-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
- 1
Газове паливо (природний газ)
Завершена
916 860.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 4 584.30 UAH
мін. крок: 0.5% або 4 584.30 UAH
Період оскарження:
28.10.2020 13:48 - 09.11.2020 00:00
Вимога
Вирішена
Дискримінаційні положення
Номер:
3488be6c05414a3e81ebb79354a89f88
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-10-28-001927-b.c2
Назва:
Дискримінаційні положення
Вимога:
Дискримінаційні положення
Пов'язані документи:
Учасник
- Договор непідняття ЗО ЦЗ.pdf 02.11.2020 15:35
Дата подачі:
02.11.2020 15:35
Вирішення:
1. У відповідності до ст. 626 ЦК України, сторони є вільними у виборі умов договору. Істотні та обов’язкові умови Договору на постачання газу непобутовим споживачам, регламентуються Правилами постачання природного газу, затверджених Постановою НКРЕКП від 30.09.2015 №2496. Чинним законодавством не заборонено вносити до договору на постачання газу непобутовим споживачам додаткові умови, що не протиречать діючим нормативно-законодавчим актам та доповнювати договір порядком зміни умов, зокрема із зазначенням конкретних механізмів зміни ціни, оскільки будь-які зміни до договору повинні бути обґрунтовані та документально підтверджені.
2. Враховуючи ч.2 п. 5 ст. 41 Закону України «Про публічні закупівлі», до тендерної документації, а саме у додаток 5 (Проект договору) внесено відповідні зміни.
3. Враховуючи волатильність ринку природного газу та специфіку, яка характерна підприємницький діяльності, а саме, що будь-яке підприємство (потенційний учасник) має на меті, відповідно до ст.ст. 3, 42, 79 ГК України досягнення економічних і соціальних результатів та одержання прибутку, Замовником передбачені певні вимоги до учасників та порядок зміни ціни на газ, у разі її коливання, шляхом внесення відповідних змін до тендерної документації.
Статус вимоги:
Задоволено
Вимога
Вирішена
щодо дискримінаційної умови договору
Номер:
ebdb1564a58046d58d23d1a73c398f6a
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-10-28-001927-b.a1
Назва:
щодо дискримінаційної умови договору
Вимога:
Детально проаналізувавши тендерну документацію Замовника у вказаній закупівлі, було встановлено наявність надмірних і дискримінаційних вимог до учасників, що суперечить основним принципам здійснення публічних закупівель, що викладені в статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме недискримінація учасників та порушують право усіх учасників брати участь у даних торгах. Згідно з Проектом договору, що викладено в Додатку №5 ТД п. 5.2.6. «Постачальник зобов'язується не збільшувати ціну на газ протягом перших трьох місяців, а у подальшому понад 10 відсотків в одному розрахунковому періоді». Згідно з листом-роз’ясненням Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 27 жовтня 2016 року №3302-06/34307-06 сторони можуть вносити такі зміни до договору про закупівлю кілька разів – залежно від коливання ринкових цін та за умови, що такі зміни до договору про закупівлю будуть обґрунтованими та документально підтвердженими. Таким чином зазначена умова вказує на неможливість Постачальником збільшувати ціну товару протягом перших трьох місяців, , а у подальшому понад 10 відсотків в одному розрахунковому періоді. Тобто завчано передбачено, що постачальник зможе підвищити ціну не раніше ніж через три місяці. Одночасно також зауважимо, що згідно ч.2 п. 5 ст. 41 Закону України «Про публічні закупівлі» : «збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю, - не частіше ніж один раз на 90 днів з моменту підписання договору про закупівлю. Обмеження щодо строків зміни ціни за одиницю товару не застосовується у випадках зміни умов договору про закупівлю бензину та дизельного пального, газу та електричної енергії». Наголосимо, що предметом даної закупівлі є природний газ. Тобто, законодавство у сфері публічних закупівель не містить обмежень щодо частоти внесення змін до договору про закупівлю в частині ціни за одиницю товару в межах 10 %. Тож вбачається, що такі зміни до договору про закупівлю можна вносити декілька разів. Водночас законодавство не містить обмежень, що для внесення таких змін до договору про закупівлю має пройти певний строк. Отже, заборона зміни ціни протягом перших 3 місяців, а у подальшому понад 10 відсотків в одному розрахунковому періоді є безпідставною, незаконною та необґрунтованою. Виходячи з вищевикладеного, ПРОСИМО: 1. Внести зміни до документації шляхом виключення названих положень. 2. Розглянути це звернення та надати відповідь у встановлені законом строки. У раз ігнорування даної вимоги, ми використаємо надане нам право, згідно статті 18 Закону, звернутися з відповідною скаргою до постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України про порушення принципів здійснення публічних закупівель.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
30.10.2020 14:14
Вирішення:
Враховуючи ч.2 п. 5 ст. 41 Закону України «Про публічні закупівлі», до тендерної документації, а саме у додаток 5 (Проект договору) внесено відповідні зміни.
Статус вимоги:
Задоволено