-
Відкриті торги
-
Однолотова
-
КЕП
Персональні компʼютери
Завершена
563 700.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1.5% або 8 455.50 UAH
мін. крок: 1.5% або 8 455.50 UAH
Період оскарження:
31.07.2020 15:38 - 11.08.2020 00:00
Вимога
Залишено без розгляду
Щодо надання автризаційного листа виробника
Номер:
a184e4f516a44c499049681adbe00c6d
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-07-31-005419-c.c1
Назва:
Щодо надання автризаційного листа виробника
Вимога:
Замовники повинні дотримуватись принципів здійснення публічних закупівель, установлених Законом України «Про публічні закупівлі», під час здійснення придбання замовником товарів, робіт і послуг за державні кошти.
Звертаємо Вашу увагу, що надання авторизаційного листа-підтвердження від офіційного виробника є дискримінаційною та неправомірною вимогою і суперечить положенням ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015р. (зі змінами). Згідно загальних принципів господарювання за ст. 6 Господарського кодексу України та ст. 627 Цивільного кодексу України, суб’єкт господарювання вільний у виборі контрагентів за договорами для досягнення своїх господарських цілей та отримання прибутку. Встановлення вимоги щодо надання авторизаційного листа обмежує коло можливих учасників закупівлі лише тими, що мають безпосередні правовідносини із виробником продукції та дискримінує тих потенційних учасників, хто таких відносин на пряму із підприємствами не мають. Звертаємо Вашу увагу на Рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель за № 4521 -р/пк-пз від 15.04.2019 (може бути перевірено на сторінці закупівлі UA-2019-03-14-000597-a за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-03-14-000597-a) та № 4534 -р/пк-пз від 15.04.2019 (може бути перевірено на сторінці закупівлі UA-2019-03-15-000266-c за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-03-15-000266-c), якими визнано дискримінаційними вимоги щодо надання листа від виробника запропонованого обладнання який підтверджує повноваження учасника щодо розповсюдження товарів цього виробника, оскільки за висновком органу оскарження вказані вимоги є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання, так, як за таких умов, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які мають договірні тощо стосунки саме з виробником.
Крім того, звертаємо Вашу увагу на наступне. По-перше, що наявність авторизаційного листа в розумінні Цивільного Кодексу України не може вважатися гарантією виконання учасником умов договору. По-друге, предмет закупівлі, за законодавством України не є об’єктом спеціалізованого державного регулювання та не встановлені будь-які обмеження щодо кола осіб, які мають права здійснювати їх продаж. Ані норми Закону України «Про публічні закупівлі», ані норми Закону України «Про захист прав споживачів» не містять положення стосовно того, що єдиним належним доказом та гарантією виконання переможцем закупівлі умов договору та гарантією здійснення ним поставки товарів належної якості є саме лист від виробника або офіційного представництва виробника товару в Україні. Гарантійне обслуговування товару, що є предметом закупівлі здійснюється в авторизованих сервісних центрах на території України. Висновки Замовників, що авторизаційний лист – є гарантією постачання якісного товару може свідчити лише про те, шо дана вимога могла бути прописана під конкретного учасника, що є фактом порушення принципу відкритості та прозорість на всіх стадіях закупівель, запобігання корупційним діям і зловживанням.
Дотримання принципів закупівель забезпечується зокрема через вільний доступ необмеженого кола потенційних надавачів послуг до інформації про закупівлю та можливість взяти участь у аукціоні. Жодним нормативним актом у обов’язкових вимогах не передбачено, що учасник повинен мати лист про авторизацію для впровадження своєї комерційної діяльності у сфері публічних закупівель. Така вимога суттєво обмежує право на участь інших учасників. Скасовується принцип добросовісної конкуренції. Ставить в нерівні умови одних по відношенню до інших учасників.
Разом з тим, відповідно до Статті 5 Закону, Учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах.
Замовники забезпечують вільний доступ усіх учасників до інформації про закупівлю, передбаченої цим Законом.
Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
На підставі вищезазначеного просимо внести зміни до тендерної документації, та не вимагати від Учасників документів, які порушують умови проведення закупівель.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
05.08.2020 17:15
Вирішення:
На Вимогу про усунення порушення від 05 серпня 2020 року № UA-2020-07-31-005419-c.c1 (надалі – Вимога), відділ освіти Новоселицької районної державної адміністрації (надалі – Замовник) інформує Вас про наступне: Замовником здійснюється закупівля товарів, робіт і послуг виключно відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015 (в редакції Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про публічні закупівлі» та деяких інших законодавчих актів України щодо вдосконалення публічних закупівель» № 114-IX від 19.09.2019, із змінами). Відповідно до переліку документів та інформації для підтвердження відповідності тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, визначеного додатком №2 до тендерної документації, встановлено, що у разі якщо учасник не є виробником товару в складі тендерної пропозиції має бути надано: або авторизаційний лист від виробника, або копія договору про співпрацю (договору купівлі-продажу) із виробником (або із його офіційним представником, дилером, дистриб’ютером, покупцем, посередником тощо), або інший документ, який підтверджує можливість постачання товару учасником та показує його походження. Дана вимога не є дискримінаційною, не обмежує коло потенційних учасників лише тими, які мають безпосередні правовідносини із виробником продукції, не дискримінує тих потенційних учасників, хто таких відносин на пряму із підприємствами не мають та жодним чином не прописана під конкретного учасника. Враховуючи, що останнім часом Департаментом кіберполіції Національної поліції України дедалі частіше встановлюються та розкриваються факти збуту фальсифікованої та підробленої техніки групами зловмисників, замовник процедури закупівлі встановленням вказаної вимоги мав за мету забезпечити закупівлю якісної комп’ютерної техніки, що легально завозиться на митну територію України, та уникнути поставку фальсифікованої/підробленої та/або контрафактної продукції до закладів освіти. Зазначена вимога тендерної документації не є гарантією виконання учасником умов договору, а є підтвердженням можливості постачання товару учасником та показує його походження. Звертаємо Вашу увагу на те, що замовником передбачено умовами тендерної документації співпрацю учасника не лише безпосередньо з виробником, а й з його офіційним представником, дилером, дистриб’ютером, покупцем, посередником тощо. Також умовами тендерної документації передбачено, що учасник який не є виробником товару в складі тендерної пропозиції може надати будь-який інший документ, який підтверджує можливість постачання товару учасником та показує його походження. Додатково інформуємо Вас, що Рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, зазначені у Вимозі, зокрема № 4534-р/пк-пз від 15.04.2019 та № 4534-р/пк-пз від 15.04.2019 не мають жодного відношення до даної процедури закупівлі та не містять підтвердження того, що вимога тенедерної документації є дискримінаційною. З огляду на вищезазначене, відповідно до рішення тендерного комітету замовника від 07.08.2020 року, протокол №93, ухвалено відмовити в задоволенні Вимоги.
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
15.08.2020 23:59