• Відкриті торги з публікацією англійською мовою
  • Безлотова
  • КЕП

Електрична енергія

Тип Замовника - Замовник загального типу; Мова, якою повинна готуватися тендерна пропозиція - українська

Торги не відбулися

60 000 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 300 000.00 UAH
Період оскарження: 08.09.2020 15:36 - 05.10.2020 00:00
Скарга
Скасована

ВИмога щодо усунення дискримінаційних вимог

Номер: 3aa0ff1c9fce4e7e9f43a193b24c7665
Ідентифікатор запиту: UA-2020-09-08-002228-a.a6
Назва: ВИмога щодо усунення дискримінаційних вимог
Скарга:
ммамамам
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Причина: Скарга скасована суб'єктом оскарження
Дата скасування: 02.10.2020 12:49
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "СТАТУС ЕНЕРГО", Паньків Ярослав Андрійович 380982254677 statusenergo@ukr.net http://statusenergo.com.ua
Вимога
Залишено без розгляду

Встановлення дискримінаційних вимог

Номер: a21c8f557c8749f88312bfc3b5c987cb
Ідентифікатор запиту: UA-2020-09-08-002228-a.a5
Назва: Встановлення дискримінаційних вимог
Вимога:
Шановний Замовнику! Під час вивчення положень тендерної документації встановлена наявність вимог, що суперечать принципам, які покладені в природу процедури закупівлі, зокрема, принципам встановленим у ст. 5 Закону України «Про публічну закупівлю», - добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія, ефективність та пропорційність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням. Ще раз наголошуємо, що, вимоги передбачені Додатком 1 до ТД та Додатком 2 до проекту Договору щодо створення: точки контакту, Центру обслуговування споживачів, контак-центру та навіть власного окремого структурного підрозділу, які повинні знаходитись за місцем знаходження Замовника на території Дніпропетровської області – це пряма дискримінація учасників. Дискримінаційними вважаються вимоги, яким можуть відповідати лише один або декілька учасників. Таким чином, у інших Постачальників виникає необґрунтована перевага над одним з конкурентів. Вдаючись до таких критеріїв Ви безпосередньо порушуєте Закон України «Про публічні закупівлі». Жодним нормативно-правовим актом не передбачено обов’язок створення точок контакту по всій території України, чи мати більше ніж одну. Це виключно бажання Ліцензіата (Товариства). Просимо Вас усунути невідповідність Тендерної документації. Додатково просимо ознайомитись з аналогічним рішенням АМКУ по аналогічному питанню РІШЕННЯ № 4897-р/пк-пз від 22.04.2019, Номер оголошення про проведення процедури закупівлі, що оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу UA-2019-03-27-000358-a
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Процес постачання електричної енергії є складним та суттєво відрізняється від процесу постачання звичайних товарів повсякденного споживання. Порядок постачання електричної енергії споживачу врегульовано рядом нормативно-правових актів, в тому числі «Правилами роздрібного ринку електричної енергії» які затверджені Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 року № 312. Пункт 8.3.6. «Правил роздрібного ринку електричної енергії» передбачає, що «Учасники роздрібного ринку мають здійснювати особистий прийом споживачів, реєстрацію та збереження звернень/скарг/претензій споживачів та додатків до них відповідно до порядку, визначеного цими Правилами та/або положенням про інформаційно-консультаційний центр по роботі зі споживачами електричної енергії, затвердженим Регулятором. Учасники роздрібного ринку мають виконувати функції, які виконує інформаційно-консультаційний центр, незалежно від того, чи створено учасником роздрібного ринку такий центр. Забезпечення виконання такої роботи може виконуватись відповідним структурним підрозділом (сектором) учасника роздрібного ринку чи окремим його працівником». Пункт 8.3.17. цих Правил передбачає, що «Учасники роздрібного ринку, які обслуговують 50000 споживачів та більше, повинні створити центри обслуговування споживачів, які, у тому числі, приймають звернення/скарги/претензії споживачів, надають роз’яснення та інформацію, передбачену законодавством. У центрі обслуговування споживачів має бути організоване єдине вікно для прийому та видачі документів щодо надання послуг учасниками роздрібного ринку, а також може бути створений інформаційно-консультаційний центр та кол-центр, які функціонують відповідно до вимог, установлених Регулятором. Для учасників роздрібного ринку, які обслуговують менше 50000 споживачів, створення центрів обслуговування споживачів не є обов’язковим. У такому разі функції центра обслуговування споживачів, зокрема щодо забезпечення дотримання визначеного цими Правилами порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів, покладаються на окремий структурний підрозділ (посадову особу) учасника роздрібного ринку». Таким чином, у відповідності до вимог вищезазначених положень п. 8.3.6 та п.8.3.17 «Правил роздрібного ринку електричної енергії» електропостачальник зобов‘язаний проводити особистий прийом споживачів. А споживач в свою чергу має право на особистий прийом та на оперативне вирішення проблемних питань, які можуть виникнути в процесі виконання договору про постачання електричної енергії. Територіальна віддаленість електропостачальника робить фактично неможливим реалізацію таких прав споживача електричної енергії, оскільки реалізація права споживача на оперативне отримання інформації та документів від електропостачальника потребуватиме виїзду у відрядження на значні відстані, значних витрат робочого часу та коштів. При цьому, будь-який електропостачальник має право та можливість відкрити свій територіальний підрозділ на території будь-якої області України. Вважаємо, що намір замовника торгів реалізувати свої законодавчо закріплені права на проведення особистого прийому посадовими особами постачальника електричної енергії та оперативний розгляд і вирішення звернень, скарг і заяв, отримання необхідної передбаченої законодавством інформації безпосередньо у електропостачальника під час особистого прийому, не може вважатись дискримінаційною вимогою та жодним чином не порушує вимоги статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» і не суперечить вимогам законодавчих актів України. Також вважаємо, що електропостачальник не має права позбавляти споживача можливості у зручний для споживача спосіб реалізувати свої права, передбачені «Правилами роздрібного ринку електричної енергії», а навпаки зобов’язаний вжити усіх необхідних заходів для реалізації цих прав. В тому числі шляхом створення на територіях, де від має намір обслуговувати споживачів електричної енергії власних структурних підрозділів. Крім того, будь-який електропостачальник має право та можливість відкрити свій територіальний підрозділ на території будь-якої області України.
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 09.10.2020 09:03
Вимога
Залишено без розгляду

Встановлення дискримінаційних вимог

Номер: 8efc3048fddc498da52ad3bea6b28c6d
Ідентифікатор запиту: UA-2020-09-08-002228-a.a4
Назва: Встановлення дискримінаційних вимог
Вимога:
Відповідно до вимог додатку 1 тендерної документації Постачальник у складі тендерної пропозиції повинен надати Довідку про наявність у Постачальника кол-центру / контакт-центру згідно з вимогами встановленими Постановою НКРЕКП «Про затвердження Мінімальних вимог до якості обслуговування споживачів електричної енергії кол-центрами» від 12.06.2018 № 373. Проте, слід наголосити, що відповідно до зазначеної постанови «Ці Мінімальні вимоги до якості обслуговування споживачів електричної енергії кол-центрами ... поширюються на суб’єктів господарювання, що отримали: ліцензію на провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії споживачу ТА які мають споживачів, кількість яких перевищує 100000». Водночас відповідно до Постанови НКРЕКП № 312 від 14.03.2018 «Для учасників роздрібного ринку, які обслуговують МЕНШЕ 50000 споживачів, створення центрів обслуговування споживачів НЕ Є обов’язковим. У такому разі функції центра обслуговування споживачів, зокрема щодо забезпечення дотримання визначеного цими Правилами порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів, покладаються на окремий структурний підрозділ (посадову особу) учасника роздрібного ринку» Таким чином Учасники, у яких кількість Споживачів, що обслуговується є меншою ніж 100000 та 50000, не зобов’язані мати ані кол-центри/ контакт-центри, ані центри обслуговування споживачів. Отже ці вимоги тендерної документації є дискримінаційними по відношенню до таких Учасників. Вимагаємо привести тендерну документацію у відповідність і видалити дискримінаційні вимоги.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Процес постачання електричної енергії є складним та суттєво відрізняється від процесу постачання звичайних товарів повсякденного споживання. Порядок постачання електричної енергії споживачу врегульовано рядом нормативно-правових актів, в тому числі «Правилами роздрібного ринку електричної енергії» які затверджені Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 року № 312. Пункт 8.3.6. «Правил роздрібного ринку електричної енергії» передбачає, що «Учасники роздрібного ринку мають здійснювати особистий прийом споживачів, реєстрацію та збереження звернень/скарг/претензій споживачів та додатків до них відповідно до порядку, визначеного цими Правилами та/або положенням про інформаційно-консультаційний центр по роботі зі споживачами електричної енергії, затвердженим Регулятором. Учасники роздрібного ринку мають виконувати функції, які виконує інформаційно-консультаційний центр, незалежно від того, чи створено учасником роздрібного ринку такий центр. Забезпечення виконання такої роботи може виконуватись відповідним структурним підрозділом (сектором) учасника роздрібного ринку чи окремим його працівником». Пункт 8.3.17. цих Правил передбачає, що «Учасники роздрібного ринку, які обслуговують 50000 споживачів та більше, повинні створити центри обслуговування споживачів, які, у тому числі, приймають звернення/скарги/претензії споживачів, надають роз’яснення та інформацію, передбачену законодавством. У центрі обслуговування споживачів має бути організоване єдине вікно для прийому та видачі документів щодо надання послуг учасниками роздрібного ринку, а також може бути створений інформаційно-консультаційний центр та кол-центр, які функціонують відповідно до вимог, установлених Регулятором. Для учасників роздрібного ринку, які обслуговують менше 50000 споживачів, створення центрів обслуговування споживачів не є обов’язковим. У такому разі функції центра обслуговування споживачів, зокрема щодо забезпечення дотримання визначеного цими Правилами порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів, покладаються на окремий структурний підрозділ (посадову особу) учасника роздрібного ринку». Таким чином, у відповідності до вимог вищезазначених положень п. 8.3.6 та п.8.3.17 «Правил роздрібного ринку електричної енергії» електропостачальник зобов‘язаний проводити особистий прийом споживачів. А споживач в свою чергу має право на особистий прийом та на оперативне вирішення проблемних питань, які можуть виникнути в процесі виконання договору про постачання електричної енергії. Територіальна віддаленість електропостачальника робить фактично неможливим реалізацію таких прав споживача електричної енергії, оскільки реалізація права споживача на оперативне отримання інформації та документів від електропостачальника потребуватиме виїзду у відрядження на значні відстані, значних витрат робочого часу та коштів. При цьому, будь-який електропостачальник має право та можливість відкрити свій територіальний підрозділ на території будь-якої області України. Вважаємо, що намір замовника торгів реалізувати свої законодавчо закріплені права на проведення особистого прийому посадовими особами постачальника електричної енергії та оперативний розгляд і вирішення звернень, скарг і заяв, отримання необхідної передбаченої законодавством інформації безпосередньо у електропостачальника під час особистого прийому, не може вважатись дискримінаційною вимогою та жодним чином не порушує вимоги статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» і не суперечить вимогам законодавчих актів України. Також вважаємо, що електропостачальник не має права позбавляти споживача можливості у зручний для споживача спосіб реалізувати свої права, передбачені «Правилами роздрібного ринку електричної енергії», а навпаки зобов’язаний вжити усіх необхідних заходів для реалізації цих прав. В тому числі шляхом створення на територіях, де від має намір обслуговувати споживачів електричної енергії власних структурних підрозділів. Крім того, будь-який електропостачальник має право та можливість відкрити свій територіальний підрозділ на території будь-якої області України.
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 09.10.2020 09:03
Вимога
Залишено без розгляду

Дискримінаційні вимоги до учасників

Номер: 38bb75aa26a2470dace8c1af9ff5c269
Ідентифікатор запиту: UA-2020-09-08-002228-a.c3
Назва: Дискримінаційні вимоги до учасників
Вимога:
Шановний Замовнику, детально ознайомившись з умовами тендерної документації (далі - ТД) було виявлено дискримінаційні умови, а саме у Додатку №1 до ТД зазначено наступне: "Для підтвердження добросовісного виконання своїх фінансових зобов’язань Постачальник у складі пропозиції повинен надати гарантійний лист про те, що за час роботи нового ринку електричної енергії, а саме з 01.07.2019 року по день подання пропозиції, Постачальник не набував статусу «дефолтного» або «переддефолтного» та зазначена інформація не була оприлюднена на сайті оператора системи передачі («НЕК «Укренерго»)". Разом з тим у цьому додатку зазначено, що підставою для відмови в участі у процедурі закупівлі є "- На момент подання документів Постачальник набув статусу «дефолтного» або «переддефолтного»;". Інформуємо, що для забезпечення дотримання "Правил ринку" (затверджених постановою НКРЕКП від 24.06.2019 № 1168) та безперебійного постачання електричної енергії, передбачено, що учасник ринку повинен неухильно дотримуватись правил. Відповідно, передбачено надання статусу "переддефолтний"у разі настання однієї з подій, передбачених пункті 1.7.1 Правил ринку. В такому випадку, учаснику ринку надається два робочі дні для усунення підстав, які стали причиною надання статусу "переддефолтний". У разі тривалості статусу "переддефолтний" для учасника ринку більше двох робочих днів, учасник ринку набуває статусу "дефолтний" (пункт 1.7.4. Правил ринку). Відтак, чинне законодавство не обмежує у діяльності постачальників електричної енергії щодо здійснення діяльності в разі набуття статусу "переддефолтний". Цей статус може тривати лише два робочі дні, і у разі зняття такого статусу, постачальник електричної енергії здійснює свою діяльність незалежно від перебування в статусі "переддефолтний". Статус "переддефолтний" анулюється в разі вирішення подій або обставин пункту 1.7.1 Правил ринку. Отже, статус "переддефолтний" носить виключно попереджувальний характер, і ніяким чином не впливає на постачання електричної енергії і не є перепоною для подальшого постачання, участі у закупівлях, тощо. Лише статус "дефолтний"може ставити під сумнів постачання електричної енергії. Відповідно, якщо постачальник електричної енергії за час роботи нового ринку електричної енергії, а саме з 01.07.2019 року по день подання пропозиції набував статусу "переддефолтний", і, відповідно, цей статус був анульований, це жодним чином не впливає на його здатність добросовісно виконувати свої зобов'язання за договором, бути постачальником електричної енергії тощо. Тому вимога надання таких гарантій та підстава для відмови в участі у процедурі закупівлі щодо статусу «переддефолтного» мають дискримінаційний характер.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Відповідно до Правил ринку затвердженими Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 307 учасник ринку, крім ОСП, ОР та гарантованого покупця, набуває статусу "Переддефолтний" при настанні принаймні однієї з таких подій або обставин: 1) учасник ринку до 18:00 банківського дня, що є другим робочим днем після дати отримання на електронну адресу учасника ринку через систему управління ринком платіжного документа від АР, не здійснив відповідну оплату; 2) учасник ринку, який є СВБ, не надавав, не підтримував, не збільшував та не поновлював фінансові гарантії в необхідному обсязі відповідно до розділу VI цих Правил; 3) учасник ринку не здійснив оплату послуги з передачі електричної енергії та/або з диспетчерського (оперативно-технологічного) управління у строк понад 30 календарних днів з дати отримання акта приймання-передачі послуги. Як слідує із вищезазначеного, статус "Переддефолтний" отримує безвідповідальний недобросовісний учасник ринку, який не може виконувати взяті на себе фінансові зобов’язання. Якщо ж тривалість статусу "Переддефолтний" для учасника ринку становить більше двох робочих днів, то такий учасник набуває статусу "Дефолтний". Якщо учасник ринку також виступає в якості електропостачальника (або споживача), після набуття ним статусу «Дефолтний» постачання електричної енергії споживачам такого учасника ринку (або такому учаснику ринку) здійснюється постачальником «останньої надії» відповідно до Правил роздрібного ринку. Тобто статус "Дефолтний" повністю унеможливлює постачання електричної енергії споживачу, внаслідок чого споживач переходить до постачальника "останньої надії". Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 12.12.2018 №1023-р Державне підприємство зовнішньоекономічної діяльності "Укрінтеренерго" визначене постачальником "останньої надії" (територія України). Ціни на електричну енергію, за якими здійснюється постачання споживачам постачальником "останньої надії" є суттєво вищими за ціни звичайних електропостачальників. Відповідно до постанови НКРЕКП від 17.06.2020 №1127 "Про встановлення тарифу на послуги постачальника "останньої надії" на III квартал 2020 року тариф на електричну енергію на III квартал 2020 року становить 4,52628 грн. з ПДВ за I кВт/год., що більше ніж в два рази за середньо ринкову ціну на роздрібному ринку. Враховуючи те, що станом на 08.08.2020 за інформацією з сайту НКРЕКП в Україні видано більше ніж 800 ліцензій на постачання електричної енергії споживачу, більшість учасників є добросовісними та здійснюють свою діяльність відповідно до вимог чинного законодавства, дана вимога не може звужувати конкуренцію серед учасників. Вважаємо, що вимога надати підтвердження, що учасник не перебував у статусі «дефолтного» або «переддефолтного» не суперечить вимогам Закону України "Про публічні закупівлі" та є обґрунтованою. Необхідно зауважити, що аналогічна позиція викладена в рішенні постійно діючої адміністративної колегії України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 09.10.2019 № 14553-р/пк-пз.
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 09.10.2020 09:03
Вимога
Залишено без розгляду

Тендерна документація

Номер: 969a220f1aa5423b9c063b6ad34ae07d
Ідентифікатор запиту: UA-2020-09-08-002228-a.b2
Назва: Тендерна документація
Вимога:
Шановний Замовник! Відповіднодо чинного законодавства, Замовники під час складання тендерної документації повинні враховувати положення наказу Мінекономіки № 710 від 15.04.2020 “Про затвердження Переліку формальних помилок”, тобто повинні використовувати саме цей перелік формальних помилок в своїй тендерній документації. Просимо привести документацію відповідно до Положення.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Відповідно до ст. 22 Закону України "Про публічні закупівлі" (в новій редакції) у тендерній документації зазначаються відомості, зокрема опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій. Формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов'язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст тендерної пропозиції, а саме - технічні помилки та описки. У пункті 1 розділу 3 тендерній документації міститься опис та приклад формальних помилок, що не призведуть до відхилення тендерних пропозицій. Необхідно зауважити, що жодним нормативним документом не передбачено, що замовники повинні використовувати саме перелік затверджений наказом 15.04.2020 № 710 та що він є вичерпним.
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 09.10.2020 09:03
Вимога
Залишено без розгляду

Дискримінаційні вимоги до учасників

Номер: dc9dd118536c4bbaada2c2dcf9b6fc92
Ідентифікатор запиту: UA-2020-09-08-002228-a.a1
Назва: Дискримінаційні вимоги до учасників
Вимога:
Вимога Відповідно до частини четвертої статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон): «Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників». Втім, всупереч вимогам частини четвертої статті 5 Закону, тендерна документація Замовника містить вимоги, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, що підтверджується наступним. Відповідно до Додатку № 1 Тендерної документації, Вами було встановлено вимогу щодо забезпечення Постачальником реалізації такого права, у складі тендерної пропозиції Постачальник повинен надати: 1. Довідку про створення Постачальником на території Дніпропетровської області або у місті Кривий Ріг безпосередньо, власного структурного підрозділу - Центру обслуговування споживачів (клієнтів), згідно з вимогами «Правил роздрібного ринку», затверджених Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 №312 (зі змінами), який щоденно (окрім вихідних та святкових днів, встановлених законодавством України) приймає звернення/скарги/претензії споживачів, надає роз’яснення та інформацію, передбачену законодавством, з єдиним вікном для прийому та видачі документів щодо постачання електричної енергії та в якому проводиться особистий прийом споживачів. 2. Постачальники для яких створення центрів обслуговування споживачів (клієнтів) не є обов’язковим, надають довідку про наявність власного окремого структурного підрозділу на території Дніпропетровської області або у місті Кривий Ріг безпосередньо, або посадової особи, з робочим місцем на території Дніпропетровської області або у місті Кривий Ріг безпосередньо, на яких покладається забезпечення дотримання визначеного «Правилами роздрібного ринку електричної енергії» порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів та проведення особистого прийому споживачів. Вважаємо, що дії Замовника в частині встановлення наведених вище умов Додатку 1 до Документації порушують один з принципів здійснення закупівель, визначених статтею 5 Закону, а саме – недискримінація учасників (у тому числі, Скаржника). Отже, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб’єкти господарювання, які мають в наявності представництво та/або посадової особи, з робочим місцем на території саме Дніпропетровської області або у місті Кривий Ріг безпосередньо, що є дискримінацією по відношенню до інших суб’єктів господарювання (у тому числі, Скаржника). Внаслідок зазначеного вище суттєво обмежується конкуренція при проведенні закупівлі, оскільки створюється бар’єр входу на ринок (в даному випадку ринком є зазначена закупівля) для тих учасників, які здійснюють свою діяльність на всій території України, не маючи при цьому власного окремого структурного підрозділу на території Дніпропетровської області або у місті Кривий Ріг безпосередньо. Зазначений висновок про наявність дискримінаційних умов в тендерній документації у випадку вимоги наявності представництв підтверджується, зокрема, наступними рішеннями Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель: - № 9665-р/пк-пз від 18.05.2020 в аукціоні UA-2020-04-08-000945-b; - № 6773-р/пк-пз від 28.05.2019 в аукціоні UA-2019-05-02-000456-a; - № 4897-р/пк-пз від 22.04.2019 в аукціоні UA-2019-03-27-000358-a. Отже, дії Замовника в частині встановлення наведених вище вимог порушують принцип здійснення закупівель – недискримінація учасників (у тому числі, Скаржника), та вимоги частини четвертої статті 5 Закону, згідно з якою тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Вимагаємо прибрати усі дискримінаційні норми у Додатку 1 та привести у відповідність до норм чинного законодавства.
Пов'язані документи: Учасник
Вирішення: Процес постачання електричної енергії є складним та суттєво відрізняється від процесу постачання звичайних товарів повсякденного споживання. Порядок постачання електричної енергії споживачу врегульовано рядом нормативно-правових актів, в тому числі «Правилами роздрібного ринку електричної енергії» які затверджені Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 року № 312. Пункт 8.3.6. «Правил роздрібного ринку електричної енергії» передбачає, що «Учасники роздрібного ринку мають здійснювати особистий прийом споживачів, реєстрацію та збереження звернень/скарг/претензій споживачів та додатків до них відповідно до порядку, визначеного цими Правилами та/або положенням про інформаційно-консультаційний центр по роботі зі споживачами електричної енергії, затвердженим Регулятором. Учасники роздрібного ринку мають виконувати функції, які виконує інформаційно-консультаційний центр, незалежно від того, чи створено учасником роздрібного ринку такий центр. Забезпечення виконання такої роботи може виконуватись відповідним структурним підрозділом (сектором) учасника роздрібного ринку чи окремим його працівником». Пункт 8.3.17. цих Правил передбачає, що «Учасники роздрібного ринку, які обслуговують 50000 споживачів та більше, повинні створити центри обслуговування споживачів, які, у тому числі, приймають звернення/скарги/претензії споживачів, надають роз’яснення та інформацію, передбачену законодавством. У центрі обслуговування споживачів має бути організоване єдине вікно для прийому та видачі документів щодо надання послуг учасниками роздрібного ринку, а також може бути створений інформаційно-консультаційний центр та кол-центр, які функціонують відповідно до вимог, установлених Регулятором. Для учасників роздрібного ринку, які обслуговують менше 50000 споживачів, створення центрів обслуговування споживачів не є обов’язковим. У такому разі функції центра обслуговування споживачів, зокрема щодо забезпечення дотримання визначеного цими Правилами порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів, покладаються на окремий структурний підрозділ (посадову особу) учасника роздрібного ринку». Таким чином, у відповідності до вимог вищезазначених положень п. 8.3.6 та п.8.3.17 «Правил роздрібного ринку електричної енергії» електропостачальник зобов‘язаний проводити особистий прийом споживачів. А споживач в свою чергу має право на особистий прийом та на оперативне вирішення проблемних питань, які можуть виникнути в процесі виконання договору про постачання електричної енергії. Територіальна віддаленість електропостачальника робить фактично неможливим реалізацію таких прав споживача електричної енергії, оскільки реалізація права споживача на оперативне отримання інформації та документів від електропостачальника потребуватиме виїзду у відрядження на значні відстані, значних витрат робочого часу та коштів. При цьому, будь-який електропостачальник має право та можливість відкрити свій територіальний підрозділ на території будь-якої області України. Вважаємо, що намір замовника торгів реалізувати свої законодавчо закріплені права на проведення особистого прийому посадовими особами постачальника електричної енергії та оперативний розгляд і вирішення звернень, скарг і заяв, отримання необхідної передбаченої законодавством інформації безпосередньо у електропостачальника під час особистого прийому, не може вважатись дискримінаційною вимогою та жодним чином не порушує вимоги статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» і не суперечить вимогам законодавчих актів України. Також вважаємо, що електропостачальник не має права позбавляти споживача можливості у зручний для споживача спосіб реалізувати свої права, передбачені «Правилами роздрібного ринку електричної енергії», а навпаки зобов’язаний вжити усіх необхідних заходів для реалізації цих прав. В тому числі шляхом створення на територіях, де від має намір обслуговувати споживачів електричної енергії власних структурних підрозділів. Крім того, будь-який електропостачальник має право та можливість відкрити свій територіальний підрозділ на території будь-якої області України.
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 09.10.2020 09:03