій практиці, що стосується наслідків невиконання договорів. У своїй роботі НЕК «Укренерго» керується принципами відкритої взаємодії, зі своїми контрагентами. Високі екологічні та соціальні стандарти НЕК «Укренерго» визначає не тільки для себе, а й для підрядних організацій. Ми цінуємо розвиток та підтримку партнерських відносин, що базуються на основі довгострокової співпраці, поваги, довіри та справедливості, об’єктивності та економічної доцільності. При цьому НЕК «Укренерго» не допускає порушень антимонопольного законодавства, будь-яких проявів недобросовісної конкуренції, а також порушення норм ведення бізнесу та правил ділової поведінки. Крім того, звертаємо увагу, що враховуючи звернення Учасників подовжити термін подання тендерних пропозицій у зв'язку з тим, що підготовка пакету документів, а саме отримання листів від заводів виробників, приходиться на святкові (неробочі ) дні, та з метою збільшення кола Учасників закупівлі, Замовником було подовжено термін подання тендерних пропозицій на 15 днів. Зважаючи на вищевикладене, вважаємо, що Тендерна документація Замовника не містить вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, відповідно підстави для внесення змін до тендерної документації відсутні.
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 04.02.2021 12:00