Закупівля здійснюється на очікувану потребу на 2021 рік по 31 грудня 2021 року. Договірні зобов’язання виникають в межах та виключно за наявності фінансового плану. Відповідно після укладення договору про закупівлю обсяги закупівлі можуть бути змінені з урахуванням фактичного обсягу видатків замовника.
ІНФОРМАЦІЯ про номенклатурні позиції предмета закупівлі (п. 14 Наказу від 11.06.2020 року№ 1082 "Про затвердження Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі"): Природний газ – код ДК 021:2015 09123000-7 Природний газ
ІНФОРМАЦІЯ про мову (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції (ч.2 п. 8 ст. 21 ЗУ "Про публічні закупівлі)":
Під час проведення процедури закупівлі усі документи, що мають відношення до тендерної пропозиції та складаються безпосередньо учасником, викладаються українською мовою.
У разі надання інших документів складених мовою іншою ніж українська мова або російська мова, такі документи повинні супроводжуватися перекладом українською мовою, переклад (або справжність підпису перекладача) - засвідчений нотаріально або легалізований у встановленому законодавством України порядку. Тексти повинні бути автентичними, визначальним є текст, викладений українською мовою.
ІНФОРМАЦІЯ про розмір, вид та умови надання забезпечення тендерних пропозицій (ч. 2 п. 9 ст. 21 ЗУ "Про публічні закупівлі"):
Замовником вимагається надання Учасником забезпечення тендерної пропозиції у формі: електронної банківської гарантії (безвідкличної, безумовної банківської гарантії) із зобов’язанням банку у разі виникнення обставин, передбачених пунктом 3 цього ж Розділу, відшкодувати на рахунок замовника кошти у сумі забезпечення тендерної пропозиції, визначеній в тендерній документації.
Гарантія обов’язково має містити реквізити, що передбачені розділом 3 глави 2 Постанови НБУ № 639 від 15.12.2004 «Про затвердження Положення про порядок здійснення банками операцій за гарантіями в національній та іноземних валютах». А також гарантія обов’язково має містити інформацію про підстави не повернення забезпечення тендерної пропозиції згідно ч.3 ст.25 Закону України «Про публічні закупівлі».
Розмір забезпечення тендерної пропозиції – не перевищує 3% очікуваної вартості закупівлі та складає:
30 000,00 грн. (тридцять тисяч гривень 00 копійок).
Строк дії забезпечення тендерної пропозиції – не менше 90 календарних днів з дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій.
Електронна банківська гарантія створюється та подається з урахуванням вимог Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг» - з накладанням кваліфікованого електронного підпису (КЕП). У тексті (або колонтитулах) банківської гарантії має бути вказано посилання на програмний комплекс, яким накладено КЕП, або за допомогою якого замовник може перевірити накладення КЕП. При цьому зазначений у тексті банківської гарантії пiдписант має співпадати з пiдписантом, який наклав КЕП. Разом з банківською гарантією Учасник надає документ, що підтверджує повноваження особи, яка підписує банківську гарантію та ліцензію НБУ, видану банку-гаранту. Зазначені документи мають містити КЕП уповноваженої особи банка-гаранта.
Електронна банківська гарантія подається у вигляді файлу, збереженого у форматі, придатному для перевірки накладення кваліфікованого електронного підпису уповноваженої посадової особи банку-гаранта на сайті банку, що видав відповідну гарантію або Центрального засвідчувального органу за посиланням –http://czo.gov.ua/verify
Застереження щодо випадків, у разі якщо забезпечення тендерної пропозиції не повертається учаснику вказані у пункті 3 цього Розділу.
Пропозиції, що не супроводжуються забезпеченням тендерної пропозиції, відхиляються Замовником відповідно до статті 31 Закону.
Усі витрати, пов’язані з наданням забезпечення тендерної пропозиції, здійснюються за рахунок Учасника.
Банківські реквізити Замовника:
IBAN: UA823052990000026001050504945
АТ КБ «ПРИВАТБАНК» м. Павлоград
Завершена
2 137 500.00UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 10 687.50 UAH
Вирішення:Добрий день, шановний, Учаснику! У звязку із непоодиноким зверненням Постачальників щодо небалансу Замовником приймається Рішення внести відповідні зміни у проект тендерної документації, який буде опрлюднений найближчим часом.
Вирішення:Шановний Учасник! КНП «Павлоградська ЦРЛ» ВСР розглянув Вашу Вимогу та зазначає про те, що ст.22 ЗУ «Про публічні закупівлі» встановлено, що тендерна документація Замовника повинна містити проект договору про закупівлю з обов’язковим зазначенням порядку змін його умов. Тобто проект Договору складається Замовником самостійно і не містить імперативної норми щодо обов’язковості включень норм відповідних Кодексів у проект Договору. Відсутність у проекті Договору запропонованого Учасником формулювання не порушує умов чинного законодавства. У зв’язку з зазначеним, Вимога Скаржника не підлягає задоволенню.
Вирішення:Шановний Учасник! КНП «Павлоградська ЦРЛ» ВСР розглянув Вашу Вимогу та зазначає про те, що ст.22 ЗУ «Про публічні закупівлі» встановлено, що тендерна документація Замовника повинна містити проект договору про закупівлю з обов’язковим зазначенням порядку змін його умов. Тобто проект Договору складається Замовником самостійно і не містить імперативної норми щодо обов’язковості включень норм відповідних Кодексів у проект Договору. Відсутність у проекті Договору запропонованого Учасником формулювання не порушує умов чинного законодавства. У зв’язку з зазначеним, Вимога Скаржника не підлягає задоволенню.
Вирішення:Шановний Учасник! Замовник розглянув Ваше звернення та повідомляє Вас про наступне: Пункт 7.1, 7.2, 7.3 розділу 3 тендерної документації дублює норми, що зазначені у ч. ч. 5, 6 ст. 23 ЗУ «Про публічні закупівлі».
Замовник не встановлює підтвердження екологічним чи іншим характеристикам товару та не вимагає жодних протоколів випробувань чи сертифікатів. Вичерпний перелік документів, які повинні надати Учасники на підтвердження технічних, якісних та кількісних вимог міститься у Додатку 1 тендерної документації, а п. 7 Розділу 3 тендерної документації є нормою Закону України «Про публічні закупівлі» (ч. 5, ч 6 ст. 23 ЗУ «Про публічні закупівлі») і не встановлює обв’язка для Учасників надавати протоколи випробувань чи сертифікати. Тому, повідомляємо Учасника про відсутність такої вимоги у тендерній документації, а посилання на ст. 23 ЗУ «Про публічні закупівлі» у п. 7 Розділу 3 не суперечить умовам діючого законодавства.
Статус вимоги:Відхилено
declined
declined
Вимога
Відхилено
щодо дискримінаційних умов тендерної документації та проекту договору
Номер:ff26840425e0490cb51d051ce723c808
Пов'язаний елемент:Закупівля
Ідентифікатор запиту:UA-2020-11-05-008394-c.b1
Назва:щодо дискримінаційних умов тендерної документації та проекту договору
Вимога:
Детально проаналізувавши тендерну документацію Замовника у вказаній закупівлі, було встановлено наявність надмірних і дискримінаційних вимог до учасників, що суперечить основним принципам здійснення публічних закупівель, що викладені в статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме недискримінація учасників та порушують право усіх учасників брати участь у даних торгах. Згідно з Розділом V, п. 4 Тендерної документації та Проектом договору, що викладено в Додатку №4 ТД п. 3.5, ч. 7 «Зміна ціни за зазначеним пунктом повинна відбуватись не частіше одного разу на місяць. » та «Сторони домовились, що постачання природного газу у перший місяць після підписання Договору буде відбуватись за ціною, що зазначена у тендерній пропозиції.». Згідно з листом-роз’ясненням Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 27 жовтня 2016 року №3302-06/34307-06 сторони можуть вносити такі зміни до договору про закупівлю кілька разів – залежно від коливання ринкових цін та за умови, що такі зміни до договору про закупівлю будуть обґрунтованими та документально підтвердженими. Таким чином зазначена умова вказує на неможливість Постачальником збільшувати ціну товару не частіше одного разу в місяць , та на неможливість збільшення ціни протягом 30 днів з дати підписання Договору. Тобто завчано передбачено, що постачальник зможе підвищити ціну не раніше ніж через місяць, а в подальшому вносити такі зміни не частіше одного разу на місяць. Одночасно також зауважимо, що згідно ч.2 п. 5 ст. 41 Закону України «Про публічні закупівлі» : «збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю, - не частіше ніж один раз на 90 днів з моменту підписання договору про закупівлю. Обмеження щодо строків зміни ціни за одиницю товару не застосовується у випадках зміни умов договору про закупівлю бензину та дизельного пального, газу та електричної енергії». Наголосимо, що предметом даної закупівлі є природний газ. Тобто, законодавство у сфері публічних закупівель не містить обмежень щодо частоти внесення змін до договору про закупівлю в частині ціни за одиницю товару в межах 10 %. Тож вбачається, що такі зміни до договору про закупівлю можна вносити декілька разів. Водночас законодавство не містить обмежень, що для внесення таких змін до договору про закупівлю має пройти певний строк. Отже, заборона зміни ціни протягом першого місяця, а у подальшому не частіше одного разу в місяць є безпідставною, незаконною та необґрунтованою. Виходячи з вищевикладеного, ПРОСИМО: 1. Внести зміни до документації шляхом виключення названих положень. 2. Розглянути це звернення та надати відповідь у встановлені законом строки. У раз ігнорування даної вимоги, ми використаємо надане нам право, згідно статті 18 Закону, звернутися з відповідною скаргою до постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України про порушення принципів здійснення публічних закупівель.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:06.11.2020 22:10
Вирішення:Шановний Учасник! Дякуємо Вам за Вашу увагу до нашої закупівлі природного газу. Тендерний комітет ретельно та детально проаналізував обставини викладені у Вашій Вимозі та по суті надає наступну відповідь:
Умовами тендерної документації та зокрема проектом договору на постачання природного газу передбачена зміна ціни за допомогою застосування формульного ціноутворення.
Згідно з п. 7 ч. 5 ст. 41 ЗУ “Про публічні закупівлі” передбачено, що істотні умови Договору не можуть змінюватись, окрім випадків, зокрема, зміни встановленого згідно із законодавством органами державної статистики індексу споживчих цін, зміни курсу іноземної валюти, зміни біржових котирувань або показників Platts, ARGUS регульованих цін (тарифів) і нормативів, що застосовуються в договорі про закупівлю, у разі встановлення в договорі про закупівлю порядку зміни ціни;
Тобто, в даному випадку при наявності в Договорі формули, зміна ціни відбувається на підставі п.7 ч. 5 ст. 41 ЗУ «Про публічні закупівлі», а не на підставі п. 2 ч. 5 ст. 41 ЗУ «Про публічні закупівлі».
В свою чергу, п. 7 ч. 5 ст. 41 ЗУ «Про публічні закупівлі» містить імперативну норму щодо встановлення в договорі про закупівлю порядку зміни ціни. При цьому дана норма не містить заборони або обмежень щодо встановлення періодичності зміни ціни.
Водночас Міністерство економічного розвитку у своєму рекомендаційному листі «Щодо розрахунку ціни на природний газ» № 3304-04/54265 від 11.12.2018. зазначає наступне: «У разі необхідності можна вказати періодичність перегляду ціни для укладання додаткових угод».(стр. 5 )
Тобто, на думку Замовника Учасник помилково дійшов висновку щодо безпідставності, незаконності та необґрунтованості дій Замовника в частині зазначення періодичності укладання додаткових угод на зміну ціни у разі зміни курсу іноземної валюти або біржових котирувань при зміні ціни із застосуванням формули.
Також, на думку Замовника, помилковим є твердження , викладене у Вимозі про дискримінаційність і надмірність вимог до Учасників, оскільки встановлення в договорі про закупівлю порядку зміни ціни прямо передбачено діючим законодавством без обмежень щодо встановлення періодичності перегляду умов зміни ціни і ніяким чином не звужує потенційне коло Учасників, які можуть взяти участь у даній закупівлі.
Враховуючи вищевикладену інформацію, Вимога Учасника не підлягає задоволенню, оскільки умови тендерної документації та проекту Договору в частині зміни ціни викладені відповідно до п. 7 ч. 5 ст. 41 Закону України «Про публічні закупівлі» та з урахуванням рекомендаційних роз’яснень МЕРТу ( Лист № 3304-04/54265 від 11.12.2018).