• Відкриті торги з публікацією англійською мовою
  • Безлотова
  • КЕП

"Реконструкція та технічне переоснащення полігону ТПВ № 5 в с. Підгірці Обухівського району Київської області" (Коригування)(Код ДК 021:2015 - 45000000-7 «Будівельні роботи та поточний ремонт»)

Завершена

333 827 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 669 135.00 UAH
Період оскарження: 16.11.2020 13:09 - 13.12.2020 00:00
Вимога
Є відповідь

Оскарження відхилення пропозиції АТ «Київметробуд»

Номер: b9f31736aa684e7684e2c6b1d4953825
Ідентифікатор запиту: UA-2020-11-16-006182-c.a1
Назва: Оскарження відхилення пропозиції АТ «Київметробуд»
Вимога:
Вважаємо, що Замовник неправомірно відхилив пропозицію АТ «Київметробуд» чим порушив права та охоронювані законом інтереси нашої компанії, яка б могла пройти кваліфікацію. Свою позицію ми мотивуємо наступними доводами: 1) Стосовно відсутності довідки або опису, де зазначено код доступу, за яким існує можливість перевірити достовірність наданого статуту або переглянути електронну версію документу. Маємо повідомити, що відповідно до пункту 14 частини 2. статті 13 Закону України Про акціонерні товариства вiд 17.09.2008 № 514-VI «Статут акціонерного товариства повинен містити відомості про: склад органів товариства та їх компетенцію, порядок утворення, обрання і відкликання їх членів та прийняття ними рішень, а також порядок зміни складу органів товариства та їх компетенції;» На виконання цієї вимоги усі повноваження, права та обов’язки (в тому числі на право підпису тендерної пропозиції та/або договору) виконавчого органу товариства яким є Генеральний директор, визначені пунктом 9 чинного статуту Акціонерного товариства «Київметробуд». Виходячи з вищенаведеного документи, що вимагаються пп.5 п.1.1 Розділу 3 Тендерної документації, а саме статут юридичної особи та довідка або опис, де зазначено код доступу, за яким існує можливість перевірити достовірність наданого статуту відносяться до документів, які підтверджують повноваження та право підпису тендерної пропозиції та/або договору про закупівлю, відповідно Замовник перед відхиленням пропозиції, згідно Закону повинен був зазначити дану невідповідність та надати 24 години на виправлення даної помилки, відхиляти нашу пропозицію було незаконним відповідно до пункту 9 статті 26 Закону України «Про публічні закупівлі». Можливості на виправлення невідповідностей Замовник не надав, чим порушив пункт 9 статті 26 Закону України «Про публічні закупівлі». Крім того на противагу наданої Замовником довідкової інформації, наша позиція підтверджується також відповідним рішенням Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 12130-р/пк-пз від 18.06.2020 р. 2)Стосовно наявності податкового боргу, на вимогу п. 6 Додатку 3 до тендерної документації, нами у складі тендерної пропозиції була надана «Довідка про те, що учасник процедури закупівлі не має заборгованості із сплати податків і зборів (обов’язкових платежів)» вих.№ 1326/226 від 17.12.2020 р. Сервіс сайту Державної фіскальної служби України (http://sfs.gov.ua/businesspartner) за допомогою якого було перевірено стан розрахунків з бюджетом, було створено відповідно до вимог Закону України "Про інформацію" від 02 жовтня 1992 року № 2657 та статті 74 Податкового кодексу України, що містить інформацію вільного доступу, яка не має статусу забороненої для розголошення. При цьому потрібно врахувати, інформацію надану Мінекономіки у листі від 16.01.2020 № 3304-04/2361-06 , та у листі Державної податкової служби України від 24.12.2019 № 4158/5/99-00-02-10-02-16 ) про те, що Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 21 жовтня 2015 року № 835 «Про затвердження Положення про набори даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних» (із змінами) на офіційному порталі Державної податкової служби України (tax.gov.ua) та на Порталі відкритих даних(data.gov.ua) щомісяця оприлюднюється інформація про суб’єктів господарювання, які мають податковий борг. Сума податкового боргу може змінюватись щоденно. Тому, необхідність підтвердження відсутності заборгованості перед бюджетом шляхом видачі відповідної довідки за встановленою формою залишається. Порядок надання довідки з інформацією про відсутність заборгованості з податків, зборів, платежів у відкритому доступі визначає Порядок надання довідки про відсутність заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи, затверджений наказом Міністерства фінансів України від 03.09.2018 № 733, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 27.09.2018 року за № 1102/32554. Крім того з метою спрощення доступу бізнесу до торгів шляхом проведення автоматичної перевірки відсутності підстав для відхилення пропозиції учасника процедури закупівлі Мінекономрозвитку і торгівлі та Мінфін спільним наказом від 17.01.18 р. № 37/11 затвердили Порядок взаємодії електронної системи закупівель з інформаційними системами Державної фіскальної служби України щодо обміну інформацією про відсутність заборгованості (наявність податкового боргу) в учасника процедур закупівлі. Також хочемо відмітити, що у вищевказаних листах Мінекономіки та Державної податкової служби листах відсутні будь-які посилання на Сервіс сайту Державної фіскальної служби України (http://sfs.gov.ua/businesspartner), яким скористався Замовник для визначення підстави відхилення нас як учасника. Також у тендерній документації Замовником не прописана можливість перевірки учасників процедури через Сервіс сайту Державної фіскальної служби України (http://sfs.gov.ua/businesspartner). Тобто можна зробити висновок, що Замовник незаконно відхилив пропозицію АТ «Київметробуд», коли скористався непередбаченими законом шляхами перевірки наявності у нас заборгованості зі сплати податків і використав податковий сервіс, який не опублікований у переліку відкритих єдиних державних реєстрів, доступ до яких є вільним, та який публікується Міністерством розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України в якості Уповноваженого органу, який оприлюднює інформацію про перелік відкритих єдиних державних реєстрів, доступ до яких є вільним. Вважаємо що Замовник не об’єктивно та упереджено оцінив пропозицію АТ «Київметробуд», і у випадку невідхилення нашої тендерної пропозиції ми могли б виправити наявні помилки та бути допущеними до проведення електронного аукціону, взяти у ньому участь та можливо стати переможцем процедури закупівлі. Вимагаємо : 1. Скасувати своє рішення про відхилення пропозиції АТ «Київметробуд» 2. Надати АТ «Київметробуд» відповідно до пункту 9 статті 26 Закону 24 години на виправлення помилок.
Пов'язані документи: Учасник
Вирішення: 1. Пп.6 п.1.1 Розділу 3 Тендерної документації передбачає, що статус та повноваження особи учасника на підписання документів тендерної пропозиції та договору за результатами торгів підтверджується наступними документами та інформацією: - довідка щодо особи (осіб), уповноваженої(их) на підписання документів тендерної пропозиції та договору про закупівлю; - для учасників-юридичних осіб - у разі підписання керівником організації-учасника - протокол зборів засновників про призначення директора, президента, голови правління тощо, наказ про призначення керівника або виписка (витяг) із зазначених документів; - для учасників-юридичних осіб - у разі підписання іншою особою - доручення (довіреність) керівника учасника та документальне підтвердження статусу та повноважень особи, яка видала доручення (довіреність), щодо видачі доручення (довіреності)) (протокол зборів засновників про призначення директора, президента, голови правління тощо, наказ про призначення керівника або виписка (витяг) із зазначених документів); - довідка у довільній формі про відсутність/наявність статутних обмежень* щодо права уповноваженої особи Учасника на підписання договору на суму наданої тендерної пропозиції (для учасників-юридичних осіб); *При наявності обмежень у Статуті органів управління учасника (господарського товариства) на укладання договорів, відповідно до Господарського кодексу України, обов’язково надається рішення загальних зборів учасників (засновників) товариства, яке дає право підписання договору на суму наданої пропозиції, завірене належним чином. - для учасників-фізичних осіб, у т.ч. фізичних осіб-підприємців, - у разі підписання документів тендерної пропозиції та договору про закупівлю уповноваженою особою учасника, у складі тендерної пропозиції надається доручення (довіреність) учасника. З огляду на викладене, статут не відноситься згідно положень тендерної документації до документів, що підтверджують повноваження особи учасника на підписання документів тендерної пропозиції та договору за результатами торгів. Щодо рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №12130-р/пк-пз від 18.06.2020 (закупівля за №UA-2020-04-30-000829-c) слід зазначати, що відповідно до пункту 1.1 розділу 3 Документації Пропозиція, яка подається Учасником процедури закупівлі повинна складатися, зокрема, з документів, що підтверджують повноваження посадової особи або представника (якщо такий призначений) Учасника процедури закупівлі щодо підпису документів тендерної пропозиції. Додаток 1 Документації містить перелік документів, які вимагаються для підтвердження відповідності пропозиції учасника кваліфікаційним та іншим вимогам Замовника, зокрема, перелік інших документів, відповідно до пункту 1 "Правомочність на укладення договору про закупівлю та підписання тендерних пропозиції" якого учасник має надати, зокрема, скановану з оригіналу копію Статуту із змінами (в разі їх наявності) або іншого установчого документу. У разі, якщо учасник здійснює діяльність на підставі модельного статуту, необхідно надати копію рішення засновників про створення такої юридичної особи.». Тобто, тендерна документація у торгах за №UA-2020-04-30-000829-c передбачала, що статут відноситься до документів, що підтверджують правомочність на укладення договору про закупівлю та підписання тендерних пропозиції, а тому такий недолік тендерної пропозиції потрапляв під виправлення помилок у порядку, передбаченому частиною 16 статті 29 Закону України «Про публічні закупівлі». Враховуючи викладене, рішення замовника повністю відповідає вимогам чинного законодавства та повністю узгоджується з позицією Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель. 2. Відповідно до п.13 частини 1 статті 17 Закону України «Про публічні закупівлі» замовник приймає рішення про відмову учаснику в участі у процедурі закупівлі та зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію учасника в разі, якщо учасник процедури закупівлі має заборгованість із сплати податків і зборів (обов’язкових платежів), крім випадку, якщо такий учасник здійснив заходи щодо розстрочення і відстрочення такої заборгованості у порядку та на умовах, визначених законодавством країни реєстрації такого учасника. Для підтвердження відсутності обставин для відмови в участі у процедурі закупівлі, передбачених статтею 17 Закону України «Про публічні закупівлі», учасник відповідно до п.6 Додатку 3 Тендерної документації у складі тендерної пропозиції повинен надати довідку у довільній формі про те, що учасник процедури закупівлі не має заборгованості із сплати податків і зборів (обов'язкових платежів), крім випадку, якщо такий учасник здійснив заходи щодо розстрочення і відстрочення такої заборгованості у порядку та на умовах, визначених законодавством країни реєстрації такого учасника. У разі наявності в учасника заборгованості із сплати податків і зборів (обов'язкових платежів), додатково у складі тендерної пропозиції надається інформація про заходи щодо розстрочення і відстрочення такої заборгованості у порядку та на умовах, визначених законодавством країни реєстрації такого учасника. Разом з тим, згідно з положеннями п.1.1 Розділу 3 Тендерної документації достовірність інформації, що надається у складі тендерної пропозиції згідно з вимогами тендерної документації та додатками до неї, підтверджується документами та інформацією, наданими у складі тендерної пропозиції як на вимогу замовника, так і наданими додатково на розсуд учасника, відкритою інформацією, оприлюдненою на сайтах виробників/офіційних дилерів/дистриб’юторів, інформацією, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах/судових реєстрах, доступ до яких є вільним, або інформацією/публічною інформацією, що є доступною в електронній системі закупівель. Інформація про суб’єктів господарювання, які мають податковий борг (http://sfs.gov.ua/businesspartner - ДІЗНАЙСЯ БІЛЬШЕ ПРО СВОГО БІЗНЕС-ПАРТНЕРА) та Інформація про щомісячні відомості про надані відстрочення (розстрочення) сплати податкових зобов’язань, списання податкового боргу (за видами податків та зборів та за окремими платниками податків) (https://cabinet.tax.gov.ua/registers/vidstr-appl - Реєстр заяв про розстрочення, відстрочення грошового зобов'язання чи податкового боргу) відповідно до Закону України "Про доступ до публічної інформації" є публічною та оприлюднена у формі відкритих даних згідно із постановою КМУ №835 від 21.10.2015 «Про затвердження Положення про набори даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних». Перевірка інформації про суб’єктів господарювання, які мають податковий борг засвідчила наявність боргу в АТ «КИЇВМЕТРОБУД». Станом на 21.01.2021 згідно інформації з сайту http://sfs.gov.ua/businesspartner відносно АТ «КИЇВМЕТРОБУД» містяться наступні дані: «Станом на 11.01.2021 щодо платника податків АТ "КИЇВМЕТРОБУД" наявна інформація: «ПЕРЕБУВАЄ НА ОБЛІКУ В ОРГАНАХ ДОХОДІВ ТА ЗБОРІВ». Станом на 19.01.2021 платник податків має податковий борг та відповідно до пункту 88.2 статті 88 Податкового кодексу України у органів державної податкової служби виникло право податкової застави на майно такого платника.». Реєстр заяв про розстрочення, відстрочення грошового зобов'язання чи податкового боргу (https://cabinet.tax.gov.ua/registers/vidstr-appl) як станом на дату прийняття рішення тендерним комітетом, так і станом на 21.01.2021, не містить жодної інформації про розстрочення, відстрочення грошового зобов'язання чи податкового боргу АТ «КИЇВМЕТРОБУД». З огляду на викладене, замовник зобов’язаний був відмовити АТ «КИЇВМЕТРОБУД» в участі у процедурі закупівлі та відхилити тендерну пропозицію АТ «КИЇВМЕТРОБУД».
Статус вимоги: Відхилено