-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
ДК 021:2015 – 15530000-2 Вершкове масло для потреб дошкільних закладів
Тендерна пропозиція та усі документи, які передбачені вимогами тендерної документації та додатками до неї складаються українською мовою.
Завершена
392 400.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 962.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 962.00 UAH
Період оскарження:
29.09.2020 16:03 - 11.10.2020 00:00
Скарга
Відхилено
Скарга на рішення тендерного комітету від 21.10.2020 року №465
Номер:
606bb523ea6844c582778720e8ca2fc4
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-09-29-007322-a.c1
Назва:
Скарга на рішення тендерного комітету від 21.10.2020 року №465
Скарга:
Замовником торгів було розпочато процедуру закупівлі (відкриті торги) ідентифікатор закупівлі: UA-2020-09-29-007322-a. Предметом закупівлі є вершкове масло – за ДК 021:2015 – 15530000-2 Вершкове масло, для потреб дошкільних закладів, про що зазначено у оголошенні та Тендерній документації, затвердженій рішенням Тендерного комітету Відділу освіти Військово-цивільної адміністрації міста Сєвєродонецьк Луганської області (протокол №361 від 29.09.2020).
Товариство з обмеженою відповідальністю «РОСТОРГ-ІНВЕСТ» (надалі –ТОВ «РОСТОРГ-ІНВЕСТ») взяло участь у відповідному тендері, та згідно Тендерної документації, 13 жовтня 2020 рокуподало свою тендерну пропозицію. За результатами аукціону ТОВ «РОСТОРГ-ІНВЕСТ» опинилося на другому місці відповідно до запропонованої найнижчої ціни, та відповідно очікувало результатів кваліфікації.
Під час кваліфікації, Замовником було прийнято рішення від 21.10.2020 року № 465 про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «РОСТОРГ-ІНВЕСТ» на закупівлю вершкового масла – за кодом ДК 021:2015 – 15530000-2 Вершкове масло для потреб дошкільних закладів згідно абзаців 1 ч. 3 ст. 22, ст. 31 Закону України «Про публічні закупівлі» (в редакції від 19.09.19 р. № 114-ІХ)».
Підставою для відхилення стало відсутність у складі тендерної пропозиції ТОВ «РОСТОРГ-ІНВЕСТ» необхідних документів, визначених в Додатку №2 тендерної документації в дописі «Інші документи», а саме:
п. 15 - копія акту (далі - Акт) складеного за результатами проведення планового (позапланового) заходу державного контролю (інспектування) стосовно додержання операторами ринку вимог законодавства про харчові продукти та корми, здоров'я та благополуччя тварин (наказ №447 від 08.08.2019);
п. 16 - лист-гарантія щодо впровадження системи НАССР відповідно до Закону України № 771 «Про основні засади і вимоги до безпеки і якості харчових продуктів» або акт проведення внутрішнього аудиту на відповідність вимогам НАССР за підписом уповноваженої особи Учасника та завірена печаткою (за наявності).
п. 19 -підтвердження відносин виробника ДП «Ружин-молоко» з ПП «Торгова компанія «Молімпекс», підтвердження відносин ТОВ «Росторг-Інвест» з виробником ДП «Ружин-молоко».
Скаржник не може погодитися з таким рішенням та вважає дії Замовника такими, що порушують його права та інтереси, а також вимоги Тендерної документації та Закону України «Про публічні закупівлі».
У пункті 5 «Кваліфікаційні критерії до учасників та вимоги, установлені статтею 17 Закону» Розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної документації» зазначено: «Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв відповідно до ст. 16 Закону. Визначені Замовником згідно з цією статтею кваліфікаційні критерії та перелік документів, що підтверджують інформацію учасників про відповідність їх таким критеріям зазначені в Додатку №2 до цієї тендерної документації».
В додатку №2 до тендерної документації Замовником вказано наступні кваліфікаційні критерії:
1. Наявність обладнання та матеріально-технічної бази у формідовідки учасника,завірена в установленому порядку. Наведено форму довідки та в примітках до фрми довідки визначено перелік документів.
2. Досвід виконання аналогічного (аналогічних) договорів за предметом закупівлі договору (договорів), з зазначенням назви, адреси замовника; П.І.Б., номери телефонів контактних осіб замовника на постачання предмету закупівлі, у формі довідки встановленої форми. Нижче зазначено необхідність надання копій специфікацій або накладних, а також оригінали позитивних листів-відгуків покупців.
Скаржником, у чіткій відповідності до вимог Замовника, надано довідку та долучено документи, що містять інформацію про відповідність учасника визначеним Замовником кваліфікаційним критеріям, а саме:
- Додаток №2, 13.10.2020 о 19.32 год.;
- Договір Військторгсервіс, 13.10.2020 о 17.52 год.;
- Лист-відгук Міністерство оборони України, 13.10.2020 о 17.52 год.;
- Договір оренди складу, 13.10.2020 о 17.52 год.;
- Договір на трансп обслуговування, 13.10.2020 о 17.52 год.;
- Видаткова накладна та ТТН поставки масло, 13.10.2020 о 17.52 год.
Крім того, Скаржником надано документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених частинами 1 і 2 ст. 17 Закону, та згідно форми визначеній в Додатку №6:
- Лист гарантія, 13.10.2020 о 17.52 год.
Таким чином, Учасником виконано вимоги Тендерної документації Замовника в частині надання документів, що підтверджують його відповідність кваліфікаційним критеріям та відсутність підстав визначених ч. 1 та 2 ст. 17 Закону.
Що стосується не надання Учасником документів, що стало підставою для відхилення тендерної пропозиції повідомляємо наступне.
У Додатку №2, після визначення переліку документів на відповідність кваліфікаційним критеріям та документів,що підтверджують відсутність підстав, визначених частинами першою і другою статті 17 Закону, Замовником було визначено обов’язок по наданню документів Переможцем процедури закупівлі та міститься допис: «Інші документи (якісно відскановані, завірені у встановленому порядку)» та наведено перелік з 19 пунктів.
У тендерній документації, додатку №2 до цієї документації «Інші документи» чітко не визначено, що вказані документи повинен надавати учасник у складі тендерної пропозиції, крім п. 1, 3, 4, 5.1, 5.2, 6, 9, 10, 11, 14, 19 в яких визначено учасник.
Вказані документи були надані Скаржником у встановленому порядку.
У рішенні про відхилення тендерної пропозиції Скаржника, Замовник зазначив в якості підстави для відхилення не надання скаржником документів визначених п. 15 та 16 Додатку №2 (допис «Інші документи (якісно відскановані, завірені у встановленому порядку)».
Слід зазначити, що тендерна документація не містила прямої вказівки учаснику надати вказані документи у складі тендерної пропозиції. Не містилась вказівка в тендерній документації й про надання цих документів виробником чи офіційним представником виробника.
Разом з тим, Скаржником було надано Сертифікат ДСТУ ISO 22000-2019 про впровадження системи управління безпечністю харчових продуктів виданий уповноваженим органом 07.08.2020 року, за результатами звіту про оцінку системи управління та наявних орендованих потужностей, який передбачає наявність впровадженої системи НАССР.
Щодо Акту складеного за результатами проведення планового (позапланового) заходу державного контролю (інспектування) стосовно додержання операторами ринку вимог законодавства про харчові продукти та корми, здоров'я та благополуччя тварин (наказ №447 від 08.08.2019), вказаний Акт видається уповноваженим державним органом за результатами виконання контрольних заходів згідно затверджених щорічних планів. Оскільки Скаржник був створений лише в квітні 2020 року, що є відкритою інформацією, то відповідно не міг бути включеним до щорічного плану контрольних заходів на 2020 рік.
Відповідно до вимог ст. 17 Закону України «Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров’я та благополуччя тварин»одним із принципів здійснення державного контролю є принцип презумпції правомірності діяльності оператора ринку.
Відповідно до вимог ст. 18 Закону України «Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров’я та благополуччя тварин» заходи державного контролю можуть здійснюватися позапланово у разі виявлення невідповідності або появи обґрунтованої підозри щодо невідповідності, а також в інших встановлених законом випадках.
Таким чином, Скаржник не був зобов’язаний та не мав можливості надати Акт за результатами заходу державного контролю через не включення до щорічного плану контрольних заходів та відсутності виявлених невідповідностейі обґрунтованих підозр щодо невідповідності Скаржника вимогам законодавства.
Слід зазначити, що Скаржник не вживав заходів щодо оскарження вимог тендерної документації в частині обов’язку надання Актуяк дискримінаційної, не ставив запитання (уточнення) та не надавав довідки-роз’яснення про причини його відсутності у складі своєї тендерної пропозиції, оскільки повністю усвідомлюючи зміст тендерної документації не вбачав обов’язку по наданню вказаного документу учасником процедури закупівлі.
Згідно пункту 2 «Інша інформація» розділу 5 «Оцінка тендерної пропозиції» документи, що не передбачені законодавством для учасників, не подаються ними у складі тендерної пропозиції. Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників, у складі тендерної пропозиції не може бути підставою для її відхилення замовником.
У рішенні про відхилення тендерної пропозиції Скаржника, Замовник зазначив підставу не надання скаржником документів визначених п. 19 Додатку №2 (договір з виробником або лист про співпрацю з виробником, офіційним представником, дистриб’ютером, дилером, тощо).
Вказане не відповідає дійсності, оскільки Скаржник у складі тендерної пропозиції надав документи, що підтверджують відносини виробника ДП «Ружин-молоко» з офіційним представником ПП «Торгова компанія «Молімпекс», та відносини ТОВ «Росторг-Інвест» зПП «Торгова компанія «Молімпекс»(офіційним представником ДП «Ружин-молоко»).
Так скаржником у складі тендерної пропозиції надано:
- Лист від виробника, 13.10.2020 о 17.52 год. (Гарантійний лист виробника ДП «Ружин-молоко» від 04.06.2020 №98 на ім’я свого офіційного представника ПП«ТК«Молімпекс» про виробництво та постачання протягом 2020 року продукції – масло вершкове);
- Гарантійний Лист Молимпекс, 13.10.2020 о 17.52 год. (лист про співпрацю між Скаржником та ПП «ТК «Молімпекс» від 05.10.2020 на підставі договору).
У вказаних документах чітко зазначено повне найменування та місцезнаходження виробника, офіційного представника, їх код ЄДРПОУ.
Таким чином, Скаржник повністю відповідає вимогам до учасника, а дії Замовника є дискримінаційними по відношенню до Скаржника.
Відповідно до вимог ч. 4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» Закону України «Про публічні закупівлі» Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Нормативне обґрунтування скарги та вимоги суб’єкта оскарження
Конституцією України, як основним законом держави, встановлено, що в Україні визнається і діє принцип верховенства права, та не допускається неправомірне обмеження конкуренції.
В свою чергу Закон України «Про публічні закупівлі» встановлює основні принципи здійснення закупівель, яких повинні дотримуватися як Учасник, так і Замовник закупівлі. Перелік цих принципів наведений в ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», серед яких:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах.
Замовники забезпечують вільний доступ усіх учасників до інформації про закупівлю, передбаченої цим Законом.Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Скаржник дійшов висновку, що в даній закупівлі Замовник не дотримується вимог чинного законодавства України, порушує основні принципи, здійснення закупівель, зокрема, принципи недискримінації учасників та рівного ставлення до них, об’єктивного та неупередженого визначення переможця закупівлі, визначених п. 4, 5 ч. 1 ст. 5 Закону.
Всі вищенаведені дії Замовника призвели до прийняття неправомірного рішення про відхилення пропозиції Скаржника, та порушення його майнових прав.
Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник є Учасником відповідної процедури та реально претендує на визнання його пропозиції як найкращої, та укладення договору з Замовником у майбутньому.
Виходячи з вищевикладеного та керуючись ст.18 ЗаконуУкраїни «Про публічні закупівлі», -
ПРОШУ:
1. Прийняти до розглядускаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «РОСТОРГ-ІНВЕСТ».
2. Зобов’язати Замовника – Відділ освіти Військово-цивільної адміністрації міста Сєвєродонецьк Луганської області (код ЄДРПОУ: 02141973, 93400, м. Сєвєродонецьк, вул. Вілєсова,10) скасувати рішення про відхилення пропозиції ТОВ «РОСТОРГ-ІНВЕСТ»,оформлене протоколом розгляду тендерних пропозицій від 21.10.2020 року №465 та скасувати рішення про визначення переможцем Фізичну особу – підприємця Романова Марія Павлівна.
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга.PDF 31.10.2020 13:33
- photo_2020-10-31_14-55-59.jpg 31.10.2020 14:57
- photo_2020-10-31_15-01-05.jpg 31.10.2020 15:01
- photo_2020-10-31_15-01-10.jpg 31.10.2020 15:01
- photo_2020-10-31_15-01-15.jpg 31.10.2020 15:02
- Рішення від 04.11.2020 № 20470 (+лист Замовнику).pdf 04.11.2020 18:38
- Інформація про резолютивну частину рішення від 12.11.2020 № 21088.pdf 13.11.2020 22:13
- Рішення від 12.11.2020 № 21088.pdf 17.11.2020 23:22
- Пояснення по суті скарги ТОВ РОСТТОРГ-ІНВЕСТ.docx 06.11.2020 13:22
- Пояснення АМКУ.PDF 06.11.2020 13:22
Дата прийняття скарги до розгляду:
31.10.2020 13:35
Дата розгляду скарги:
12.11.2020 15:00
Місце розгляду скарги:
АМКУ
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
04.11.2020 18:38
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
17.11.2020 23:22