-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Медичні матеріали (код НК 024:2019: 31075 – Калоприймач для кишкової стоми відкритого типу, однокомпонентний; 31071 - Клейова пластина остоми; 31069 - Мішок уростомний багатокомпонентний; 58921 - Сечоприймач із зливним краном без кріплення до пацієнта, стерильний ; 58923 - Сечоприймач ножний переносний із зливним краном, стерильний)
Завершена
242 665.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 213.33 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 213.33 UAH
Період оскарження:
21.05.2020 09:32 - 04.06.2020 00:00
Вимога
Відхилено
ВИМОГА ПРО УСУНЕННЯ ПОРУШЕНЬ
Номер:
da74a8ad8a6343b7a6b95cbb0eb36207
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-05-21-000245-b.a1
Назва:
ВИМОГА ПРО УСУНЕННЯ ПОРУШЕНЬ
Вимога:
За результатами вивчення тендерної документації на закупівлю «Медичні матеріали (код НК 024:2019: 31075 – Калоприймач для кишкової стоми відкритого типу, однокомпонентний; 31071 - Клейова пластина остоми; 31069 - Мішок уростомний багатокомпонентний; 58921 - Сечоприймач із зливним краном без кріплення до пацієнта, стерильний ; 58923 - Сечоприймач ножний переносний із зливним краном, стерильний)», встановлено, що деякі положення тендерної документації не відповідають нормам чинного законодавства, зокрема Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), а саме:
1) Технічна специфікація (опис предмета закупівлі), викладена в п.6 Додатку 1 до тендерної документації (графа «Технічне завдання»), містить вимоги до предмета закупівлі, які відповідає продукції лише єдиного виробника Coloplast (сайт: https://www.coloplast.ua/), зокрема:
- п. 1 специфікації: «калоприймач однокомпонентний» повинен мати отвір для вирізання: внутрішній – 12 мм; зовнішній – 75 мм. Таким вимогам відповідає лише однокомпонентний калоприймач Coloplast типу Альтерна Фрі (каталожний номер 17500);
- п. 2 специфікації: «калоприймач стомічний двокомпонентний» повинен мати фланець 50 мм, розмір для вирізання 10-45 мм. Таким вимогам відповідає лише двокомпонентний калоприймач – платина Coloplast, типу Альтерна Лонг Веар рівна (каталожний номер 13181);
- п. 3 специфікації: «калоприймач двокомпонентний» повинен мати діаметр фланцю – 50 мм, об’єм 375 мл. Таким вимогам відповідає лише уростомний мішок двокомпонентний Альтерна Coloplast (каталожний номер 1758);
- п. 4 специфікації: «кало приймач однокомпонентний» повинен мати отвір для вирізання: внутрішній – 10 мм; зовнішній – 70 мм. Таким вимогам відповідає лише однокомпонентний калоприймач Альтерна Coloplast (каталожний номер 17450);
- п.5 специфікації: «сечоприймач» повинен мати об’єм 2000мл. Таким вимогам відповідає лише сечоприймач приліжковий Conveen Basic (каталожний номер 218040);
- п.6. специфікації: «сечоприймач» повинен мати об’єм 750 мл та дренажну трубку 50 см. Таким вимогам відповідає лише сечоприймач ножний Conveen Security+ (каталожний номер 051670).
Зазначені умови тендерної документації можуть виконати суб’єкти господарювання, які пропонують продукцію лише певного виробника (Coloplast), що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання.
Такі дії Замовника порушують вимоги частини 4 статті 22 Закону (Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників).
Додатково, звертаємо Вашу увагу на те, що Постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Колегія) вже розглядала аналогічні питання.
Як приклад, розгляд скарги ПНВП «Мікрон» від 15.10.2017 №UA-2017-10-10-001371-b.b2 щодо порушення Замовником порядку проведення процедури закупівлі UA-2017-10-10-001371-b в частині встановлення дискримінаційних умов, зокрема, встановлення вимог до технічних характеристики предмета закупівлі, що є ідентичними технічним характеристикам єдиного виробника.
За результатами розгляду скарги Колегія прийняла рішення №7793-р/пк-пз від 06.11.2017, яким зобов’язала Замовника внести зміни до тендерної документації.
2) Підпункт б пункту 4 розділу І Додатку 1 «Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» тендерної документації містить вимогу до Учасника: «З метою уникнення можливості постачання фальсифікованого товару у складі своєї пропозиції учасник повинен надати оригінал авторизаційного листа від виробника (представництва, філії виробника – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України) або представника, дилера, дистриб’ютора уповноваженого на це виробником, яким підтверджується можливість поставки товару в 2020 році, який є предметом закупівлі цих торгів та пропонується учасником».
Звертаємо Вашу увагу, що згідно спільного листа Мінекономрозвитку та МОЗ щодо закупівлі лікарських засобів №3301-04_55905-03_01.7_33810 від 19.12.2018 не рекомендується висувати вимоги щодо надання постачальниками ГАРАНТІЙНОГО ЛИСТА ВІД ВИРОБНИКА, оскільки це може спричинити дискримінацію потенційних учасників закупівлі.
З огляду на вищевикладене, вважаємо, що такий підхід здійснення даної закупівлі є дискримінаційним, оскільки обмежує конкурентоспроможність потенційних учасників, а в цілому впливає на можливість учасників прийняти участь у процедурі відкритих торгів.
Звертаємо Вашу увагу, що такі вимоги Замовника (надання оригіналів гарантійний листів від виробників ) є прямим порушенням частини 1 статті 5 Закону (Принципи здійснення публічних закупівель та недискримінація учасників), частини 4 статті 5 Закону (Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників), частини 4 статті 22 (Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників) та спільного листа Мінекономрозвитку та МОЗ щодо закупівлі лікарських засобів № 3301-04_55905-03_01.7_33810 від 19.12.2018.
Аналогічна позиція викладена в рішенні Колегії від 04.07.2016 №1471-р/пк-ск.
Учасником торгів ТОВ «Логістика «АК» було подано скаргу до Колегії щодо встановлення замовником дискримінаційних вимог у тендерній документації в частині надання учасником оригіналу гарантійного листа від виробника або офіційного представника виробника на території України, що підтверджує можливість постачання учасником запропонованого обладнання в необхідній кількості, якості та в потрібні терміни та проханням зобов’язати замовника внести зміни до відповідної тендерної документації.
За результатами розгляду вищевказаної скарги, Колегія прийняла рішення від 04.07.2016 №1471-р/пк-ск, яким зобов’язала замовника внести зміни до тендерної документації.
Керуючись ч.1 ст.24 Закону, звертаємось до Вас з вимогою щодо усунення порушень та приведення тендерної документації до вимог Закону, а саме: виключити дискримінаційні вимоги, визначені тендерною документацією, шляхом внесення відповідних змін до тендерної документації.
В протилежному випадку залишаємо за собою право оскаржити дану процедуру закупівлі відповідно до порядку оскарження та в терміні визначені статтею 18 Закону.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
25.05.2020 12:19
Вирішення:
Шановний учаснику! Предмет закупівлі «Медичні матеріали» (код НК 024:2019: 31075 – Калоприймач для кишкової стоми відкритого типу, однокомпонентний; 31071 - Клейова пластина остоми; 31069 - Мішок уростомний багатокомпонентний; 58921 - Сечоприймач із зливним краном без кріплення до пацієнта, стерильний ; 58923 - Сечоприймач ножний переносний із зливним краном, стерильний) згідно національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» - 33140000-3 буде забезпечувати потребу інвалідів в наданні технічних засобів згідно міської програми.
Законодавством України у сфері публічних закупівель не визначено поняття дискримінації та її форм. Однак, міжнародним правом в цій сфері закріплено чіткі засадничі рамки, якими держави повинні керуватися на національному рівні.
Європейський суд з прав людини дав роз'яснення визначенню дискримінація: «Відмінність у поводженні є дискримінаційною, якщо вона «не має об'єктивного і розумного виправдання», тобто якщо вона не переслідує «законної мети» або відсутня «розумна відповідність використовуваних засобів і переслідуваної мети». Отже, дискримінацію можна охарактеризувати, як протилежність рівності, що являє собою різне ставлення одних осіб до інших через наявність або відсутність у них певних ознак. Разом з тим, не завжди різне ставлення являє собою дискримінацію. Якщо підставою для різного ставлення є об'єктивно виправдані ознаки або ті, які мають раціональне обґрунтування, то дискримінація відсутня.
Виходячи з наведеного можна зробити висновок, що для кваліфікації дискримінації необхідно встановити: чи мало місце різне ставлення до осіб (розрізнення), чи призвело воно до обмеження або позбавлення прав особи, за якою ознакою здійснювалось розрізнення, та чи була ознака об'єктивно виправданою або чи мала вона раціональне обґрунтування.
Тобто «дискримінація» у застосуванні до процедур закупівель - це суб'єктивне ставлення замовника торгів до учасників, що має метою чи наслідком обмеження, позбавлення передбачених законом прав, надання переваг на підставі ознак, які не мають раціонального обґрунтування або не є об'єктивно виправданими.
Згідно ч.1 ст.23 Закону України «Про публічні закупівлі» Технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Характеристики товарів, робіт або послуг можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів), виконання необхідних робіт, надання послуги (послуг).
Згідно ч.2 ст.23 Закону України «Про публічні закупівлі» У разі якщо предмет закупівлі в подальшому буде використовуватися фізичними особами, технічні специфікації повинні складатися з урахуванням потреб осіб з інвалідністю або проектувальних вимог для врахування потреб усіх категорій користувачів.
Технічні характеристики до предмета закупівлі формуются згідно заяви пацієнта. Ні форму випуску, ні дозування, ні кількість предмета закупівлі не може бути змінено під час пропонування еквіваленту. Забезпечення людей з інвалідністю, що мають стому відбувається на підставі Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні», а саме в статті №38 передбачене забезпечення сечо- та калоприймачами на підставі індивідуальної програми реабілітації. Згідно Закону України «Про реабілітацію людей з інвалідністю в Україні» (стаття №23 та пункту 18 індивідуальної програми реабілітації людина з інвалідністю бере участь у виборі конкретних технічних та інших засобів реабілітації, виробів медичного призначення в межах індивідуальної програми реабілітації. Медико-технічні вимоги до предмета закупівлі формуються виключно у відповідності до інформації, що вказана в Заяві стомованого (Форма Заяви Затверджена Наказом МОЗ України від 12 лютого 2013 року №109). Саме відповідно до вимоги у зазначеній вище Заяві людина вказує конкретні технічні засоби, що потребує. Для забезпечення безперервного та ефективного процесу реабілітації людей з інвалідністю вкрай важливий саме індивідуальний підхід, що і передбачено Законом України «Про реабілітацію інвалідів в Україні» та Постановою КМУ №1686 від 08.12.2006.
Враховуючи зазначене, тендерним комітетом та відповідними спеціалістами, визначено технічні характеристики калоприймачів та сечоприймачів для забезпечення догляду за людьми з інвалідністю, важкохворими, малорухомими та лежачими пацієнтами. Крім того, досвід роботи із пацієнтами довів, що саме такі технічні характеристики калоприймачів та сечоприймачів мають найменші нарікання від пацієнтів. Тендерна документація не містить посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника. Наголошуємо, що ми зобов’язані забезпечити потреби своїх пацієнтів продукцією яка найбільш підходить для таких хворих. Кало- та сечоприймачі покликані полегшити життя пацієнту.
Тендерну документацію відкритих торгів на закупівлю за кодом ДК 021:2015-33140000-3 «Медичні матеріали» (код НК 024:2019: 31075 – Калоприймач для кишкової стоми відкритого типу, однокомпонентний; 31071 - Клейова пластина остоми; 31069 - Мішок уростомний багатокомпонентний; 58921 - Сечоприймач із зливним краном без кріплення до пацієнта, стерильний ; 58923 - Сечоприймач ножний переносний із зливним краном, стерильний) розроблено відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі». Відкриті торги (Ідентифікатор закупівлі UA-2020-05-21-000245-b проводяться через електронну систему закупівель, що робить процедуру цілковито прозорою.
Тендерна документація (Ідентифікатор закупівлі UA-2020-05-21-000245-b), в відповідності до чинного законодавства, містить перелік товарів з обов’язковим визначенням «або еквівалент», що дає змогу Учаснику вибирати товар та його виробника, який буде представляти на торгах.
Для підтвердження можливості поставки товару, визначеного технічними характеристиками в Тендерній документації Замовником було встановлено вимогу надати оригінал авторизаційного листа від виробника (представництва, філії виробника – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України) або представника, дилера, дистриб’ютора уповноваженого на це виробником, яким підтверджується можливість поставки товару в 2020 році, який є предметом закупівлі цих торгів та пропонується учасником, що дає Учаснику широкий спектр вибору для способу підтвердження своєї спроможності та сприяє створенню конкурентного середовища.
Дана вимога є єдиною для всіх учасників, тому не є дискримінаційною для окремо взятого Учасника. Звертаємо увагу, що вимогу встановлено надати оригінал авторизаційного листа не лише від виробника, але також надано можливість учаснику надати авторизаційний лист від представництва, філії виробника (якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України) або представника, дилера, дистриб’ютора уповноваженого на це виробником.
Завдання лікувального закладу – це надання своєчасної та якісної медичної допомоги пацієнтам. Враховуючи специфіку діяльності Замовника та досвід роботи, якщо виробники, або ж їх представники, дилери чи дистриб'ютори, не підтвердять надання своїх повноважень конкретному учаснику щодо можливості поставки заявленого на торги товару, для Замовника це може мати негативні наслідки щодо надання невідкладної своєчасної допомоги пацієнтам. Замовник хоче бути впевнений в тому, що учасником буде гарантовано здійснення своєчасної та якісної поставки товару. Адже, неналежне виконання або розірвання договору поставки калоприймачів і сечоприймачів з вини постачальника призведе до загрози здоров’ю окремих груп пацієнтів та численних скарг з боку пацієнтів.
Від якості та своєчасної поставки яких залежить надання невідкладної, ефективної та термінової медичної допомоги пацієнтам, а також, враховуючи той факт, що поставка товару буде здійснюватися нами до кінця 2020 року, Замовник має бути впевнений у своєчасності та якості забезпечення пацієнтів товарами, що закуповуються. Крім того зазначена вимога встановлена з метою уникнення можливості постачання фальсифікованих товарів та запобігає можливим поставкам неякісних та неоригінальних (підроблених) товарів, чи постачання не в повному обсязі товару, що є предметом закупівлі та є одним з видів гарантії вчасної поставки товару в необхідних Замовнику кількості, якості та строками придатності.
Жоден нормативний документ не містить обмежень до виду надання листів-підтверджень від представництва, філії виробника – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України або представника, дилера, дистриб'ютора уповноваженого на це виробником.
Крім того, при встановленні оскаржуваної вимоги Замовник врахував практику АМКУ. Орган оскарження неодноразово приймав рішення щодо необґрунтованості оскарження вимоги щодо надання авторизаційного листа від виробника (представництва, філії виробника – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України) або представника, дилера, дистриб’ютора уповноваженого на це виробником. Наприклад, рішення №4857-р/пк-пз від 13.03.2020, рішення №5567 -р/пк-пз від 07.05.2019. Отже, орган оскарження не вважає зазначену вимогу дискримінаційною.
Враховуючи викладене, Замовник не вбачає порушень при проведенні процедури закупівлі та вирішив, що підстави для задоволення вимоги відсутні.
Статус вимоги:
Відхилено