-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Картриджі
Категорія замовника: юридична особа, яка забезпечує потреби держави або територіальної громади.
Торги не відбулися
250 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 250.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 250.00 UAH
Період оскарження:
16.11.2020 18:42 - 28.11.2020 00:00
Вимога
Вирішена
Тендерна документація
Номер:
844a8b38265444d5a0abb2e4caec46ef
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-11-16-003003-a.b4
Назва:
Тендерна документація
Вимога:
Шановний Замовнику, ознайомившись з умовами Вашої Тендерної документації на закупівлю UA-2020-11-16-003003-a, за предметом «За кодом Єдиного закупівельного словника ДК 021:2015–30120000-6 «Фотокопіювальне та поліграфічне обладнання для офсетного друку» (картриджі)», та враховуючи положення ч. 1 ст. 24 Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015 року, просимо внести зміни до Тендерної документації, виходячи з наступного.
Згідно Додатку №3 до Тендерної документації встановлено вимогу до учасників: «У разі, якщо Учасник не є виробником запропонованих на закупівлю витратних матеріалів (тонерних картриджів, компонентів для картриджів (тонер, чорнила та чіпи)), необхідно додатково надати у складі своєї пропозиції електронний лист авторизації Учасника від виробника запропонованих на закупівлю витратних матеріалів (тонерних картриджів, компонентів для картриджів (тонер, чорнила та чіпи)), в якому буде зазначено, що учасник є авторизованим партнером або офіційним представником та підтверджена виробником гарантія на товар. Даний лист повинен бути адресований Замовнику торгів та містити ідентифікатор закупівлі та назву предмету закупівлі та повинен бути дійсним до кінця 2020 року .»
З даною вимогою Тендерної документації Замовника не погоджується виходячи з наступного.
Так, відповідно до частини 2 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі за текстом – «Закон») у тендерній документації зазначаються такі відомості один або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 цього Закону, підстави, встановлені статтею 17 цього Закону, та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. Замовник не вимагає документального підтвердження інформації про відповідність підставам, встановленим статтею 17 цього Закону, у разі якщо така інформація є публічною, яка оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації», та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним».
Згідно з приписами частини 1 статті 23 Закону зазначається, що технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Характеристики товарів, робіт або послуг можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів), виконання необхідних робіт, надання послуги (послуг).
Частиною 3 зазначеного Закону передбачено, що технічні специфікації можуть бути у формі переліку експлуатаційних або функціональних вимог, у тому числі екологічних характеристик, за умови, що такі вимоги є достатньо точними, щоб предмет закупівлі однозначно розумівся замовником і учасниками.
У разі якщо вичерпний опис характеристик скласти неможливо, технічні специфікації можуть містити посилання на стандартні характеристики, технічні регламенти та умови, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язані з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними, європейськими стандартами, іншими спільними технічними європейськими нормами, іншими технічними еталонними системами, визнаними європейськими органами зі стандартизації або національними стандартами, нормами та правилами. До кожного посилання повинен додаватися вираз «або еквівалент».
Частиною 5 статті 23 Закону вказано, що Замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам.
Діюче законодавство України передбачає можливість самостійного здійснення підприємницької діяльності з підтриманням економічної конкуренції, а саме – змаганням між суб’єктами господарювання з метою здобуття переваг над іншими суб’єктами господарювання, внаслідок чого споживачі, суб’єкти господарювання мають можливість вибирати між кількома продавцями, покупцями, та окремий суб’єкт господарювання не може визначати умови обороту товарів на ринку. Вимога ж надати «листа авторизації» ставить учасників Торгів у залежність від взаємовідносин з виробником чи офіційним представником.
Відсутність «листа авторизації», ніяким чином не впливає й на якісні, та функціональні характеристики товару, який на законних підставах перебуває у особи, що пропонуватиме його на торгах.
Згідно з положенням статті 5 Закону вітчизняні та іноземні учасники всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель на рівних умовах. Замовники забезпечують вільний доступ усіх учасників до інформації про закупівлю, передбаченої цим Законом. Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників.
Відповідно до положень статті 5 та пункту 4 статті 22 Закону Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Підприємництво - це самостійна, ініціативна, систематична, на власний ризик господарська діяльність, що здійснюється суб'єктами господарювання (підприємцями) з метою досягнення економічних і соціальних результатів та одержання прибутку (ст. 42 Господарського кодексу України).
Чинне законодавство не встановлює обмежень щодо вільного обігу товарів та обов’язку компанії-виробника Товару (або його офіційного представництва в Україні) при кожному продажу Товару видавати листи з інформацію про товар та статус суб’єкта господарювання, який його реалізує. Надання на торги додаткових листів від виробника має ознаки дискримінації учасників, оскільки оригінальний товар та офіційна гарантія від виробника щодо такого товару і так це підтверджують.
Відповідно до ч. 11 ст. 26 Закону документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції не може бути підставою для її відхилення замовником.
Необхідність надання листів авторизації ставить учасника в залежність від третьої особи (виробника та представника виробника в Україні), є дискримінацією та обмежує коло можливих учасників – офіційними дистриб’юторами та підприємствами, які мають дані листи та документи, тобто мають договірні або будь-які інші взаємовідносини з виробником та представником товаровиробника в Україні.
Разом з тим, чинне законодавство не забороняє реалізовувати продукцію, що є предметом закупівлі особам, які не є представництвами, дилерами, дочірніми підприємствами, дистриб’юторами продукції, однак на законних підставах її придбали та як власники мають право нею розпоряджатись, в тому числі й реалізувати в процедурі публічної закупівлі.
Дії Замовника (в частині встановлення зазначеної умови Документації) порушують вимоги статті 22, 23 Закону та принципи здійснення закупівель, визначені статтею 5 Закону, а саме – недискримінація учасників та рівне ставлення до них, добросовісна конкуренція серед учасників.
Виходячи з зазначеного, вимагаємо виключити з Додатку №3 до Тендерної документації вимогу: «У разі, якщо Учасник не є виробником запропонованих на закупівлю витратних матеріалів (тонерних картриджів, компонентів для картриджів (тонер, чорнила та чіпи)), необхідно додатково надати у складі своєї пропозиції електронний лист авторизації Учасника від виробника запропонованих на закупівлю витратних матеріалів (тонерних картриджів, компонентів для картриджів (тонер, чорнила та чіпи)), в якому буде зазначено, що учасник є авторизованим партнером або офіційним представником та підтверджена виробником гарантія на товар. Даний лист повинен бути адресований Замовнику торгів та містити ідентифікатор закупівлі та назву предмету закупівлі та повинен бути дійсним до кінця 2020 року.»
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
19.11.2020 14:59
Вирішення:
Доброго дня, шановний Учасник! Найближчим часом будуть внесені відповідні зміни до тендерної документації.
Статус вимоги:
Задоволено
Вимога
Вирішена
Дикримінаційні умови
Номер:
b66190a4ea754c3f848c01384a04feca
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-11-16-003003-a.b3
Назва:
Дикримінаційні умови
Вимога:
Шановний Замовнику, уважно ознайомившись з умовами Вашої Тендерної документації на закупівлю UA-2020-11-16-003003-a, за предметом «За кодом Єдиного закупівельного словника ДК 021:2015–30120000-6 «Фотокопіювальне та поліграфічне обладнання для офсетного друку» (картриджі)», та враховуючи положення ч. 1 ст. 24 Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015 року, просимо внести зміни до Тендерної документації, виходячи з наступного.
У Додатку №3 до Тендерної документації встановлено вимогу надати: «Копію(ї) висновку(ів) державної санітарно-епідеміологічної експертизи на підтвердження того, що запропоновані на закупівлю витратні матеріали (тонерні картриджі, компоненти для картриджів (тонер, чорнила та чіпи)) відповідають вимогам діючого санітарного законодавства та допущені до використання за призначенням в визначеній сфері (ІЗ ЗАЗНАЧЕННЯМ РЕКВІЗИТІВ, ЗАРЕЄСТРОВАНИХ ТА ЗАТВЕРДЖЕНИХ ВІДПОВІДНО ЗАКОНОДАВСТВА, ТЕХНІЧНИХ УМОВ ДЛЯ ЇХ ВІИРОБНИЦТВА), дійсні на момент подання пропозицій.»
Держана санітарно-епідеміологічна експертиза являє собою вид
професійної діяльності органів, установ і закладів державної
санітарно-епідеміологічної служби, що полягає у комплексному
вивченні об'єктів експертизи з метою виявлення можливих
небезпечних факторів у цих об'єктах, установленні відповідності
об'єктів експертизи вимогам санітарного законодавства, а в разі
відсутності відповідних санітарних норм - в обґрунтуванні медичних
вимог щодо безпеки об'єкта для здоров'я та життя людини (Розділ №1 Наказу Міністерства охорони здоров’я України №120 від 14.03.2006 року «Про внесення змін до наказу МОЗ України від 09.10.2000 року №247»).
До об’єктів державної санітарно-епідеміологічної експертизи належить будь-яка діяльність, технологія, продукція та сировина, проекти
будівництва, проекти нормативних документів, реалізація
(функціонування, використання) яких може шкідливо вплинути на
здоров'я людини, а також діючі об'єкти та чинні нормативні
документи у випадках, коли їх шкідливий вплив установлено в
процесі функціонування (використання), а також у разі закінчення
встановленого терміну дії висновку державної
санітарно-епідеміологічної експертизи.
Відповідно до п. 5.1. Розділу № 5 Наказу Міністерства охорони здоров’я України №120 від 14.03.2006 року «Про внесення змін до наказу МОЗ України від 09.10.2000 року №247» заявником державної санітарно-епідеміологічної експертизи може бути власник об’єкта експертизи або вповноважені ними особи.
Згідно п. 7.11 Розділу № 7 Наказу Міністерства охорони здоров’я України №120 від 14.03.2006 року «Про внесення змін до наказу МОЗ України від 09.10.2000 року №247» установа, заклад державної санітарно-епідеміологічної служби або експертна комісія на підставі отриманих документів проводять державну санітарно-епідеміологічну експертизу, про що складають протокол експертизи, готують проект висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи (додатки 5, 6, 7) у двох примірниках.
Висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи є документом установленої форми, що містить: реквізити висновку як документа (назва об'єкта експертизи; назва виробника продукції, розробника документа, країна; назва
заявника, країна заявника; сфера застосування об'єкта експертизи (можливий споживач); сфера реалізації (через роздрібну торгівлю, аптечну мережу, для промислового використання, без права реалізації через роздрібну мережу); назва виконавця експертизи, номер протоколу; термін дії висновку; відповідальний за дотримання вимог висновку; примітки, опис ознак об'єкта експертизи; медичні вимоги безпеки для життя і здоров'я людини (критерії безпеки, показники, їх граничнодопустимі рівні, встановлений конкретний термін придатності тощо), яким повинен відповідати об'єкт експертизи, з якими має ознайомитись і які зобов'язується виконувати заявник - власник об'єкта експертизи, а також які є предметом подальшого державного санітарно-епідеміологічного нагляду; перелік відповідних методів їх контролю, які повинні бути перевірені в ході експертизи стосовно можливості застосування для контролю об'єкта експертизи; рекомендації щодо місця, періодичності та обсягів перевірок об'єкта в ході державного санітарно-епідеміологічного нагляду.
При цьому, висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи є чинним протягом терміну дії нормативного документа, прийнятого в установленому порядку на цей об’єкт експертизи (продукцію). До таких нормативних документів, згідно положень Наказу Міністерства охорони здоров’я України №120 від 14.03.2006 року «Про внесення змін до наказу МОЗ України від 09.10.2000 року №247» відносяться зокрема і технічні умови, які застосовуються при виробництві об’єкта експертизи.
Для продукції імпортного виробництва, на яку відсутні нормативні документи, висновок видається на п'ять років (п. 7.16 Розділу №7 Наказу Міністерства охорони здоров’я України №120 від 14.03.2006 року «Про внесення змін до наказу МОЗ України від 09.10.2000 року №247»).
Тобто, Міністерство охорони здоров’я у Наказі №120 від 14.03.2006 року «Про внесення змін до наказу МОЗ України від 09.10.2000 року №247» надає можливість отримувати заявникам експертизи висновки санітарно-епідеміологічної експертизи на імпортований товар, без зазначення нормативних документів, визначаючи чіткі рамки дії відповідного документу – п’ять років.
Так, встановлення вимоги у Додатку №3 до Тендерної документації щодо
зазначення у висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи на витратні матеріали (тонерні картриджі, компоненти для картриджів (тонер, чорнила та чіпи) РЕКВІЗИТІВ, ЗАРЕЄСТРОВАНИХ ТА ЗАТВЕРДЖЕНИХ ВІДПОВІДНО ЗАКОНОДАВСТВА, ТЕХНІЧНИХ УМОВ ДЛЯ ЇХ ВИРОБНИЦТВА, спричиняє обмеження прав на участь у торгах учасників, що пропонують імпортні витратні матеріали, на які відсутні нормативні документи.
Особа, що імпортує витратні матеріали, відповідно до положень Наказу Міністерства охорони здоров’я України №120 від 14.03.2006 року «Про внесення змін до наказу МОЗ України від 09.10.2000 року №247», може замовити висновок на товар імпортного виробництва, виробник, якого виготовляє його на підставі міжнародних стандартів, зокрема, таких як ISO 9001:2015 та ISO 14001:2015, і при цьому не зобов’язаний складати технічні умови відповідно до законодавства України та реєструвати їх у Єдиній базі даних «Технічні умови України».
Таким чином, оскільки іноземні підприємства не зобов’язані мати висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи України, а також проводити реєстраційні дії щодо технічних умов в Україні, то вони не можуть брати участь у цих торгах самостійно, а учасники, які пропонують їх товари, внаслідок дискримінації за ознакою «українського виробництва» позбавлені можливості їх пропонувати.
Статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015 року визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Ч. 4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015 року передбачено, що Тендерна документація не повинна містити вимог, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дії Замовника в частині встановлення у Тендерній документації наведеної вище вимоги, порушує вимоги ст. 5 та ч. 4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015 року, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси учасників, пов'язані з участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Тому, необхідно виключити з Тендерної документації дискримінаційні умови, виклавши вимогу Додатку №3 до Тендерної документації в новій редакції: «Копію(ї) висновку(ів) державної санітарно-епідеміологічної експертизи на підтвердження того, що запропоновані на закупівлю витратні матеріали (картриджі) відповідають вимогам діючого санітарного законодавства та допущені до використання за призначенням в визначеній сфері, дійсні на момент подання пропозицій.»
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
19.11.2020 14:58
Вирішення:
Доброго дня, шановний Учасник! Найближчим часом будуть внесені відповідні зміни до тендерної документації.
Статус вимоги:
Задоволено
Вимога
Вирішена
Тендерна документація
Номер:
ee3b8fd654b44deeb1ea0240e3c15e4f
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-11-16-003003-a.b2
Назва:
Тендерна документація
Вимога:
Доброго дня. Шановний Замовнику, ознайомившись з умовами Вашої Тендерної документації на закупівлю UA-2020-11-16-003003-a, за предметом «За кодом Єдиного закупівельного словника ДК 021:2015–30120000-6 «Фотокопіювальне та поліграфічне обладнання для офсетного друку» (картриджі)», та враховуючи положення ч. 1 ст. 24 Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015 року , просимо внести зміни до Тендерної документації, виходячи з наступного.
Відповідно до Додатку №3 до Тендерної документації від учасників вимагається надати копію дійсного на момент подання пропозицій атестату виробництва, виданого виробнику запропонованих на закупівлю витратних матеріалів (тонерних картриджів, компонентів для картриджів (тонер, чорнила та чіпи)), який засвідчує відповідність процесу виробництва. До того ж у Тендерній документації зазначено: «На підтвердження наявності зареєстрованих та затверджених відповідно до законодавства, технічних умов, відповідно до яких виробляються запропоновані на закупівлю витратні матеріали (тонерні картриджі, компоненти для картриджів (тонер, чорнила та чіпи)), надається засвідчена виробником копія(ї) їх титульної(их) сторінки(ок) із зазначенням строку дії, органу, який провів реєстрацію та реквізитів реєстрації.»
Вищевказані вимоги Тендерної документації обмежують право на участь у торгах учасників, які пропонують імпортні витратні матеріали та/або не є їх виробниками.
Так особа, що не є виробником відповідних витратних матеріалів, комплектуючих, а придбає їх вже введеними в обіг в Україні не зобов’язана мати атестат виробництва та технічні умови на виробництво таких витратних матеріалів, комплектуючих (вітчизняних або імпортних) – отже, від участі в Торгах внаслідок дискримінації усуваються учасники, що можуть поставити якісний товар, однак не мають власного виробництва витратних матеріалів, комплектуючих.
Звертаємо увагу, що чинним законодавством України не встановлено будь-яких обмежень щодо кола осіб, які мають право здійснювати продаж витратних матеріалів.
При цьому як атестат виробництва, так і технічні умови є документами, що отримуються безпосередньо виробником товару, та підтверджують технічні можливості підприємства-заявника щодо забезпечення стабільного випуску продукції, які відповідають вимогам нормативних документів, а також встановлюють внутрішні технічні вимоги, яким повинна відповідати продукція.
Таким чином, у разі відсутності будь-яких відносин з виробником товару, учасник позбавляється можливості надати копії відповідних документів (атестату виробництва та технічних умов), що є дискримінацією по відношенню до потенційних учасників торгів.
Зверніть також увагу, що іноземні підприємства, які є виробниками, не зобов’язані мати атестат виробництва та технічні умови, а також проводити реєстраційні дії щодо них в Україні, у зв’язку з чим вони не можуть брати участь у цих торгах самостійно, при цьому учасники, які пропонують їх товари, внаслідок дискримінації за ознакою «українського виробництва», також позбавлені можливості пропонувати такі витратні матеріали.
Враховуючи викладене вище вимагаємо виключити з Додатку № 3 до Тендерної документації вимоги: «- Копію дійсного на момент подання пропозицій атестату виробництва, виданого виробнику запропонованих на закупівлю витратних матеріалів (тонерних картриджів, компонентів для картриджів (тонер, чорнила та чіпи)), який засвідчує відповідність процесу виробництва; - На підтвердження наявності зареєстрованих та затверджених відповідно до законодавства, технічних умов, відповідно до яких виробляються запропоновані на закупівлю витратні матеріали (тонерні картриджі, компоненти для картриджів (тонер, чорнила та чіпи)), надається засвідчена виробником копія(ї) їх титульної(их) сторінки(ок) із зазначенням строку дії, органу, який провів реєстрацію та реквізитів реєстрації.»
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
19.11.2020 12:30
Вирішення:
Доброго дня, шановний Учасник! Найближчим часом будуть внесені відповідні зміни до тендерної документації.
Статус вимоги:
Задоволено
Вимога
Вирішена
Дикримінаційні умови
Номер:
e110d386a8a84481ae297d9d5702a02f
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-11-16-003003-a.b1
Назва:
Дикримінаційні умови
Вимога:
Шановний Замовнику, уважно ознайомившись з умовами Вашої Тендерної документації на закупівлю UA-2020-11-16-003003-a, за предметом «За кодом Єдиного закупівельного словника ДК 021:2015–30120000-6 «Фотокопіювальне та поліграфічне обладнання для офсетного друку» (картриджі)», на підставі частини 1 статті 24 Закону України «Про публічні закупівлі», вимагаємо внести зміни до Тендерної документації, виходячи з наступного.
У Додатку №3 до Тендерної документації встановлено вимогу надати: «Копію сертифікату міжнародного зразка про наявність у виробника запропонованих на закупівлю витратних матеріалів (тонерних картриджів, компонентів для картриджів (тонер, чорнила та чіпи)) системи менеджменту, професійної безпеки та здоров’я OHSAS 18001:2007, виданого органом з сертифікації систем менеджменту стосовно розробки, виробництва еквівалентних витратних матеріалів, дійсного на момент подання пропозицій.»
З даною вимогою Тендерної документації не погоджуємось, вважаємо її дискримінаційною та такою, що порушує положення Закону України «Про публічні закупівлі», виходячи з наступного.
Відповідно до частини 2 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі за текстом – «Закон») у тендерній документації зазначаються такі відомості один або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 цього Закону, підстави, встановлені статтею 17 цього Закону, та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. Замовник не вимагає документального підтвердження інформації про відповідність підставам, встановленим статтею 17 цього Закону, у разі якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації», та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Згідно з приписами частини 1 статті 23 Закону зазначається, що технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Характеристики товарів, робіт або послуг можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів), виконання необхідних робіт, надання послуги (послуг).
Частиною 3 ст. 23 зазначеного Закону передбачено, що технічні специфікації можуть бути у формі переліку експлуатаційних або функціональних вимог, у тому числі екологічних характеристик, за умови, що такі вимоги є достатньо точними, щоб предмет закупівлі однозначно розумівся замовником і учасниками.
У разі якщо вичерпний опис характеристик скласти неможливо, технічні специфікації можуть містити посилання на стандартні характеристики, технічні регламенти та умови, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язані з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними, європейськими стандартами, іншими спільними технічними європейськими нормами, іншими технічними еталонними системами, визнаними європейськими органами зі стандартизації або національними стандартами, нормами та правилами. До кожного посилання повинен додаватися вираз "або еквівалент".
Частиною 5 статті 23 Закону вказано, що Замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам.
Таким чином, Закон дозволяє встановлювати:
- кваліфікаційні вимоги щодо учасників;
- технічні, функціональні, якісні, експлуатаційні, екологічні вимоги щодо товарів шляхом їх безпосереднього зазначення в Тендерній документації або з посиланням на стандарти.
Встановлення у тендерній документації вимоги щодо надання сертифікату ISO 18001:2007 виробника товару не відповідає вимогам ст. ст. 22, 23 Закону, виходячи з такого.
Дана вимога Тендерної документації стосується виробника товару та не містить кваліфікаційних критеріїв до учасника, підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі відповідно до ст. ст. 16, 17 Закону. Отже, дана вимогу Тендерної документації не відповідає вимогам Закону, щодо встановлення Замовником в тендерній документації кваліфікаційних вимог до учасників.
Також, вимога Тендерної документації щодо надання сертифікату OHSAS 18001:2007 виробника товару не є технічною специфікацією товару, оскільки цей стандарт не регулює технічні, функціональні, якісні, експлуатаційні, екологічні вимоги до товару.
Відповідно до змісту ISO 18001:2007: «Стандарт ISO 18001:2007 було розроблено на вимогу споживачів створити визнаний стандарт для системи управління гігієною та безпекою праці, на підставі якого може бути оцінено й сертифіковано їхні системи управління. ISO 18001:2007 розробляли з урахуванням структури стандартів ISO 9001:2000 (система управління якості) та ISO 14001:2004 (система екологічного управління), щоб сприяти інтеграції систем управління якості, екологічного управління й гігієни та безпеки праці в організаціях, якщо у них виникає така потреба…. Цей стандарт не містить вимог, характерних для інших систем управління, наприклад вимог до управління якістю, екологічного управління, фінансового управління, хоча його елементи може бути узгоджено чи об’єднано з елементами інших систем управління.»
З огляду на те, що від учасника закупівлі у складі тендерної пропозиції вимагається надання копії сертифікатів про наявність у виробника системи контролю якості ISO 9001:2015 та системи екологічного менеджменту ISO 14001:2015, то виконання вимог даних стандартів виробником забезпечує належну якість та екологічність товару, що має відношення до технічної специфікації товару в розумінні ст. ст. 22-23 Закону, яка є важливою для замовника при експлуатації та утилізації придбаного товару.
Наявність чи відсутність у виробника Сертифікату OHSAS 18001:2007, щодо забезпечення виробником умов безпеки праці працівників, не впливає на дотримання виробником технічних, функціональних, якісних, експлуатаційних, екологічних вимоги до товару.
У зв’язку з цим вимога Тендерної документації про надання щодо виробника товару Сертифікату OHSAS 18001:2007 зайва та дискримінаційна щодо постачальників, які постачають товар виробників у яких є Сертифікати систем контролю якості ISO 9001:2015 та екологічного менеджменту ISO 14001:2015, однак у яких не виникла потреба у запровадженні системи менеджменту, професійної безпеки та здоров’я ISO 18001:2007.
Вимога тендерної документації щодо надання Сертифікату OHSAS 18001:2007 перешкоджає нашому підприємству взяти участь у торгах з товаром виробника еквівалентних товарів у якого є Сертифікати ISO 9001:2015 та ISO 14001:2015, однак відсутній Сертифікат OHSAS 18001:2007.
Відповідно до положень статті 5 Закону закупівлі здійснюються за такими принципами: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; … 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; … 2. Учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах. 3. Замовники забезпечують вільний доступ усіх учасників до інформації про закупівлю, передбаченої цим Законом. 4. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Враховуючи наведене, вимога Тендерної документації щодо надання копії сертифікату міжнародного зразка про наявність у виробника запропонованих на закупівлю витратних матеріалів (тонерних картриджів, компонентів для картриджів (тонер, чорнила та чіпи)) системи менеджменту, професійної безпеки та здоров’я OHSAS 18001:2007, виданого органом з сертифікації систем менеджменту стосовно розробки, виробництва еквівалентних витратних матеріалів, дійсного на момент подання пропозицій, порушує принципи здійснення державних закупівель, встановлених статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме: добросовісної конкуренції серед учасників; недискримінації учасників; недопустимість встановлення дискримінаційних вимог.
На підставі вище зазначеного, керуючись частиною 1 статті 24 Закону України «Про публічні закупівлі», просимо Вас внести зміни шляхом виключення з Додатку №3 до Тендерної документації вимоги про надання учасниками: «Копії сертифікату міжнародного зразка про наявність у виробника запропонованих на закупівлю витратних матеріалів (тонерних картриджів, компонентів для картриджів (тонер, чорнила та чіпи)) системи менеджменту, професійної безпеки та здоров’я OHSAS 18001:2007, виданого органом з сертифікації систем менеджменту стосовно розробки, виробництва еквівалентних витратних матеріалів, дійсного на момент подання пропозицій.»
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
19.11.2020 10:56
Вирішення:
Доброго дня, шановний Учасник! Найближчим часом будуть внесені відповідні зміни до тендерної документації.
Статус вимоги:
Задоволено