-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Продукти харчування та сушені продукти різні (набори готових продуктів, в т. ч. заморожених)
Продуктовий набір–готова для вживання їжа (сніданок, обід, вечеря) для 3-х разового гарячого харчування спецконтингенту, що утримується в ІТТ, яка за калорійністю та складом відповідає вимогам Норми №3 (на одну особу на добу,грамів), згідно Постанові КМУ від 16.06.1992р. №336, а за потреби,в передбачених чинним законодавством України випадках, відповідно до Норми7 для осіб,що постраждали від наслідків аварії на ЧАЕС (на одну особу на добу,грамів),(за винятком хлібобулочних виробів)
Торги не відбулися
650 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.3% або 1 950.00 UAH
мін. крок: 0.3% або 1 950.00 UAH
Період оскарження:
15.02.2017 12:04 - 27.02.2017 00:00
Скарга
Залишено без розгляду
Скарга на порушення процедури закупівлі
Номер:
70b0bf4ffe0548c68ff2db8047377370
Ідентифікатор запиту:
UA-2017-02-15-000881-c.c1
Назва:
Скарга на порушення процедури закупівлі
Скарга:
СКАРГА
на порушення процедури закупівлі
«15» лютого 2017 року на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель було оприлюднене оголошення про проведення процедури відкритих торгів на закупівлю Продукти харчування та сушені продукти різні (набори готових продуктів, в т. ч. заморожених), код ДК 021-2015 (CPV) – 15890000-3 - Продукти харчування та сушені продукти різні, замовником яких виступило Головне управління Національної поліції в Донецькій області (надалі – «ГУНП в Донецькій області»).
По-перше. Пунктом 6 розділу ІІІ. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції Тендерної документації встановлена наступна вимога:
Учасник повинен надати зразок триденного меню (заморожені набори та набори у м’якому пакуванні) трьохразового харчування у розрізі категорій утримуваних та згідно з вимогами норм (№3, 7, 9 ), затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 16.06.1992 № 336 «Про норми харчування осіб, які тримаються в установах виконання покарань, слідчих ізоляторах Державної кримінально-виконавчої служби, ізоляторах тимчасового тримання, приймальниках-розподільниках та інших приймальниках Національної поліції» (зі змінами і доповненнями) (далі – Постанова КМУ №336).
Норма №9 Постанови КМУ №336 встановлена для вагітних жінок і матерів-годувальниць, які тримаються в установах виконання покарань та слідчих ізоляторах.
Згідно зі ст. 11 Кримінально-виконавчого кодексу України установи виконання покарань та слідчі ізолятори підпорядковані органу виконання покарань, яким являється центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері виконання кримінальних покарань та пробації, його територіальні органи управління, уповноважені органи з питань пробації.
Відповідно до Указу Президента України від 06.04.2011 № 394/2011 Про затвердження Положення про Державну пенітенціарну службу України таким органом виконання покарань є Державна пенітенціарна служба України.
Таким чином, норма №9 Постанови КМУ №336 застосовується для харчування осіб, які утримуються в установах Державної пенітенціарної служби України, а не в установах Національної поліції України.
Замовник не має права здійснювати закупівлю продуктів харчування за нормою №9 Постанови КМУ №336.
По-друге. Замовник в Додатку 3 до тендерної документації (Технічні вимоги) визначив предмет закупівлі як:
Продуктові набори одного з типів зберігання:
- заморожена готова для вживання їжа та вакуумно запакована (сніданок, обід, вечеря), яка при розмороженні зберігає органолептичні властивості, з тривалим строком зберігання (не менше 5 місяців);
- готова до вживання їжа (сніданок, обід, вечеря), виготовлена методом стерилізації, запакована в м’яке харчове пакування з тривалим строком зберігання (не менше 11 місяців), яка не потребує додаткової термічної обробки, окрім розігріву, та не потребує особливих умов зберігання (від +2С до +25С).
Таким чином, Замовник визначив, що учасник процедури відкритих торгів може запропонувати продуктові набори лише одного типу зберігання (готова до вживання їжа (сніданок, обід, вечеря), виготовлена методом стерилізації, запакована в м’яке харчове пакування з тривалим строком зберігання) або ж заморожена готова для вживання їжа та вакуумно запакована (сніданок, обід, вечеря).
Технологія пакування продуктових наборів у реторт пакети розроблена для забезпечення харчуванням людей у складних умовах – відсутність можливості приймання повноцінної їжі, яка вимагає зберігання за певних температурних умов (перевезення людей на протязі довгого часу, перебування в екстремальних умовах (військові в зоні бойових дій), тощо).
Продуктові набори, упаковані в реторт пакети це консервовані продукти, які проходять стерилізацію при температурі близько 120°С. При стерилізації для тривалого зберігання знижується смакова і поживна цінність продукту, крохмаль і цукор частково розщеплюються, ферменти частково інактівізіруются, руйнується частина вітамінів, змінюється колір, смак, запах і структура продуктів.
Також, така технологія приготування не дає змоги забезпечити осіб потрібною нормою риби або продуктів, якими її можна замінити (Додаток № 2 Постанови КМУ №336), оскільки технологічно не можливо піддати продукти, які містять в собі білкові норму) стерилізації при температурі близько 120°С.
Таким чином, продуктовий набір, упакований в реторт пакет не може забезпечити людину усіма необхідними їй поживними речовинами.
Також, при приготуванні продуктових наборів в реторт пакетах неможливо забезпечити повний комплект страв на одне приймання їжі, оскільки в один реторт пакет запаковується лише одна страва. Для забезпечення особи повною нормою харчування необхідно надати декілька страв, кожна з яких запакована в окремий реторт-пакет, що в свою чергу приводить до збільшення вартості харчування затриманих.
Продуктовий набір харчування, який приготований за технологією шокової заморозки, зберігає в продуктах харчування більшість вітамінів, мінералів та мікроелементів. Шокове заморожування - це єдиний спосіб збереження продуктів харчування без зміни їх хімічного складу та структури.
Такий продуктовий набір упаковується в разову поліпропіленову тару, що дає змогу надати для харчування продуктовий набір, який одночасно містить в собі всі необхідні продукти (м'ясо або рибу, крупи, овочі), які вказані в нормах харчування в Постанові КМУ №336. За органолептичними показниками такий продуктовий набір відповідає всім заявленим вимогам, на відміну від продуктового набору, запакованого в реторт пакет.
Таким чином, Замовник, визначивши предметом закупівлі лише продуктові набори у реторт-пакети, порушує права затриманих осіб на здорове харчування, яке задовольняє добову потребу у вітамінах, мікроелементах та мінералах.
По-третє. Додатком 2 до тендерної документації визначено форму цінової пропозиції, відповідно до якої учасник має вказати окрему кількість сніданків, обідів та вечерь, та визначити за них окрему ціну. Також, Додатком 4 до тендерної документації визначено проект договору поставки. Вказаний проект договору поставки має декілька додатків, одним з яких є Специфікація до Договору поставки. У вказаній специфікації також виділено оремо кількість сніданків, обідів та вечерь та окремо вартість кожного з них. З цього можна дійти висновку, що Замовник може в процесі виконання договору змінювати кількість сніданків, обідів та вечерь.
Згідно з пунктом 4.1. розділу І. Загальні положення Тендерної документації предметом закупівлі є продуктовий набір для 3-х разового гарячого харчування. Оголошенням про проведення закупівлі Замовник визначив кількість продуктових наборів триразового харчування та їх очікувану вартість. Замовник не встановив окрему кількість та вартість сніданків, обідів, вечерь.
Таким чином, вимоги, викладені Замовником у Додатках 2 та 4 до Тендерної документації суперечать вимогам, викладеним у Оголошенні про проведення закупівлі та безпосередньо в тексті Тендерної документації.
Пунктом 8.4. Наказу Міністерства внутрішніх справ України "Про затвердження Правил внутрішнього розпорядку в ізоляторах тимчасового тримання органів внутрішніх справ України" № 638 від 02.12.2008 встановлено, що на сніданок та вечерю дають одну страву, на обід - дві. Норми харчування, встановлені Постановою КМУ №336, передбачають добову норму харчування.
Для визначення вартості кожної страви Замовник вимагає надання калькуляційних карт (пп. 3 п. 6 розділу ІІІ. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції Тендерної документації).
Загальна вартість продуктового набору триразового харчування на добу визначається з усіх страв, які вказані в меню.
П. 1.1. Проекту договору поставки (Додаток 4 до Тендерної документації) визначено предмет договору як готові страви для триразового гарячого харчування спецконтингенту, що тримається в ізоляторах тимчасового тримання 15890000-3 продукти харчування та сушені продукти різні (набори готових продуктів, в т. ч. заморожених (сніданок, обід, вечеря) за винятком хлібобулочних виробів). При цьому Специфікацією, що є невід’ємною частиною договору поставки, визначено поділ продуктових наборів на сніданок, обід, вечерю з обов’язковим зазначенням їх кількості та вартості. Таким чином, Специфікація до договору поставки суперечить текст договору поставки в частині визначення предмету договору.
Аналогічно в проекті договору поставки п. 3.1. визначено ціна за одну штуку товару, а саме продуктового набору без розподілу на сніданок, обід та вечерю. В той час як Специфікацією до договору поставки визначено окремо вартість за сніданок, обід та вечерю.
У разі постачання різної кількості сніданків, обідів та вечерь, відповідно до Специфікації договору поставки та цінової пропозиції сторонами договору буде порушено умови Тендерної документації та оголошення про проведення торгів.
Ч. 4 ст. 36 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції за результатами аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі або ціни пропозиції учасника у разі застосування переговорної процедури та визначено випадки, коли умови договору можуть бути змінені.
Таким чином, Замовником викладено Тендерну документацію таким чином, що у процесі виконання Договору поставки (Додаток 4 до тендерної документації) Сторони договору повинні будуть змушені порушити вимоги Оголошення про закупівлю і вимоги Тендерної документації та поставляти продуктові набори на певне приймання їжі (сніданок, обід, вечеря).
Норма ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі» до принципів здійснення закупівель відносить:
• добросовісна конкуренція серед учасників;
• максимальна економія та ефективність;
• відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
• недискримінація учасників;
• об'єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій;
• запобігання корупційним діям і зловживанням.
Відповідно до ч. 4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Замовник встановив в Тендерній документації вимоги, які суперечать діючому законодавству та принципам здійснення закупівель.
Згідно з ч.2 ст.16 Цивільного кодексу України до способів захисту цивільних прав та інтересів відноситься: 1) визнання права; 2) визнання правочину недійсним; 3) припинення дії, яка порушує право; 4) відновлення становища, яке існувало до порушення; 5) примусове виконання обов'язку в натурі; 6) зміна правовідношення; 7) припинення правовідношення; 8) відшкодування збитків та інші способи відшкодування майнової шкоди; 9) відшкодування моральної (немайнової) шкоди; 10) визнання незаконними рішення, дій чи бездіяльності органу державної влади, органу влади Автономної Республіки Крим або органу місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб.
Враховуючи викладене та керуючись ст. 18 Законом України «Про публічні закупівлі»,
ПРОСИМО:
1. Встановити факт наявності порушення процедури закупівлі Замовником.
2. Зупинити процедуру закупівлі на строк до винесення рішення за скаргою.
3. Зобов’язати Замовника привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства, а саме виключити вимогу надання зразків меню та зразків продуктових наборів за Нормою № 9 Постанови КМУ №336, змінити вимогу до пакування продуктових наборів (встановити вимогу про надання продуктових наборів обох типів пакування) та виключити з додатків до Тендерної документації розподіл продуктового набору на сніданок, обід та вечерю.
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга 24.02.2017 15:26
- Скан-копія платіжного доручення 24.02.2017 15:26
- Рішення від 28.02.2017 904 до публікації.pdf 01.03.2017 18:55
Дата прийняття скарги до розгляду:
24.02.2017 15:27
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
01.03.2017 19:00