-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Капітальний ремонт ЗОШ І-ІІІ ступеня ( заміна покрівлі) по вулиці Шкільна,1 в с.Тинне Сарненського району, Рівненської області
Завершена
3 082 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 30 820.00 UAH
мін. крок: 1% або 30 820.00 UAH
Період оскарження:
08.05.2020 12:17 - 20.05.2020 00:00
Вимога
Відхилено
Вимога щодо усунення порушення під час проведення тендеру
Номер:
b5265f37015b4ea8afd3a524e6f296be
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-05-08-002168-b.b3
Назва:
Вимога щодо усунення порушення під час проведення тендеру
Вимога:
Згідно вимог, наведених у Додатку 2 до Тендерної документації, Учасники у складі своєї тендерної пропозиції учасники мають подати
- Сертифікат відповідності (металочерепиця).
- Висновки державної санітарно-епідемілогічної експертизи (металочерепиця).
- Протокол випробувань з визначенням групи займистості (металочерепиця).
Одночасно, Замовником встановлена вимога, що матеріали та обладнання, які будуть використовуватись учасником для виконання робіт повинні мати, якщо це передбачено чинним законодавством України, сертифікати якості (відповідності), висновки санітарно-епідеміологічної (санітарно-гігієнічної) експертизи, тощо.
За своїм змістом вище зазначені вимоги є взаємовиключними. Перша вимога передбачає обов’язкове надання документів, друга – лише у випадках визначених законодавством.
При цьому Замовником не надано обгрунтування з посиланням на конкретні нормативно-правові акти, які встановлюють обов’язковість зазначених вимог та способи їх підтвердження.
Частиною 3 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено, що Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Тобто Замовник може включати до Тендерної документації лише ті вимоги, які визначені обов’язковими законодавством. Замовник не має права при формуванні вимог керуватися лише доцільністю або власним розсудом.
Додатково повідомляємо, що обов’язкова сертифікація товарів в Україні скасована. Добровільну сертифікацію товару його виробник може здійснювати за власним бажанням. Зазначені дії знаходяться поза межами контролю учасника закупівлі і тому не можуть визнаватимя обов’язковими.
Згідно ст. 11 Закону України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення», державній санітарно-епідеміологічній експертизі підлягають продукція, напівфабрикати, речовини, матеріали та небезпечні фактори, використання, передача або збут яких може завдати шкоди здоров'ю людей.
Відповідно до п. 5.1. ДСТУ 8802:2018, фарбований тонколистовий прокат, як вихідний матеріал для виготовлення виробів, є нетоксичним та пожежобезпечним, тобто не охоплюється вимогами щодо продукціїї, зазначеної у ст. 11 наведеного вище Закону.
Таким чином, висновок державної санітарно-епідемілогічної експертизи для покрівельного матеріалу металочерепиця «монтнрей» не є обов’язковим документом, що супроводжує товар при його використанні.
Згідно відомостей вказаного національного стандарту ДСТУ 8802:2018 (п. 4.4.1.), вироби для покрівель, що належать до сфери застосування цього стандарту, які відповідають вимогам за реакцією на зовнішній вогневий вплив згідно з ДСТУ СEN/TS 1187, класифікують згідно з ДСТУ EN 13501-5, при цьому вироби вважають «відповідними без потреби в подальшому випробуванні», якщо вони являють собою плоскі або профільовані сталеві листи з покриттям чи без нього, при цьому будь-яке зовнішнє покриття є неорганічним або має теплотворну здатність ≤4,0 МДж/м2 або масу ≤200 г/м2.
Пунктом 4.4.2. вказаного стандарту встановлено, що вважають відповідними до класів BROOF(t1), BROOF(t2) та BROOF(t3) згідно з ДСТУ EN 13501-5 без потреби в подальшому випробуванні такі вироби: профільовані сталеві листи, плоскі сталеві листи
або панелі зі сталі, із цинковим, алюмінієвим або із цинко-алюмінієвим покриттям, які мають органіч- не покриття зовнішньої сторони (що піддається атмосферному впливу) та, на вибір, органічне покрит- тя зворотної (внутрішньої) сторони. Зовнішнє покриття виконують пластизольною фарбою з номіналь- ною товщиною сухої плівки не більше ніж 0,200 мм, теплотворною здатністю не більше ніж 8,0 МДж/м2 і максимальною сухою масою 330 г/м2. Органічне покриття зворотної сторони (за наявності) повинно мати теплотворну здатність не більше ніж 4,0 МДж/м2 і максимальну суху масу 200 г/м2
Відповідно до ДБН В.1.1-7-2002 «Пожежна безпека об’єктів», будівельні матеріали класифікуються за такими показниками пожежної безпеки – горючості, займистості, поширення полум’я поверхнею, димоутворювальна здатність та токсичність продуктів горіння. За горючестю матеріали поділяються на горючі та негорючі. Негорючі будівельні матеріали за іншими показниками пожежної безпеки, зокрема, займистісю, не класифікують.
Оскільки, відповідно до вимог ДСТУ 8802:2018, за своїми технічними (якісними) показниками металочерепиця «монтерей» є матеріалом пожежобезпечним (негорючим) та не потребує подальших випробувань, отримання висновку (протоколу випробувань) з визначенням групи займистості для даного матеріалу не є обов’язковим.
Крім того, у будь-якому випадку, Замовником не визначено можливість підтвердження відповідності матеріалів певним вимогам в іншій спосіб, що передбачено ч. 6 ст. 23 Закону України «Про публічні закупівлі».
Вимагаємо внести зміни в тендерну документацію та виключити вимоги, що є незаконними.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
13.05.2020 12:48
Вирішення:
Згідно ч.3 ст.22 Закону України " Про публічні закупівлі" , тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку Замовник вважає за необхідне до неї включити. Тендерний комітет вважає, що вимога надання сертифікатів відповідності, висновку санітарно-епідеміологічної експертизи та протоколу випробувань з визначенням групи займистості стосовно покрівельного матеріалу металочерепиця є законною та такою, що відповідає вищевказаним нормам Закону. Вважаємо, що дані вимоги не обмежують конкуренцію та не призводять до дискримінації учасників, а є певною гарантіє якості та відповідності санітарним нормам матеріалів, які будуть застосовуватись на обʼєкті, де у майбутньому переважно будуть знаходитись діти. Вимагаючи надання вказаної інформації, тендерний комітет має на меті бути упевненим, що на будівництві будуть використовуватись матеріали, які відповідають діючим нормам ДБН та ДСТУ, а також матеріали, що відповідають санітарним та епідеміологічним нормам. Будь-який з учасників має можливість отримати вищевказані документи: сертифікати відповідності, висновки санітарно-епідеміологічної експертизи та протоколи випробувань з визначенням групи займистості стосовно покрівельного матеріалу металочерепиця. Вважаємо, що надання саме цих документів дасть можливість переконатися у відповідності продукції вимогам та нормам, що існують у державі.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Відхилено
Вимога щодо усунення порушення під час проведення тендеру
Номер:
e2977df0f29944f6b6d80a3118d402fd
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-05-08-002168-b.b2
Назва:
Вимога щодо усунення порушення під час проведення тендеру
Вимога:
Згідно вимог, наведених у Додатку 2 до Тендерної документації, Учасники у складі своєї тендерної пропозиції учасники мають подати документальне підтвердження досвіду виконання аналогічного договору шляхом надання довідки, яка містить інформацію про виконання аналогічного договору в 2018 році або в 2019 році або в 2020 році.
Відповідно до п.2 ч. 2 ст. 22 Закону України, у тендерній документації зазначаються, зокрема, один або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 Закону. Ст. 16 Закону визначено, що кваліфікаційним критерієм, який може встановлювати Замовник, є наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів).
Таким чином, встановлений Законом кваліфікаційний критерій не містить обмежень в часі щодо строків укладання та виконання такого договору.
З огляду на наведене, Замовником порушено вимоги Закону щодо встановлення кваліфікаційного критерію та застосовані вимоги, які штучно звужують коло учасників закупівлі, обмежуючи його лише тими, хто має докази виконання договорів за аналогічним предметом закупівлі за певний період.
Встановлення зазначених вимог є порушенням ч. 4 ст. 22 Закону згідно якої, тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Факти встановлення Замовником часових обмежень щодо строків виконання аналогічних договорів неодноразово визнавалися органом оскарження дискримінаційними умовами (рішення № № 14-р/пк-ск від 09.01.2014, № 4773 -р/пк-пз від 12.03.2020, тощо).
Той факт, що при оголошенні цієї ж закупівлі у лютому 2020 р. вказані обмеження у тендерній документації були відсутні, дає підстави вважати, що Замовником вчиняються умисні дії, спрямовані на обмеження конкуренції шляхом штучного зменшення кількості потенційних учасників.
Вимагаємо внести зміни в тендерну документацію та усунути дискримінаційні вимоги.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
13.05.2020 12:47
Вирішення:
Тендерний комітет вважає,що вимога надання довідки про виконання аналогічного договору або в 2018 році або 2019році або 2020 році є законною і ніяким чином не обмежує конкуренцію, а буде підтвердженням можливості учасника на даний час проводити роботи відповідного спрямування.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Вирішена
Вимога щодо усунення порушення під час проведення тендеру
Номер:
51ae333fedfe4f7ba92c917eeecf079e
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-05-08-002168-b.b1
Назва:
Вимога щодо усунення порушення під час проведення тендеру
Вимога:
Згідно вимог Додатку 2 до Тендерної документації, Учасники у складі своєї тендерної пропозиції учасники мають подати наступну інформацію (докумети):
- Дозвіл на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткувань підвищеної небезпеки
- Дозвіл на роботи з підвищеної небезпеки відповідно до вимог Постанови КМУ від 26.10.2011 № 1107 зі змінами від 03.03., при будівництві житлових і не житлових будівель, а саме:
роботи, що виконуються на висоті 5 метрів і більше над поверхнею грунту, перекриття або робочого настилу на роботи, що виконується за допомогою підйомних і підвісних колисок.
- Перелік машин, механізмів, устаткувань підвищеної небезпеки, експлуатація (застосування) яких здійснюється на підставі дозволу, наданого територіальним органом Держпраці за місцем державної реєстрації юридичної особи або фізичної особи – підприємця, визначений у додатку №3 до відповідного Порядку, затвердженого постановою КМУ від 26.10.2011 № 1107. В межах визначеного переліку відсутні машин, механізмів, устаткувань підвищеної небезпеки які навіть теоретично можуть бути використані при виконанні робіт, що є предметом закупівлі.
Таким чином, Замовник вимагає надання документу, який не пов’язаний з предметом закупівлі.
Крім того, Замовником не визначено перелік машин, механізмів, устаткувань підвищеної небезпеки, які необхідно застосовувати при виконанні робіт за предметом закупівлі.
Зазначена вимога є надмірною та незаконною.
Аналогічно до наведеного, перелік видів робіт підвищеної небезпеки, право на здійснення яких здійснюється на підставі дозволу, наданого територіальним органом Держпраці за місцем державної реєстрації юридичної особи або фізичної особи – підприємця, визначений у додатку №2 до відповідного Порядку, затвердженого постановою КМУ від 26.10.2011 № 1107. В межах визначеного переліку відсутні види робіт, що визначені Замовником у складі предмету закупівлі.
Таким чином, Замовник вимагає надання документу, який не пов’язаний з предметом закупівлі.
Зазначена вимога є надмірною та незаконною.
Відповідно до зазначеного вище порядку, виконання інших робіт підвищеної небезпеки, що не зазначені в додатку 2, експлуатація (застосування) інших машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, що не зазначені в 3, здійснюються роботодавцем, виробником або постачальником на підставі декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці.
При цьому, роботи, що виконуються на висоті 5 метрів і більше над поверхнею грунту, перекриття або робочого настилу на роботи, що виконується за допомогою підйомних і підвісних колисок як окремий вид робіт – не визначені.
Таким чином, встановлені Замовником вимоги обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, що є порушенням ч. 4 ст. 22 Закону України «про публічні закупівлі»
На підставі вище викладеного, вимагаємо внести зміни в тендерну документацію та усунути дискримінаційні вимоги
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
13.05.2020 12:47
Вирішення:
Вашу вимогу враховано
Статус вимоги:
Задоволено