-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Капітальний ремонт гуртожитку професійно-технічного училища №12 м. Знам'янка за адресою: м. Знам'янка, вул. Р.Люксембург, 6 (коригування)
Завершена
13 289 094.47
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 66 445.47 UAH
мін. крок: 0.5% або 66 445.47 UAH
Період оскарження:
06.11.2020 14:13 - 18.11.2020 00:00
Вимога
Відхилено
Дискримінаційна вимога, щодо надання "Сертифікату (до кінця будівництва/надання послуг по даному об’єкту) систем менеджменту охорони здоров’я та безпеки праці, якості та систем екологічного менеджменту ."
Номер:
195ca4611fa54690b99e6b8eb0e57650
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-11-06-010212-c.a1
Назва:
Дискримінаційна вимога, щодо надання "Сертифікату (до кінця будівництва/надання послуг по даному об’єкту) систем менеджменту охорони здоров’я та безпеки праці, якості та систем екологічного менеджменту ."
Вимога:
Вимога щодо надання Сертифікатів на систему систем менеджменту охорони здоров’я та безпеки праці, якості та систем екологічного менеджменту (ISO) є дискримінаційною та такою, що обмежує коло учасників та порушує чинне законодавство у сфері публічних закупівель. По-перше, Відповідно до статті 31 Господарського кодексу України, дискримінацією суб'єктів господарювання є прийняття будь-яких актів (рішень, наказів, розпоряджень, постанов тощо), надання письмових чи усних вказівок, укладення угод або будь-які інші дії чи бездіяльність органів влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління та контролю (колегіального органу чи посадової особи), направлених на обмеження чи позбавлення права на здійснення господарської діяльності та ставлять суб'єкта господарювання у гірше становище порівняно з іншими суб'єктами господарювання. Звідси бачимо, що вимогою щодо надання Сертифікату систем менеджменту охорони здоров’я та безпеки праці, якості та систем екологічного менеджменту, Ви ставите учасників у різне становище в даній процедурі закупівлі, при чому одних в гірше (ті учасники, що не мають такого сертифікату, і при чому НЕ ЗОБОВ’ЯЗАНІ його отримувати), а інших – у вигідне становище, автоматично збільшуючи шанси на визнання переможцем конкретної процедури закупівлі. Тому, можемо стверджувати, що у вас як у Замовника вже є заздалегідь визначений переможець процедури, інтереси якого Ви лобіюєте. І при чому робите це без законодавчого закріплення та обґрунтування, а виключно на власному бажанні. Тому, по факту маємо явну дискримінацію, яка порушую один із основних принципів здійснення публічних закупівель (стаття 3 Закону України «Про публічні закупівлі»). По-друге, Ви повинні розуміти, що для отримання такого Сертифікату (як, в принципі, і будь-якого іншого) потрібно затратити і час, і грошові ресурси. І знову ж таки, отримання такого Сертифікату не є обов’язком для учасників (зазначені відповідно до закупівлі роботи учасники можуть надавати за наявності відповідних ліцензій, дозволів та наявності компетентного складу працівників). Тому вимога щодо наявності Сертифікату систем менеджменту охорони здоров’я та безпеки праці, якості та систем екологічного менеджменту прямо порушує один із основних принципів здійснення публічних закупівель, а саме максимальна економія та ефективність (відповідно до статті 3 Закону України «Про публічні закупівлі»). Крім того, ще раз звертаємо Вашу увагу на недоречність такої вимоги, зокрема: 1) Частиною1 ст.16 Закону України "Про стандартизацію" пердбачено Підприємства, установи та організації мають право у відповідних сферах діяльності та з урахуванням своїх господарських і професійних потреб організовувати та виконувати роботи із стандартизації. Крім того, п.01 Національного стандарту України передбачено, система управління якістю є стратегічне рішення організації, яке може допомогти поліпшити її загальну дієвість та забезпечити міцну основу для ініціатив щодо сталого розвитку. Тобто, запровадження такої системи це виключне право, бажання і волевиявлення самої організації, а не обов’язок. 2) Національним стандартом України «Системи управління якістю. Вимоги», частиною 1.1 розділу 1 «Сфера застосування» передбачено: «Цей стандарт установлює вимоги до системи управління якістю, якщо організація а) потребує показати свою здатність постійно надавати продукцію, яка задовольняє вимоги замовника та застосовні законодавчі й регламентувальні вимоги; Примітка 1. У цьому стандарті термін «продукція» поширюють лише на а) продукцію, призначену для замовника чи таку, яку він вимагає; b) будь-які передбачені результати процесів виготовлення продукції. Знову ж таки, з наведеної інформації бачимо, що даний Сертифікат системи управління якістю може бути отриманий при наданні продукції, а не послуг(робіт) як в оголошеній Вами процедурі закупівлі. Отже, на підставі вищевикладеного, розуміємо, що Сертифікат системи управління якістю не може бути підтвердженням відповідності учасника в оголошеній Вами процедурі закупівлі, так як навіть за своєю суттю даний Сертифікат підтверджує зовсім інші можливості учасника. Так як, учасники будуть надавати Вам не продукцію, а саме послуги(роботи), то очевидною є необґрунтованість наявності Сертифіката в учасників, а звідси й необґрунтованість та незаконність вимоги, прописаної в Тендерній документації. Тому, вимагаємо виключити дану вимогу з тендерної документації як таку, що немає обґрунтування та законних підстав, а також як таку, що є абсолютно абсурдною для підтвердження відповідності учасників у даній закупівлі.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
10.11.2020 15:29
Вирішення:
У тендерній документації Замовник має право вимагати наявність у Учасника чинного Сертифікату систем менеджменту охорони здоров’я та безпеки праці, якості та систем екологічного менеджменту - свідчить про спроможність підприємства проводити контроль якості виконуваних робіт. Отримати необхідні сертифікати відповідності встановленим вимогам може будь-який суб’єкт господарювання, незалежно від організаційно-правової форми власності за умови його відповідності стандартам якості. Сертифікат є документом, що передбачається чинним законодавством України – відповідним ДСТУ, вимога щодо надання сертифікату цілком відповідає вимогам Закону України «Про публічні закупівлі», тож дана вимога не є дискримінаційною.
Практика Постійно діючої адміністративної колегії АМКУ з розгляду скарг у сфері публічних закупівель підтверджує наявність права Замовника вимагати відповідності Учасника вимогам ДСТУ ISO/ ISЕ.
Статус вимоги:
Відхилено