-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
09110000-3 - Тверде паливо (вугілля кам’яне)
(або еквіваленти)
Завершена
2 307 400.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 11 537.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 11 537.00 UAH
Період оскарження:
16.06.2020 20:05 - 28.06.2020 00:00
Скарга
Відхилено
Замовником порушено порядок здійснення публічних закупівель
Номер:
0401d209203b4b71ab9ffb69776bbf11
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-06-16-008925-c.b3
Назва:
Замовником порушено порядок здійснення публічних закупівель
Скарга:
Замовником порушено порядок здійснення публічних закупівель
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга.pdf 17.07.2020 18:11
- Додатки.pdf 17.07.2020 18:11
- Рішення від 21.07.2020 № 14002.pdf 22.07.2020 10:36
- інформація про перенесення розгляду скарги 11522.pdf 31.07.2020 17:13
- інформація про перенесення розгляду скарги від 10.08.2020 № 12151.pdf 11.08.2020 09:59
- Інформація про резолютивну частину рішення від 12.08.2020 № 15471.pdf 13.08.2020 20:01
- рішення від 12.08.2020 № 15471.pdf 17.08.2020 20:06
- повідомлення 24.07.2020 13:59
- повідомлення 2 24.07.2020 13:59
- повідомлення 3 24.07.2020 13:59
- повідомлення 4 24.07.2020 14:00
- повідомлення 5 25.07.2020 18:38
Дата прийняття скарги до розгляду:
17.07.2020 12:38
Дата розгляду скарги:
30.07.2020 16:00
Місце розгляду скарги:
АМКУ
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
22.07.2020 10:36
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
17.08.2020 20:07
Вимога
Залишено без розгляду
Вимога до Замовника
Номер:
ffe53d3bf59b4f03a8cb31702da4f292
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-06-16-008925-c.b2
Назва:
Вимога до Замовника
Вимога:
Вимога ТД: Учаснику нелбхідно надати: копія(-ї) посвідчення (-ь) про якість вугілля, шо є предметом закупівлі, видані на учасника.
Дана вимога є дискримінаціїною та такою що штучно обмежує конкурецію серед учасників.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації Учасників. А дії Замовника (в частині встановлення зазначених нижче умов тендерної документації) порушують вимоги цієї статті Закону та один з принципів здійснення державних закупівель, визначених статтею 3 Закону, а саме - недискримінація Учасників.
Відіповідно до ДСТУ 7146:2010 посвідчення якості видаться на відвантажену партію вугілля. Зазначаємо, що вищевикладену вимогу Замовника зможуть виконати лише ті Учасники торгів, що вже купляли та отримували товар, що є предметом даної закупівлі у виробника напряму або через поседеника, який має прямий договір з виробником та можливість замовити товар у виробника під свого покупця. Зазначаємо, що більшість учасників не мають прямого договору з виробником, та не зобовязані мати укладений договір саме з виробником. Наше товариство співпрацює з постачальниками. які отримують товар на своє імя та здійснюють перепродаж товару ішим особам, у тому числі і нашому підприємтву. Крім того, деякий товар, який постачальник не має в наявності, він замовляє у виробника відповідно нашій заявці на умовах здійснення передоплати. Зазначаємо, що наше товарситво постійно приймає участь у торгах, що проводяться замовниками на підставі Закону, але ми не маємо можливості та обов'язку постійно отримувати посвідчення якості та закуповувати товар, що необхідний Замовнику на етапі підготовки тендерної пропозиції під кожного замовника окремо з метою забезпечення своєї участі в торгах. Крім того для отримання посвідчення якості на вугілля камяне. що є предметом закупівлі, учаснику необхідно замовити та отримати такий товар, що о покладає на учасників Процедури закупівлі матеріальні витрати, що може призвести до здороження предмета закупівлі, що є порушенням принципу здійснення закупівель, визначеного статтею 3 Закону, а саме – максимальна економія та ефективність.
Відповідно до вимог ДСТУ 7146:2010 документ. що підтверджує якість товару на момент укладання договору є сертифікат генетичних, технологічних та якісних характеристик, який в повному обсяз підтверджує якість товару, що пропонується до постачання.
Вимагаємо виключити дискримінаційну вимогу тендерної документації, у іншому випадку будемо вимушені звернутись за захистом своїх прав до АМКУ та контролюючих органів для притягнення уповноваженої особи замовника до відповідальності за порушення чинного законодавства України.
Зазначаємо, що вищевказана вимога замовника суперечить положенням ст. 23 ЗУ "Про публічні закупівлі."
Шановний Замовнику! то було у минулому році!.
Станом на 2020 рік є безліч рішень АМКУ якими задоволено скарги та зобовязано внести зміни.
Вимагаємо додатково надати пояснення щодо наступного: Яким нормативно-правовим актом ви керувались при встановленні вищевказаної вимоги?! (відповідно до ст. 22 Замовник мое влючати у тендерну документацію тільки ті вимоги, що передачені чинним законодавством!. Оте надайте пояснення яким актом чинного законодавсва передбачено надання посвідчення якості на момент підготовки тендерної пропозиції.
Зазначємо, що дана інформація є необхідною для звернення до АМКу за захистом своїх прав та для звернення до котролюючих органів з метою проведення перевірки даної закупівлі та встановлення порушень чинного законодавства та як наслідок цього притягнення до персональної відповідальності уповноважених осіб Замовника.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
19.06.2020 12:50
Вирішення:
Розглянувши Вашу вимогу щодо встановлення дискримінаційних вимог в тендерній документації на закупівлю основний словник національного класифікатора України ДК 021:2015 "Єдиний закупівельний словник"– 09110000-3 - Тверде паливо (вугілля кам’яне) повідомляємо наступне.
Частиною 2 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» із змінами (далі – Закон) встановлено:
У тендерній документації зазначаються такі відомості:
4) інформація про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам (у разі потреби).
Отже, Законом не заборонено встановлювати в тендерній документації документи, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам.
До того ж, частиною 3 статті 22 Закону передбачено:
3. Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку Замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
При цьому Замовником не порушено пункт 3 частини 2 статті 22 Закону, яким передбачено:
3) Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону.
Тому, Замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації вимогу щодо надання учасниками посвідчення якості, виданих на учасника, які підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим Замовником вимогам та які дають можливість Замовнику пересвідчитися у якості отримуваного вугілля, підтвердженого лабораторією під час відвантаження вугілля на учасника.
На підставі частини 5, 6 статті 23 Закону, Замовником в тендерній документації встановлено:
Замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам. Якщо учасник не має відповідних маркувань, протоколів випробувань чи сертифікатів і не має можливості отримати їх до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій із причин, від нього не залежних, він може подати технічний паспорт на підтвердження відповідності тим же об’єктивним критеріям. Замовник зобов’язаний розглянути технічний паспорт і визначити, чи справді він підтверджує відповідність установленим вимогам, із обґрунтуванням свого рішення.
Виходячи з вищенаведеного, Замовник правомірно встановив вищезазначену вимогу, не порушив норми чинного законодавства, а тому не може задовільнити Вашу вимогу щодо внесення змін до тендерної документації в цій частині.
На даний момент, Замовником не порушено законодавство публічних закупівель та відсутні причини для притягнення до адміністративної відповідальності у сфері закупівель службових (посадових), уповноважених осіб замовника/членів тендерного комітету
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
02.07.2020 20:04
Вимога
Залишено без розгляду
Дискримінаційна вимога
Номер:
1f7a687f6f4e48bcae780c5d899e0f52
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-06-16-008925-c.a1
Назва:
Дискримінаційна вимога
Вимога:
Вимога ТД: Учаснику нелбхідно надати: копія(-ї) посвідчення (-ь) про якість вугілля, шо є предметом закупівлі, видані на учасника.
Дана вимога є дискримінаціїною та такою що штучно обмежує конкурецію серед учасників.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації Учасників. А дії Замовника (в частині встановлення зазначених нижче умов тендерної документації) порушують вимоги цієї статті Закону та один з принципів здійснення державних закупівель, визначених статтею 3 Закону, а саме - недискримінація Учасників.
Відіповідно до ДСТУ 7146:2010 посвідчення якості видаться на відвантажену партію вугілля. Зазначаємо, що вищевикладену вимогу Замовника зможуть виконати лише ті Учасники торгів, що вже купляли та отримували товар, що є предметом даної закупівлі у виробника напряму або через поседеника, який має прямий договір з виробником та можливість замовити товар у виробника під свого покупця. Зазначаємо, що більшість учасників не мають прямого договору з виробником, та не зобовязані мати укладений договір саме з виробником. Наше товариство співпрацює з постачальниками. які отримують товар на своє імя та здійснюють перепродаж товару ішим особам, у тому числі і нашому підприємтву. Крім того, деякий товар, який постачальник не має в наявності, він замовляє у виробника відповідно нашій заявці на умовах здійснення передоплати. Зазначаємо, що наше товарситво постійно приймає участь у торгах, що проводяться замовниками на підставі Закону, але ми не маємо можливості та обов'язку постійно отримувати посвідчення якості та закуповувати товар, що необхідний Замовнику на етапі підготовки тендерної пропозиції під кожного замовника окремо з метою забезпечення своєї участі в торгах. Крім того для отримання посвідчення якості на вугілля камяне. що є предметом закупівлі, учаснику необхідно замовити та отримати такий товар, що о покладає на учасників Процедури закупівлі матеріальні витрати, що може призвести до здороження предмета закупівлі, що є порушенням принципу здійснення закупівель, визначеного статтею 3 Закону, а саме – максимальна економія та ефективність.
Відповідно до вимог ДСТУ 7146:2010 документ. що підтверджує якість товару на момент укладання договору є сертифікат генетичних, технологічних та якісних характеристик, який в повному обсяз підтверджує якість товару, що пропонується до постачання.
Вимагаємо виключити дискримінаційну вимогу тендерної документації, у іншому випадку будемо вимушені звернутись за захистом своїх прав до АМКУ та контролюючих органів для притягнення уповноваженої особи замовника до відповідальності за порушення чинного законодавства України.
Зазначаємо, що вищевказана вимога замовника суперечить положенням ст. 23 ЗУ "Про публічні закупівлі."
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
17.06.2020 14:46
Вирішення:
Розглянувши Вашу вимогу щодо встановлення дискримінаційних вимог в тендерній документації на закупівлю основний словник національного класифікатора України ДК 021:2015 "Єдиний закупівельний словник"– 09110000-3 - Тверде паливо (вугілля кам’яне) повідомляємо.
Дане питання вже розглядалося в минулому році Антимонопольним комітетом України під час проведення аналогічної закупівлі та рішенням від 11.05.2019 року № 5800-р/пк-пз скаргу товариства з обмеженою відповідальністю "СЛАВРЕСУРС" від 17.04.2019 № UA-2019-04-05-001683-b.c1 не було задовільнено:
«Скаржник не довів і документально не підтвердив неможливість виконання вказаних умов Документації та не довів, яким чином вказані умови порушують його права, пов'язані із участю у Процедурі закупівлі, у зв'язку з чим відсутні підстави для задоволення Скарги в цій частині».
Виходячи з вищенаведеного, Замовник правомірно встановив вищезазначену вимогу, не порушив норми чинного законодавства, а тому не може задовільнити Вашу вимогу щодо внесення змін до тендерної документації в цій частині.
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
02.07.2020 20:04