• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Послуги зі встановлення протипожежного устаткування (встановлення автоматичної системи пожежної сигналізації)

Завершена

373 443.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 3 734.00 UAH
Період оскарження: 27.07.2020 14:50 - 08.08.2020 00:00
Скарга
Скасована

Оскарження умов тендерної документації

Номер: ac514be8bbcd4abab4889274979d139d
Ідентифікатор запиту: UA-2020-07-27-004199-c.a2
Назва: Оскарження умов тендерної документації
Скарга:
Замовником згідно Додатоку 2 тендерної документації «КВАЛІФІКАЦІЙНІ КРИТЕРІЇ ДО УЧАСНИКІВ ТА ПЕРЕЛІК ДОКУМЕНТІВ, ЩО МАЮТЬ БУТИ НИМИ НАДАНІ ВІДПОВІДНО ДО СТАТТІ 16 ЗАКОНУ» вимагається: оригінал Сертифіката ISO 14001:2015 «Системи екологічного менеджменту»; оригінал Сертифіката «Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці» ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018, IDT); сертифікат, який підтверджує відповідність Учасника вимогам ДСТУ ISO 23932:2018 (ISO 23932:2009, IDT)Інжиніринг пожежної безпеки. Загальні принципи; сертифікат, який підтверджує відповідність системи менеджменту інформаційної безпеки Учасника вимогам ДСТУ ISO/ISE 27001:2015;сертифікат, який підтверджує відповідальність системи менеджменту Учасника щодо протидії корупції ДСТУ ISO 37001:2018. Відповідно до Закону України "Про ліцензування певних видів господарської діяльності", та Кодексу цивільного захисту України, господарська діяльність з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення здійснюється на підставі отримання ліцензії на провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення. Отримання додаткових сертифікатів для можливості надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення не передбачено жодним нормативно-правовим актом. Таким чином Замовник не має права вимагати документи, які не є обов’язковими під час здійснення діяльності. Вичерпний та законний перелік вимог, обов’язкових для виконання ліцензіатом, та вичерпний перелік підтвердних документів, для одержання ліцензії на провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення визначають Ліцензійні умови, затверджені Постановою Кабінету Міністрів України від 23.11.2016 року № 852 "Деякі питання ліцензування господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення"; Для прикладу хочемо зазначити, що у частині «Національний вступ» ДСТУ ISO 14001:2015, ISO 23932:2018 , ISO/ISE 27001:2015, ISO 37001:2018 які вимагає Замовник, зазначено наступне: «Дані стандарти можуть застосовувати всі організації, які мають на меті розробити та виконувати передбачені стандартами політику і завдання, ураховуючи правові й інші вимоги». Тобто, момент номер один, «МОЖУТЬ ЗАСТОСОВУВАТИ», а не «ЗОБВ’ЯЗАНІ». Далі у цьому ж вступі зазначається, що «Дані стандарти, як і інші стандарти, не призначено для збільшення чи змінення правових вимог щодо організації». Тобто дані стандарти не можуть утворювати або припиняти певні правові наслідки для суб’єкта господарювання, зокрема, й в такий спосіб – як створення перешкоди для прийнятті участі у закупівлі (тобто дискримінації). У тексті самих стандартів у розділі « Сфера застосування» також зазначено: «Цей стандарт організація може використовувати ». Знову ж таки «МОЖЕ ВИКОРИСТОВУВАТИ», а не «ЗОБОВ’ЯЗАНІ». Тобто ми бачимо, що дані стандарти мають виключно рекомендаційний характер, і це є право будь-якого суб’єкта господарювання, а не обов’язок. А все що не є обов’язковим не може вимагатися, оскільки набуває ознак дискримінації, і прямо порушує принцип недискримінації учасників, яким визначено, що Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників (ст. 3 та 5 ЗУ «Про публічні закупівлі»). Також у розділі 2 «Нормативні посилання» зазначених ДСТУ передбачено, що «Нормативних посилань немає». Тобто жодним чинним нормативно-правовим актом в Україні не регулюється дане питання та не передбачена обов’язкова наявність сертифікатів ISO 14001:2015 «Системи екологічного менеджменту. Вимоги та настанови щодо застосовування», ISO 23932:2018 (ISO 23932:2009, IDT)Інжиніринг пожежної безпеки, ISO/ISE 27001:2015 відповідність системи менеджменту інформаційної безпеки; ДСТУ ISO 37001:2018 відповідальність системи менеджменту Учасника щодо протидії корупції. Також слід зазначити, що на сьогоднішній день Сертифікат «Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці» ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018, IDT) не є чинним. Даний сертифікат вступить в силу з 01 січня 2021 року, на зміну ДСТУ OHSAS 18001:2010. Встановлюючи вимоги щодо надання сертифікатів, Замовник лобіює інтереси учасника Процедури закупівлі, який має відповідні документи. Відповідно до п.4 ст. 22 Закону «Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.»
Пов'язані документи: Учасник
Причина: Період оскарження закінчився
Дата скасування: 08.08.2020 00:03
Автор: ТОВ "ТЕХНОГЕННА БЕЗПЕКА", ТОВ ТЕХНОГЕННА БЕЗПЕКА +380504208333 tehnogenna_bezpeka@ukr.net
Вимога
Вирішена

Дискримінаційна вимога

Номер: ac0c9b40e041495db3e19b3dc63aa0fa
Ідентифікатор запиту: UA-2020-07-27-004199-c.c1
Назва: Дискримінаційна вимога
Вимога:
Замовником у Додатку 2 до тендерної документації заявлена вимога про наявність 2-х працівників інженерно-проектувального складу а саме: * Інженер-проєктувальник. Учасник надає копії сертифіката інженера-проєктувальника, зазначеного в довідці, завірені печаткою (у разі наявності) Учасника. Кваліфікаційним сертифікатом інженера-проєктувальника потрібно визначення наступної категорії та робіт (послуг): провідний інженер-проєктувальник, інженерно-будівельне проєктування у частині дотримання вимог пожежної безпеки щодо об’єктів будівництва класу наслідків (відповідальності) ССЗ (значні наслідки). ** Інженер-проєктувальник (у частині кошторисної документації). Учасник надає копії сертифіката інженера-проєктувальника, зазначеного в довідці, завірені печаткою (у разі наявності) Учасника. Кваліфікаційним сертифікатом інженера-проєктувальника потрібно визначення наступних робіт (послуг): інженерно-будівельне проєктування у частині кошторисної документації. Для нас, як Учасника даної закупівлі ця вимога є доволі не зрозумілою, та не обґрунтованою, оскільки закупівлі проводиться з послуг зі встановлення протипожежного устаткування, а не розробки проектно-кошторисної документації. Окрім того, відповідно до норм чинного законодавства, та Ліцензійних умов провадження діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення наявність у виконавця робіт 2-х інженерів проектувальників не є обов’язковою умовою провадження даного виду діяльності. Враховуючи норми чинного законодавства, та сподіваючись на розуміння Замовника, просимо видалити дану вимогу залишивши обов’язковою наявність керівника робіт, 2-х електромонтерів на налагоджувальника КВП та А.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Відповідно до вимог Додатку 6 «Технічне завдання» тендерної документації - розрахунок ціни пропозиції Учасник повинен виконувати відповідно до ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва». Норми витрат матеріалів можуть коригуватися без зміни нормативних показників. Наявність у Учасника керівника робіт, 2-х електромонтерів на налагоджувальника КВП та А відповідно до ліцензійних вимог необхідне лише для проведення монтажних робіт. Але для проведення розрахунку ціни тендерної пропозиції Учасник повинен додатково мати працівників інженерно-проектувального складу необхідної кваліфікації. Замовником обґрунтовано та у відповідності з ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлена вимога про наявність у Учасника 2-х працівників інженерно-проектувального складу, а саме інженера-проєктувальника у частині дотримання вимог пожежної безпеки щодо об’єктів будівництва класу наслідків (відповідальності) ССЗ (значні наслідки) та інженера-проєктувальника у частині кошторисної документації.
Статус вимоги: Задоволено