-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Амбулаторія загальної практики сімейної медицини (на 1-2 лікаря) по вул. Шевченка, в с. Халявин, Чернігівського району Чернігівської області – будівництво (ДК 021:2015 - 45200000-9 «Роботи, пов’язані з об’єктами завершеного чи незавершеного будівництва та об’єктів цивільного будівництва»)
Інформація про мову (мови), якою (якими) повинно бути складено тендерні пропозиції - тендерна пропозиція та усі документи, які передбачені вимогами тендерної документації та додатками до неї складаються українською мовою.
Завершена
4 745 794.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 23 800.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 23 800.00 UAH
Період оскарження:
06.07.2020 17:14 - 17.07.2020 00:00
Вимога
Є відповідь
Вимога Замовнику
Номер:
56a3fbe2a23e426bb9488fe43d786fd7
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-07-06-002201-c.a1
Назва:
Вимога Замовнику
Вимога:
30 липня 2020 р.
Тендерному комітету
Управління капітального будівництва
Чернігівської обласної державної
адміністрації
Вимога Замовнику
Управлінням капітального будівництва Чернігівської облдержадіністрації було розпочато процедуру закупівлі (відкриті торги) ідентифікатор закупівлі: UA-2020-07-06-002201-c; ID : 012de66d8a6e410bb2c181b4869956a8. Товариство з обмеженою відповідальністю “Інекс Реал” (надалі - Підприємство) виявило бажання взяти участь у відповідному тендері та згідно умов тендерної документації подало свою тендерну пропозицію.
Предметом закупівлі були роботи по об’єкту “Амбулаторія загальної практики сімейної медицини (на 1-2 лікаря) по вул. Шевченка, в с. Халявин, Чернігівського району Чернігівської області – будівництво (ДК 021:2015 - 45200000-9 “Роботи, пов’язані з об’єктами завершеного чи незавершеного будівництва та об’єктів цивільного будівництва”)”.
22 липня 2020 року відбувся аукціон, за результатами аукціону були надані наступні пропозиції :
1. ТОВ “Інекс Реал” – 3 997 393,70 грн.
2. ТОВ “СІТІ-БУДІНВЕСТ” – 4 515 784,02 грн.
3. ТОВ "ВКФ Промкомплект "– 4 539 000,00 грн.
4. ТОВ “Укрспецсервіс” – 4 539 012,96 грн.
5. ТОВ “Чернігів Буд” – 4 599 000,00 грн.
6. ФОП Гула О.М. – 4 665 000,00 грн.
Таким чином, пропозиція ТОВ “Інекс Реал” була найекономнішою та сприяла максимальній економії бюджетних коштів мінімум в сумі – 518 390, 32 грн.
За результатами розгляду пропозиції Підприємства, Замовником було прийнято рішення про відхилення пропозиції Підприємства (протокол розгляду тендерних пропозицій №712 від 29 липня 2020 р.).
Підставою для відхилення зазначено наступне –
- у складі тендерної пропозиції надано розрахунок заробітної плати, який складено з порушенням вимог Порядку розрахунку розміру кошторисної заробітної плати, який враховується при визначенні вартості будівництва об’єктів, а саме учасником при розрахунку заробітної плати застосовано загальний розмір прожиткового мінімуму замість розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб;
- у складі тендерної пропозиції надано розрахунок вартості експлуатації будівельних машин і механізмів, проте всупереч вимогам тендерної документації не надано економічного обгрунтування змін.
- учасником у складі тендерної пропозиції надано копії документів, які завірені без зазначення дати.
ТОВ “Інекс Реал” не може погодитися з такими рішеннями та вважає дії Замовника такими, що порушують його права та інтереси, також ці дії порушують норми Закону України «Про публічні закупівлі» з огляду на нижчезазначене.
1. Щодо розрахунку заробітної плати.
Як зазначає тендерний комітет розрахунок заробітної плати складено ТОВ “Інекс Реал” з порушенням вимог Порядку розрахунку розміру кошторисної заробітної плати, який враховується при визначенні вартості будівництва об’єктів, а саме учасником при розрахунку заробітної плати застосовано загальний розмір прожиткового мінімуму замість розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб.
Однак в даному випадку Замовник незаконно ототожнює розрахунок заробітної плати з розрахунком розміру середньомісячної кошторисної заробітної плати, яка враховується при визначенні вартості будівництва на підставі даних організації.
Наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства №281 від 20.10.2016 № 281 (зі змінами від № 196 від 27.07.2018) затверджено Порядок розрахунку розміру кошторисної заробітної плати, який враховується при визначенні вартості будівництва об’єктів (надалі за текстом – Порядок).
У відповідності до п. 5, п. 6 зазначеного Порядку Визначення розміру кошторисної заробітної плати при складанні ціни пропозиції учасника (підрядника) конкурсних торгів (договірної ціни) здійснюється учасником виходячи із середньомісячної заробітної плати одного працівника в режимі повної зайнятості, яку учасник планує отримувати на об’єкті будівництва, а при взаєморозрахунках за обсяги виконаних будівельних робіт розмір кошторисної заробітної плати визначається, виходячи з розміру, передбаченого у договірній ціні.
Визначення та врахування у тендерній пропозиції величини середньомісячної заробітної плати, яку планується отримувати на об’єкті будівництва є правом учасника.
Застосування розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб даним Порядком взагалі не передбачено.
У відповідності до п. 1 “Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції” розділу “Інструкція з підготовки тендерної пропозиції” тендерної документації Тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), та завантаження файлів з:
інформацією про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, встановлені замовником у Технічному завданні (ДОДАТОК 8 до тендерної документації), а саме:
2) розрахунки до договірної ціни:
• заробітної плати.
Таким чином, Замовником чітко визначено обов’язкове надання розрахунку заробітної плати до договірної ціни. В той же час Порядком, на який посилається тендерний комітет, регулюється порядок розрахунку розміру кошторисної заробітної плати, а отже неможливо ототжнювати розрахунок заробітної плати з розрахунком розміру кошторисної заробітної плати.
ТОВ “Інекс Реал” у складі документів тендерної пропозиції надало розрахунок №1 “Заробітна плата”, який розраховано у відповідності до п. 6.1.1.2. ДСТУ – НД 1.1-2:2013 “Настанова щодо визначення прямих витрат у вартості будівництва”. Зазначеним пунктом передбачено, що вартість людино-години, яка відповідає середньому нормативному розрядові робіт або за видами робіт, або по об'єкту будівництва в цілому, визначається виходячи з середньомісячної заробітної платина одного працівника в режимі повної зайнятості, яку підрядник планує отримувати на об'єкті замовлення, з урахуванням показника середньомісячної норми тривалості робочого часу, встановленого центральним органом виконавчої влади і розраховується за формулою (1): ЗПп
Влюд.год = –––––––––– , (1)
ПСНТРЧ
де Влюд.год – вартість людино-години, яка відповідає середньому нормативному розрядові робіт, грн.;
ЗПп – середньомісячна заробітна плата на одного працівника в режимі повної зайнятості, яку підрядник планує отримувати на об’єкті будівництва, грн.;
ПСНТРЧ – показник середньомісячної норми тривалості робочого часу, встановлений центральним органом виконавчої влади з формування та забезпечення реалізації державної політики у сферах зайнятості населення та трудової міграції, трудових відносин, соціального захисту, соціального обслуговування населення, люд.год.
Визначена таким чином вартість людино-години відповідає певному середньому нормативному розрядові робіт.
Тендерним комітетом жодним чином не встановлено невідповідності розрахунку №1 “Заробітна плата” п. 6.1.1.2. ДСТУ – НД 1.1-2:2013 “Настанова щодо визначення прямих витрат у вартості будівництва”.
Додатково для інформації у складі тендерної пропозиції ТОВ “Інекс Реал” було надано Розрахунок розміру середньомісячної кошторисної заробітної плати, яка враховується при визначенні вартості будівництва на підставі даних організації ТОВ “Інекс Реал” (надання якого не передбачалося умовами тендерної документації).
В складі Договірної ціни тендерної пропозиції була врахована заробітна плата, яка не перевищує розмір середньомісячної кошторисної заробітної плати, розрахованої на підставі даних організації ТОВ “Інекс Реал”.
Розрахунок розміру середньомісячної кошторисної заробітної плати, яка враховується при визначенні вартості будівництва на підставі даних організації ТОВ “Інекс Реал” жодним чином не впливає на ціну тендерної пропозиції ТОВ “Інекс Реал”.
2. Економічне обгрунтування вимагається у випадках, передбачених п. 6.2.1.5. ДСТУ – НД 1.1-2:2013 “Настанова щодо визначення прямих витрат у вартості будівництва”, в якому зазначається : “При розрахунках вартості експлуатації будівельних машин та механізмів, якщо внаслідок об’єктивних причин (ускладнені умови виконання робіт через обмеженість території будівельного майданчика, неможливість розміщення підйомних механізмів тощо) будівельні (ремонтно-будівельні) роботи планується виконувати без застосування машин та механізмів як для внутрішньобудівельного транспортування матеріальних ресурсів (горизонтального і вертикального), так і для виконання робіт, або із застосуванням наявних у підрядній організації не передбачених нормами машин та механізмів, вартість таких робіт визначається з урахуванням змінених умов виконання робіт з відповідними технічними (у проекті виконання робіт) та економічними обґрунтуваннями.
В економічному обґрунтуванні провадиться співставлення вартості експлуатації машин і механізмів, передбачених ресурсними елементними кошторисними нормами для внутрішньобудівельного транспортування матеріальних ресурсів і механізації технологічних процесів, розрахованої на підставі нормативного часу роботи та вартості машино-години цих машин, що склалася в регіоні та наближених до нього територіях, або (за їх відсутності) за усередненими показниками, рекомендованими центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері будівництва, містобудування та архітектури, з відповідною вартістю зазначених робіт, що планується виконувати із застосуванням ручного труда чи наявних у підрядній організації машин та механізмів. Розрахунками, проведеними для зазначеного співставлення, враховуються також загальновиробничі та адміністративні витрати, а також прибуток.
У випадку, якщо обґрунтовані витрати підрядника, спричинені зміною умов виконання робіт, перевищують відповідну нормативно-розрахункову вартість робіт, підрядник може вносити пропозицію щодо розроблення та затвердження індивідуальних ресурсних елементних кошторисних норм в складі проектної документації.”.
Враховуючи, що заміна будівельних машин та механізмів з передбаченими технічними характеристиками у застосованих ТОВ “Інекс Реал” кошторисних нормах під час визначення вартості тендерної пропозиції на будівельні машини та механізми з іншими технічними характеристиками з одночасною заміною норм витрат часу їх експлуатації не виконувалася, то економічного обгрунтування змін у складі тендерної пропозиції ТОВ “Інекс Реал” не потребується.
Нормативний час експлуатації машин та механізмів з їх заміною тендерною пропозицією не передбачено, що не суперечить вимогам тендерної документації.
Тендерним комітетом жодним чином не зазначено в чому конкретно полягає начеб то допущене порушення ТОВ “Інекс Реал” вимог тендерної документації
3.Надання копій документів, що завірені без зазначення дати, жодним чином не впливає на ціну та зміст тендерної пропозиції ТОВ “Інекс Реал” та в жодному разі не є підставою для відхилення тендерної пропозиції ТОВ “Інекс Реал” у відповідності до положень ч. 3 ст. 22 Закону України “Про публічні закупівлі” та положень п. 1 “Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції” розділу “Інструкція з підготовки тендерної пропозиції” тендерної документації.
Висновок : Тендерна пропозиція ТОВ “Інекс Реал” за відсутності порушень тендерної документації була безпідставно відхилена.
Тендерна пропозиція ТОВ “Інекс Реал” повністю відповідає як вимогам тендерної документації в цілому, так і Технічному завданню зокрема.
Виходячи з вищевикладеного, ст. ст. 5, 16, 18, 22, 26, 29, 30, 31 ЗУ «Про публічні закупівлі» та Конституцією України,
ВИМАГАЄМО:
1. Надати законодавчо обгрунтоване роз’яснення в чому конкретно розрахунок №1 “Заробітна плата”, наданий в тендерній пропозиції ТОВ “Інекс Реал” не відповідає вимогам Тендерної документації.
2. Надати законодавчо обгрунтоване роз’яснення у зв’язку з чим ТОВ “Інекс Реал” повинно було надати у складі своєї тендерної пропозиції економічне обгрунтування змін вартості експлуатації будівельних машин і механізмів та в чому полягають дані зміни.
3. Надати законодавчо обгрунтоване роз’яснення яким чином відсутність дати завірення копії документів вплинуло на ціну та зміст тендерної пропозиції ТОВ “Інекс Реал”.
4. Скасувати рішення тендерного комітету Управління капітального будівництва Чернігівської облдержадіністрації про відхилення найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції ТОВ “Інекс Реал”, зазначене у протоколі розгляду тендерних пропозицій №712 від 29 липня 2020 р.
5. Визнати ТОВ “Інекс Реал” переможцем процедури закупівлі робіт по об’єкту “Амбулаторія загальної практики сімейної медицини (на 1-2 лікаря) по вул. Шевченка, в с. Халявин, Чернігівського району Чернігівської області – будівництво (ДК 021:2015 - 45200000-9 “Роботи, пов’язані з об’єктами завершеного чи незавершеного будівництва та об’єктів цивільного будівництва”)”.
У випадку ігнорування та незадоволення даної вимоги ТОВ “Інекс Реал” буде вимушене звернутися за захистом своїх прав до АМКУ та правоохорнних органів з відповідними заявами, в тому числі і про притягнення членів тендерного комітету до відповідальності.
Генеральний директор
ТОВ “Інекс Реал” _____________ Л.В. Гаман
Пов'язані документи:
Учасник
- Вимога Замовнику 30.07.2020 19:47
- Відповідь на вимогу 04.08.2020 17:23
Дата подачі:
30.07.2020 19:47
Вирішення:
Розглянувши вимогу учасника ТОВ «ІНЕКС РЕАЛ» від 30.07.2020 №2604 про надання роз’яснень щодо причин відхилення тендерної пропозиції учасника з предмету закупівлі: «Амбулаторія загальної практики сімейної медицини (на 1-2 лікаря) по вул. Шевченка, в с. Халявин, Чернігівського району Чернігівської області – будівництво (ДК 021:2015 - 45200000-9 «Роботи, пов’язані з об’єктами завершеного чи незавершеного будівництва та об’єктів цивільного будівництва»)» та скасування рішення тендерного комітету від 29.07.2020 № 712 про відхилення тендерної пропозиції учасника ТОВ «ІНЕКС РЕАЛ». За результатом опрацювання вимоги повідомляємо наступне.
1. Щодо розрахунку заробітної плати.
Відповідно до п.3 розділу II Наказу Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 20 жовтня 2016 року № 281 розмір кошторисної заробітної плати для звичайних умов будівництва при складності робіт 3,8 визначається за такою формулою:
ЗПкоштор = ЗПтар+ ЗП додатк ,
де ЗПтар – тарифна частина середньомісячної заробітної плати у будівництві;
ЗП додатк – додаткова заробітна плата та інші заохочувальні та компенсаційні виплати.
Тарифна частина середньомісячної заробітної плати (ЗПтар) визначається за такою формулою:
ЗПтар = ЗПмін х Кгалуз х Ксер.роз ,
де ЗПмін – середньозважений розмір мінімальної заробітної плати. Визначається, виходячи з розмірів мінімальної заробітної плати, що встановлюються Законом України про Державний бюджет України на відповідний рік, за такою формулою:
ЗПмін = (ЗПмін.1 х N1+ ЗПмін.2 х N2 + …. + ЗПмін.і х Nі)/12,
де ЗПмін.1, ЗПмін.2, ….. ЗПмін.і – розмір мінімальної заробітної плати, що встановлений у відповідних періодах розрахункового року згідно із законом про Державний бюджет України на відповідний рік.»
Згідно ст.. 7 Закону України «Про Державний бюджет України на 2020 рік» встановлено, що у 2020 році прожитковий мінімум на одну особу в розрахунку на місяць у розмірі з 1 січня 2020 року - 2027 гривень, з 1 липня - 2118 гривень, з 1 грудня - 2189 гривень, а для основних соціальних і демографічних груп населення, а саме для працездатних осіб: з 1 січня 2020 року - 2102 гривні, з 1 липня - 2197 гривень, з 1 грудня - 2270 гривень.
Згідно з розрахунком розміру середньомісячної кошторисної заробітної плати, яка враховується при визначені вартості будівництва на підставі даних організації ТОВ «ІНЕКС РЕАЛ», що знаходяться у файлі «Розрахунки до договірної ціни.pdf», розмір прожиткового мінімуму, встановлений для працездатних осіб на 01 січня календарного року було застосовано розмір прожиткового мінімуму на одну особу у розмірі 2027 грн, а не для працездатних осіб в розмірі 2102 грн, тим самим учасник порушує вимоги наказу Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України 20 жовтня 2016 року № 281 та ДСТУ.
2. Щодо економічного обґрунтування змін.
Відповідно до п. 6.2.1.5 ДСТУ-Н Б Д.1.1-2:2013, при розрахунках вартості експлуатації будівельних машин і механізмів, якщо внаслідок об'єктивних причин (ускладнені умови виконання робіт через обмеженість території будівельного майданчика, неможливість розміщення підйомних механізмів, відсутність у підрядника машин і механізмів, передбачених нормами, тощо)виконання будівельних (ремонтно-будівельних) робіт планується без застосування машин і механізмів як для внутрішньо будівельного транспортування матеріальних ресурсів (горизонтального і вертикального), такі для самих робіт, або із застосуванням наявних в підрядній організації непередбачених нормами машин і механізмів, вартість таких робіт визначається з урахуванням змінених умов виконання робіт з відповідними технічними (у проекті виконання робіт) і економічними обґрунтуваннями.
При цьому економічним обґрунтуванням підтверджується, що розрахункова вартість із зміненими умовами виконання робіт не перевищує нормативно-розрахункову вартість робіт, обчислену на підставі РЕКН.
У тендерній пропозиції (договірній ціни) ТОВ «ІНЕКС РЕАЛ» вартість СН202-1141 Крани на автомобільному ходу становить 643,50 грн за 1 маш/год, що значно перевищує нормативні показники вартості експлуатації машин і механізмів, передбачених ресурсними елементними кошторисними нормами РЕКН. Згідно з усередненими показниками вартості експлуатації будівельних машин та механізмів станом на 01.03.2020, вартість шифру машин та механізмів СН202-1141 - 368,5 грн за 1 маш/год.
88,8774 маш/год * 368,50 = 32 751,32 грн. (Розрахунок згідно РЕКН)
88,8774 маш/год * 643,50 = 57 192,61 грн. (Розрахунок ТОВ "ІНЕКС РЕАЛ")
Тобто вартість заміненої техніки Крани на автомобільному ходу ТОВ "ІНЕКС РЕАЛ" у 174 % дорожча(24 441,29 грн завищена вартість ) усереднених показників вартості експлуатації будівельних машин та механізмів.
Це суттєво впливає на вартість тендерної пропозиції.
Зазначаємо, що заміна крана 10т на 25т є технічно і економічно не ефективна, тому що велика вантажопідйомність крана не використовується повною мірою для виконання робіт, що веде за собою подорожчання вартості об’єкта будівництва.
3. Щодо відсутності зазначення дати у завірених копіях документів. Відповідно до вимог п. 1.3 «Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції» розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації
Якщо подається сканований документ з копії документу, то кожна сторінка копії такого документу повинна містити надпис «Згідно з оригіналом», назву посади, особистий підпис уповноваженої посадової особи учасника процедури закупівлі, яка засвідчує копію, її ініціалів та прізвища, дати засвідчення копії, а також відбиток печатки*.
Дана вимога щодо оформлення тендерної пропозиції є загальною для всіх учасників закупівлі та має бути виконана. З огляду на це тендерна пропозиція ТОВ «ІНЕКС РЕАЛ» не відповідає вимогам тендерної документації у цій частині.
Враховуючи вищевикладене, у тендерного комітету відсутні підстави для скасування протоколу від 29.07.2020 № 712 про відхилення тендерної пропозиції учасника ТОВ «ІНЕКС РЕАЛ».
Статус вимоги:
Не задоволено