• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Дрова

Завершена

1 800 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 9 000.00 UAH
Період оскарження: 13.05.2020 16:14 - 24.05.2020 00:00
Вимога
Є відповідь

Стосовно дискваліфікації

Номер: 9a506fe709f04d8d92e847056f7ca844
Ідентифікатор запиту: UA-2020-05-13-004543-b.c1
Назва: Стосовно дискваліфікації
Вимога:
04.06.2020 року Тендерним комітетом Відділу освіти Іршавської райдержадміністрації Закарпатської області (далі – Замовник) здійснено розгляд тендерних пропозицій закупівлі: UA-2020-05-13-004543-b про що складеного протокол тендерних пропозицій б/н. Зазначеним протоколом Замовник прийняв рішення про дискваліфікацію тендерної пропозиції з найбільш економічно вигідною ціновою пропозицією державного підприємства "Довжанське лісомисливське господарство" далі – ДП "Довжанське ЛМГ". Даний протокол прийнятий з порушенням як умов тендерної документації так і положень ЗУ «Про публічні закупівлі» у зв’язку з чим підлягає скасуванню враховуючи наступне: 1. Замовником зазначено, що в порушення вимог розділу 3 "Інші документи, які мають бути надані учасником у складі тендерної пропозиції", що міститься в додатку №1 до тендерної документації, ДП "Довжанське ЛМГ" у складі своєї пропозиції надало копію паспорта Леднея В.І. з відсканованими сторінками 1-7 та сторінками 12-13 з відміткою про місце реєстрації, тобто відскановані не всі сторінки. Однак, відповідно до п.п.1.2.2 п.1.2 розділу 3 додатку №1 до тендерної документації встановлено, що Правомочність на укладення договору про закупівлю підтверджується наступними документами копією паспорту (всі сторінки) або двосторонню копію паспорта громадянина України у випадку, якщо такий паспорт оформлено у формі картки, що містить безконтактний електронний носій з наданням витягу з Єдиного державного демографічного реєстру щодо реєстрації місця проживання. Таким чином, Замовником визначено, що паспорт є документом, що дає можливість встановлювати правомочність особи на укладення договору за результатами закупівлі. Разом з тим, ч.16 ст.29 ЗУ "Про публічні закупівлі" встановлено, що якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником у тендерній пропозиції та/або подання яких вимагалось тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Замовник розміщує повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах: 1) що підтверджують відповідність учасника процедури закупівлі кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 цього Закону; 2) на підтвердження права підпису тендерної пропозиції та/або договору про закупівлю. Таким чином, відсутність деяких сторінок паспорта директора ДП "Довжанське ЛМГ" не є підставою для відхилення тендерної пропозиції учасника. У випадку встановлення невідповідності поданого документа вимога тендерної документації, Замовник зобов'язаний був розмістити повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в документі. Враховуючи наведене, рішення щодо відхилення тендерної пропозиції ДП "Довжанське ЛМГ" із наведеної підстави суперечить положенням ЗУ "Про публічні закупівлі", у зв'язку з чим є протиправним т підлягає скасуванню. 2. Замовником зазначено, що в порушення вимог розділу 2 "документи на підтвердження відсутності підстав для відмови учаснику, визначених ст. 17 ЗУ "Про публічні закупівлі", що міститься в додатку №1 до тендерної документації, ДП "Довжанське ЛМГ" не надало довідку про відсутність заборгованості в Учасника із сплати податків і зборів (обов'язкових платежів). Однак, Наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України, Міністерства фінансів України від 17.01.2018 № 37/11 затверджено Порядок взаємодії електронної системи закупівель з інформаційними системами Державної фіскальної служби України щодо обміну інформацією про відсутність або наявність заборгованості (податкового боргу) зі сплати податків, зборів, платежів, контроль за якими покладено на органи Державної фіскальної служби України, в учасника процедури закупівлі (далі – Порядок). Цей Порядок розроблено з метою спрощення доступу суб’єктів господарської діяльності до торгів шляхом проведення автоматичної перевірки відсутності підстав для відхилення пропозиції учасника процедури закупівлі відповідно до частини другої статті 17 розділу III Закону України "Про публічні закупівлі", підпункту 19-1.1.36 пункту 19-1.1 статті 19-1 розділу І Податкового кодексу України та підпункту 37 пункту 4 Положення про Державну фіскальну службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 травня 2014 року № 236. Отже, замовник самостійно зазначає в тендерній документації спосіб підтвердження переможцем інформації про відсутність підстав, зазначених в статті 17 Закону, зокрема інформацію щодо відсутності/наявності заборгованості із сплати податків і зборів (обов’язкових платежів) з дотриманням законодавства в цілому та з урахуванням вищезазначеного Наказу може передбачити надання згоди від учасника на отримання інформації з Державної податкової служби України автоматично у разі визначення його переможцем. Водночас 19.09.2019 прийнятий Закон України “Про внесення змін до Закону України “Про публічні закупівлі” та деяких інших законодавчих актів України щодо вдосконалення публічних закупівель” № 114-ІХ (далі – нова редакція Закону), який набрав чинності 20.10.2019 та вводиться в дію 19.04.2020. Відповідно до пункту 13 частини першої статті 17 нової редакції Закону замовник прийматиме рішення про відмову учаснику в участі у процедурі закупівлі та зобов’язаний буде відхилити тендерну пропозицію учасника або відмовити в участі у переговорній процедурі закупівлі (крім випадків, зазначених у пунктах 2, 4, 5 частини другої статті 40 цього Закону) в разі, якщо учасник процедури закупівлі має заборгованість із сплати податків і зборів (обов’язкових платежів), крім випадку, якщо такий учасник здійснив заходи щодо розстрочення і відстрочення такої заборгованості у порядку та на умовах, визначених законодавством країни реєстрації такого учасника. Частиною третьою статті 17 нової редакції Закону встановлено, що спосіб документального підтвердження згідно із законодавством щодо відсутності підстав, передбачених пунктами 5, 6, 12 і 13 частини першої та частиною другою цієї статті, визначатиметься замовником для надання таких документів лише переможцем процедури закупівлі через електронну систему закупівель. При цьому відповідно до частини п’ятої статті 17 нової редакції Закону замовник не вимагатиме документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель. Аналогічні положення містяться я у ч.4 ст.22, ч.5 ст.17, п.2 ч.2 ст.22 ЗУ "Про публічні закупівлі" Наведена позиція узгоджується із неодноразовими роз’ясненнями Департаменту сфери публічних закупівель Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України. Зокрема, такі роз'яснення наведені у відповіді на запит №923/2019 та розміщенні за веб адресою https://www.me.gov.ua/InfoRez/Details?id=f3c7f51f-6a8b-46cf-b0c5-92c5577e5c5e&lang=uk-UA на офіційному веб-сайті Міністерства. Враховуючи те, що інформація щодо наявності (відсутності) заборгованості в Учасника із сплати податків і зборів (обов'язкових платежів) доступна Замовнику в електронній системі закупівель, вимога про надання такої інформації учасником суперечить наведеним нормам закону та створює штучні перепони щодо доступу суб'єктів господарювання до участі у торгах. Водночас, Замовник у випадку отримання в електронній системі закупівель інформації про наявність у переможця заборгованості зі сплати податків, зобов'язаний буде відмовити такому учаснику в укладенні договору, таким чином реалізувавши по факту вимоги своєї тендерної документації. Рішення щодо відхилення тендерної пропозиції ДП "Довжанське ЛМГ" із наведеної підстави суперечить положенням ЗУ "Про публічні закупівлі", у зв'язку з чим є протиправним т підлягає скасуванню. 1. Замовником зазначено, що в порушення вимог розділу 3 "Інші документи, які мають бути надані учасником у складі тендерної пропозиції", що міститься в додатку №1 до тендерної документації ДП "Довжанське ЛМГ" не надало довідку з обслуговуючого банку з інформацією про наявність в учасника відкритого рахунку у такій банківській установі. Однак, вимоги щодо змісту тендерної документації наведені у ст. 22 ЗУ "Про публічні закупівлі". В зазначеній статті міститься перелік інформації/документів, що можуть вимагатися Замовником для подачі пропозиції. Зазначена норма не містить вимоги щодо необхідності надання довідки з банку про наявність рахунку. Водночас, відповідно до ч.3 ст.22 ЗУ "Про публічні закупівлі" тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Однак, законодавством не встановлена вимога щодо наявності в учасника зазначеної довідки з банківської установи. Крім того, в проекті договору про закупівлі, що долучений учасником до тендерної пропозиції, ДП "Довжанське ЛМГ" в розділі адреса та реквізити сторін, вказало свої реквізити в тому числі розрахунковий рахунок, що відкритий в Закарпатській філії АТ КБ "Приватбанк". Враховуючи наведене, рішення про відхилення пропозиції ДП "Довжанське ЛМГ" суперечить нормам ЗУ "Про публічні закупівлі" у зв'язку з чим підлягає скасуванню. Додатково звертаємо увагу, що одними із принципів здійснення публічних закупівель передбачених ст. ЗУ "Про публічні закупівлі" є максимальна економія, ефективність та пропорційність; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі. Водночас, Замовник нехтуючи зазначеними принципами, безпідставно відхилив пропозицію ДП "Довжанське ЛМГ" і визначим переможцем учасника, пропозиція якого на 742 262,76 грн. більша і призведе до надмірного витрачання коштів державної установи. З урахуванням зазначеного, та беручи до уваги мету Закону, якою є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції, замовнику під час проведення процедури закупівлі, у тому числі розгляду та оцінки тендерних пропозицій, необхідно дотримуватись принципів здійснення закупівель, не призводячи своїми діями до штучного та/або формального обмеження кола учасників для подальшого визначення переможця торгів, ДП "Довжанське ЛМГ", - вимагає: - Скасувати рішення прийняте протоколом тендерного комітету 04.06.2020 б/н - прийняти рішення про визнання переможцем ДП "Довжанське ЛМГ", яке запропонувало найбільш економічно вигідну ціну. У випадку безпідставної та/або необґрунтованої відмови в задоволені вимоги, учасник залишає за собою право на подання скарги до органу оскарження АМКУ та органів Держаудитслужби.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановний учасник. Тендерний комітет відділу освіти Іршавської РДА уважно вивчив Вашу скаргу та прийшов до висновку про неможливість її задоволення з наступних причин: 1. Щодо Вашого зауваження про порушення чинного законодавства тендерним комітетом через ненадання Вам строку на виправлення помилки (публікація не всіх сторінок паспорту), пояснюємо наступне. Чинним законодавством не передбачена можливість для надання тендерним комітетом часу на виправлення однієї помилки в пропозиції учасника та, одночасно, дискваліфікацію цієї ж пропозиції за іншими помилками, які не можуть бути виправлені. Таким чином, Ваша пропозиція дискваліфікована за сукупністю помилок, серед яких, зокрема, вказана і відсутність всіх сторінок паспорту директора. Таким чином, жодного порушення в цій частині Вашої скарги ми не вбачаємо. 2. В другій частині Вашої скарги Ви не заперечуєте проти порушень вимог тендерної документації, а саме: ненадання довідки у довільній формі про відсутність заборгованості по сплаті податків та платежів. Разом з тим, суть скарги в цій частині зводиться до того, що замовник мав застосувати інший порядок перевірки наявності такої заборгованості та не мав права вимагати від учасника подання відповідної довідки. З цим твердженням погодитися не можемо, оскільки: - по-перше, як Ви самі зазначаєте у Вашій скарзі: «замовник самостійно зазначає в тендерній документації спосіб підтвердження переможцем інформації про відсутність підстав, зазначених в статті 17 Закону, зокрема інформацію щодо відсутності/наявності заборгованості із сплати податків і зборів (обов’язкових платежів)», а також «замовник може передбачити надання згоди від учасника на отримання інформації з Державної податкової служби України автоматично у разі визначення його переможцем». Разом з тим, жодною нормою не визначено, що Замовник зобов’язаний вимагати надання такої згоди. Більше того, на нашу думку, публікація такої вимоги була б серйозним порушенням чинного законодавства, оскільки зобов’язувала б учасника до надання доступу до особистої інформації, в той час як ст. 17 Закону України «Про публічні закупівлі», передбачає (саме для учасника, а не переможця), надання інформації в довільній формі. - по-друге, Ваша вимога в цій частині стосується саме недоліків документації (на Вашу думку), а не проведення оцінки взагалі. Тобто невиконання вимог документації Ви визнаєте. Разом з тим інформуємо, що у випадку, якщо учасник вважає вимоги тендерної документації протизаконними (дискримінаційними), або якщо йому не зрозумілі якісь її положення, він, згідно ст. 24 Закону України «Про публічні закупівлі», має право не пізніше ніж за 10 днів до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру. Ви мали можливість оскаржити положення тендерної документації або звернутися за роз’ясненнями (із зауваженнями), з 13.05.2020 р. по 24.05.2020 р. Розгляд подібних скарг на стадії оцінки пропозицій не можливий. Таким чином, Ваша скарга, в цій частині, задоволенню не підлягає. 3. Третя частина скарги, знову ж таки, стосується саме недоліків документації (на Вашу думку), а не проведення оцінки взагалі. Як зазначалося вище у випадку, якщо учасник вважає вимоги тендерної документації протизаконними (дискримінаційними), або якщо йому не зрозумілі якісь її положення, він, згідно ст. 24 Закону України «Про публічні закупівлі», має право не пізніше ніж за 10 днів до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру. Крім того, додатково роз’яснюємо, що довідка про наявність рахунку необхідна для підтвердження того, що учасник не є фіктивним та дійсно може здійснювати господарську діяльність. Таким чином, Ваша скарга, в цій частині та в цілому задоволенню не підлягає.
Статус вимоги: Не задоволено