-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Молоко пастеризоване 3,2% жирності
у пакетах
Завершена
1 840 800.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 9 204.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 9 204.00 UAH
Період оскарження:
11.12.2020 17:47 - 28.12.2020 00:00
Скарга
Розгляд припинено
СКАРГА про усунення порушень у процедурі публічної закупівлі
Номер:
571efe3fc5cb43c5b1d7c4d609bfc0be
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-12-11-016003-c.a1
Назва:
СКАРГА про усунення порушень у процедурі публічної закупівлі
Скарга:
11.12.2020 року на офіційному сайті Prozorro.gov.ua за посиланням (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2020-12-11-016003-c) опубліковано оголошення про проведення процедури закупівлі за кодом ДК 021:2015:15510000-6: Молоко та вершки у пакетах, у кількості 70800 літра, зі строком поставки з моменту укладання договору і до 31 грудня 2021 року на очікувану вартість 1 840 800,00 UAH з ПДВ. Замовником процедури закупівлі є Комунальна установа «Центр обслуговування закладів освіти» Павлоградської міської ради.
15.12.2020 року до оголошення про заявлену процедуру закупівлі було додано в електронному вигляді Тендерну документацію щодо проведення відкритих торгів на закупівлю товарів Молоко та вершки у пакетах (код ДК 021:2015:15510000-6), далі «Тендерна документація» із додатками.
Проте, Тендерна документація Замовника містить певні недоліки щодо закупівлі, які не відповідають приписам законодавства, порушують права та охоронювані законом інтереси учасників.
Правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади встановлені Законом України «Про публічні закупівлі».
В той же час, вимоги Замовника, визначені у тендерній документації, суперечать правовим приписам, а також містять дискримінаційні обмеження з огляду на наступне.
Відповідно до статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» закупівлі здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах.
Замовники забезпечують вільний доступ усіх учасників до інформації про закупівлю, передбаченої цим Законом.
Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Положеннями частини 1 статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено, що Замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям. За змістом положень частини 2 зазначеної статті, Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв:
1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій;
2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід;
3) наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів);
4) наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю.
Відповідно до ст. 22 цього Закону, Тендерна документація безоплатно оприлюднюється замовником разом з оголошенням про проведення відкритих торгів в електронній системі закупівель для загального доступу шляхом заповнення полів в електронній системі закупівель. Тендерна документація не є об'єктом авторського права та/або суміжних прав.
У тендерній документації зазначаються такі відомості:
1) інструкція з підготовки тендерних пропозицій;
2) один або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 цього Закону, підстави, встановлені статтею 17 цього Закону, та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. Замовник не вимагає документального підтвердження інформації про відповідність підставам, встановленим статтею 17 цього Закону, у разі якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації", та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Для об'єднання учасників замовником зазначаються умови щодо надання інформації та способу підтвердження відповідності таких учасників установленим кваліфікаційним критеріям та підставам, встановленим статтею 17 цього Закону;
3) інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону;
4) інформація про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам (у разі потреби);
5) кількість товару та місце його поставки;
6) місце, де повинні бути виконані роботи чи надані послуги, їх обсяги;
7) строки поставки товарів, виконання робіт, надання послуг;
8) проект договору про закупівлю з обов'язковим зазначенням порядку змін його умов;
9) опис окремої частини або частин предмета закупівлі (лота), щодо яких можуть бути подані тендерні пропозиції, у разі якщо учасникам дозволяється подати тендерні пропозиції стосовно частини предмета закупівлі (лота). Замовник може передбачити можливість укладення одного договору про закупівлю з одним і тим самим учасником у разі визначення його переможцем за кількома лотами;
10) перелік критеріїв оцінки та методика оцінки тендерних пропозицій із зазначенням питомої ваги кожного критерію.
У разі застосування критерію оцінки вартість життєвого циклу, методика оцінки тендерних пропозицій повинна містити опис усіх складових вартісних елементів та перелік документів і інформації, які повинні надати учасники для підтвердження вартості складових елементів життєвого циклу. Замовник у разі необхідності дисконтування витрат життєвого циклу майбутніх періодів може використовувати поточну облікову ставку Національного банку України. Вартість життєвого циклу може рахуватися як сума всіх витрат життєвого циклу або сума всіх витрат життєвого циклу, поділена на розрахункову одиницю експлуатації предмета закупівлі;
11) строк дії тендерної пропозиції, протягом якого тендерні пропозиції вважаються дійсними, але не менше 90 днів із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій;
12) валюта, у якій повинна бути зазначена ціна тендерної пропозиції;
13) мова (мови), якою (якими) повинні бути складені тендерні пропозиції;
14) кінцевий строк подання тендерних пропозицій;
15) розмір та умови надання забезпечення тендерних пропозицій (якщо замовник вимагає його надати);
16) розмір, вид, строк та умови надання, повернення та неповернення забезпечення виконання договору про закупівлю (якщо замовник вимагає таке забезпечення надати);
17) прізвище, ім'я та по батькові, посада та електронна адреса однієї чи кількох посадових осіб замовника, уповноважених здійснювати зв'язок з учасниками;
18) вимога про зазначення учасником у тендерній пропозиції інформації (повне найменування та місцезнаходження) щодо кожного суб'єкта господарювання, якого учасник планує залучати до виконання робіт чи послуг як субпідрядника/співвиконавця в обсязі не менше 20 відсотків від вартості договору про закупівлю - у разі закупівлі робіт або послуг;
19) опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій. Формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов'язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст тендерної пропозиції, а саме - технічні помилки та описки.
Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Тендерна документація може містити правила зазначення в договорі про закупівлю грошового еквівалента в національній чи іноземній валюті за офіційним курсом, установленим Національним банком України станом на дату проведення електронного аукціону.
Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Замовником у пункті 1 «Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції» Розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Тендерної документації передбачено, що Тендерна пропозиція подається в електронному вигляді шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх установлення замовником), та завантаження документів, з урахуванням вимог статті 25 Закону України «Про публічні закупівлі».
Тендерна пропозиція повинна супроводжуватись наступними документами, що подаються окремими частинами.
Учасник має завантажити в систему файли у такому форматі та так згруповані, як того вимагає ТЕНДЕРНА ДОКУМЕНТАЦІЯ.
1. Відомостями про учасника (Додаток 1)
2. Тендерна пропозиція (Додаток 2)
Цінова інформація (вказати вартість пропозиції відповідно до форми, що визначена у Додатку 2) Цінова пропозиція оформлюється згідно переліку товарів, запропонованих Замовником в технічному завданні.
Форма тендерної пропозиції наведена Замовником у Додатку 2 до Тендерної документації. Але зміст Тендерної пропозиції суперечить приписам закону та Тендерній документації.
Так, весь зміст форми Тендерної пропозиції вимагає надання інформації про Переможця. Зокрема:
У застереженнях на початку форми замовником зазначено: «Форма «Тендерна пропозиція» подається у вигляді, наведеному нижче. Переможець не повинен відступати від даної форми.»
«форма, яка подається Переможцем на фірмовому бланку (у разі наявності)»
У тексті Тендерної пропозиції: «Ми, (назва Переможця), надаємо свою пропозицію на закупівлю… далі по тексту», «Найменування товару, що пропонує Переможець», «Кількість, Ціна за одиницю з ПДВ, (якщо Переможець платник ПДВ)/без ПДВ (якщо Переможець не є платником ПДВ)», «Загальна ціна пропозиції (вартість) з ПДВ (якщо Переможець платник ПДВ)/ без ПДВ (якщо Переможець не є платником ПДВ)».
«Посада, прізвище, ініціали, підпис уповноваженої особи Переможця» тощо.
В той же час, Учасник може бути визнаний переможцем лише внаслідок вже проведеної процедури на підставі відповідного рішення Замовника, як це передбачено ст.33 Закону України «Про публічні закупівлі».
Зазначені обставини унеможливлюють надання належним чином оформленої Тендерної пропозиції будь-яким з Учасників закупівлі, що заздалегідь вже утворюють підстави для визнання закупівлі такою, що не відбулася.
Також звертаємо увагу на те, що Замовником згідно з п.3 Додатку 3 «ПЕРЕЛІК ДОКУМЕНТІВ ЩОДО ПІДТВЕРДЖЕННЯ ВІДПОВІДНОСТІ УЧАСНИКА ВИМОГАМ ЗАМОВНИКА ТА СТАТТІ 16 – 17 Закону» Тендерної документації встановлено Кваліфікаційні критерії, згідно ст. 16 Закону, якими Замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям, а саме згідно підпункту 5 вимагається надання інформації про можливість поставки продуктів харчування, які швидко псуються впродовж 6 годин з моменту звернення (за телефоном, по електронній пошті, письмово).
Така вимога суперечить приписам ст.16 Закону України «Про публічні закупівлі» й є дискримінаційною.
Так, статтею 16цього закону передбачено право Замовника вимагати від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям.
Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв:
1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій;
2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід;
3) наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів);
4) наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю.
Зазначені критерії є імперативно встановленими й не підлягають розширенню.
Право Замовника вимагати надання інформації про можливість поставки продуктів харчування, які швидко псуються впродовж 6 годин з моменту звернення (за телефоном, по електронній пошті, письмово), як критерію у порядку ст.16 Закону України «Про публічні закупівлі», цим законом не передбачено.
Також, Замовником у пункті 6 «Забезпечення виконання договору про закупівлю» Розділу 6 «Результати торгів та укладання договору про закупівлю» Тендерної документації передбачено, що відповідно до ст. 22 та ст. 27 Закону вимагається забезпечення виконання договору у розмірі 3 %.
Зазначена умова передбачена й пунктами 7.4, 7.5 проекту Договору (додаток 5 до Тендерної документації).
Але, у порушення зазначених приписів Закону, Замовник не визначено всіх умов надання забезпечення виконання договору.
Так, відповідно до п. 16 ч.2 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» у тендерній документації зазначаються зокрема такі відомості: розмір, вид, строк та умови надання, повернення та неповернення забезпечення виконання договору про закупівлю (якщо замовник вимагає таке забезпечення надати).
Статтею 27 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що Замовник повертає забезпечення виконання договору про закупівлю:
1) після виконання переможцем процедури закупівлі/спрощеної закупівлі договору про закупівлю;
2) за рішенням суду щодо повернення забезпечення договору у випадку визнання результатів процедури закупівлі/спрощеної закупівлі недійсними або договору про закупівлю нікчемним;
3) у випадках, передбачених статтею 43 цього Закону;
4) згідно з умовами, зазначеними в договорі про закупівлю, але не пізніше ніж протягом п’яти банківських днів з дня настання зазначених обставин».
Тендерна документація, зокрема й пункт 6 «Забезпечення виконання договору про закупівлю» Розділу 6 «Результати торгів та укладання договору про закупівлю», не містить інформації щодо:
Розміру (не зрозуміло від якої суми повинні відраховуватися 3% забезпечення), виду, строку та умови надання, повернення та неповернення забезпечення виконання договору про закупівлю;
Банківських реквізитів Замовника для надання відповідного забезпечення.
Види забезпечення виконання зобов’язань за договором мають множинний характер та передбачені Главою 49 ЦК України (неустойка, завдаток, порука, гарантія тощо). Але потребує конкретне визначення виду забезпечення. Чого Замовником не зроблено.
Перераховані вище вимоги і наявність їх у «Тендерній документації» із додатками, є обов’язковими, оскільки забезпечують виконання договору про закупівлю Замовника
Зазначення та узгодження цих умов у проекті договору є обов’язковим, з огляду на приписи ст.180 ГК України.
Неузгодження належних умов договору, відповідно до ч.6 ст.181 ГК України, тягне негативні правові наслідки для учасника, у вигляді визнання такого договору неукладеним (таким, що не відбувся).
Таким чином Замовником у Тендерній документації встановлені вимоги, які заздалегідь є такими, що не можуть бути належним чином виконаними Учасниками, що дає змогу Замовнику штучно визнавати Тендерні пропозиції окремих з Учасників відхиляти, відповідно до приписів ст.31 Закону України «Про публічні закупівлі».
ТОВ «Мілк Рівер» вважає, що в разі не усунення Замовником зазначених недоліків тендерної документації, його права будуть порушені, оскільки подання ним тендерної пропозиції за запропонованими Замовником умовами, вже заздалегідь надає можливість Замовнику за формальними ознаками відхилити його пропозицію.
Відповідно до ст. 24 Закону України «Про публічні закупівлі» фізична/юридична особа має право не пізніше ніж за 10 днів до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз'ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру. Усі звернення за роз'ясненнями та звернення щодо усунення порушення автоматично оприлюднюються в електронній системі закупівель без ідентифікації особи, яка звернулася до замовника. Замовник повинен протягом трьох робочих днів з дня їх оприлюднення надати роз'яснення на звернення та оприлюднити його в електронній системі закупівель відповідно до статті 10 цього Закону.
Замовник має право з власної ініціативи або у разі усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку органу державного фінансового контролю відповідно до статті 8 цього Закону, або за результатами звернень, або на підставі рішення органу оскарження внести зміни до тендерної документації. У разі внесення змін до тендерної документації строк для подання тендерних пропозицій продовжується замовником в електронній системі закупівель таким чином, щоб з моменту внесення змін до тендерної документації до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій залишалося не менше семи днів.
Зміни, що вносяться замовником до тендерної документації, розміщуються та відображаються в електронній системі закупівель у вигляді нової редакції тендерної документації додатково до початкової редакції тендерної документації. Замовник разом із змінами до тендерної документації в окремому документі оприлюднює перелік змін, що вносяться.
На підставі всього вищевикладеного та керуючись ст.ст.18, 24 Закону України «Про публічні закупівлі»
ПРОСИМО:
1.Прийняти, розглянути та задовольнити цю скаргу.
2. Зобов’язати Комунальну установу «Центр обслуговування закладів освіти» Павлоградської міської ради код ЄДРПОУ 43326090 внести відповідні зміни до тендерної документації на закупівлю за кодом ДК 021:2015:15510000-6: Молоко та вершки у пакетах за ідентифікатором закупівлі UA-2020-12-11-016003-c, а саме до:
2.1. Форми Тендерної пропозиції (Додаток 2 до Тендерної документації).
2.2. пункту 6 «Забезпечення виконання договору про закупівлю» Розділу 6 «Результати торгів та укладання договору про закупівлю» Тендерної документації;
2.3. пунктів 7.4, 7.5 проекту Договору (додаток 5 до Тендерної документації).
Додатки: Платіжне доручення про сплату збору за розгляд цієї скарги.
З повагою,
Директор ТОВ «МІЛК РІВЕР» Цисар Р.В.
Пов'язані документи:
Учасник
- скарга молоко.PDF 22.12.2020 18:48
- Додаток 2 (тендарна пропозиція) зі змінами.docx 24.12.2020 08:33
- Додаток 3 (ст.16 та ст. 17) зі змінами.docx 24.12.2020 08:33
- Додаток 5 (проект договору) зі змінами.docx 24.12.2020 08:33
- Відповідь на скаргу по молоку.docx 24.12.2020 08:33
- Тендерна документацiя - молоко пастеризоване (зі змінами).docx 24.12.2020 08:33
- Відповідь на скаргу по молоку.docx 30.12.2020 14:09
- Додаток 2 зі змінами.pdf 30.12.2020 14:09
- Додаток 8 (графік постачання).docx 30.12.2020 14:09
- Тендерна документацiя - молоко пастеризоване (зі змінами).docx 30.12.2020 14:09
- Додаток 3 (ст.16 та ст. 17).docx 30.12.2020 14:09
- Додаток 8.pdf 30.12.2020 14:09
- Додаток 4.pdf 30.12.2020 14:10
- Додаток 5 проект договору зі змінами.pdf 30.12.2020 14:10
- Додаток 1.pdf 30.12.2020 14:10
- Додаток 5 (проект договору) зі змінами.docx 30.12.2020 14:10
- Тендерна документація зі змінами.pdf 30.12.2020 14:10
- Додаток 6 (лист-згода на обробку персональних даних).docx 30.12.2020 14:10
- Додаток 6.pdf 30.12.2020 14:10
- Додаток 5 (проект договору).docx 30.12.2020 14:10
- Пояснення на скаргу.pdf 30.12.2020 14:10
- Додаток 2 (тендерна пропозиція).docx 30.12.2020 14:10
- Додаток 3 зі змінами.pdf 30.12.2020 14:10
- Додаток 1 (відомості про учасника).docx 30.12.2020 14:10
- Додаток 4 (технічні вимоги).docx 30.12.2020 14:10
- Додаток 2.pdf 30.12.2020 14:10
- Додаток 3.pdf 30.12.2020 14:10
- Тендерна документацiя - молоко пастеризоване (зі змінами).docx 30.12.2020 14:10
- Додаток 3 (ст.16 та ст. 17) зі змінами.docx 30.12.2020 14:10
- Про надання інформації.pdf 30.12.2020 14:10
- Тендерна документація.pdf 30.12.2020 14:10
- Додаток 2 (тендарна пропозиція) зі змінами.docx 30.12.2020 14:10
- Додаток 7 (перелік навчальних закладів).doc 30.12.2020 14:10
- Перелік змін до тендерної документації на закупівлю молока пастеризованого (внесені 23.12.2020).doc 30.12.2020 14:10
- Перелік змін до ТД.pdf 30.12.2020 14:10
- Додаток 7.pdf 30.12.2020 14:10
- Додаток 5 проект договору.pdf 30.12.2020 14:10
- Рішення від 24.12.2020 № 23818 + лист Замовнику.pdf 28.12.2020 11:55
- Інформація про перенесення розгляду скарги від 06.01.2021 № 122.pdf 06.01.2021 18:56
- Інформація про резолютивну частину рішення від 20.01.2021 № 978.pdf 21.01.2021 16:23
- Рішення від 20.01.2021 № 978.pdf 25.01.2021 20:55
Дата прийняття скарги до розгляду:
22.12.2020 18:44
Дата розгляду скарги:
06.01.2021 17:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
28.12.2020 11:55
Причина:
Замовником відповідно до Закону про публічні закупівлі усунено порушення
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги:
25.01.2021 20:55
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги:
25.01.2021 20:55