-
Відкриті торги з публікацією англійською мовою
-
Безлотова
-
КЕП
- 2
Капітальний ремонт ділянки дороги Т-10-27 Київське півкільце від вулиці Ватутіна до Одеської площі
Завершена
1 446 363 492.85
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 7 231 817.46 UAH
мін. крок: 0.5% або 7 231 817.46 UAH
Період оскарження:
11.09.2020 09:00 - 11.11.2020 00:00
Скарга
Виконана замовником
Скарга щодо порушення законодавства та встановлення замовником дискримінаційних умов у документації конкурсних торгів
Номер:
cc545c6671834bf5b6dcfe7c99d62136
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-09-11-000552-b.a2
Назва:
Скарга щодо порушення законодавства та встановлення замовником дискримінаційних умов у документації конкурсних торгів
Скарга:
Скарга щодо порушення законодавства та встановлення замовником дискримінаційних умов у документації конкурсних торгів
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга 07.10.2020 15:48
- додаток 07.10.2020 15:48
- Супровідний лист з накладенням ЕЦП 20.10.2020 18:32
- Договір 15.05.2017.PDF 20.10.2020 18:32
- Договір 21.08.17.PDF 20.10.2020 18:32
- Копия СПАРТА-МОСТИЦКИЙ (Техника).pdf 20.10.2020 18:32
- Лист відповідь.PDF 20.10.2020 18:32
- Лист запит.PDF 20.10.2020 18:32
- Лист щодо розгляду скарги за відсутності представника 21.10.2020 10:12
- рішення від 09.10.2020 № 19019 + лист Замовнику.pdf 10.10.2020 00:15
- Інформація про резолютивну частину рішення від 21.10.2020 № 19672.pdf 22.10.2020 19:11
- рішення від 21.10.2020 № 19672.pdf 26.10.2020 22:10
- пояснення АМКУ Т -10-27.doc 15.10.2020 15:04
- пояснення АМКУ Т -10-27.pdf 15.10.2020 15:04
Дата прийняття скарги до розгляду:
07.10.2020 17:20
Дата розгляду скарги:
21.10.2020 15:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
10.10.2020 00:15
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
26.10.2020 22:10
Дата виконання рішення Замовником:
06.11.2020 09:06
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Були внесені зміни до Тендерної документації
Вимога
Відхилено
Лист-відгук
Номер:
e9d69b50f84b46bb926d99419285e860
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-09-11-000552-b.a1
Назва:
Лист-відгук
Вимога:
Шановний замовнику!
Відповідно до абз. 1) п.п. 1.3.2 п. 1.3 Таблиці 2 Розділу 2 Додатку 2 до Тендерної документації замовник визначає наступні вимоги до учасника щодо об’єму підтвердження виконання основних робіт: «Для документального підтвердження інформації, наданої на вимогу пункту 1.3.1, Учасник повинен надати:
1) скановану копію листа-відгука від замовника, датований не більше місячної давнини до дати оголошення процедури закупівлі, який повинні містити:
- №, дату, предмет Договору, суму договору та вартість виконаних робіт, перелік робіт та їх обсяги, строки виконання робіт згідно договору та фактичні строки виконання робіт (початок, закінчення) та категорію складності об’єкта або клас наслідків (відповідальності);
- відповідність виконаних робіт/робіт, що виконуються вимогам, нормативам, стандартам, встановленим чинним законодавством для такого виду роботи».
Обмеження до предмету аналогічного договору, встановлені замовником, значного обмежують конкуренцію, оскільки є абсолютного необґрунтованими та дискримінаційними, оскільки жодний нормативний акт не визначає такого поняття взагалі.
Не існує жодного нормативно-правового акту, який би встановлював конкретні строки надання контрагентами відгуків за аналогічними договорами, чи хоча б встановлював сам обов’язок по наданню таких відгуків.
На практиці учасник звертається до замовників за договорами з проханням надати відгук по конкретному договору та вимушений просто чекати на відповідь від контрагента. Іноді відгуки надходять протягом 30 днів, іноді – пізніше, а іноді – учасник взагалі не отримує будь-якої відповіді на свій запит (і зробити нічого не може, оскільки контрагенти не порушують жодної норми законодавства: правової регламентації цього питання не існує).
За таких обставин, взяти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті суб’єкти господарювання, які мають відгук у строки, визначений замовником у тендерній документації.
Виходячи з викладеного, якщо лист-відгук буде сформований іншою датою (більш пізньою) ніж визначено замовником, призведе до невідповідності тендерної пропозиції учасника вимогам тендерної документації та відхилення тендерної пропозиції. Міжнародна практика свідчить про те, що лист відгук може надаватися один раз та учасник не може зобов’язати контрагента надати відгук, а тим паче за формою замовника, оскільки контрагент зазначає тільки ту інформацію, які він вважає за необхідно зазначити.
Дана вимога тендерної документації створю можливості для маніпуляцій та повністю нівелює головні принципи закупівель визначені ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Аналогічна правова позиція викладена в наступних рішенням АМКУ: від 11.06.2019 № 7572-р/пк-пз; від 09.08.2019 № 10965-р/пк-пз, від 16.09.2019 № 13019-р/пк-пз (копії рішень додаються).
Враховуючи вищевикладене, просимо викласти абз. 1) п.п. 1.3.2 п. 1.3 Таблиці 2 Розділу 2 Додатку 2 до Тендерної документації в наступній редакції:
«Для документального підтвердження інформації, наданої на вимогу пункту 1.3.1, Учасник повинен надати:
1) скановану копію листа-відгука від замовника, який повинні містити:
- №, дату, предмет Договору, суму договору та вартість виконаних робіт, перелік робіт та їх обсяги, строки виконання робіт згідно договору та фактичні строки виконання робіт (початок, закінчення) та категорію складності об’єкта або клас наслідків (відповідальності)».
Пов'язані документи:
Учасник
- рішення від 09.08.2019 № 10965 21.09.2020 13:19
- рішення від 11.06.2019 № 7572 21.09.2020 13:19
- рішення від 16.09.2019 № 13019 21.09.2020 13:19
Дата подачі:
21.09.2020 13:19
Вирішення:
Відносини у сфері публічних закупівель регулюються Законом України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), який установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади.
Вимоги до предмета закупівлі (зокрема його якісні характеристики та перелік документів що їх підтверджують) та кваліфікаційні вимоги до учасника визначаються замовником у тендерній документації, порядок складання якої визначено статтею 22 Закону.
Відповідно до статті 16 Закону, замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв, як наявність обладнання та матеріально-технічної бази, наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору, фінансову спроможність, а також перелік документів, що підтверджують інформацію учасників про відповідність їх таким критеріям.
Встановивши у тендерній документації кваліфікаційний критерій «наявність досвіду виконання аналогічного договору» замовник на власний розсуд визначає спосіб документального підтвердження відповідності цьому критерію та перелік документів, які учасники повинні надати у складі тендерної пропозиції. Серед таких документів – копії аналогічних договорів, інформація про які надається учасниками та копії документів, які підтверджують їх виконання (листи-відгуки, копії договорів, акти виконаних робіт, довідки форми КБ3, КБ-2в тощо).
Оскільки замовник має право встановити в умовах документації необхідність підтвердження відповідності учасників всім, декільком або одному кваліфікаційному критерію, важливим аспектом є визначення замовником саме тих критеріїв, які необхідні безпосередньо для участі в оголошеній процедурі закупівлі.
Враховуючи специфіку процедур у сфері будівництва/реконструкції доріг, яка передбачає необхідність наявності в учасника одночасно працівників, обладнання і матеріально-технічної бази та досвіду виконання аналогічних договорів, у більшості випадків замовники визначають в тендерній документації необхідність підтвердження учасниками відповідності одразу всім, передбаченим Законом, кваліфікаційним критеріям.
Вимоги тендерної документації та перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність таким вимогам, визначаються замовником самостійно, виходячи зі специфіки предмета закупівлі, керуючись принципами здійснення закупівель, закріпленими у статті 3 Закону та з дотриманням законодавства в цілому.
Попри те, що тендерна документація може містити також іншу інформацію, яку замовник вважає за необхідне до неї включити. Жодних вимог до відгуку законодавство України не містить, однак не містить і жодних заборон та обмежень для встановлення таких вимог Замовником самостійно і у випадку належного виконання учасником аналогічних договорів у інших замовників, отримання відгуку (позитивного) за формою, визначеною замовником закупівлі, абсолютно не є проблемою для добросовісного учасника. Оскільки оголошена процедура закупівлі є досить дорогою та складною в плані обсягу закупівлі робіт, Замовник не вбачає проблеми та складності добросовісному учаснику отримати свіжий лист-відгук для підтвердження аналогічного виду робіт.
Статус вимоги:
Відхилено