-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Амбулаторія загальної практики сімейної медицини по вул. Голубця, 2, в с. Ліпляве Канівського району – капітальний ремонт
Торги не відбулися
3 424 396.80
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 17 121.98 UAH
мін. крок: 0.5% або 17 121.98 UAH
Період оскарження:
06.07.2020 09:11 - 18.07.2020 00:00
Скарга
Виконана замовником
скарга
Номер:
5d3724b0451f4ff3ac7a87c3f3c6f644
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-07-06-000351-a.b4
Назва:
скарга
Скарга:
Замовником торгів було розпочато процедуру закупівлі (відкрити торги) Ідентифікатор закупівлі UA-2020-07-06-000351-a. Назва предмету закупівлі45453000-7 - Капітальний ремонт і реставрація („Амбулаторія загальної практики сімейної медицини по вул. Голубця, 2, в с. Ліпляве Канівського району – капітальний ремонт») , що зазначено у оголошенні та тендерної документації.
Тендерна документація затверджена рішенням уповноваженої особи департаменту будівництва Черкаської обласної державної адміністрації від 06.07.2020, по вказаній закупівлі складена з порушенням законодавства у сфері публічних закупівль, містить незаконні вимоги, що обмежують конкуренцію, та призводить до дискримінації учасників.
Даним рішенням уповноваженої особи департаменту будівництва Черкаської обласної державної адміністрації від 06.07.2020, яке містить дискримінаційні вимоги, внаслідок чого порушує права та законні інтереси Товариства з обмеженою відповідальністю «БК Будцентр», на підставі чого тендерна документація потребує внесення змін в частині видалення дискримінаційних вимог з метою усунення порушення законодавства в сфері публічних закупівель, допущених Замовником у тендерної документації.
Таким чином, окремі умови тендерної документації порушують вимоги частини четвертої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» та принципи здійснення закупівель, визначеною статтею 3 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме недискримінація учасників, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель.
Підставою для подання скарги є затверджена рішенням уповноваженої особи департаменту будівництва Черкаської обласної державної адміністрації з порушенням законодавства у сфері публічних закупівель, оскільки вона містить незаконні вимоги, що обмежують конкуренцію, та призводять до дискримінації учасників, та порушують права та законні інтереси Товариства з обмеженою відповідальністю «БК Будцентр».
Обґрунтування незаконності тендерної документації, внаслідок наявності в неї дискримінаційних вимог, що є порушенням законодавства у сфері публічних закупівель.
1. Дискримінаційна вимога наявності у учасника «кваліфікованих робітників з інструментом» відповідно до Класифікатору професій кількістю не менше 9 працівників, складена відповідно нижченаведеної таблиці, а саме в частині не менше 9 працівників.
Відповідно п.2 Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні зання та досвід у Учасника, Додатку 2, тендерної документації, вимагається : В складі пропозиції учасника повинна міститись довідка з інформацією про наявність у учасника «кваліфікованих робітників з інструментом» відповідно до Класифікатору професій кількістю не менше 9 працівників, складена відповідно нижченаведеної таблиці.
Дана вимога є абсолютно незаконною, встановлена з порушенням законодавства в сфері публічних закупівель, призводить до обмеження конкуренції та дискримінації учасників з огляду на наступне:
Відповідно до ч.2 статті 16 Закону:
2. замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв, як наявність обладнання та матеріально-технічної бази, наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору, а також перелік документів, що підтверджують інформацію учасників про відповідність їх таким критеріям.
Тобто, законодавство передбачає можливість замовника встановити кваліфікаційні відносно наявності працівників, що мають необхідні знання , однак не передбачає можливість встановлення конкретної кількості працівників по кожній окремій спеціальності.
Замовником жодним чином не обґрунтовано наявність кваліфікованих робітників з інструментом не менше 9 працівників , для надання послуг за даним предметом закупівлі.
Дана вимога є незаконною та дискримінаційною, оскільки звужує коло потенційних учасників закупівлі, позбавляючи можливості прийняти участь у закупівлі тих потенційних учасників, кількість кваліфікованих робітників з інструментом менше 9 працівників.
Крім того, Замовником жодним чином не обґрунтовано неможливість надання послуг, передбаченою даною закупівлею, меншою кількістю кваліфікованих робітників з інструментом, або будь який вплив наявної у потенційного учасника кількості кваліфікованих робітників з інструментом на якість та спроможність належним чином виконати договір про надання послуг по данні закупівлі .
Огрунтовану необхідну кількість працівників, виходячи із положень законодавства , можна встановити згідно нормативів чисельності працівників, методичних вказівок, щодо застосування нормативів чисельності працівників та інш.
Одже Замовником жодним чином не обґрунтовано необхідність встановлення критерію кількості кваліфікованих робітників з інструментом менше 9 працівників, що свідчить про дискримінаційну складову і призводить до обмеження конкуренції, позбавляючи потенційних учасників, які мають менше, ніж 9 працівників кваліфікованих робітників з інструментом, брати участь у закупівлі.
2. Дискримінаційність вимоги щодо підтвердження інформації по наявність у Учасника таких працівників.
Відповідно п.2 Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід у Учасника, Додатку 2, тендерної документації, вимагається: Учасник повинен надати копію таблиці 6 зареєстрованого, у встановлений законодавством спосіб, звіту про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування до органів доходів і зборів, поданого за останній звітній період відповідно до ЗУ "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" або №1-ПВ (місячна) «Звіт із праці», поданого за останній звітній період. Інформація наведена в зазначеній звітності має містити відомості про кожного працівника, якого учасник вказав у довідках.
Дана вимога є абсолютно незаконною, встановлена з порушенням законодавства в сфері публічних закупівель, призводить до обмеження конкуренції та дискримінації учасників з огляду на наступне:
Закон України про захист персональних даних в ст.1 Сфера дії Закону, надає роз’яснення щодо:
Цей Закон регулює правові відносини, пов’язані із захистом і обробкою персональних даних, і спрямований на захист основоположних прав і свобод людини і громадянина, зокрема права на невтручання в особисте життя, у зв’язку з обробкою персональних даних.
Цей Закон поширюється на діяльність з обробки персональних даних, яка здійснюється повністю або частково із застосуванням автоматизованих засобів, а також на обробку персональних даних, що містяться у картотеці чи призначені до внесення до картотеки, із застосуванням неавтоматизованих засобів.
в ст.2 Визначення термінів, персональні дані - відомості чи сукупність відомостей про фізичну особу, яка ідентифікована або може бути конкретно ідентифікована;
Замовником жодним чином не обґрунтовано надання Учасником копію таблиці 6 зареєстрованого, у встановлений законодавством спосіб, звіту про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування до органів доходів і зборів, поданого за останній звітній період відповідно до ЗУ "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" або №1-ПВ (місячна) «Звіт із праці», поданого за останній звітній період. Інформація наведена в зазначеній звітності має містити відомості про кожного працівника, якого учасник вказав у довідках та будь який вплив цієї інформаціє у потенційного учасника на якість та спроможність належним чином виконати договір про надання послуг по данні закупівлі .
Обґрунтування
Працівники Учасника посилаючись на Конституцією України; п.5 ст. 8. Права суб’єкта персональних даних Закону України про захист персональних даних: пред’являти вмотивовану вимогу володільцю персональних даних із запереченням проти обробки своїх персональних даних; закони та підзаконні нормативно-правові акти, міжнародні договори України, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України вмотивовано заперечують в надані своїх персональних даних.
Отже, надання Учасником процедури закупівлі інформації, на вимогу тендерної документаії, а саме п.2 Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні зання та досвід у Учасника, Додатку 2, тендерної документації, вимагається Учасник повинен надати копію таблиці 6 зареєстрованого, у встановлений законодавством спосіб, звіту про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування до органів доходів і зборів, поданого за останній звітній період відповідно до ЗУ "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" або №1-ПВ (місячна) «Звіт із праці», поданого за останній звітній період , в зазначеній звітності має містити відомості про кожного працівника, якого учасник вказав у довідках, порушує Закон України про захист персональних даних. А дії з боку Замовника, що витребують інформацію в тендерній документації є незаконною вимогою та може трактуватися як примушення Замовником Учасника до порушення Закону України про захист персональних даних., та свідчать про дискримінаційну складову і призводить до обмеження конкуренції, позбавляючи потенційних учасників, які виконують норми закону та захищають право працівників на захист персональних даних, брати участь у закупівлі.
3. Дискримінаційнсть вимог щодо освіти працівників
Відповідно п.2 Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід у Учасника, Додатку 2, тендерної документації, вимагається: Додатково на інженерно - технічних працівників, яких перераховано в довідці, Учасник повинен надати дипломи про закінчення учбових закладів. Для інженерно-технічних працівників обов’язкова наявність вищої або неповної вищої освіти з кваліфікацією «будівельник», «інженер-будівельник» тощо за спеціальністю пов’язаною з будівництвом.
Незаконною та дискримінаційною є вимога саме вищої або неповної вищої освіти кваліфікацією «будівельник», «інженер-будівельник» тощо за спеціальністю пов’язаною з будівництвом. Відповідно п.2 Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід .
Тобто, законодавчо передбачено можливість Замовника вимагати наявність знань у працівників, однак жодного обмеження щодо освіти законодавством не передбачається, оскільки наявність знань може бути підтверджена проходженням спеціалізованих курсів чи курсів з підвищення кваліфікації без отримання вищої освіти.
Права та законні інтереси Скаржника обмежуються, оскільки у штаті Скаржника наявні працівники з відповідними знаннями у галузі будівництва, що підтверджуються свідоцтвом про підвищення кваліфікації але не з вищою або неповно вищою освітою будівельника , чи інженера будівельника.
За даними обставинами вимоги щодо освіти з конкретною кваліфікацією є дискримінаційними, враховуючи те, що законодавством передбачена можливість вимагати наявність знань у працівників, що не обмежуються виключно освітою за конкретно визначеною Замовником кваліфікацією, а може бути підтверджена і іншим чином.
Таким чином вимоги Замовника є необґрунтованими та дискримінаційними , що призводять до позбавлення можливості прийняття участі тих потенційних учасників, які мають необхідну кількість працівників у штаті, однак без вищої або неповної вищої освіти кваліфікацією «будівельник», «інженер-будівельник».
Відповідно до ч.2 ст.18 закону України « Про публічні закупівлі»
Скарги, що стосуються тендерної документації та/або прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, що відбулися до закінчення строку, установленого для подання тендерних пропозицій, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, але не пізніше ніж за чотири дні до дати, установленої для подання тендерних пропозицій.
Згідно з п.18 ст.18 закону України « Про публічні закупівлі» За результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення:
1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом);
2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
У звязку з вищевикладеним , просимо:
1 Прийняти скаргу до розгляду
2. Встановити наявність порушення Замовником процедури Закупівлі UA-2020-07-06-000351-a
3. Зобов’язати Замовника привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства та усунути дискримінаційні умови щодо наявності у учасника «кваліфікованих робітників з інструментом» відповідно до Класифікатору професій кількістю не менше 9 працівників, складена відповідно нижченаведеної таблиці, а саме в частині не менше 9 працівників.
4. Зобов’язати Замовника привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства та усунути дискримінаційні умови щодо підтвердження інформації по наявність у Учасника таких працівників.
5. Зобов’язати Замовника привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства та усунути дискримінаційні умови щодо освіти працівників.
Додатки: Платіжне доручення
Прошу також враховувати наявність аналогічного рішення Колегії від 05.07.2017 №4415-р/пк-пз; Голова Колегії А. ВОВК.
Пов'язані документи:
Учасник
- скарга 09.07.2020 14:39
- заперечення скарги 10.07.2020 12:05
- рішення від 13.07.2020 № 13464 +лист Замовнику.pdf 13.07.2020 15:46
- Інформація про резолютивну частину рішення від 21.07.2020 №14063 .pdf 22.07.2020 19:40
- рішення від 21.07.2020 №14063 .pdf 24.07.2020 22:59
Дата прийняття скарги до розгляду:
09.07.2020 14:58
Дата розгляду скарги:
21.07.2020 14:00
Місце розгляду скарги:
АМКУ
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
13.07.2020 15:46
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
24.07.2020 23:00
Дата виконання рішення Замовником:
27.07.2020 10:09
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Департамент будівництва погоджується з рішенням АМКУ та вносить зміни до тендерної документації
Скарга
Скасована
скарга щодо порушення Закону
Номер:
5a9f53615410432dab248574ce457a81
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-07-06-000351-a.c3
Назва:
скарга щодо порушення Закону
Скарга:
Замовником торгів було розпочато процедуру закупівлі (відкрити торги) Ідентифікатор закупівлі UA-2020-07-06-000351-a. Назва предмету закупівлі45453000-7 - Капітальний ремонт і реставрація („Амбулаторія загальної практики сімейної медицини по вул. Голубця, 2, в с. Ліпляве Канівського району – капітальний ремонт») , що зазначено у оголошенні та тендерної документації.
Тендерна документація затверджена рішенням уповноваженої особи департаменту будівництва Черкаської обласної державної адміністрації від 06.07.2020, по вказаній закупівлі складена з порушенням законодавства у сфері публічних закупівль, містить незаконні вимоги, що обмежують конкуренцію, та призводить до дискримінації учасників.
Даним рішенням уповноваженої особи департаменту будівництва Черкаської обласної державної адміністрації від 06.07.2020, яке містить дискримінаційні вимоги, внаслідок чого порушує права та законні інтереси Товариства з обмеженою відповідальністю «БК Будцентр», на підставі чого тендерна документація потребує внесення змін в частині видалення дискримінаційних вимог з метою усунення порушення законодавства в сфері публічних закупівель, допущених Замовником у тендерної документації.
Таким чином, окремі умови тендерної документації порушують вимоги частини четвертої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» та принципи здійснення закупівель, визначеною статтею 3 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме недискримінація учасників, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель.
Підставою для подання скарги є затверджена рішенням уповноваженої особи департаменту будівництва Черкаської обласної державної адміністрації з порушенням законодавства у сфері публічних закупівель, оскільки вона містить незаконні вимоги, що обмежують конкуренцію, та призводять до дискримінації учасників, та порушують права та законні інтереси Товариства з обмеженою відповідальністю «БК Будцентр».
Обґрунтування незаконності тендерної документації, внаслідок наявності в неї дискримінаційних вимог, що є порушенням законодавства у сфері публічних закупівель.
1. Дискримінаційна вимога наявності у учасника «кваліфікованих робітників з інструментом» відповідно до Класифікатору професій кількістю не менше 9 працівників, складена відповідно нижченаведеної таблиці, а саме в частині не менше 9 працівників.
Відповідно п.2 Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні зання та досвід у Учасника, Додатку 2, тендерної документації, вимагається : В складі пропозиції учасника повинна міститись довідка з інформацією про наявність у учасника «кваліфікованих робітників з інструментом» відповідно до Класифікатору професій кількістю не менше 9 працівників, складена відповідно нижченаведеної таблиці.
Дана вимога є абсолютно незаконною, встановлена з порушенням законодавства в сфері публічних закупівель, призводить до обмеження конкуренції та дискримінації учасників з огляду на наступне:
Відповідно до ч.2 статті 16 Закону:
2. замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв, як наявність обладнання та матеріально-технічної бази, наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору, а також перелік документів, що підтверджують інформацію учасників про відповідність їх таким критеріям.
Тобто, законодавство передбачає можливість замовника встановити кваліфікаційні відносно наявності працівників, що мають необхідні знання , однак не передбачає можливість встановлення конкретної кількості працівників по кожній окремій спеціальності.
Замовником жодним чином не обґрунтовано наявність кваліфікованих робітників з інструментом не менше 9 працівників , для надання послуг за даним предметом закупівлі.
Дана вимога є незаконною та дискримінаційною, оскільки звужує коло потенційних учасників закупівлі, позбавляючи можливості прийняти участь у закупівлі тих потенційних учасників, кількість кваліфікованих робітників з інструментом менше 9 працівників.
Крім того, Замовником жодним чином не обґрунтовано неможливість надання послуг, передбаченою даною закупівлею, меншою кількістю кваліфікованих робітників з інструментом, або будь який вплив наявної у потенційного учасника кількості кваліфікованих робітників з інструментом на якість та спроможність належним чином виконати договір про надання послуг по данні закупівлі .
Огрунтовану необхідну кількість працівників, виходячи із положень законодавства , можна встановити згідно нормативів чисельності працівників, методичних вказівок, щодо застосування нормативів чисельності працівників та інш.
Одже Замовником жодним чином не обґрунтовано необхідність встановлення критерію кількості кваліфікованих робітників з інструментом менше 9 працівників, що свідчить про дискримінаційну складову і призводить до обмеження конкуренції, позбавляючи потенційних учасників, які мають менше, ніж 9 працівників кваліфікованих робітників з інструментом, брати участь у закупівлі.
2. Дискримінаційність вимоги щодо підтвердження інформації по наявність у Учасника таких працівників.
Відповідно п.2 Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід у Учасника, Додатку 2, тендерної документації, вимагається: Учасник повинен надати копію таблиці 6 зареєстрованого, у встановлений законодавством спосіб, звіту про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування до органів доходів і зборів, поданого за останній звітній період відповідно до ЗУ "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" або №1-ПВ (місячна) «Звіт із праці», поданого за останній звітній період. Інформація наведена в зазначеній звітності має містити відомості про кожного працівника, якого учасник вказав у довідках.
Дана вимога є абсолютно незаконною, встановлена з порушенням законодавства в сфері публічних закупівель, призводить до обмеження конкуренції та дискримінації учасників з огляду на наступне:
Закон України про захист персональних даних в ст.1 Сфера дії Закону, надає роз’яснення щодо:
Цей Закон регулює правові відносини, пов’язані із захистом і обробкою персональних даних, і спрямований на захист основоположних прав і свобод людини і громадянина, зокрема права на невтручання в особисте життя, у зв’язку з обробкою персональних даних.
Цей Закон поширюється на діяльність з обробки персональних даних, яка здійснюється повністю або частково із застосуванням автоматизованих засобів, а також на обробку персональних даних, що містяться у картотеці чи призначені до внесення до картотеки, із застосуванням неавтоматизованих засобів.
в ст.2 Визначення термінів, персональні дані - відомості чи сукупність відомостей про фізичну особу, яка ідентифікована або може бути конкретно ідентифікована;
Замовником жодним чином не обґрунтовано надання Учасником копію таблиці 6 зареєстрованого, у встановлений законодавством спосіб, звіту про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування до органів доходів і зборів, поданого за останній звітній період відповідно до ЗУ "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" або №1-ПВ (місячна) «Звіт із праці», поданого за останній звітній період. Інформація наведена в зазначеній звітності має містити відомості про кожного працівника, якого учасник вказав у довідках та будь який вплив цієї інформаціє у потенційного учасника на якість та спроможність належним чином виконати договір про надання послуг по данні закупівлі .
Обґрунтування
Працівники Учасника посилаючись на Конституцією України; п.5 ст. 8. Права суб’єкта персональних даних Закону України про захист персональних даних: пред’являти вмотивовану вимогу володільцю персональних даних із запереченням проти обробки своїх персональних даних; закони та підзаконні нормативно-правові акти, міжнародні договори України, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України вмотивовано заперечують в надані своїх персональних даних.
Отже, надання Учасником процедури закупівлі інформації, на вимогу тендерної документаії, а саме п.2 Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні зання та досвід у Учасника, Додатку 2, тендерної документації, вимагається Учасник повинен надати копію таблиці 6 зареєстрованого, у встановлений законодавством спосіб, звіту про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування до органів доходів і зборів, поданого за останній звітній період відповідно до ЗУ "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" або №1-ПВ (місячна) «Звіт із праці», поданого за останній звітній період , в зазначеній звітності має містити відомості про кожного працівника, якого учасник вказав у довідках, порушує Закон України про захист персональних даних. А дії з боку Замовника, що витребують інформацію в тендерній документації є незаконною вимогою та може трактуватися як примушення Замовником Учасника до порушення Закону України про захист персональних даних., та свідчать про дискримінаційну складову і призводить до обмеження конкуренції, позбавляючи потенційних учасників, які виконують норми закону та захищають право працівників на захист персональних даних, брати участь у закупівлі.
3. Дискримінаційнсть вимог щодо освіти працівників
Відповідно п.2 Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід у Учасника, Додатку 2, тендерної документації, вимагається: Додатково на інженерно - технічних працівників, яких перераховано в довідці, Учасник повинен надати дипломи про закінчення учбових закладів. Для інженерно-технічних працівників обов’язкова наявність вищої або неповної вищої освіти з кваліфікацією «будівельник», «інженер-будівельник» тощо за спеціальністю пов’язаною з будівництвом.
Незаконною та дискримінаційною є вимога саме вищої або неповної вищої освіти кваліфікацією «будівельник», «інженер-будівельник» тощо за спеціальністю пов’язаною з будівництвом. Відповідно п.2 Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід .
Тобто, законодавчо передбачено можливість Замовника вимагати наявність знань у працівників, однак жодного обмеження щодо освіти законодавством не передбачається, оскільки наявність знань може бути підтверджена проходженням спеціалізованих курсів чи курсів з підвищення кваліфікації без отримання вищої освіти.
Права та законні інтереси Скаржника обмежуються, оскільки у штаті Скаржника наявні працівники з відповідними знаннями у галузі будівництва, що підтверджуються свідоцтвом про підвищення кваліфікації але не з вищою або неповно вищою освітою будівельника , чи інженера будівельника.
За даними обставинами вимоги щодо освіти з конкретною кваліфікацією є дискримінаційними, враховуючи те, що законодавством передбачена можливість вимагати наявність знань у працівників, що не обмежуються виключно освітою за конкретно визначеною Замовником кваліфікацією, а може бути підтверджена і іншим чином.
Таким чином вимоги Замовника є необґрунтованими та дискримінаційними , що призводять до позбавлення можливості прийняття участі тих потенційних учасників, які мають необхідну кількість працівників у штаті, однак без вищої або неповної вищої освіти кваліфікацією «будівельник», «інженер-будівельник».
Відповідно до ч.2 ст.18 закону України « Про публічні закупівлі»
Скарги, що стосуються тендерної документації та/або прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, що відбулися до закінчення строку, установленого для подання тендерних пропозицій, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, але не пізніше ніж за чотири дні до дати, установленої для подання тендерних пропозицій.
Згідно з п.18 ст.18 закону України « Про публічні закупівлі» За результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення:
1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом);
2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
У звязку з вищевикладеним , просимо:
1 Прийняти скаргу до розгляду
2. Встановити наявність порушення Замовником процедури Закупівлі UA-2020-07-06-000351-a
3. Зобов’язати Замовника привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства та усунути дискримінаційні умови щодо наявності у учасника «кваліфікованих робітників з інструментом» відповідно до Класифікатору професій кількістю не менше 9 працівників, складена відповідно нижченаведеної таблиці, а саме в частині не менше 9 працівників.
4. Зобов’язати Замовника привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства та усунути дискримінаційні умови щодо підтвердження інформації по наявність у Учасника таких працівників.
5. Зобов’язати Замовника привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства та усунути дискримінаційні умови щодо освіти працівників.
Додатки: Платіжне доручення
Прошу також враховувати наявність аналогічного рішення Колегії від 05.07.2017 №4415-р/пк-пз; Голова Колегії А. ВОВК.
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга щодо порушення Закону 09.07.2020 14:31
Причина:
Скарга скасована суб'єктом оскарження
Дата скасування:
09.07.2020 14:32
Вимога
Залишено без розгляду
Відповідно до порядку обліку платників податків і зборів
Номер:
2e8722da9f164491b0077103a855c24c
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-07-06-000351-a.b2
Назва:
Відповідно до порядку обліку платників податків і зборів
Вимога:
Відповідно до порядку обліку платників податків і зборів Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України 29 грудня 2011 р. за № 1562/20300, п.1.4. розділу І, З метою проведення податкового контролю платники податків підлягають реєстрації або взяттю на облік у контролюючих органах за місцезнаходженням юридичних осіб, відокремлених підрозділів юридичних осіб, місцем проживання осіб (основне місце обліку), а також за місцем розташування (реєстрації) їх підрозділів, рухомого та нерухомого майна, об'єктів оподаткування або об'єктів, які пов'язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність (неосновне місце обліку).
Якщо у платника податків на території іншої адміністративно-територіальної одиниці, відмінної від території адміністративно-територіальної одиниці за своїм місцезнаходженням, виникають обов’язки щодо подання податкових декларацій (розрахунків, звітів) та/або нарахування, утримання або сплати (перерахування) податків, зборів тощо, платник зобов’язаний стати на облік за неосновним місцем обліку у відповідному контролюючому органі.
Згідно з Порядком для взяття на облік за неосновним місцем обліку платник податків зобов'язаний протягом 10 робочих днів після створення відокремленого підрозділу, реєстрації рухомого чи нерухомого майна чи відкриття об'єкта чи підрозділу, через які провадиться діяльність, або які підлягають оподаткуванню чи пов'язані з оподаткуванням, подати до відповідного контролюючого органу заяву про взяття на облік за неосновним місцем обліку за формою №17-ОПП. Заява може бути подана як до контролюючого органу за неосновним місцем обліку, так і до контролюючого органу за основним місцем обліку.
Виходячі з вищевказаного вимога, щодо: інформацією територіального органу ДПС (лист, довідка), що підтверджує взяття на облік за неосновним місцем обліку платників податків в Черкаській області (не стосується тих учасників, які зареєстровані за основним місцем реєстрації в Черкаській області, про що скласти довідку в довільній формі); розділ 2.Зміст пропозиції тедерної документації вважаємо як дискримінаційні умови.
Керуючись принципами здійснення закупівель, закріпленими у статті 3 Закону та з дотриманням законодавства в цілому та при умові відсутності у такій тендерній документації вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників , прошу Вас, цю вимогу видалити та внести зміни до тендерної документації , згідно Закону про публічні закупівлі.
Директор ТОВ «БК БУДЦЕНТР» Грек С.Ф.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
08.07.2020 11:56
Вирішення:
Оскільки фінансування на проведення капітального ремонту по об’єкту «Амбулаторія загальної практики сімейної медицини по вул. Голубця, 2, в с. Ліпляве Канівського району» здійснюється за рахунок коштів місцевого бюджету, то Замовник в своїй тендерній документації вимагає від Учасника надання інформації територіального органу ДПС (лист, довідка), що підтверджує взяття на облік за неосновним місцем обліку платників податків в Черкаській області (не стосується тих учасників, які зареєстровані за основним місцем реєстрації в Черкаській області, про що скласти довідку в довільній формі).
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
27.07.2020 10:10
Вимога
Залишено без розгляду
Керуючись принципами здійснення закупівель, закріпленими у статті 3 Закону та з дотриманням законодавства в цілому та при умові відсутності у такій тендерній документації вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників
Номер:
2d15a127ecbd470baf9fbe64d46ddd77
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-07-06-000351-a.b1
Назва:
Керуючись принципами здійснення закупівель, закріпленими у статті 3 Закону та з дотриманням законодавства в цілому та при умові відсутності у такій тендерній документації вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників
Вимога:
Відповідно до статті 16 Закону, замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв, як наявність обладнання та матеріально-технічної бази, наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору, а також перелік документів, що підтверджують інформацію учасників про відповідність їх таким критеріям.
Відповідно до статті 16 Закону у редакції,Законом встановлено такі кваліфікаційні критерії:
1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій;
2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід;
3) наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів);
4) наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю.
Оскільки замовник має право встановити в умовах документації необхідність підтвердження відповідності учасників всім, декільком або одному кваліфікаційному критерію, важливим аспектом є визначення замовником саме тих критеріїв, які необхідні безпосередньо для участі в оголошеній процедурі закупівлі.
Керуючись принципами здійснення закупівель, закріпленими у статті 3 Закону та з дотриманням законодавства в цілому та при умові відсутності у такій тендерній документації вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників , прошу Вас, посилаючись на певні нормативи, довести необхідність встановлення критеріїв щодо: В складі пропозиції учасника повинна міститись довідка з інформацією про наявність у учасника «кваліфікованих робітників з інструментом» відповідно до Класифікатору професій кількістю не менше 9 працівників, складена відповідно нижченаведеної таблиці, а саме в частині не менше 9 працівників. Адже за таких умов, взяти участь у процедурі зможутьь лише ті субєкти господорювання, які мають як мінімум 9 осіб працівників «кваліфікованих робітників з інструментом» . У наданій відповіді прошу враховувати наявність п.9 розділу 3 тендерної документації. Також звертаю увагу, що дискримінаційними умовами є вимоги щодо надання підтвердження зв’язку учасника та заявлених працівників відповідної кваліфікації наданням відповідних документів (трудових книжок, тощо). Надання таких документів без згоди працівників є порушенням Закону України «Про захист персональних даних», а працівники відмовляються надати учаснику таку згоду.
Крім того, наведені вище умови Документації (у разі, зокрема, відмови працівників учасника від оприлюднення персональних даних) можуть стати підставою для відхилення тендерних пропозицій потенційних учасників з причин, що не залежать від них. Такі вимоги є дискримінаційними по відношенню до потенційних учасників Процедури закупівлі, у тому числі Скаржника.
Прошу також враховувати наявність аналогічного рішення Колегії від 05.07.2017 №4415-р/пк-пз; Голова Колегії А. ВОВК.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
08.07.2020 11:34
Вирішення:
Відповідно до ст.16 ЗУ «Про публічні закупівлі» Замовник вимагає від учасників процедури закупівлі один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв:
1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій;
2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід;
3) наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів);
4) наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю.
Замовник в тендерній документації вимагає від учасників такі кваліфікаційні критерії:
1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій;
2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід;
3) наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів).
Вказана в тендерній документації вимога щодо надання довідки з інформацією про наявність у учасника «кваліфікованих робітників з інструментом» відповідно до Класифікатору професій кількістю не менше 9 працівників є підтвердженням у учасника необхідної кількості працівників відповідної кваліфікації для виконання даного об’єму робіт. Крім того, на підтвердження інформації щодо наявності у Учасника таких працівників, йому необхідно у складі тендерної пропозиції надати накази про призначення (переведення) на посаду на кожного працівника, якого зазначено у довідці, або договори цивільно-правового характеру (п.2 Розділ 1 Додаток 2) Копії трудових книжок Замовник не вимагає!
Тому вважаємо дії Замовника такими, що не містять дискримінаційних вимог.
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
27.07.2020 10:10