-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Капітальний ремонт асфальтобетонного покриття дороги по вулиці Заводська м. Рубіжне (ДК 021:2015 45230000-8 будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь).
капітальний ремонт
Завершена
31 896 237.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 159 481.19 UAH
мін. крок: 0.5% або 159 481.19 UAH
Період оскарження:
17.06.2020 17:15 - 29.06.2020 00:00
Скарга
Відхилено
Неправомірне відхилення тендерної пропозиції
Номер:
b3f475319f3c4f4bb765649c55c99570
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-06-17-008524-c.a1
Назва:
Неправомірне відхилення тендерної пропозиції
Скарга:
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «АБЗ ПРОМБУД»
84206 Донецька область м. Дружківка
вул.Енгельса Ф.,буд 83,прим. 80
ІПН 366520705910
ЄДРПОУ: 36652075
_______________________________________________________________
Антимонопольний комітет України
03035, м. Київ, вул. Митрополита Василя Липківського, 45
Суб’єкт оскарження:
Товариство з обмеженою відповідальністю «АБЗ ПРОМБУД»
ідентифікаційний код в ЄДРПОУ: 36652075
84200, Донецька обл., м. Дружківка,
вул. Енгельса Ф. 83, приміщення 80
тел.: (050)368-32-85
адреса електронної пошти: prombud2018@i.ua
Замовник:
Управління розвитку та утримання
мережі автомобільних доріг області
Луганської обласної
державної адміністрації
ідентифікаційний код в ЄДРПОУ: 41908217
93405, Луганська обл., м. Сєвєродонецьк,
проспект Центральний, 59
тел.:(06452)4-50-05
адреса електронної пошти: road@loga.gov.ua
Інформація про закупівлю:
Процедура закупівлі: відкриті торги;
Предмет закупівлі: Капітальний ремонт асфальтобетонного покриття дороги по вулиці Заводська м. Рубіжне (ДК 021:2015 45230000-8 будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь);
Ідентифікатор закупівлі:
UA-2020-06-17-008524-c
ID: 07b7b2505261462094cf0bc52dc55c64
С К А Р Г А
про порушення законодавства у сфері публічних закупівель
17.06.2020 Управління розвитку та утримання мережі автомобільних доріг області Луганської обласної державної адміністрації (далі – Замовник) розмістило за посиланням: https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2020-06-17- 008524-c, оголошення про проведення відкритих торгів про закупівлю робіт: «Капітальний ремонт асфальтобетонного покриття дороги по вулиці Заводська м. Рубіжне (ДК 021:2015 45230000-8 будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь)», ідентифікатор закупівлі: UA-2020-06-17-008524-c.
Товариство з обмеженою відповідальністю «АБЗ ПРОМБУД» (далі – Товариство) виявило бажання взяти участь у вищезазначеній закупівлі та подало свою тендерну пропозицію.
За даними протоколу розкриття тендерних пропозицій від 06.07.2020 Товариство подало найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію з найнижчою ціною вказаних робіт.
Однак, 21.07.2020 Замовник прийняв рішення про відхилення тендерної пропозиції Товариства, як такої, що не відповідає умовам Тендерної документації, згідно з пунктами 1, 2 частини 1 статті 31 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) (протокол засідання тендерного комітету №4 від 21.07.2020).
Відповідно до частини 1 статті 5 Закону закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія, ефективність та пропорційність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням.
За приписами пунктів 1, 2 частини 1 статті 31 Закону замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо учасник процедури закупівлі: не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 цього Закону та/або наявні підстави, встановлені частиною 1 статті 17 цього Закону; не відповідає встановленим абзацом 1 частини 3 статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства.
У обґрунтування свого рішення про відхилення тендерної пропозиції Товариства Замовник вказав, що відповідно до пункту 1.1. розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Тендерної документації щодо проведення процедури відкритих торгів на закупівлю робіт «Капітальний ремонт асфальтобетонного покриття дороги по вулиці Заводська м. Рубіжне (ДК 021:2015 45230000-8 будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь)», зі змінами, яка затверджена рішенням Тендерного комітету від 24.06.2020 (протокол №2 від 24.06.2020) (далі – ТД), Тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним критеріям, наявність/відсутність підстав, установлених у статті 17 Закону і в цій тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються Замовником у цій ТД з накладанням електронного цифрового підпису (далі - ЕЦП) або з накладанням кваліфікованого електронного підпису (далі - КЕП), та завантаження файлів у форматі PDF з дотримання вимог частини 3 статті 12 Закону, зокрема, довідкою/листом у довільній формі, яка/який підтверджує ознайомлення Учасника з проектом договору, який наведено у Додатку 5 до цієї тендерної документації та гарантує виконання своїх зобов’язань, у разі підписання з ним договору на основі зазначеного проекту Договору.
Так, у складі власної тендерної пропозиції Товариство надало тендерну пропозицію-гарантійний лист учасника щодо виконання вимог ТД вих.№02/07-32 від 02.07.2020.
За змістом вказаної тендерної пропозиції-гарантійного листа убачається, що, Товариство, вивчивши ТД у складі якої є проєкт Договору, зобов’язується виконати всі умови Договору у разі визнання його переможцем.
Також, у складі тендерної пропозиції Товариство надало підписаний та скріплений власною печаткою проєкт Договору на капітальний ремонт асфальтобетонного покриття дороги по вулиці Заводська м. Рубіжне, Луганської області, який наведено у Додатку №5 до ТД.
Відповідно до пункту 19 частини 2 статті 22 Закону у тендерній документації зазначаються такі відомості, зокрема, опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій. Формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст тендерної пропозиції, а саме - технічні помилки та описки.
Згідно з пунктом 2.1. розділу V «Оцінка тендерної пропозиції» ТД формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст тендерної пропозиції, а саме - технічні помилки та описки.
До формальних (несуттєвих) помилок зокрема відносяться: орфографічні помилки та технічні описки в словах та словосполученнях, що зазначені в документах, які надані учасником; зазначення назви документу, необхідність у наданні якого передбачена цією документацією, у спосіб що відрізняється від вказаного в цій документації, та який підготований безпосередньо учасником, у разі якщо такий документ за своїм змістом відповідає вимогам цієї документації, відсутність визначеної замовником інформації (її окремих фрагментів) у змісті певного документу, подання якого вимагається згідно з тендерної документації, та за умови наявності такої інформації в повному об’ємі у змісті іншого документу, наданого у складі тендерної пропозиції, накладення ЕЦП або КЕП не у відповідності до вимог тендерної документації, але в порядку, що дозволяє електронна площадка з якої подавався пропозиція учасника (відсутність ЕЦП або КЕП не вважається формальною помилкою), зміна розширення сканованого(их) файлу(-ів) PDF (PortableDocumentFormat) в результаті накладання ЕЦП або КЕП, тощо.
Ураховуючи вищезазначене, убачається, що відсутність у складі тендерної пропозиції Товариства окремої довідки/листа у довільній формі, яка/який підтверджує ознайомлення Товариства з проєктом Договору, який наведено у Додатку 5 до ТД, та виконання своїх зобов’язань, у разі підписання з ним Договору на основі зазначеного проєкту Договору, не може бути підставною для відхилення тендерної пропозиції Товариства.
Крім того, згідно з пунктами 5.1., 5.4. розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Замовник вимагає від учасників подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям, а саме:
1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій відповідно до вимог Додатку 2 до цієї ТД;
2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід відповідно до вимог Додатку 2 до цієї ТД;
3) наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) відповідно до вимог Додатку 2 до цієї тендерної документації (ЗМІНИ);
4) наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю – не вимагається.
Учасник процедури закупівлі в електронній системі закупівель під час подання тендерної пропозиції підтверджує відсутність підстав, передбачених пунктами 5, 6, 12 і 13 частини 1 та частиною 2 статті 17 Закону у вигляді довідок (зведеної довідки, тощо), складених учасником у довільній формі, зміст яких підтверджує відсутність відповідних підстав для відмови в участі у процедурі закупівлі. Спосіб документального підтвердження згідно із законодавством щодо відсутності підстав, передбачених пунктами 5, 6, 12 і 13 частини першої та частиною другою статті 17 Закону, визначається замовником для надання таких документів лише переможцем процедури закупівлі через електронну систему закупівель.
Замовник не вимагає від учасників документів, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 1 і 7 частини першої статті 17 Закону.
Проте, Товариство у порушення вказаних умов нібито не надало довідку про відсутність підстав, передбачених частиною 2 статті 17 Закону.
Відповідно до частин 1, 2 статті 17 Закону замовник приймає рішення про відмову учаснику в участі у процедурі закупівлі та зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію учасника або відмовити в участі у переговорній процедурі закупівлі (крім випадків, зазначених у пунктах 2, 4, 5 частини другої статті 40 цього Закону) в разі, якщо:
1) замовник має незаперечні докази того, що учасник процедури закупівлі пропонує, дає або погоджується дати прямо чи опосередковано будь-якій службовій (посадовій) особі замовника, іншого державного органу винагороду в будь-якій формі (пропозиція щодо найму на роботу, цінна річ, послуга тощо) з метою вплинути на прийняття рішення щодо визначення переможця процедури закупівлі або застосування замовником певної процедури закупівлі;
2) відомості про юридичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, внесено до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення;
3) службову (посадову) особу учасника процедури закупівлі, яку уповноважено учасником представляти його інтереси під час проведення процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником, було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією;
4) суб’єкт господарювання (учасник) протягом останніх трьох років притягувався до відповідальності за порушення, передбачене пунктом 4 частини другої статті 6, пунктом 1 статті 50 Закону України "Про захист економічної конкуренції", у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, що стосуються спотворення результатів тендерів;
5) фізична особа, яка є учасником процедури закупівлі, була засуджена за злочин, учинений з корисливих мотивів (зокрема, пов’язаний з хабарництвом та відмиванням коштів), судимість з якої не знято або не погашено у встановленому законом порядку;
6) службова (посадова) особа учасника процедури закупівлі, яка підписала тендерну пропозицію (або уповноважена на підписання договору в разі переговорної процедури закупівлі), була засуджена за злочин, вчинений з корисливих мотивів (зокрема, пов’язаний з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якої не знято або не погашено у встановленому законом порядку;
7) тендерна пропозиція подана учасником конкурентної процедури закупівлі або участь у переговорній процедурі бере учасник, який є пов’язаною особою з іншими учасниками процедури закупівлі та/або з уповноваженою особою (особами), та/або з керівником замовника;
8) учасник процедури закупівлі визнаний у встановленому законом порядку банкрутом та стосовно нього відкрита ліквідаційна процедура;
9) у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань відсутня інформація, передбачена пунктом 9 частини другої статті 9 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" (крім нерезидентів);
10) юридична особа, яка є учасником процедури закупівлі (крім нерезидентів), не має антикорупційної програми чи уповноваженого з реалізації антикорупційної програми, якщо вартість закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) або робіт дорівнює чи перевищує 20 мільйонів гривень (у тому числі за лотом);
11) учасник процедури закупівлі є особою, до якої застосовано санкцію у виді заборони на здійснення у неї публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України "Про санкції";
12) службова (посадова) особа учасника процедури закупівлі, яку уповноважено учасником представляти його інтереси під час проведення процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником, було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми;
13) учасник процедури закупівлі має заборгованість із сплати податків і зборів (обов’язкових платежів), крім випадку, якщо такий учасник здійснив заходи щодо розстрочення і відстрочення такої заборгованості у порядку та на умовах, визначених законодавством країни реєстрації такого учасника.
Замовник може прийняти рішення про відмову учаснику в участі у процедурі закупівлі та може відхилити тендерну пропозицію учасника в разі, якщо учасник процедури закупівлі не виконав свої зобов’язання за раніше укладеним договором про закупівлю з цим самим замовником, що призвело до його дострокового розірвання, і було застосовано санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків - протягом трьох років з дати дострокового розірвання такого договору.
Учасник процедури закупівлі, що перебуває в обставинах, зазначених у частині 2 цієї статті, може надати підтвердження вжиття заходів для доведення своєї надійності, незважаючи на наявність відповідної підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі. Для цього учасник (суб’єкт господарювання) повинен довести, що він сплатив або зобов’язався сплатити відповідні зобов’язання та відшкодування завданих збитків.
Якщо замовник вважає таке підтвердження достатнім, учаснику не може бути відмовлено в участі в процедурі закупівлі.
За змістом тендерної пропозиції Товариства убачається, що Товариство надало усі документи, що підтверджують відсутність підстав, передбачених частиною 1 статті 17 Закону, а саме:
- Довідку вих.№02/07-17 від 02.07.2020 про те, що відомості про Товариство не внесено до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення;
- Гарантійний лист вих.№02/07-16 від 02.07.2020 про те, що службову (посадову) особу Товариства Колоса С.О., якого уповноважено представляти інтереси Товариства під час проведення процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією;
- Довідку вих.№02/07-15 від 02.07.2020 про те, що Товариство протягом останніх трьох років не притягувалося до відповідальності за порушення, передбачене пунктом 4 частини 2 статті 6, пунктом 1 статті 50 Закону України «Про захист економічної конкуренції», у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, що стосуються спотворення результатів тендерів;
- Довідку вих.№02/07-12 від 02.07.2020 про те, що у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань наявна інформація, передбачена пунктом 9 частини другої статті 9 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань»;
- Інформаційну довідку вих.№02/074-27 від 02.07.2020 про те, що Товариство має затверджену антикорупційну програму та наказ про призначення уповноваженого з реалізації антикорупційної програми;
- Інформаційну довідку вих.№02/07-18 від 02.07.2020 про те, що службова (посадова) особа Товариства Колос С.О., який підписав тендерну пропозицію не був засуджена за злочин, вчинений з корисливих мотивів (зокрема, пов’язаний з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якого не знято або не погашено у встановленому законом порядку;
- Гарантійний лист вих.№02/07-10 від 02.07.2020 про те, що Товариство не має заборгованості зі сплати податків і зборів (обов’язкових платежів);
- Довідку вих.№02/07-11 від 02.07.2020 про те, що Товариство не визнано у встановленому законом порядку банкрутом та стосовно нього не відкрита ліквідаційна процедура;
- Інформаційну довідку вих.№02/07-30 від 02.07.2020 про те, що службова (посадова) особа Товариства Колос С.О., якого уповноважено представляти інтереси Товариства під час проведення процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми;
- Довідку вих.№02/07-29 від 02.07.2020 про те, що до Товариства не застосовано санкцію у виді заборони на здійснення у неї публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України «Про санкції»;
Також, Товариство надало усі визначені Додатком №2 до ТД документи:
- Довідку про наявність обладнання та матеріально-технічної бази вих.№02/07-21 від 02.07.2020 з документами, що підтверджують вказані в ній відомості;
- Довідку про перелік матеріально-технічної бази вих.№02/07-26 від 02.07.2020 з документами, що підтверджують вказані в ній відомості;
- Довідку про наявність асфальтобетонного заводу вих.№02/07-8 від 02.07.2020 з документами, що підтверджують вказані в ній відомості;
- Довідку щодо наявності працівників відповідної кваліфікації вих.№02/07-25 від 02.07.2020 з документами, що підтверджують вказані в ній відомості;
- Довідку про виконання аналогічних договорів вих.№02/07-15 від 02.07.2020 з документами, що підтверджують вказані в ній відомості;
- Інформаційну довідку про залучення дорожньої лабораторії вих.№02/07-18 від 02.07.2020 з документами, що підтверджують вказані в ній відомості;
- Документи на підтвердження відповідності пропозиції умовам ТД: лист про уповноважену особу вих.№02/07-9 від 02.07.2020, копію наказу №5 від 15.02.2019, копію рішення Учасника Товариства №1 від 14.02.2019, копію рішення Учасника Товариства №2 від 27.02.2019, копії паспорта та РНОКПП директора Товариства, копію Статуту Товариства, витягу з реєстру платників ПДВ №14051045000029, виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань з відомостями про Товариство, копії ліцензії, виданої Державною архітектурно-будівельною інспекцією України на підставі рішення від 22.08.2017 №35-Л з додатками та інше.
Надання довідки щодо виконання/невиконання учасниками своїх зобов’язань за раніше укладеним договором про закупівлю із Замовником, що призвело до його дострокового розірвання, і застосування санкцій у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків - протягом трьох років з дати дострокового розірвання такого договору ані пунктом 1.1. розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції», ані Додатком №2 до ТД не вимагалося.
Крім того, Товариство ніколи не укладало із Замовником будь-яких договорів.
Ураховуючи вищезазначене убачається, що Товариство відповідає кваліфікаційним критеріям, установленим статтею 16 Закону та умовами ТД, підстави, визначені частинами 1 та 2 статті 17 Закону підстави для відхилення тендерної пропозиції Товариства відсутні.
Таким чином, рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції Товариства є безпідставним, необгрутованими та порушує належні Товариству права на недискримінацію учасників, об’єктивну та неупереджену оцінку тендерних пропозицій, а тому воно підлягає скасуванню.
З огляду на викладене, керуючись статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі»,-
ПРОШУ:
Прийняти рішення про встановлення порушень процедури закупівлі робіт «Капітальний ремонт асфальтобетонного покриття дороги по вулиці Заводська м. Рубіжне (ДК 021:2015 45230000-8 будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь)», ідентифікатор закупівлі: UA-2020-06-17-008524-c.
Зобов’язати Управління розвитку та утримання мережі автомобільних доріг області Луганської обласної державної адміністрації скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції Товариства з обмеженою відповідальністю «АБЗ ПРОМБУД», як таку, що не відповідає умовам Тендерної документації згідно з пунктами 1, 2 частини 1 статті 31 Закону України «Про публічні закупівлі» (протокол засідання тендерного комітету №4 від 21.07.2020).
Директор
ТОВ «АБЗ ПРОМБУД» С.О. Колос
31 липня 2020 року
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга.PDF 31.07.2020 16:00
- Сплата.PDF 31.07.2020 16:16
- рішення від 05.08.2020№15016.pdf 05.08.2020 21:52
- Інформація про перенесення розгяду скарги від 11.08.2020№12243.pdf 12.08.2020 12:14
- Інформація про резолютивну частину рішення від 27.08.2020 №16213.pdf 28.08.2020 17:57
- рішення від 27.08.2020№16213.pdf 01.09.2020 15:36
- Пояснення для АМКУ на скаргу АБЗ.docx 10.08.2020 15:33
- Пояснення замовника від 10.08.2020 №1.19-834.pdf 10.08.2020 15:33
Дата прийняття скарги до розгляду:
31.07.2020 17:05
Дата розгляду скарги:
11.08.2020 12:00
Місце розгляду скарги:
АМКУ
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
05.08.2020 21:52
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
01.09.2020 15:36