-
Спрощена закупівля
-
Безлотова
-
КЕП
Електронні компоненти
Рік випуску не нижчий 2019р. Майно нове не бувше в експлуатації. Гарантія 24 місяці. Продукція виробництва країн СНГ від приймання “5” ПЗ. Учасники процедури закупівлі повинні надати в складі тендерних пропозицій інформацію та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі.
Торги відмінено
521 551.54
UAH без ПДВ
мін. крок: 1% або 5 215.52 UAH
мін. крок: 1% або 5 215.52 UAH
Період оскарження:
05.05.2020 17:21 - 08.05.2020 17:25
Вимога
Без відповіді
Вимога про необхідність усунення порушень під час проведення процедури закупівлі та про необхідність внесення змін до тендерної документації
Номер:
5d5ad64449de44828e225f2404d5ebed
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-05-05-003835-b.c1
Назва:
Вимога про необхідність усунення порушень під час проведення процедури закупівлі та про необхідність внесення змін до тендерної документації
Вимога:
ВИМОГА
Про необхідність усунення порушень під час проведення процедури закупівлі та про необхідність внесення змін до тендерної документації
За закупівлею Номер в Prozorro UA-2020-05-05-003835-b (№5776196)
Замовником - ДЕРЖАВНИМ ПІДПРИЄМСТВОМ "ХАРКІВСЬКИЙ ПРИЛАДОБУДІВНИЙ ЗАВОД ІМ. Т. Г. ШЕВЧЕНКА" оголошено закупівлю Номер в Prozorro UA-2020-05-05-003835-b на 1 неподільний ЛОТ зі 190 позицій товару.
При цьому, Замовником не враховано наступне:
Згідно з п.22 ч.1 Ст. 1 ЗУ «Про публічні закупівлі» предмет закупівлі - товари, роботи чи послуги, що закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі або в межах проведення спрощеної закупівлі, щодо яких учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції/пропозиції або пропозиції на переговорах (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Предмет закупівлі визначається замовником у порядку, встановленому Уповноваженим органом, із застосуванням Єдиного закупівельного словника, затвердженого у встановленому законодавством порядку;
Згідно з Порядком визначення предмета закупівлі, затвердженого Наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України 17.03.2016 № 454, предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно з пунктами 17 і 32 частини першої статті 1 Закону та на основі Державного класифікатора продукції та послуг ДК 016:2010, затвердженого наказом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 11 жовтня 2010 року № 457, за показником п'ятого знака із зазначенням у дужках предмета закупівлі відповідно до показників третьої – п'ятої цифр основного словника національного класифікатора України ДК 021:2015 “Єдиний закупівельний словник”, затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23 грудня 2015 року № 1749, а також конкретної назви товару чи послуги.
Предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно з пунктами 17 і 32 частини першої статті 1 Закону та на основі національного класифікатора України ДК 021:2015 “Єдиний закупівельний словник”, затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23 грудня 2015 року № 1749 (далі – Єдиний закупівельний словник), за показником четвертої цифри основного словника із зазначенням у дужках конкретної назви товару чи послуги.
Замовник може визначити окремі частини предмета закупівлі (лоти) за показниками шостого – десятого знаків Державного класифікатора продукції та послуг ДК 016:2010, затвердженого наказом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 11 жовтня 2010 року № 457, із зазначенням у дужках предмета закупівлі відповідно до показників четвертої – восьмої цифр Єдиного закупівельного словника, а також за обсягом, номенклатурою та місцем поставки товарів, виконання робіт або надання послуг.
Вказані вимоги вищенаведених нормативно-правових актів Замовником не дотримані.
Зокрема, за Єдиним закупівельним словником ДК 021:2015 товар «резистор С2-23-1-15кОМ-+5%-А-Д-В Ож0.467.081ТУ» має код 31711130-3, а товар « модуль ТНМ10-4823» має код 31731100-0, товар «держатель предохранителя ДПБ ОЮ4.810.000ТУ» має код 31210000-1. Аналогічно вищенаведеному, такі товари як «втулка» та «гайка», «прокладка» повинні бути віднесені до іншої групи.
2. Замовником безпідставно не розділено 1 Лот на декілька Лотів за обсягом закупівель, зокрема доцільно визначити предмет закупівлі із декількох лотів за найменуванням товарів «контактор», «держатель», «транзистор», «резистор» та т.п., виходячи із величезного обсягу закупівлі.
3. Замовником безпідставно не поділено на окремі лоти предмет закупівлі виходячи із критерію країни походження товару.
Так, деякі позиції товару виробляються виключно на території РФ, деякі - такими країнами як Китай, Тайвань, США та країнами Європи, однак РФ не виробляються. При цьому, як свідчить інформація, викладена на офіційних сайтах виробників - жодного виробника, що виготовляв би увесь спектр (усі позиції) заявленої продукції, тобто всі 190товарів, не існує і з метою постачання усього предмету закупівлі – усього Лоту учасник має набути безпосередні контакти мінімум з 3 країнами та більш ніж 5 виробниками. Дані обставини свідчать про потенційну різницю у строках поставки, умовах поставки, і відповідно впливають на умови і процес виконання майбутнього Договору про закупівлю. При цьому, за результатами вказаної закупівлі із переможцем буде укладено 1 Договір на постачання всіх 190 позицій товарів, і встановлений один строк на поставку всіх позицій товару. Однак, внаслідок того, що 190 позицій товару виробляється різними країнами з великою територіальною відстанню, навіть передбачити орієнтовно строки поставки всіх позицій лоту (190) є неможливим.
Вважаємо, що Замовник безпідставно не скористався можливістю, передбаченою Законом України щодо поділення предмету закупівлі на окремі частини (лоти), що унеможливлює подачу пропозиції на участь у закупівлі від багатьох потенційних учасників торгів, які бажають прийняти участь у тендері відносно лише певної групи товарів з походженням з однієї країни, чи за певним товаром за визначеною групою. Права Скаржника порушуються штучним об’єднанням великої кількості товарів в один Лот з принципово різними характеристиками та виробниками.
З огляду на викладене, предмет закупівлі товарів і послуг визначається Замовником з дотриманням вимог Закону, ураховуючи при цьому, що метою Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель та створення конкурентного середовища та дотримуючись принципів здійснення закупівель, визначених статтею 3 Закону. У тендерній документації Замовника весь асортимент товару є об’єднаним у 1 (один) ЛОТ, що призводить до звуження кола учасників по даному тендеру: • виключає можливість участі виробників продукції, оскільки жоден з них не виробляє увесь спектр заявленої продукції; • виключає участь більш дрібних постачальників, що мають договори, укладені не з 5-ма, а з 1 чи двома підприємствами - виробниками об’єднаної у закупівлю продукції.
В запропонованому Замовником варіанті – 1 лот з 190 позицій - це значно звужує коло потенційних учасників бажаючих прийняти участь в даній процедурі закупівлі, що має дискримінаційні ознаки. Відповідно ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі» Закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій; запобігання корупційним діям і зловживанням. Згідно до ч. 4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Тобто чинне законодавство однозначно визначає заборону встановлювати дискримінаційні вимоги. Постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель в своєму рішенні № 388-р/пк-ск від 26.03.2015 року вже розглядала подібне питання і рішенням колегії було встановлено необхідність поділу предмета закупівлі на окремі лоти, якщо інше призведе до обмеження права певних суб’єктів господарювання взяти участь в процедурі закупівлі.
Таким чином, включивши до предмета закупівлі за ЛОТОМ 1 перелік продукції який не може запропонувати жоден виробник, а лише посередники, які мають контакти із мінімум 2-3 країнами та мінімум 5 виробниками на території таких іноземних країн, Замовник обмежив коло потенційних учасників та створив умови для штучного завищення цінових пропозицій. Все це свідчить про встановлення дискримінаційних вимог у Документації торгів.
Вбачається, що Замовником навмисно оголошено закупівлю на 1 лот із 190 позицій товарів, вже за наявності конкретного учасника, який має всі вище перелічені 190 товарів, що свідчить про попередню змову всупереч ЗУ «Про захист економічної конкуренції» та про наявність корупційної складової.
На підставі вказаного, заявлений до закупівлі предмет є штучно розширеним та потребує поділення на окремі частини (ЛОТИ) з урахуванням особливостей виробництва і походження окремих позицій в межах загального бюджету закупівлі. Враховуючи, викладене, керуючись частиною 3 ст.8 та ст.18 Закону України "Про публічні закупівлі",
ПРОСИМО:
1. Внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі Номер в Prozorro UA-2020-05-05-003835-b (№5776196) шляхом поділу 1 лоту зі 190 позицій на декілька лотів, за ознаками (принципами) походження, країнами вироблення товарів, кодами товару, назвою товару.
2. Про результати розгляду даної вимоги повідомити належним чином.
Пов'язані документи:
Учасник
- UA-2020-05-05-003835-b.docx 08.05.2020 11:53
Дата подачі:
08.05.2020 11:53