-
Відкриті торги з публікацією англійською мовою
-
Безлотова
-
КЕП
Основні неорганічні хімічні речовини (гідроксихлорид алюмінію Полвак – 40 або еквівалент, гіпохлорит натрію марки «А», хлор рідкий в контейнерах та балонах)
Завершена
8 237 620.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 41 188.10 UAH
мін. крок: 0.5% або 41 188.10 UAH
Період оскарження:
22.06.2020 13:39 - 19.07.2020 00:00
Вимога
Відхилено
ВИМОГА щодо усунення порушень під час проведення процедури закупівлі
Номер:
9925da707f464c9a85592d61924de02d
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-06-22-004296-c.b1
Назва:
ВИМОГА щодо усунення порушень під час проведення процедури закупівлі
Вимога:
ВИМОГА
щодо усунення порушень під час проведення процедури закупівлі
Відповідно до оголошення про здійснення відкритих торгів з публікацією англійською мовою від 22.06.2020 р., ідентифікатор № UA-2020-06-22-004296-c (далі – Закупівля), Комунальне підприємство "Чернівціводоканал" (далі – Замовник) здійснює закупівлю, предметом якої є: Код згідно ДК 021:2015: 24310000-0 Основні неорганічні хімічні речовини (гідроксихлорид алюмінію Полвак – 40 або еквівалент, гіпохлорит натрію марки «А», хлор рідкий в контейнерах та балонах)
Відповідно до ч. 1 ст. 24 Закону України «Про публічні закупівлі» фізична/юридична особа має право не пізніше ніж за 10 днів до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру.
Відповідно до преамбули Закону України «Про публічні закупівлі» метою Закону є Метою цього Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.
Згідно з нормами ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» закупівлі повинні здійснюватися за принципами добросовісної конкуренції серед учасників; максимальної економії, ефективності та пропорційності; недискримінації учасників та рівного ставлення до них; запобігання корупційним діям і зловживанням. Учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Згідно з приписами частини 4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Наше підприємство вважає, що Тендерна документація (далі – ТД) Замовника містить положення та вимоги, які порушують встановлені Законом принципи здійснення публічних закупівель щодо недискримінації учасників, максимальної економії та ефективності, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, що вбачається з наступного.
1. Як вбачається з ТД і Додатку № 3 "Технічні вимоги. Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі", товарами, які складають предмет закупівлі, є:
- гідроксихлорид алюмінію Полвак – 40 або еквівалент;
- гіпохлорит натрію марки «А»;
- хлор рідкий в контейнерах та балонах.
Як вбачається з ТД, предметом закупівлі фактично є абсолютно різні за своїми технічними, якісними та кількісними характеристиками товари - гідроксихлорид алюмінію (коагулянт), гіпохлорит натрію та хлор рідкий, які відрізняються за призначенням, хімічним складом та технологією виробництва.
Зокрема, гіпохлорит натрію та хлор рідкий використовуються для знезараження води, в той час як гідроксихлорид алюмінію (коагулянт) використовується для очистки води.
В ТД документації відсутнє обґрунтування Замовником необхідності об'єднання двох різних товарів в один предмет закупівлі без розділення його на лоти.
Вважаємо, що таке об'єднання штучно обмежує конкуренцію при проведенні закупівлю виключно в інтересах певного суб'єкта господарювання, який має змогу поставити відразу всі товари.
За таких обставин вважаємо, що таке необґрунтоване об'єднання різних товарів є дискримінаційною умовою ТД, а також призведе до порушення принципу максимальної економічної ефективності проведення закупівлі.
2. В Додатку № 3 "Технічні вимоги. Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі" до ТД зазначено, що у складі тендерної пропозиції щодо гідроксихлориду алюмінію необхідно надати документи:
- Дослідження коагулянту в лабораторії Замовника протягом чотирьох різних періодів року (зима, весна, літо, осінь), підтверджені промисловими випробуваннями (згідно ДБН В.2.5.-74:2013 «Водопостачання. Зовнішні мережі та споруди. Основні положення проектування»);
- Учасник обов’язково у складі пропозиції повинен надати копію документів про проведення лабораторних досліджень протягом різних періодів року (зима, весна, літо, осінь) у лабораторії Замовника чи іншій лабораторії, підтверджені позитивними промисловими випробуваннями реагентів на очисних спорудах замовника – у різні періоди року – зима, весна, літо, осінь (внесено до регламенту роботи водоочисних споруд Замовника).
Вважаємо зазначені вище вимоги ТД дискримінаційними та такими, що встановлені Замовником виключно в інтересах того (тих) господарюючого (господарюючих) суб’єктів, які до оголошення даної процедури:
- мали відносини із Замовником;
- пропонований ними гідроксихлорид алюмінію досліджувався в лабораторії Замовника та проходив промислові випробування на водоочисних спорудах Замовника;
- пропонований ними гідроксихлорид алюмінію внесений до регламенту роботи водоочисних споруд Замовника;
- вони заздалегідь мають можливість надати в складі тендерних пропозицій відповідні документи.
Сферою застосування (функціональним призначенням) коагулянтів є саме очищення промислової (стічної) води та/або обробка питної води. Ефективність роботи коагулянту для очищення стічних вод обумовлена кількістю активної речовини.
Тому в разі якщо за своїми технічними та якісними показниками коагулянт відповідає зазначеним в Додатку № 3 до ТД вимогам, такий коагулянт апріорі може використовуватись Замовником і ефект застосування буде таким, на який очікує Замовник, незалежно від результатів випробувань та досліджень саме у Замовника.
Тому, вважаємо, що вимога ТД Замовника про надання документів щодо підтвердження промисловими випробуваннями на очисних спорудах саме Замовника та й ще протягом різних періодів року, а також вимога щодо обов'язкового внесення пропонованого учасником гідроксихлориду алюмінію до регламенту роботи водоочисних споруд Замовника є безпідставними та дискримінаційними.
Така ж позиція щодо наявності в тендерній документації вимог про промислові випробування та лабораторні дослідження міститься в Рішенні органу оскарження від 24.09.2018 р. № 9832-р/пк-пз.
Крім того, зазначені вище висновки щодо вибіркового підходу Замовника до окремих учасників підтверджується практикою взаємовідносин нашого підприємства із Замовником щодо проведення у Замовника лабораторних досліджень та промислових випробувань. Так, протягом 2019 року наше підприємство двічі зверталося до Замовника (листи від 07.02.2019 р. вих. № 07022019/1-Х та від 11.03.2019 р. вих. № 11032019/2-Х) з пропозицією провести дослідження та випробування коагулянту, який постачає наше підприємство. Але Замовник навіть не відповів на нашу пропозицію.
В даній Закупівлі інший потенційний учасник в своєму зверненні від 23.06.2020 р. вже ставив до Замовнка аналогічну вимогу, яка була відхилена Замовником у відповіді, оприлюдненій в електронній системі 26.06.2020 р.
В зазначеній відповіді Замовник посилається на положення Правил технічної експлуатації систем водопостачання та водовідведення населених пунктів України (далі - Правила), які затверджені наказом Державного комітету України по житлово-комунальному господарству від 05.07.1995 р. № 30.
Відразу хочемо зазначити, що положення Правил, зокрема і ті пункти, на які посилається Замовник у відповіді від 26.06.2020 р., не містять вимог та не покладають на Замовника обов'язків використовувати виключно ті коагулянти та реагенти, які пройшли лабораторні дослідження та промислові випробування саме у Замовника (та й ще в різні пори року) та внесені до його технологічного регламенту.
Зокрема, в п.п. 6.3.2, 6.3.11, 6.3.12 Правил йдеться про лабораторно-виробничий контроль якості води (а не коагулянтів), який повинен бути організований протягом всього виробничого процесу, незалежно від коагулянтів, які використовуються.
Пункти 6.5.9, 6.5.10 Правил регламентують порядок дозування реагентів в залежності від від даних технологічних аналізів води.
Тобто фактично, Правила покладають на Замовника обов'язок постійного контролю якості води, незалежно від того, який коагулянт використовується.
Головна вимога до коагулянтів, які можуть використовуватися Замовником у виробничому процесі — це відповідність технічних, якісних та кількісних характеристик коагулянтів, які пропонують учасники вимогам ТД. Така відповідність предмету закупівлі повинна підтверджуватись сертифікатами/паспортами якості та висновками Державної санітарно-епідеміологічної експертизи.
Тому ще раз наголошуємо на тому, що вимога ТД Замовника про надання документів щодо підтвердження промисловими випробуваннями на очисних спорудах саме Замовника та й ще протягом різних періодів року, а також вимога щодо обов'язкового внесення пропонованого учасником гідроксихлориду алюмінію до регламенту роботи водоочисних споруд Замовника є безпідставними та дискримінаційними.
Враховуючи викладене вище, керуючись ст.ст. 5, 22, 24 Закону України "Про публічні закупівлі", вимагаємо усунути порушення проведення закупівлі № UA-2020-06-22-004296-c шляхом внесення змін до ТД, а саме:
1. Поділити предмет закупівлі на лоти: ДК 021:2015: 24310000-0 Основні неорганічні хімічні речовини: Лот 1 - гідроксихлорид алюмінію Полвак – 40 або еквівалент; Лот 2 - гіпохлорит натрію марки «А»; Лот 3 - хлор рідкий в контейнерах та балонах;
2. В Додатку № 3 "Технічні вимоги. Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі" ВИКЛЮЧИТИ дискримінаційні умови (абзаци) щодо гідроксихлориду алюмінію, а саме:
- Дослідження коагулянту в лабораторії Замовника протягом чотирьох різних періодів року (зима, весна, літо, осінь), підтверджені промисловими випробуваннями (згідно ДБН В.2.5.-74:2013 «Водопостачання. Зовнішні мережі та споруди. Основні положення проектування»);
- Учасник обов’язково у складі пропозиції повинен надати копію документів про проведення лабораторних досліджень протягом різних періодів року (зима, весна, літо, осінь) у лабораторії Замовника чи іншій лабораторії, підтверджені позитивними промисловими випробуваннями реагентів на очисних спорудах замовника – у різні періоди року – зима, весна, літо, осінь (внесено до регламенту роботи водоочисних споруд Замовника).
Пов'язані документи:
Учасник
- вимога скан 30.06.2020.pdf 30.06.2020 15:04
Дата подачі:
30.06.2020 15:04
Вирішення:
Згідно пункту 22 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про публічні закупівлі» предмет закупівлі - товари, роботи чи послуги, що закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі або в межах проведення спрощеної закупівлі, щодо яких учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції/пропозиції або пропозиції на переговорах (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Предмет закупівлі визначається замовником у порядку, встановленому Уповноваженим органом, із застосуванням Єдиного закупівельного словника, затвердженого у встановленому законодавством порядку.
Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15 квітня 2020 року № 708 затверджено Порядок визначення предмета закупівлі, який встановлює правила визначення замовником предмета закупівлі відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» із застосуванням показників цифр основного словника національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23 грудня 2015 року № 1749 (далі - Єдиний закупівельний словник), а також особливості визначення предмета закупівлі для окремих товарів, робіт і послуг.
Згідно ч. 3 Порядку предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно з пунктами 21 і 34 частини першої статті 1 Закону та за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника.
Замовник може визначити окремі частини предмета закупівлі (лоти) за показниками четвертої-восьмої цифр Єдиного закупівельного словника, обсягом, номенклатурою, місцем поставки товарів, виконання робіт або надання послуг.
Так, Замовником сформовано предмет закупівлі у наведений вище спосіб, не порушивши вимоги Закону України «Про публічні закупівлі».
В процесі виробництва питної води КП «Чернівціводоканал» керується Правилами технічної експлуатації систем водопостачання та водовідведення населених пунктів України, затв. Наказом Державного комітету України по житлово-комунальному господарству від 05.07.95 № 30. Відповідно до п. 6.5.8, 6.5.9 даних Правил режими реагентної обробки води у різні періоди року та види реагентів встановлюють на підставі даних фізико-хімічних, санітарно-бактеріологічних та технологічних аналізів і досвіду обробки води та затверджуються керівництвом виробника. При цьому визначають початок і кінець періоду застосування реагенту, а також послідовність, інтервали часу між введенням окремих реагентів, місце і спосіб їх введення у воду. Дози реагентів визначають на підставі даних технологічних аналізів води. У процесі експлуатації очисних споруд ці дози уточнюють за результатами перевірки ефективності їх дії на воду, що обробляється, з урахуванням змін якості води у джерелі постачання.
Пунктом 10.4.1 ДБН В.2.5-74:2013 «Водопостачання. Зовнішні мережі та споруди. Основні положення проектування» встановлено, що марку і вид реагентів, розрахункові дози реагентів слід встановлювати на основі попередніх досліджень відповідно до їх характеристик для різних періодів року в залежності від якості вихідної води та коригувати в період налагодження та експлуатації споруд. Водночас необхідно враховувати допустимі їх залишкові концентрації в очищеній воді, які встановлені ДсанПІН 2.2.4-171. Виходячи з вимог нормативних документів вбачається, що до введення в технологічний процес нових видів реагентів, потрібно визначити вплив реагенту на якість очищення, оптимальне місце введення реагенту, розрахунковий час між введеннями реагентів, визначити попередні дози реагенту.
Отже, ДБН В.2.5-74:2013 «Водопостачання. Зовнішні мережі та споруди. Основні положення проектування» встановлено, що марку і вид реагентів, розрахункові дози реагентів слід встановлювати на основі попередніх досліджень відповідно до їх характеристик для різних періодів року в залежності від якості вихідної води та коригувати в період налагодження та експлуатації споруд, оскільки якість вхідної води на різних водоканалах та очисних спорудах є відмінною від інших та має підбиратися індивідуально так як від цього залежить санітарно-епідеміологічне благополуччя населення.
Поверхневим джерелом питного водопостачання м. Чернівці, де в якості коагулянту використовується предмет закупівлі є річка Дністер. Якісні характеристики води у місці водозабору значно змінюються протягом року, а також значною мірою відрізняються від характеристик інших водозаборів Водоканалів (навіть в межах однієї річки). Технологічний процес очищення питної води є складним, багатоетапним та комплексним. Даний процес передбачає застосування спільної дії декільком реагентів та дезінфектантів (відповідно до Технологічного регламенту підприємства), тому використання не перевірених реагентів не гарантує забезпечення необхідної глибини технологічної обробки води.
Саме тому, ефективність роботи коагулянтів необхідно визначати на базі КП «Чернівціводоканал» в іншому випадку відсутність таких досліджень може призвести до збоїв у технологічному режимі роботи підприємства КП «Чернівціводоканал». А тому, вимоги тендерної документації не є дискримінаційними.
В рішенні Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 9832-р/пк-пз від 24.09.2018р. на яке Ви посилаєтесь зазначено, що документація не містить визначення аналогічної технології очищення стічних вод та аналогічної вхідної води.
А тому, Орган оскарження зобов’язав внести зміни до тендерної документації, а не зобов’язав виключити надання в складі пропозиції промислових та лабораторних випробувань.
Надання в складі тендерної пропозиції лабораторних та промислових випробувань досліджувалось Постійно діючою адміністративною колегію Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель під час розгляду скарги ТОВ НВП "Неосинтез" від 12.01.2019 № UA-2019-01-03-000684-c.b3. За результатами розгляду скарги прийнято рішення № 903-р/пк-пз від 28.01.2019р., яким в задоволенні скарги відмовлено.
Статус вимоги:
Відхилено