-
Спрощена закупівля
-
Безлотова
-
КЕП
Капітальний ремонт дорожнього покриття по вул. Шевченка в с. Трушки Білоцерківського району Київської області
Категорія замовника: органи державної влади та органи місцевого самоврядування, зазначені у пункті 1 частини першої статті 2 Закону України «Про публічні закупівлі» (зі змінами та доповненнями). Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися пропозиції - українська (детальніше в оголошенні). Перелік критеріїв та методика оцінки пропозиції із зазначенням питомої ваги критеріїв: ціна 100%. Місцезнаходження Замовника: вул. Юрія Іллєнка, 40, м. Київ, 04119, Україна.
Завершена
1 360 706.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 6 803.53 UAH
мін. крок: 0.5% або 6 803.53 UAH
Період оскарження:
11.12.2020 17:25 - 17.12.2020 10:00
Вимога
Вирішена
Просимо усунути порушення ЗУ "Про публічні закупівлі"
Номер:
cd5e2118237a43fbbcc4078fd932a95b
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-12-11-015742-c.a1
Назва:
Просимо усунути порушення ЗУ "Про публічні закупівлі"
Вимога:
Шановний Замовнику!
При дослідженні учасником Оголошення про проведення спрощеної закупівлі та додатків до нього виявлено порушення чинного законодавства, а саме: у технічній специфікації (Додаток 2 до Оголошення) міститься рядок з роботами: «Навантаження сміття екскаваторами на автомобілі-самоскиди, місткість ковша екскаватора 0.5 м3»
Стаття 16 ЗУ «Про публічні закупівлі» надає Замовнику закупівель установлювати кваліфікаційний критерій «наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій».
Слідуючи частині четвертій ст. 14 ЗУ «Про публічні закупівлі», у вимогах до предмета закупівлі, що містять посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника, замовник може вказати, які аналоги та/або еквіваленти приймаються у пропозиціях учасників.
Оголошення про проведення спрощеної закупівлі та вимоги до предмета закупівлі не повинні містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників (частина 5 статті 14 ЗУ «Про публічні закупівлі»).
У Розділі IV «Методичних рекомендацій щодо методології особливостей здійснення закупівель у сфері дорожнього господарства», затверджених Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України 17.08.2020 № 1572, замовнику рекомендується дотримуватись принципів недискримінації учасників та рівного ставлення до них та передбачати в тендерній документації можливість для учасника використовувати багатофункціональне обладнання у разі, якщо зменшення кількості техніки, що застосовується, не призведе до погіршення якості виконання робіт.
Рекомендується в тендерній документації встановлювати функціональний опис техніки без посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип техніки, джерело її походження або виробника. У РАЗІ ЯКЩО ТАКЕ ПОСИЛАННЯ Є НЕОБХІДНИМ, ВОНО ПОВИННО БУТИ ОБҐРУНТОВАНИМ, А СПЕЦИФІКАЦІЯ ПОВИННА МІСТИТИ ВИРАЗ "АБО ЕКВІВАЛЕНТ".
Вами у технічній специфікації зазначено про виконання робіт екскаватором з об’ємом ковша 0,5 м3, що суттєво звужує коло учасників закупівлі та є дискримінаційною вимогою. Така умова у закупівельній документації замовника створює реальні перешкоди для учасників, адже сучасна будівельна техніка виробляється з тенденцією до економічності та покращення технічних характеристик, в тому числі збільшення місткості ковшів.
При цьому, замовником не обгрунтовано – чому саме екскаватор з такими даними повинен виконувати відповідні роботи, тобто конструкція техніки (предмета закупівлі) не базується на нормативах чи стандартах у галузі бужівництва доріг. Крім того, у специфікації не зазначено який еквівалент може бути застосовано при виконанні робіт замість екскаватора з ковшем 0,5 м3.
Серед принципів здійснення публічних закупівель у ст. 5 Закону значаться: добросовісна конкуренція серед учасників; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; максимальна економія, ефективність та пропорційність; запобігання корупційним діям і зловживанням.
Підсумовуючи викладене, учасник заявляє про дискримінаційність умов технічної специфікації .
Звертаємо увагу замовника на те, що таку ж позицію розділяє ПОСТІЙНО ДІЮЧА АДМІНІСТРАТИВНА КОЛЕГІЯ АНТИМОНОПОЛЬНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИ З РОЗГЛЯДУ СКАРГ ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ, зокрема в Рішенні №8140-р/пк-пз від 20.06.2019 по закупівлі UA-2019-05-21-001697-c.
Просимо усунути вказані недоліки Оголошення та додатків до нього шляхом внесення відповідних змін (наприклад «з об’ємом ковша не менше 0,5 м3») або зазначити еквівалент, або виключити з технічної специфікації інформацію про конструктивні характеристики екскаватора.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
14.12.2020 16:15
Вирішення:
Закон України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення держави та територіальної громади.
Метою цього Закону є забезпечення прозорого здійснення закупівель , запобігання корупції, розвиток добросовісної конкуренції.
Вимоги Закону не можуть враховувати всіх особливостей, які є у кожній галузі народного господарства, в тому числі в будівельній. Тому, при закупівлях будівельних робіт ці вимоги повинні виконуватися з урахуванням Національних стандартів України «Правила визначення вартості будівництва».
Доводимо до Вашого відома, що проектно-кошторисна документація на об’єкт закупівлі пройшла обов’язкову експерту перевірку організацією, яка включена до переліку експертних організацій, та відповідає критеріям, установленим наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 15.08.2017 року №204 «Деякі питання здійснення експертизи проектної документації на будівництво об’єктів» (зареєстровано в Міністерстві юстиції України від 18.09.2017 року за № 1140/31008) . За результатами перевірки був наданий позитивний висновок щодо визначення якості проєктних рішень, зокрема кошторисної частини проєкту будівництва.
Замовник формує технічне завдання згідно затвердженої проєктно-кошторисної документації, а кошторис відображає технологію виконання будівельних робіт з дотриманням відповідних стандартів, врахованих проєктом. Склад технічного завдання не може суперечити діючим будівельним стандартам, застосування яких при визначенні вартості будівництва об’єктів, що споруджуються за рахунок бюджетних коштів носить обов’язковий характер (ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 п.1.2)
Національний стандарт ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 розроблений на підставі Законів України «Про стандартизацію» та «Про будівельні норми», відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 13.04.2011 №471 «Про затвердження Програми перегляду державних будівельних норм і правил на період до 2015 року»
В складі проєктно-кошторисної документації використана Державна елементна кошторисна норма «Навантаження сміття екскаваторами на автомобілі-самоскиди, місткість ковша екскаватора 0,5 м³», назва якої повністю відповідає ресурсній елементній кошторисній нормі стандарту ДСТУ-Н Б Д.2.4-21:2012, та не може бути змінена на розсуд користувачів.
Коригування складових Державної елементної кошторисної норми допускається з урахуванням Настанови щодо визначення прямих витрат у будівництві ДСТУ-Н Б Д.1.1-2:2013 . Згідно п.6.2.1.5 цього стандарту:
« … при застосуванні наявних у підрядній організації не передбачених нормами машин та механізмів, вартість таких робіт визначається з урахуванням змінених умов виконання робіт з відповідними технічними та економічними обгрунтуваннями», про що і було зазначено в попередній відповіді на питання.
Просимо взяти до уваги ,що пояснення стосуються всіх робіт ,зазначених в технічному завданні, бо кожна з них має сукупність нормативних матеріальних та технічних ресурсів, передбачених Державними нормами, що можуть уточнюватися з урахуванням діючих стандартів в будівництві, що є однаковою умовою для всіх учасників закупівлі.
Статус вимоги:
Відхилено
Задовільнена:
Так