• Відкриті торги з публікацією англійською мовою
  • Мультилотова
  • КЕП

Шпала дерев’яна обрізна не просочена тип 1 та шпала деревʼяна обрізна не просочена тип 2

Завершена

62 343 865.20 UAH з ПДВ
мін. крок: 0% або 23 406.00 UAH
Період оскарження: 16.06.2020 11:22 - 12.07.2020 00:00
Вимога
Відхилено

Вимога щодо усунення дискримінаційних вимог

Номер: 5da12fa6020640d4befc7dd942bcd14a
Ідентифікатор запиту: UA-2020-06-16-001354-b.a1
Назва: Вимога щодо усунення дискримінаційних вимог
Вимога:
Вимога щодо усунення дискримінаційних вимог
Пов'язані документи: Учасник
Вирішення: FSC® є міжнародною, неурядовою та не комерційною організацією, метою якої є просування відповідального ведення лісового господарства в лісах світу завдяки добровільній лісовій сертифікації. Відповідно лісова сертифікація за схемою FSC підпадає під дію статті 24 “Добровільна оцінка відповідності” Закону України “Про технічні регламенти та оцінку відповідності”. Законодавство України передбачає і заохочує добровільну лісову сертифікації за схемою FSC. Так, стаття 56 Лісового Кодексу України унормовує лісову сертифікацію як оцінку відповідності системи ведення лісового господарства встановленим міжнародним вимогам щодо управління лісами та лісокористування на засадах сталого розвитку. Зазначення міжнародних вимог у законодавстві України на практиці втілюється в дотримання міжнародних стандартів FSC. Свідченням визнання лісової сертифікації є також Програма діяльності Кабінету Міністрів України, яка затверджена Постановою Верховної Ради України від 04.10.2019 р. № 188-IX, що містить ціль 9.7. «Українці зберігають природні екосистеми для нащадків», для якої одним із показників ефективності її досягнення є “збільшення лісистості та сертифікація лісів згідно з вимогами FSC”. Стаття 22 Закону України “Про публічні закупівлі“ передбачає можливість включення до технічної специфікації серед іншого посилання на характеристики, вимоги, передбачені міжнародними або національними стандартами. Таким чином, замовник з метою захисту довкілля має право включати до специфікації предмету закупівель вимогу відповідності предмету закупівель стандартам FSC. Разом із тим, стаття 5 цього закону зазначає, що “Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників“. При цьому визначення, що є дискримінаційною вимогою, та перелік дискримінаційних вимог у законі відсутні. Претензію потенційного учасника тендеру вважаємо необґрунтованою виходячи з таких міркувань: - лише на підставі рішення суду чи АМКУ можна стверджувати, що мало місце застосування дискримінаційної норми; - тендерна документація підготовлена у відповідності до Методичних рекомендацій щодо визначення необхідності та застосування заходів із захисту довкілля до предмета закупівлі (при здійсненні закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади) на виконання статті 22 Закону України “Про публічні закупівлі” не може розглядатися такою, що має спрямований дискримінаційний чи обмежувальних характер (адже це вимога Закону, яка деталізована в Рекомендаціях, а не забаганки Замовника); - на даний час не менше 40-ка потенційних учасників торгів мають власні FSC сертифікати типу FM/CoC (лісогосподарські підприємства) або СoC (переробні підприємства або ж трейдери), які можуть бути постачальниками шпал (див. базу даних https://info.fsc.org/); - пунктом 5 статті 23 Закону України “Про внесення змін до Закону України "Про публічні закупівлі" та деяких інших законодавчих актів України щодо вдосконалення публічних закупівель” передбачено, що “У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам.”; - FSC сертифікат є запобіжником потрапляння деревини незаконного походження в ланцюги постачання продукції завдяки оцінці відповідності незалежними аудиторами. Будь-які інші механізми підтвердження законності походження деревини не мають систем верифікації, як це, наприклад, працює при здійсненні експорту лісоматеріалів з видачою сертифікатів походження (див. Закон України “Про особливості державного регулювання діяльності суб'єктів підприємницької діяльності, пов'язаної з реалізацією та експортом лісоматеріалів”); - усі суб’єкти господарської діяльності, які декларують постачання FSC-сертифікованої продукції та будучи її власником, повинні мати власний сертифікат. Вони стають утримувачами сертифікатів, забезпечуючи цілісність ланцюга постачання від виробника (лісового господарства) до кінцевого споживача. Утримувачі FSC сертифікатів позбавлені права розпорядження ним, зокрема, передавати його чи будь-яких аспектів встановленої відповідності вимогам оцінюваної системи іншій організації (Див. https://ua.fsc.org/ua-ua/newsroom/technical-news/id/525)
Статус вимоги: Відхилено